Denis píše:Zároveň prosím aj krajanov, neuchylujte sa k vtipným poznámkam o Čechoch, dobre viete že tie vtipné postrehy sa nedajú zovšeobecňovať. Každý na tomto webe má právo napísať príspevok, každý má právo položiť otázku a ako kto na ňu odpovie je nevyspytatelné. Teda ak niekto odpovie v rozpore s vašími predstavami, alebo neodpovie, tak je to jeho volba. Samozrejme vtipná odpoveď je vždy prínosomz jednej a zdruhej strany. Ale nenechajte sa prosím Vás zviesť k dehonestujúcim reakciám. Páni bratia, máme na to.
Yamaha 4HP zvýšenie výkonu
Moderátoři: vilma, Pepa, david
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 71
- Registrován: stř dub 14, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
OK
- Skofast
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 28
- Registrován: čtv dub 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
S lodním závěsným motorem je to asi jako se závodním motocyklem.
Minimální hmotnost, výkon a rozumná spolehlivost. Závěsné motory jsou stavěny co nejlehčí, aby s nimi byla dobrá manipulace. Je velice málo prostoru pro zvyšování výkonu.
Všechny díly jsou vyrobeny na hranici spolehlivosti.
Netvrdím, že výkon nejde zvýšit u některých motorů cca o 1PS u 5PS motoru, ale asi bych do toho nešel.
Budete se trápit se startováním a taky to občas na volnoběh chcípne.
Jinak někde v jiné diskuzi jsem psal, že si kupuji motor v zahraničí, protože jsem tady žádný nesehnal. Opravdu jsem tak učinníl, a moror mi došel poškozený.
V tom měl tataS pravdu.
Těď vyřizuji zdlouhavou reklamaci v Německu.
Byla to dvoutaktní Yamaha 5BS. Při přepravě zásilky praskla řídící rukojeť a spodní hliníkový
kryt motoru.
Minimální hmotnost, výkon a rozumná spolehlivost. Závěsné motory jsou stavěny co nejlehčí, aby s nimi byla dobrá manipulace. Je velice málo prostoru pro zvyšování výkonu.
Všechny díly jsou vyrobeny na hranici spolehlivosti.
Netvrdím, že výkon nejde zvýšit u některých motorů cca o 1PS u 5PS motoru, ale asi bych do toho nešel.
Budete se trápit se startováním a taky to občas na volnoběh chcípne.

Jinak někde v jiné diskuzi jsem psal, že si kupuji motor v zahraničí, protože jsem tady žádný nesehnal. Opravdu jsem tak učinníl, a moror mi došel poškozený.
V tom měl tataS pravdu.
Těď vyřizuji zdlouhavou reklamaci v Německu.
Byla to dvoutaktní Yamaha 5BS. Při přepravě zásilky praskla řídící rukojeť a spodní hliníkový
kryt motoru.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Ono to tak úplně stejné jako u závodního motocyklu není. U lodního motoru můžeš max.zvýšit už tak vysoký kompresní poměr a zlepšit plnění válce. Laděný výfuk na rozdíl od motocyklu asi nepoužiješ. Také jde o to zda namontované el. zapalování nepůsobí zároveň jako omezovač, který ti vyšší otáčky nedovolí. Hlavně u motocyklu máš možnost zvýšení otáček využít, neboť si ho zpřevoduješ přesně podle potřeby. Rozety můžeš udělat po jednom zubu a zkoušet. U malého lodního motoru je to problém, protože máš jednu vrtuli( max ještě jednu pro těžký náklad ) a pokud ti nedovolí motor vytočit ( právě o ty otáčky získané úpravou) motoru) jako bys nic nedělal. U 4 koní neberu v úvahu štelovací lopatky nebo vyrobení vrtulí na zakázku. Je to jako když si na těžší loď koupíš místo 4koní 5k nebo 6k. ( beru ty motory se stejným zdv. objemem.) Motor do maximálních otáček stejně nedostaneš a tak z 5 tky i 6 tky použiješ max ty 4 koně ( i míň). Pouze je zbytečně zaplatíš při pořizování.
- Skofast
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 28
- Registrován: čtv dub 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak jsem to myslel a dávám ti za pravdu.
Proto jsem uvedl "závodní" tudíž již upravený. S tím už toho moc neuděláš.
Ten je "vyšponovanej" od výrobce na max. výkon, váhu a spolehlivost, stejně jako závěsný motor na člun.
když jsi se zmínil o zapalování, tak jsi mě velice potěšil.
Nechtěl jsem rozebírat tady na foru další detaily.
Loď jsem si koupil letos, abych přišel na jiné myšlenky.
Celý život se aktivně zajímám o sportovní vozy a myslel jsem, že si na vodě odpočinu
Proto jsem uvedl "závodní" tudíž již upravený. S tím už toho moc neuděláš.
Ten je "vyšponovanej" od výrobce na max. výkon, váhu a spolehlivost, stejně jako závěsný motor na člun.
když jsi se zmínil o zapalování, tak jsi mě velice potěšil.
Nechtěl jsem rozebírat tady na foru další detaily.
Loď jsem si koupil letos, abych přišel na jiné myšlenky.
Celý život se aktivně zajímám o sportovní vozy a myslel jsem, že si na vodě odpočinu

- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
A co potom říkáte na toto: http://www.cernohorskytuning.cz/zvysova ... -yuki-125/
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Poslyš, Ozzie, nejste náhodou příbuzní? http://revue.idnes.cz/ozzy-je-geneticka ... idicky_ved
Při pohledu na tu podobu jmen.
Při pohledu na tu podobu jmen.
- Skofast
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 28
- Registrován: čtv dub 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Naštěstí to jsou věci opravitelné. Pojišťovna v Německu mi prakticky uhradí nákupní cenu za jakou jsem motor koupil. Rukojeť nepotřebuji a kryt motoru sešroubuji dohromady.
Nové díly rozhodně kupovat nebudu. Když mi motor vydrží tuto sezonu, tak mi to stačí.
Stejně všechno musím předělat na dálkové ovládání.
Nové díly rozhodně kupovat nebudu. Když mi motor vydrží tuto sezonu, tak mi to stačí.
Stejně všechno musím předělat na dálkové ovládání.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Sorry Skofast, ale keď niekde počujem "myslím si", alebo niekdo začína svoju vetu "já si myslím", tak sa mi vynorý z pamäte soudruh nadporučík Pokornej. Ten si nikdy nenechal ujsť tú horeuvedenú neslušnú reakciu. A časom som došiel na to, že veru mal pravdu. Ináč gratulujem k motoru aj keď si začal trošku smoliarsky, ale Ty to zvládneš. Daj vedieť ako si dopadol.
- Skofast
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 28
- Registrován: čtv dub 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Takže zprofanované slovo. Jako ekvivalent můžu použít například "domnívám se", nebo nejlepší je když použiješ "domníváme se".
Tím za nic neručíš a můžeš všechno hodit na ostatní.
Takže: "MYSLÍM SI", že opravu motoru nějak zvládnu.
Spíše vidím problém zde. Motor je teď v Německu, a reklamace
se bude vyřizovat 3-4 týdny.
Po vyhrané aukci, jsem si motor nechal poslat kamarádovi do Berlína (jenom pro informaci)
No.. ale už odbočuji ze zdejšího tématu úprav motoru.
Budeme převrtávat, měnit tvary výfukového potrubí, dávat jiné trysky a difuzory, případně jiné karburátory, podbrušovat dna pístů (plnění dvoutaktů), lícovat kanálky aj.?
Jdeme do toho! vždyť na vodě je tak krásně:-)
Tím za nic neručíš a můžeš všechno hodit na ostatní.

Takže: "MYSLÍM SI", že opravu motoru nějak zvládnu.
Spíše vidím problém zde. Motor je teď v Německu, a reklamace
se bude vyřizovat 3-4 týdny.
Po vyhrané aukci, jsem si motor nechal poslat kamarádovi do Berlína (jenom pro informaci)
No.. ale už odbočuji ze zdejšího tématu úprav motoru.
Budeme převrtávat, měnit tvary výfukového potrubí, dávat jiné trysky a difuzory, případně jiné karburátory, podbrušovat dna pístů (plnění dvoutaktů), lícovat kanálky aj.?
Jdeme do toho! vždyť na vodě je tak krásně:-)
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ne že bych ti nepřál to potěšení z práce na úpravách a určitě víš co je třeba vše změnit ale bohužel po všech těch úpravách většinou člověk zjistí, že to více kouří, smrdí,
žere, má velké volnoběžné otáčky a celkový efekt, kromě částky za kterou by se dal koupit výkonnější motor, jaksi moc velký není. Hlavně aby jste to stihli než bude ten motor starší 25let. Osobně mě přijde progresivnější koupit motor 6HP s úpravou (třeba i jen papírovou) na 5HP. Tam by ten výkon již byl i bez úpravy. Bývá jistější zvednout
výkon z většího obsahu (134ccm), který mají nové motory, než trápit 112ccm s nejistým úspěchem. Ono objem ničím nenahradíš platí pořád.
žere, má velké volnoběžné otáčky a celkový efekt, kromě částky za kterou by se dal koupit výkonnější motor, jaksi moc velký není. Hlavně aby jste to stihli než bude ten motor starší 25let. Osobně mě přijde progresivnější koupit motor 6HP s úpravou (třeba i jen papírovou) na 5HP. Tam by ten výkon již byl i bez úpravy. Bývá jistější zvednout
výkon z většího obsahu (134ccm), který mají nové motory, než trápit 112ccm s nejistým úspěchem. Ono objem ničím nenahradíš platí pořád.
Našel jsem zajímavý odkaz na zvýšení výkonu motoru Yamaha F4B a F5A na F6C. http://www.yamaha-zizi.cz/detail/origin ... arine/9129
docela by mě zajímalo co vše kit obsahuje nikde jinde jsem to prodávat neviděl?
docela by mě zajímalo co vše kit obsahuje nikde jinde jsem to prodávat neviděl?
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Zvýšení výkonu závěsnýho motoru mi pár měsíců leželo v hlavě. U mě je důvod jasnej. Koupě většího motoru by znamenala zvětšení šachty na motor.
Zvyšování výkonu motoru neni nic jednoduchýho. Kdekdo si představuje, že otočí šroubkem a má pár koní navíc. To je nesmysl. Motor má spalovat směs o nějakym poměru. Směs se nastavuje maličko bohatší, aby se šetřil výfukový ventil. Takže když směs ochudim, tak se mi sice o pár % zvedne výkon, ale odnese to výfukový ventil, těsnění pod hlavou a možná se i zkroutí hlava.
Další možností je přivést do válce víc směsi. U motorů, který jsou od výrobce přiškrcený to jde. Změnou difuzoru a trysek. Bohužel difuzor je součástí těka karbecu, takže ten se musí koupit novej (těžko ho někdo bude soustružit). Má to ale svý omezení daný zdvihovym výkonem.
Další možností je zvýšení max. otáček. Čim vyšší otáčky, tim víc směsi do motoru dostanu ve stejnym času. Zase to ale odnese životnost motoru.
Další možností je regulace předstihu podle otáček. Neni to jednoduchý, ale překvapivě účinný.
No a pak je tu přeplňování, ale to už je zase jinej level a motory, který na to nejsou stavěný to stejně nevydrží.
Takže tam kde se prodává motor o stejnym vrtání a zdvihu v různých výkonových řadách je možný dostat se až na tu nejvýkonější řadu, ale znamená to vyměnit hodně dílů za hodně peněz.
Přitom zdaleka nejlepšího výsledku za nejmíň peněz se dá dosáhnout instaací vhodnýho propelleru. Já svojí pětku vytočim odhadem na 3 tis. otáček. Takže vlastně jedu tak na 3 - 3,5 honíka. Na jaře objednam vrtuli s menšim stoupáním. Doufam, že se s ní dostanu na těch max. 5500 ot./min.

Zvyšování výkonu motoru neni nic jednoduchýho. Kdekdo si představuje, že otočí šroubkem a má pár koní navíc. To je nesmysl. Motor má spalovat směs o nějakym poměru. Směs se nastavuje maličko bohatší, aby se šetřil výfukový ventil. Takže když směs ochudim, tak se mi sice o pár % zvedne výkon, ale odnese to výfukový ventil, těsnění pod hlavou a možná se i zkroutí hlava.
Další možností je přivést do válce víc směsi. U motorů, který jsou od výrobce přiškrcený to jde. Změnou difuzoru a trysek. Bohužel difuzor je součástí těka karbecu, takže ten se musí koupit novej (těžko ho někdo bude soustružit). Má to ale svý omezení daný zdvihovym výkonem.
Další možností je zvýšení max. otáček. Čim vyšší otáčky, tim víc směsi do motoru dostanu ve stejnym času. Zase to ale odnese životnost motoru.
Další možností je regulace předstihu podle otáček. Neni to jednoduchý, ale překvapivě účinný.
No a pak je tu přeplňování, ale to už je zase jinej level a motory, který na to nejsou stavěný to stejně nevydrží.
Takže tam kde se prodává motor o stejnym vrtání a zdvihu v různých výkonových řadách je možný dostat se až na tu nejvýkonější řadu, ale znamená to vyměnit hodně dílů za hodně peněz.
Přitom zdaleka nejlepšího výsledku za nejmíň peněz se dá dosáhnout instaací vhodnýho propelleru. Já svojí pětku vytočim odhadem na 3 tis. otáček. Takže vlastně jedu tak na 3 - 3,5 honíka. Na jaře objednam vrtuli s menšim stoupáním. Doufam, že se s ní dostanu na těch max. 5500 ot./min.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
To laborování s propellerem je dobré na to aby se otáčky motoru dostali do oblasti největšího výkonu. Ovšem dle mých několikaletých zkušenostech je celý výsledek nakonec
málo efektivní. Čím menší stoupání, tím vyšší otáčky, tím větší spotřeba ale rychlost nakonec stejná. Asi by bylo efektivnější využít otáčky mírně větší než je oblast s největším
kroutícím momentem a tím také s nejmenší spotřebou.
Osobně se mě zatím osvědčil prostý způsob, že jsem koupil motor Suzuki 6HP, z krytu sloupnul číslici 6 a nalepil číslo 4 ve stejném formátu. Přesto jsem se nevyhnul laborování
s propellerem, který jsem vyměnil za menší stoupání- 61/2. Tímto motor točí cca 5300ot/min a člun Honwave 250 (dle dokladů 248cm) ve dvou (cca 165+člun a motor) jede
cca 16-17 km/hod, což je asi tak dosažitelné maximum. Pokud si chci zajezdit sám ve skluzu, tak to jede okolo 23km/hod. Mám ovšem na zádi člunu ploutve, aby se nezvedala
špička, což stojí tak 2-3km rychlosti. Ve svých 70 letech u toho asi již zůstanu.
málo efektivní. Čím menší stoupání, tím vyšší otáčky, tím větší spotřeba ale rychlost nakonec stejná. Asi by bylo efektivnější využít otáčky mírně větší než je oblast s největším
kroutícím momentem a tím také s nejmenší spotřebou.
Osobně se mě zatím osvědčil prostý způsob, že jsem koupil motor Suzuki 6HP, z krytu sloupnul číslici 6 a nalepil číslo 4 ve stejném formátu. Přesto jsem se nevyhnul laborování
s propellerem, který jsem vyměnil za menší stoupání- 61/2. Tímto motor točí cca 5300ot/min a člun Honwave 250 (dle dokladů 248cm) ve dvou (cca 165+člun a motor) jede
cca 16-17 km/hod, což je asi tak dosažitelné maximum. Pokud si chci zajezdit sám ve skluzu, tak to jede okolo 23km/hod. Mám ovšem na zádi člunu ploutve, aby se nezvedala
špička, což stojí tak 2-3km rychlosti. Ve svých 70 letech u toho asi již zůstanu.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
tak já jsem sice s propelerem ještě nelaboroval, ale stčí se podívat na průběh výkonu. Ve 2,5 tis. ot. to má poloviční výkon, než v 5,5 tis. To už asi bude někde znát ne? Samozřejmě když se loď už se špatnym propelerem pohybuje na hranici konstrukční rychlosti, tak s tim ani novej propeler nic zázračnýho neudělá.
Kdysi mě na labi předjížděla plachetnice podobných rozměrů, jako je ta moje. Schválně jsem koukal co tam má za motor. K mýmu překvapení tam měl stejnej motor jako mam já. Motor měl podle poslechu vyšší otáčky, ale hlavně vypadal klidnějš a měl skara zdravější zvuk. Od tý doby pátrám po propeleru s menším stoupáním, ale marně. Až koncem loňskýho roku jsem ho konečně našel v GB. Na jaře ho objednám a pak uvidim.
Něčeho podobnýho jsem si všiml v chorvatsku a v černý hoře. Vždycky tam ty jejich motory točí víc otáček, jdou do otáček lehčeji a maji příjemnej zvuk. Ve finále jim to i s těma pětkama pěkně lítalo.
Když jsem to vysvětloval manželce, tak jsem jí řekl, ať si vezme, jak jí auto jde za plynem když má motor 2 tis. ot a jak na 6 tis. ot.
Kdysi mě na labi předjížděla plachetnice podobných rozměrů, jako je ta moje. Schválně jsem koukal co tam má za motor. K mýmu překvapení tam měl stejnej motor jako mam já. Motor měl podle poslechu vyšší otáčky, ale hlavně vypadal klidnějš a měl skara zdravější zvuk. Od tý doby pátrám po propeleru s menším stoupáním, ale marně. Až koncem loňskýho roku jsem ho konečně našel v GB. Na jaře ho objednám a pak uvidim.
Něčeho podobnýho jsem si všiml v chorvatsku a v černý hoře. Vždycky tam ty jejich motory točí víc otáček, jdou do otáček lehčeji a maji příjemnej zvuk. Ve finále jim to i s těma pětkama pěkně lítalo.
Když jsem to vysvětloval manželce, tak jsem jí řekl, ať si vezme, jak jí auto jde za plynem když má motor 2 tis. ot a jak na 6 tis. ot.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Mě tedy motor TSI jde za plynem o mnoho lépe ze 2t otáček, těch 6t snad ani neudělá. Ty propellery s různým stoupáním se dají objednat i u nás, ovšem po tom co jsem jich
řadu vyzkoušel, tak je otázka, zda těch 2500-3500Kč stojí za vyšší rychlost o cca 2km/hod, možná ani ne.
V tom HR používají na těch dřevěných člunech cca 4-5m většinou Yamahy 8HP a řekl bych, že ve výtlačné plavbě jim na cca trochu vyšší otáčky jezdí překvapivě rychle.
A pokud jsem se o tom s nimi bavil, tak používají orig. propellery co dostali k motorům a žádné úpravy nedělali. Asi nemalý vliv na rychlost má (i tady opakovaný) tvar
dna a délka lodě.
řadu vyzkoušel, tak je otázka, zda těch 2500-3500Kč stojí za vyšší rychlost o cca 2km/hod, možná ani ne.
V tom HR používají na těch dřevěných člunech cca 4-5m většinou Yamahy 8HP a řekl bych, že ve výtlačné plavbě jim na cca trochu vyšší otáčky jezdí překvapivě rychle.
A pokud jsem se o tom s nimi bavil, tak používají orig. propellery co dostali k motorům a žádné úpravy nedělali. Asi nemalý vliv na rychlost má (i tady opakovaný) tvar
dna a délka lodě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti