Problem so startovanim lodneho motora

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Pit1111
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: pát zář 29, 2017 10:43 pm
Reputace: 0

Problem so startovanim lodneho motora

Příspěvekod Pit1111 » pát zář 29, 2017 10:53 pm

Zdravim, mam SUZUKI DF5. Pri startovani ak nenaskoci naprvykrat casto sa stane, ze pri daslom pokuse nenaskoci motor a prudko "skoci" startovacia snura spat. Akokeby tam bol podtlak ktory ju vtiahne spat ale su to riadne "pecky". Ak startujem lavou a pridrziavam motor pravou castokrat ma to riadne udrie. Kolegovi tak prudko vtiahlo spat snuru az mu pri vytrhnuti starovacej snury z ruky poskodilo prst na ruke. Mate s tym niekto nejake skusenosti? v com je problem?
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Problem so startovanim lodneho motora

Příspěvekod david » sob zář 30, 2017 8:27 am

Tomu se říká že motor "kopne". Buď taháte za šňůru příliš pomalu, nebo nefunguje dekompresní automat a nebo má velkej předstih.

A ty sis vybral špatnej topic.
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem so startovanim lodneho motora

Příspěvekod Lemon » ned říj 01, 2017 12:59 pm

Souhlasím s tím předstihem, u DF5 dekomprsní ventil není.
"Lepší" motory mívají dynamické řízení předstihu, neboli při startu je nastaven předstih až někam za horní úvrať ( už to vlastně není předstih ;) ) , aby bylo startování jednodušší a nemohlo dojít k popsanému jevu - kopnutí motoru z5. Když motor nasločí, pak se předstih přesouvá na spávné místo před horní úvratí.
To řízení předstihu je řešeno buď mechanicky podle velikosti plynu ( např. Yamaha 15HP ) nebo elektronicky ( např. nové Evinrude E-TEC )
Dá se tím kromě lepších startů docílit i vyšší výkon motoru ve větším rozsahu otáček.

U těch malých motorů ( jednoválcové čtyřtakty, dvoutakty ) to moc není, Předstih je nastaven na jednu úroveň - " kmpromisně ". Pak je třeba předstih upravit tak, aby to nekopalo, ale aby to zas mělo výkon. Pokud se nepletu u DF5 je také předstih natvrdo - zkusil bych ho zmenšit.
Poznačit si původní polohu snímací cívky, zkusit s ní hnout proti směru otáčení magnetického rotoru a otestovat starty. V případě, že na to předstih nebude mít vliv bych to vrátil na původní místo a zkontroloval svíčku - měla by být ta co Suzuki doporučuje. V další fázi pak může být problém i se zapalováním - občas si to hodí náhodně jiskru a dělá to co dělá. Tady kontrola spojů, izolace, čistota okolo snímací cívky ( železné pyliny, koroze atd... ) a správná vzdálenost mezi rotorem.
Uživatelský avatar
vesco
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: ned zář 30, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Holešov

Re: Problem so startovanim lodneho motora

Příspěvekod vesco » pon dub 13, 2020 5:24 pm

Ahoj draci,
Vlastnim motor Yamaha25AE ctyr takt r,v. 2007,to znamena dalkove ovladani a el.starter.
Vse funguje o.k az na studene starty ,nevim jestli tenhle motor ma automaticky sytic ale v oripade prvniho startu po delsim stani,natlacim palivo z nadrze a pak nastartuji,vetsinou chytne a pak zdechne a uz nejde po delsi dibu nastartovat,nekdy se mi podari zachlastat a pak po dlouhem toceni a case chytne,az to chytne a zahreje se bezi jak hodinky.
Zkousel jsem i to ,ze na dalke zvednu rucni plyn ale na tomhle motoru nereaguje u 2T co jsem mel to fungovalo.
Muze nekdo poradit popripade vysvetlit jak mam tohle vyresit.
Dekuji za odpoved.
Popripade na mail.vescorobo@gmail.com
Hezke Velikonoce.
Robert.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Problem so startovanim lodneho motora

Příspěvekod david » pon dub 13, 2020 6:44 pm

Zatlačit klíček = spustit sytič.
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Furt pri vode

Re: Problem so startovanim lodneho motora

Příspěvekod PEPO » úte lis 03, 2020 1:44 pm

Vyskúšam trochu zneužiť túto tému :D :D .
Ja mám problém, ktorý už nejaký ten čas riešim.
Mám staručkú Hondu 90BF z ROKU 2000-čiže klasika 4 karburátory.
Studený so sytičom nie je problém.Ale problém je ked odstavím a tak za hodinku-dve chcem naštartovať.Nie vždy sa mi to podarí na prvý pokus a samozrejme s pridaným ručným plynom.
Ked ručne balonikom natlačím benzín- pekne a dlho drží tlak.Ale ak naštartujem a prejdem ked len 10 minut tak je vidieť že priesvitný filter je skoro prázdny a balonik makký :x .
Vymenil som už separátor,aj filter aj všetky hadice.Už som aj konektor dal preč a hadice ide z nádrže cez separátor,balonik a filter do čerpadiel.
Už ma nadá že by jedno z čerpadiel prepúšťalo, ale zasa motor nestráca výkon aj pri dlhšej plavbe na plný plyn a to ma zasa odrádza od toho pozrieť v akom stave sú čerpadlá.
Ked motor zhasnem- tak cca do 15 minut nie je problém znovu v pohode naštartovať.Ale ked už stojí dlhšie, už točí chvílu na prázdno a po chvíli odpaly nejaký ten valec a potom sa to už trochu skonsoliduje .
Motor ide v pohode do otáčiek, ale či má výkon taký ako má mať- to nemám s kým porovnať.
Niekto si povie- však ti to ide, a jak fajne...Ale mne to jednoducho štve že neviem nájsť príčinu.
Nemá niekto nejaký tip že čoho sa chytiť?
Uživatelský avatar
shooter
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 392
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Pilsen(urqell)

Re: Problem so startovanim lodneho motora

Příspěvekod shooter » úte lis 03, 2020 2:21 pm

Podtlak v nádrži ??
To by na to vypadalo koukni jestli nádrž má průchozí odvětrání nebo zkus povolit víčko když to nechytá
Šutrák
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Furt pri vode

Re: Problem so startovanim lodneho motora

Příspěvekod PEPO » úte lis 03, 2020 2:35 pm

Odvetranie je podla mna v pohode.Lebo aj naposledy ked som tankoval tak cez odvetrávací otvor mi vytieklo trochu benzínu.Takže to by malo byť priechodné..
Ale dnes môže povoliť hadicu a skúsiť ju prefúknuť či je priechodná. ;)
Aj ked.....
Vždy ked idem tankovať, musím tankovacie hrdlo povolovať kliešťami,aj ked zátku vždy dotiahnem len s citom prstami.To si myslím že ako sa to utriasa, tak sa závit zaťahuje..
Ale za vyskúšanie nič nedám ;)
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Problem so startovanim lodneho motora

Příspěvekod david » úte lis 03, 2020 3:12 pm

Měkkej balonek je normální. Nesmí bejt spláclej, to by znamenalo podtlak v nádrži nebo ucpaný sání v nádrži. Ale pokud se po zmáčknutí hned vyrovná, je to ok.
Ten průsvitný fitr máš kde?
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Furt pri vode

Re: Problem so startovanim lodneho motora

Příspěvekod PEPO » úte lis 03, 2020 3:19 pm

Placatý nie je.Takže ano- to už teraz viem že môžem vylúčiť.
Nádrž je nová-ale to isté mi robilo aj na pôvodnej.Ale nádrž som si robil inú z dôvodu že bola pre moje účely zbytočne velká a zaberala hodne miesta.
Karburátory som mal 3x vonku- čisté.Pre istotu som dal všetky aj na ultrazvuk...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host