Impeler - montáž, demontáž a konstrukce
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Impeler - montáž, demontáž a konstrukce
Ahoj všichni.
Vlastníme motor Mercury 90 HP. Objednali jsme si kit pro výměnu impeleru. Když jsme kit rozdělali, tak jsem byla dosti zaskočena. Samotný impeler je poněkud větší než prostor v krytu vodního čerpadla, do kterého se má vejít. Lopatky impeleru přečnívají cca o 4mm na všechny strany.
Chtěla jsem se proto zeptat jestli to je správně nebo jestli samotný impeler má být menší aby šel lehce vsadit do krytu vodního čerpadla? Protože tahle velikost impeleru jde do krytu vsadit jen s brutální silou a všechny lopatky by byly ohnuté.
A ještě jsem se chtěla zeptat jestli jste už někdo impeler měnil a jaký jste při tom použili postup a jestli je při výměně třeba dávat pozor na nějakou zradu např. vyskakující součástky.
Moc děkuji za odpovědi a pomoc.
Adaska
Vlastníme motor Mercury 90 HP. Objednali jsme si kit pro výměnu impeleru. Když jsme kit rozdělali, tak jsem byla dosti zaskočena. Samotný impeler je poněkud větší než prostor v krytu vodního čerpadla, do kterého se má vejít. Lopatky impeleru přečnívají cca o 4mm na všechny strany.
Chtěla jsem se proto zeptat jestli to je správně nebo jestli samotný impeler má být menší aby šel lehce vsadit do krytu vodního čerpadla? Protože tahle velikost impeleru jde do krytu vsadit jen s brutální silou a všechny lopatky by byly ohnuté.
A ještě jsem se chtěla zeptat jestli jste už někdo impeler měnil a jaký jste při tom použili postup a jestli je při výměně třeba dávat pozor na nějakou zradu např. vyskakující součástky.
Moc děkuji za odpovědi a pomoc.
Adaska
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Re: Impeler - montáž, demontáž a konstrukce
adaska píše:Ahoj všichni.
Vlastníme motor Mercury 90 HP. Objednali jsme si kit pro výměnu impeleru. Když jsme kit rozdělali, tak jsem byla dosti zaskočena. Samotný impeler je poněkud větší než prostor v krytu vodního čerpadla, do kterého se má vejít. Lopatky impeleru přečnívají cca o 4mm na všechny strany.
Chtěla jsem se proto zeptat jestli to je správně nebo jestli samotný impeler má být menší aby šel lehce vsadit do krytu vodního čerpadla? Protože tahle velikost impeleru jde do krytu vsadit jen s brutální silou a všechny lopatky by byly ohnuté.
A ještě jsem se chtěla zeptat jestli jste už někdo impeler měnil a jaký jste při tom použili postup a jestli je při výměně třeba dávat pozor na nějakou zradu např. vyskakující součástky.
Moc děkuji za odpovědi a pomoc.
Adaska
ad vetsi lopatky - to je dobre, lopatky se ohnou o pouzdro, tim je prave zajistena funkcnost ... a zaroven je to duvod prc je dobre impeler preventivne menit
Tak jak psal Simon.
Montáž není tak složitá, jen si dávej pozor, ať nevypadne klínek a taky lopatky ať jsou ohnuté po směru otáčení hřídele z motoru. Pokud si nepamatuješ, jak byly ohnuté u starého impelleru, tak "kousek" motor protočit a zezpodu je vidět směr otáčení.
Jak budeš již nasazovat víko domečku, tak si otáčet jednou rukou hřídelí (směrem viz. výše) a lopatky se ohnou do správného směru.
Ještě mě napadlo: před závěrečnou montáží (jen tak pro jistotu) profouknout výtlačnou vodní trubku.
Montáž není tak složitá, jen si dávej pozor, ať nevypadne klínek a taky lopatky ať jsou ohnuté po směru otáčení hřídele z motoru. Pokud si nepamatuješ, jak byly ohnuté u starého impelleru, tak "kousek" motor protočit a zezpodu je vidět směr otáčení.
Jak budeš již nasazovat víko domečku, tak si otáčet jednou rukou hřídelí (směrem viz. výše) a lopatky se ohnou do správného směru.
Ještě mě napadlo: před závěrečnou montáží (jen tak pro jistotu) profouknout výtlačnou vodní trubku.
Naposledy upravil(a) knoki dne stř úno 04, 2009 3:06 pm, celkem upraveno 1 x.
- klubko
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 116
- Registrován: pát čer 15, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: s/y Janna
- Kontaktovat uživatele:
Také nezapomenout při výměně impeleru, hezky to tam promazat, asi tam najdeš přiložený lubrikant. Impeler je, díky tomu že je větší, v tý komůrce dost na těsno a otáčí se dost rychle a nechceš ho spálit než nasaje první vodu. Taky nezapomenout perfektně očistit vše kolem.
Jinak pokud jde o počet lopatek, určitě se držet doporučení výrobce, ale asi se ukázalo, že i ten tří lopatkový fungoval. To je asi tak stejné, jako když se nějaká ta lopatka ulomí, pumpa taky pojede, ale nebude tahat tolik vody, protože její rychlost otáček je spočítaná na 6 lopatek, impeler se rychleji ochodí.
Jinak tady je hezká obrazová dokumentace:
1. http://www.pbase.com/mainecruising/impeller
2. http://www.pbase.com/mainecruising/impeller&page=2
a tady od velké autority údržbě lodí
http://www.boatus.com/boattech/casey/09.htm
Jinak pokud jde o počet lopatek, určitě se držet doporučení výrobce, ale asi se ukázalo, že i ten tří lopatkový fungoval. To je asi tak stejné, jako když se nějaká ta lopatka ulomí, pumpa taky pojede, ale nebude tahat tolik vody, protože její rychlost otáček je spočítaná na 6 lopatek, impeler se rychleji ochodí.
Jinak tady je hezká obrazová dokumentace:
1. http://www.pbase.com/mainecruising/impeller
2. http://www.pbase.com/mainecruising/impeller&page=2
a tady od velké autority údržbě lodí
http://www.boatus.com/boattech/casey/09.htm
- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
To Klubko -dík za odkazy ,pro názornou ukázku výborný ,akorát já to mám na závěšáku trochu složitější na demontáž.Já se ptal hlavně proto ,jestli to někdo nemá odzkoušeno ,aby třeba motor nepracoval při studenějším režimu.Teploměr tam není ,ale při těch 3 lopatkách se nepřehříval(alespoň doufám).Už je tam 6 ,tak uvidím co bude dál.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Pokud se jedná o dosti starý motor, kde nebyl ještě měněn, tak to asi bude náročnější a pokud jsi to ještě nedělal, tak ti
spíše doporučuji se obrátit na servis, třeba Navy centrum v Radotíně. Nejsou sice nejlevnější ale odpadnou ti starosti, když
se ti podaří při demontáži ukroutit šrouby, nebo zjistíš, což bývá pravidlem, že musíš vyměnit více věcí nežli pouze vrtulku.
Pokud myslíš, že to zvládneš sám, tak ti doporučuji koupit celý kit na opravu, kde je i těsnění. To se u nich dá také objednat.
spíše doporučuji se obrátit na servis, třeba Navy centrum v Radotíně. Nejsou sice nejlevnější ale odpadnou ti starosti, když
se ti podaří při demontáži ukroutit šrouby, nebo zjistíš, což bývá pravidlem, že musíš vyměnit více věcí nežli pouze vrtulku.
Pokud myslíš, že to zvládneš sám, tak ti doporučuji koupit celý kit na opravu, kde je i těsnění. To se u nich dá také objednat.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Existuje tady více prodejců motorů, kteří jsou většinou svázání z nějakou značkou. To Navy centrum dělají Johnsony a mají slušný
servis a dost velkou prodejnu. Na webu najdeš více prodejců ale servisů tolik není. Samozřejmě se najde dost lidí, kteří budou mít
výhrady ke všemu. Já jsem si zvykl, že pokud něco chci, tak za to musím zaplatit. Rozdíl několika desetikorun nehraje roli u tohoto
druhu zábavy. Více je důležité jestli se můžu spolehnout, že objednané věci dostanu. V Navy centru mě vyhověli.
Ta vrtulka je dole v noze u úhlového převodu.
servis a dost velkou prodejnu. Na webu najdeš více prodejců ale servisů tolik není. Samozřejmě se najde dost lidí, kteří budou mít
výhrady ke všemu. Já jsem si zvykl, že pokud něco chci, tak za to musím zaplatit. Rozdíl několika desetikorun nehraje roli u tohoto
druhu zábavy. Více je důležité jestli se můžu spolehnout, že objednané věci dostanu. V Navy centru mě vyhověli.
