YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Michallcz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 39
Registrován: pát pro 02, 2016 12:30 pm
Reputace: 0

YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Michallcz » pát srp 18, 2017 4:23 pm

Zdravím všechny!

Mám starší 2T YAMAHA 60 HP 3 válec, od původního majitele jsem dostal originál Yamaha 2T olej, dnes když jsem chtěl koupit totožný, říkal jsem si že na kvalitě by se šetřit nemělo... žil jsem v domění, že to bude to nejlepší, ale... s hrůzou jsem zjistil, že se jedná o minerální olej -_- což mi přijde dost špatná kombinace s předepsaným mixem 1:100. Dost vážně uvažuji o Castrol GP1 má někdo s tímto olejem zkušenosti? Případně doporučí mi někdo jiný?

Všem děkuji!
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod geus » sob srp 19, 2017 8:15 am

Důležité je aby mel napsáno ze se ředí 1:100. Používám různé jak kde koupim ale jen znackove
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Ozzie » sob srp 19, 2017 8:36 pm

Voľakedy neboli syntetické oleje, alebo boli drahé a preto tieto staršie motory jazdili na minerálne oleje. Ja mám Johnson 60 z roku 1987 a v návode sa píše tiež minerálný olej. Keď som si čln kupoval v nádrži bol kvalitný syntetický olej. Ja som potom kupoval syntetický olej do motoriek Shell a naposledy Repsol. Keď nádrž vyjazdím potom si kúpim niečo "marine". Motor beží krásne, zatiaľ bez problémov a ani veľmi nedymí.
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Lemon » ned srp 20, 2017 9:51 am

Už se tu o tom diskutovalo - problém při přechodu na fulsyntetic olej může nastat v podobě rozpouštění usazenin a karbonu v motoru.

Už se tu o tom diskutovalo, a já bez předchozím vyčištění motoru ( spalovacího prostoru ) v žádném případě přechod z minerálu na plnou syntetiku nedoporučuji.

viewtopic.php?t=765&start=25#p179205
Michallcz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 39
Registrován: pát pro 02, 2016 12:30 pm
Reputace: 0

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Michallcz » ned srp 20, 2017 2:31 pm

Díky za reakce!

Jedná se o motor YAMAHA 60FET 6H2 rok výroby přesně nevím, ale odhadem +- 20-30 let. V super stavu, původní majitel jezdil právě na ten minerál 1:100 což mi přijde dost drsný :/

Jinak ohledně přechodu na plnou syntetiku, uff ani mě to nenapadlo, jak by jste to řešili vy?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Denis » ned srp 20, 2017 9:06 pm

Mal som Yamahu 15k dvojtakt, pomer 1 : 100 a riešil som to tak, že som kupoval olej do dvojtaktov v prevedení Marine. Či je syntetický, alebo minerál ma nezaujímalo. Motor som kúpil starší, dosť som na ňom pojazdil, predal som ho kamarátovi ktorý na ňom tiež dosť pojazdil, všetko 1 : 100 a Marine olej do dvojtaktov. Už si to presne nepametám ako sú značené, ale nie je problém to zistiť.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod david » ned srp 20, 2017 10:12 pm

No pravda je, že sem podlehl ekologii a vyhlášce, koupil odpovídající olej a motor hned kousnul. Naštěstí jen na kruhách. Hned se povolil. Do té doby M2T a nic.
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Lemon » pon srp 21, 2017 10:27 pm

Michallcz píše:Díky za reakce!

Jedná se o motor YAMAHA 60FET 6H2 rok výroby přesně nevím, ale odhadem +- 20-30 let. V super stavu, původní majitel jezdil právě na ten minerál 1:100 což mi přijde dost drsný :/



Jinak ohledně přechodu na plnou syntetiku, uff ani mě to nenapadlo, jak by jste to řešili vy?


Nevím, co je na minerálním oleji drsnýho... před 20-30 lety nic jinýho pořádně nebylo. Ten motor na to byl stavěnej a jak píšeš i provozovanej....
Jinak jsem hledal označení Castrol GP1 a našel jsem, že je to motorový olej do 4-takt motorů. Máš od toho specifikaci? Odkaz?
A píšeš, že přechod na fulsyntetiku by tě ani nenapadlo , minerál je dle tebe drsný , tak co tam chceš lejt? 2T polosyntetiku?
V tom případě platí to co jsem odkazoval, jen s tím rozdílem, že polosyntetika to bude rozpouštět dýl...

Jinak do 2T lodních motorů patří Marine olej se specifikací ( označením ) W3 , např TC-W3 ... https://www.nmma.org/certification/oil/tc-w3
Je to olej, který se ve vodě snáze a rychleji rozpouští. Pravda je ale, že tak kvalitní, jako "nemarizované" oleje není.
A hodně lidí jezdí na lodních dvoutaktech různé motocyklové Repsoly, nebo STIHL a flašku od TC-W3 mají jako "mustr" pro nějakou kontrolu...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Denis » pon srp 21, 2017 10:49 pm

Nič v zlom, ale podla čoho usudzuješ že : "Pravda je ale, že tak kvalitní, jako "nemarizované" oleje není." Najazdil som s takým olejom stovky hodin a tisíce kilometrov, dovolím si tvrdiť, že málokto tuná najazdil tolko ako ja, motor sa mi nekousnul, jazdí ako hodinky do dnes, ale už u iného majitela. Ja si myslím, že marine olej je práve to optimálne, čo motor potrebuje. Ešte raz, či je to minerál, alebo syntetika nie je dôležité.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod david » pon srp 21, 2017 11:09 pm

Minulý týden jsem poprvé nalil marine, abych ekologii a předpisu udělal radost, a hned se hvízdnul, naštěstí jen na kruhách. Do teď M2T a v poho.

Tak tedy nevím. Je to asi jako ekologickej antifoulibg. Na h..o.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod geus » úte srp 22, 2017 7:15 am

Já používám často olej Stihl. Jinak jak tu někdo psal ze když používám minerál a pak prejdu na full syntetiku ze se bude rozpouštět karbon tak to je blbost a i kdyby jo tak to vylitne vejfukem u 4taktu je to neco jiného
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Lemon » úte srp 22, 2017 9:18 am

geus píše: Jinak jak tu někdo psal ze když používám minerál a pak prejdu na full syntetiku ze se bude rozpouštět karbon tak to je blbost



třeba:
http://www.cz-motokros.wz.cz/index1.php ... kuze&n=551
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/view ... w=previous

Já jsem takhle před časem zničil malou 2T centrálu Honda. Takový kabelkový typ, jela dlohé roky na M2T, chtěl jsem jí dopřát něco lepšího a plná syntetika
po 3 nádržích zadřela motor. Když jsem to rozebral, byl ve válci vydřený kus materiálu.
Ale nikomu to neberu, lijte si do svých motorů co chcete , ideálně kombinovat jednou minerál, pak fulsyntetiku, jak to tu někdo zmínil :hmm: toje opravdu super nápad...!!

Jinak si taky stojím za tím, že ty Marine oleje jsou sr****y, mají různé ekopřísady kvůli odboratelnosti ve vodě atd.
Staší jen přičichnout - jde je poznat podle trochu čpavého nádechu. Oproti klasickým 2T olejům, které jsou zpravidla bez zápachu.
Netvrdím, že jsou Marine oleje pro motor vyloženě špatné , ale klasický olej ( nemarizovaný ) je lepší... pro motor kvalitnější mazání bez superpřísad na rozpouštění. V benzínu ( směsi ) také déle vydrží bez degradace.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod geus » úte srp 22, 2017 9:53 am

Ja jsem jeste hondu 2t nevidel to musela vyt stara vic jak 50 let
Michallcz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 39
Registrován: pát pro 02, 2016 12:30 pm
Reputace: 0

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Michallcz » úte srp 22, 2017 9:05 pm

No jasný, ale právě že 20-30 let. Teď je trochu jiná doba a hlavně nechci ten motor odrovnat, GO už není taková sranda a novej motor už vůbec. A když jsou ty možnosti dopřát mu kvalitnější olej, tak proč ne.

Jś s ním ještě nejezdil, čeká na příští rok.

TCW-3 mi je celkem jedno, GO motoru mi taky nikdo nezaplatí.
Pravda, v 5 HP shodou okolností taky Yamaha jezdím 2T plnou moto syntetiku

Lemon píše:
Michallcz píše:Díky za reakce!

Jedná se o motor YAMAHA 60FET 6H2 rok výroby přesně nevím, ale odhadem +- 20-30 let. V super stavu, původní majitel jezdil právě na ten minerál 1:100 což mi přijde dost drsný :/

Spletl jsem si, měl jsem na mysli power 1.

TCW-3 mi je celkem jedno, GO motoru mi taky nikdo nezaplatí.
Pravda, v 5 HP shodou okolností taky Yamaha jezdím 2T plnou moto syntetiku.

Foto aktuálního oleje v příloze.


Jinak ohledně přechodu na plnou syntetiku, uff ani mě to nenapadlo, jak by jste to řešili vy?


