Vzduchem chlazený lodní motor II.
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
otázna je životnosť
https://www.youtube.com/watch?v=PK1_Gt_ZhK8
https://www.youtube.com/watch?v=PK1_Gt_ZhK8
- raschi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Brno
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
geus píše:Si delal z nas prcu.pises ze na plnej vykon po delsi dobe motor praska. Tak to je kvalita.
Koukám, že bez diakritiky nejen píšeš, ale i čteš

Píše tam práská, nikoliv praská. Předpokládám, že tím myslí nějaké zvukové efekty výfuku, nikoliv rozpad motoru.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Normalni sekacka na plnej vykon nepráská at mas radost z carek. Mam sekacku hondu i brig stratton. I tak zastavam nazor ze na lod patri plnokrevny lodni motor a ne tyto levny křapy. To uz je lepsi timler. A zrovna briks ma mazani jen do nejakych 8% stoupani. Ten maze zespoda jen roztrikem
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 567
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 37
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Teraz na Lipne som videl dvoch takých, zrejme rybári. Popravde sekačka jak vyšitá. V dialke to moc nebolo počuť, ale pri míňaní sa to nebolo bohviečo. A to na plachetnici čo mám požičanú je jednovalec Volvo, čiže tiež nič zrovna čoby bolo až tak úplne tiché. Každopádne tým že je to iná frekvencia zvuku tak je to hodne rušivé.
A.
A.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Tak mne stačilo si pozrieť to poľské video vyššie. Na takej krásnej rieke rušiť prírodu s takým krámom je hriech. Nakopať ich do prdele. 

- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Uz jsem slysel ze po nich chatari strijeji prakem je to sice spatne na druhou stranu se jim nedivim kfyz to dela bordel a nejede to. Tyto by meli zakazat.
- Drak70
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: stř led 01, 2014 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Pred chvili jel okolo nas asi hodinu gumak s cinskym krovinorezem a teda pramice z pujcovny se vzduchem chlazenou Hondou je proti tomu rajska hudba 

Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Tak jsem se nechal přesvědčit a od kamaráda si vzal na gumák dvoutakt, vzduchem chlazený. Minulý týden. Na Lipně. Musím říci na rovinu - zlatý dřevěný pohon - tedy plasto-hliníkový (vesla). Kravál neskutečný. A to jsem ho nehnal na plný výkon, ale i to málo (pár metrů od mariny a hned nazpátek) mi stačilo.
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Dobrý den, pročetl jsem řadu příspěvků a nějak nevím, co se tu řeší. Je každého věc, jaký motor si pořídí a jaké má názory na různé značky a různá provedení. Někdo dává přednost čtyřtaktům, někdo dvoutaktům, jiný neuznává nic kromě renomovaných značek, další zase nesnáší čínské výrobky atd.
Já sám mám vzduchem chlazený dvoutakt German 4HP čínské výroby a jsem s ním naprosto spokojen. Je lehký, spolehlivý, snadno startuje a je prakticky bezúdržbový. Pro rybáře a pohodové rekreanty docela dobrá volba. Také různé prognózy, že se po krátké době rozsype a pod. se nezakládají na realitě. Mám ho letos už třetí sezónu, jezdím často i delší trasy nezřídka na plný plyn (je na něm už přes 90 motohodin a do konce sezóny ještě něco přibude) a stále běží jako hodinky, žádné přehřívání, střílení a pod.
Toto jsou moje zkušenosti z praktického provozu oproštěné od různých dohadů a fám. Každý ať si to přebere, vyvodí si z toho pro sebe vlastní závěry a pořídí si motor podle svých představ.
Já sám mám vzduchem chlazený dvoutakt German 4HP čínské výroby a jsem s ním naprosto spokojen. Je lehký, spolehlivý, snadno startuje a je prakticky bezúdržbový. Pro rybáře a pohodové rekreanty docela dobrá volba. Také různé prognózy, že se po krátké době rozsype a pod. se nezakládají na realitě. Mám ho letos už třetí sezónu, jezdím často i delší trasy nezřídka na plný plyn (je na něm už přes 90 motohodin a do konce sezóny ještě něco přibude) a stále běží jako hodinky, žádné přehřívání, střílení a pod.
Toto jsou moje zkušenosti z praktického provozu oproštěné od různých dohadů a fám. Každý ať si to přebere, vyvodí si z toho pro sebe vlastní závěry a pořídí si motor podle svých představ.
- ferdas
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: Znojmo
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
JANe, to je Tvůj první motor?
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
A ještě jsi zapomněl napsat jak je tichej a ze když to valis na plny pecky tak na lodi můžete septat když mluvite. A vysvětlí mi proč sekáči trávy nosí klapky na uších když sekají krovinakem a to je stejný kraval i ten rádoby lodní motor .
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Nehodlám vést na toto téma další polemiky, každý má svůj názor, který zřejmě nezmění. Přesto výjimečně odpovím.
Je to můj druhý motor, předtím jsem měl TOHATSU MFS 3,5. Ten se při autonehodě bohužel poškodil natolik, že se oprava už nevyplatila. Když ho srovnám se současným GERMANEM , čili křoviňákem, jak jsou tyto motory hanlivě nazývány, je to asi takto:
*Tohatsu jako vodou chlazený čtyřtakt byl samozřejmě tišší, ale ono to s tím hlukem není tak hrozné, jak se často uvádí. Alespoň v mém případě o nějakých klapkách na uši nemůže být ani řeč.
* Výkonově jsou oba motory na vodě zhruba srovnatelné.
* Tohatsu byl mnohem těžší, zhruba 2x (i s náplněmi měl hmotnost téměř 20 kg).
* Tohatsu byl bezproblémový a spolehlivý, ale to je German zatím taky.
Tolik z mé strany a přeji všem hezký zbytek letní sezóny.
Je to můj druhý motor, předtím jsem měl TOHATSU MFS 3,5. Ten se při autonehodě bohužel poškodil natolik, že se oprava už nevyplatila. Když ho srovnám se současným GERMANEM , čili křoviňákem, jak jsou tyto motory hanlivě nazývány, je to asi takto:
*Tohatsu jako vodou chlazený čtyřtakt byl samozřejmě tišší, ale ono to s tím hlukem není tak hrozné, jak se často uvádí. Alespoň v mém případě o nějakých klapkách na uši nemůže být ani řeč.
* Výkonově jsou oba motory na vodě zhruba srovnatelné.
* Tohatsu byl mnohem těžší, zhruba 2x (i s náplněmi měl hmotnost téměř 20 kg).
* Tohatsu byl bezproblémový a spolehlivý, ale to je German zatím taky.
Tolik z mé strany a přeji všem hezký zbytek letní sezóny.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Ty Germany delaji i vodou chlazene nebo vzduchech a ten vzduchem je klasicky krovinak . navic spodek se da vymenit takze to funguje jako sekacka nebo lodni motor a nikdo snad neuveri ze krovinak je tichej mozna hlucha baba.vzduchac myslim. A vodni je kapotovanej navic to ten hluk o neco take snizi dej fotky jaky mas
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
JAN píše:Já sám mám vzduchem chlazený dvoutakt German 4HP čínské výroby a jsem s ním naprosto spokojen. Je lehký, spolehlivý, snadno startuje a je prakticky bezúdržbový. Pro rybáře a pohodové rekreanty docela dobrá volba. Také různé prognózy, že se po krátké době rozsype a pod. se nezakládají na realitě. Mám ho letos už třetí sezónu, jezdím často i delší trasy nezřídka na plný plyn (je na něm už přes 90 motohodin a do konce sezóny ještě něco přibude) a stále běží jako hodinky, žádné přehřívání, střílení a pod.
Kdybys potřeboval , nebo někdo další nějaké díly, mám v garáži dva kousky na náhradní díly. Přivezli mi to lidi , jestli by s tím nešlo něco udělat auž to tu zůstalo. Vše kromě motoru je OK, v motoru prasklá ojnice, u druhého je vydřené uložení kliky , jak se zadřelo ložisko, chybí karburátor
, propeller a rukojeť ovládání. Z obou by asi šel dát dohromady jeden motor. Kdyby někdo měl zájem, za flašku dám oba

Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Lemon píše:
Kdybys potřeboval , nebo někdo další nějaké díly, mám v garáži dva kousky na náhradní díly. Přivezli mi to lidi , jestli by s tím nešlo něco udělat auž to tu zůstalo. Vše kromě motoru je OK, v motoru prasklá ojnice, u druhého je vydřené uložení kliky , jak se zadřelo ložisko, chybí karburátor
, propeller a rukojeť ovládání. Z obou by asi šel dát dohromady jeden motor. Kdyby někdo měl zájem, za flašku dám oba
Já bych je vzal pro děti na PDR. Napiš co piješ...
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
hrozny paskvily
zadela to kravalem celou zatoku na dost dlouho, nez se prislusny zoufalec dostane za roh a tam otravuje další
to je dnesni legislativa co tohle povoluje
zadela to kravalem celou zatoku na dost dlouho, nez se prislusny zoufalec dostane za roh a tam otravuje další
to je dnesni legislativa co tohle povoluje
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1813
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
tove souhlas, mám s těmi motory stejnou zkušenost.
A já pořád řeším jak mám v lodi hlučnej diesel a jak ho co nejlépe odhlučnit, ale proti těmhle křoviňákum je to šepot květin.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
A já pořád řeším jak mám v lodi hlučnej diesel a jak ho co nejlépe odhlučnit, ale proti těmhle křoviňákum je to šepot květin.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Poslední slušnej vzducháč byl Crescent 4. Dneska veterán.
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
david píše:Poslední slušnej vzducháč byl Crescent 4. Dneska veterán.
Mám, je to dokonalej ničím nepřekonanej stroj. Mám i přídavnou nádrž a na motoru čerpadlo. Nemám jiný motor tohodle výkonu s tak nízkou spotřebou.
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
trochu to oživím. Jeli jsme teď Vltavskou vodní cestu z Budějovic do Mělníka na 40 let starejch kánoiích s upravenýma motorama z elektrocentrál. Nejvíc překvapil dvou koňovej dědeček od pánů Briggse a Strattona, kterého sem koupil za pár stovek na bazoši kde předtím sloužil v nějaké zemědělské řezačce (takže naběhal určitě stovky hodin). Motor roku výroby 1970 ujel celou cestu bez jedinýho problému a to celou dobu jel na plnej plyn aby nám stačil! Jednou jsem doléval pár deci oleje. Původně měl místo něj jet Tummler a B&S byl záložní ale když jsem viděl ty zelené sračky v Orlíku, nevěřím, že by mu neselhalo chlazení. Nakonec to všechno odtahal tenhle vzducháček s vrtulí z Tummlera.
https://photos.app.goo.gl/USrvBattauG72izy7
https://photos.app.goo.gl/USrvBattauG72izy7
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Tak dříve se vzduchem chlazené malé lodní motory používaly poměrně dost, a vysoké otáčky jsou pro dvoutakt rozhodně lepší než malé. Mám 4koňového Crescenta a na malé lodi na něj nenechám dopustit.....
- raschi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Brno
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Asi před 12 lety jsem měl Yamahu 5B, vzduchem chlazený válec a náporově vodou chlazený výfuk. Chodila spolehlivě a rád na ni vzpomínám, bylo to poprvé u moře se člunem...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host