Svíčky
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- jaranen
- nováček na fóru
- Příspěvky: 13
- Registrován: čtv úno 05, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Svíčky
Chtěl jsem se zeptat na svíčky NGK ?
Koupil jsem nový motor Tohatsu 5 hp s originál svíčkama NGK co k němu doporučují.
U prodejce jsme motor vyzkoušeli vše O.K.
Při první plavbě nešel motor nastartovat až po výměně svíčky. Samozřejmě jsem původní zkoušel čistit atd.
Ze svíčkama NGK (300 kč) jsem měl problém i na enduru,vždy po 20 km bylo po ní.
Ani v servisu nevěděli proč. Nakonec jsem zjistil,že mi někdo na karbecu pohl s bohatostí směsy. Ale s obyčejnou Brisk to jezdilo vždy.
Můžete mi poradit nějakou jinou dobrou pro Tohatsu 5 HP 4takt?
Koupil jsem nový motor Tohatsu 5 hp s originál svíčkama NGK co k němu doporučují.
U prodejce jsme motor vyzkoušeli vše O.K.
Při první plavbě nešel motor nastartovat až po výměně svíčky. Samozřejmě jsem původní zkoušel čistit atd.
Ze svíčkama NGK (300 kč) jsem měl problém i na enduru,vždy po 20 km bylo po ní.
Ani v servisu nevěděli proč. Nakonec jsem zjistil,že mi někdo na karbecu pohl s bohatostí směsy. Ale s obyčejnou Brisk to jezdilo vždy.
Můžete mi poradit nějakou jinou dobrou pro Tohatsu 5 HP 4takt?
- jaranen
- nováček na fóru
- Příspěvky: 13
- Registrován: čtv úno 05, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
No na Jawce to šlape se vším.
To enduro byla Husqvarna,ale to je jedno.
Prostě mi přijde, že NGK jsou hrozně háklivý.
3x po sobě najet 15-20 km mě naštvalo,s tou Brisk to sice jelo hůř.ale jelo.
Třeba to byla náhoda,že hned ta NGK na Tohatsu byla špatná.
Tak se chci zeptat,jestli má někdo stejné zkušenosti nebo jestli někdo používá jiné svíčky a jak je s nimi spokojen.
Toď vše.
To enduro byla Husqvarna,ale to je jedno.
Prostě mi přijde, že NGK jsou hrozně háklivý.
3x po sobě najet 15-20 km mě naštvalo,s tou Brisk to sice jelo hůř.ale jelo.
Třeba to byla náhoda,že hned ta NGK na Tohatsu byla špatná.
Tak se chci zeptat,jestli má někdo stejné zkušenosti nebo jestli někdo používá jiné svíčky a jak je s nimi spokojen.
Toď vše.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Svíčky NGK jsou jedny z nejvíce používaných na světě a předepisuje je většina výrobců lodních motorů. Existuje jich spousta typů
a z pouhého názvu značky nelze nic odvodit. Brisk má také více kategorií dle použití. Vzhledem k tomu, že dotyčný používá více
motorů, tak bych předpokládal, že je mu to známo. Myslím, že výrobce ví proč ten který typ svíčky předepisuje. Tabulka:
http://www.gsparkplug.com/products/spark_plug/
a z pouhého názvu značky nelze nic odvodit. Brisk má také více kategorií dle použití. Vzhledem k tomu, že dotyčný používá více
motorů, tak bych předpokládal, že je mu to známo. Myslím, že výrobce ví proč ten který typ svíčky předepisuje. Tabulka:
http://www.gsparkplug.com/products/spark_plug/
- brtnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vysočina
Můj 1. příspěvek zde. Zdravím všechny kolegy(ně)+děkuji za cenné info. Nikdo se dosud nezmínil o Crescent 3,9 2T. Ano, i takovýto veterán ještě jezdí
! Chystám jej na dovolenku a chci pro něj to nejlepší (aby mne nevyšplouchl). Uvítal bych info, jaká svíčka tam patří (se osvědčila). Preferoval bych tuzemskou značku.

Naposledy upravil(a) brtnik dne čtv črc 16, 2009 10:40 am, celkem upraveno 1 x.
- brtnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vysočina
Dosud směs zažehovaly PAL SUPER N9 (o které se domnívám, že není vhodná - je nejstudenější) a BOSCH W240T1(na Fe patici, na porculánu dva zelené pruhy a číslo 234) o které nic nevím.