Nevím, co je na minerálním oleji drsnýho... před 20-30 lety nic jinýho pořádně nebylo. Ten motor na to byl stavěnej a jak píšeš i provozovanej....
Jinak jsem hledal označení Castrol GP1 a našel jsem, že je to motorový olej do 4-takt motorů. Máš od toho specifikaci? Odkaz?
A píšeš, že přechod na fulsyntetiku by tě ani nenapadlo , minerál je dle tebe drsný , tak co tam chceš lejt? 2T polosyntetiku?
V tom případě platí to co jsem odkazoval, jen s tím rozdílem, že polosyntetika to bude rozpouštět dýl...

Jinak do 2T lodních motorů patří Marine olej se specifikací ( označením ) W3 , např TC-W3 ... https://www.nmma.org/certification/oil/tc-w3
Je to olej, který se ve vodě snáze a rychleji rozpouští. Pravda je ale, že tak kvalitní, jako "nemarizované" oleje není.
A hodně lidí jezdí na lodních dvoutaktech různé motocyklové Repsoly, nebo STIHL a flašku od TC-W3 mají jako "mustr" pro nějakou kontrolu...
Přílohy
IMG_8623.JPG
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Lemon » úte srp 22, 2017 11:05 pm

geus píše:Ja jsem jeste hondu 2t nevidel to musela vyt stara vic jak 50 let


Že jsi ji neviděl, neznamená, že není :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=FvLsyH6i2Kk
EX350 , nejlehčí centrála vůbec, prodávala se ještě před 15 lety.....
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Lemon » úte srp 22, 2017 11:14 pm

Michallcz píše:
Jinak ohledně přechodu na plnou syntetiku, uff ani mě to nenapadlo, jak by jste to řešili vy?


Nerozumím řeči Tvého kmene.... naposledy uvádíš, že jde o olej Castrol Power 1 , což fullsyntetika je...

Znovu zdůrazňuji, že ostrým přechodem z minerálu na plnou syntetiku bez vyčištění motoru od karbonu je zaděláno na problém.
Není to můj výmysl, jen praktická zkušenost a zkušenosti dalších ( odkazy jsem uváděl další třeba: http://www.motorkari.cz/tema/?t=54304 )
Howgh.... :puke:
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Zahajskej » stř srp 23, 2017 9:37 am

Motor by měl běžet na to, na co byl léta zvyklý, tj.minerál. Polo či full syntetika, musel bys udělat napřed dekarbonizaci motoru a výsledek by byl nejistý. Motor je z výroby "nastaven" na určitý typ oleje, neboli v motoru je počítáno s tím, co se v té době vyrábělo. U takhle starého motoru bylo počítáno s oleji s viskozitou nad deset (12-15), syntetika má viskozitu poloviční. Není schopna udělat dostatečné silný olejový film na třecích plochách, s kterým je konstrukče počítáno, pak se to může máznout.
Michallcz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 39
Registrován: pát pro 02, 2016 12:30 pm
Reputace: 0

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Michallcz » úte zář 05, 2017 9:23 pm

Máte někdo zkušenosti i s jinými výrobci olejů, originall Yamaha stojí přes 350,- za litr, Castrol vychází na cca 200,- shell okolo 220,- ? Máte s nima někdo zkušenost?
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Ozzie » úte zář 05, 2017 10:11 pm

Práve som si kúpil do Johnsonu 60 VRO olej Quicksilver NMMA TC -W3. Rok som jazdil na syntetické moto oleje, ale toto vlákno ma presvedčilo, že nerobím dobre. Mechanik v predajni mi povedal, že syntetické moto oleje sú nevhodné do "studených" motorov aké sú vodou chladené lodné motory. Ten olej od Yamahy je perfektný. Stojí trošku viac niečo cez 13 euro za liter. Quicksilver ma vyšiel 10 euro za liter. Hlavne aby ten olej mal označenie NMMA TC-W3
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Lemon » úte zář 05, 2017 10:23 pm

Michalcz - když tobě je těžký něco napsat. O pár příspěvků výše píšeš: "TCW-3 mi je celkem jedno, ..."
To je pak těžký .. :( ( Mimochodem je to TC-W3 ne TCW-3 )
Ale zkusím to znovu. A jinak.
V manuálu : http://www.yamaha-motor.com/assets/serv ... t_1388.pdf
na stránce 13 hned nahoře vpravo výrobce píše :
Doporučený olej: YAMALUBE 2-stroke outboard motor oil
Dále je uvedeno, že pokud tento olej není k dispozici, je možné použít olej se specifikací TC-W3 a NMMA certifikací - což je ten "přídomek" pro ekologické a odbouratelné oleje.. ( toho bych se asi úplně nedržel, je to jen o té ekologické vlastnosti )
TC-W3 je specifikace oleje. Je jedno kdo ho vyrábí, kdo ho balí, nebo přebaluje, kolik stojí, nebo jakou má barvu.
Ta specifikace je stejná jako třeba u motorových olejů 5W-30 , 10W-40, a popisuje vlastnost toho oleje bez ohledu na výrobce, nebo značku.
Shel, nebo Castrol, nebo Total , to je totálně jedno..................
Výrobci se na tom domluvili, stejně tak jako třeba výrobci tužkových baterií značí AA po celém světě klasikou tužkovku a je jedno, jestli jí vyrobil Panasonik, nebo Quanshungnagaho.
Ta specifikace není pro srandu králíkům, je důležitá, stejně tak jako třeba poměr míchání směsi oleje s benálem.

Takže si najdi manuál k tvému motoru, koukni, co výrobce předepisuje a v jakém poměru a to tam nalej. Pokud budeš s olejem laborovat, jsi na dobré cestě motor do....t.
Moje doporučení je pokračovat v tom, co tam lil přechozí majitel - minerál ( psals v v úvodu jasně, že to byl YAMAHA 2T minerální olej, když ti k tomu dal flašku co mu zbyla ) a samozřejmě bych dodržel tu specifikaci pokud by to nebyl YAMAHA olej a kupoval bys něco jiného.
Nevím, co je na tom složitého, do auta, který jezdilo dlouhá leta na 15W-40 taky najednou nedáš 5W-30, jenom proto, že žiješ v domění, že to bude nejlepší. NEBUDE !
Michallcz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 39
Registrován: pát pro 02, 2016 12:30 pm
Reputace: 0

Re: YAMAHA 60HP 2T minerál 1:100

Příspěvekod Michallcz » čtv zář 07, 2017 6:54 pm

Jasný nějak jsem se už do toho zamotal.

1) měl jsem v plánu plnou syntetiku, po radách zde na fóru a dotazu v prodejně jsem od ní upustil.

2) řeším teď jaký olej dále.

- originál YAMAHA - dražší a hůře se shání
- castrol nebo třeba shell... nepatrně nižší cena, ale za to lepší dostupnost.

Osobně bych ten Castrol nebo Shell, ale rozhodně nechci nijak uškodit motoru -_-



Lemon píše:Michalcz - když tobě je těžký něco napsat. O pár příspěvků výše píšeš: "TCW-3 mi je celkem jedno, ..."
To je pak těžký .. :( ( Mimochodem je to TC-W3 ne TCW-3 )
Ale zkusím to znovu. A jinak.
V manuálu : http://www.yamaha-motor.com/assets/serv ... t_1388.pdf
na stránce 13 hned nahoře vpravo výrobce píše :
Doporučený olej: YAMALUBE 2-stroke outboard motor oil
Dále je uvedeno, že pokud tento olej není k dispozici, je možné použít olej se specifikací TC-W3 a NMMA certifikací - což je ten "přídomek" pro ekologické a odbouratelné oleje.. ( toho bych se asi úplně nedržel, je to jen o té ekologické vlastnosti )
TC-W3 je specifikace oleje. Je jedno kdo ho vyrábí, kdo ho balí, nebo přebaluje, kolik stojí, nebo jakou má barvu.
Ta specifikace je stejná jako třeba u motorových olejů 5W-30 , 10W-40, a popisuje vlastnost toho oleje bez ohledu na výrobce, nebo značku.
Shel, nebo Castrol, nebo Total , to je totálně jedno..................
Výrobci se na tom domluvili, stejně tak jako třeba výrobci tužkových baterií značí AA po celém světě klasikou tužkovku a je jedno, jestli jí vyrobil Panasonik, nebo Quanshungnagaho.
Ta specifikace není pro srandu králíkům, je důležitá, stejně tak jako třeba poměr míchání směsi oleje s benálem.

Takže si najdi manuál k tvému motoru, koukni, co výrobce předepisuje a v jakém poměru a to tam nalej. Pokud budeš s olejem laborovat, jsi na dobré cestě motor do....t.
Moje doporučení je pokračovat v tom, co tam lil přechozí majitel - minerál ( psals v v úvodu jasně, že to byl YAMAHA 2T minerální olej, když ti k tomu dal flašku co mu zbyla ) a samozřejmě bych dodržel tu specifikaci pokud by to nebyl YAMAHA olej a kupoval bys něco jiného.
Nevím, co je na tom složitého, do auta, který jezdilo dlouhá leta na 15W-40 taky najednou nedáš 5W-30, jenom proto, že žiješ v domění, že to bude nejlepší. NEBUDE !

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host