Danar píše:Lemon píše:Já vím , že už slovíčkařím , ale taky tam vidím
"s vlastním strojním pohonem" a ne
"s vlastními strojními pohony"Se dvěma motory se jedná o dva ( a mohou být na sobě nezávislé ) strojní pohony.
Přičemž mohu jezdit jen na jeden , nebo na druhý. ( nebo taky na oba najednou... ale to neuvažujme

)
S tou TK bych se hádal, zvlášť, když budu mít jednu pětku zapsanou jako hlavní a druhou jako záložní.
Ale to je také nesmysl, protože 5HP mi nikdo nezapíše a už vůbec ne k němu další 5HP záložní.
Nad 4kW ( 5HP ) ano , to z výšeuvedeného vyplývá . Já to tak třeba u svého člunu mám. 15HPhlavní /5HP záložní.
Samozřejmě to beru čistě hypoteticky, já bych takovou volovinu nedělal, jen že ten výklad zákona 114/1995 Sb., § 14, odst. 3 není až tak úplně
jednoznačný. Teda pro mě

.....
Omlouvám se, ale musím zareagovat. Vím, že o tom mluvíš hypoteticky a píšeš, že bys to nedělal, ale trochu mě to přemýšlení štve. Neber to jako útok na tebe, ale mám nějakou potřebu vysvětlit, jak tohle cítím já v obecné rovině. Takže pro ty, co by to brali vážně:
Už to není ani slovíčkaření, spíš takový přístup někdy zavání vyčuraností a obcházením nějakých pravidel, která byla nastavena z nějakého důvodu. Ten důvod nemusíme chápat a nemusí se nám ani líbit. Někdy je ten důvod i vysloveně blbý. Nicméně dodržovat jen pravidla, která jsou pro mě dobrá a cítit se v právu, není košér. Význam slovního spojení "strojní pohon" může pro mě znamenat jeden strojní pohon obsahující dva-tři-čtyři-... motory. Na motorce nebo v autě se počítá také výkon motoru a když tam přidáš druhý (pominu-li nehomologaci toho vozidla), neznamená to, že řídíš dva motory se dvěma řidičáky, ale jeden výkon dohromady.
Proč jsem se rozhodl zareagovat, je ten, žes projevil snahu najít jemné odlesky významu, které by mohly pomoci vyložit si to jinak, než je to zamýšleno (a jak to lze chápat selským-neprávnickým rozumem). Pak nemají být zákony složité, když se musí zohledňovat všechny možné i nemožné významy, které by v tom někdo mohl vyšťourat. Děláme tím život složitější jen sami sobě. Jak pěkné by to bylo, kdyby byl zákon jednoduchý a každý jedinec by byl schopen ho pochopit a ochoten pochopit ho tak, jak je zamýšlen. Někdy mám pocit, že to je ta naše česká povaha

Měj se hezky

Ahoj Danare,
díky za názor, byť píšeš, že to není útok na mě, cítím v tvém příspěvku takový zvláštní podtón.
To, že si někdo něco vyloží jinak , než je zamýšleno většinou vyplývá z toho, že ten výklad nejspíš nebude tak úplně OK.
Když už jsme u toho, neskutečně mě irituje limit 10kW - výplod, který je ukázkou toho, jak se takové věci u nás "šijou". A pro koho...
Ale tu nechci polemizovat o tom, který zákon a nařízení či předpis je perfektní, či nikoliv, a už vůbec v tom hledat díry a snažit se něco vykládat jinak. To, že je to u nás národní sport se ví obecně, ale vyplývá to třeba s výšeuvedeného. A jako příklad stačí jakákoliv informace s tisku, teď mě třeba napad ají dluhopisy " za babku" pro Bab... ale to už jse silně OT a to jsem nechtěl.
Já se zastavil u jediné konkrétní věci a to na jednom plavidle dvě pětky, jeden hlavní a jeden záložní. Jasně jsem v předchozí zprávě popsal modelovou siuaci, kdy si kluk pořídí člun, vyrazí na vodu a protože je prostě předvídavý, na záď pověsí další záložní motor, taky pětku ( stejnou ) . A jasně jsem se ptal na situaci, kdy použije jeden a nebo druhý (
ne oba najednou , byť jsem se o tom v v jiném příspěku výše ale za zcela jiných okolností zmínil ) , protože opravdu nevím, jestli vedení takového plavidla bez VMP je správně, nebo ne, stejně tak TK.
Dle tvého výkladu když budu mít na palubě v krabici další 4 motory budu je muset započítat do celkového výkonu...? A když je přidělám na záď na zrcadlo jako zálohy, jaký je v tom rozdíl?
Takže nevím, proč tě štvě, že jsem o tom trochu přemýšlel, většinou když něčemu nerozumím, snažím se najít rozuzlení , přijít věci na kloub. Také to prosím neber nějak osobně, ale mám zkušenost, že většinou Ti, kteří mají máslo na hlavě nejvíc řvou a mají samý problém. S vším a všude