Tak pozor, tataSi, motůrek je sice letitý, ale jako nový a relativně málo jetý. Proto naň spoléhám a snažím se jej opečovávat a dopřát mu, co potřebuje.
Srandičky mám také rád, ale v tomto případě bych spíš uvítal konstruktivní radu=abych věděl, co mám koupit. Spoléhám na rady praktiků, tož se ptám, víme?
P.S.Zítra jedu na dovču a tam jej budu dost potřebovat...
Tak pozor, tataSi, motůrek je sice letitý, ale jako nový a relativně málo jetý. Proto naň spoléhám a snažím se jej opečovávat a dopřát mu, co potřebuje.
Srandičky mám také rád, ale v tomto případě bych spíš uvítal konstruktivní radu=abych věděl, co mám koupit. Spoléhám na rady praktiků, tož se ptám, víme?
P.S.Zítra jedu na dovču a tam jej budu dost potřebovat...
Naposledy upravil(a) brtnik dne pát črc 17, 2009 11:20 am, celkem upraveno 1 x.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Tak to abys sebou hodil. U Palů svíčky adekvátní k NGK již nemají, tak bude nejjednodušší se poptat v nějakém Marine kševtu.
Já osobně neviděl Crescenta již dosti dlouho a jejich osazovací tabulky nemám. Tomosy jsou udajně Crescenty, tak se tam poptej.
Ty Tomosy se již také drahně let nedělají. Je od tebe chválihodné, že toho veterána tak opečováváš akorát sis vzpoměl trochu
pozdě. Jsou tady odkazy na Johnsona, Yamahu a Suzuki, tak se podívej na 2T/4HP co používají.
http://www.ngk.com/ http://www.yamaha-motor.com/outboard/se ... nuals.aspx
Já jsem dnes přijel, tak nemám čas to hledat.
Já osobně neviděl Crescenta již dosti dlouho a jejich osazovací tabulky nemám. Tomosy jsou udajně Crescenty, tak se tam poptej.
Ty Tomosy se již také drahně let nedělají. Je od tebe chválihodné, že toho veterána tak opečováváš akorát sis vzpoměl trochu
pozdě. Jsou tady odkazy na Johnsona, Yamahu a Suzuki, tak se podívej na 2T/4HP co používají.
http://www.ngk.com/ http://www.yamaha-motor.com/outboard/se ... nuals.aspx
Já jsem dnes přijel, tak nemám čas to hledat.
- brtnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vysočina
Pro CRESCENT 45 je doporučena svíčka NGK B8HS. někdo používá ekvivalentu BOSH W240T1 a tu naštěstí mám, takže jsem v klidu, přesto, že můj motůrek je 10x menší
. Uvidím, kterak to pošlape.
Před časem jsem mu udělal dopravu paliva (Bing) z ext. nádrže, neb mne nebaví za jízdy dolévat palivo. Funguje to.
Jsme plachtaři a tak nám takovýto mrňousek bohatě stačí i přes "nevýhody" přívěšáku.

Před časem jsem mu udělal dopravu paliva (Bing) z ext. nádrže, neb mne nebaví za jízdy dolévat palivo. Funguje to.
Jsme plachtaři a tak nám takovýto mrňousek bohatě stačí i přes "nevýhody" přívěšáku.
- brtnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vysočina
Díky Knoki. Nevím podle čeho se posuzuje stejnost motorů proto to zkoumám. Nechci tam dát, co předepisuje výrobce pro jiný motor byť vypadá podobně, abych motor zbytečně netrápil.
Původně jsme jezdili na PAL SUPER N9 o které jsem se dozvěděl, že je studená tudíž (domnívám se) pro vzduchem chlazený 2T asi nevhodná. Byla zaflákaná až mokrá... Navíc jsem přidával M2T, co není asi též top olejíček! Včil jsem to všestranně polepšil (Shell advance VSX-dám 1:40, Bosch W240T1) a tak doufám, že si bude jen pochrochtávat. Ne-li, zbývá poštelovat.
Příjemný pobyt u (na) vodě!
P.S.: Nevíte kam se zadává ta hláška pod čarou?
Původně jsme jezdili na PAL SUPER N9 o které jsem se dozvěděl, že je studená tudíž (domnívám se) pro vzduchem chlazený 2T asi nevhodná. Byla zaflákaná až mokrá... Navíc jsem přidával M2T, co není asi též top olejíček! Včil jsem to všestranně polepšil (Shell advance VSX-dám 1:40, Bosch W240T1) a tak doufám, že si bude jen pochrochtávat. Ne-li, zbývá poštelovat.
Příjemný pobyt u (na) vodě!
P.S.: Nevíte kam se zadává ta hláška pod čarou?
- brtnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vysočina
Díky zkusím. Ještě zapnout "vždy zobrazit podpis". Tak snad.
Pro Jaranena
Nechápu, co se na svíčce (kromě svodu - karbon) může pokazit! Dyk je to (nejspíš) tlustý drát v porculánu! Pokud se mechanicky nezničí - měla by být věčná(?).
Rusové měli svíčku se skleněným dielektrikem, pomocí kterého šlo pozorovat, co se ve válci děje (barva vohýnku či co). Kdoví neposloužilo-li by to k diagnostice.
Pro Jaranena
Nechápu, co se na svíčce (kromě svodu - karbon) může pokazit! Dyk je to (nejspíš) tlustý drát v porculánu! Pokud se mechanicky nezničí - měla by být věčná(?).
Rusové měli svíčku se skleněným dielektrikem, pomocí kterého šlo pozorovat, co se ve válci děje (barva vohýnku či co). Kdoví neposloužilo-li by to k diagnostice.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to brtník: Náhodou jsem u Bosche viděl pro Crescent 45 svičky W3AC abys měl komplet značky. S těmi svíčkami je to složitější.
Např ty pro dvoutakty mají více vysunuté jiskřiště aby se tolik nezasírali karbonem a taky jsou složením dielektrika (porcelánu) a
materiálu těch drátů uzpůsobeny pro různé tepelné provozní podmínky různých motorů. Největší výběr pro přívěsné motory mají
NGK a za některé typy nejsou u ostatních značek přesně adekvátní náhrady.
http://www.luke.cz/download/BRISK katalog Garden.pdf
http://www.brisk.cz/index.php?page=svicky_premium.html
Např ty pro dvoutakty mají více vysunuté jiskřiště aby se tolik nezasírali karbonem a taky jsou složením dielektrika (porcelánu) a
materiálu těch drátů uzpůsobeny pro různé tepelné provozní podmínky různých motorů. Největší výběr pro přívěsné motory mají
NGK a za některé typy nejsou u ostatních značek přesně adekvátní náhrady.
http://www.luke.cz/download/BRISK katalog Garden.pdf
http://www.brisk.cz/index.php?page=svicky_premium.html
brtnik píše:Můj 1. příspěvek zde. Zdravím všechny kolegy(ně)+děkuji za cenné info. Nikdo se dosud nezmínil o Crescent 3,9 2T. Ano, i takovýto veterán ještě jezdí! Chystám jej na dovolenku a chci pro něj to nejlepší (aby mne nevyšplouchl). Uvítal bych info, jaká svíčka tam patří (se osvědčila). Preferoval bych tuzemskou značku.
Svíčka je materiál spotřební.
Jaká je nejlepší?
Ta fungující, náhradní.
Zalitá v igelitovém pytlíku.
Vedle závlačky a střihacího kolíku
ji do motoru
zasunu.
Taky není špatný
vozit i klíč svíčkový.
Člověk je tvor šikovný
a svíčku lehce vymění.
P.S.: Se svíčkami NGK made in Japan nejsou potíže. U kusů vyrobených ve Francii někdy bývají problémy.
- romanva
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte bře 10, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
To Brtnik: Ta ruská svíčka se sklíčkem je super věc. Za časů kdy jsem jezdil se Š120 jsem pomocí toho ladil karbec a vždy mi to chodilo parádně a na motorce taky. Tím sklíčkem bylo vidět jakou barvou to hoří a muselo se to naštelovat na bunsenově modrou a pak na emisích nebyl problém. Dalo se podle tabulky i poznat který válec bere olej. Později mi přestala fungovat a nemůžu na něco takového narazit. Tehdy jsem to koupil i se stroboskopem a dalekohledem od ruských vojáků. V dnešní době motorů se vstřikováním se tím asi výrobci nezabývají.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti