yamaha 4 chlazení prosím o radu

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
mitan
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 14, 2010 2:00 am
Reputace: 0

yamaha 4 chlazení prosím o radu

Příspěvekod mitan » sob srp 14, 2010 1:55 pm

prosím o radu jak funguje chlazení motoru motor 2,9kw
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9350
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob srp 14, 2010 2:10 pm

čerpadlo nasává vodu a ta chladí motor ;)
Uživatelský avatar
mitan
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 14, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod mitan » sob srp 14, 2010 2:22 pm

Libor píše:čerpadlo nasává vodu a ta chladí motor ;)
čerpadlo je ta malá gumová vrtulka?
Uživatelský avatar
carpik
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: pon srp 09, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod carpik » sob srp 14, 2010 2:40 pm

..přesně tak , jmenuje se to impeler a hlavně musí být vždy pokud pouštíš motor pod hladinou vody ( cca 10 cm) a pokud máš starší motor je dobré zkontrolovat zda je impeler v pořádku...
Uživatelský avatar
mitan
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 14, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod mitan » sob srp 14, 2010 2:58 pm

carpik píše:..přesně tak , jmenuje se to impeler a hlavně musí být vždy pokud pouštíš motor pod hladinou vody ( cca 10 cm) a pokud máš starší motor je dobré zkontrolovat zda je impeler v pořádku...
ta vrtulka se točí ale nahoře to nestříká není to uzavřený okruh r.v motoru 1998
Uživatelský avatar
carpik
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: pon srp 09, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod carpik » sob srp 14, 2010 3:27 pm

..musí se točit společně s hřídelí, ale u takto starého motoru když neteče voda nahoře, tak to může být i uhnilá trubka..
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob srp 14, 2010 4:43 pm

Byli i motory, kde ta kontrolní dírka nahoře nebyla, nebo je ucpaná špínou, solí apod. Je tady o tom vlákno s foto kde to je. Jak víš, že se ta vrtulka točí, když na ní není
vidět?. Byli i vzduchem chlazené (Honda).
Uživatelský avatar
mitan
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 14, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod mitan » ned srp 15, 2010 12:04 pm

tataS píše:Byli i motory, kde ta kontrolní dírka nahoře nebyla, nebo je ucpaná špínou, solí apod. Je tady o tom vlákno s foto kde to je. Jak víš, že se ta vrtulka točí, když na ní není
vidět?. Byli i vzduchem chlazené (Honda).

kolega to rozebral vyčistil od soli a tvrdil že to je v pořádku jenže ten prodejce mi tvrdil ze pod motorem střííkala voda proudem budu to muset rozebrat sám,potřebuji nějaký prospekt nebo řez motoru nevíte kde to najdu
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned srp 15, 2010 12:24 pm

Nejprve zkontroluj to dírku zespodu motoru, jestli je volná. Je to tady na fotce. Potom teprve rozebírej čerpadlo. Je to tady taky pěkně s fotkami popsané. Na žádném prospektu ani seznamu dílů to nepopisují a manuálů moc není. Stejně potom budeš muset koupit sadu na opravu vodní pumpy, tak to raději dej udělat.
Je tam nebezpečí ukroucení šroubů (nerezových). Jinak se tady o tom dosti píše.


P.S. Jak ti to mohl kolega odsolit bez toho, že by fungovala vodní pumpa, kteroužto vodou proplachuješ motor a výfuk? Stačilo aby motor běžel chvíli na sucho
a vrtulka vodní pumpy (zvláště u starších motorů, kde se neví kolik toho má za sebou a není třeba rozpadlá stářím) je zničená. To se stává při zkoušení motoru na sucho.


Pro představu, co se při výměně vrtulky musí rozebrat: http://jachting.info/modules.php?name=F ... c&start=25
Naposledy upravil(a) tataS dne ned srp 15, 2010 7:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » ned srp 15, 2010 1:33 pm

Pořiďte si Hondu a máte to bez problémů s vodou.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned srp 15, 2010 9:07 pm

Ak je vo vnútri krištalizovaná sol z prevádzky na mori, tak ta je velmi odolná a nestačí ošpricovať motor hadicou, alebo na dve minúty prepláchnuť v sude. Treba ten výtokový otvor prešpárať ako ti radil Tatas. Impeler keď vytiahneš von, tak sa musia lopatky napružiť, ak zostanú ohnuté tak je po ňom a treba ho vymeniť.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » pon srp 16, 2010 12:00 am

Yamaha má v hlavě termostat. Bývá většinou zanešený. Na konci lopatek impeleru jsou gumové válečky. Při nastartování motoru "nasucho" se utrhnou a zbytky lopatek je spolu s vodou vtlačí do trubiček vedoucích vodu nahoru k motoru. Tam tyto zbytky gumy vytvoří špunt. Při prvním rozebrání se ti impeler může zdát nepoškozený. Je nutné oddělat víčko na hlavě a celý přívod profouknout vzduchem proti směru proudění vody.
Opiš ze štítku typ motoru. Návod a seznam níhradních dílů v angličtině asi najdu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host