



Moderátoři: vilma, Pepa, david
Viky_CZ píše:Vypada to jako starter s reduktorem, to je mozna důvod proc to je titerny. Videl jsi reduktorovej starter na Feldu? Vypada legracne.
Ted si nejak nevzpominam... ty mas na motoru i venec, ze jo?
Edit: Jo uz viiim! Ty mas místo starteru navijak na snuru s pastorkem!!! To je celkem jednoduchy vymenit za elektrickej, mělo by to jit bez velkyho rozvrtavani, akorát si nepamatuju kolik je kolem mista.
Lemon píše:Trochu mimo mísu, ale jen k tomu motoru. V Chorvatsku jsem se hodně rozhlížel po motorech a dělal si takový průzkum co se tam používá. Ty Selvy tam byly hlavně ve větších kubatůrách a pak občas někde tyhle 5XS. Jednou jsem u břehu pozoroval mladíka, jak s kočkou odjížděl pryč a taky se s tím startováním pral. Když zatáhnul snad podesáté, vyndal odkudsi z útrob startovací spray , sundal dekl motoru a pak na první zátah. To že to byl strart spray jsem poznal, když závan větru donesl k našemu místu vedle charakteristický zápach etéru. No a pak jsem tenhle startovací proces viděl nezávisle na jiném člunu se stejným motorem ještě jednou přímo v Rabacu, ale tam nejprve fouknul do motoru a pak až stratoval.
Evidentně je tedy obtížnější tenhle motor nastatrovat, otázka je, jak ten start spray tomu motoru ubližuje nebo ne.
To řešení se startérem je ideální. Ale proč některé jiné motory ( značky ) chytají na "půldrb" ? Mám pocit , že soudruzi od Selvy někde udělali chybu, protože se zdá, že je to prostě obecný problém. Navíc se to vehementně probírá na zahraničních fórech, kde to někdo řešil variabilním předstihem.
( změna předstihu s otáčkami - při malých otáčkách je předstih nastavený tak, aby to dobře zapalovalo, se vzrůstajícími se optimalizuje pro tah motoru )
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host