Motor na nafukovací kánoi

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
FrantaH
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: pon lis 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Motor na nafukovací kánoi

Příspěvekod FrantaH » úte bře 30, 2010 12:36 pm

Gumotex vyrábí nafukovací kánoi Orinoko ke které lze přiděkat motor do 2,5 HP. Ovšem Orinoko je spíš na divokou vodu, mě by spíš vyhovalo přidělat moror na podobný typ od stejného výrobce - kánoe Baraka, která ke vhodnější pro klidnější vodu.
Na internetu je video Baraky s elektromotorem,
http://www.youtube.com/watch?v=qjeRmxqx ... re=channel
Zkoušeli jste už někdo nějakou inprovizaci s kánoí, nejen nafukovací?
Uživatelský avatar
FrantaH
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: pon lis 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod FrantaH » úte bře 30, 2010 12:51 pm

http://www.mrk.cz/fotky.php3?zadal=4975

Nedávno ( asi dva roky) jsem v dunajské deltě potkal rumunského dobrodruha, který si upravil normální komerční kánoi, bylo to něco jako neše vertexka, pro rybaření a dopravu na větších vodách. Sedačku posunul více ke středu lodi, doplnil na boky havlenky pro lehká vesla, za sedačkou měl vestavěný sud na bagáž a na zádi dva balanční plováky z novodurových trubek pro větší stabilitu. Na konstrukci s plováky se dal přidělat malý motor, myslím, že používal Hondu 2,5HP. Bylo to docela propracovaná loďka, žádný naivní amatérismus, pro dunajskou deltu a jednoho dobrodruha úplně ideální. Na delší vzdálenost motůrek, na kratší vesla a v úzkých průplavech v rákosí pádlo. přitom dostatečně stabilní aby z ní mohl i chytat ryby.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte bře 30, 2010 1:08 pm

Jseš mimo mísu (v jiném topiku se to již probíralo). Více čti a hledej. V dnešní době, kdy je k dostání spousta nejrůznějších člunů vhodných k rybaření, veslování a použití
motoru je násilné upravování něčeho k něčemu jinému již dosti out. To se dělalo za minulého režimu, když nic nebylo ale ledacos se dalo sehnat jinak, času bylo víc
a potom takovéto kutilství mělo smysl a oprávnění. Nyní takovéto rádoby "odborné" přestavby spíše budí útrpný úsměv. Vždy to bude "bolavá noha".
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte bře 30, 2010 9:07 pm

Tady máš nějakou inspiraci. Kánoe ( ještě lépe dvě jako katamaran)s přívěsákem je pěkná hračka, jezdí to rychle i se slabým motorem, lehce to přepravíš, dost to uveze, je to stabilní( ten katamaran). Samozřejmě podmínka je pěkné dílenské zpracování aby to nebyla opičárna ( jak píše tatas). Hlavně když už kánoe máš.
http://www.faltbootbasteln.de/fbb-faltb ... ternativen
koukni i na další odkazy z vrchní tabulky je tam toho mraky.
tohle je asi větší úlet
http://www.faltbootbasteln.de/fbb-dampf-faltboot.html
Uživatelský avatar
FrantaH
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: pon lis 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Díky za inspiraci

Příspěvekod FrantaH » čtv dub 01, 2010 11:51 am

Díky za inspiraci.
Ty Němci jsou nějak mimo mísu, proč to stále dělají jako za minulého režimu a nekoupí si raději hotové?

Pamatuji jak dříve ( před pětatřiceti lety) občas jezdili němečtí turisté se skládacím kajakem na Lipno. Přimontovali na něj malinký motor a děsně jsem jim to tehdy záviděl. Ale na tom serveru co mi poslal BOBES mě nejvíc dostala varianta s parním pohonem.
Mám sice v dunajské deltě uschované dvě staré kánoe, svázané do katamaránu jsou vynikající, stabilní, dá se z nic uprostřed jezera vystoupit a vykoupat se, potom zase v pohodě nastoupit. Na klidné vodě si uchovávají všechny dobré vlastnosti kánoe. Běda když se ale zvedne vítr, na vlnách se změní v neohrabaný a těžkopádný vor. Přidělat na ně motor není problém.
Problém který řeším je jak přidělat motor na nafukovací loď která se běžně s motorem nepoužívá. Má ale spoustu dobrých vlastností které jiné, k tomu určené lodě nemají. Je nenápadná, dobře manévruje a je na vodě o dost rychlá při ručním pohonu, snadno se proplétá rákosí a vodou zarostlou vodní vegetací kde motory selhávají. V dunajské deltě je takových míst ale většina.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv dub 01, 2010 8:39 pm

Riešenie závesu motoru na gumené nafukovacie kánoe závisí od toho či ten nafukovák už máš, alebo ideš kupovať. Ak ho máš, tak treba napísať aký máš. Ak ideš kupovať, tak má Tatas asi pravdu, lebo nafukovacie kánoe s možnosťami zavesenia motoru vyrábajú. U nás je najznámejšia asi firma Grábner. Ale na výstave v Tullne boli vidieť podobné výrobky od firmy Allroundmarin, volá sa Yukon, dĺžka 350, š. 150, váha 28 kg, motor do 6 HP na zrkadle, farba zelená, cena 1200 euro.
A tento sa mi zdá priamo ideálny: http://www.boatshop24.com/web/de/suchen ... alcount=89
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát dub 02, 2010 8:29 am

Ten Yukon sa páči aj mne, ja by som bral v modrobielej farbe a z nemecka tam sa dá kúpiť lacnejšie okolo 1000 EURO. Ten čln má certifikačnú skupinu "C" (Inshore Boat),to znamená že môže aj na more!
Uživatelský avatar
FrantaH
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: pon lis 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod FrantaH » pát dub 02, 2010 11:56 am

Děkuji Denisi,
škoda, že jsem o Yukonu nevěděl dříve, asi bych do něho šel. Mám ale už Baraku od Gumotexu, cenově je je to jen o něco levnější než Yukon. Ale je to jiná konstrukce, má uzavřenou záď a v podlaze uzavíratelný otvor na vytékání vody. Stejně tak je postavené Orinoco, to je ale už výroby vybavené úchytem na zrcadlo motoru (do 2,5 HP), je uchycené za zadní sedačkou a noha motoru se prostrkuje tím vylévacím otvorem, u Baraky uvažuji o nějakém způsobu uchycení k zadní sedačce. Když se do konstrukce nedá vrtat a tlouct hřebíky tak vždycky sebou nese nějaké problémy.Baraku jsem vybral jako loď vhodnou do dunajské delty, Orinoco je vhodné spíš na divokou vodu, na klidné vodě je to loď pro galejníky. Použití motoru v deltě uvažuji hlavně na delší přesuny napříč jezery a po kanálech, při okrajích jezer a v zátokách je to tak zarostlý, že tam má problém i desetikoňový motor. Z toho důvodu Baraka. Dojet třeba až k moři a těch sto zpátečních kilometrů se vrátit se sbalenou lodí normální pravidelnou lodní linkou.
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

plavby

Příspěvekod kzeman » pát dub 02, 2010 6:49 pm

FrantoH: asi bych nebyl sám, kdo by přivítal nějaké informace z této lokality, takže pokud Tě to nebude obtěžovat tak nějakou plavbu zveřejni, neznalí přivítají infofmace druhých o problematice apod.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon dub 05, 2010 9:37 am

Neviem Franto či by nestálo za úvahu Baraku radšej predať. Ak nie, tak by som vyrobil konštrukciu podobnú turistickej krosne, alebo rudle a priviazal by som ju dozadu na válce. Ja som na svojom gumáku lepil na válce rozličné oká a príchytky, v tvojom prípade by som to riešil rovnako. Spýtal by som sa vo fabrike či to ten ich material znesie, prípadne by som si vyrobil aj vzorku. Kamarát mal na podobnom gumotexáckom člne /orinoko?/ 2,5 HP štvortakt a ide to ako blázon, na pohon toho gumáku stačí 0,5 -1 HP. Problém je že musíš byť trvalo vytočený dozadu aby si ten motor dokázal ovládať, čo je teda dobrá pakáreň. Chcelo by to nejaký jednoduchý lankový systém a hlavne bovdenom ovládaný plyn.
Mám predstavu na budúci rok ísť do delty a zvažujem na akej lodi. Dospel som k takému záveru ako ty, ale dobré by bolo ak by sa dalo v lodi aj núdzovo prespať. To núdzovo nemyslím v polosede, to by ma zabilo.
Uživatelský avatar
Olchor
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 50
Registrován: stř zář 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Olchor » pon dub 05, 2010 1:36 pm

Občas používám motor Tummler 2,5 HP na gumáku Pálava. Z místních zdrojů vyrobím takovou dřevěnou kostru - bočnice cca 3m, přivázané k bortům lodi, vepředu jedna příčka a vzadu dvě příčky cca 30 cm od sebe, na ně přivážu zrcadlo. Celé je to svázané gumicuky, ty perfektně drží a v případě potřeby trochu pruží. Konstrukce celou loď zpevní, takže se tolik neprohýbá tahem motoru. Dostanu se i do skluzu.
Lepší je ale katamarán ze dvou gumáků s podobným rámem. Je daleko stabilnější a přístup k motoru podstatně lepší. Pružné spoje se osvědčily i na delší plavbě po moři ve slušných vlnách.
Uživatelský avatar
Cigi
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: úte čer 22, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Cigi » čtv zář 30, 2010 10:17 pm

