Costa Concordia.

Kdo kde koho potkal, kam kdo pluje. Kdo se dlouho nehlásí.
Nehody a úspěchy, i neověřené.
ŽÁDOSTI O POMOC.
POZOR ! Tato sekce není vhodná pro žerty !!!

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1255
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 144
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Omen » čtv úno 12, 2015 11:39 am

Zdenda12345 píše: ....Omene, myslim, že seš úplně mimo....

To nevadí, hlavně že ty jsi IN.
Moje poznámka je se smajlíkem a pro bystřejší měla znamenat, že "ukazovat se u břehů" ještě neznamená "potopit loď".
No a k tomu tlaku vrchnosti ještě chudák navíc osobně selhal :?
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1477
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv úno 12, 2015 12:43 pm

Pánové,

uvědomme si princip maximální odpovědnosti kapitána - v našem případě skipera, velitele jachty, můžeme to nazývat jakýmkoliv termínem.

Pokud se nic nestane, nikdo nikoho nepostihuje za porušování předpisů a hlavně zvyklostí.
Kdo nás poučuje posádku o bezpečnosti na lodi, postupu při havárii, evakuaci.?
Všichni tolerujeme alkohol na lodi.
Kolikrát se necháme vyhecovat k manévru, který bychom normálně neudělali.
Vše je O.K., dokud nikdo nepřijde o život nebo nedojde k milionovým škodám.

Jakmile se někdo z lodě nevrátí, počítej s obrovskými potížemi, včetně trestně právních důsledků.

Maximální odpovědnost velitele plavidla je základním principem námořního práva.
Chyby dalších důstojníků. Dobře. Kapitán nese největší odpovědnost.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2022
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 98
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » čtv úno 12, 2015 1:07 pm

Ale to neni vsechno, jeste dostal dozivotni zakaz vykonavat verejnou funkci :shock: ...to zamena, ze nemuze do politiky...... :lol:
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1615
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv úno 12, 2015 1:19 pm

Osobní selhání nehodnotim. Asi nikdo, kdo se nikdy sám nedostal do vážný situace s ohrožením života by takový věci hodnotit neměl. Můžeme se všichni plácat po ramenou, ale dokud se to nestane, tak si stokrát můžeme říkat, že bychom se zachovali jako hrdinové. Na druhou stranu oni na to jako posádka jsou školeni a připravováni, takže to rozhodně selhání je. Minimálně profesionální.

Jardo, souhlas. To je ještě další stránka věci.

Já jsem chtěl nadhodit myšlenku, že mu někdo nadřízený mohl říct "hele ber to blíž kolem břehů. Potřebujeme bejt víc vidět. Vody je tam určitě dost a ty to zvládneš". Stokrát to vzal blíž a nic se nestalo a všichni ho plácali po ramenou. Po sto prvé už to bohužel nevyšlo a on se teď zodpovídá mj. proč se odchýlil od bezpečné plavební trasy.

Nejsem jeho obhájce, ani kat. Tohle se děje dnes a deně. Nejen na lodích.
Když už to tu Jarda psal: představte si , že jste najatý skiper a partě dovolenkářů zakážete alkohol. Z dovolený budou naštvaný a budou si stěžovat výš. Najmou si příště takovýho skipera ještě?

V práci třeba chlapi nakládali tak těžkej krám, že se ještěrka převracela na čumák. Co s tim? Tehdy přihlížející majitel řekl, ať se dva chlapi pověsí ještěrce na zadek a naložili to. Co by se asi dělo, kdyby se někomu něco vážnýho stalo? Určitě by majitel řekl, že jim to nařídil co?
Uživatelský avatar
bedrich
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 423
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod bedrich » čtv úno 12, 2015 1:36 pm

Každý z nás musí vědět kolik jeho "triko" unese a ne si ho pak sundat.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1615
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv úno 12, 2015 1:52 pm

Tak jeho triko to evidentně uneslo. Na druhou stranu mu to hrdinství vyneslo (zatim nepravomocných) 16 let v chládku. :whist:
Uživatelský avatar
spuzva
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 339
Registrován: pon zář 29, 2008 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod spuzva » čtv úno 12, 2015 2:06 pm

Zdenda12345 píše:Co bylo první? slepice, nebo vejce?
Jako kapitán má rozhodovací pravomoc a plnou odpovědnost. Kdyby ale neposlouchal pokyny majitele a neukazoval se u břehů, tak by rychle dokapitánoval.

Mam podobnou pracovní zkušenost.
Takovýhle příkazy nikdo nikomu nedá písemně. Když to dopadne dobře, OK. Když to dopadne blbě, tak se člověk veze v průs.eru. Neni šance dokázat, že nějaký příkz padl.


Promin, ale nesouhlasím... Nevěřím tomu, že dostal takový příkaz a nevěřím, kdyby ho dostal, že neuposlechnutí takového příkazu by ho stálo místo...
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1615
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv úno 12, 2015 2:24 pm

Samozřejmě tu existuje i druhá možnost, že se do mělčích vod mimo plavební trasu se pouštěl dobrovolně. Třeba k tomu on sám měl nějakej osobní důvod. :)

Tu kauzu jsem nijak nesledoval, ale to co jsem popisoval byla i jedna z verzí obhajoby. No a protože z praxe vim, že se to stává běžně, tak mě nenapadlo o tom pochybovat. Ale v zásadě tu ta možnost, že to dělal sám o svý vůli je.

P.S. člověk se běžně rozhoduje, jestli v zájmu věci jít do rizika, nebo ne. Na vedoucích pozicích člověk dost často riskuje chudobu a kriminál, na nevedoucích většinou "jen" svý zdraví apod. Někdo do toho jde a pak má kliku, když to vychází a je za skvělého pracovníka. Někdo do toho nejde a pak končí, protože nekope za tým.
Nebuďme naivní. Tohle se stává běžně. Po bitvě je každej generálem.
Uživatelský avatar
spuzva
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 339
Registrován: pon zář 29, 2008 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod spuzva » čtv úno 12, 2015 2:28 pm

Zdendo, nevím, jak to máš ty, ale mně by nikdo ani s bavárkou, ani s ocelovým tjalkem nikam nenahnal. Takový to český "to dáme..." je z mého pohledu 3,14čovina, myslím, že u Schettina šlo o brutální selhání jeho osoby jako kapitána. Což se projevilo i jeho "posttraumatickým šokem" tím, že zdrhal z lodi. Lidsky je mi ho líto, ale to je asi vše. Flastr si zaslouží... Tím jsem řekl vše
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1615
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv úno 12, 2015 2:46 pm

Jestli to máš takhle vnitřně rozhodnuto a nikdy jsi neudělal nic v rozporu s předpisy (v práci, na silnici, alkohol na lodi apod.), tak je to jen dobře. To myslim naprosto bez ironie a obdivuju to.

Já třeba sám za sebe musim přiznat, že občas jedu rychlejš, občas vjedu do jednosměrky, občas parkuju kde nemam atd. Většinou to vyjde, ale občas dostanu flastr.
V práci se snažim lidi neposílat nikam, kde by něco riskovali. Hlavně zdraví. Přiznam se, že ne vždy se to daří. Nesčíselněkrát jsem byl já požádán o něco co sice bylo v zájmu věci, ale nebylo to košér.

Tady opakovaně pluli blíž ostrovům. Zaznělo, že to tak dělal kvůli reklamě. Co ho k tomu opravdu vedlo, jestli to dělal ze svý vůle, nebo jestli to bylo v zájmu věci (ať už z jeho iniciativy, nebo to dostal nařízený) ví nejlíp jen on sám.

Dav má vždy větší sklony k lynčování.
Chtěl jsem tu jen nadhodit a obhájit myšlenku, že to všechno taky mohlo bejt jinak. Já vim houby, jak to bylo, proto ho nesoudim.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1615
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv úno 12, 2015 2:56 pm

Zapoměl jsem dodat... ono to vždy nemusí hned bejt v rozporu s předpisy. Stačí, aby se zhoršily podmínky a pak už je to na tvym rozhodnutí jako kapitána, jestli do toho ještě jdeš, nebo ne. Třeba hrozí, že nestihneš termín, zaplatíš nějaký penále, příště už job mít nebudeš atd. Může se stát, že do toho půjdeš, ono to vyjde a nikdo to neřeší. Nebo to nevyjde a pak se taky může ukázat, že je to tvoje chyba, protože jsi něco špatně vyhodnotil, nebo opomněl.
Uživatelský avatar
bedrich
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 423
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod bedrich » čtv úno 12, 2015 4:21 pm

Nejde o žádný lynčování, ale jednoznačně o rozpor s predpisy šlo (sledoval jsem dost podrobně).
Máš na výběr: buď budeš jezdit na černo v MHD nebo rychleji autem a jednou za čas té chytí-vyplatí se to, nebo má vyšší cenu svedomi, odpovednost k celku? Když lidí chtej něco extra je to zpravidla na neci ukor. Ohrožujes, omezujes, otravujes případně ostatní. Např.
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod hawsepipe » čtv úno 12, 2015 4:27 pm

1/Kapitán Schettino udělal fatální brutální profesionální chybu při vedení lodi (ať už na nátlak firmy nebo z vlastní frajeřiny) - neúměrně riskoval přílišné přiblížení k břehu navíc při maximálním přiblížení točil, místo aby už z bezpečné dálky plul paralelně. Pak stačilo několikavteřinové zaváhání kormidelníka při plnění rozkazů......

2/ Tzv. pozdní vyhlášení poplachu je naproti tomu pochopitelné: Podle dosud platných pravidel SOLAS je první povinný poplach do 24 hod od vyplutí - loď však opustila přístav před pár hodinami na krátký přejezd, cestující nemohli nic znát, zjištění jak katastrofické je poškození lodi zabralo také nějaký čas, druhá teprve fatální škoda byla způsobena až úderem trupu z opačné strany po samovolné otočce bezvládné lodi o 180 ° a zdriftování na skálu u břehu - žádal remorkér a dělal si naději na dotažení lodi cca 1-2NM do přístavu Giglio, kde by cestující bez ohrožení vystoupili. Zbrklé vyhlášení poplachu mohlo vést u naprosto neseznámených cestujících k mohutnější panice a mnoha mrtvým z ušlapání a pod. Teprve po zjištění že škoda je fatální mu nic jiného nezbylo ale věci a nehody se vyvíjejí v konkrétním čase a reaguje se na okamžitý a konkrétní vývoj, nelze znát vždy přesnou budoucnost.

3/ Jeho opuštění lodi je věc, která je stále nevysvětlená - byl vymrštěn, vypadl, nebo chtěl koordinovat únik lidí z lodi z bezprostřední blízkosti na člunu na vodě? Na "mrtvé" lodi ležící na boku byl tak jako tak bezmocný. Pak ale nervově selhalMedicína může vysvětlit. Už jsem mockrát viděl obyčejného řidiče dokonale popleteného po malé bouračce ač nezraněného .......

4/ Na toto obrovské poučení už reaguje Mezinárodní námořní organizace OSN - IMO: byla přijata úprava příslušného pravidla SOLAS požadující 1. cvičný poplach ještě před odplutím u těchto obřích výletních lodí. To přitom bude stát cruisingové společnosti obrovské peníze - znamená to mnohahodinové posuny odjezdů = z hlediska provozovatelů prostojové časy.
Uživatelský avatar
spuzva
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 339
Registrován: pon zář 29, 2008 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod spuzva » čtv úno 12, 2015 4:30 pm

Hawsepipe:

4/ Na toto obrovské poučení už reaguje Mezinárodní námořní organizace OSN - IMO: byla přijata úprava příslušného pravidla SOLAS požadující 1. cvičný poplach ještě před odplutím u těchto obřích výletních lodí. To přitom bude stát cruisingové společnosti obrovské peníze - znamená to mnohahodinové posuny odjezdů = z hlediska provozovatelů prostojové časy.

V mém profesionálním životě jsem absolvoal několik crusie se společnostmi VCL, RCCL, Costa a cvičný poplach byl písknutý vždy před vyplutím - v Miami, v Benátkách, apod...
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod hawsepipe » čtv úno 12, 2015 5:09 pm

Ano, IMO vydalo požadavek na poplachy před vyplutím téměř vzápětí po té havárii ale jako doporučení, nyní to vchází právně v platnost jako povinnost. Je tedy vidět, že rozumní na to reagovali již předtím, než je do toho začala legislativa nutit.
Uživatelský avatar
spuzva
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 339
Registrován: pon zář 29, 2008 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod spuzva » čtv úno 12, 2015 5:14 pm

hawsepipe píše:Ano, IMO vydalo požadavek na poplachy před vyplutím téměř vzápětí po té havárii ale jako doporučení, nyní to vchází právně v platnost jako povinnost. Je tedy vidět, že rozumní na to reagovali již předtím, než je do toho začala legislativa nutit.


Poprvé jsem jel na Majesty of The Seas od RCCL v roce 1998 a tam už to tak dělali..
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3123
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 308
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » čtv úno 12, 2015 5:27 pm

Hmm, žádným výletním parníkem jsem neplul a nevybavuji si cvičný poplach třeba na trajektu z Norska do Dánska. Ale pokud to pasažéři berou stejně „vážně" jako cestující v letadlech, tak by stejně v případě opravového poplachu drtivá většina věděla prd a panikařila.
Uživatelský avatar
spuzva
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 339
Registrován: pon zář 29, 2008 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod spuzva » čtv úno 12, 2015 5:50 pm

lynx píše:Hmm, žádným výletním parníkem jsem neplul a nevybavuji si cvičný poplach třeba na trajektu z Norska do Dánska. Ale pokud to pasažéři berou stejně „vážně" jako cestující v letadlech, tak by stejně v případě opravového poplachu drtivá většina věděla prd a panikařila.


bane čoveče, je to docela dryl. Musíš si vzít vesty z kajut a msíš se dostavit na nástupní místo k záchrannému člunu s tvým pořadovým číslem, atd... Celé to trvá vždy asi 40 minut.
Uživatelský avatar
stani119
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 245
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 20

Re: Costa Concordia.

Příspěvekod stani119 » pát kvě 12, 2017 10:22 pm

Schettinovi je kladeno za vinu, že plavidlo odchýlil od kurzu a přiblížil ke břehu manévrem zvaným inchino, jímž někdy výletní lodě rozsvícenými světly a sirénami zdraví obyvatele ostrova.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/italie-nejvyssi- ... anicni_ale
Kdo by takový manévr nechtěl zkusit :crazy:
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2022
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 98
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Costa Concordia.

Příspěvekod geronimo » pon zář 03, 2018 3:34 pm

Zajímavý dokument o vyzdvižení vraku Costa Concordia .... zde
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2022
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 98
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Costa Concordia.

Příspěvekod geronimo » pon zář 03, 2018 4:40 pm

Oprava....odkaz je zde
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1477
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Re: Costa Concordia.

Příspěvekod Jarda885 » pon zář 03, 2018 7:35 pm

Velmi hezká reportáž.
Netušil jsem, kolik toho museli záchranáři vybudovat.
Uživatelský avatar
Standa83
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: ned pro 28, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Liberec

Re: Costa Concordia.

Příspěvekod Standa83 » pon zář 03, 2018 10:32 pm

Pustil sem si jen začátek a hned si říkám, kolik na tom dokumentu bude pravdy. Mluvili v něm, že po střetu se skálou ztratil kapitán nad lodí kontrolu a loď na břeh naštěstí odvál vítr.
Dříve se přitom mluvilo o tom, že na břeh byla loď navedena manévrem?
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Re: Costa Concordia.

Příspěvekod Lachtan » úte zář 04, 2018 6:50 am

Tady jde spíš o ty reklamy. Interpretace reality se časem mění podle záměrů silných hráčů a také podle kvality diváků, posluchačů, voličů atd. Občas se porušují i fyzikální zákony...Proto je dobré netroskotat, nehořet a držet se co nejdál od úředníka, médií nebo velkého stáda, držet si na moři svoji odpovědnost a svobodu.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2286
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvekod Beda » úte zář 04, 2018 8:59 am

lynx píše:Kapitán Costy Concordie dostal šestnáct let vězení.
...
Dostal také pětiletý zákaz velet lodi...

Chudák malej, pět let si v base nezajezdí lodí. :shock: :mad:


Za dobre chovani ho propusti driv.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti