
Nonstop osamělá plavba kolem světa
Moderátoři: vilma, Pepa, david
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
[/quote]
Nemáš odkaz na stránky s/y Lavinia kde se ta plavba dá sledovat??
díky[/quote]
Asi svuj WEB nema. Zkusim se zeptat. Jinak bylo zrizeno vlakno zde na foru
Lodě a jachtaři s OK značkou
Pavel je skovany pod OK1BD/MM
tam jsou tri odkazy, asi nejlepsi je ten na winlink.org
modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=98
Je tam i Standa OK4ETE, zitra s/y ETERNITE vyplouva ze Stetina na Balt, ma take HF vysilacku a bude davat take svoji pozici, jak to rozchodi, da vedet
Edit: Tak Standa se dnes pohnul.
Nemáš odkaz na stránky s/y Lavinia kde se ta plavba dá sledovat??
díky[/quote]
Asi svuj WEB nema. Zkusim se zeptat. Jinak bylo zrizeno vlakno zde na foru
Lodě a jachtaři s OK značkou
Pavel je skovany pod OK1BD/MM
tam jsou tri odkazy, asi nejlepsi je ten na winlink.org
modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=98
Je tam i Standa OK4ETE, zitra s/y ETERNITE vyplouva ze Stetina na Balt, ma take HF vysilacku a bude davat take svoji pozici, jak to rozchodi, da vedet
Edit: Tak Standa se dnes pohnul.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Petr měl dnes v 11,00hod na stanici radio-žurnál, živý rozhovor.
Tak jsem se ho zeptal, zda uvažuje o případném vysílání na radio-amatérských frekvencích (HAM).
Pokud ano, tedy konkrétně na jaké FR a v jakém čase.
Asi není ještě rozhodnut. Mluvil právě, jen o tom emailu. Tak se halt necháme překvapit.
alffa
OK4AHA
Tak jsem se ho zeptal, zda uvažuje o případném vysílání na radio-amatérských frekvencích (HAM).
Pokud ano, tedy konkrétně na jaké FR a v jakém čase.
Asi není ještě rozhodnut. Mluvil právě, jen o tom emailu. Tak se halt necháme překvapit.

alffa
OK4AHA
Re
Délka lodě je dána .. Jen tak by mě zajímalo jak max. dlouhou loď je schopen řídit jeden člověk /komfortně - ne aby se z toho zbláznil
)/

Re: Re
spuctum píše:Délka lodě je dána .. Jen tak by mě zajímalo jak max. dlouhou loď je schopen řídit jeden člověk /komfortně - ne aby se z toho zbláznil)/
No takMonacka Wally dela plachetnice ktere jsou navrhovany pro single-handed sailing a rozhodne to nejsou male plachetnicky napr. Wally CENTO ma 100ft, ESENCE dokonce 143ft a ve vyrobe ma i vetsi kousky


- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
To ten novinář asi musel hodně dlouho přemýšlet, než ho napadl takhle blbej nadpis.
Ale i Lidovky o Petrovi píšou.
Ale i Lidovky o Petrovi píšou.
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2519
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
O plavbě Petra Ondráčka čtěte v kronice obce Mokré
http://www.obecmokre.cz/
http://www.obecmokre.cz/
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Nemá Petr nějaké jiné stránky než http://nonstopsailing.webnode.cz ?
Tam už od února není žádná aktuální informace.
Tam už od února není žádná aktuální informace.
- Lachtan
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 448
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Praha
Ahoj. Nehodnotím a nesoudím přírodu, tj. i závadu-náhodu, nechápu význam slov smůla, nespravedlnost a podobné výplody politiků a žurnalistů. Takto vcelku dobře rozjetý around..., v pravý čas, to chápu. Rozhodnutí Petra je vítězství rozumu!!!!! Pokračovat bez energie, tj. bez spojení a bez předpovědí počasí, to bych chápal někde v poslední čtvrtině cesty, někde za mysem Horn. Věřím, že příští start přinese ještě lepší podmínky. V prvních fázích plavby by rozhodně mělo vše fungovat! Ještě pár slov k Neptunovi. Má rád všechny, co používají rozum, ale občas to zafouká víceé, ale to není v jeho moci, moře nevládne větrům, to rozumný člověk ví.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Ja jsem to sem dal, protoze vas jeho plavba zajima. Zpravu o tom predal Pavel OK1BD/mm, ktery je take na ceste okolo sveta a s Petrem ma kontakt. Vraci se zpet a na vypluti ma okno jeste asi 14 dni.
Info je uz na:
http://www.sailboat-singa.cz/?p=aktuality-news
Info od Vladi OK1ATQ co vede rani krouzek na 14320 USB ve kterem se objevuji i cesti jachtari amateri z more. Albert EA5HID/mm ( je v Portugalsku ), OK1BD/mm ( je v Gibraltaru ), OK1MAJ/mm ( je nedaleko Kralovstvi Tonga ), Mirek OK4SW/mm ( Kanarske ostrovy ), Lada 9A5LO ( byl v HR ),
Martin OK4MA byl u Korsiky,DNES BYLO VELICE RUSNO. A BYL PRITOMEN NA FEQ TAKE OK1MAJ/MM, ALE SLYSEL JEN RUDU (ZL2KBR A N.Zelandu, dava mu na lod predpoved pocasi ). NAS NESLYSEL! JE MEZI SAMOA A TONGA.
Pokud k tomu vysilani z lodi neco budete mit, napiste do vlakna ktere je k tomu zrizene
modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=98
Petr take veze vysilacku a slibil ze az lod vyladi a bude mit vic casu ozve se tam take.
Info je uz na:
http://www.sailboat-singa.cz/?p=aktuality-news
Info od Vladi OK1ATQ co vede rani krouzek na 14320 USB ve kterem se objevuji i cesti jachtari amateri z more. Albert EA5HID/mm ( je v Portugalsku ), OK1BD/mm ( je v Gibraltaru ), OK1MAJ/mm ( je nedaleko Kralovstvi Tonga ), Mirek OK4SW/mm ( Kanarske ostrovy ), Lada 9A5LO ( byl v HR ),
Martin OK4MA byl u Korsiky,DNES BYLO VELICE RUSNO. A BYL PRITOMEN NA FEQ TAKE OK1MAJ/MM, ALE SLYSEL JEN RUDU (ZL2KBR A N.Zelandu, dava mu na lod predpoved pocasi ). NAS NESLYSEL! JE MEZI SAMOA A TONGA.
Pokud k tomu vysilani z lodi neco budete mit, napiste do vlakna ktere je k tomu zrizene
modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=98
Petr take veze vysilacku a slibil ze az lod vyladi a bude mit vic casu ozve se tam take.
- StandaKubicek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 19
- Registrován: úte pro 30, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Solo Nonstop Around Sailing Petra Ondráčka z 3. 9. 2011
3.9. 2011 sobota
SMŮLA PETRA NEOPUSTILA
Ve čtvrtek 1.9. 2011 odpoledne mi Petr volal přes Iridium, že mu totálně odešel zcela nový větrný generátor a že je tím pádem bez lednice, kde má důležité oční kapky, které je nutno uchovávat v chladnu. Navíc, že trčí již 2. den v bezvětří, a že náhradní nouzový způsob dobíjení, který vymyslel, že bude drátem nabíjet jednotlivé baterie přímo, nemůže ani vyzkoušet, protože prakticky nefouká. Volala jsem tedy nejprve naší velkou zdravotní oporu Krajskou zdravotní Ústí n. Labem MUDr. Zubinu. Ten mi sdělil, že kapky by skutečně měly být v chladnu, ale že je nutno mluvit s lékařkou, která ho léčí v Motole MUDr. Štěpánkovou. Ta mi vše vysvětlila a došla k názoru, že když léky dá do kýlu na nejchladnější místo v lodi, že v dané situaci zajistí jejich kvalitu. Velmi se mi ulevilo. Stejně jsem ale měla v úmyslu na Petra tlačit, aby se vrátil do Falmouth, vše vyřešil koupí nového generátoru a aby provedl NOVÝ START. On však nechtěl ani slyšet. Náhle mi však zazvonil telefon. Volal Richard Konkolski, že Petr mu sdělil svůj problém a řekl mi, že by si takto závažnou vadu měl Petr odstranit, když je poměrně blízko Falmouth a provést NOVÝ START. Kdyby byl Richard po ruce, dostal by ode mne pusu za tento jeho názor. Večer Petr opět volal a já jsem na něho opět tlačila s touto verzí a s podporou Richarda. On měl již jeho dopověď a znal přesně jeho názor. Moc se mu pořád do návratu nechtělo. Domluvili jsme se tedy, že když nefouká, nechá si ještě celý pátek na rozmyšlenou a večer mi sdělí, jak se rozhodl. Netrpělivě jsem čekala na telefon. Zazvonil a na druhém konci se ozvalo;Já se tedy vracím. Spadl mi kámen ze srdce. I Petr zněl již jako vždy. Určité napětí, které jsem pořád cítila, bylo opět pryč. Myslím, že tím, že se konečně rozhodl, se dostal opět do své reality. Další věc je ta, kdy a jak opět začne foukat. Na motor se moc nemůže spoléhat. Namontoval si sklopnou vrtuli, aby ho při jízdě celou cestu nebrzdila a je velmi malá. Dále nestihl zcela dořešit vratku motoru a moc jí nevěří. Říkal si, že motor stejně nesmí použít k jízdě a na manévr ve dvou přístavech při vyplutí a doplutí mu bohatě postačí.
Budeme nadále sledovat, kdy ho již konečně velká smůla opustí.
