Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod Lemon » stř říj 04, 2017 11:10 pm

david píše:Ovládací mechanizmus, pokud je, je na ozubeném kole vačkové hřídele. Podrží výfuk ventil aby úplně nezavřel.
Prvně jsem se s tím setkal někdy kolem 1990 na elcentrále Honda 4500. Ta měla dokonce i vyvažovací hřídel a to sem hodně čuměl, když ty všechny kola na mě z karteru vypadly. No byly okilnerovaný, tak to složit šlo bez problému.


Já samozřejmě nepochybuji, o to co popisuješ, dokonce se při takových mechanismech se i trochu
jinak nastavuje vůle ventilu ( u jednoválce v horní úvrati nepracovního zdvihu ) právě je to ale trochu zkomplikovaný dekompresí toho výfukového ventilu.
Třeba u Tohatsu 20 - ale tam je to jasně vidět - ten mechanismus ovládání/ přečasování výfukového ventilu při startování.
Ale na tá DF4 fakt nic takovýho nebylo - ventily mají jediné ovládání od vačky. Kdyby tam bylo to co píšeš , určitě bych si toho všimnul.
A to ovládání by muselo pracovat jen po dobu startu.
Pit1111
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: pát zář 29, 2017 10:43 pm
Reputace: 0

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod Pit1111 » sob říj 07, 2017 10:25 pm

geus píše:Já vidím chybu v tom ,ze opravdu malo zatáhnout za šňůru. Jak psal David když to podcenim a zatahnu méně taky to někdy pěkně kopne.


Nuz ono to kopne aj ked sa zatiahne poriadne. Asi to ozaj bude suvisiet s presytenim . Nikdy nekopne na prvy raz, az ked sa to na prvykrat nepodari.
Ale kope riadne, kolegovy utrhol flexor (ohybac) na prste a siel na operaciu.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod tataS » ned říj 08, 2017 8:56 am

Pokud to je uchlastany, tak je třeba zavřít sytič a startovat s plným plynem aby se motor odvětral. Při tom většinou trochu váhavě chytne a postupně
se rozeběhne. Nebo také při tom odvětrávání vypnout zapalování a potom začít znova s vytaženým sytičem a malým plynem.
4T motory jsou v tomto lepší, než 2T, kde většinou při uchlastání byla svíčka tak mokrá, že bylo nutno ji vyndat, vysušit a motor odvětrat taháním za šňůru jelikoš byl banzín i v karteru.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod david » úte říj 10, 2017 3:20 pm

Nové těžce na volnoběh ochuzené motory snahu k uchlastání nemívají. Naopak, i jen trochu vychladlé chtějí sytič.

A, protože jsem byl výjimečně v Praze, stavil jsem se v servíziu a podle servisáka je to na 99% tak, jak tu delší dobu tvrdím a nechcete věřit.

Motor má dekompresor a kope, protože onen nefunguje.

Bez dekompresoru je Suzuka 2,5 a bývaly některé Hondy.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod tataS » stř říj 11, 2017 8:58 am

Nediv se, nedůvěře. V dnešní době se běžný člověk naučil nevěřit ničemu a nikomu. Já osobně jsem ochoten ti věřit. Akorát bych k tomu uvítal
ukázat, kde jeto udělátko na tu dekompresy abych věděl na co to svést až mě ta potvora kopne. Ten obrázek z katalogu je celkem dosti podrobný.
Pokud ovšem teoreticky připustím, že ta pozice 10 způsobuje tu dekompresy, potom mě tam chybí něco, co šťouchá to té tyčky u benzínové
pumpy. Bez té dekomprese by motor fungoval ale bez benzínu asi těžko. A že by ten čudlík dělal zároven dekompresy i pumpování tomu se mě příčí
věřit. To je pohled starého světem zklamaného muže a proto bych rád, ještě než umřu, znal provdu.
Jinak pěkný den a slunce v duši.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod david » stř říj 11, 2017 10:10 am

To něco, co pošťuchuje benzínovou pumpu je vačka na vačkové hřídeli. Najdeš ji uprostřed mezi vačkami ventilů, stejně jako u všech ostatních OHV motůrků.

Je to jasný i z místa umístění pumpy, je proti středu výšky vačkovky a ne těsně nad rozvodovým kolem, jak bys potřeboval ke svému řešení.
Přílohy
maxresdefault.jpg
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod tataS » čtv říj 12, 2017 8:12 pm

Ten motor je ale odporně čistý. Při pohledu na něj tedy nepoznám, že je ta benzínová pumpa uprostřed mezi vačkami. Ale i tomu se dá věřit.
V pondělí ten svůj prodávám a tak asi umřu bez toho, že bych ten dekompresní zázrak viděl na vlastní oči. Podkud to je opravdu vadné, tak ty
motory jsou pěkný šunt, když to tak brzo odejde. Osobně je mě to fuk ale stejně si myslím, že u takto malých obsahů by je mělo být možno nahodit
i bez toho udělátka.
Zima bude ještě dlouhá a tady se tak brzy vyřešil tak výživný problém. Bude třeba najít zase něco.
A to ani neřešíme koho volit z té sbírky pochybných existencí. Radši ne.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod david » čtv říj 12, 2017 9:22 pm

když se podíváš prostým okem posíleným brýlemi, vidíš, že pumpa je ve stejní úrovni jako mrazovka, a ta je evidentně ve středu válce. když se podíváš, zase zrakem sokolím, na obrázek vačky, tak má mezi vačkama ventilů další zesílení průměru, tedy další vačku.

pošťuchovat tyčku pumpy jedním samostatným čudlíkem tak, jak vidíš ty, je proti základům strojařiny. vše musí nabíhat plynule a ne , že sem tam čůdl s rozeběhem vrazí do tyčky - plunžru
Uživatelský avatar
wattermen
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 15, 2014 1:00 am
Reputace: 0

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod wattermen » čtv říj 12, 2017 10:17 pm

Je hezké sledovat, jak se tu dohadujete a přitom máte pravdu oba.
Stejně tak jako třeba motor Škoda 1,2HTP prodělal různé změny během výroby, tak i Suzuka dělala různé změny na motorech.
Ten model Suzuki DF5 se opravdu dělal i ve verzi, kdy výfukový kanál zastupuje funkci dekompresního ventilu. Ale je i verze, kde taková funkce není. A jak tu psal Lemin, tento motor má i jinak řešené zapalování. A dokonce je i verze, která nemá CDI jednotku ale tranzistorové zapalování.
K tomu kopání. Je třeba rozlišit , jestli to kope tak, že to opravdu kopne a přitáhne startovací šňůru a nebo zda to jen startování blokuje. V prvním případě to dělá zapalování. Zapálí to směs když nemá.A je to doslova o zlámání prstů. Vyměnit zapalování. Dělají to někdy i dvoutakty u motorových pil, tam je to o detonační zapálení směsi.
V případě druhém je to uchlastání. Nefunkční dekompresní ventil pokud je to verze s ním nemůže způsobit kopnutí zpátky. Jak by se to stalo? Kdy by se vzala síla, která škubne motorem zpět? Ta řada DF4-6 je sice ve své třídě nejlehčí oproti konkurenci, ale oproti například Tohatsu nebo Mercury je problematičtější start.
Jinak o značkových servisech lodních motorů a jejich servismanech si myslím své. Samozřejmě nejde všechny házet do jednoho pytle, ale já měl tu čest pouze s umělci, kteří opravili stržený závit na svíčce zalepením epoxidem a podobně. Vydalo by to na román.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod david » čtv říj 12, 2017 10:55 pm

no jo, ale to sem pleteš asi i dvoutakty - co do zapalování. Od roku 2003, kdy 4-takty poprvé vylezly, mi připadaj furt stejný, aspoň jinej sem nenašel,
a jsou všechny s dekompresorem.
btw. vysypaný ovládání dekomprese není až tak vzácná závada a poznat se to dá prostým pomalým zatažením za startovadlo při vypnuté elektrice. Buď tam komprese je, nebo není. Když je , je to chyba.

jináč je mi to celé u ... víte kde? Když sám tomu nerozumí, nechť to postrčí někomu, kdo ví vocogo a pak nám dá zprávu, co to bylo.

edit.: je mi jasný, že vařím z vody. Tazatel se neobtěžoval dát aspoň rok výroby nebo výr. číslo. Ale to tu je běžný. :hmm:

požadovat přesný informace na základě nulovejch vstupních.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod tataS » pát říj 13, 2017 4:32 pm

Tedy ze zvědavosti jsem otevřel po cca 3 letech i ten svůj verk a kupodivu vypadá stejně. Dokonce jsem jej asi kdysi i Wapkou umyl.
A ta benzín. pumpa tam pořád je. Tak to jsem si oddychl, že nebudu prodávat něco v pytly (když už těch zajíců moc není).
Po pravdě řečeno, již se raději podívám na nějaké mladé maso bez zbytečných hadříků, než na nějaké špinavé, kopající motory.
https://www.email.cz/web-office/GvzHqLa ... ovicka.pps
Ještě štěstí (Ovšem jak pro koho?), že jsou na světě ještě nějací chytří strojaři, co jim to nedá a poradí. Tak hodně dalších vhodných
témat pro ně.
Mám tuze dobrou náladu, jelikož se nám podařilo prodat naší starou zadluženou firmu cizákům beze ztráty. Čus
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod tataS » sob říj 14, 2017 9:20 pm

Ten odkaz nefunguje, tak snad tento: https://www.email.cz/web-office/kqQ9Bem ... ovicka.pps
Uživatelský avatar
wattermen
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 15, 2014 1:00 am
Reputace: 0

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod wattermen » pon říj 16, 2017 10:55 am

david píše:no jo, ale to sem pleteš asi i dvoutakty - co do zapalování. Od roku 2003, kdy 4-takty poprvé vylezly, mi připadaj furt stejný, aspoň jinej sem nenašel,
a jsou všechny s dekompresorem.
btw. vysypaný ovládání dekomprese není až tak vzácná závada a poznat se to dá prostým pomalým zatažením za startovadlo při vypnuté elektrice. Buď tam komprese je, nebo není. Když je , je to chyba.

jináč je mi to celé u ... víte kde? Když sám tomu nerozumí, nechť to postrčí někomu, kdo ví vocogo a pak nám dá zprávu, co to bylo.

edit.: je mi jasný, že vařím z vody. Tazatel se neobtěžoval dát aspoň rok výroby nebo výr. číslo. Ale to tu je běžný. :hmm:

požadovat přesný informace na základě nulovejch vstupních.


Jaký dvoutakty? Psal jsem o 2T jen o té pile kvůli samozápalům.
Vše jsem uváděl pro 4-takty. A to jak jem zmínil tranzistorové zapalování patřilo také ke 4-taktu.
Suzuka ten motor za 15 let několikrát přepracovala. Jenomže to se dá zjistit, jenom když s těmi motory děláte, servisujete a vidíte to. A chápu, že když někdo koukne zběžně do nějaké dokumentace, připadá mu všechno stejné. Některé změny jsem už zmínil. Naposled se předělávalo na přelomu loňského roku a dost podstatně. Krom mechanických změn v motoru, jiné olejové vany a filtru oleje je tam i na druhé straně umístěná nádrž. Motor už jde přepravovat jak chceš. Na píně, na druhé straně i na výšku, kromě jediné polohy s madlem vespod a samozřejmě ne vzhůru nohama. Ale to snad nikdy nikdo nedělal. Je tam také větší exentricita osy pístu a ojnice než byla předtím. Kontrolní otvor hladiny oleje zmizel, nově je klasická měrka v novém víčku oleje. Takže výměna oleje už není onanie, ale radost. Je tam i jiný přepínač interní/externí nádrž a mnoho dalších a za celou dobu nejpodstatnějších změn. Pod tím deklem je hromada věcí, které opravdu nejsou celých 15 let stejně a stejné. Celkem je cca 5 různých verzí a to se ještě některé liší vybavením. Například dodávky pro některé země neměly mrazové pojistky, absence interních nádrží a podobně. A to se stejný motor okolo r. 2007 prodával i pod značkou Johnson J5R4SU. A tam byly také změny, například trošku jiný převodový poměr v noze. A jiná vrtule. To je pak překvápko, když člověk objedná hnací kolo do nohy a ono je jiné, než v DF5. Menší průměr a i jeden o jeden zoubek míň. A to vám dodavatel tvrdí, že je to stejné.
Já nemám v oblibě někomu vnucovat nějaké rozumy, zvlášť když dotyčný není schopen opustit svoji myšlenku. A taky je mi jedno co motoru je. Jen jsem si to celé přečetl, protože dělám v servis Suzuki, Honda, Yamaha - motocykly. A v zimě, když není moc co dělat servisujem lodní motory. Běžné opravy,impellery, zazimování, ale i vůle a výměny ložisk, gufer a el. diagnostika. A hlavně díky kámošovi Babišovi i nekonečné čištění karburátorů a zbytků pevných usazenin. Právě z těch eko příměsí v benálu.
Lidi nejsou schopni pochopit, že v karburátoru benzín s příměsí bioethanolu nemá co dělat. Nic na tom servisu není a u závěsných motorů je všechno snadnější a mnohem přístupnější než u motorek.
Můj tip je probémové zapalování. Proč? Protože nefunkční dekomprese pokud ji ta verze motoru má nemůže lámat prsty. Stejně tak u motocyklu pokud někomu nakopávačka zlomila nohu v nártu, bylo to vždycky nakopnutým zapalováním. To je podobná písnička. Motorka stojí v zimě v garáži. Odejde baterka, gel je na troud. Tak to umělci dobíjou , baterku neodpojí a při dobíjení se poškodí velkým napětím z nabíječky elektronika zapalování. No a když to ani po dobití mrtvé bateky startérem nehne, jde se na nakopávačku. K nám se to dostalo, až když má majitel sádru z nohy dole, zpravidla zjara, když je nejvíc práce.
Když to bude chtít autor vlákna opravit, ať napíše SZ. Kousek od Chrudimi. Předvedu mu v kádi, že výměna zapalování pomůže. Mám neoriginální, záruka 2 roky. http://www.magnumtuning.com/en/detail/m ... 1-cylinder Cena 2500 kč i s prací. Motor pak lze natočit dvěma prsty a 10 cm zátahem. Ale až začátkem listopadu. Howgh.
Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 100
Bydliště: Praha

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod RACEK » pon říj 16, 2017 1:14 pm

wattermen píše:Lidi nejsou schopni pochopit, že v karburátoru benzín s příměsí bioethanolu nemá co dělat.


Co se tam má dávat jiného než Natural od benzinové pumpy?
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 160
Bydliště: Olomoucko

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod Omen » pon říj 16, 2017 1:21 pm

Verva 100.
A moc to těm motorkům chutná ;)
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 96

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod olin » pon říj 16, 2017 3:42 pm

RACEK píše:
wattermen píše:Lidi nejsou schopni pochopit, že v karburátoru benzín s příměsí bioethanolu nemá co dělat.


Co se tam má dávat jiného než Natural od benzinové pumpy?

Běžnej natural, co tankujeme do aut, tak v sobě má příměs biosr.ček, které karburátorům nedělají dobře. Většina čerpaček má premiový benzín, který tyto sajrajty neobsahuje. Je však lepší se předem informovat, protože né vždy je i to premiový palivo bez příměsí.
Bohužel né každý je schopen pochopit, že do dvoutaktů nemá lejt ten levnej benzín, i když to na něj jede stejně, jako na ten drahej.
Třeba náš pantatík vždy nadává, že dělám haura, protože do lodního motoru a sekaček leju vervu, co je tak drahá. Není schopen pochopit, že obyč benzín zasírá karburátory a u dvoutaktů navíc rozkládá olej. Pak se diví, že na jaře natočí křoviňák s velkejma problémama a ten motor pak ani nejde, jak má.
U motorů, které jsou denně v provozu to tak nevadí. Pokud ale motor s karburací nebudu používat dřív jak za týden, tak jedině benzín bez biosr.ček!
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 545
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Penčice

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod Finn » pon říj 16, 2017 3:52 pm

Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod Lemon » pon říj 16, 2017 7:33 pm

wattermen píše: Můj tip je probémové zapalování. Proč? Protože nefunkční dekomprese pokud ji ta verze motoru má nemůže lámat prsty. Stejně tak u motocyklu pokud někomu nakopávačka zlomila nohu v nártu, bylo to vždycky nakopnutým zapalováním. Howgh.


Pod to se podepíšu, ještě je ve hře ten střižený klínek na klice ( mezi magnetem a klikou )

Tady: https://www.dumachalupa.cz/forum/auto-a ... igss-22012
o tom píšou a taky to rve šňůru z ruky. I když je to jenom sekačka :-) I kdyby v tom modelu co má majitel problém byla ta fejčůrka co přizvedává výfukový ventil a supluje dekompresní, půjde to startovat ztuha. S tím souhlas.
Jinak jak to vypadá, opravdu jsou různé verze DF5 , v té , co jsem měl do mrtě rorborku na stole nic , co by přizvedávalo výfukový ventil není! A nezmění na tom nic ani technik ze Suzuki :-)
marx2000
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: stř črc 13, 2016 1:32 am
Reputace: 0

Re: Problem so startovanim lodneho motora SUZUKI DF5

Příspěvekod marx2000 » čtv říj 19, 2017 4:28 pm

Co jí vím, tak ta trocha biolihu vyčistí motor. Horší to je s naftou :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host