Baleary

Poněkud dál z ČR, přesto zajímavá lokalita, která získavá stále větší oblibu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Baleary

Příspěvekod jirkaM » čtv čer 04, 2009 2:15 pm

Na podzim mam jeste na jednu plavbu misto. Tak me napadlo z Barcelony na Ibizu, Menorcu a Mallorcu. Za tyden plavby se to da. Nemate nekdo blizsi ukusenosti s touto lokaci?? Treba osobni zkusenost na ńejaky charter v Barcelone?? Pojedu az v druhe pulce rijna, ale to by pocasi jeste mohlo byt trosku ok.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv čer 04, 2009 2:23 pm

Napiš SZ Montymu. On je v té oblasti celoročně.
A co tě může zajímat, i s lodí!!! ;)
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv čer 04, 2009 2:31 pm

Ahoj, parkrat jsem tam byl. Myslim, ze je ten podzimni tyden jeste ok, aspon bude foukat, teplo jeste bude a hlavne nejaka ta marina bude volna, jinak v sezonu jsem tam byl take a to byl masakr na Balearach v marinach - extremni rezervace a waiting listy. Rozhodne stoji za to videt Ibizu a take primo mesto Ibiza je fajn, tu jsem projel celou parkrat dokola, velice pekna je Formentera. Nevim jak s tim jednim tydnem jestli to neni malo, z Barci je to vylet kolem Balear takovych +/-500 NM. Na Balearach mi docela chybela ta Chorvatska clenitost ostrovu apod., neni tam moc mist na kotveni, kotviste nic moc chranena, lepsi bylo vyuzivat mariny. Marina kolem 100Eur noc, ale mel jsem 42/5 Sealine M/Y, tak za plachetnice to pujde asi jinam ta cena. Chce to urcite novy pilot book - ja mel od charterovky stary a stalo me to 3000E za spatne kotveni v Ibize. ;)
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » čtv čer 04, 2009 2:38 pm

Kotveni pred Ibizou je povestne:) Tyden nei moc, ale vic nemam. Kdyztak jeden ostrov nechame na jindy. Kazdopadne diky.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv čer 04, 2009 2:44 pm

jo povestne je tim, ze v pilot booku od charterovky bylo vyznacene kotviste a podle pristavni policie se tam stat nemelo . . moc peknej a dlouhej pribeh a taky peknej flastr. Tak na to opravdu pozor a i na jina mista, Spanele se s tim moc nemazou (obzvlast kdyz vi, ze ti lod zere 140l/hod :D ), hlaseni do marin pres VHF je standard. Ja myslim, ze na plachetnici je tyden malo, hodne ztratis prejezdem z Barci, to radsi vem lod na Balearach. Do Palmy letadla litaji skoro porad a i za dobrou cenu. V myslim ze i v Palme jde sehnat lod za rozumnou cenu v tom terminu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned kvě 02, 2010 4:09 pm

Tak ako Jirko, bol si tam? Alebo ak tam bol niekto druhý na plachetnici, tak by som prosil o informácie, hlavne ako je tam s kotvením, prípadne marínami. Z čártrovky nám síce poslali nejaký odporúčaný okruh, ale aj tak by som rád vedel trochu viac.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon kvě 17, 2010 1:17 am

Informácie o Mallorce od nikoho. Nakoniec som zavolal Montymu, ten ma zahrnul množstvom informácií, zapísal som si celú stranu, ale nakoniec to aj tak všetko išlo tak nejak po svojom.

Prečo Mallorca? Stačí pozrieť na stránky Ryanair a všetko je jasné, cesta hore-dole za 80 euro :)
Pečo 8.-15.05? Pretože do 01.05 som bol na našej "fajn regatke" a termíny po 15 sú ovela drahšie, lámu sa ceny, takže to bola pre mňa jediná možnosť . A bola to dobrá volba.

Aká loď? Plachetnica Oceanis 461 štvorkajutová, základná cena 1500 euro, kaucia 2000, motor 50, upratovanie 100, lôžkoviny 15 na osobu.

Cez koho? Kamarát čo to vymyslel má cateringovú spoločnosť a dostal v maríne Alboran zlavu, takže nakoniec cez kamaráta.

Na letisko v Bratislave sme šli taxíkom, spoločnosť Caribic, tel. 00421 2 16555, cena za jazdu cez celé mesto bola za cca 10 euro, takže z hlavnej vlakovej stanice, alebo autobusovej by to mohlo byť ešte o niečo menej.

Let v pohode, jediný problém bol, že sme prilietali v sobotu až o 23.00. Riešili sme to tak, že kamarát letel deň vopred, prespal u rodiny a prebral loď. Areál má nočného strážnika, možno by sa dalo dojednať že klúče od lode budú na vrátnici. V nedelu prišli technici na odovzdávanie lode úplne bez problémov. Komunikácia v nemčine a angličtine.
Z letiska do maríny sme išli taxíkom, cena cca 20 euro.

Preberanie lode. Na privítanie sekt /šampáňo/ vo vedierku s ladom, ovocie a flaška červeného. Loď má 10 rokov a viem si predstaviť aj lepšiu údržbu, ale až na oddrapenú drevenú okopnicu /alebo handreling/ na palube je všetko funkčné. S toho čo považujeme za nadštandartné tam boli samonafukovacie vesty, ostrovček pre 8 ludí, funkčný radar, GPS ploter pri kormidle a dole záložné GPS, dve halogénové baterky funkčné! chladnička a aj mrazák, nožná pumpa na slanú vodu do drezu, ale aj na pitnú!!! náhradná sada plachiet a sada búrkových plachiet, na palube natiahnutý popruh na harnesy. Pri kormidle bolo uviazané asi 150 cm lanko na precvičovanie uzlov. Gumák mal plastové dno, prívesný motor 4HP yamaha 4 takt pri jednej osobe dával člnok v pohode do sklzu :) Mapy sú velmi podrobné, nové, zatavené v plaste a celá sada je zviazaná krúžkovou vezbou. Na palube je nový pilot v nemčine, v inom jazyku sme nepýtali lebo sme mali vlastný v angličtine.

Marína: Je obrovská, povedal by som že niekolko násobne večšia ako Sukošan v Chorvátsku. Naša čártrovka tam mala jedno mólo, na ňom velké nerezové bedne-stoly kde bola celá výbava, od údržby až po prívesné motory. Poddimenzované sprchy a wc boli tragédia, na záchod sa čakalo v rade, papier každý svoj. Jeden pisoár, dve misy a tuším 5 spŕch. Sadnúť si na ohriatu záchodovú dosku nie je ten najlepší zážitok.

Plavba. Ciel bol oboplávať ostrov Mallorca. Pilot odporúčal plávať smerom na západ, my sme sa pustili opačne smerom na východ. Stálo nás to 12 hodín motorovania proti prevládajúcemu západnému vetru.

Počasie: Teplota vzduchu okolo 20, voda 18, možno menej. Prevažne slnečno s ukážkovým vznikom búrkových mrakov cumulonimbus. Prevládajúci vietor okolo 10-12 uzlov, ale pod mrakom lokálna búrka s vetrom až 30 uzlov a dažďom a to na ploche o priemere cca 5 km. Fúkalo po večšinu dňa, na plachtenie ideálne podmienky. Ale bolo aj bezvetrie čo sme uvítali, štartovali sme motor a dobíjali batérie, hojne sme používali autopilota a chladnička bola dosť velká.

More: Príjemné bolo vidieť na široko obzor. Zažili sme krásne dlhé 100 metrové vlny a vysoké do 2 m pri príjemnom vetríku 10-12 uzlov. Pri 18-20 uzloch boli vlny cca 2m, ojedinele vyššie a pomerne krátke. Slabšie žalúdky sa zdvíhali a ťažké raňajky išli von /praženička so šunčičkou/.

Noc: dvakrát sme spali v domovskej maríne, prvú a poslednú, 4 x na kotve a raz v maríne. Cena za marínu cca 80 euro, 1x sprcha /na lístok/ v cene, v marínach sú múringy. Maríny, tam kde sme sa pozreli, majú velmi málo miest pre hostí. Aj na začiatku sezóny sme zažili že marína bola obsadená, čo sa tam potom deje cez sezónu. Vo velkých zátokách kde sú mestá a maríny je však dosť bóji, túto možnosť sme nevyužili. Kotvu a reťaz sme mali dobrú, držala perfektne, ale zátoky kde sme kotvili boli večšinou dosť malé, tých velkých kde sa zmestí kopec lodí je tam málo. Cez sezónu by som tam rozhodne nešiel.

Voda a potraviny: Vodu sme dotankovávali 2x, Raz sme za tankovanie a 3 hodinové kotvenie v maríne platili 20 euro, druhý krát to bolo zadarmo, dve eurá sme dali dýško chlapovi pri múringoch. Potraviny sú približne v našich cenách, niečo drahšie, niečo lacnejšie, ale mali sme dojem že tam je menší výber ako u nás. Chleba je málo slaný a drahý, bagety sú perfektné. Alkohol v cenách prijatelných, litrovka škotskej whisky 13-15 euro. V nedelu bola večšina obchodov zatvorená a bol problém potraviny nakúpiť, boli sme radi že sme si niečo málo doviezli, niečo nakúpil náš výsadkár ktorý prišiel o deň skorej. Potraviny sme plynulo nakupovali počas plavby.

Pobrežie: Večšinou je skalnaté, romantické opustené pieskové pláže tam neexistujú!!! Všade tam kde je aspoň 5 m2 piesku developery naplieskali mraky hotelov a apartmánových domov, prípadne uzavretých rezortov. Môj dojem je, že kríza tam prišla 10 min. po dvanástej.

Mestá: Tam kde sme sa zastavili večšinou po malebnej stredomorskej architektúre ani slychu, sem tam zvyšky. Všade hotely. Výnimkou bol na severnom pobreží Port de Sóller. Samozrejme sme tam boli len v malom počte miest a tak túto informáciu berte trochu s rezervou, ale v žiadnom prípade nečakajte to čo nájdete v Chorvátsku.

Lode okolo nás: Je tam obrovské množstvo krásnych lodí, nádherné plachetnice s dušou, oldtimery, obrovké motorové jachty, množstvo miestnych charakteristických rybárskych lodí, často aj s funkčným latinským oplachtením.

Rezervácia na ostrove Cabrera: Cez sezónu sa tam platí regulačný poplatok a treba sa dopredu objednať. Mimo sezónu sa dá ísť na blind a nahlásiť sa až na mieste, poplatok vtedy nevyberajú. Kotvenie bezpečné na bójach v krásnej zátoke. Odporúčam.

Preberanie lode: ešte formálnejšie ako odovzdávanie, odskúšal hlavne motor, stav paliva a záchody, na plachty a výbavu lode mu stačilo naše slovo. Asi tomu pomohlo aj perfektné pristanie. Za dobré pristanie dávajú flašu šampanského a za zlé manévre krabicové mlieko :lol:

Odchod na letisko: Loď sme odovzdali asi o 10.00 a odlet sme mali až podvečer. Zbalené kabele sme si dali k stolu personálu, omotali sme ich na to určeným lanom a vyrazili sme do mesta. Palma je nádherné mesto a zaslúžilo by si viac ako pár hodín. Od maríny sa dá ísť na letisko s autobusom č. 1, chodí každých 15 min. Prišiel až po pol hodine, zastavil asi 30 metrov pred zástavkou, miestny vystúpili, možno aj nejaký nastúpili a nám zakýval šofér na pozdrav. :( Ťažký prúser, rýchlo rýchlo zohnať taxík a na letisku sme sa pohybovali niekedy aj poklusom, so spoteným chrbtom sme to stíhali. Bezpečnostná kontrola bola pedantná, kontrola váhy batožiny tiež. Striktne trvali na tom, že pri sebe do lietadla môže ísť len jedna batožina, takže ženy ktoré nedokázali napchať svoju kabelku do príručnej kabele platili 35 euro doplatok. To všetko strašne zdržiavalo, takže treba prísť na letisko so značným predstihom, min. 2 hodiny, radšej tri.

Fotografie:dodám zajtra. :)

Celkový dojem: Velmi dobré plachtenie vo vetre 10-20 uzlov, v mori ktoré sa trochu viac vlní ako sme zvyknutý z Chorvátska. Búrky sú mierne, niečo nad 30 uzlov, ale možno sme mali len šťastie.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9321
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 177
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř kvě 19, 2010 11:44 am

Čekáme na ty fotky ještě Denisi.. ;)


Informace co přišla dnes:

Poplatky za bóje jsou smeteny ze stolu.
Ministerstvo životního prostředí plánovalo zavést poplatky za bóje. Tento plán se nebude realizovat. Takže nadále bóje v oblasti Mallorca, Menorca a Ibiza budou bezplatné. Toto platí pro celkem 9 oblastí Archipelagu s bójem. Je třeba mít na paměti že stání na bóji je možné maximálně 2 dny. Bóje jsou popsány, max velikost lodě pro danou sílu větru.
V těchto oblastech není dovolenou volné kotvení.
Již nyní je možné si zarezervovat stání na bóji na adrese http://www.balearslifeposidonia.eu/index.php (ve 4 jazycích), nebo telefonicky na 902 422 425.

Bojengebühr der Balearen vom Tisch

Das Ministerium für Umwelt und Verkehr hatte eine Gebühr für das Liegen an den ausgelegten Bojen geplant. Glücklicherweise ist dieser Plan nun doch nicht realisiert worden. So können Crews, die in der Region Mallorca, Menorca und Ibiza segeln und die eine der Bojen für Badestopps oder zum Übernachten nutzen wollen, dies weiterhin kostenlos wahrnehmen. Diese Regelung gilt für insgesamt 9 Bojenfelder im Archipel. Man muss allerdings beachten, dass Yachten nur maximal 2 Tage an einer dieser Bojen liegen dürfen, und dass die Bojen beschriftet sind, um die zulässige Yachtgröße und Windstärke anzuzeigen. In den Bojenfeldern darf nicht frei geankert werden.

Schon vorab können die Bojen reserviert werden – auf der viersprachigen Webseite http://www.balearslifeposidonia.eu/index.php und unter der Telefonnummer 902 422 425. All diese Maßnahmen dienen zum Erhalt der Seegraswiesen, die ein wichtiges Biotop für niedere Tiere und Fische darstellen.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř kvě 19, 2010 8:28 pm

Obrázek
Naša prvá noc mimo marínu bola v takomto fjordíku, na hĺbke 2,5 m vyviazaný kotva- breh. Pohlad je fotený keď sme prichádzali, takže zátoka bola plná, alebo skoro plná. Loď v popredí robila pristávací manéver, už asi desiaty raz a chcela sa vtlačiť do medzeri medzi ostatné lode.

Obrázek
Na môj vkus toto bol pomerne častý pohlad.

Obrázek
Kotvisko s bójkami mimo maríny na južnom pobreží. Na niektoré bóje by som sa však neuviazal ani s gumákom.

Obrázek
Zátoka na ostrove Cabrera /južne od Mallorky/, ktorý je prírodnou rezerváciou, bóje sú v perfektnom stave, je ich tam celá kopa, vyše 40.

Obrázek
Vjazd do zátoky chránil tento malý hrad, či skôr strážna maxiveža.

Obrázek
Krčmu zasa chránia dva takéto kanóny, pri cene skoro 1,5 eura za deci piva sa tomu ani nedívím.

Obrázek
Rezervácia chráni okrem iného najme tieto čierne jašterice.

Obrázek
Naburkané more s obzorom nás sprevádzalo po večšinu našej plavby. Vlny boli raz menšie, raz večšie, ale na takmer 15 m lodi to nie je to pravé orechové. Zážitok to bol len dole v salóne, takže buď sme sedeli v kokpite, alebo ležali v kóji.

Obrázek
Typické východné pobrežie, vo vedlajšej zátoke zúril turistický rezort, ale tu to bolo romantické. Naša štvrtá noc.

Obrázek
Severné pobrežie má užasnú atmosféru. Stav mora bol 4-5, občas 6 Bft, my sme však bohužial rovno proti vetru motorovali asi 50 míl. Brrr. Opačným smerom by to bol úžasný zážitok.

Obrázek
Toto bola naša piata noc, z východného pobrežia sme sa prehupli na severné a spali sme hneď za najsevernejším cípom ostrova Cap de Formentor. V zátoke sme kotvili sami. Hukot vĺn sa odrážal od vysokých kolmých stien, bolo to až strašidelné. Odmenou nám bol tento východ slnka.

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek
Približne v polovici severného pobrežia sa nachádza asi jediný bezpečný prístav na tejto strane, je to Port de Sóller. Nad mestečkom sa týčia vyše 1000m vysoké štíty pohoria Sera de Tramuntana. Vďaka drsnému horském klimatu si mestečko zachovalo svoj malebný ráz. Port je spojený s mestom vo vnútrozemí električkou! A z mesta Sóller sa dá dostať do Palmy uzkokolajnou železničkou, ktorú kedysi dávno postavila firma Siemens.

Obrázek
ZátokaPort de Sóller je lemovaná malebnými reštauráciami v historických domoch.

Obrázek
Kríza nekríza, reštaurácie sú plné bezstarostných dovolenkárov, akurát náš kapitán pracuje. Na rozdiel od nás je tu viac menej služobne.

Obrázek
Typické rybárske bárky tu nie sú len na parádu a v hojnom počte sa nachádzajú na celom ostrove, dokonca aj v mega prístave v Palme.

Obrázek
Rybári sú tu zrejme tvrdý chlapíci, niet snáď mesta kde by si neudržali právo sušiť svoje siete priamo na nábreží, často v najlukratívnejších častiach prístavu, priamo na pešej zóne medzi reštauráciami.

Obrázek
Najzápadnejší cíp Mallorky je vyhranený ostrovčekom Dragonera, medzi ním a pevninou je úzky prieliv so skalami pod vodou, ale prieliv je dosť široký. Všetky plachetnice tu spustia plachty a začína sa motoregata a boj o tých pár miest v miestnej maríne v mestečku Port Andrax.

Obrázek
Jedna z desiatok strážnych veží ktoré sú rozosiate po pobreží.

Obrázek[/URL
Vjazd do prístavu Port Andrax. Velký prístav plný súkromných lodí, niekolko stoviek a volných múringov na státie pre hostí asi 10. Aj s toho mála tri miesta zabralobrovský katamaran. Kto to nestihol tak skáče na vlnách a modlí sa aby bójka vydržala.

[URL=http://img195.imageshack.us/i/img3528tt.jpg/]Obrázek


Kapitán sa chce pokúsiť o hĺbkový ponor do 50m. Ako najskúsenejšieho, to znamená najopatrnejšieho člena posádky ma poveruje vypustiť 50m reťaze na volnom mori. Bál som sa aby reťaz nevyskočila z vrátku a nezmizla aj s vrátkom v hlbinách. Našťastie začala prichádzať slúbená fronta s dažďom a kapitán upustil od svojej šialenej myšlienky a ja som tých asi 30 m už vypustenej reťaze zasa natiahol hore. Bol piatok, posledný deň a mierili sme do maríny v Palme.

Obrázek
Prechod fronty, odfotiť obzor v rovine sa nepodarilo.

Obrázek
Vjazdu do Palmy dominovala táto megajachta. Ale aby dali cedulku kde je benzínka to nie.

Obrázek
Po dobrom pristáni zamestnanci maríny priniesli šampáňo.
Uživatelský avatar
monster
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: úte čer 08, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod monster » úte čer 08, 2010 1:32 am

Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pon zář 26, 2011 1:25 pm

v rychlosti par informaci.
Minuly tyden trasa Mallorca - Isla de Cabrera - Ibiza - Formentera - Ibiza - Mallorca.
Lod Beneteau Cyclades 43, skvele vybavena (prvni lod, na ktere byla super svitici baterka a to hned 2x, komplet naradi, vse popsano), charterovku Alboran (http://www.alboran-charter.com/Yachts.html) muzu maximalne doporucit, stav lode na 100% spokojenost, jednani s charterovkou (pred, check-in i check-out) tez skvele.

1. den
Pocasi: vitr do 15 knt
Vlny: do 0,5m
Trasa: Palma (Mallorca) - Isla de Cabrera, cca 30 NM
Velky zazitek je uz pristav v Palme, kombinace krasnych plachetnic, velkych superyachet i crusing ships je dokonala.
Na Cabreru je potreba povoleni, pro nas zajistila charterovka za 10 EUR. V ramci povoleni je i pridelena bojka. V sezone pouze na 1 noc, mimo sezonu lze na 2 noci.
Cesta probehla bez problemu.
Zatoka Puerto de Cabrera je bez problemu pristupna i za tmy. Bojky jsou cislovany...nicmene ta "nase" uz byla obsazena, tak jsme si vzali jinou ;)
Zatoka je velmi dobre kryta. Pekne misto. Na brechu hospoda bez jidla.

2. den
Pocasi: mezi Menorcou a Sardinii se hnal frontalni system. Vitr 60 knt, vlny 7 m. Takze u nas jen 35-40 knt.
Vlny: postupne az ke 2ma metrum.
Trasa: puvodni nocni preplavba Cabrera - Ibiza nahrazena obeplutim Isla de Cabrera, cca 22 NM. Ze zacatku krasny jachting, vitr 35 knt a temer bez vln. Lod dala na bocak a prvni ref 10 knt. Konec byl krizovani proti vetru 40 knt, kratke vlny ke 2ma metrum, plne zrefovana a celkem boj o kazdy metr nahoru, nicmene krasny jachting.

3. den
Pocasi: promenlivy vitr 20-40 knt
Vlny: ze vcerejsiho a nocniho vetru krasne dlouhe vlny, 1 - 2 m
Trasa: Isla de Cabrera - Santa Eulalia Des Riu (Ibiza), cca 75 knt
Stridani plne plachty az plny ref, 85% cesty na plachty. Za cca 11 hodin plavby jsme byli vyvazani v marine.
Marina za tusim 80 EUR (voda + el), malo mista pro cizince + molo pro cizince docela vzdaleno od mesta i od socialnich zarizeni. Nicmene pekna marina i pekne mesto.

4. den
Pocasi: vitr do 10 knt
Vlny: 0.5m - 1m
Trasa: Santa Eulalia Des Riu (Ibiza) - Isla Espalmador, cca 18 NM
Poklidna plavba, kotva na Isla Espalmador, zatoka Puerto del Espalmador. Krasne misto, luxusni plaz se silnym proudem ve Freu Poco (0,5m hluboky pruliv mezi Isla Esplamador a Formenterou). Bahenni jezirko s koupanim na brehu u budov.

5. den
Pocasi: vitr do 10 knt
Vlny: do 0,5m
Trasa: Isla Espalmador - La Savina (Formentera) - Ensanada Des Codolar (Ibiza) - Ibiza (Ibiza)
Zastavka v marine na Formentere pro vodu a nakup. Nase 43 stopa Cyclades byla na zdejsi mooringy prilis kratka ;)
Byt je to nejdrazsi marina na Balearech (dle nemeckeho pilota na lodi), tak 10 EUR jsem jim za nase 4h stani skoro musel vnutit. Do mesta je to z mariny 2 km, pujcovny na kazdem kroku, restaurace i shopping kolem mariny jsou ale dostatecne.
Ensanada Des Codolar by byla nezajimava zatoka s betonovym a kamenym brehem ... ale cca 250m od brehu zacina pristavaci plocha letiste a letadla naletaji primo pres zatoku, na kratke vykoupani a podivani zajimave misto.
Ibiza, marina Ibiza Magna primo ve starem meste, bez socialnich zarizeni, za tusim 60 EUR (stani + el) voda za dalsich 20 EUR (ale my ji meli zdarma).
Primo pred nama parkovala tahle kraska (http://www.charterworld.com/index.html? ... rvana-2150) a vedle ni sada motoraku podobne cenove kategorie. Za nima pak stala Turama (http://www.navis-yacht-charter.com/mega ... ece_turama), stale jedna z nejvetsich superyachet sveta, den v charteru za lidovych 90 000 EUR.
Ibiza je krasne mesto, pamatky i nocni zivot ;)

6. den
Pocasi: vitr do 10 knt
Vlny: do 0,5m, pozdeji zadne
Trasa: Ibiza (Ibiza) - Cala Llonga (Ibiza) - marina Portals Nous (Mallorca) - Playa de Palma Nuova (Mallorca) - Palma (Mallorca), cca 70 NM
krasna a dobre chranena mensi zatoka. Prijemny pul den s koupanim a relaxem. Nocni preplavba Ibiza - Mallorca na motor, k ranu hladina jak zrcadlo.
Tankovani v marine Portals Nous (Mallorca) a koupani a relax ve vedlejsi Playa de Palna Nuova. Odpoledne kratky presun do Palmy.
V Palme aktualne k videni treba Phoenix 2 (http://www.charterworld.com/news/lursse ... nix-2-info) a Sunrays (http://www.superyachts.com/motor-yacht- ... photos.htm, lodka s heliportem)

Na Baleary se uricte vratim. Da se jet treba jen kolem Mallorcy nebo Ibizy, venovat se vic plazim na Formentere nebo objet Menorcu. Spousta krasnych zatok, jeste vic marin (byt v sezone urcite nepouzitelne plnych), fajn lide i jidlo.

Doporucim:
http://www.passageweather.com/index.htm ... appage.htm na sledovani pocasi (vitr a vlny)
http://www.imray.com/record.cfm?i_stock_code=IB0165 pilot book
http://www.alboran-charter.com/ Alboran charter
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pon zář 26, 2011 1:28 pm

Baleary maji jedinou nevyhodu, pokud mate vlastni lod mensi nez 60 stop, tak se Balearum vyhnete ... budete za naprostyho chudaka :)
Koncentrace drahych a velkych lodi je vysoce nadprumerna.
http://www.marinetraffic.com/ais/cz/dat ... NAME=IBIZA
http://www.marinetraffic.com/ais/cz/dat ... 20MALLORCA
Uživatelský avatar
Janicka__zabicka
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: úte črc 19, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Janicka__zabicka » pon říj 03, 2011 10:29 am

simon píše:Baleary maji jedinou nevyhodu, pokud mate vlastni lod mensi nez 60 stop, tak se Balearum vyhnete ... budete za naprostyho chudaka :)
Koncentrace drahych a velkych lodi je vysoce nadprumerna.
http://www.marinetraffic.com/ais/cz/dat ... NAME=IBIZA
http://www.marinetraffic.com/ais/cz/dat ... 20MALLORCA


Musím než souhlasit! Měli jsme letos možnost navštivit jak Mallorku tak Ibizu a ty lodě jsou naprosto famózní!
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř úno 29, 2012 2:18 pm

Tak jsem tady na to narazil více méně náhodně a musím říct,že ne všechno tady moc chápu.Strávil jsem na Baleárech cca rok čistého času,nikdy jsem nic neplatil,kotvisek je tam myslím habaděj i v sezoně a mimo sezony bóje i někdy mariny zadara.A nebo se poměry změnili...???...a nebo jsem tak bídně vypadal,že si nikdo odemně netroufnul nic chtít...??? :lol:

howk
Monty
Uživatelský avatar
DavidT
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: pon bře 19, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Re: Baleary

Příspěvekod DavidT » pon črc 18, 2016 11:11 am

Chci se zeptat zda někdo nemá aktuální informace s kotvením na Menorce? Našel jsem na oficiálních stránkách Balear že vznikly zátoky s placenými bójkami, které je možné objednávat pomocí mobilní aplikace. Já osobně dávám přednost kotvení, ale slyšel jsem že s ohledem na životní prostředí a ochranu mořského dna se volné kotvení na Balearech dost omezuje... Jakékoliv informace k této problamatice budou vítány!

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti