jaký motor
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- mikives
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 35
- Registrován: čtv zář 10, 2009 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Praha
jaký motor
Ahoj, chci poprosit o radu. Mám loď 6,5 m Beluga plachetnice, předělaná kajuta, hmotnost cca 1300 kg a chtěl bych na ni použít závěsný motor. Nevím však jaký a jak silný. Chci jezdit řeky + moře. Můžete mi prosím někdo poradit co a jak a případně uvést i nějaký odkaz ? Motor nemusí být snad ani nový. Děkuji Michal
Naposledy upravil(a) mikives dne ned zář 13, 2009 6:06 pm, celkem upraveno 1 x.
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Motor.
Ahoj mikivesi. Na klidnou vodu by stačil motor tak do 5 koní. Ale na řeky a moře alespoň 8 - 10 koní, možná až do 15. Ať máš rezervu výkonu pro plavbu proti silnému proudu, nebo v případě zhoršení počasí a silného větru, bouře. Adresy lodních bazarů jsou i tady ve foru. Myslím, že motor 10 koní by se dal sehnat tak asi do 16 tisíc. Dá se koupit, nebo vydražit na e-bay i levnějc, ale zase 25 - 30 let starý, problém ho pak přihlásit. A jen výjimečně perfektně fungující. To když kupuješ od někoho, kdo loď a motor udržoval, a jen párkrát popojel za rok. Pokud se pro něco rozhodneš a potřebuješ najít konkrétně, klidně mi napiš SZ. samoliter.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ideálny prívesný motor je taký ktorý je konštruovaný na výtlačnú plavbu. Niektorý výrobcovia ho majú v ponuke, býva o výkone 8-10 k. To je ovšem ideál,záujemcu odradí vyššia cena. Ak chceš jazdiť dlhé trasy tak v každom prípade 4takt. Má nižšiu spotrebu min. o 30%. Ak pominieme rozdiel v cene za spotrebovaný benzín, tak velmi dôležité je, že pri rovnakom množstve máš večší dojazd a nemusíš vláčiť tolko benzínu. Málo kde je benzínka priamo pri vode.
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Motor.
Ta moje paměť. Takže motor by měl mít nohu délky L. Občas se dá koupit i délka XL, která je přímo určena na plachetnice. Nemůžu najít některé stránky a specifikace motorů, protože před časem mi antivir doporučil některé napadené uložené záznamy smazat. samoliter.
---------------------------
OT: Zanedlouho bude registrováno už 4000 příznivců J.I. To chce panáka.
---------------------------
Mikivesi. Poslal jsem Ti SZ.
---------------------------
OT: Zanedlouho bude registrováno už 4000 příznivců J.I. To chce panáka.
---------------------------
Mikivesi. Poslal jsem Ti SZ.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
vlastní zkušenost
Z vlastní zkušenosti mohu říci, že na lodi obdobných paramtrů (délka 605, pohotovostní hmotnost 1100 kg) mám vyzkoušeno, že po řece mezi zdymadly, tj. s malým proudem, mne 8 PS dvacet let starého dvoutaktního Marineru posunuje rychlostí cca 10 km/h (proti břehu). Na volné řece, v jednom z nejprudších úseků dolního Labe (Hřensko - Děčín) klesne rychlost proti břehu na průměrných 6 km/h, samozřejmě při plavbě proti proudu.
Souhlasím s Denisovým argumentem ohledně spotřeby, sám jezdím za cca 1,8 litru na hodinu, na obhajobu staršího dvoutaktu ale musím uvést, že i člověk postižený jako já (od narození mám obě přední nohy levé) dokáže takový motor udržovat a alespoň částečně i opravovat.
Souhlasím s Denisovým argumentem ohledně spotřeby, sám jezdím za cca 1,8 litru na hodinu, na obhajobu staršího dvoutaktu ale musím uvést, že i člověk postižený jako já (od narození mám obě přední nohy levé) dokáže takový motor udržovat a alespoň částečně i opravovat.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
jak se shodují předřečníci...
Mám to téměř to samé, suchá hmotnost 1250kg, 6,5 délky.
Záleží také na tom co ta loď "unese" a kde ji budeš provozovat. Co má doporučeno v projektu od konstruktéra.
Moje Corveetta má uvedeno 4 - 12HP.
Začínal jsem s Marinerem 4HP. Celkem to dlouho stačilo. Ale jednou na moři fouklo tak, že už nebyla žádní rezerva a to jsem se lekl.
Teď stojí nevyužitejtej, nabízím ho v bazaru jestli chceš.
Koupil jsem v roce 2007 nový 2T motor Yamaha 8cmhsxl za dobrý peníz. A nedám na něj dopustit.
Kromě jiného má pro mě význam malá váha, přenos, transport atd. Má dobíjení , dlouhou nohu Xl a ještě navíc v akci byl šroub High Trust.
Tam je rezerva dostatečná, běžný provoz na 1/3 plynu, vyjímečně na 1/2. Spotřeba příznívá. Letos jsem za 3 týdny na moři nevyjel ani 8 litrů benzínu a 2 dcl oleje. Prostě samé klady. pokud natrefíš na podobnou nabídku, neváhej a ber. Nové 2T už se neprodávají.
Mám to téměř to samé, suchá hmotnost 1250kg, 6,5 délky.
Záleží také na tom co ta loď "unese" a kde ji budeš provozovat. Co má doporučeno v projektu od konstruktéra.
Moje Corveetta má uvedeno 4 - 12HP.
Začínal jsem s Marinerem 4HP. Celkem to dlouho stačilo. Ale jednou na moři fouklo tak, že už nebyla žádní rezerva a to jsem se lekl.
Teď stojí nevyužitejtej, nabízím ho v bazaru jestli chceš.
Koupil jsem v roce 2007 nový 2T motor Yamaha 8cmhsxl za dobrý peníz. A nedám na něj dopustit.
Kromě jiného má pro mě význam malá váha, přenos, transport atd. Má dobíjení , dlouhou nohu Xl a ještě navíc v akci byl šroub High Trust.
Tam je rezerva dostatečná, běžný provoz na 1/3 plynu, vyjímečně na 1/2. Spotřeba příznívá. Letos jsem za 3 týdny na moři nevyjel ani 8 litrů benzínu a 2 dcl oleje. Prostě samé klady. pokud natrefíš na podobnou nabídku, neváhej a ber. Nové 2T už se neprodávají.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Mohu se taky podělit zkušeností s motory na lodi podobné velikosti
Souhlasím s Liborem, je dobré se řídit doporučením konstruktéra lodi. Ta moje plachetnice má 6,8m a 1600kg, na jezerech se běžně používá motor kolem 5 koní. Výrobce na moji doporučuje na řeky a moře 8-15 koní, na moře spíše 10-15.
Zkoušel jsem od 4k 2T suzuki - na přehradu dostačující, ale je tam cítit, že je to málo. Zkoušel jsem taky 6koní mercury, je to 2válec a má klidnější chod než suzuka, chová se mnohem lépe. S tím 4k se musí dávat dost plynu.
Jinak jsem spíše zastáncem 4taktních, to je můj subjektivní pocit, nemám moc rád ten nepravidelný chod dvoutaktu na volnoběh. A raději mám taky 2-válec, jeho klidný a tichý kultivovaný chod. Zkoušel jsem ještě Yamahu 4T 6k, nyní používám Hondu 8k a Hondu 10k, zkoušel jsem i Mercury 15 koní
Poznatky jsou tyto - Těch 15 koní se skoro v ničem nelišilo od 10koní, tedy ve výkonu, ale byla dost větší spotřeba. Ta plachetnice ve výtlačné plavbě už stejně rychleji nepopluje.
Ten starý 8koní považuji za dostatečný, mám jej u nás na přehradě, kde hrozí ukradení. Běžný provoz na 1/3plynu, pluje asi 4,5uzlu, max je 6,6kn při 3/4plynu.
Nová Honda 10k - mám s vrtulí High trust 10x6,5 a jeví se jako optimální, mám ji na delší výpravy a moře. Chová se podobně jako 8k, max je 7,5 uzlu na 3/4plynu. Tedy je tam dost rezervy pro horší situace. Při plavbě proti vlnám 1-2m a větru 40kn jsme zvládli asi 4míle do zátoky, rychlost ale 3-4kn.
Je dobrá se taky kouknout na další parametry - jako je objem motoru. Ten má podstatný vliv na hodnotu točivého momentu, který se ale lodních motorů neuvádí. Má však jistě vliv na to jaký rozměr vrtule se dá namontovat. A podle toho pak se jinak chová v rozsahu otáček 1000-3000, kde se asi v praxi pohybujeme. (nemluvím o motorácích, kde se často jezdí na plný plyn)
Ještě jiný poznatek - některé motory např. Yamaha a Honda vyrábí motor 6 a 8 koní shodné konstrukce, se stejným objemem, pouze jinak nastavený karburátor. Často je tam značný rozdíl v ceně. V praxi se pak chovají skoro stejně, rozdíl výkonu se pozná až ve vysokých otáčkách.
Proč o tom přemýšlet - motor 5koní/1Válec má objem cca120ccm, 6koní pak je dvouválec 200-220ccm. Tedy papírový rozdíl 1koně se v praxi jeví, jako by byl ten 6k dvakrát silnější.
To jsou tedy moje zkušenosti a subjektivní názory, třeba někomu pomohou.
Souhlasím s Liborem, je dobré se řídit doporučením konstruktéra lodi. Ta moje plachetnice má 6,8m a 1600kg, na jezerech se běžně používá motor kolem 5 koní. Výrobce na moji doporučuje na řeky a moře 8-15 koní, na moře spíše 10-15.
Zkoušel jsem od 4k 2T suzuki - na přehradu dostačující, ale je tam cítit, že je to málo. Zkoušel jsem taky 6koní mercury, je to 2válec a má klidnější chod než suzuka, chová se mnohem lépe. S tím 4k se musí dávat dost plynu.
Jinak jsem spíše zastáncem 4taktních, to je můj subjektivní pocit, nemám moc rád ten nepravidelný chod dvoutaktu na volnoběh. A raději mám taky 2-válec, jeho klidný a tichý kultivovaný chod. Zkoušel jsem ještě Yamahu 4T 6k, nyní používám Hondu 8k a Hondu 10k, zkoušel jsem i Mercury 15 koní
Poznatky jsou tyto - Těch 15 koní se skoro v ničem nelišilo od 10koní, tedy ve výkonu, ale byla dost větší spotřeba. Ta plachetnice ve výtlačné plavbě už stejně rychleji nepopluje.
Ten starý 8koní považuji za dostatečný, mám jej u nás na přehradě, kde hrozí ukradení. Běžný provoz na 1/3plynu, pluje asi 4,5uzlu, max je 6,6kn při 3/4plynu.
Nová Honda 10k - mám s vrtulí High trust 10x6,5 a jeví se jako optimální, mám ji na delší výpravy a moře. Chová se podobně jako 8k, max je 7,5 uzlu na 3/4plynu. Tedy je tam dost rezervy pro horší situace. Při plavbě proti vlnám 1-2m a větru 40kn jsme zvládli asi 4míle do zátoky, rychlost ale 3-4kn.
Je dobrá se taky kouknout na další parametry - jako je objem motoru. Ten má podstatný vliv na hodnotu točivého momentu, který se ale lodních motorů neuvádí. Má však jistě vliv na to jaký rozměr vrtule se dá namontovat. A podle toho pak se jinak chová v rozsahu otáček 1000-3000, kde se asi v praxi pohybujeme. (nemluvím o motorácích, kde se často jezdí na plný plyn)
Ještě jiný poznatek - některé motory např. Yamaha a Honda vyrábí motor 6 a 8 koní shodné konstrukce, se stejným objemem, pouze jinak nastavený karburátor. Často je tam značný rozdíl v ceně. V praxi se pak chovají skoro stejně, rozdíl výkonu se pozná až ve vysokých otáčkách.
Proč o tom přemýšlet - motor 5koní/1Válec má objem cca120ccm, 6koní pak je dvouválec 200-220ccm. Tedy papírový rozdíl 1koně se v praxi jeví, jako by byl ten 6k dvakrát silnější.
To jsou tedy moje zkušenosti a subjektivní názory, třeba někomu pomohou.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
S tím obsahem a počtem válců u motorů 6HP to je trochu jinak. Tak velký obsah má pouze 2válcová Yamaha 6+8HP 197ccm.
Jinak tak silné motory (6HP) jsou všechny 1 válce s obsahem mnohem menším.
Suzuki 4+5+6 136ccm
Parsun 5 112ccm
Selva 5+6 135ccm
Tohatsu 6 123 ccm
Mercury 6 123 ccm (údajně stejný motor s Tohatsu)
Honda 5 127 ccm
Yamyha 6+8 197 ccm-2válce.
Dříve se dělali 2 válce i Evindure a Johnson ale ty neměli taky tak velký obsah.
Samozřejmě zvuk dvouválce a jeho kroutící moment jsou lahodnější uchu ale z důvodu ceny a levnější výroby pro tyto
"rekreační motory" přešli všichni výrobci na 1 válce.
Jinak tak silné motory (6HP) jsou všechny 1 válce s obsahem mnohem menším.
Suzuki 4+5+6 136ccm
Parsun 5 112ccm
Selva 5+6 135ccm
Tohatsu 6 123 ccm
Mercury 6 123 ccm (údajně stejný motor s Tohatsu)
Honda 5 127 ccm
Yamyha 6+8 197 ccm-2válce.
Dříve se dělali 2 válce i Evindure a Johnson ale ty neměli taky tak velký obsah.
Samozřejmě zvuk dvouválce a jeho kroutící moment jsou lahodnější uchu ale z důvodu ceny a levnější výroby pro tyto
"rekreační motory" přešli všichni výrobci na 1 válce.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Chtěl jsem tím přiblížit, že může být dost rozdíl mezi motory stejného výkonu např.6 koní
konkrétně Suzuki 6 jednoválec se bude se svým objemem a malou vrtulí projevovat mnohem hůře než ta Yamaha F6 dvouválcová s větší vrtulí.
Nemluvím ale o výkonu v nejvyšších otáčkách.
Taky Honda dělala do r.2002 motor o objemu 197ccm s výkonem 6 a 8 koní. Občes se objevuje na e-bay.
Při nákupu nového motoru je ten cenový rozdíl značný, u starších už tolik ne.
Ale taky byla nedávno akce u Yamahy, kdy ten motor F6 byl nový za 39 tis. Kč.
Měl jsem dříve taky 15let starý Honda BF75, velmi povedený, takřka nezničitelný 4takt 2V. dnes se objeví občas za cca 13tis. Novější model BF8 (do 2002) měl jen kosmetické změny. Hondu jsem zvolil pro její spolehlivost.
Vycházím z informací z německa, kde je nápadně často na prodej Yamaha s poruchou zap. cívky nebo CDI modulu zapalování.
Taky u Mercury to není výjimka.
Ale ne každý bude investovat do nového, tak třeba někomu pomůžou takové informace.
Dost zásadní rozdíly jsou mezi motory 8-10koní ve výkonu alternátoru, katalogový údaj to neřekne. Mám na mysli fakt, při jakých otáčkách dosahuje udávaný proud. Pokud to někoho bude zajímat, mohu se podělit s naměřenými údaji.
konkrétně Suzuki 6 jednoválec se bude se svým objemem a malou vrtulí projevovat mnohem hůře než ta Yamaha F6 dvouválcová s větší vrtulí.
Nemluvím ale o výkonu v nejvyšších otáčkách.
Taky Honda dělala do r.2002 motor o objemu 197ccm s výkonem 6 a 8 koní. Občes se objevuje na e-bay.
Při nákupu nového motoru je ten cenový rozdíl značný, u starších už tolik ne.
Ale taky byla nedávno akce u Yamahy, kdy ten motor F6 byl nový za 39 tis. Kč.
Měl jsem dříve taky 15let starý Honda BF75, velmi povedený, takřka nezničitelný 4takt 2V. dnes se objeví občas za cca 13tis. Novější model BF8 (do 2002) měl jen kosmetické změny. Hondu jsem zvolil pro její spolehlivost.
Vycházím z informací z německa, kde je nápadně často na prodej Yamaha s poruchou zap. cívky nebo CDI modulu zapalování.
Taky u Mercury to není výjimka.
Ale ne každý bude investovat do nového, tak třeba někomu pomůžou takové informace.
Dost zásadní rozdíly jsou mezi motory 8-10koní ve výkonu alternátoru, katalogový údaj to neřekne. Mám na mysli fakt, při jakých otáčkách dosahuje udávaný proud. Pokud to někoho bude zajímat, mohu se podělit s naměřenými údaji.
jednoválec versus dvouválec
Za největší problém při přechodu z jednoválce na dvouválec vidím váhu, která je téměř dvojnásobná. To si každý musí zvážit, jestli mu ta kultivovanost chodu a lahodnost zvuku za to stojí.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Ano dvouválec, obsah 165ccm, váha nějakých 27 kg.
Kdo má zájem ještě se prodává nová
http://www.nauticagoldfish.com.br/produ ... _hp_cmh_2t
za nějakých 32 500,-kč
Kdo má zájem ještě se prodává nová

http://www.nauticagoldfish.com.br/produ ... _hp_cmh_2t
za nějakých 32 500,-kč
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: vlastní zkušenost
[quote="Felix"]Z vlastní zkušenosti mohu říci, že na lodi obdobných paramtrů (délka 605, pohotovostní hmotnost 1100 kg)
quote]
zadání: Mám loď 6,5 m hmotnost cca 1300 kg a chtěl bych na ni použít závěsný motor, bla,bla,bla
teda vážení, nějak nechápu, jak můžete říkat "loď stejných nebo podobných parametrů" a od boku střílet výkony, délky nohy a nedej bože i parametry vrtule, když nevíte jaký je tvar trupu.
felix má, pokud vím, plachetnici. může to být plachetnice ( pochybuju, to by napsal ) , může to být výtlak a stejně tak i loďka s klouzavým dnem.
No a v tom momentě jsou všechny vaše soudy a rady na prd.
takže především by měl pan šťastný a zřejmě šťastně nevědomý majitel seznámít zdejší veřejnost se VŠEMI PARAMETRY, no a pak by se teprv dalo fundovaně radit. pokud se v tom nevyzná, nechť pošle foto
quote]
zadání: Mám loď 6,5 m hmotnost cca 1300 kg a chtěl bych na ni použít závěsný motor, bla,bla,bla
teda vážení, nějak nechápu, jak můžete říkat "loď stejných nebo podobných parametrů" a od boku střílet výkony, délky nohy a nedej bože i parametry vrtule, když nevíte jaký je tvar trupu.
felix má, pokud vím, plachetnici. může to být plachetnice ( pochybuju, to by napsal ) , může to být výtlak a stejně tak i loďka s klouzavým dnem.
No a v tom momentě jsou všechny vaše soudy a rady na prd.
takže především by měl pan šťastný a zřejmě šťastně nevědomý majitel seznámít zdejší veřejnost se VŠEMI PARAMETRY, no a pak by se teprv dalo fundovaně radit. pokud se v tom nevyzná, nechť pošle foto
- brtnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vysočina
Vereránům zvoní hrana!
Ahoj přátelé,
na ministerstvu dopravy ČR, oddělení vnitrozemské plavby jsem zjistil:
Pro přívěsné lodní motory na malých plavidlech platí následující omezení:
1) Přívěsný motor nesmí být starší 25 let. Tato podmínka platí i u motorů, které jsou již zapsány v lodním osvědčení.
Platnost lodního osvědčení osvědčení, v němž je zapsán motor starší 25 let, nebude prodloužena, takový motor je nutné vyměnit.
2) Přívěsný motor malého plavidla, které má být zaevidováno v plavebním rejstříku České republiky, musí splňovat podmínky (zejména emisní limity) pro uvedení na trh Evropského společenství. V současné době platí přechodné období pro splnění tohoto požadavku, na základě zásahu Evropské komise však bude toto přechodné období přibližně do konce tohoto roku zrušeno.
3) Pro nově instalovaný (vyměněný) přívěsný motor malého plavidla již zapsaného v plavebním rejstříku platí stejné podmínky jako pro motor nově evidovaného malého plavidla.
4) Pro motory malých plavidel nepodléhajících evidenci platí teoreticky stejné podmínky, pokud jde o emisní limity.
Z hlediska druhu motoru (dvoudobé - čtyřdobé) se podmínky pro použití na malém plavidle nerozlišují.
Tož, mrkněte se na štítek Vašeho motoru
na ministerstvu dopravy ČR, oddělení vnitrozemské plavby jsem zjistil:
Pro přívěsné lodní motory na malých plavidlech platí následující omezení:
1) Přívěsný motor nesmí být starší 25 let. Tato podmínka platí i u motorů, které jsou již zapsány v lodním osvědčení.
Platnost lodního osvědčení osvědčení, v němž je zapsán motor starší 25 let, nebude prodloužena, takový motor je nutné vyměnit.
2) Přívěsný motor malého plavidla, které má být zaevidováno v plavebním rejstříku České republiky, musí splňovat podmínky (zejména emisní limity) pro uvedení na trh Evropského společenství. V současné době platí přechodné období pro splnění tohoto požadavku, na základě zásahu Evropské komise však bude toto přechodné období přibližně do konce tohoto roku zrušeno.
3) Pro nově instalovaný (vyměněný) přívěsný motor malého plavidla již zapsaného v plavebním rejstříku platí stejné podmínky jako pro motor nově evidovaného malého plavidla.
4) Pro motory malých plavidel nepodléhajících evidenci platí teoreticky stejné podmínky, pokud jde o emisní limity.
Z hlediska druhu motoru (dvoudobé - čtyřdobé) se podmínky pro použití na malém plavidle nerozlišují.
Tož, mrkněte se na štítek Vašeho motoru

- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: vlastní zkušenost
david píše:teda vážení, nějak nechápu, jak můžete říkat "loď stejných nebo podobných parametrů" a od boku střílet výkony, délky nohy a nedej bože i parametry vrtule, když nevíte jaký je tvar trupu.
Tedy... ehm... kdybych nevěděl, jaký je tvar trupu, netroufl bych si radit, ale když on hned v prvním příspěvku tazatel mluví o své Beluze...

-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: vlastní zkušenost
Felix píše:david píše:teda vážení, nějak nechápu, jak můžete říkat "loď stejných nebo podobných parametrů" a od boku střílet výkony, délky nohy a nedej bože i parametry vrtule, když nevíte jaký je tvar trupu.
Tedy... ehm... kdybych nevěděl, jaký je tvar trupu, netroufl bych si radit, ale když on hned v prvním příspěvku tazatel mluví o své Beluze...
jo, až na to, že příspěvek byl posléze editovanej. původně nebylo o beluze ani čáry
- vesnican
- nováček na fóru
- Příspěvky: 5
- Registrován: sob črc 19, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hýskov
Délka nohy motoru
Ahoj vespolek, prosil bych, zda mi někdo neporadí, jak se volí délka nohy... Mám pěti metrový kajuťák, a po jeho pořízení jsem koupil motor s nohou krátkou. Ne že bych se s někým radil, prostě byl a cena byla výborná, tak jsem do toho šel. Po motoru mi však již při druhé sezóně zbyli uřezané bowdeny, nyní opět koukám po nějaké koupi... Ty které se mi ale líbí, mají nohu dlouhou... Možná je to ale dobře? nevím a tak prosím o radu: kolik mám mít hořejšek propelleru od dna lodi? nebo osa? nevím jak se to měří a kótuje...
Předem děkuji za radu.
Předem děkuji za radu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti