ELEKTROPOHON
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTROPOHON
Nutný průřez kabelů je daný protékajícím proudem a délkou kabelů - napěťový spád. Čím vyšší napětí tím nižší je protékající proud a kabely mohou mít menší průřez
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTROPOHON
50 kW prívesný motor od Aquawatt je napájaný 144V
Power input / Output: 50 kW / 42 kW
Transom height: 20 inch
Nominal voltage: 144 V
Current from battery max: 360 Amp
Weight: 98 Kg
Propeller size: 12 inch
Maximum speed: 30 knots
Battery: lithium battery 144 V 160—200 Ah

Power input / Output: 50 kW / 42 kW
Transom height: 20 inch
Nominal voltage: 144 V
Current from battery max: 360 Amp
Weight: 98 Kg
Propeller size: 12 inch
Maximum speed: 30 knots
Battery: lithium battery 144 V 160—200 Ah

- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: ELEKTROPOHON
Takže to na plnej knedlík baterky vysosne za půl hodinky? Tak tomu říkám terno.
Na druhou stranu alespoň nekecaji jako ostatní výrobci elektro cajků..... 50kW podle nich odpovídá 70HP. Ne jako jiní, kteří uvádí, že 1kW nahradí pětikoňku uhlák.
Na druhou stranu alespoň nekecaji jako ostatní výrobci elektro cajků..... 50kW podle nich odpovídá 70HP. Ne jako jiní, kteří uvádí, že 1kW nahradí pětikoňku uhlák.

Re: ELEKTROPOHON
Jestli si to doře pamatuji tak cirka 736W 1HP.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: ELEKTROPOHON
jj, tak nějak to je. Narážel jsem spíš na to, že elektropohon má trochu vyšší efektivitu a krouťák. Ale někteří prodejci to už přeháněji. Někteř se nebojí prohlásit, že kilovatová plastová hračka je srovnatelná s pětikoňkou. Pak se člověk podívá na srovnávací videa a nestíhá se divit. Vždycky se ale asi najde někdo, kdo jim na to skočí. 
Na výstavě jsem si s jednou elektrohračkou hrál. Ukazovalo to dojezd v minutách. Tak jsem to nechal běžet a vzal si telefon. Koukal jsem, že minuta se nějak zkrátila asi na 40s.
Takže prvotní optimistické číslo nějak rychle klesalo.

Na výstavě jsem si s jednou elektrohračkou hrál. Ukazovalo to dojezd v minutách. Tak jsem to nechal běžet a vzal si telefon. Koukal jsem, že minuta se nějak zkrátila asi na 40s.

- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTROPOHON
No jo.. tak to je. Elektromotory sú perfektné, len tie akumulátory..
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2517
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTROPOHON
Problém spalovacího motoru je v tom, že má kroutící moment jen ve vyšších otáčkách. Pokud by měl vrtuli optimálně navrženou na svůj výkon, musel by se do potřebných otáček dostat bez zátěže a pak teprve zařadit, což nejde. Pokud se s takovou vrtulí zařadí ve volnoběhu, motor chcípne a nikdy se po požadovaných otáček nedostane a proto musí mít vrtuli poddimenzovanou. Elektromotor má naopak kroutící moment ve všech otáčkách prakticky stejný a proto může být vrtule navržená optimálně a má vyšší účinnost...
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTROPOHON
Gedronimo co píšeš není pravda. Propeller je vždy dimenzován na nejvyšší výkon motoru a nejvyšší rychlost lodi. Propeller má prokluz ve vodě a voda působí jako měkká spojka. Spalovcací motor si vždy poradí a nechcípne, pokud nejde v tak nízkých otáčkách že ani sám sebe skoro neutáhne.
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2517
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTROPOHON
Možná u dieselového motoru, který má max. krouťák kousek nad volnoběhem ano, ale u vysokootáčkového benzinu to tak je, stačí se podívat na vrtuli tříkoňového Torqeeda a podobného nebo i většího spalovacího motoru...elektromotor bude mít větší vrtuli s větším stoupáním....
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTROPOHON
Průměr propeleru, jeho stoupání , počet a plocha listů je dána otáčkami, přenášeným výkonem a odporem lodi. Remorkéry mají velký průměr, velké stoupání a 4 listy a víc, velkou plochu listů a otáčky několik set za minutu. Mají velkou tažnou sílu.
Závodní lodě mají malý průměr propeleru, víc listů a velké stoupání a otáčky mnoho tisíc za minutu. Rychlost lehce poháněného trupu je víc než 100 uzlů.
U Tebou srovnávaného elektromotoru je třeba vědět otáčky propeleru a přenášený výkon. Pravděpodobně je to pomaloběžný propeler u elektromotoru a rychloběžný u spalovacího motoru. Asi z duvodu vyssi ucinnosti a setreni baterii
Závodní lodě mají malý průměr propeleru, víc listů a velké stoupání a otáčky mnoho tisíc za minutu. Rychlost lehce poháněného trupu je víc než 100 uzlů.
U Tebou srovnávaného elektromotoru je třeba vědět otáčky propeleru a přenášený výkon. Pravděpodobně je to pomaloběžný propeler u elektromotoru a rychloběžný u spalovacího motoru. Asi z duvodu vyssi ucinnosti a setreni baterii
- sawfish
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 46
- Registrován: úte říj 01, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Tvarožná
Re: ELEKTROPOHON
Ahoj,
uvažuji jako záložní motor použít elektromotor. Mám plachetnici Jeanneau Tonic 23. Hmotnost bez posádky cca 1400kg. Závěsný motor Mariner 5HP na zrcadle. U tohoto typu lodí je na pravé straně kokpitu přímo z výroby vylaminována šachta pro motor. Tu nevyužívám a motor mám raději na pantografu na zrcadle. Lépe se mi tak manévruje v marínách.
Marinera bych chtěl zavěsit do šachty a na zrcadlo dát elektromotor. V článku na Lodních novinách jsem viděl zajímavé řešení. Elektromotor namontovaný v kormidle http://www.lodninoviny.cz/cruising/revo ... lepa-cesta
Na youtube jsem našel video od chlapíka co si namontoval elektrický přívěsák přímo na kormidlo
https://www.youtube.com/watch?v=jN6TeL_yrcg&app=desktop a https://www.youtube.com/watch?v=VNPej0njTg4
Po přečtení předchozích příspěvků jsem dospěl k názoru, že bych potřeboval výkon aspoň 1000W.
Na Aliexpressu je za zajímavou cenu k dostání čistě jen motor bez regulátoru Neraus Motors s tahem 86lb. Ten bych zabudoval přímo do kormidla. Kormidlo by to mělo vydržet, spodní závěs je namontovaný přímo na skegu. Používal bych ho jen při zajíždění do maríny a v případě poruchy spalováku bych s ním mohl dojet třeba 10km. Loď s ním bude mnohem obratnější, než s motorem v šachtě.
Co vy na to?
uvažuji jako záložní motor použít elektromotor. Mám plachetnici Jeanneau Tonic 23. Hmotnost bez posádky cca 1400kg. Závěsný motor Mariner 5HP na zrcadle. U tohoto typu lodí je na pravé straně kokpitu přímo z výroby vylaminována šachta pro motor. Tu nevyužívám a motor mám raději na pantografu na zrcadle. Lépe se mi tak manévruje v marínách.
Marinera bych chtěl zavěsit do šachty a na zrcadlo dát elektromotor. V článku na Lodních novinách jsem viděl zajímavé řešení. Elektromotor namontovaný v kormidle http://www.lodninoviny.cz/cruising/revo ... lepa-cesta
Na youtube jsem našel video od chlapíka co si namontoval elektrický přívěsák přímo na kormidlo
https://www.youtube.com/watch?v=jN6TeL_yrcg&app=desktop a https://www.youtube.com/watch?v=VNPej0njTg4
Po přečtení předchozích příspěvků jsem dospěl k názoru, že bych potřeboval výkon aspoň 1000W.
Na Aliexpressu je za zajímavou cenu k dostání čistě jen motor bez regulátoru Neraus Motors s tahem 86lb. Ten bych zabudoval přímo do kormidla. Kormidlo by to mělo vydržet, spodní závěs je namontovaný přímo na skegu. Používal bych ho jen při zajíždění do maríny a v případě poruchy spalováku bych s ním mohl dojet třeba 10km. Loď s ním bude mnohem obratnější, než s motorem v šachtě.
Co vy na to?
- ixxo
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 417
- Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
- Reputace: 32
- Bydliště: Gútor
Re: ELEKTROPOHON
Elektrolode prenikli aj do charteroviek. Na kanáli Marna Rýn na úseku z Nancy do Strasbourgu ich už požičiavajú a sú vybudované nabíjacie stanice na každých cca 6 hodín plavby.
Re: ELEKTROPOHON
sawfish: shodou okolností jsem měl možnost v létě najezdit něco málo s motorákem, cca 1600-1700 Kg. Na přírubě Z nohy byl nainstalován elektromotor minn kota 80lb. Pouze v situaci, kdy nefoukalo to dokázalo s lodí pohnout, ale o něčem jako je manévrování jsem si mohl nechat akorát tak zdát. Proti proudu na Moravě (tehdy cca 3-4 Km/h) to (pokud nefoukalo) dokázalo stát a po chvíli i vyvinout jakýsi minimální pohyb proti proudu.
Jiná situace nastala, pokud foukal jakýkoliv vítr.... pak na tento el. motor nebylo možné udržet ani loď proti větru, prostě splouvala a byla neovladatelná.
Vím, že trup plachetnice je jiný než trup motoráku, ale váha je podobná.......
můj názor: -investice do čehokoliv pod 2,5-3Hp je v elektrice nesmysl ( bavím se o lodi nad tunu..)
- v téhle kategorii žádný motor na 12V neexistuje,spíše 24V ideálně na 48V, což klade zase další nároky na elektroniku, váhu a výkon baterií (buď jedeš na el. celý den s 'tunou' baterek, nebo na dve baterky 15minut + pořád ještě vysoká vstupní investice......)
- každopádně (bez ohledu na baterky) 1KW je málo, to je použitelné pouze v situaci, kdy by si to i dopádloval........
jen taková zkušenost po sezoně....
Sek
P.S.: Původně jsem totiž chvilku zvažoval pro náš 670Kg motorák alternativu záložního elektrického motoru.
Po téhle zkušenosti, spoléhám jen na 12,9 kWh/kg (neboli necelých 9HP na kilo) benzínu. (průměrná hodnota, může se lišit mmj v závislosti na oktanovém čísle atd.....)
A to jsem to provozoval na motoráku, kde se hlavně motorovalo a dobíjelo......
Jiná situace nastala, pokud foukal jakýkoliv vítr.... pak na tento el. motor nebylo možné udržet ani loď proti větru, prostě splouvala a byla neovladatelná.
Vím, že trup plachetnice je jiný než trup motoráku, ale váha je podobná.......
můj názor: -investice do čehokoliv pod 2,5-3Hp je v elektrice nesmysl ( bavím se o lodi nad tunu..)
- v téhle kategorii žádný motor na 12V neexistuje,spíše 24V ideálně na 48V, což klade zase další nároky na elektroniku, váhu a výkon baterií (buď jedeš na el. celý den s 'tunou' baterek, nebo na dve baterky 15minut + pořád ještě vysoká vstupní investice......)
- každopádně (bez ohledu na baterky) 1KW je málo, to je použitelné pouze v situaci, kdy by si to i dopádloval........
jen taková zkušenost po sezoně....
Sek
P.S.: Původně jsem totiž chvilku zvažoval pro náš 670Kg motorák alternativu záložního elektrického motoru.
Po téhle zkušenosti, spoléhám jen na 12,9 kWh/kg (neboli necelých 9HP na kilo) benzínu. (průměrná hodnota, může se lišit mmj v závislosti na oktanovém čísle atd.....)
A to jsem to provozoval na motoráku, kde se hlavně motorovalo a dobíjelo......
Naposledy upravil(a) jsekera dne sob pro 08, 2018 1:11 am, celkem upraveno 1 x.
- Lubos01
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 112
- Registrován: sob pro 01, 2018 6:15 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Náchod
Re: ELEKTROPOHON
Škoda, že ten 86 lb motor je už na 24V a je teda potřeba mít v lodi dvě velké baterky. Ale je to dobrý nápad, pořídit samotný elektromotor a k tomu třeba jen regulátor. U nás jsem to nikde neviděl prodávat, vždycky jen jako komplet.
Já sám jsem si jako záložní pohon (k plachtám!) pro Variantu 65, pořídil elektromotor s tahem 58 lb, příkon 0,6 kw. Loď má asi tunu a je to celkem použitelné, dva průměrné otroky s pádly to překonává na plné čáře...
Já sám jsem si jako záložní pohon (k plachtám!) pro Variantu 65, pořídil elektromotor s tahem 58 lb, příkon 0,6 kw. Loď má asi tunu a je to celkem použitelné, dva průměrné otroky s pádly to překonává na plné čáře...
Re: ELEKTROPOHON
lubos01: jojo, ale za bezvětří.. (fakt je, že plocha volného laterálu je u plachetnice menší.........)
sek
sek
Re: ELEKTROPOHON
V létě jsem koupil asi 700W 12V motor. Bral jsem ho pro rybáře na jízdy po přehradě 100m tam a zpět. Je to na můj vkus úplně chcíplé i na malý nafukovací člun cca40kg + 200kg pakáž a bagáž. Do 3-ky rychlosti mi to připadá jako když se poctivě oháníte vesly. Až na 5 rychlost se to začíná přibližovat tomu co dá 2,5 koník na volnoběh. Pro transport k vodě 2,5 koník + 5lt BA asi 13 a 3-4kg, elektrika asi 10 + 20kg baterie(ať to má smysl). Obojí jsem si vyzkoušel. A ne, na elektriku padá prach v bedně. Po těchto zkušenostech si myslím, že je lepší při rybaření podstatnou část cesty ujet na benál a zbytek došplouchat vesly, když už to ticho musí být.
- sawfish
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 46
- Registrován: úte říj 01, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Tvarožná
Re: ELEKTROPOHON
Ještě jsem našel toto s výkonem 1200W a 48V https://www.aliexpress.com/store/produc ... 77b3hpXvv9
Ale už budou potřeba 4ks baterie a při riziku, že to proti větru moc nepojede je velká investice. To už raději koupím další benziňák. Jeden dám do šachty a druhý budu mít na zrcadle.
Ale už budou potřeba 4ks baterie a při riziku, že to proti větru moc nepojede je velká investice. To už raději koupím další benziňák. Jeden dám do šachty a druhý budu mít na zrcadle.
- Lubos01
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 112
- Registrován: sob pro 01, 2018 6:15 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Náchod
Re: ELEKTROPOHON
jsekera píše:lubos01: jojo, ale za bezvětří.. (fakt je, že plocha volného laterálu je u plachetnice menší.........)
sek
Pokud fouká, tak jedu na plachty...

Člověk si musí uvědomit, že při těchto parametrech je to jenom záložní pohon, ale rozhodně to není taková tragédie, jak se tu někteří snaží nastínit. Už jsem se s tím také dostával ke břehu přímo proti větru a nějak to šlo. Škoda, že jsem si někdy nezměřil maximální rychlost, jakou to vyvine. No nic, úkol na další sezónu.
- ferdas
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: Znojmo
Re: ELEKTROPOHON
Chtěl jsem letos v létě vyzkoušet použití elektromotoru jako záložního pohonu, no a tady je konkrétní výsledek:
-malý motoráček 14stop, váha trup + posádka + vybavení cca 500 kg
- elektromotor Hasswing 55lb příkon 540W/12V, aku trakční 12V/55Ah
- měření odběru proudu analogovým MP, napětí digitálním MP, rychlosti podle GPS
- dráha 800m, klidná hladina, bez proudu, bez větru
Výsledky měření:
stupeň -- rychlost km/h -- odběr A
1...... 2,0 ...... 10
2...... 2,6 ...... 12
3...... 3,1...... 18
4...... 3,8 ...... 20
5...... 5,0 ...... 34
Doplněno: při plném akumulátoru je odběr 43A, ale tato hodnota se rychle zmenšuje na uvedenou v tabulce. Samozřejmě i svorkové napětí aku.
Výsledek: než se dá člun do pohybu a překoná setrvačnost, uběhne dost času. Teprve na poslední, pátou rychlost se dá mluvit o jakési plavbě. Energie z akumulátoru ovšem ubývá šíleným tempem. Ke konci druhého pokusu na tuto vzdálenost už byl aku v podstatě prázdný.
Další test motoru: na výdrž - motor na sudu (přesněji řečeno v bazénu).
Na nejvyšší - pátou rychlost a tedy plný výkon dokázal jet 17 min. Zkouška byla přerušena, když napětí aku dosáhlo 10,12V.
Můj závěr: jako motorek na malou pramičku s jedním rybářem ano, jinak je to k ničemu.
-malý motoráček 14stop, váha trup + posádka + vybavení cca 500 kg
- elektromotor Hasswing 55lb příkon 540W/12V, aku trakční 12V/55Ah
- měření odběru proudu analogovým MP, napětí digitálním MP, rychlosti podle GPS
- dráha 800m, klidná hladina, bez proudu, bez větru
Výsledky měření:
stupeň -- rychlost km/h -- odběr A
1...... 2,0 ...... 10
2...... 2,6 ...... 12
3...... 3,1...... 18
4...... 3,8 ...... 20
5...... 5,0 ...... 34
Doplněno: při plném akumulátoru je odběr 43A, ale tato hodnota se rychle zmenšuje na uvedenou v tabulce. Samozřejmě i svorkové napětí aku.
Výsledek: než se dá člun do pohybu a překoná setrvačnost, uběhne dost času. Teprve na poslední, pátou rychlost se dá mluvit o jakési plavbě. Energie z akumulátoru ovšem ubývá šíleným tempem. Ke konci druhého pokusu na tuto vzdálenost už byl aku v podstatě prázdný.
Další test motoru: na výdrž - motor na sudu (přesněji řečeno v bazénu).
Na nejvyšší - pátou rychlost a tedy plný výkon dokázal jet 17 min. Zkouška byla přerušena, když napětí aku dosáhlo 10,12V.
Můj závěr: jako motorek na malou pramičku s jedním rybářem ano, jinak je to k ničemu.
Naposledy upravil(a) ferdas dne pon pro 10, 2018 7:55 pm, celkem upraveno 1 x.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: ELEKTROPOHON
A akú batériu, akumulátor, si použil? Štartovaciu, trakčnú, novú, starú, akú kapacitu?
- ferdas
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: Znojmo
Re: ELEKTROPOHON
Denisi, byla to (ještě ji mám..) gelová trakční baterie 55Ah, původně použitá jako záložní napájení tlf. ústředny. Dobře snáší hluboké vybíjení, je na to stavěná. Taky váží tolik, co běžná 80Ah z auta..
Re: ELEKTROPOHON
Denisi v tom Baylineru, co píšu výše, taky byly 2 trakční baterie po 120Ah, celkem 240...a furt dobité....a stejně to nejelo....
sek
sek
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: ELEKTROPOHON
Tak potom tam niečo nesedí, ak som to správne pochopil. Tvoja 55 Ah batéria pri odbere na plný výkon by mala vydržať odber zhruba 1,5 hod a za ten čas pri najvyššej rýchlosti by mala tvoja loďka prejsť cca 7 km.
Na Rakúskom jazere Neusiedlsee sú povolené len elektromotory a sú tam stovky lodí. Plachetníc. Ich motorizácia a kapacita batérií je taká, aby v prípade bezvetria sa vedeli vrátiť do svojho prístavu.
Tento rok začnem experimentovať s motorovou kánoe, /aj s oplachtenou kánoe
/ , koncepcia je trimaran, teda kánoe s dvoma plavákmi a uvažujem s 5 k motorom a predpoklad je, že by mala jazdiť v sklze
, Elektro chcem vyskúšať tiež a najmä či je to reálne na splavy, ako výpomoc. Kúpil som LiFePo4 batériu 100 Ah a váži len 16 kg. Fotovoltaický tenkovrstvý, ultralahký článok by mal prekrývať batožinu v strede kánoe, teraz tam dávam celtu. Predpokladám že v letných mesiacoch by mal dopĺňať deficit vzniknutý niekolkohodinovým /1-3 hod/ použitím motora, dobitie však nikdy nebude na 100% a po týždňovom splave /dolu prúdom/ predpokladám, že batéria bude prakticky na nule. Parametre 100 Wp, 18 V, 5,62 A a váha 1,35 kg
. Batériu aj fotočlánok kupujem z iných dôvodov, el.motor mi dúfam niekto požičia a ak to bude mať úspech, tak kúpim. Domnievam sa, že polovičný výkon malého motora dá kánoe večšiu rýchlosť ako je dosiahnutelná pádlovaním.
Už len zohnať to kánoe- Orlicu. Mám v úmysle postaviť 5,5 m kánoe ako kevlaruhlíkový kompozit s Airexovým jadrom, ale mám tolko roboty, že sa k tomu asi nedostanem, a navrch chcem dostavať jeden preglejkový morský kajak.
Na Rakúskom jazere Neusiedlsee sú povolené len elektromotory a sú tam stovky lodí. Plachetníc. Ich motorizácia a kapacita batérií je taká, aby v prípade bezvetria sa vedeli vrátiť do svojho prístavu.
Tento rok začnem experimentovať s motorovou kánoe, /aj s oplachtenou kánoe



Už len zohnať to kánoe- Orlicu. Mám v úmysle postaviť 5,5 m kánoe ako kevlaruhlíkový kompozit s Airexovým jadrom, ale mám tolko roboty, že sa k tomu asi nedostanem, a navrch chcem dostavať jeden preglejkový morský kajak.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: ELEKTROPOHON


https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/4 ... -pre-auta/
- Lubos01
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 112
- Registrován: sob pro 01, 2018 6:15 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Náchod
Re: ELEKTROPOHON
Měření je to sice hezké, ale musíte si uvědomit reálnou kondici té vyřazené baterie z telefonní ústředny. Pokud je schopna dodávat proud 34 A jen po dobu 17 minut, tj. 0,28 hodiny, tak její kapacita už dávno není žádných štítkových 55 Ah, ale ve skutečnosti stěží 34*0,28 = 9,5 Ah. Navíc ten razantní počáteční pokles dodávaného proudu i svorkového napětí je typický znak baterie těsně přes smrtí a zdaleka nedovoluje využít plný výkon toho motoru. Všechno chce svoje...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti