Servisní intervaly lodních motorů
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- avlada
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 100
- Registrován: úte úno 02, 2010 1:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Polička
Servisní intervaly lodních motorů
Přátelé ,jak prosím řešíte servisní intervaly lodních motorů, pokud si servis zajišťujete sami?
Vždy jsem po léta ctil servisní manuály, ale dnes si říkám jestli takto dál.
U všech úkonů výrobce udává mth nebo rok, já najezdím s přívěšákem Merury 75 Optimax cca 50mth ročně - moře +naše řeky.
Pokud měním impeller po třech letech jak uvádí výrobce ( 150mth) - jako nový, výměna oleje v noze po roce (50 mth) -jako nový, výměna pal.filtru po roce jako nový, výměna svíček po 3 letech vše bez problému, a tak bych mohl pokračovat. Má to vůbec cenu to takto striktně dodržovat ,když nevidím ani sebemenší známku opotřebení? Neříkám když bude motor běžet stovky hodin v mořském prostředí? Znám lidi co toto řeší , až když je problém.
Jak to řešíte vy?
Vždy jsem po léta ctil servisní manuály, ale dnes si říkám jestli takto dál.
U všech úkonů výrobce udává mth nebo rok, já najezdím s přívěšákem Merury 75 Optimax cca 50mth ročně - moře +naše řeky.
Pokud měním impeller po třech letech jak uvádí výrobce ( 150mth) - jako nový, výměna oleje v noze po roce (50 mth) -jako nový, výměna pal.filtru po roce jako nový, výměna svíček po 3 letech vše bez problému, a tak bych mohl pokračovat. Má to vůbec cenu to takto striktně dodržovat ,když nevidím ani sebemenší známku opotřebení? Neříkám když bude motor běžet stovky hodin v mořském prostředí? Znám lidi co toto řeší , až když je problém.
Jak to řešíte vy?
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Správná otázka, těžká odpoveď, každý motor je jiný a každý je ochoten nést jiné riziko.
Starý přívěšák jsem nikdy neřešil dokud se nerozpadl impeler a špatně chladil, dal jsem nový.
Te´d mám vestavěný automobilový diesel a dlouho jsem hledal nějaký přepočet km na mth. A nenašel.
V knížce dieslové motory jsem našel informaci doporučující cca 200 mth a toho +- držím. 200mth mi vyjde cca na 2 roky, 2 sezóny.
Olej + filtr.
Impeler vizuální kontrola a dobrý jde zpět. V záloze samo se veze jeden náhradní.
Vezu také po nepříjemných peripetiích nové žhavicí svíčky a přemýšlím o rezervním vstřikovacím čerpadle..
Toť vše,
Starý přívěšák jsem nikdy neřešil dokud se nerozpadl impeler a špatně chladil, dal jsem nový.
Te´d mám vestavěný automobilový diesel a dlouho jsem hledal nějaký přepočet km na mth. A nenašel.
V knížce dieslové motory jsem našel informaci doporučující cca 200 mth a toho +- držím. 200mth mi vyjde cca na 2 roky, 2 sezóny.
Olej + filtr.
Impeler vizuální kontrola a dobrý jde zpět. V záloze samo se veze jeden náhradní.
Vezu také po nepříjemných peripetiích nové žhavicí svíčky a přemýšlím o rezervním vstřikovacím čerpadle..
Toť vše,
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Ak nenajazdíš tolko, tak to nie je treba riešiť.
Ale olej by som dlhšie ako 2 roky v motory nenechal aj keby nemal natočené skoro nič.
Imperer mením až ked už vizuálne vidím že je tesne pred smrťou alebo ak mi prvý krát zapíska alarme že je motor prehriaty.Doma mám už vždy jeden v rezerve pripravený.
A sviečky?Pokial motor ide jak má, tak tie dovtedy ani neriešim.
Ináč, nad niečím podobným som sa zamýšlal začiatkom tohto týždna že ako je to vlastne s tými motohodinami
.
Lebo ja ked som kúpil môj staručký člnok, tak budík na motohodiny tam nebol/teda zostal po nom len prázdny otvor/.Možno to bol zámer aby som nevedel kolko má v skutočnosti natočené.Tak som kúpil z alíka nejaký lacný- nech aspon tú dieru zaplátam..A v kabeláži som našiel aj dva dráty a ked som krvopotne zohnal nejakú schému- tak aj to korešpondovalo s tým že tie káble sú správne..
len- má to jedno ale-
Kedže ja ako rybár, zasa viac stojím ako jazdím počas pobytu na vode sa mi zasa na môj vkus zdá, že som zasa toho nabehal nejako neskutočne vela
..Menil som olej začiatkom roku a zapísal som si údaj ..A doteraz to je zatial nejakých 180 hodín...
.Co sa mi zasa zdá nejako moc a to ešte nie je koniec roku
Rozmýšlam či tam nedám ešte jeden nejaký obyčajný čo sa dáva len na kábel medzi sviečku a cievku aby som sa prevedčil či ten môj dáva ozaj správne údaje, lebo hodiny počíta hned jak otočím klúčikom a motor ešte nebeží
Ale olej by som dlhšie ako 2 roky v motory nenechal aj keby nemal natočené skoro nič.
Imperer mením až ked už vizuálne vidím že je tesne pred smrťou alebo ak mi prvý krát zapíska alarme že je motor prehriaty.Doma mám už vždy jeden v rezerve pripravený.
A sviečky?Pokial motor ide jak má, tak tie dovtedy ani neriešim.
Ináč, nad niečím podobným som sa zamýšlal začiatkom tohto týždna že ako je to vlastne s tými motohodinami


Lebo ja ked som kúpil môj staručký člnok, tak budík na motohodiny tam nebol/teda zostal po nom len prázdny otvor/.Možno to bol zámer aby som nevedel kolko má v skutočnosti natočené.Tak som kúpil z alíka nejaký lacný- nech aspon tú dieru zaplátam..A v kabeláži som našiel aj dva dráty a ked som krvopotne zohnal nejakú schému- tak aj to korešpondovalo s tým že tie káble sú správne..
len- má to jedno ale-
Kedže ja ako rybár, zasa viac stojím ako jazdím počas pobytu na vode sa mi zasa na môj vkus zdá, že som zasa toho nabehal nejako neskutočne vela




Rozmýšlam či tam nedám ešte jeden nejaký obyčajný čo sa dáva len na kábel medzi sviečku a cievku aby som sa prevedčil či ten môj dáva ozaj správne údaje, lebo hodiny počíta hned jak otočím klúčikom a motor ešte nebeží

- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Optimax je niečo ako e-tec od Evinrude? Potom to je vlastne dvojtakt s počítačom riadeným vstrekovaním paliva a dávkovaním oleja na rôzne miesta.
Viem, že ten system má zazimovací režim. Keď to šlape a nevyžaduje počítačovú analýzu-servis, ostáva Ti servis prevodovky a impelleru.
Impeller:sa väčšinou vymieňa po 200 mth, ale keď sa jazdí v špinavej vode ktorá obsahuje piesok tak častejšie. Ja skontrolujem vždy po sezóne.
Prevodovka: po každej sezóne skontrolujem stav oleja a či tam neni voda (biela emulzia namiesto oleja) Výmenu doporučujú po 100 mth.
Viem, že ten system má zazimovací režim. Keď to šlape a nevyžaduje počítačovú analýzu-servis, ostáva Ti servis prevodovky a impelleru.
Impeller:sa väčšinou vymieňa po 200 mth, ale keď sa jazdí v špinavej vode ktorá obsahuje piesok tak častejšie. Ja skontrolujem vždy po sezóne.
Prevodovka: po každej sezóne skontrolujem stav oleja a či tam neni voda (biela emulzia namiesto oleja) Výmenu doporučujú po 100 mth.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Servisní intervaly lodních motorů
1 motohodina je asi 30 az 35 km. To.mi rekli v servisu stabilnich motoru. Jinak Evinrude uz zadne motory nedela firma krachla je to psane i na guglu. Ze ukoncily vyrobu a uz ted jsou problemy s nahradnima dilalama
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Servisní intervaly lodních motorů
S týmto s nejako neviem stotožniť.
Aspon môj názor je asi taký, že tie moto-hodiny by mohli byť závislé od otáčiek motora a väčšími otáčkami by mali nabiehať tie čísla rýchlejšie.
Nakolko je asi rozdiel ked ide niekto hodinu na volnobehu ako ked ide na plný knedlík.
Za sezonu to je poriadny rozdiel kolko krát sa motor otočí a samozrejme aj podla toho klesá viskozita oleja a jeho mazacie schopnosti už nemusia byť dostačujúce...
Aspon môj názor je asi taký, že tie moto-hodiny by mohli byť závislé od otáčiek motora a väčšími otáčkami by mali nabiehať tie čísla rýchlejšie.
Nakolko je asi rozdiel ked ide niekto hodinu na volnobehu ako ked ide na plný knedlík.
Za sezonu to je poriadny rozdiel kolko krát sa motor otočí a samozrejme aj podla toho klesá viskozita oleja a jeho mazacie schopnosti už nemusia byť dostačujúce...
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Rikal ze se to asi pocita pri 3tis otackach. Ale ono ti uple stejne nejde spocitat ale jako orientace to staci jinak olej po dvou letech ja leju do lode mapr. 15w40.ten je do stabilaku nejlepsi je husty neni to voda a v raumu je pekne teplo.kdyz se pluje
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Pouze počítač motohodin je řízen zapnutím klíčku a počítá hodiny, jak dlouho byl klíček zapnut.
Počítač otáček a motohodin funguje stejně, tedy hodiny zapnutí klíčku i když motor neběžel.
Pro potřeby servisu je to dostatečně přesná informace.
Na naší lodi naběhá motor za sezonu cca 50 hodin. Olej a filtr vyměňuji za dva roky.
Palivový systém má odlučovač vody a následně filtr. V odlučovači vidím barvu nafty a usazené nečistoty.
Podle stavu nafty vyměňuji filtr nafty většinou za 10 let.
Impeller kontroluji každé jaro a než po zimě nastartuji motor tak impeler namažu vazelínou aby nešel nasucho než nasaje vodu.
Měním pro jistotu asi po 10 letech.
Motor Lombardini má jedno mechanické vstřikovací čerpadlo na každý válec se samoodvzdušněním. Náhradní díly nevozím
Pokud máš common rail diesel a ten se Ti zastaví tak jsi 100% v řiti. Takový motor myslím pro lodě vhodný není.
Nezavoláš servisáka který za Tebou s úsměvem na moře přijede.
Počítač otáček a motohodin funguje stejně, tedy hodiny zapnutí klíčku i když motor neběžel.
Pro potřeby servisu je to dostatečně přesná informace.
Na naší lodi naběhá motor za sezonu cca 50 hodin. Olej a filtr vyměňuji za dva roky.
Palivový systém má odlučovač vody a následně filtr. V odlučovači vidím barvu nafty a usazené nečistoty.
Podle stavu nafty vyměňuji filtr nafty většinou za 10 let.
Impeller kontroluji každé jaro a než po zimě nastartuji motor tak impeler namažu vazelínou aby nešel nasucho než nasaje vodu.
Měním pro jistotu asi po 10 letech.
Motor Lombardini má jedno mechanické vstřikovací čerpadlo na každý válec se samoodvzdušněním. Náhradní díly nevozím
Pokud máš common rail diesel a ten se Ti zastaví tak jsi 100% v řiti. Takový motor myslím pro lodě vhodný není.
Nezavoláš servisáka který za Tebou s úsměvem na moře přijede.
- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Tak se přidám-běžný servis jsem si dělal sám(impeler,svíčky,výměny oleje atd.Loni jsem si řekl,dám to udělat odborníkům.Po dvou měsících mě loď vrátili,že vše zkontrolovali a OK.Sezonu jsem skoro celou prošvihl ,protože jsem motor nenastartoval.Už vím kam motor nikdy nedám a kde jsou schopní motor dát dohromady aby byl v pořádku.Myslím si ,že takový běžný servis(svíčky ,olej atd) se dá zvládnout svépomocí,složitější věci patří do servisu(ale tam kde tomu rozumí a neživí je pouze výměna dílů.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Servisní intervaly lodních motorů
PEPO píše:S týmto s nejako neviem stotožniť.
Aspon môj názor je asi taký, že tie moto-hodiny by mohli byť závislé od otáčiek motora a väčšími otáčkami by mali nabiehať tie čísla rýchlejšie.
Nakolko je asi rozdiel ked ide niekto hodinu na volnobehu ako ked ide na plný knedlík.
Za sezonu to je poriadny rozdiel kolko krát sa motor otočí a samozrejme aj podla toho klesá viskozita oleja a jeho mazacie schopnosti už nemusia byť dostačujúce...
Počítadlo motohodin podle otáček měly traktory. Náhon od vačky, v podstatě fungoval jako tachometr, akorát ukazoval otáčky a hodiny.
Elektrické počítadlo lze celkem snadno zapojit tak, že jde jen při chodu motoru.
Například tímhle: https://www.mall.cz/denni-sviceni-auta/ ... 0039855673
Nebo si za tři pětky koupíš 12V relátko s párem kontaktů a zbastlíš si to sám. Jeden jako přidržovací spouštěnej drátem ke stykači startu a druhej pro počítadlo. Nemáš li startér, dá se použít spínač denních světel reagující na zvýšené napětí od alternátoru.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní intervaly lodních motorů
No, já si píšu motohodiny do lodního deníku 

- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Náhradní díly v lodi by měly být:
Impeler, filtr paliva a oleje, 1 litr motorového oleje, 1 litr převodového oleje, řemen náhonu generátoru a cirkulačního čerpadla, ozubený řemen rozvodu, membrána SD, universální měřící přístroj a další dle typu lodě a motoru.
Motohodiny - měřit dobu zapnutí klíčku je víc než dostatečné. Jakákoli další elektronika je potencielním zdrojem poruch.
Jak dloho necháváte zapnutý klíček aniž motor běží?
Výměna oleje u nákladního Scania je po 60 000 až 155 000 km. Při rychlosti 100 km/hod to je po 600 až 1550 hodinách. V plachetnici za sezonu běží motor 50 až 100 hodin, v motoráku víc. Ale rserva při výměně každý druhý rok je tak obrovská že chyba v motohodinách je zanedbatelná.
Impeler, filtr paliva a oleje, 1 litr motorového oleje, 1 litr převodového oleje, řemen náhonu generátoru a cirkulačního čerpadla, ozubený řemen rozvodu, membrána SD, universální měřící přístroj a další dle typu lodě a motoru.
Motohodiny - měřit dobu zapnutí klíčku je víc než dostatečné. Jakákoli další elektronika je potencielním zdrojem poruch.
Jak dloho necháváte zapnutý klíček aniž motor běží?
Výměna oleje u nákladního Scania je po 60 000 až 155 000 km. Při rychlosti 100 km/hod to je po 600 až 1550 hodinách. V plachetnici za sezonu běží motor 50 až 100 hodin, v motoráku víc. Ale rserva při výměně každý druhý rok je tak obrovská že chyba v motohodinách je zanedbatelná.
- avlada
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 100
- Registrován: úte úno 02, 2010 1:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Polička
Re: Servisní intervaly lodních motorů
U svého dvoutaktu Mercury Optimax měním strategii pravidelných servisních výměn a přecházím na motohodiny a ne na roky.
Impeller po 200 MTH místo 3 let, olej v noze po 100 MTH a ne po roce, a filtr paliva, svíčky, olejový filtr, filtr kompresoru sání budu vozit s sebou a měnit dle potřeby.
Ještě píšete, že impeller po sezóně kontrolujete a někdo i maže .Asi to není špatný nápad hlavně to promazání, ale to znamená logicky měnit těsnění pod domečkem- a tak si říkám, když už to člověk rozdělá jestli nedat zrovna nový (mě impeller stojí cca 800Kč) a mít jistě 4 roky pokoj bez kontroly.
Impeller po 200 MTH místo 3 let, olej v noze po 100 MTH a ne po roce, a filtr paliva, svíčky, olejový filtr, filtr kompresoru sání budu vozit s sebou a měnit dle potřeby.
Ještě píšete, že impeller po sezóně kontrolujete a někdo i maže .Asi to není špatný nápad hlavně to promazání, ale to znamená logicky měnit těsnění pod domečkem- a tak si říkám, když už to člověk rozdělá jestli nedat zrovna nový (mě impeller stojí cca 800Kč) a mít jistě 4 roky pokoj bez kontroly.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Pavel-Sulc píše:Náhradní díly v lodi by měly být:
Impeler, filtr paliva a oleje, 1 litr motorového oleje, 1 litr převodového oleje, řemen náhonu generátoru a cirkulačního čerpadla, ozubený řemen rozvodu, membrána SD, universální měřící přístroj a další dle typu lodě a motoru.
Motohodiny - měřit dobu zapnutí klíčku je víc než dostatečné. Jakákoli další elektronika je potencielním zdrojem poruch.
Jak dloho necháváte zapnutý klíček aniž motor běží?
Výměna oleje u nákladního Scania je po 60 000 až 155 000 km. Při rychlosti 100 km/hod to je po 600 až 1550 hodinách. V plachetnici za sezonu běží motor 50 až 100 hodin, v motoráku víc. Ale rserva při výměně každý druhý rok je tak obrovská že chyba v motohodinách je zanedbatelná.
Motor v trucku a na sportovní lodi nelze srovnávat ani náhodou. Úplně jiné režimy a konstrukce. Špičkový motor Scanie bere z litru obsahu 44 koní, mrkni, kolik třeba Optimax, nebo Volvo v dieselu. Jednou tolik a víc 1550 hodin je pro běžného vodního motoristu deset let a pro hadráře třicet. To olej opravdu nevydrží. To nemluvím o počtu studených startů, zimní pauze atd
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Servis motoru popisuji zabudovaný diesel Lombardini LDV 2204. Přístup k impelleru je mnohem jednodušší, 6 šroubků, než u přívěsného motoru.
Přívěsný nmotor má impeler většinou pod vodní hladinou a skolpením motoru se naplní čerpadlo vodou. Motor si nasaje vodu mnohem rychleji než zabudovaný motor, kde čerpadlo saje vodu delším vedením chladičem oleje převodovky a často i chladičem oleje motoru.
Davide - Jak píši nahoře - Olej v motoru vyměňuji každé 2 roky což je po 100 až 150 motohodinách.
Přívěsný nmotor má impeler většinou pod vodní hladinou a skolpením motoru se naplní čerpadlo vodou. Motor si nasaje vodu mnohem rychleji než zabudovaný motor, kde čerpadlo saje vodu delším vedením chladičem oleje převodovky a často i chladičem oleje motoru.
Davide - Jak píši nahoře - Olej v motoru vyměňuji každé 2 roky což je po 100 až 150 motohodinách.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Servisní intervaly lodních motorů
No to je běžný interval. Jináč mě překvapilo, že máš čerpadlo až za vyměníky. Krapet neobvyklé.
- ixxo
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 417
- Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
- Reputace: 32
- Bydliště: Gútor
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Súhlas s Pavlom Šulcom, mením olej po 120 až 150 hodinách ako mi to pri plavbách vyjde, vychádza mi to tak 2 krát do roka. ale ja sa plavím na kanálovke nie na plachetnici. Motor Volvo TAMD 41B.
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Nechávám dělat servis motoru autorizovanému servisu podle plánu údržby výrobce Volvo a to vždy jednou ročně. Podle tohoto plánu nejsou limity pouze mth, ale i časová perioda. Dodržuji to stejně jako servis u auta, jistota je jistota 

-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
- Reputace: -2
- Bydliště: Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Pokut mě paměť neklame, tak mě na Zemědělském učilišti v Přerově učili, že jedna motohodina je určitý počet otáček motoru, který motor natočí za hodinu svého běhu při nominálních otáčkách. To jenom pro vyjasnění pojmů. Jestli výrobce osadí motor nějakými hodinami, které se spouštějí po zapnutí klíčku, tak ať to nenazývá motohodinami.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Paměť tě neklame. Píšu o tom o kus vejš.
Pak na volnoběh trvá jedna mh třeba tři hodiny a na plný kule půl hodiny.
Pak na volnoběh trvá jedna mh třeba tři hodiny a na plný kule půl hodiny.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Přátelé, motoráři.... trochu obecnější dotaz na téma servis.
Mercury 4T 5hp. R.v. 2011, natočeno cca 170 až 200 mth. Šlape jako hodinky, jediný problém byl přisávání vzduchu konektorem na hadici (chcípal na volnoběh) - výměna (díky za radu Davide).
Výměna olejů a impeleru je samozřejmostí. Už 2x je mi rozpadl čerpací balónek, už vozím náhradní. Ale co jiného čekat od motoru za problém?
Co je potřeba zkontrolovat, preventivně vyměnit nebo vozit jako ND sebou?
Napadá mě životnost palivového membránového čerpadýlka? Má s tím někdo zkušenost? Jakou má životnost?
Co ostatní části motoru?
Mercury 4T 5hp. R.v. 2011, natočeno cca 170 až 200 mth. Šlape jako hodinky, jediný problém byl přisávání vzduchu konektorem na hadici (chcípal na volnoběh) - výměna (díky za radu Davide).
Výměna olejů a impeleru je samozřejmostí. Už 2x je mi rozpadl čerpací balónek, už vozím náhradní. Ale co jiného čekat od motoru za problém?
Co je potřeba zkontrolovat, preventivně vyměnit nebo vozit jako ND sebou?
Napadá mě životnost palivového membránového čerpadýlka? Má s tím někdo zkušenost? Jakou má životnost?
Co ostatní části motoru?
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Servisní intervaly lodních motorů
Myslím že viac ako sviečkový klúč so sviečkou a klúč a strižný kolík na propeler nie je potrebné....
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
Re: Servisní intervaly lodních motorů
no ze zacatku me parkrat vypeklo startovaní -predrena snura-než jsem prišel na to že je potreba o kousek delsí než original aby se nesekala v pruvlaku......tak jeste kus lanka a neco na oddelaní krytu setrvacniku-minisada bitu a ořišku z LidluPEPO píše:Myslím že viac ako sviečkový klúč so sviečkou a klúč a strižný kolík na propeler nie je potrebné....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host