A co tak vyrobit novou zadní sedačku, ve tvaru "T", která by se používala jen jako zrcadlo (výřez na motor, svislá lišta) uchycení tam, kde sedačka, sedět by si musel na tom nafukovacím polštářku, který jde snad posunout. Tím pádem by ubylo 1 místo v lodi. S tím motorem 2,5 Hp by to asi docela jelo. Baraka mi přijde jako super loď!
Cigi
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát říj 01, 2010 9:09 am

Keď už chceš za každú cenu motorizovať baraku, tak ja by som predlžil sedačku na jednu stranu s nejakým hranolom, na ktorý by som zavesil motor. Tým pádom by motor bol na boku vedla teba a pohodlne by si ovládal. Takto sa to robí aj na kanojkách. Treba sa pohrať s výškou toho úchytu, ale nevidím v tom problém.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 670
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » pát říj 01, 2010 9:31 am

Ja som používal takéto riešenie, lod Helios samozrejme zostáva dvojmiestna: :mad:

Obrázek

Výhoda bočnej montáže: pohodlnná obsluha, jednoduchšia konštrukcia na upevnenie, dobrý kompromis pre elektromotor alebo najmenší ľahký dvojtakt. Jazilo to fajn. :)
Nevýhoda: problém stability s ťažším motorom, vhodné hlavne pre ľahký elektromotor vyvážený akumlátorom v dne lode. Lod bez posádky je naklonená. :(

Používal som na tejto lodi aj zadnú montáž (aj malý dvojtakt), bola zložitejšia ťažšia (lod ná vzadu malý vztlak) a nepríjemná na obsluhu.
Uživatelský avatar
Cigi
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: úte čer 22, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Cigi » pát říj 01, 2010 11:19 am

Jak se to řídí, když to má motor na boku. Najednu stranu zatáčka vpohodě (šroub od lodi), na druhou (šroub pod loď je problém-ať to nerozseká loď). U Orinoka-Obdoba Baraky výrobce nabízí použití motoru přes zsdní výpusť-rukáv. Motor je uprostřed, ale nevím jak to řeší, kdž prijíždíš do mělčí vody. Normálně bys motor sklopil na zrcadle, ale tam přes ten rukáv bys ho musel vytáhnout a mít ho zastavený, aby šroub nerozsekal ten rukáv. Ale motor by byl uprostřed lodi a vevnitř. Loď by byla stále 2-místná
Cigi
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 670
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » pát říj 01, 2010 12:32 pm

Riadenie je v pohode, propeller je dostatocne hlboko pod lodou aj u dvojtaktu s krátkou nohou. Nafukovacky maju minimalny ponor. Navyse plastova pomalobežná vrtula elektromotora nie je príliš nebezpečná.
Výhodou je ľahké ovládanie vrátane možnosti rýchleho vyklopenia motora pri nábehu na plytčinu.
Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod livot » čtv pro 18, 2014 12:12 am

Ahoj, vidim ze je to uz starsi vlakno... ale mohl bych poprosit nekoho (Milos?) kdo pouzival-pouziva motorek na kanoe o zkusenosti ? Diky !
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv pro 18, 2014 8:28 am

No, na kanoe je klasika Tummler :? http://www.faltbootbasteln.de/fbb-tuemmler.html Tady najdeš typ na uchycení klasického motoru: http://www.faltbootbasteln.de/fbb-faltb ... motor.html určite bych doporučil vzduchem chlazený, je lehčí, a nemáš starosti ne mělčí vodě s přisáváním bordelu do chlazení...... ;)
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 670
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » pát pro 19, 2014 12:14 am

Vidím, že mnou pred 4 rokmi pripojený obrázok zo zálivu Kamporska Draga na Rabe, akosi expiroval.... tu je znovu:
Obrázek
Ten člnok ešte mám, s takouto motorizáciou som pred rokmi splavil aj Malý Dunaj. Odvtedy som takúto kombináciu nepoužil.
S elektromotorom na kanojke je nenáročná plavba romantickými zákutiami veľmi príjemná, taktiež príbrežná plavba za pekného počasia na mori/jazere/nádrži.
Treba ale dostatok akumlátorov, resp riešiť ich dobíjanie.

No a klasiku s Tummlerom na drevenej kanojke som zažíval na Dunaji ako chlapec pred vyše 40 rokmi. :)
Uživatelský avatar
pkokoska
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šaľa - Váh

Příspěvekod pkokoska » pát pro 19, 2014 8:32 am

Zdracim pani. Mam 1. Plne funkcneho,malo jazdeneho Thumlera na predaj.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti