motory honda

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned zář 21, 2008 9:29 am

tataS píše:to david: Nevíš náhodou jak mají udělané to vstřikování u tak malých motorů? Uvádějí jej od toho 2,6Hp. A jak řeší sytič? nebo
je to jenom špatně opsaný orig. katalog.


Co jsem koukal pod dekl do Parsunů, všecky měly karbec. jestli přišlo teď čerstvě něco se vstřikováním, to teda nevím. Můžu se optat.

TCI u 2,6 a 5 je zapalování, ne vstřikování. Elekronické zapalování s elektronickou regulací předstihu.
CDI netuším, normálně se tahle zkratka dává dieselům. Tady ale půjde taky o typ zapalování.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned zář 21, 2008 10:29 am

Pánové motoráři davide a tataS,

mám dotaz.
Simon mi napsal, že se mu motor při zpátečce "cuká" , jako by se nadzvedl.

Koukl jsem na svou Hondu
detail

A zjistil jsem , že čelisti, o kterých se domnívám, že jsou k tomu, aby blokovaly nohu v patřičné poloze, se o nic neopírají, a tedy nefungují ( označeno červeně). Možná, že Simon to má podobně.
Díky za odpověď.

A ještě jeden dotaz - Dcera měla půjčenej druhej motor ( s gumákem) v Chorvatsku. Motor byl "projet" ve sladké vodě, ale - zdá se mi, že sůl je ledaskde jinde, i pod krytem motoru atd.
Můžu ho "osprchovat" i tam ? :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned zář 21, 2008 12:19 pm

to halladin: S tím osprchováním by neměl být problém, pokud jej potom dobře vysušíš. Teď již nebude takové teplo, tak bych jej
ofoukal fénem (myslím to pod krytem) a nechal déle odkrytý aby vyschnul. Ta sůl se dostane všude. Na té fotce je vidět
tyčka trimu na kterou dosedá to rádiusové vybrání u toho výběžku na noze v první dírce u zrcadla. A to je ta zásadní chyba!
Všechny návody všech značek uvádějí, že největší účinnost pohonu je, když za jízdy je propeler kolmo k hladině. Proto mají velké motory elektrické nastavení trimu (sklonu motoru k hladině) a k tomu jsou různé elektronické ukazatele nastavení. Má to podstatný vliv na účinnost a tím i na rychlost a spotřebu. U malých člunů to má vliv na zvedání přídě, nebo zádě člunu a tím také na rychlost jízdy. Při malém trimu je příď tlačená do vody a záď má snahu se zvedat. Na tom Atolu to není tolik znát, protože je těžký ale u gumáku 3m již dosti a nezvedneš jej do skluzu.
Teprve po dosednutí na tyčku se při zařazení zpátečky zvednou ty plechové háčky a znemožní zvednutí motoru nahoru. Máte to oba nějak divně nainstalované a takto nejde nastavit trim motoru a ten vám musí za jízdy poskakovat. Řekl bych že to chce asi na
třetí, nebo čtvrtou dírku. O tom trimování se tady dost psalo ale vás to nějak obešlo a raději se vyžíváte ve slovíčkaření. Máte
kliku, že vám ten motor nevyrazil pár zubů.
to david: Ta označení znám, taky mám CDI zapalování. Mě pouze zarazilo, že některé firmy v popisu u Parsunů uvádějí
vstřikování i u 2,6HP. Nemají to nové motory a natož takový údajně vyběhlý model. Nepřesné popisy jsou stále více běžné i u
jinak seriozních firem. To vstřikování u 2,6 Marine.cz a Yuki píší jako TCI vstřikování. Dle katalogu Parsunů u Neptunů (není tam 2,6HP) uvádí, že 4a5 má TCI a vyšší CDI zapalování. Tak to bude překlep.
Naposledy upravil(a) tataS dne úte zář 23, 2008 2:12 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned zář 21, 2008 1:50 pm

No nevím, ta fotka byla udělaná "se zvednutým motorem" na stojanu.
Ovšem, ani když dám ten (tyčku) trim do třetí dírky, tak to vybrání nedosedá.

Myslel bych si, že to dosednutí by mělo pracovat bez ohledu na trim a až po zatlačení na tu páčku na boku před zvednutím by se mělo ti blokování zrušit.
Jakoby ta pružina těch čelistí byla naopak..... držela je otevřené, nikoli zavřené...

Přesněji řečeno , že by ten motor nemělo být možné bez zatlačení té páčky na boku zdvihnout. Anebo to funguje jen při spuštěném motoru ?
Naposledy upravil(a) halladin dne ned zář 21, 2008 2:18 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned zář 21, 2008 2:13 pm

Je to ovládané převodem při zařazení zpátečky- ničím jiným. Na straně máš páčku ze silného drátu, kterou musíš zvednout nahoru.
Tím se uvolní ve stupňovitém vybrání uvnitř závěsu motoru na zrcadle. Páčku drž zvednutou, dokud motor nedosedne na tyčku
trimu. To stupňovité vybrání má několik stupňů 3-4 a slouží 2a3 stupeň pro jízdu v mělké vodě. To bude váš problém, že vám nikdo neprozradil jak se má motor spouštět. Tento systém je prakticky u všech menších závěsných motorů stejný.
Až se ti podaří spustit motor na doraz, tak zařaď zpátečku a pojistka zapadne na tyčku trimu a motor nepůjde zvednout. Funguje to
je všech polohách trimu.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned zář 21, 2008 2:23 pm

Sakra, teď jsem zjistil, že mám na motoru zařazeno vpřed... Což na lodi ( při startování může vadit..
Co s tím ?
No jo, já měl vytaženou tu tyčku.:-) Po jejím nasazení jdou ty rychlosti měnit. A fakt ty čelisti při zpátečce fungují.
Ale i tak je tam určitá vůle, což asi způsobuje to trhání, o kterém píše Simon.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned zář 21, 2008 3:09 pm

Při zařazené rychlosti nejde nastartovat. Je tam pojistka "proti blbosti". Zkus si to. Ta vůle je minimální a žádné cukání nedělá.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned zář 21, 2008 3:13 pm

tataS píše:Při zařazené rychlosti nejde nastartovat. Je tam pojistka "proti blbosti". Zkus si to.


No právě :-) Aspoň tohle vím. Ovšem, že ty rychlosti nejdou měnit bez té tyčky jsem nevěděl.
No , zase jsem o něco málo chytřejší :-) ;)
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » pon zář 22, 2008 8:58 am

TCI (Transister Controlled Ignition) - jedná se o induktivní zapalování. Tranzistor, který je řízen procesorem, zajišťuje spínání primárního vinutí.

CDI (Capacitor Discharge Ignition) - jedná se o zapal., které využívá energii kondenzátoru (princip je ve vybíjení kondenzátoru do indikční cíívky).
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pon zář 22, 2008 11:22 am

u me uz dobry ... stacilo posunout trim tycku o jednu dirku, motor dosedl a ted uz se pri zpatecce nezveda. to sem si puvodne myslel, ze mam rovny zrcadlo ;)

diky vsem
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte zář 23, 2008 12:40 am

to knoki: Pokud již rozebíráme význam těch označení, dá se taky vysvětlit jestli je tam nějaká elektronická regulace předstihu?
Popisy u různých prodejců to neuvádějí, nebo taky plácají nesmysli. Jelikož tyto motory nemají žádný snímač otáček, tak si
nedovedu představit jak by to mělo fungovat i s použitím sebechytřejší elektroniky. U starých motorů s kladívky se ten předstih
dal trochu upravit pomocí velikosti odtrhu, ale tady se nedá nic změnit ani změřit a nezbývá než věřit, že to ve fabrice udělali
správně. Ten CDI systém s kondíkem bude dělat silnější jiskru a to je asi celá jeho přednost. U toho TCI píšeš o procesoru ale
proč používají procesor (t.j. dražší a složitější provedení než CDI ) u slabších a levnějších motorů. To TCI jsem viděl uvedené
v prospektu u Parsuna. Ostatní používají pro všechny motory CDI. To s tím řízením procesorem není tak jednoduché. K tomu
je třeba stálé napětí a nějaký impuls aby to fungovalo. Znám slušně americké elektronické zapalování (myslím že od GM), které používá čip s diodou a spínací výkonový tranzistor. To by ale bez stálého napájení nefungovalo a ke všemu to ovládá řídící
jednotka se snímačem otáček. Pro toto zapalování jsme dodávali firmě MZATE v RU ty čipy od ST-Microelektronics, diody a výkonové
tranzistory a schema zapojení a funkci jsem měl možnost nastudovat ale že by něco takového šlo použít na tyto malé motory
si nedovedu představit. Pokud nebudu vědět více, tak se nic nestane ale když jsi začal s vysvětlováním toho označení, tak jsem
neodolal se zeptat.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » úte zář 23, 2008 8:59 am

To: Tatas

Jsou to zajímavé dotazy, ale mám obavu, že bych na ně nedokázal fundovaně odpovědět. Taky by mě to zajímalo a proto počkáme, zda to někdo z "elektromechaniků" nezodpoví.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte zář 23, 2008 11:16 am

knoki píše:To: Tatas

Jsou to zajímavé dotazy, ale mám obavu, že bych na ně nedokázal fundovaně odpovědět. Taky by mě to zajímalo a proto počkáme, zda to někdo z "elektromechaniků" nezodpoví.


pokusím se. TCI u malýho Parsunu nepotřebuje žádnej další snímač otáček, páč si otáčky spočítá samo, podle toho, kolikrát kol něj oběhne magnet setrváku za jednotku času. To použití kvalitnějšího zapalování s regulací předstihu bude souviset s použitými velmi vysokými otáčkami na volnoběh. Bylo by celkem logické, kdyby v neutrálu točil 2000 ot/min s malým předstihem, a po zařazení předstih zvětšil obdobně, jako si diesel přidá naftu na čerpadle. Zvedne se výkon, ale ne otáčky. Regulovanej předstih ve velkým rozsahu ( nestovnatelně s autem ) byl a je na lodních motorech zcela běžná věc a řídily se tím volnoběžný otáčky. Nikoli karburátorem. Dřív mechanicky pákou "plynu", teď elektronikou.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte zář 23, 2008 11:20 am

knoki píše:TCI (Transister Controlled Ignition) - jedná se o induktivní zapalování. Tranzistor, který je řízen procesorem, zajišťuje spínání primárního vinutí.

CDI (Capacitor Discharge Ignition) - jedná se o zapal., které využívá energii kondenzátoru (princip je ve vybíjení kondenzátoru do indikční cíívky).


nemohlo by to být " timing controled ignition"??
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte zář 23, 2008 1:37 pm

Měl jsem v životě rozebraných více malých motorů ale žádnou ruční regulaci jsem tam nikdy neviděl (mluvím o závěsných motorech
do 15HP). U těch starších se dal nastavit odtrh (který většinou byl malý, následkem opotřebení pertinaxu u kladívka a málokdo věděl co to je a jak se k němu dostat pod setrvákem), případně úhel sepnutí kontaktů a u málokterých značek pohnout s předstihem.
Přesouvání předstihu jsme zkoušeli ale protože byl k tomu špatný přístup (pod setrvákem) a málo místa na montáž nějakého
ručního natož odstředivého regulování, tak jsme skončili u nastavení předepsaného výrobcem. To se jednalo o 2taktní motory.
U těch se změna regulace předstihu používala velmi vyjímečně a výsledky nebyli vždy nejlepší. Motocykly, Wartburgy a pod ji neměli.
Pokud mám znalosti, tak s tím čítačem otáček by to bylo taky složitější vzhledem k potřebě dalších součástek a stálému stabilizova-
nému napájení a tím by se zvedla nutnost složitosti a poruchovosti zařízení.
Za sebe bych se spíše přiklonil k výkladu knokiho, protože tranzistorové zapalování se používá na motorkách již delší dobu a tyto
motory jsou konstrukčně shodné. Mě tam zarazilo to spojení s řízením procesorem, který se používá až u větších motorů se vstřikováním.
S ruční regulací předstihu jsme si hráli u starých velkých aut jako Hispano Suiza, Praga Alfa, Bugatti a pod. ale to vše byli motory
ze začátku 30tých let a člověk při jízdě s nimi toho měl plný ruce (předstih, ruční plyn, směšovač a pod.).
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » úte zář 23, 2008 3:43 pm

Ještě se vrátím k těm Parsunům - ideální by bylo mít jejich parts katalog (ale to je asi nereálné) a hned zjistíme, jaké používají zapalování. Případně zjistit z kterého roku je to okopírovaná Yamaha, pak není problém to zjistit.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte zář 23, 2008 5:57 pm

tataS píše:Měl jsem v životě rozebraných více malých motorů ale žádnou ruční regulaci jsem tam nikdy neviděl (mluvím o závěsných motorech
do 15HP). U těch starších se dal nastavit odtrh (který většinou byl malý, následkem opotřebení pertinaxu u kladívka a málokdo věděl co to je a jak se k němu dostat pod setrvákem), případně úhel sepnutí kontaktů a u málokterých značek pohnout s předstihem.
Přesouvání předstihu jsme zkoušeli ale protože byl k tomu špatný přístup (pod setrvákem) a málo místa na montáž nějakého
ručního natož odstředivého regulování, tak jsme skončili u nastavení předepsaného výrobcem. To se jednalo o 2taktní motory.
U těch se změna regulace předstihu používala velmi vyjímečně a výsledky nebyli vždy nejlepší. Motocykly, Wartburgy a pod ji neměli.
Pokud mám znalosti, tak s tím čítačem otáček by to bylo taky složitější vzhledem k potřebě dalších součástek a stálému stabilizova-
nému napájení a tím by se zvedla nutnost složitosti a poruchovosti zařízení.
Za sebe bych se spíše přiklonil k výkladu knokiho, protože tranzistorové zapalování se používá na motorkách již delší dobu a tyto
motory jsou konstrukčně shodné. Mě tam zarazilo to spojení s řízením procesorem, který se používá až u větších motorů se vstřikováním.
S ruční regulací předstihu jsme si hráli u starých velkých aut jako Hispano Suiza, Praga Alfa, Bugatti a pod. ale to vše byli motory
ze začátku 30tých let a člověk při jízdě s nimi toho měl plný ruce (předstih, ruční plyn, směšovač a pod.).


V tom případě mohu jen poznamenat, že si toho za svůj život rozebral asi málo. Když začnu u vykopávek, tak Věterok, Moskva ( všechny ) Vichr (taky všechny modely ) dále Johnson, Evinrude - což byli největší výrobci, Tohatsu na silnějších motorech atd. Kdo to neměl, byl např. Crescent - u žádného modelu. U všech to bylo a je tak, že plynpákou netaháš za klapku karbecu, ale za předstih, který přes kulisu ovládá klapku. V malých otáčkách se mění jen předstih, až při větších plyn a zase při plnejch otáčkách, po úplném otevření klapky, se mění jen předstih. Ta změna předstihu je kolem 1O - 15°, odhadem. Mohl bych to změřit ( Johnson 9,9 ), ale sem línej. Stejně bys nevěřil. :crazy:
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte zář 23, 2008 6:22 pm

knoki píše:Ještě se vrátím k těm Parsunům - ideální by bylo mít jejich parts katalog (ale to je asi nereálné) a hned zjistíme, jaké používají zapalování. Případně zjistit z kterého roku je to okopírovaná Yamaha, pak není problém to zjistit.


samozřejmě to reálné je, v ruce jsem ho už párkrát měl - teda především ten katalog, ale vzhledem k tomu, že v katalogu je jen katalogový číslo u obrázku a ne popis jak to funguje, tak hned zjistíš akorát kulový.

navíc nevím nad čím chcete bádat. Chodí a to je podstatný. Naprosto stejná byla před lety averze k Tohatsu - a jak se ukázalo zcela zbytečná
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte zář 23, 2008 6:26 pm

Nic není nemožné! http://www.parsun.de/katalog/ ti odpoví na vše! Jsou tam všechny jejich motory do detailu i s fotkama "pod
kapotou". Musím se přiznat, že tam vidím od každé značky něco.
Hlavní co jsem z toho zjistil je: motory jsou OHV a ne jak se různě uvádí OHC, mají karburátory a ne vstřikování - také leckde
uvedené(vstřikování TCI).
Motory 2,6 a 5HP mají staré indukční zapalování a je mi záhadou co by tam dělali tranzistory (v katalogu parts 07-ignition Assy).
A vzhledem k tomu, že je nikdo nezná a cena zase není až tak moc nižší než třeba u Suzuki, zůstal bych u osvědčených značek
a počkal na poznatky z davu. Jinak u Neptunů mají jak se zdá dobře přeložený katalog do češtiny.
Naposledy upravil(a) tataS dne úte zář 23, 2008 6:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte zář 23, 2008 6:45 pm

Já jsem nikde netvrdil, že to nemají všechny motory ale tady to začalo s motorem 5HP a ty znám dobře. Johnsona (2válec i 1válec od
Suzuki pod zn. Johnson) Yamahu, Crescent i Větorka 4 a 5HP jsem měl a ovládání bylo přímo na klapku. Samozřejmě jsem v životě
neviděl vše a taky netvrdím, že mám patent na rozum. A taky ti neříkám, že na to jakého děláš na všechny machra a přitom nevíš
co je to zapalování TCI a CDI je trochu fopa. A když se ti to nezdá tak můžeš použít i jemnější výrazy.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte zář 23, 2008 7:59 pm

tataS píše:Já jsem nikde netvrdil, že to nemají všechny motory ale tady to začalo s motorem 5HP a ty znám dobře. Johnsona (2válec i 1válec od
Suzuki pod zn. Johnson) Yamahu, Crescent i Větorka 4 a 5HP jsem měl a ovládání bylo přímo na klapku. Samozřejmě jsem v životě
neviděl vše a taky netvrdím, že mám patent na rozum. A taky ti neříkám, že na to jakého děláš na všechny machra a přitom nevíš
co je to zapalování TCI a CDI je trochu fopa. A když se ti to nezdá tak můžeš použít i jemnější výrazy.


věterok nebyl 5 ale 8 nebo 7 a l2, a stavitelnej předstih měl, tvrdil jsi že znáš motory do 15 koní, teď jen do 5. jak funguje zapalování vím, machra si dělal ty slovy: Měl jsem v životě rozebraných více malých motorů ale žádnou ruční regulaci jsem tam nikdy neviděl (mluvím o závěsných motorech
do 15HP). jako odpověď na mé povídání o předstihu, které si tím zbytečně zpochybnil. Kdybys to chtěl někdy vidět, tak ti to rád ukážu.
zapalování nespíná tranzistor,ale terystor. Tranzistorákům už odzvonilo před tak 25 lety

Parsuny jsou OHV malý a 15 je už OHC, tak že opět nemáš pravdu. To že nemaj vstřikování není objev, to sem psal zrovna tobě už v neděli. :hmm: eště něco?
Naposledy upravil(a) david dne úte zář 23, 2008 8:12 pm, celkem upraveno 1 x.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte zář 23, 2008 8:11 pm

Davide, jdi už s těma svýma narážkama do pr.....
Pomalu v každém vláknu narazím na tvoje arogance typu:
"kdybys o tom něco věděl, tak bys nepsal takové blbosti"
"před chvílí jsi tvrdil něco a teď zase něco jiného"
"je vidět že tomu nerozumíš"

a snadno bych jich našel mnoho dalších. Už nehodlám řešit, jestli něco víš, nebo ne. Tvoje vědomosti jsou k ničemu, když je podáváš tak, že každého naštveš. Zabíjíš tohle fórum.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte zář 23, 2008 8:13 pm

Lubor píše:Davide, jdi už s těma svýma narážkama do pr.....
Pomalu v každém vláknu narazím na tvoje arogance typu:
"kdybys o tom něco věděl, tak bys nepsal takové blbosti"
"před chvílí jsi tvrdil něco a teď zase něco jiného"
"je vidět že tomu nerozumíš"

a snadno bych jich našel mnoho dalších. Už nehodlám řešit, jestli něco víš, nebo ne. Tvoje vědomosti jsou k ničemu, když je podáváš tak, že každého naštveš. Zabíjíš tohle fórum.


jasně, stačí napovědět. Tak bych vás neubil docela, jdu do tý prdele a vy ( pardon, jen někteří, ale hluční ) se tu dál plácejte po ramenou .

Zapojujte si 2kg bomby bez regulátoru, páč je v nich menší tlak, jak sem se zde dočet, a dělejte podle blbejch návodů stejný kraviny jako jejich autoři kterých se zrovna zastáváš. Spoléhejte na to , že se vám cono vyhne na pár metrů, udělejte si do dna díru na chlazení motoru bez čerpadla, protože to kdysi vymyslel denis a vůbec, užijte si to tu.

Ano, jsem magor co jde rovnou k věci, pokud o ní něco ví, a nesnáší polemiky o hovně, jak je zde čím dál častějším zvykem. Protože život ja na podobný kecy a marný vyvracení hovadin příliš krátkej. Zřejmě jste mladší a máte víc času.

Těm co mě snášeli děkuju za trpělivost a mejl neruším.
Naposledy upravil(a) david dne úte zář 23, 2008 8:33 pm, celkem upraveno 1 x.
mopadji
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned pro 18, 2005 8:33 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mopadji » úte zář 23, 2008 8:20 pm

Neznám závěsný motory, ale trazistory se dávaly na klasický zapalování aby ulehčily kladívku (odskok, zázněje, oblouk, velký proudy), v bázi bylo kladívko a velký proudy do cívky spínal výkonový tranzistor, kladívko bylo pouze ovládací. Druhá varianta je si myslím jako u Babety nebo u motorových pil - pólový nádstavec na magnetu - setrvačníku se točí kolem cívky a ta spíná tranzistor tranzistor cívku atd. :)
mopadji
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned pro 18, 2005 8:33 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mopadji » úte zář 23, 2008 8:36 pm

To tataS: Díval jsem se na ten katalog a myslím si že je to uplně vobyčejný magneto jaký bejvalo na mopedech stadion. Tranzistorem tam není co spínat a předstih lze dělat pouze mechanicky změnou polohy té cívky s pólovejma nástavcama :?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti