Nikto z nás si nemyslý, že vodní policajti, alebo úradníci či technici ŠPS sú blbí. Nikto nechce nikoho oklamať, ošáliť. Bodka.

Nová veta: Výrobcovia sa vždy snažili ponúknuť svoje motory na každý trh a museli sa prispôsobovať rôzným limitom. Najlacnejšie riešenie bolo aj je
priškrtiť, resp. otvoriť motor na potrebný výkon. Ako príklad uvediem legendu HONDA BF 8
Tento legendárný motor pozná každý. Je 8 koňový robustný dvojvalec s "mohutnou nohou"

A takto vznikali aj dvojvalcové štvortaktné Yamahy, Mercury a Suzuki. Boli to skvelé motory s kultivovaným chodom. A starší vodáci si určite pamätajú malé dvojtaktné dvojvalce Johnson, Evinrude či Yamaha.
Žiaľ v poslednej dobe trend sa otočil a 6HP sa robí z 5HP jednovalca "otvorením" karburátora. Výsledok poznáme všetcia.
Riešenie vidím na príklade Nemecka, kde do 15 HP netreba registráciu a ani VMP. Nedávno aj Maďari povolili limit do 10 HP. Tým pádom u nich sa skončili takéto debaty. Na trhu ešte stále sú väčšie motory s označením 3,68 kW. Pýtajú za ne veľa, ale pre nás to môže byť riešenie na bezstarostnú rybačku, či vodácke túry.