Kanarske ostrovy

Poněkud dál z ČR, přesto zajímavá lokalita, která získavá stále větší oblibu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Kanarske ostrovy

Příspěvekod jirkaM » pon bře 03, 2008 3:58 pm

Ahoj, poradi nekdo jak s jachtingem na Kanarskych ostrovech. Chtel bych to zkusit zacatkem rijna. Mate nekdo zkusenosti s konkretnim charterem. Koukal jsem zbezne na mapu a vzdalenosti mezi ostrovy jsou okolo 60 -100 mil, takze idealni na krasny jachting. Jak je to s volnymi misty na kotveni, atd?. Mozna nekdo vite. Diky
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » ned dub 06, 2008 2:40 pm

Ahoj, asi neporadim s kotvištěm, ale touhle dobou bych se Kanárům asi vyhnula. Vyplouvá se odtamtud na arc...Ttakže přístavy narvaný. Jinak je to oceán, takže je to o úplně něčem jiném. Odpoledne fouká o dost víc než ráno, vlny taky nejsou žádná sranda a hlavně bacha na mysy. Většinou musíš být v bezpečné vzdálenosti cca 4 míle a více. Co se kotviště týče, slyšela jsem, že tam skoro všude je dost velká hloubka, ale nevím, jak moc a kde přesně. Možná bys mohl něco zjistit na www.yachtinginfo.com nebo www.ybm.com
Naposledy upravil(a) Terra dne ned dub 06, 2008 10:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Achlamarin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 135
Registrován: stř čer 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Achlamarin » ned dub 06, 2008 7:22 pm

Jirko ještě jsem tam nebyl ale mam zarezervovanou loď u jestého Frank Capella, kterého jsem našel hledáním na internetu loni. Dělá seriozný a milý dojem při emailováním a hlavně se mi velmi líbila jedna z jeho čartrové lodi Endurance 35, výsledkem spolupráci jihoafrického navrhaře Peter Ibold a španělské loděnice Belliure. Čartrovka sidlí v Las Palmas a jmenuje se Canary Sailing. Pozor nepléct s kanarskou školou jachtingu Canary Sail. Tato konkrétní loď stojí za týden 1500 Eur, z toho 500 platiš při rezervaci.

Denní štreky jsou nejspíš jak jsi slyšel, delší, a kotvení i mariny jak Terra psala mají v této sezoně pár svých zajímavých charakteristik, ať pozitivní víc nebo míň. Je dbře si napřed říct, co se z takového týdne člověk zaslibuje. Jsme sehraná parta šestí, a jsem rád, že oni mají chuť plachtit jinde (a jinak), než jsou zvykli (Chorvatsko). Na přiští rok už chtějí se mnou do mého oblíbeného Skotska.

Našel jsem lety s EasyJet, nejspíš třeba pátek večer do Genevy, tam 6 hodin mezipřistání a pak krátký let do Las Palmas, přistání sboota ráno. Je třeba organizovat nákup, a marina je blízká.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned dub 06, 2008 9:29 pm

nevim co stoji ta letenka s easyJetem ale dobre spojeni je s rainerem.com z brna do barcelony a odtud na fuerteventuru,ted jsem tam koukal a letenka napr.29.9.brno barcelona 500kc vcetne poplatku a 1.10. z barcelony na fuerteventuru 17 EUR podtrzeno secteno 1500kc jedna cesta vcetne poplatku,no a ten volny den bych vyuzil na prohlidku barcelony :) .jinak jak psala tera mariny budou v tuto dobu drahe skrze ARC :hmm:
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » ned dub 06, 2008 10:26 pm

Achlamarin píše:Na přiští rok už chtějí se mnou do mého oblíbeného Skotska.


Kdybys potřeboval do toho Skotska plavčíka, dej vědět, byla bych šťastná jak blecha :)
Uživatelský avatar
Achlamarin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 135
Registrován: stř čer 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Achlamarin » pon dub 07, 2008 7:08 pm

Díky za nabídku, zatim lidi mám ale je dobře vědět o dalších zájemců dik :-)
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » pát zář 05, 2008 6:26 pm

Tak letos ty Kanary uz nestiham. Vysel mi Balt a parkrat Chorvatsko. V rijnu stihnu jeste jednou Jadran. Ale planuju pristi rok a krome Baltu ( tam jedu po letosni zkusenosti na 100% ) bych chtel zkusit i ty Kanary. Takze se po roce ptam, nema nekdo blizsi zkusenosti s jachtingem na Kanarskychj opstrovech? Priadne overeny charter.
Uživatelský avatar
Achlamarin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 135
Registrován: stř čer 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Achlamarin » pát zář 05, 2008 6:56 pm

Jirko reknu ti 26.rijna, uz budu zpatky z toho tydne na Kanarech. Mam uz pilot book a mapu oblasti a shromazdoval jsem hodne informaci. Lety se vychazeli ne EasyJet ale Smart Wings docela drahe ale stale rozumne. Dam vedet, ahoj.
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » stř lis 12, 2008 5:49 pm

To: Achlamarin

Realizoval jsi nakonec tu plavbu?
Uživatelský avatar
Achlamarin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 135
Registrován: stř čer 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Achlamarin » stř lis 12, 2008 7:47 pm

To JirkaM, a ostatni, ahoj,

Ano plavbu jsme uzkutecnili, a bylo to velmi pekne, I kdyz nikoliv podle puvodnimu planu. To, protoze hned pri prevzeti se ukazalo, ze lod, kterou jsem si vybral, neni zdaleka tak dobra jak checklist a internet ukazali.
Totiz ja jsem chtel zkusit neco jineho, neco netradicniho, tim ze bysme meli tradicni lod. Tak jsem nasel canary sailing, jejiz majitelem je Frank castella v las Palmas. Veskere overeni a korespondence ukazali na dobrou lod ktera ma veskere dobre normalni vybaveni. Lod je Endurance 35, ketch s kutrovym oplachtenim coz znamenalo 4 plachty.

Pri prevzeti, se brzy ukazalo, ze lod sice je oceanska a ma dlouhy kyl, ale prakticky, je to Day Boat, tedy vyletni lod. Abych pojmenoval hlavni veci: Baterie zastarale a rychle se vyprazdnici, zadne zachranne vesty o ktere muze byt rec, jediny harnes, dost stary, zastarala lana ktere zasekli na vincnach hned kdyz zmokli, gumovy remen kormidla zaostaly a remen nereagoval spravne a klouznul na gumovych zubech, nefunkcni hloubkomer a log, a kotevni motor nefunkcni. Proste ne lod, se ktere bych svou posadku vzal na delsi plavbu s delsimi nocnimi useky na kanarech. On nas varoval, ze je to dlouhy kyl a musi se s ni zachazet jinak nez s jinou lod a proto mel zabudovany pridni motor. Brzy se ukazalo ze sice tento motor fungoval bezvadne, ale nebyl vubec treba, ani na marine ani vubec. Dlouhy kyl mi nedal pocit ze je to hodne jiny nez s kratsim kylem. Ona proste reagovala jako lod a hotovo. Kdyby vse krome trupu bylo v poradku, bylo by bez problemu. On take porad nabizel, aby jel s nama, coz jsem az pozde chapal jako pokus z jeho strany vyzehlit problemy s lodi nez se ukazou.

Ten clovek mel dalsi lodi ale oni dali spatny dojem uz z dalka. Rozhodli jsme se, udelat zmenu, a udelat jek denni plavby, ktere by odpovidali denni lodi. je mi jedo, kdyz se jmenuje oceanska, kdyz moje oci rikaji ze neni. Tam ale jsem jeste netusil, ze problem s lanama je tak seriozny, ze kdyz je trochu mokro se vubec neda, nebo velmi obtizne, trimovat lod spravne proti vetru, a s tima nadhernyma, opravdu vysokyma oceanskyma vlnama, lod nemela dost silu jet jakymkoliv smerem od prakticky NW NNW N NNE NE tedy jakykolivv smer se severni slozkou, od kad prichazi jak vlny tak vitr tak proud.

V kostce: nemel jsem tu lod rad. To bylo hlavni problem. Ona mi sr...la. Nikdy jsem nemel lod v takovym spatnym stavu. Take byla 30 let stara, ale ja uz plul s takovymi stare lodi ktere byly v suprovym stavu.

Udelali jsme krasne kratsi plavby. Videli jsme Gran canaria , bylo to fajn. Vitr je tam bezvadny, porad 15-20 uzlu, kazdy den prsi alespon trochu, mozna vic. Teplota vzduchu I vody je stalych 22 stupnu. Jsou tam mraky delfinu, a suprove spanelske vino a jidlo.

Posadka byla sehrana a vyborna a prozili jsme spoustu legraci.

Poznali jsme vyjmecnou osobnost, Pedro. Jmenuje se Pedro Perez ale vsichni ho znaji jako Pedro Texaco. On je pracovnikem cerpaci stanici Texaco mariny Las Palmas a je neuveritelne ochotny clovek. Neumi ani slovo anglicky ale dokaze komunikovat se vsemi. Cokoliv potrebujes on zaridi. Pujcil nam knihu od Krautschnejdera kde se o nem mluvi, a potom jsme si vymenili tricka jako ve fotbalu. Neni mozne tam plout a ho neznat.

Zajimave take bylo mistni druh lodi, ktere maji latinske oplachteni jako normalni vela Latina ale s mistnim svihem, a oni pri jsou neuveritelne dobri proti vetru, tento druh lodi se jmenuje Vela Latina Canaria. Dole je fotka, strasne se mi libi ta lodka.

Pouceni pro mne:
1. Uz ne dlouhy kyl, uz ne stara lod.
2. Ocean , ne-ocean, rycholst je podstatna. A lod musi umet plout dobre do vetru a rychle do vln. To se dalo pekne porovnat s plavby predchozi, kde byly vysoke vlny at oceanske nebo ne.
3. Pronajmout od vetsi firmy a ne od firmy jednoho cloveka.
4. Plout se tam musi, stoji to za to !!

Prilozim par fotek,
Ahoj,
Achlamarin.


Jo pristi rok Skotsko uz je lod zarezervovana Sun Fast 32i nova. A Chorvatsko, a jeste jeden Skotsko. uz se strasne tesim.


Komunikace s delfiny
ObrázekObrázek

Par obliceje
ObrázekObrázek

Paluba
ObrázekObrázek

Pedro Texaco s kamaradi
ObrázekObrázek

Vela Latina Canaria
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9321
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 177
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř lis 12, 2008 8:13 pm

:clap: Hezky píšeš Achlamarine :good: Jen tak dál... :thmbup:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 12, 2008 10:19 pm

Nádherná loď, hneď by som ju bral. Dva predné stehy, na prednom kvalitný refovací rolfok, druhý steh na jazdce so samoprehadzovacou kosatkou, takto sa pokúšam spraviť svoju loďku. Teakova paluba, teakové nádherné vazáky, drevené pne a ráhna, paráda. A krásne plachty. Škoda že nebola OK. Staré batérie, staré laná a podobne sú chybičky ktoré sa dajú lahko odstrániť, a nie je to ani drahé. Majitel by si zaslúžil poriadny kopanec do zadku, alebo inam.
Uživatelský avatar
Achlamarin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 135
Registrován: stř čer 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Achlamarin » čtv lis 13, 2008 7:53 am

To Denis No prave, rikam si, kdyby ten pan misto novy pridovy motor investoval to vseho ostatni, mel by vse spravne funkcni a i by mu zustalo penize na nejakou basu vina navic :D , diky Libore :)
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » čtv lis 13, 2008 8:33 am

To:Achlamarin

Diky za super popis. Kanary me moc lakaji, ale priznam se, ze pokukuju i po Recku. Mam volno uz jen na podzim, jinak uz vse naplanovano - Chorvatsko, Malta, Balt. Uz se nemuzu dockat.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1713
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » čtv lis 13, 2008 10:33 am

Achlamarine, hezký :) Sice pech s kvalitou lodi, ale za tu zkušenost to stálo ;)
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3501
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 409
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » čtv lis 13, 2008 6:46 pm

Ahoj,
potíž bych viděl spíš v údržbě lodi, než ve stáří nebo dlouhém kýlu.
Moje letní (ve fóru popsaná) zkušenost říká, že i 40 let stará dlouhokýlová loď je OK. (Jen ten motor byl ...!!!)

Nezatracujte dlouhokýlovky. Sice se s nimi v úzkých marinách hůře zatáčí, ale za stálého větru daleko lépe drží směr. :-)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti