Parsun - jak to je
Moderátoři: vilma, Pepa, david
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Parsun - jak to je
Parsun 2,6 HP -prodáno přes 5O ks
Parsun 5 HP - prodáno kolem 6O ks
Parsun 15 - prodáno 2O ks
Za 1 a čtvrt roku tři dodávky z Číny
V POSLEDNÍ DODÁVCE I VELMI CENOVĚ ZAJÍMAVÉ ZDROJE 22O a 12V - INVERTORY - 4takty
Reklamace - záruční závady:
2,6 HP není známa jediná
5HP - 4x upadlý plastový "motýlek" na nerezovém šroubu odvzdušnění nádrže
1x při montáži ve výrobě skříplý "O" kroužek pouzdra gufer - motor byl zákazníkovi vyměněn v rámci záruky
- první dodávka - všechny motory měly vysokou hladinu v karburátoru, odstraněno při předprodejním servisu
motory z poslední dodávky, po vybalení z bedny a nalití provozních kapalin, chytnou na první max. druhé zatažení, není potřeba nic doseřizovat ( volnoběh, hladina )
oproti první dodávce se výrazně zlepšila i povrchová úprava - barva, nálepky apod. Je vidět, že se to za rok naučili číňani vychytat
15 HP - jediná závada - výrobní - porézní sací kanál - našlo se a odstranilo výměnou hlavy při předprodejním servisu
při demontáři motoru 5 HP na prvočinitele, ze zvědavosti, je na první pohled jasná shoda se současně vyráběnou 4kouYamahou- odlitky karteru, hlavy, nohy, plasty kolem setrváku, gumová průchodka start šňůry. Rozdíl je ve vaně motoru a vrchním deklu. Na zkoušku zakoupena od Yamahy těsnění pod hlavu a další, všechno sedí.
Výsledný dojem je, že číňani dělaj Yamahu pro japonce tak, jako dělá Tohatsu pro Mercury ( 5 HP ), možná i jiný, to nevím.
Tak, tohle je přepis dnešního povídání autorizovaného a jestli se nemýlím, prvního dovozce Parsunů do ČR, majitele firmy Yacht Centrum Neptun Praha, který si přijel ke mě na loď pokecat.
Toho koukání " dovnitř " jsem se samozřejmě účastnil, abych mohl nemístně poučovat a kritizovat, a mohu potvrdit kvalitu zpracování odpovídající této kubatuře, bez problému srovnatelnou s jinými výrobci.
Parsun 5 HP - prodáno kolem 6O ks
Parsun 15 - prodáno 2O ks
Za 1 a čtvrt roku tři dodávky z Číny
V POSLEDNÍ DODÁVCE I VELMI CENOVĚ ZAJÍMAVÉ ZDROJE 22O a 12V - INVERTORY - 4takty
Reklamace - záruční závady:
2,6 HP není známa jediná
5HP - 4x upadlý plastový "motýlek" na nerezovém šroubu odvzdušnění nádrže
1x při montáži ve výrobě skříplý "O" kroužek pouzdra gufer - motor byl zákazníkovi vyměněn v rámci záruky
- první dodávka - všechny motory měly vysokou hladinu v karburátoru, odstraněno při předprodejním servisu
motory z poslední dodávky, po vybalení z bedny a nalití provozních kapalin, chytnou na první max. druhé zatažení, není potřeba nic doseřizovat ( volnoběh, hladina )
oproti první dodávce se výrazně zlepšila i povrchová úprava - barva, nálepky apod. Je vidět, že se to za rok naučili číňani vychytat
15 HP - jediná závada - výrobní - porézní sací kanál - našlo se a odstranilo výměnou hlavy při předprodejním servisu
při demontáři motoru 5 HP na prvočinitele, ze zvědavosti, je na první pohled jasná shoda se současně vyráběnou 4kouYamahou- odlitky karteru, hlavy, nohy, plasty kolem setrváku, gumová průchodka start šňůry. Rozdíl je ve vaně motoru a vrchním deklu. Na zkoušku zakoupena od Yamahy těsnění pod hlavu a další, všechno sedí.
Výsledný dojem je, že číňani dělaj Yamahu pro japonce tak, jako dělá Tohatsu pro Mercury ( 5 HP ), možná i jiný, to nevím.
Tak, tohle je přepis dnešního povídání autorizovaného a jestli se nemýlím, prvního dovozce Parsunů do ČR, majitele firmy Yacht Centrum Neptun Praha, který si přijel ke mě na loď pokecat.
Toho koukání " dovnitř " jsem se samozřejmě účastnil, abych mohl nemístně poučovat a kritizovat, a mohu potvrdit kvalitu zpracování odpovídající této kubatuře, bez problému srovnatelnou s jinými výrobci.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
To je konečně dobrá zpráva.
Měl bych jenom dotaz jestli rozebírali jetý nebo nový motor. Pokud byl jetý jak vypadalo z tvého pohledu opotřebení ozubených kol, hřídelí, píst - válec,popřípadě klikovka? Je mi jasné, že je to skoro Yamaha, ale jde o to z čeho a jak jsou vyrobený prostě ty střeva?
Jinak jsem na 99 procent rozhodnut to zkusit a na jaře taky půjdu do 5 tky.
Měl bych jenom dotaz jestli rozebírali jetý nebo nový motor. Pokud byl jetý jak vypadalo z tvého pohledu opotřebení ozubených kol, hřídelí, píst - válec,popřípadě klikovka? Je mi jasné, že je to skoro Yamaha, ale jde o to z čeho a jak jsou vyrobený prostě ty střeva?
Jinak jsem na 99 procent rozhodnut to zkusit a na jaře taky půjdu do 5 tky.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
rozebírala se nová 5HP - zvědavost byla veliká, a 15ctka co měla tu špatnou hlavu, byla taky nová.
pro posouzaní výdrže je zatím nejvíc vypovídající jejich provoz po dvě sezony ve třech půjčovnách - bez reklamace. Tam jsou obsluhovány lidmi převážně neznalými, provoz značný, nesrovnatelný s normálním majitelem, co jede jen o víkendu a když je hezky.
Já teda nepoznám pohledem složení slitin, tvrdost a houževnatost materiálu apod, je vidět jen opracování a to je dobré.
Pokud bys chtěl motor předvést nebo vidět nějaké náhradní díly, asi něco v Neptunu je - zkus se tam domluvit.
to halladin - to je dotaz na Neptun, ne na mě. mají 608 115 151
pro posouzaní výdrže je zatím nejvíc vypovídající jejich provoz po dvě sezony ve třech půjčovnách - bez reklamace. Tam jsou obsluhovány lidmi převážně neznalými, provoz značný, nesrovnatelný s normálním majitelem, co jede jen o víkendu a když je hezky.
Já teda nepoznám pohledem složení slitin, tvrdost a houževnatost materiálu apod, je vidět jen opracování a to je dobré.
Pokud bys chtěl motor předvést nebo vidět nějaké náhradní díly, asi něco v Neptunu je - zkus se tam domluvit.
to halladin - to je dotaz na Neptun, ne na mě. mají 608 115 151
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Davide,
já jen jestli na to náhodou nepřišla řeč. Taky se neptám kvůli sobě - já mám Hondu a Tohatsu.
Co jsem se ptal, tak Parsuny mají dobíjení od 10 HP (9,9) nahoru.
Dobíjení od Tohatsu jsem sháněl na jaře, a bylo dost drahé.
Zato Honda s dobíjením není problém, a mají ji u Marine Sport za 33 000 s krátkou nohou.
já jen jestli na to náhodou nepřišla řeč. Taky se neptám kvůli sobě - já mám Hondu a Tohatsu.
Co jsem se ptal, tak Parsuny mají dobíjení od 10 HP (9,9) nahoru.
Dobíjení od Tohatsu jsem sháněl na jaře, a bylo dost drahé.
Zato Honda s dobíjením není problém, a mají ji u Marine Sport za 33 000 s krátkou nohou.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
F 2,6 BMS Kč včetně DPH 19 % 15.990.-
F 5 BMS 21.500.-
F 5 BML 22.100.-
F 15 BMS 48.900.-
F 15 BML 49.900.-
F 25 BMS 75.800.-
F 25 BML 76.900.
Ceník Neptun Praha.
Ceník boat europe - obsahuje navíc motory s elektrickým startem
F 5 BMS 21.500.-
F 5 BML 22.100.-
F 15 BMS 48.900.-
F 15 BML 49.900.-
F 25 BMS 75.800.-
F 25 BML 76.900.
Ceník Neptun Praha.
Ceník boat europe - obsahuje navíc motory s elektrickým startem
Naposledy upravil(a) halladin dne pát zář 26, 2008 4:46 pm, celkem upraveno 3 x.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Zajímavé, ta 5ka je lacinější než 4 HP.
Ovšem ještě porto - do dvaceti kilo 59 Euro, ovšem ten motor s krabicí a příslušenstvím váží víc..
Takže asi 100 euro navíc...
Ale 5 s dlouhou nohou už tak laciná není 1079 Euro
http://www.gruendl.de/index.php?option= ... t_id=31082
Ovšem ještě porto - do dvaceti kilo 59 Euro, ovšem ten motor s krabicí a příslušenstvím váží víc..
Takže asi 100 euro navíc...
Ale 5 s dlouhou nohou už tak laciná není 1079 Euro
http://www.gruendl.de/index.php?option= ... t_id=31082
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Vystavený kus těžko. To by byl už dávno pryč. Nevydržel by v nabídce tak dlouho. Asi půjde o nějakou zvlášť výhodnou hromadnou dodávku, cenově zvýhodněnou výrobcem nebo velkoobchodem ( skladový ležák). A tenhle prodejce po ní skočil. Anebo příliš velké vlastní skladové zásoby stárnoucího zboží.
Ale to jsou jen spekulace.
Ale to jsou jen spekulace.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
To sú naozaj špekulácie, túto peťku s krátkou nohou majú trvalo za takú cenu, ale aj niektoré silné motory majú za neuveritelne nízke ceny. Ja to vidím tak, že to bude skôr velký predajca a môže si to dovoliť. Ovšem je pravda, že sú ludia ktorým sa zdá nízka cena podozrivá a radšej si kúpia Čínsku kópiu niečoho. Za rovnaké prachy. Pravdivé ač k nevíře.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Ovšem pak je divné, proč prodává tu pětku s dlouhou nohou o tolik dráž....
Jasně, že je to riziko. Jsou dvě možnosti - buď jsou ty motory blbé, a potom kupující prodělá, anebo jsou dobré, a výrobce se snaží nízkou cenou "proboxovat" na dost obsazený trh s tím, že za nějakou dobu cenu zvýší.
Neznámá značka vždy sníží cenu i u kvalitativně srovnatelného výrobku.
Pokud je pravdivá druhá možnost, je možnost dost podstatně ušetřit. AQlespoň u některých motorů..
Ovšem, pokud si srovnám cenu 15 HP, ( která mě zajímá ) tak je rozdíl mezi Tohatsu a parsunem 10 000Kč, a to je docela zajímavý rozdíl.....
Jasně, že je to riziko. Jsou dvě možnosti - buď jsou ty motory blbé, a potom kupující prodělá, anebo jsou dobré, a výrobce se snaží nízkou cenou "proboxovat" na dost obsazený trh s tím, že za nějakou dobu cenu zvýší.
Neznámá značka vždy sníží cenu i u kvalitativně srovnatelného výrobku.
Pokud je pravdivá druhá možnost, je možnost dost podstatně ušetřit. AQlespoň u některých motorů..
Ovšem, pokud si srovnám cenu 15 HP, ( která mě zajímá ) tak je rozdíl mezi Tohatsu a parsunem 10 000Kč, a to je docela zajímavý rozdíl.....
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
halladin píše:F 2,6 BMS Kč včetně DPH 19 % 15.990.-
F 5 BMS 21.500.-
F 5 BML 22.100.-
F 15 BMS 48.900.-
F 15 BML 49.900.-
F 25 BMS 75.800.-
F 25 BML 76.900.
Ceník Neptun Praha.
Ceník boat europe - obsahuje navíc motory s elektrickým startem
Podla tohoto stojí s krátkou nohou 48900,- to je asi cca 2000,-Euro a Suzuky 15 k sa dá kúpiť v Nemecku pod 2000,-Euro.
Tohatsu je pomerne oblúbená a dobrá značka, povedať že sú blbé je viac ako špekulácia. Prečo neviete zobrať fakt že nejaký obchodník sa na 2-3 svoje motory vzdá večšiny zisku a predáva ich lacno. Namiesto toho aby to ludia využili tak nad tým špekulujú.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Denisi,
To blbý nebylo na Tohatsu, ale na Parsuna - jako možnost.
Jen bych podotkl, že japonská průmyslová výroba byla kdysi dost nekvalitní, a taky se na jejich výrobky dlouho dívali s despektem..
Amíci si z nich a z jejich kvality dlouho dělali vyloženě srandu... A pak je to najednou přešlo.......a moc se divili..

To blbý nebylo na Tohatsu, ale na Parsuna - jako možnost.
Jen bych podotkl, že japonská průmyslová výroba byla kdysi dost nekvalitní, a taky se na jejich výrobky dlouho dívali s despektem..
Amíci si z nich a z jejich kvality dlouho dělali vyloženě srandu... A pak je to najednou přešlo.......a moc se divili..
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Tak som to s tým blbým motorom zle pochopil, prepáč.
Ak je to s tými Parsunmi tak ako píše David, tak to nie je zlé. Dobré je tiež že tie Parsuny predáva chlap čo sa vyzná v motoroch a keď s ním najazdíš ročne 10 hodín tak je to jedno či je to trochu starší model a má trochu večšiu spotrebu, alebo hlučnosť.
Radšej však za rovnakú, alebo málo vyššiu cenu uprednostním zavedenú značku. Najme dnes keď nie sú colné bariéry, tovar ti dopravia za malý peniaz až do domu a na internete si nájdeš najvýhodnejšiu ponuku.
Jeden čas som rozmýšlal že si kúpim 20 k Hondu, na internete ju bežne ponúkajú za 3000,-euro. Tak som išiel za predajcom u nás s tým že ak mi spravý takú cenu, tak to kúpim od neho. Ten vyvalil na mňa oči, tá cena bola vraj nižšia ako jeho nákup. Teda výhradný dovozca sa pekne pakuje /alebo predajca nehovoril pravdu/. V Nemecku to dokážu predávať pod 3000 euro a na Slovensku , v Čechách nie??? To sme mi bohatší ako Nemci???
Teraz už naposledy, nebudem si kupovať 25k parsuna keď za tie prachy viem nájsť v Nemecku 20 k Hondu a to je teda pán motor!
Ak je to s tými Parsunmi tak ako píše David, tak to nie je zlé. Dobré je tiež že tie Parsuny predáva chlap čo sa vyzná v motoroch a keď s ním najazdíš ročne 10 hodín tak je to jedno či je to trochu starší model a má trochu večšiu spotrebu, alebo hlučnosť.
Radšej však za rovnakú, alebo málo vyššiu cenu uprednostním zavedenú značku. Najme dnes keď nie sú colné bariéry, tovar ti dopravia za malý peniaz až do domu a na internete si nájdeš najvýhodnejšiu ponuku.
Jeden čas som rozmýšlal že si kúpim 20 k Hondu, na internete ju bežne ponúkajú za 3000,-euro. Tak som išiel za predajcom u nás s tým že ak mi spravý takú cenu, tak to kúpim od neho. Ten vyvalil na mňa oči, tá cena bola vraj nižšia ako jeho nákup. Teda výhradný dovozca sa pekne pakuje /alebo predajca nehovoril pravdu/. V Nemecku to dokážu predávať pod 3000 euro a na Slovensku , v Čechách nie??? To sme mi bohatší ako Nemci???
Teraz už naposledy, nebudem si kupovať 25k parsuna keď za tie prachy viem nájsť v Nemecku 20 k Hondu a to je teda pán motor!
- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
Denis napsal:To sme mi bohatší ako Nemci???
to ani ne, ale asi blbejsi,protoze to lidi stejne kupuji.Tady http://www.extrememarine.co.uk/new-toha ... 5a05p6qd63 sezenes ty Tohatsu 5hp jeste o trochu levneji,dlouha nebo kratka noha za nejakych 18000kc.Ale proc tohatsu kdyz se za ty prachy da koupit Mercury 5k ?

to ani ne, ale asi blbejsi,protoze to lidi stejne kupuji.Tady http://www.extrememarine.co.uk/new-toha ... 5a05p6qd63 sezenes ty Tohatsu 5hp jeste o trochu levneji,dlouha nebo kratka noha za nejakych 18000kc.Ale proc tohatsu kdyz se za ty prachy da koupit Mercury 5k ?


- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Já dnes volal do toho Neptunu. Motory Parsun nad 10 koní ( včetně) mají altík, a ta centrála s invertorem o které psal David stojí pod 10 000.
Konkurenční u nás tojí kolem 17 000.
Zajímavé - volal jsem i jinému prodejci, ještě před tím Neptunem - a ten o těch alternátorech neměl ani tucha. Ale tvrdil, že je moc reklamací, a že asi Parsuny přestanou prodávat.
Když jsem to řekl tomu pánovi z Neptunu, značně ho to rozveselilo
Konkurenční u nás tojí kolem 17 000.
Zajímavé - volal jsem i jinému prodejci, ještě před tím Neptunem - a ten o těch alternátorech neměl ani tucha. Ale tvrdil, že je moc reklamací, a že asi Parsuny přestanou prodávat.
Když jsem to řekl tomu pánovi z Neptunu, značně ho to rozveselilo

- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
to Denis:ti nemcouri jsou taky vydridusi, za 3000 ecek ti tu hondu 20 osobne dovezu do Blavy
,no ale pokud by jsi mi chtel usetrit cestu tak se mrkni sem http://www.youngsboatyard.co.uk/index.php?category=429 v Southamptonu na boatshow se dala koupit za v prepoctu cca 2500 EUR

-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
dan píše:Denis napsal:To sme mi bohatší ako Nemci???
to ani ne, ale asi blbejsi,protoze to lidi stejne kupuji.Tady http://www.extrememarine.co.uk/new-toha ... 5a05p6qd63 sezenes ty Tohatsu 5hp jeste o trochu levneji,dlouha nebo kratka noha za nejakych 18000kc.Ale proc tohatsu kdyz se za ty prachy da koupit Mercury 5k ?![]()
proč? protože tohatsu 5 = mercury 5 s jiným delkem
2 halladin:
To ti celkem snadno vysvětlím. Podle dostupných informací onen prodejce, co má tolik reklamací, hodí zákazníkovi motor do kufru, neřekne mu půl slova, zejména o naklánění při transportu apod. no a pak se diví že má reklamace. Ne každej čte návod, ne každej, i když si ho přečte, mu rozumí. No a pak je zvláštní skupina, co si myslí že rozumí, rozvrtá kde co, a protože tím její znalost končí, jde svý pokusy reklamovat.
Když např. autobusák, kde by se předpokládala aspoň základní znalost, nejdřív nastartuje motor na suchu „ jestli běží “, poškodí tím impeller a pak vyrazí na moře a jede tak dlouho, že ukápne izolace z kabelů a vypálí barvu na bloku, co můžeš chtít od jinejch.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host