Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Zdravim, mam SUZUKI DF5. Pri startovani ak nenaskoci naprvykrat casto sa stane, ze pri daslom pokuse nenaskoci motor a prudko "skoci" startovacia snura spat. Akokeby tam bol podtlak ktory ju vtiahne spat ale su to riadne "pecky". Ak startujem lavou a pridrziavam motor pravou castokrat ma to riadne udrie. Kolegovi tak prudko vtiahlo spat snuru az mu pri vytrhnuti starovacej snury z ruky poskodilo prst na ruke. Mate s tym niekto nejake skusenosti? v com je problem?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Lemone, taky píšeš kam nemáš.
Pokud jde o dekompresi, podle mejch podkladů ji má čtyřka, pětka a šestka. Jinak teda ten motor znám jen zvenku. Do nastaveni předstihu bych se zcela určitě nerejpal, neb motor kopne jen občas. U studeného to svíčkami taky nebude a někam napadané špony, tak to snad ne. Furt vidím pomalejší tahání za šňůru, nebo přidřené ovládání dekomprese. Možná i velká vůle výfukového ventilu - dekompresního.
Pokud jde o dekompresi, podle mejch podkladů ji má čtyřka, pětka a šestka. Jinak teda ten motor znám jen zvenku. Do nastaveni předstihu bych se zcela určitě nerejpal, neb motor kopne jen občas. U studeného to svíčkami taky nebude a někam napadané špony, tak to snad ne. Furt vidím pomalejší tahání za šňůru, nebo přidřené ovládání dekomprese. Možná i velká vůle výfukového ventilu - dekompresního.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Pokud můžu soudit dle svého Suzuki DF6, tak tyto motory žádnou dekompresní věc nemají. S tím předstihem se nijak hýbat nedá, je to
dané fixováním polohy zapalování pouze na jedno místo. V návodu se píše, že při startování má být vytažen sytič a plynová rukojeť pootočena
šipkou na tu čárku u zobrazení sytiče.
Osobně jsem před startováním studeného motoru nejprve balonkem na hadici dopumpoval benzín do karbuzátoru, potom jsem s vytaženým sytičem
cca 2x zatáhl za šńůru aby motor nasál směs a pak jsem zasunul výtrhovku do vypínače a s pootočeným plynem startoval.
Tyto motory mají kvůly emisím menší dírky v hlavní trysce a bez vytaženého sytiče a pootočeného plynu ani teplé nestartují.
Nepíšeš v jakém stavu je motor při startování- jestli je studený, nebo teplý po předchozím provozu.
Pokud se startuje studený motor na vnitřní nádržku, tak po otevření kohoutu paliva to trvá dosti dlouho, než nateče benzín do karburátoru.
Proto si myslím, že to kopnutí udělá motor na zbytky par z předchozího provozu.
Osobně po různém laborování jsem upravil uzávěr 5l PVC kanistru s průchozí hadičkou na dno a vedle odvzdušńovací ventilek 1/8" od topení a
na hadičku s konektorem pro přídavnou nádrž a balonkem na palivo. Jelikož mám 4 stejné 5l kanistry, tam pouze přendám kanistr a jedu dál.
dané fixováním polohy zapalování pouze na jedno místo. V návodu se píše, že při startování má být vytažen sytič a plynová rukojeť pootočena
šipkou na tu čárku u zobrazení sytiče.
Osobně jsem před startováním studeného motoru nejprve balonkem na hadici dopumpoval benzín do karbuzátoru, potom jsem s vytaženým sytičem
cca 2x zatáhl za šńůru aby motor nasál směs a pak jsem zasunul výtrhovku do vypínače a s pootočeným plynem startoval.
Tyto motory mají kvůly emisím menší dírky v hlavní trysce a bez vytaženého sytiče a pootočeného plynu ani teplé nestartují.
Nepíšeš v jakém stavu je motor při startování- jestli je studený, nebo teplý po předchozím provozu.
Pokud se startuje studený motor na vnitřní nádržku, tak po otevření kohoutu paliva to trvá dosti dlouho, než nateče benzín do karburátoru.
Proto si myslím, že to kopnutí udělá motor na zbytky par z předchozího provozu.
Osobně po různém laborování jsem upravil uzávěr 5l PVC kanistru s průchozí hadičkou na dno a vedle odvzdušńovací ventilek 1/8" od topení a
na hadičku s konektorem pro přídavnou nádrž a balonkem na palivo. Jelikož mám 4 stejné 5l kanistry, tam pouze přendám kanistr a jedu dál.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
já soudím podle tohodle: http://www.boats.net/parts/search/Suzuk ... parts.html
a posice č. 10 hovoří celkem jasně. Ostatně dekomprese je u ručně startovanejch čtyřtaktních jednoválcovejch motorů docela běžná, včetně centrál, sekaček a pod.
a posice č. 10 hovoří celkem jasně. Ostatně dekomprese je u ručně startovanejch čtyřtaktních jednoválcovejch motorů docela běžná, včetně centrál, sekaček a pod.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
No jo ale tady se jedná o ovládání benzínového čerpadla, které je v tom místě na bloku. To má membránu s tyčkou, kterou zvedá ten výstupek
na vačkovém kole a pružina jej tlačí dovnitř. Tím by se asi dekomprese dělat nedala. K té pumpě ještě moje špatná zkušenost: po několika letech
jsem dělal kontrolu a čištění všeho co jde rozebrat na motoru a též jsem měl tuze špatný nápad vyčistit sítko u této pumpy. Nic tam, kromě
tuze jemné usazeniny nebylo. Vrchní víčko (z Al) má po obvodu drážku, ve které je O kroužek. Ovšem zřejmě vlivem tepelného pnutí se ty díly
mezi kterými je membrána a ventilky nějak zdeformovali a i když jsem pro kontrolu přebrousil to víčko do roviny, tak to uplně netěsnilo.
Na to jsem přišel až na místě v HR, když jsem motor pověšený na zrcadle s nohou v kýblu vody na suchu natočil a kolem pumpy tekl benzín.
Ze zvyku sebou vozím tzv. 20kg jistoty a tam jsem měl i benzínuvzdorné lepidlo, kterým jsem to víčko silně napatlal a od té doby na ně nešáhl,
když to neteče.
Ten zvyk odskoušet motor na suchu, jsem nabil po zkušenosti s Johnsonem 2T. Motor jsem před odjezdem v Praze odskoušel ale protože jsme spěchali, tak jsem nevypustil z karburátoru pořádně benzín (vozil jsem jej nastojato na držáku na kouly) a po cestě se benzín odpařil a zůstal
tam olej, který zalepil částečně hl. trysku. Motor na vodě nechtěl běžet a mě nezbylo než na částečně vytaženém člunu, hopajícím se v silných
vlnách (nebylo jak a kam jej celý vytáhnout) rozebrat karburátor a vyčistil plovákovou komoru. To byl snad hlavní důvod, proč jsem jej vyměnil
za 4T Suzuki. Tož tak.
na vačkovém kole a pružina jej tlačí dovnitř. Tím by se asi dekomprese dělat nedala. K té pumpě ještě moje špatná zkušenost: po několika letech
jsem dělal kontrolu a čištění všeho co jde rozebrat na motoru a též jsem měl tuze špatný nápad vyčistit sítko u této pumpy. Nic tam, kromě
tuze jemné usazeniny nebylo. Vrchní víčko (z Al) má po obvodu drážku, ve které je O kroužek. Ovšem zřejmě vlivem tepelného pnutí se ty díly
mezi kterými je membrána a ventilky nějak zdeformovali a i když jsem pro kontrolu přebrousil to víčko do roviny, tak to uplně netěsnilo.
Na to jsem přišel až na místě v HR, když jsem motor pověšený na zrcadle s nohou v kýblu vody na suchu natočil a kolem pumpy tekl benzín.
Ze zvyku sebou vozím tzv. 20kg jistoty a tam jsem měl i benzínuvzdorné lepidlo, kterým jsem to víčko silně napatlal a od té doby na ně nešáhl,
když to neteče.
Ten zvyk odskoušet motor na suchu, jsem nabil po zkušenosti s Johnsonem 2T. Motor jsem před odjezdem v Praze odskoušel ale protože jsme spěchali, tak jsem nevypustil z karburátoru pořádně benzín (vozil jsem jej nastojato na držáku na kouly) a po cestě se benzín odpařil a zůstal
tam olej, který zalepil částečně hl. trysku. Motor na vodě nechtěl běžet a mě nezbylo než na částečně vytaženém člunu, hopajícím se v silných
vlnách (nebylo jak a kam jej celý vytáhnout) rozebrat karburátor a vyčistil plovákovou komoru. To byl snad hlavní důvod, proč jsem jej vyměnil
za 4T Suzuki. Tož tak.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
U lodniho motoru jsem nikdy zadnou dekompresi nevidel mozna je automaticka. U pily sekacky oboje 2t stihl to mam ale zmacku mechanicky u dieslive vibracni desky pochopitelne je take ta ma velkou kompresi a nema zhaveni.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Pokud je, tak je automatická - odstředivá. Dá se to poznat celkem snadno - taháš-li pomalu, téměř nenajdeš kompresi.
Tady, pokud má Tatas pravdu, teda akorát pomalu tahaj za šňuru. Mám dtto na Stihlce pile, pokud jsem línej, tak mě pěkně kopne.
Tady, pokud má Tatas pravdu, teda akorát pomalu tahaj za šňuru. Mám dtto na Stihlce pile, pokud jsem línej, tak mě pěkně kopne.
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Tak vás tady sleduju "dekompresáci" a napadá mě ještě jedna věc. Vsázel jsem původně na ten předstih, krk bych za něj dal, ale pokud se nenastavuje, je tu ještě jedna možnost kopání. Bohatá směs - příliš rychlé hoření, v součinnosti s pomalým startováním shoří ještě před horní úvratí. Nemáš černou svíčku?
Případně si ověřil, jestli se v nastavení toho předstihu něco nepohlo. Sundá se svíčka, vloží se měrka nebo cokoliv a pomalu se jde s pístem nahoru. Jiskra by měla přeskočit když je válec cca 5mm před HÚ.
Případně si ověřil, jestli se v nastavení toho předstihu něco nepohlo. Sundá se svíčka, vloží se měrka nebo cokoliv a pomalu se jde s pístem nahoru. Jiskra by měla přeskočit když je válec cca 5mm před HÚ.
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Klínek setrvačníku ?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Ještě na Tatase: tys byl vevnitř a viděl to? Já ne, ale z pohledu strojaře a motoráře mě připadá jako naprostá pitomost, aby nějakej čumbrk na rozvodovém kole přerušovaně mlátil do tyčky palivového čerpadla. To se vždy dělá pomocí vačky.
Takže já jsem pořád pro tu dekompresi
A protože tu leckdo o dekompresi pochybuje, račte se podívat na rozkres Hondy, Mariner nebo Tohatsu. Maj ji všechny.
Takže já jsem pořád pro tu dekompresi
A protože tu leckdo o dekompresi pochybuje, račte se podívat na rozkres Hondy, Mariner nebo Tohatsu. Maj ji všechny.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Já vidím chybu v tom ,ze opravdu malo zatáhnout za šňůru. Jak psal David když to podcenim a zatahnu méně taky to někdy pěkně kopne.
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Já také nebyl huvnitř, schéma je nepřehledné a určitě se nechci přít. Možné je všechno a co jsem neviděl rozebrané, nemůžu soudit. Jenom vzpomínám.
Možná jsem toho zase až tak moc neviděl. Jediný a poslední benzínový motor s dekompresorem jsem vlastnil na Jawa 250 Speciál z r. 1936. Měla přívod ke svíčce nepřerušovaný přímo od magneta, kde byl i vysokonapěťový prvek. Tam to jinak nešlo.
Ale zastavování všech ostatních benziňáků jsem zažil formou přerušení el. vedení. I na všech přídavných motorech co jsem kdy na plachetnici měl byly klasické trhačky. Tak nevím.....
Možná jsem toho zase až tak moc neviděl. Jediný a poslední benzínový motor s dekompresorem jsem vlastnil na Jawa 250 Speciál z r. 1936. Měla přívod ke svíčce nepřerušovaný přímo od magneta, kde byl i vysokonapěťový prvek. Tam to jinak nešlo.
Ale zastavování všech ostatních benziňáků jsem zažil formou přerušení el. vedení. I na všech přídavných motorech co jsem kdy na plachetnici měl byly klasické trhačky. Tak nevím.....
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Baharisi, ta dekomprese není kvůli zastavování, ale kvůli lehčímu startu. Během tažení za šňůru nedovolí nadzdvihátku výfuk ventilu dosednout až na vačku. Jak to blafne, odstředivá síla tenhle doraz odsune a už to jede.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Já jsem vevnitř nebyl ale měl jsem rozebrané to paliv. čerpadlo a ta tyčka od membrány má na konci napříč dirku, za kterou je zaháknuto
nějaké táhlo uvnitř. Povedlo se mě to vyháknout ale do vnitř jsem neviděl. Potom jsem měl bobky abych to zahákl zase zpět, protože představa půlení motoru v HR na ulici mě způsobila orosení nejen čela. Naštěstí se to povedlo. Při tom jsem se snažil ten háček uvnitř vytáhnout co nejvíce ven
a jak jsem otáčel motorem s vyndanou svíčkou, tak se o kousek vystrčil. Proto usuzuji, že jej něco muselo vysunout. Soudě dle těch schemat,
tam ale nic v tom místě jiného není, než to ozubené kolo. Teorie o automatické dekompresi vůbec spadá do oblastí pohádek. V životě jsem o ničem
takovém neslyšel. Vždy tam byla nějaká páčka, nebo táhlo co ten ventil ovládal. Při přerušení el. proudu se motor zastaví proti poloze komprese.
Při startování šńůrou se vyjímečně podaří motor nahodit překonáním komprese. Většinou škytne díky zbytku benzínu v karburátoru a směsi ve válci,
pokud je motor vypnut v otáčkách
V rodině mají synové a vnuci 8motorek od 125 do 400ccm 4T a ani jedna tu dekompresy nemá. a všechny se vypínají přerušením zapalování.
Ovšem jako u všeho i v tom může být vyjímka. Proč by ale dělali takovou složitost, na tak jednoduchém a levném motoru?
Rozhodně kvůly nějakému čudlíku dekompresnímu nebudu rozebírat motor, který nabízím všem za dobrou cenu.
Spekulovat ovšem můžete i nadále. Aspoň je tu nějaká sranda.
Tu změnu předstihu ručně jsem viděl snad jednou u Hispano-Suiza z třicátých let. To byl ovšem řadový 8mi válec s cca 10litry obsahu a natočit
jej ručně bylo o zmrzačení se. A potom také starých stabiláků s těžkým setrvákem.
nějaké táhlo uvnitř. Povedlo se mě to vyháknout ale do vnitř jsem neviděl. Potom jsem měl bobky abych to zahákl zase zpět, protože představa půlení motoru v HR na ulici mě způsobila orosení nejen čela. Naštěstí se to povedlo. Při tom jsem se snažil ten háček uvnitř vytáhnout co nejvíce ven
a jak jsem otáčel motorem s vyndanou svíčkou, tak se o kousek vystrčil. Proto usuzuji, že jej něco muselo vysunout. Soudě dle těch schemat,
tam ale nic v tom místě jiného není, než to ozubené kolo. Teorie o automatické dekompresi vůbec spadá do oblastí pohádek. V životě jsem o ničem
takovém neslyšel. Vždy tam byla nějaká páčka, nebo táhlo co ten ventil ovládal. Při přerušení el. proudu se motor zastaví proti poloze komprese.
Při startování šńůrou se vyjímečně podaří motor nahodit překonáním komprese. Většinou škytne díky zbytku benzínu v karburátoru a směsi ve válci,
pokud je motor vypnut v otáčkách
V rodině mají synové a vnuci 8motorek od 125 do 400ccm 4T a ani jedna tu dekompresy nemá. a všechny se vypínají přerušením zapalování.
Ovšem jako u všeho i v tom může být vyjímka. Proč by ale dělali takovou složitost, na tak jednoduchém a levném motoru?
Rozhodně kvůly nějakému čudlíku dekompresnímu nebudu rozebírat motor, který nabízím všem za dobrou cenu.
Spekulovat ovšem můžete i nadále. Aspoň je tu nějaká sranda.
Tu změnu předstihu ručně jsem viděl snad jednou u Hispano-Suiza z třicátých let. To byl ovšem řadový 8mi válec s cca 10litry obsahu a natočit
jej ručně bylo o zmrzačení se. A potom také starých stabiláků s těžkým setrvákem.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
To, že jsi neviděl automatickou dekompresi vůbec neznamená, že neexistuje.
Prohlédni si ji třeba zde, sedí na rozvodovém kole: http://www.boats.net/parts/search/Tohat ... parts.html
navíc tebou popisované "tahání za tyčku" čepem na rozvodovém kole je úplná blbost, po prvním otočení by se totiž ta tyčka namotala na hřídel.
Prohlédni si ji třeba zde, sedí na rozvodovém kole: http://www.boats.net/parts/search/Tohat ... parts.html
navíc tebou popisované "tahání za tyčku" čepem na rozvodovém kole je úplná blbost, po prvním otočení by se totiž ta tyčka namotala na hřídel.
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Je možné že klucí mají automatický dekompresor a ani o tom neví....
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Wkp8F1Hcdg
https://www.youtube.com/watch?v=vU0QPhhpJ-E
https://www.youtube.com/watch?v=GfAg2w4dXjQ
https://www.youtube.com/watch?v=XHaPdixbZgU

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Wkp8F1Hcdg
https://www.youtube.com/watch?v=vU0QPhhpJ-E
https://www.youtube.com/watch?v=GfAg2w4dXjQ
https://www.youtube.com/watch?v=XHaPdixbZgU
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Ale nemaj, Tatas jí přeci neviděl.
A znovu opakuju: není na chcípání, ale na start.
Stejně jako neviděl stavitelnej předstih, kterej měla dobře víc jak polovina značek lodních dvoutaktů.

Stejně jako neviděl stavitelnej předstih, kterej měla dobře víc jak polovina značek lodních dvoutaktů.

- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Baharis píše:Tak vás tady sleduju "dekompresáci" a napadá mě ještě jedna věc. Vsázel jsem původně na ten předstih, krk bych za něj dal, ale pokud se nenastavuje, je tu ještě jedna možnost kopání. Bohatá směs - příliš rychlé hoření, v součinnosti s pomalým startováním shoří ještě před horní úvratí. Nemáš černou svíčku?
Případně si ověřil, jestli se v nastavení toho předstihu něco nepohlo. Sundá se svíčka, vloží se měrka nebo cokoliv a pomalu se jde s pístem nahoru. Jiskra by měla přeskočit když je válec cca 5mm před HÚ.
Měl z vás někdo ten motor rozebranej?
Celé zapalování se dá pootáčet. Ta snímací cívka ( správně hallova sonda , včetně cívky vedle , která nabíjí kondenzátor CDI . Někdy to bývá povolené a malinko to cestuje. Jsou tam myslím 4 inbusy nebo hvězdičky, je třeba sundat ten startovací mechanismus.Ten dekompres ventil je mechanická záležitost aby se dal pěkně motor protočit při startu a konkrétně třeba na pile STIHL MS362 to je jako samostatně ovládanej, a při startu se musí vždycky mechanicky zamačknout ten čudl na hlavě.. Po startu se sám zavře -tlakem ve spalovací komoře. Kolem toho ventilu je samozřejmě pak bordel od neslálené/spálené směsi.
Jinak samozřejmě některé motory ten ventil mají , ale jiné i větší ( yamaha 15 ) ne. Suzuka ( DF4 ) ho taky nemá, měl jsem motor rozebraný na stole.
U toho motoru i když budu tahat pomalu, nemůže hodit jiskru tak, aby to bouchlo v poloze pístu, kterej pak kope z5. Jestli to kope - je to zapalováním, pokud to není pootočené je tam nějaký další problém se zapalováním. Celé CDI se dá koupit jako nějaká neoriginální "tunningová " sada asi okoko 110 dolarů.
Taková červená krabička - oproti origoš černé. Už jsem to měnil na utopeném motoru.
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Baharis píše:Je možné že klucí mají automatický dekompresor a ani o tom neví....![]()
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Wkp8F1Hcdg
https://www.youtube.com/watch?v=vU0QPhhpJ-E
https://www.youtube.com/watch?v=GfAg2w4dXjQ
https://www.youtube.com/watch?v=XHaPdixbZgU
A já myslel, že tu diskutujem o Suzuki DF5 (4,5,6, je stejné ) ?????
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
knoki píše:Klínek setrvačníku ?
Ano! , je to přesně to co bych hledal, blbě to bouchá a ten klínek může bejt střiženej. V podstatě stejný problém, jako neseřízený předstih.
Eliminovat to nastavením předstihu je blbost, může to dál cestovat.
Už jsem se s tím taky setkal, bez stroboskopu se to nedá pořádně najít. Je třeba na rotoru udělat čárku kousek za horní úvratí a po nastartování čárku nasvítit stroboskopem, jestli neodcestovala...
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
trochu jsi upravil původní příspěvek
Ano 4,5,6 jsou stejné.
Ano, tam opravdu, jako i jiných motorech tohodle ražení, žádný dekompresní ventil není. Dělá se to dorazem nadzdvihátka, jak sem už psal. Což jsi mohl třeba hravě přehlédnout, ani netuše, co to je a na co to je.
Já netvrdím, že tam tenhle aparát je, jak opět píšu výše, páč sem vevnitř nebyl. Píšu že to je běžná věc a mnoho zde součtenářů tomu nevěří. Proto ty odkazy a předpoklad, že to má i Suzuka. Navíc tomu nahrává ten obrázek.

Ano 4,5,6 jsou stejné.
Ano, tam opravdu, jako i jiných motorech tohodle ražení, žádný dekompresní ventil není. Dělá se to dorazem nadzdvihátka, jak sem už psal. Což jsi mohl třeba hravě přehlédnout, ani netuše, co to je a na co to je.
Já netvrdím, že tam tenhle aparát je, jak opět píšu výše, páč sem vevnitř nebyl. Píšu že to je běžná věc a mnoho zde součtenářů tomu nevěří. Proto ty odkazy a předpoklad, že to má i Suzuka. Navíc tomu nahrává ten obrázek.

-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
A tady:http://www.solaray-marine.bg/suzukimarine/gallery/DF4_5_6_9900B-45251-000.pdf
jsem ani nenašel tebou popisovanou desku na seřízení předstihu, ale jen na fest vyvrtané díry ve vršku bloku.
nebavíme se každej o jiný mašině?????? třeba podle roku výroby či co??
jsem ani nenašel tebou popisovanou desku na seřízení předstihu, ale jen na fest vyvrtané díry ve vršku bloku.
nebavíme se každej o jiný mašině?????? třeba podle roku výroby či co??
- Zahajskej
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Zahájí, okr.Mělník
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Je to jenom přechlastaný. Tak jak píše, pokud to nechytne na první zatažení, tak při dalším to kopne zpět. Ve válci je už hodně směsi a nepustí to při zapálení přes horní úvrať, protože to blafne opačně, proto to škubnutí. Pokud by byl rozhozený předstih, motor by šel i po naskočení blbě, buď tvrdě s klepáním - velký předstih, nebo zase naopak moc měkce a bez výkonu - malý předstih. Každý motor potřebuje pro start jiný rituálek. Na jednom motoru jsem sytič skoro nepoužíval, protože to bylo hned ulité, na druhém bez sytiče ani škrt.
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
david píše:A tady:http://www.solaray-marine.bg/suzukimarine/gallery/DF4_5_6_9900B-45251-000.pdf
jsem ani nenašel tebou popisovanou desku na seřízení předstihu, ale jen na fest vyvrtané díry ve vršku bloku.
nebavíme se každej o jiný mašině?????? třeba podle roku výroby či co??
Hm, tak ohledně toho toho upevnění zapalování nejspíš ano, a vážně je asi víc verzí ... Tady: http://www.globalsuzuki.com/marine/lineup/df6a_5a_4a/
popisují nějaká vylepšení, já si myslím, že jsem měl tu verzi DF4A Ale nevím jistě, jestli to bylo s tím A
Hledal jsem fotky z té generálky, ale mám v PC a diskách okolo takový bordel, že jsem to zatím nenašel.
Co se týče toho dekompresního ventilu jako takového, já měl mysli opravdu zvlášť čudl v hlavě ovládaný zvlášť. Jestli to nějak supluje výfukový ventil nevylučuju, ale chyběl mi tam nějaký mechanismus, který by při startu nějak otevírání upravoval.
Ale tak nějak si začínám myslet, že Suzuka asi dělala na těch nějaký vývoj a že máš asi pravdu v tom, že se každá bavíme o jiném motoru. Neboť s tím prstencem zapalování šlo pootáčet. V bloku motoru sice byly fest díry, ale Halova sonda a zapalovací ( nabíjecí cívka CDI) byla na takovém prstenci, ve kterém nebylykulaté díry, ale oválné. A než majiteli ten motor zapavila voda ve sklepě jsem to již jednou dotahoval, poněvadž se to uvolnilo a občas to střílelo do výfuku, jak se rozhodil předstih.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5
Ovládací mechanizmus, pokud je, je na ozubeném kole vačkové hřídele. Podrží výfuk ventil aby úplně nezavřel.
Prvně jsem se s tím setkal někdy kolem 1990 na elcentrále Honda 4500. Ta měla dokonce i vyvažovací hřídel a to sem hodně čuměl, když ty všechny kola na mě z karteru vypadly. No byly okilnerovaný, tak to složit šlo bez problému.
Prvně jsem se s tím setkal někdy kolem 1990 na elcentrále Honda 4500. Ta měla dokonce i vyvažovací hřídel a to sem hodně čuměl, když ty všechny kola na mě z karteru vypadly. No byly okilnerovaný, tak to složit šlo bez problému.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host