Za Jarku Ondráčkovou uveřejňuje
Zdenál z Hebe III
SMŮLA PETRA NEOPUSTILA
Ve čtvrtek 1.9. 2011 odpoledne mi Petr volal přes Iridium, že mu totálně odešel zcela nový větrný generátor a že je tím pádem bez lednice, kde má důležité oční kapky, které je nutno uchovávat v chladnu. Navíc, že trčí již 2. den v bezvětří, a že náhradní nouzový způsob dobíjení, který vymyslel, že bude drátem nabíjet jednotlivé baterie přímo, nemůže ani vyzkoušet, protože prakticky nefouká. Volala jsem tedy nejprve naší velkou zdravotní oporu Krajskou zdravotní Ústí n. Labem MUDr. Zubinu. Ten mi sdělil, že kapky by skutečně měly být v chladnu, ale že je nutno mluvit s lékařkou, která ho léčí v Motole MUDr. Štěpánkovou. Ta mi vše vysvětlila a došla k názoru, že když léky dá do kýlu na nejchladnější místo v lodi, že v dané situaci zajistí jejich kvalitu. Velmi se mi ulevilo. Stejně jsem ale měla v úmyslu na Petra tlačit, aby se vrátil do Falmouth, vše vyřešil koupí nového generátoru a aby provedl NOVÝ START. On však nechtěl ani slyšet. Náhle mi však zazvonil telefon. Volal Richard Konkolski, že Petr mu sdělil svůj problém a řekl mi, že by si takto závažnou vadu měl Petr odstranit, když je poměrně blízko Falmouth a provést NOVÝ START. Kdyby byl Richard po ruce, dostal by ode mne pusu za tento jeho názor. Večer Petr opět volal a já jsem na něho opět tlačila s touto verzí a s podporou Richarda. On měl již jeho dopověď a znal přesně jeho názor. Moc se mu pořád do návratu nechtělo. Domluvili jsme se tedy, že když nefouká, nechá si ještě celý pátek na rozmyšlenou a večer mi sdělí, jak se rozhodl. Netrpělivě jsem čekala na telefon. Zazvonil a na druhém konci se ozvalo;Já se tedy vracím. Spadl mi kámen ze srdce. I Petr zněl již jako vždy. Určité napětí, které jsem pořád cítila, bylo opět pryč. Myslím, že tím, že se konečně rozhodl, se dostal opět do své reality. Další věc je ta, kdy a jak opět začne foukat. Na motor se moc nemůže spoléhat. Namontoval si sklopnou vrtuli, aby ho při jízdě celou cestu nebrzdila a je velmi malá. Dále nestihl zcela dořešit vratku motoru a moc jí nevěří. Říkal si, že motor stejně nesmí použít k jízdě a na manévr ve dvou přístavech při vyplutí a doplutí mu bohatě postačí.
Budeme nadále sledovat, kdy ho již konečně velká smůla opustí.
Za Jarku Ondráčkovou uveřejňuje
Zdenál z Hebe III
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Monterey píše:No jak citam Petrov kratky cestopis, vsetko sa mu kazi rad, radom, lod nema poriadne vyskusanu, ja by som mu radil, vratit sa domov, rok sa pohrat s lodou a potom vyrazit cez mlaku. Ani to nechapem, ked nefuka a motor nezapne, solar nema tak ako bude mat elektriku?
Petr urcite solarko ma, lod mu to utahne, problem by byl s lednickou na uchovani leku. Treba jeste solarko prida.
Motor muze pouzit jen na manevrovani v pristavu, za bezvetri ho pouzit nemuze, musi tu zem obeplout jen na palchty. Jakmile popluje na motor na mori z jakehokoliv duvodu znamena to konec plavby.
- bozakafka
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 823
- Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
- Reputace: 2
- Kontaktovat uživatele:
dostatečný přísun energie na plachetnici je složitá věc. zejména pokud je na palubě spoustu spotřebičů, který mají velkou spotřebu.lednice je bohužel jeden z největších žroutů. dobíjet loď motorem je naprosté zoufalství. vím o čem mluvím, protože tento styl jsem dost dlouho používal. příkon a spotřeba se dá spočítat a vyvážit, plus něco přidat jako rezervu. jenže pokud se něco pokazí, tak je to malér. při plavbě kterou podniká petr je vindgenerátor skoro hlavním zdrojem, potíž je v tom že tyto zařízení jsou velmi náchylné na poruchy. v poslední době jsem začal být příznivcem tří věcí. chytré dobíjení sterling, dobré solarpanely a generátor. strašně mně totiž vadí ověšovat loď různými rampama a sloupy pro panely a vind generátor.nejsem si jistý, ale myslím si že drtivá většina plachetnic závodící kolem světa kvuli poruchovosti větrníků od nich ustoupila. cruising je jiný než závod, vůbec nevím vlastně do jaké kategorie petrovu plavbu zařadit, zdá se mi že je to tak na půl. návrat do portu je rozumným řešením zkušeného jachtaře. bohužel je pro mne a při mé profesi naprosto nepochopiteným hazardem vyplout s vědomím porouchaného motoru. takové řeči že motor se nastartuje při závodu před startem a za cílem můžou vést jen ti co o tom nemají žádnou páru. nemyslím to že by někdo vědomně podváděl, ale mluvím o emergenci manévrech. prostě pokud je součástí plavidla motor měl by být v pořádku. pokud se něco pokazí při plavbě to už je něco jiné.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host