Problem so startovanim lodneho motora
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Problem so startovanim lodneho motora
Zdravim, mam SUZUKI DF5. Pri startovani ak nenaskoci naprvykrat casto sa stane, ze pri daslom pokuse nenaskoci motor a prudko "skoci" startovacia snura spat. Akokeby tam bol podtlak ktory ju vtiahne spat ale su to riadne "pecky". Ak startujem lavou a pridrziavam motor pravou castokrat ma to riadne udrie. Kolegovi tak prudko vtiahlo spat snuru az mu pri vytrhnuti starovacej snury z ruky poskodilo prst na ruke. Mate s tym niekto nejake skusenosti? v com je problem?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora
Tomu se říká že motor "kopne". Buď taháte za šňůru příliš pomalu, nebo nefunguje dekompresní automat a nebo má velkej předstih.
A ty sis vybral špatnej topic.
A ty sis vybral špatnej topic.
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem so startovanim lodneho motora
Souhlasím s tím předstihem, u DF5 dekomprsní ventil není.
"Lepší" motory mívají dynamické řízení předstihu, neboli při startu je nastaven předstih až někam za horní úvrať ( už to vlastně není předstih
) , aby bylo startování jednodušší a nemohlo dojít k popsanému jevu - kopnutí motoru z5. Když motor nasločí, pak se předstih přesouvá na spávné místo před horní úvratí.
To řízení předstihu je řešeno buď mechanicky podle velikosti plynu ( např. Yamaha 15HP ) nebo elektronicky ( např. nové Evinrude E-TEC )
Dá se tím kromě lepších startů docílit i vyšší výkon motoru ve větším rozsahu otáček.
U těch malých motorů ( jednoválcové čtyřtakty, dvoutakty ) to moc není, Předstih je nastaven na jednu úroveň - " kmpromisně ". Pak je třeba předstih upravit tak, aby to nekopalo, ale aby to zas mělo výkon. Pokud se nepletu u DF5 je také předstih natvrdo - zkusil bych ho zmenšit.
Poznačit si původní polohu snímací cívky, zkusit s ní hnout proti směru otáčení magnetického rotoru a otestovat starty. V případě, že na to předstih nebude mít vliv bych to vrátil na původní místo a zkontroloval svíčku - měla by být ta co Suzuki doporučuje. V další fázi pak může být problém i se zapalováním - občas si to hodí náhodně jiskru a dělá to co dělá. Tady kontrola spojů, izolace, čistota okolo snímací cívky ( železné pyliny, koroze atd... ) a správná vzdálenost mezi rotorem.
"Lepší" motory mívají dynamické řízení předstihu, neboli při startu je nastaven předstih až někam za horní úvrať ( už to vlastně není předstih

To řízení předstihu je řešeno buď mechanicky podle velikosti plynu ( např. Yamaha 15HP ) nebo elektronicky ( např. nové Evinrude E-TEC )
Dá se tím kromě lepších startů docílit i vyšší výkon motoru ve větším rozsahu otáček.
U těch malých motorů ( jednoválcové čtyřtakty, dvoutakty ) to moc není, Předstih je nastaven na jednu úroveň - " kmpromisně ". Pak je třeba předstih upravit tak, aby to nekopalo, ale aby to zas mělo výkon. Pokud se nepletu u DF5 je také předstih natvrdo - zkusil bych ho zmenšit.
Poznačit si původní polohu snímací cívky, zkusit s ní hnout proti směru otáčení magnetického rotoru a otestovat starty. V případě, že na to předstih nebude mít vliv bych to vrátil na původní místo a zkontroloval svíčku - měla by být ta co Suzuki doporučuje. V další fázi pak může být problém i se zapalováním - občas si to hodí náhodně jiskru a dělá to co dělá. Tady kontrola spojů, izolace, čistota okolo snímací cívky ( železné pyliny, koroze atd... ) a správná vzdálenost mezi rotorem.
- vesco
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 21
- Registrován: ned zář 30, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Holešov
Re: Problem so startovanim lodneho motora
Ahoj draci,
Vlastnim motor Yamaha25AE ctyr takt r,v. 2007,to znamena dalkove ovladani a el.starter.
Vse funguje o.k az na studene starty ,nevim jestli tenhle motor ma automaticky sytic ale v oripade prvniho startu po delsim stani,natlacim palivo z nadrze a pak nastartuji,vetsinou chytne a pak zdechne a uz nejde po delsi dibu nastartovat,nekdy se mi podari zachlastat a pak po dlouhem toceni a case chytne,az to chytne a zahreje se bezi jak hodinky.
Zkousel jsem i to ,ze na dalke zvednu rucni plyn ale na tomhle motoru nereaguje u 2T co jsem mel to fungovalo.
Muze nekdo poradit popripade vysvetlit jak mam tohle vyresit.
Dekuji za odpoved.
Popripade na mail.vescorobo@gmail.com
Hezke Velikonoce.
Robert.
Vlastnim motor Yamaha25AE ctyr takt r,v. 2007,to znamena dalkove ovladani a el.starter.
Vse funguje o.k az na studene starty ,nevim jestli tenhle motor ma automaticky sytic ale v oripade prvniho startu po delsim stani,natlacim palivo z nadrze a pak nastartuji,vetsinou chytne a pak zdechne a uz nejde po delsi dibu nastartovat,nekdy se mi podari zachlastat a pak po dlouhem toceni a case chytne,az to chytne a zahreje se bezi jak hodinky.
Zkousel jsem i to ,ze na dalke zvednu rucni plyn ale na tomhle motoru nereaguje u 2T co jsem mel to fungovalo.
Muze nekdo poradit popripade vysvetlit jak mam tohle vyresit.
Dekuji za odpoved.
Popripade na mail.vescorobo@gmail.com
Hezke Velikonoce.
Robert.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora
Zatlačit klíček = spustit sytič.
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Problem so startovanim lodneho motora
Vyskúšam trochu zneužiť túto tému
.
Ja mám problém, ktorý už nejaký ten čas riešim.
Mám staručkú Hondu 90BF z ROKU 2000-čiže klasika 4 karburátory.
Studený so sytičom nie je problém.Ale problém je ked odstavím a tak za hodinku-dve chcem naštartovať.Nie vždy sa mi to podarí na prvý pokus a samozrejme s pridaným ručným plynom.
Ked ručne balonikom natlačím benzín- pekne a dlho drží tlak.Ale ak naštartujem a prejdem ked len 10 minut tak je vidieť že priesvitný filter je skoro prázdny a balonik makký
.
Vymenil som už separátor,aj filter aj všetky hadice.Už som aj konektor dal preč a hadice ide z nádrže cez separátor,balonik a filter do čerpadiel.
Už ma nadá že by jedno z čerpadiel prepúšťalo, ale zasa motor nestráca výkon aj pri dlhšej plavbe na plný plyn a to ma zasa odrádza od toho pozrieť v akom stave sú čerpadlá.
Ked motor zhasnem- tak cca do 15 minut nie je problém znovu v pohode naštartovať.Ale ked už stojí dlhšie, už točí chvílu na prázdno a po chvíli odpaly nejaký ten valec a potom sa to už trochu skonsoliduje .
Motor ide v pohode do otáčiek, ale či má výkon taký ako má mať- to nemám s kým porovnať.
Niekto si povie- však ti to ide, a jak fajne...Ale mne to jednoducho štve že neviem nájsť príčinu.
Nemá niekto nejaký tip že čoho sa chytiť?


Ja mám problém, ktorý už nejaký ten čas riešim.
Mám staručkú Hondu 90BF z ROKU 2000-čiže klasika 4 karburátory.
Studený so sytičom nie je problém.Ale problém je ked odstavím a tak za hodinku-dve chcem naštartovať.Nie vždy sa mi to podarí na prvý pokus a samozrejme s pridaným ručným plynom.
Ked ručne balonikom natlačím benzín- pekne a dlho drží tlak.Ale ak naštartujem a prejdem ked len 10 minut tak je vidieť že priesvitný filter je skoro prázdny a balonik makký

Vymenil som už separátor,aj filter aj všetky hadice.Už som aj konektor dal preč a hadice ide z nádrže cez separátor,balonik a filter do čerpadiel.
Už ma nadá že by jedno z čerpadiel prepúšťalo, ale zasa motor nestráca výkon aj pri dlhšej plavbe na plný plyn a to ma zasa odrádza od toho pozrieť v akom stave sú čerpadlá.
Ked motor zhasnem- tak cca do 15 minut nie je problém znovu v pohode naštartovať.Ale ked už stojí dlhšie, už točí chvílu na prázdno a po chvíli odpaly nejaký ten valec a potom sa to už trochu skonsoliduje .
Motor ide v pohode do otáčiek, ale či má výkon taký ako má mať- to nemám s kým porovnať.
Niekto si povie- však ti to ide, a jak fajne...Ale mne to jednoducho štve že neviem nájsť príčinu.
Nemá niekto nejaký tip že čoho sa chytiť?
- shooter
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 392
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Pilsen(urqell)
Re: Problem so startovanim lodneho motora
Podtlak v nádrži ??
To by na to vypadalo koukni jestli nádrž má průchozí odvětrání nebo zkus povolit víčko když to nechytá
Šutrák
To by na to vypadalo koukni jestli nádrž má průchozí odvětrání nebo zkus povolit víčko když to nechytá
Šutrák
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Problem so startovanim lodneho motora
Odvetranie je podla mna v pohode.Lebo aj naposledy ked som tankoval tak cez odvetrávací otvor mi vytieklo trochu benzínu.Takže to by malo byť priechodné..
Ale dnes môže povoliť hadicu a skúsiť ju prefúknuť či je priechodná.
Aj ked.....
Vždy ked idem tankovať, musím tankovacie hrdlo povolovať kliešťami,aj ked zátku vždy dotiahnem len s citom prstami.To si myslím že ako sa to utriasa, tak sa závit zaťahuje..
Ale za vyskúšanie nič nedám
Ale dnes môže povoliť hadicu a skúsiť ju prefúknuť či je priechodná.

Aj ked.....
Vždy ked idem tankovať, musím tankovacie hrdlo povolovať kliešťami,aj ked zátku vždy dotiahnem len s citom prstami.To si myslím že ako sa to utriasa, tak sa závit zaťahuje..
Ale za vyskúšanie nič nedám

-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Problem so startovanim lodneho motora
Měkkej balonek je normální. Nesmí bejt spláclej, to by znamenalo podtlak v nádrži nebo ucpaný sání v nádrži. Ale pokud se po zmáčknutí hned vyrovná, je to ok.
Ten průsvitný fitr máš kde?
Ten průsvitný fitr máš kde?
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Problem so startovanim lodneho motora
Placatý nie je.Takže ano- to už teraz viem že môžem vylúčiť.
Nádrž je nová-ale to isté mi robilo aj na pôvodnej.Ale nádrž som si robil inú z dôvodu že bola pre moje účely zbytočne velká a zaberala hodne miesta.
Karburátory som mal 3x vonku- čisté.Pre istotu som dal všetky aj na ultrazvuk...
Nádrž je nová-ale to isté mi robilo aj na pôvodnej.Ale nádrž som si robil inú z dôvodu že bola pre moje účely zbytočne velká a zaberala hodne miesta.
Karburátory som mal 3x vonku- čisté.Pre istotu som dal všetky aj na ultrazvuk...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host