yamaha 4 chlazení prosím o radu
Moderátoři: vilma, Pepa, david
yamaha 4 chlazení prosím o radu
prosím o radu jak funguje chlazení motoru motor 2,9kw
tataS píše:Byli i motory, kde ta kontrolní dírka nahoře nebyla, nebo je ucpaná špínou, solí apod. Je tady o tom vlákno s foto kde to je. Jak víš, že se ta vrtulka točí, když na ní není
vidět?. Byli i vzduchem chlazené (Honda).
kolega to rozebral vyčistil od soli a tvrdil že to je v pořádku jenže ten prodejce mi tvrdil ze pod motorem střííkala voda proudem budu to muset rozebrat sám,potřebuji nějaký prospekt nebo řez motoru nevíte kde to najdu
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Nejprve zkontroluj to dírku zespodu motoru, jestli je volná. Je to tady na fotce. Potom teprve rozebírej čerpadlo. Je to tady taky pěkně s fotkami popsané. Na žádném prospektu ani seznamu dílů to nepopisují a manuálů moc není. Stejně potom budeš muset koupit sadu na opravu vodní pumpy, tak to raději dej udělat.
Je tam nebezpečí ukroucení šroubů (nerezových). Jinak se tady o tom dosti píše.
P.S. Jak ti to mohl kolega odsolit bez toho, že by fungovala vodní pumpa, kteroužto vodou proplachuješ motor a výfuk? Stačilo aby motor běžel chvíli na sucho
a vrtulka vodní pumpy (zvláště u starších motorů, kde se neví kolik toho má za sebou a není třeba rozpadlá stářím) je zničená. To se stává při zkoušení motoru na sucho.
Pro představu, co se při výměně vrtulky musí rozebrat: http://jachting.info/modules.php?name=F ... c&start=25
Je tam nebezpečí ukroucení šroubů (nerezových). Jinak se tady o tom dosti píše.
P.S. Jak ti to mohl kolega odsolit bez toho, že by fungovala vodní pumpa, kteroužto vodou proplachuješ motor a výfuk? Stačilo aby motor běžel chvíli na sucho
a vrtulka vodní pumpy (zvláště u starších motorů, kde se neví kolik toho má za sebou a není třeba rozpadlá stářím) je zničená. To se stává při zkoušení motoru na sucho.
Pro představu, co se při výměně vrtulky musí rozebrat: http://jachting.info/modules.php?name=F ... c&start=25
Naposledy upravil(a) tataS dne ned srp 15, 2010 7:54 pm, celkem upraveno 1 x.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ak je vo vnútri krištalizovaná sol z prevádzky na mori, tak ta je velmi odolná a nestačí ošpricovať motor hadicou, alebo na dve minúty prepláchnuť v sude. Treba ten výtokový otvor prešpárať ako ti radil Tatas. Impeler keď vytiahneš von, tak sa musia lopatky napružiť, ak zostanú ohnuté tak je po ňom a treba ho vymeniť.
Yamaha má v hlavě termostat. Bývá většinou zanešený. Na konci lopatek impeleru jsou gumové válečky. Při nastartování motoru "nasucho" se utrhnou a zbytky lopatek je spolu s vodou vtlačí do trubiček vedoucích vodu nahoru k motoru. Tam tyto zbytky gumy vytvoří špunt. Při prvním rozebrání se ti impeler může zdát nepoškozený. Je nutné oddělat víčko na hlavě a celý přívod profouknout vzduchem proti směru proudění vody.
Opiš ze štítku typ motoru. Návod a seznam níhradních dílů v angličtině asi najdu.
Opiš ze štítku typ motoru. Návod a seznam níhradních dílů v angličtině asi najdu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host