Ta vrtulka je dole v noze u úhlového převodu.
Ahoj,Loni na jaře jsem měnil impeler na JOHNSON 6Hp objednal jsem ho z Rakouska podle štítku,přivezli jinej,výměna bez problémů cena 13 E za sadu.Na podzim jsem měnil MERCURY 8Hp objednal jsem v Navy centru podle starého,bez problémů,čekal jsem cca 14 dnů cena cca 800kč za solo impeler.Naspoléhej na štítek ukaž jim starej,nebo měj rozměry.Čau.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Olivero, je to problém. Ja keď som mal Johnsona tak som si ho dal do servisu, lebo som nevedel zohnať kde sa dá kúpiť impeler. V našich obchodoch ti nič nepredajú, lebo to chcú spraviť oni. Teraz mám Yamahu, tam je to v pohode, kupujem u predajcu motocyklov yamaha, ten to objedná podla katalógu priamo v centrálnom sklade tuším v Holandsku. Mám aj 5 k Mercury a s tým pôjdem za Atilom Hencom do Štúrova. Firma sa volá Henamotors. Pre teba asi najschodnejšia cesta je asi kupovať vo Viedni. Treba nažhaviť googl. Ak niečo zistím, dám ti vedieť.
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
impeller pre Johnson 6HP
Ahoj bomba, mam tiez Johnson Sea Horse 6HP uz vela rokov, ale impeller som este nemenil. Kupil som ho uz pouzity ... takze boh vie kolko ma ten impeller desatroci. Stale funguje ... ale dokedy? Doteraz som sa riadil zasadou ze ak nieco funguje, neryp do toho, ale na to by som mohol doplatit ...
Mohol by si, prosim, napisat kde si ten kit v Rakusku objednal?
Mohol by si, prosim, napisat kde si ten kit v Rakusku objednal?
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Ahoj, hoši, taky chci koupit impeler na Johnsona. Mám rok výroby 2006 a vloni jsme mu dali na Dunaji přes 200 hodin.. Koupil jsem si na cestu jeden v Lavexu (1000kaček, normálně stojí tak kolem 300. Ale je fakt, že mi ho pan majitel objednal hodně narychlo) No a já jsem ho při balení někde prošustroval.
Kdybyste někdo uměli najít ten správný typ podle r.v. pomohlo by mi to.
A jestě zajímavost. Motor při chlazení dával takový malý čůrek vody, ten postupem času zmizel a změnil se v mlhovinku. Zprvu jsem z toho byl nervozní, ale po třech čtyřech dnech mě to přešlo. Najeli jsme tak určitě 150 hodin v naprosté pohodě. I tak chci impeler vyměnit, protože asi dáme kanály ve Francii a to budou zase asi 2 stovky hodin.
teista
Kdybyste někdo uměli najít ten správný typ podle r.v. pomohlo by mi to.
A jestě zajímavost. Motor při chlazení dával takový malý čůrek vody, ten postupem času zmizel a změnil se v mlhovinku. Zprvu jsem z toho byl nervozní, ale po třech čtyřech dnech mě to přešlo. Najeli jsme tak určitě 150 hodin v naprosté pohodě. I tak chci impeler vyměnit, protože asi dáme kanály ve Francii a to budou zase asi 2 stovky hodin.
teista
- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
http://www.boats.net/parts/search/BRP/J ... parts.html možná ho tady najdeš v katalogu
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Vypadá to, že máš ucpanou dírku v kontrolní trubičce chlazení. Již se to zde loni probíralo, myslím že v topiku o motorech Johnson.
Jinak novější jednoválcové Johnsony (ty šedivé jsou Suzuki). Ty bílé dvouválcové jsou US. Velký výběr vrtulek má Imramovský-
marine v Praze. Jsou u nich na obrázku rozměry. Velcí prodejci mají fleše s obrázky dílů motoru podle let výroby a výrobních čísel
motorů a dle toho se objednává. Nic nového pod sluncem. I u aut se to tak dělá.
Jinak novější jednoválcové Johnsony (ty šedivé jsou Suzuki). Ty bílé dvouválcové jsou US. Velký výběr vrtulek má Imramovský-
marine v Praze. Jsou u nich na obrázku rozměry. Velcí prodejci mají fleše s obrázky dílů motoru podle let výroby a výrobních čísel
motorů a dle toho se objednává. Nic nového pod sluncem. I u aut se to tak dělá.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti