SUZUKI DF6 AS vs MERCURY F6M
Moderátoři: vilma, Pepa, david
SUZUKI DF6 AS vs MERCURY F6M
Dobrý deň, zaujimali by ma Vaše názory akú značku by ste odporučili zakúpiť skôr a prečo. Ďakujem vopred za Vaše názory a postrehy
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: SUZUKI DF6 AS vs MERCURY F6M
Ja Hondu.
Bo mam motorku Hondu.Sekacku Hondu. Centralu Hondu a vsecko funguje jak ma uz roky.

Bo mam motorku Hondu.Sekacku Hondu. Centralu Hondu a vsecko funguje jak ma uz roky.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: SUZUKI DF6 AS vs MERCURY F6M
Ja by som dal nasledovné poradie:
1. Suzuki DF6 má najväčší obsah 137 cm3 a hmotnosť 23,5 kg
2. Honda BF6 mal som BF5 a bol perfektný s kultovovaným chodom, mínusom je hmotnosť 27,5 kg
3. Mercury F6 v Chorvatsku pravidelne si požičiavame loďku s Mercury F5. Ten motor má vibrácie, ktoré obťažujú.
6 HP sa už musí registrovať. Keď Ti finacie dovolia tak si zober 8 HP a tie už sú dvojvalce s hladkým a tichým chodom.
1. Suzuki DF6 má najväčší obsah 137 cm3 a hmotnosť 23,5 kg
2. Honda BF6 mal som BF5 a bol perfektný s kultovovaným chodom, mínusom je hmotnosť 27,5 kg
3. Mercury F6 v Chorvatsku pravidelne si požičiavame loďku s Mercury F5. Ten motor má vibrácie, ktoré obťažujú.
6 HP sa už musí registrovať. Keď Ti finacie dovolia tak si zober 8 HP a tie už sú dvojvalce s hladkým a tichým chodom.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: SUZUKI DF6 AS vs MERCURY F6M
Mercury je shodný s Tohatsu. Vyrábí je v jedné továrně. A Tohatsu je oproti Mercury levnější. Nově mají válec pootočený o 15°oproti podélné ose, což prý odstraňuje vibrace.
Re: SUZUKI DF6 AS vs MERCURY F6M
Na slovensku sa zmenil zákon. Už sa nerigistruje do 15HP
Stačí VMP
Stačí VMP
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: SUZUKI DF6 AS vs MERCURY F6M
Môžeš sem dať ten zákon? Na stránke dopravneho úradu som nič nenašiel.
Re: SUZUKI DF6 AS vs MERCURY F6M
Je to z diskusie skopirovane ale je tam aj ten zákon.
Je to ale mimo témy čo sa tu chalan pýtal.
Priatelia, pozrel som si zákon Zákon č. 338/2000 Z. z. aby som si presiel co sa teda reálne mení v rámci malých plavidiel
§ 24
4) Do registra plavidiel sa zapisujú plavidlá, ktorých celková hmotnosť vrátane povolenej užitočnej hmotnosti presahuje 1 000 kg alebo výkon pohonného strojového zariadenia je väčší ako 11 kW alebo plocha plachiet je väčšia ako 12 m2 a nie sú registrované mimo územia Slovenskej republiky, okrem plavidiel určených výlučne na športovú činnosť vykonávanú na vodných plochách vymedzených plavebným opatrením.
§ 27
Poistenie zodpovednosti
(1) Plavidlo, ktoré je zapísané do registra plavidiel, možno prevádzkovať na vodnej ceste len s uzavretým poistením zodpovednosti za škody spôsobené prevádzkou plavidla. Zmluvu o poistení je povinný uzatvoriť prevádzkovateľ plavidla ešte pred začatím prevádzky plavidla. Poistenie zodpovednosti za škody spôsobené prevádzkou plavidla sa vzťahuje na poistenie posádky, cestujúcich, tovaru a škôd spôsobených tretím osobám.
(2) Poistenie zodpovednosti za škody spôsobené prevádzkou plavidla uzavreté jeho prevádzkovateľom musí trvať po celú dobu prevádzky plavidla.
§ 31
Odborná spôsobilosť na prevádzku malých plavidiel
(1) Prevádzkovanie malých plavidiel, ktorých celková hmotnosť vrátane povolenej užitočnej hmotnosti presahuje 1 000 kg alebo výkon pohonného strojového zariadenia je 4 kW a viac alebo plocha plachiet je väčšia ako 12 m2, môže vykonávať len fyzická osoba – vodca malého plavidla, ktorá je držiteľom osvedčenia (preukazu) odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla alebo právnická osoba prostredníctvom fyzických osôb, ktoré sú držiteľmi osvedčenia (preukazu) odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla, alebo podnikateľ.
Čiže vlastne jedinú zmenu ktorú som našiel je ohladom registrácie plavidiel až nad 11 kw co je výhoda pri niektorých 15 konových motoroch ktoré splnaju hranicu 11 kw ze ich netreba registrovat a platit poistku, ak som pochopil správne preukaz VMP je aj nadalej potrebný nad výkon motora 4 kw, co podla mojho nazoru je správne.
Tak otázka je ci nechat 15 kw motor vyradit z evidencie a prestat platit “ nezmyselne vysoku” poistku alebo to nechat tak a platit dalej kedze ak sa nahodou na vode nieco stane tak to clovek bude musiet zasolit z vlastneho vrecka, nehovoriac nebodaj o nejakom ublizeni na zdraví s trvalými následkami. Co si o tom myslite?
Je to ale mimo témy čo sa tu chalan pýtal.
Priatelia, pozrel som si zákon Zákon č. 338/2000 Z. z. aby som si presiel co sa teda reálne mení v rámci malých plavidiel
§ 24
4) Do registra plavidiel sa zapisujú plavidlá, ktorých celková hmotnosť vrátane povolenej užitočnej hmotnosti presahuje 1 000 kg alebo výkon pohonného strojového zariadenia je väčší ako 11 kW alebo plocha plachiet je väčšia ako 12 m2 a nie sú registrované mimo územia Slovenskej republiky, okrem plavidiel určených výlučne na športovú činnosť vykonávanú na vodných plochách vymedzených plavebným opatrením.
§ 27
Poistenie zodpovednosti
(1) Plavidlo, ktoré je zapísané do registra plavidiel, možno prevádzkovať na vodnej ceste len s uzavretým poistením zodpovednosti za škody spôsobené prevádzkou plavidla. Zmluvu o poistení je povinný uzatvoriť prevádzkovateľ plavidla ešte pred začatím prevádzky plavidla. Poistenie zodpovednosti za škody spôsobené prevádzkou plavidla sa vzťahuje na poistenie posádky, cestujúcich, tovaru a škôd spôsobených tretím osobám.
(2) Poistenie zodpovednosti za škody spôsobené prevádzkou plavidla uzavreté jeho prevádzkovateľom musí trvať po celú dobu prevádzky plavidla.
§ 31
Odborná spôsobilosť na prevádzku malých plavidiel
(1) Prevádzkovanie malých plavidiel, ktorých celková hmotnosť vrátane povolenej užitočnej hmotnosti presahuje 1 000 kg alebo výkon pohonného strojového zariadenia je 4 kW a viac alebo plocha plachiet je väčšia ako 12 m2, môže vykonávať len fyzická osoba – vodca malého plavidla, ktorá je držiteľom osvedčenia (preukazu) odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla alebo právnická osoba prostredníctvom fyzických osôb, ktoré sú držiteľmi osvedčenia (preukazu) odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla, alebo podnikateľ.
Čiže vlastne jedinú zmenu ktorú som našiel je ohladom registrácie plavidiel až nad 11 kw co je výhoda pri niektorých 15 konových motoroch ktoré splnaju hranicu 11 kw ze ich netreba registrovat a platit poistku, ak som pochopil správne preukaz VMP je aj nadalej potrebný nad výkon motora 4 kw, co podla mojho nazoru je správne.
Tak otázka je ci nechat 15 kw motor vyradit z evidencie a prestat platit “ nezmyselne vysoku” poistku alebo to nechat tak a platit dalej kedze ak sa nahodou na vode nieco stane tak to clovek bude musiet zasolit z vlastneho vrecka, nehovoriac nebodaj o nejakom ublizeni na zdraví s trvalými následkami. Co si o tom myslite?
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: SUZUKI DF6 AS vs MERCURY F6M
Vďaka, ale toto ma nepresvedčí.
Nebudeme tu za.....ierať vlákno.
Založím nové.
Nebudeme tu za.....ierať vlákno.
Založím nové.
Re: SUZUKI DF6 AS vs MERCURY F6M
Mercury 6 = Tohatsu 6. Oproti súze působí dospělejším dojmem má delší pínu a řazení vepředu blíž kormidelníkovi. Propeller taky působí dospělejším dojmem Suzuki má tuším plastový se střižným kolíkem. Tohatsu / Mercury má slitinu hliníku s pojistnou matkou závlačkou a Simmeringem. Ale jinak co se týče spolehlivosti atd. tak to je nastejno nemůžu říct proti Suzuki nic. Design má podle mě i Suzuki hezčí ale to je už věc názoru.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti