přívod paliva do přívěsného motoru (Honda 5HP, 4t)

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
JoeDoe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 63
Registrován: ned srp 29, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice

přívod paliva do přívěsného motoru (Honda 5HP, 4t)

Příspěvekod JoeDoe » pon črc 22, 2013 10:03 am

Ahoj všem, snažil jsem se pečlivě projít všechny příspěvky, ale pro svůj problém jsem řešení nenašel. Mám problém s přívodem paliva z externí nádrže do přívěsného motoru Honda na své plachetnici. Moje dotazy:

1, při provozu motoru, má být odvzdušňovací víčko na nádrži otevřené nebo zavřené? Vzhledem k tomu, že hadice přívodu paliva je umístěná na horní stěnu nádrže, předpokládám, že v nádrži musí vzniknout podtlak, aby se palivo do hadice dostalo.

2, při cupování balónkem mi obstřikuje benzín palivovým konektorem kolem dutého čepu, na který je nasazen a kterým by mělo jít palivo dál do motoru. Mám špatnou přípojku? Musí to těsnit na fest-fest?

3, když nacupuju balonek bez připojeného konektoru a následně ho připojím, motor chvíli (minutu) běži, pak chcípne. Pohmatem jsem zjistil, že balonek se vyprázdnil. Znamená to, že motor "necucá" z nádrže palivo. Čím vším to může být? Tím, že přípojka dokonale netěsní, tudíž cucá vzduch kolem těsnění a nevytáhne tak benzín z nádrže? Nebo může být problém někde v motoru před karburátorem?

Díky moc předem za rady od zkušenějších a technicky lepších. Já mám ruce, jak s oblibou říká můj táta, posraný od Pánaboha :-)

Jirka
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon črc 22, 2013 10:17 am

Nádrž samozřejmě musí být odvzdušněná, jinak z ní benzín nedostaneš. A konektor připojení by měl těsnit, bývají tam o-kroužky, mrkni jestli nejsou zdeformované/popraskané.
Uživatelský avatar
JoeDoe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 63
Registrován: ned srp 29, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod JoeDoe » pon črc 22, 2013 10:22 am

Díky Charlie za rychlou odpověď. Co se týče konektoru, já kupoval nějaký universál, co odpovídal rozteči zajišťovacího trnu a palivového čepu. těsnící obruba (on to není přímo O kroužek) je OK, ale podle mě příliš volná.

Ještě zkusím koupit u Libora originál Hondu a dám vědět.

Díky.

Jirka
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon črc 22, 2013 10:28 am

Čoeče jmenovče, ti naši rodičové mívají aj někdy pravdu..... :cry: ;)
Máš v tom koukám pěkný hokej.

Odvzdušňovací víčko, stejně jako na hlavní nádrži musí být během provozu otevřené. Jak klesá hladina paliva, vznikal by nad ní podtlak a nic by neteklo.
Vývod paliva je sice nahoře, ale trubička je spuštěna až na dno. Ale to nic neřeší.

Netěsnosti v přívodu k motoru mohou být tím problémem. Nevysvětlím ti teď jakým způsobem se dostává palivo z externí nádrže do motoru, žádné čerpadlo tam není, z hlavní jde samospádem. Ale asi dochází v karburátoru při nasávání k nějakému podtlaku a to táhne palivo z externí nádrže, která bývá umístěna níže - na dně. V každém případě to je nějaký podtlak a ten, pokud zjistí lehčí cestu vyrovnání tlaku, což je přisávání vzduchu, tak se na hustější a těžší palivo vykašle a saje vzduch.
Palivový systém by v každém případě měl těsnit fest.

Pokud by jsi měl ex. nádrž výše jak motor, mělo by to tam téci samospádem a nechcípat. Vyzkoušel jsi to?

EDIT: Vidím, že jsem v psaní moc pomalý... :hmm:
EDIT2: Jen poznámka. Předpokládám/e, že na hlavní nádrž jede motor v pohodě... :?
Uživatelský avatar
JoeDoe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 63
Registrován: ned srp 29, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod JoeDoe » pon črc 22, 2013 10:36 am

Díky Baharisi za odpověď.

Taky si myslím, že motor benzín necucá, protože bere vzduch. Zkusím napřed utěsnit ten přívod paliva těsnějším konektorem a pak budu zkoušet dál.

Měj se!

Jirka
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon črc 22, 2013 10:42 am

Baharis píše: žádné čerpadlo tam není, z hlavní jde samospádem.


čerpadlo tam je a bylo:

http://www.boats.net/parts/search/Honda ... parts.html

ať si bobeš nejdřív otevře odvzdušňovací šroub. když mu to vyprázdní balónek, tak to saje dobře

možná i návod si přečíst :whist:
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon črc 22, 2013 10:48 am

Tak to se tedy hluboce omlouvám. Nevycházel jsem z detailní znalosti, ale pouze z předpokladů. :smash:

Jestli teda můžu, a kde je prosím tě Davide to čerpadlo umístěné a jak je poháněné? Abych příště věděl.
Uživatelský avatar
JoeDoe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 63
Registrován: ned srp 29, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod JoeDoe » pon črc 22, 2013 11:18 am

Ahoj Baharisi,

můj motor nemá hlavní nádrž.

Davide,

je ten "bobeš" nutnej? Moje loď je z roku 87, motor někdy z 2002. Koupil jsem jako set a světe div se, návod jsem k tomu nedostal.

Proto jsem se ptal.

Každopádně díky oběma za snahu pomoci. Dám vědět, jak to dopadlo s tou novou koncovkou.

Jirka
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon črc 22, 2013 11:45 am

no tak soráč, ale nechat zavřenej špunt, to je dost úsměvný.

návod v době interfernetu a googlu se najde třeba tady:

http://marine.honda.com/pdf/manuals/31ZV1636.pdf

Baharisi, pumpa i s filtrem je vlevo z boku na bloku, honěná vačkou - z pohledu od startovadla - str. 49 přloženého návodu

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host