lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 96

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod olin » ned lis 26, 2017 12:56 pm

Dany píše:Zbytočné sú reakcie od napr. geus, packa (nie sú vecné, ale skôr výsmešné)-prepáš geus, ale vyznelo to tak

Geus s Packou ti říkají co je pravda. Není moc lidí s jejich znalostmi. Sic se motají po vnitrozemských vodách a ne v Chorvatsku. Je blbost pořizovat fyzicky ilegální motor, po kterém za chvíli všichni půjdou. Chorvati taky nejsou pitomci a je jen otázka času, kdy po těchto motorech začnou jít. Ale jesli chceš vyhodit 40 litrů za motor, se kterým se za chvíli nebudeš moct podívat na vodu po celé evropě, tak si ho kup. Za chvíli si ten motor budeš moct tak akorát doma vystavit a dívat se na něj. Navíc ten motor bude za několik let absolutně neprodejný z důvodu jeho pochybné legálnosti. Leda že by jsi narazil na chytrolína, co smýšlí jako ty.
Kup si raději legální starší zachovalou patnáctku a nech si ji zgenerálkovat. Ve finále tě to vyjde laciněji a budeš moct na vodu kam se ti zachce a beze strachu, zda tě někde orgáni neopálkujou.
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » ned lis 26, 2017 1:13 pm

Dík........... Ferdasovi a Rackovi za vecné príspevky, je mi to jasné
Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 100
Bydliště: Praha

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod RACEK » ned lis 26, 2017 1:29 pm

Když si koupíš nový značkový motor, tak tě to přijde o pár tisíc víc. Když ti vydrží 25 let, je to ročně asi o 1500,-Kč víc. Máš ale jistotu legálního provozu, záruky, servisu, případně prodeje. Klidný, kultivovaný a tichý provoz.

Marně přemýšlím, co tě k té Selvě vede?

Proč řešíš váhu? Z auta ho vyndáš jednou, a pak člun plave, nebo ho odtáhneš na kolečkách.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Viky_CZ » ned lis 26, 2017 7:52 pm

U malého clunu je tech "par kg navic" na zrcadle sakra znat, to zas docela chápu.
Osobne bych mnohem radsi koupil starsi 2T od dobryho vyrobce a prihlasil clun tam, kde to prihlasit pujde.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Zahajskej » pon lis 27, 2017 3:36 pm

Známý tuto Selvu má. Když ho onehdá kupoval v sestavě u Řepy, lákal mě taky, že když budou dvě sestavy naráz, bude lepší cena. Nešel jsem do toho, pořídil jetinu a jsem spokojen. Stačilo mě to, co bylo předvedeno u Řepy při prodeji. Motor nešel nastartovat i když bylo domluveno, že bude vše předvedeno. Byl přinesen druhý, ten si dal říci až po čuchnutí startovacího spreje. Nakonec motor běžel. Později byly s motorem problémy, nešel nastartovat, když už běžel, byl takový udušený. Špatná mebrána čerpadla, motor byl suchý, dostával málo benzínu. Nakonec opraveno jinde, i když byl motor v záruce, protože nebyla odvaha s tím k Řepovi jít, aby nedomršil ještě více. Gumák s tímto motorem je provozován v HR s bumážkou od Lloyda, placeno za 5HP, prostě to, co je napsáno v dokladech. Ta Selva je skutečně uřvaná, pína šejdrem, je to motor koncepčně snad 40 let starý, ne li více. Pokud ho srovnám se svým dvoutaktem Mercury 15HP, je to jako srovnat stodvacítku škodnou s novou fábií.
Pokud chceš mermomocí kvůli váze dvoutakt, kup motor již zaregistrovaný jetý. Nebo i celou sestavu s takovým motorem a nech přepsat člun, ten od koupené sestavy pak prodej. Taky jsem chtěl 2T motor, nejenom kvůli váze, ale hlavně kvůli jednodušší přepravě a údržbě. Mě dvoutakty nesmrdí, ale voní.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod geus » pon lis 27, 2017 4:14 pm

Me by jen zajimalo jakym zpusubem ten motor Řepa prodava. Myslim ze rozhodne neproda 15hp motor s plnym vykonem a jen stitkem a certifikatem ,ze je to pouze 5hp. To by nedl plnou zodpovednost za vse co se stane i za pokutu. Nejaky figl v ton bude aby ob byk kryty hlavne on. Proto treba lanko plynu zaskrti na 40%. A tim motor vykob mit nebude. A to ze si to doma nekdo zase prefela na plny plyn tak uz si za to san odpovida. At sem nekdo napise jak to u nej pri koupi funguje ten ci ho ooravdu u nej koupil
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod ferdas » pon lis 27, 2017 4:40 pm

Do sání se dává vložka.
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » úte lis 28, 2017 11:04 am

Zahajskej píše:Známý tuto Selvu má. Když ho onehdá kupoval v sestavě u Řepy, lákal mě taky, že když budou dvě sestavy naráz, bude lepší cena. Nešel jsem do toho, pořídil jetinu a jsem spokojen. Stačilo mě to, co bylo předvedeno u Řepy při prodeji. Motor nešel nastartovat i když bylo domluveno, že bude vše předvedeno. Byl přinesen druhý, ten si dal říci až po čuchnutí startovacího spreje. Nakonec motor běžel. Později byly s motorem problémy, nešel nastartovat, když už běžel, byl takový udušený. Špatná mebrána čerpadla, motor byl suchý, dostával málo benzínu. Nakonec opraveno jinde, i když byl motor v záruce, protože nebyla odvaha s tím k Řepovi jít, aby nedomršil ještě více. Gumák s tímto motorem je provozován v HR s bumážkou od Lloyda, placeno za 5HP, prostě to, co je napsáno v dokladech. Ta Selva je skutečně uřvaná, pína šejdrem, je to motor koncepčně snad 40 let starý, ne li více. Pokud ho srovnám se svým dvoutaktem Mercury 15HP, je to jako srovnat stodvacítku škodnou s novou fábií.
Pokud chceš mermomocí kvůli váze dvoutakt, kup motor již zaregistrovaný jetý. Nebo i celou sestavu s takovým motorem a nech přepsat člun, ten od koupené sestavy pak prodej. Taky jsem chtěl 2T motor, nejenom kvůli váze, ale hlavně kvůli jednodušší přepravě a údržbě. Mě dvoutakty nesmrdí, ale voní.


Dík za reakciu. Viac ako 2 mesiace hľadám na webe nejaký 2takt 15 HP, ktorý by bol prihlásený na SPS. Zatiaľ bezvýsledne,ak vieš o nejakom, prosím Ťa pošli link. Ďakujem
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Zahajskej » úte lis 28, 2017 11:51 am

Byl jsem přímo u prodeje i první a dalších jízd. K motoru jsou bumážky, na kterých je uvedeno, že motor má jen 5HP. Vyplněno jeho synem, který má písmo prvňáka, takže to vypadá dost děsně. Motor není nijak uškrcen, ani vložkou v sání, ani jiným způsobem. prostě jen papírový ojeb, na krytu je nápis 5sx, takže pro znalého do dálky křičící "Mám tam 15 kobylek!" Ptal jsem se na SPS, bylo mi řečeno, že pokud to má papír na 5HP, je to mimo jejich jurisdikci. Můžou maximálně zkontrolovat povinnou výbavu, či seknout při porušení pravidel, ale ne za to, že to má větší výkon.
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » úte lis 28, 2017 12:09 pm

Zahajskej píše:Byl jsem přímo u prodeje i první a dalších jízd. K motoru jsou bumážky, na kterých je uvedeno, že motor má jen 5HP. Vyplněno jeho synem, který má písmo prvňáka, takže to vypadá dost děsně. Motor není nijak uškrcen, ani vložkou v sání, ani jiným způsobem. prostě jen papírový ojeb, na krytu je nápis 5sx, takže pro znalého do dálky křičící "Mám tam 15 kobylek!" Ptal jsem se na SPS, bylo mi řečeno, že pokud to má papír na 5HP, je to mimo jejich jurisdikci. Můžou maximálně zkontrolovat povinnou výbavu, či seknout při porušení pravidel, ale ne za to, že to má větší výkon.


Informoval som na SR na SPS na to isté. Povedali m, že ak to má na kryte motora 5xs a aj na štítku motora, tak pri kontrole nemusia byť predložené ani žiadne doklady k člnu a motoru a samozrejme ani VMP.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod geus » úte lis 28, 2017 1:43 pm

Tak to nevim kam jste volali na sps v Decine mi jasne rekl ze pokud on usoudi ze to ma vuc jak 5hp a to pozna jiste kdyz clun ve 3 lidech leti v kluzu tak ho muze nechat zajistit a dat na prezkouseni . a mimochodem to same udelal jeden s motorem v usti mel nehodu se zranenim clun zajistili motor podrobily zkouzce a osolili ho. Byl jesm u toho.
Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 100
Bydliště: Praha

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod RACEK » úte lis 28, 2017 2:34 pm

Dany píše: kryte motora 5xs a aj na štítku motora


To by mě zajímalo co má ta Selva na štítku? A kdo tam ten štítek dal?
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » úte lis 28, 2017 2:58 pm

Ja som fyzicky motor nevidel, to mi tvrdil telefonicky predajca motorov selvy na Slovensku.
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 96

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod olin » úte lis 28, 2017 3:26 pm

Štítek na tom motoru je ze samolepící folie (taková jakoby hliníková) s černým potiskem. Od pohledu mi přijde, že pokud to někdo vezme wapkou, tak že ten potisk z toho musí strhnout, pokud neulítne rovnou celej štítek.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod geus » úte lis 28, 2017 3:31 pm

Ty štítky si prodejce nechává vyrobit sam.. Vsak on az se na něm někdo vyspí a podá trestní oznámení ze jde vlastně o podvod tak je stáhne z prodeje ale dokud je lide kupují nikdo neprudi tak to může prodávat do nekonečna.
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Brno

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod raschi » úte lis 28, 2017 7:27 pm

Samolepící hliníkový štítek s černým potiskem mají Selvy i originál z fabriky, měl jsem Naxos 9.9HP (což byl opět stejný jako 15HP, jen uškrcený tou vložkou za karburátorem). Ale ten potisk na štítku docela držel. Navíc tento typ štítků má většina motorů, nýtované štítky s raženými údaji se už moc nevidí (naposledy jsem jej viděl na 35 let staré Yamaze, i na mém současném přes 20 let starém Evinrudu je samolepka s potiskem)
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod geus » úte lis 28, 2017 8:17 pm

Suzuki a hondy maji nytovane i razene nevim jak posledni modely a suzuka mala.stitky dva jeden lepeny s udaji druhy nytovany kde.byl model a cislo
PavelETV
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 24, 2018 8:43 pm
Reputace: 0

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod PavelETV » pát srp 24, 2018 9:13 pm

Nedalo mi to, abych nepřispěl se svojí zkušeností do této starší diskuze.
Právě se na Murteru dívám na svůj 3,60 m dlouhý gumâk s Naxosem 5xs.
1. Člun není registrován na SPS a nikdy nebude. Na to mé posouvání po chorvatském pobřeží nemám chuť chodit na kontroly a nechat se buzerovat. Stačí mi buzerace na STK s autama a motorkama. V ČR s ním nejezdím.
2. Chorvatskou známku mám koupenou na základě certifikátů k motoru a ke člunu. Na Cresu mi jej loni zaregistrovali bez problémů s výkonem 5PS. Letos jsem jen předložil loňský doklad, našli si mne v systému a zkontrolovali údaje. Za 5 minut vyřízeno. Nemám problém zaplatit ani plný výkon, ale jak jim to vysvětlit ?
3. Mám průkaz VMP. Ale jen proto, abych se na vodě dokázal orientovat.
4. Proč Naxos ? Je to primitivní, blbuvzdorná konstrukce s minimálními nároky na servis. Jsem líný starat se o nějaký další " ušlechtilý" motor, když po celém středomoří jezdí statisíce dvoutaktů . A také se s ním při jeho váze dobře manipuluje -:)
5. Cena, za kterou jsem pořídil nový člun a motor byla taková, že bych za to nepořídil ani jetý 4-takt.
6. Na ten týden nebo dva v Chorvatsku mi to bohatě stačí a námořník ze mně nikdy nebude.
Enzo
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: úte srp 27, 2019 8:28 am
Reputace: 0

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Enzo » úte srp 27, 2019 9:41 am

Měl jsem několik motorů. Jak 2-takty, tak 4-takty. Většinou z druhé ruky = po koupi rozborka a zjištění stavu. Většinou výměna ložisek, výbrus, těsnění pod hlavou...2-takty se dělají výrazně lépe :-). Mám také Naxos 5XS. Letos jsem ho zajížděl v okolí Grebaštice. (Tedy nejdříve doma v sudu, abych zjistil, co mě čeká). Co se týká startování, tak se mu moc nechtělo. Sundal jsem karburátor, trochu jsem naolejoval těsnění, vyčistil plovákovou komoru - byly v ní piliny po obrábění. Nastavil bohatost směsi šroubkem na cca 1,5 ot. a už šel bez problému. Z Grebaštice jsem s tím dojel asi za 1,5 hod na Murter, Krku, Žirje bez problému. Spotřeba okolo 4l/h, kde v kluzu ve 3 lidech jede asi 21km/h na půl plynu. (když je plyn na doraz, tak to odhadem bere 5,5l/h a naměřili jsme 27km/h - záleží ale na člunu, rozložení posádky a stavu vody, větru). Má za sebou asi zatím 20 hod. provozu. Startování za studena OK, hned po chcípnutí, když je teplý také OK. Nejhorší to je, když je tak na půl vychladlý, tak dilema, zda se sytičem, nebo bez. To si ale sedne, až bude mít za sebou daleko víc hodin provozu. (Jawa Pionýr, 250 kývačka je to samé, akorát, že lodní motor se nedá roztlačit :P .). Přihlášení v Šibeniku bez problému na kartu Lloida. Jede to výrazně rychleji, než kamarádi, co tam mají 4-takty 9,9, ale jim to míň žere. Na dojezd je to podobné. To, co já jedu 1h, oni 1:20h. Výhody: hmotnost a možnost dát do auta v jakékoliv poloze. Nevýhody: větší spotřeba, hlučnost, zpracování nic moc, začíná se barvit do hněda zdánlivě nerezový držák na vyklápění motoru, spodní antikorozní elektroda s ploutvičkou (jestli to vůbec je antikorozní, zdá se mi, že je to hliník) se 10 dní na moři ztenčila. V ČR jezdím na Labi po příjezdu od moře asi 1h na odsolení, jinak ne. S motorem jsem spokojený, je jednoduchý a ještě se dá odnést svépomocí. Uvažoval jsem před tím o 20HP, ale to už má přes 50kg(15 -4-takt nemá smysl, většinou to je přiškrcená 20), pak bych to musel přihlašovat, jezdit s tím na technické kontroly a to se mi fakt nechce. Do HR jezdím pravidelně 20 let. Bavil jsem se tam i s chlapi od lodní policie. Říkali, že takové malé gumáky je nezajímají, ale nesmí se udělat problém. Tak tady jezdit dál od koupajících, nejezdit za většího větru někam na moře dál a držet se raději blíž, než 0,75mile od břehů. Ono pak když něco klekne někde dál a vítr fouká od pevniny a nemusí to být motor. Mě se třeba odlepilo kdysi zrcadlo a málem i s motorem to spadlo do moře. Udržela to palivová hadička. Nakonec jsem pomalu dojel, když jsem člun vzadu svázal. Potom dopádlovat někam i k ostrůvku je radostné :-). Volat pak policii je průšvih.
mirekk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 56
Registrován: pát led 19, 2018 3:03 pm
Reputace: 6

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod mirekk » pát črc 03, 2020 7:04 pm

Priatelia, dlho som spekuloval s kupou Selvy naxos, dosiel som do jednej predajne kde ju mali ale dala sa kupit iba na firmu, proste mne aku sukromnej osobe ju nechceli predat, nebol by problem dolozit firemne udaje a kupit ju ale ked som sam o sebe ten motor videl, funglovka novy hned na prvy pohlad vyzeral tak ze ho proste clovek nechce, tak nakoniec som isiel do druhej predajne a kupil hondu BF 20 isiel na kurz vmp, spravil si papiere, potom na dopravny urad prihlasit motor a cln, proste oser na oser a kopu penazi navyse, dnes vsak mozem zodpovedne povedat ze to bola jedna z najlepsich veci ktoru som mohol urobit. Moja rada, nespekulovat a ked chce clovek silnejsi motor urobit to legalne.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host