Zkouška v Británii
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- Achlamarin
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř čer 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
Logbook
Květen 2008: podrobím zkoušku Yachtmaster ve Skotsku. Dostanu pouze certifikat Coastal Skipper protože mi chybí jedna delší noční plavba jako skipper a protože jsem nebyl dostatečně dobrý s noční navigaci. Odhodlám udělat zkoušku znovu.
Říjen 2008: Plavba na Kanárech (přílivová oblast).
Kveten 2009: Přihlásím se na kurz přípravu na Yachtmaster u Tonyho z West Coast Sailing v Západním Skotsku a jeho Hallberg Rassy 342. Přihlásím se u RYA na zkoušku.
Červenec a srpen 2009: plavba v Chorvatsku, a po ni čartová plavba ve Skotsku.
Srpen 2009. Dostanu email od zkoušícího. Nařidí mi, abych plánoval trasu na den zkoušky, a že budeme ji spolu pak prodiskutova. Ujasnil, že tuto trasu nebudeme plout (má délku 105 mil).
13. Září. Letím do Skotska (EasyJet do Stansted, RyanAir do Prestwick, celkem 4200 Kc zpátečně) a kurz začal. Tentokrát jsem přišel mnohem lépe připraven. Ujeli jsme pouhých 117 mil za pět dnů. To umožnilo, aby počet fendrů hozených s kýblem do vody byl značný, totéž platilo pro chycené boje a hozené kotvy. Na konec třetího dne jsem už cítil že to vše umím i v noci a začalo to být otrava:
Žbluňk.
"ČLOVĚK VE VODĚ, CVIČENÍ!"
"Zase..."
(procedura)
"Mám ho"
"Tak kde jsme byly?"
Naučili jsme čtyřy procedury MOBu a každý si mohl vybrat ty z nich, které se mu nejvíc vyhovovali. Ja vybral jednu na plachtach a jednu na motor s hlavni plachtou. Dělali jsme dvě noční plavby. Vítr byl suprová čtyřka a celý týden nepršela ani kapka. Daleko na severu jasně svítila hvězda Capella, po niž je "naše" loď pojmenovaná.
Pátek 18.9, 14:00. Na rozdíl od minule, nemám žádné obavy. Co bude bude, a vím že bude ok. Přišel zkoušící, Oliver, ale chce abychom mu říkali Oli. Asi 60-65 let starý, sportovní, vysoký, štíhlý typ. Jeho role na RYA spočívá v prováděním zkoušek nejen kandidátům na Yachtmaster ale i lodím, jestli splní požadavky na trénink. Inspekce se obnovuje jednou za pár let. Proto, měl v plánu přijet už ve 14:00 a provézt inspekci lodi spolu s majitelem-instruktorem Tonym. Žádal, abych přitom byl i já. Seděl jsem s nimi hodinu a půl. Občas se na mne obrátil a ptal se: "Víš, kde jsou světlice? Můžes mi je ukázat? Aha, ne, neotvírej. Jen mi řekni, kolik jich tam je z každého druhu. Teď můžeš otvírat. Ukážeš mi, jak se zachází s touhle?" atd atd.
15:30 Tony odejde s kauci (a s prodloužením certifikátem pro jeho loď) a přichází moje posádka, se kterou jsme spolu v poslední dni cvičili. Kelvin - obrovský mladík s bohatou zkušenosti na regatách, který udelal kurz Competentni posádka, Bruce, který právě končil kurz Coastal Skipper a vlastní malou loď, a Stewart, který právě končil kurz Day Skipper, a také vlastní malou loď. Můj A-Team. Oli mluví i s nima. Říká jim, že mi mají pomáhat poněvadž zkouška bude náročná a plná frustrací a stresu. Spolu se mnou seděl a jsme probrali trasu, kterou jsem dle jeho nařízení před několika týdnů plánoval. Pak jsme moji trasu dali na stranu a vrhli na praktickou zkoušku. Vítr bf 4.
15:50 Vyplujem. Jedná míle od přístavu se mi ptá: "Byls jednou u toho ostrůvku? Ne. Fajn. Je čas na čáj bych řekl. Chci Abys tam hodil kotvu nad 5-metrovým izobatem. Proč se prudit tim motorem. Uděláme to na plachách." Musím dolů, počítat výšku vody (příliv). V zátočce hodí rybářská loď krabí jesle do vody a musíme se ji trochu vyhýbat. Po hozením kotvy Kelvin tlačil hlavní plachtu proti větru a já, ležící na přídi s rukou kolem řetězu mohl cítit jak pěkně tento "zpátečný" pohon nám kotvu prohlubuje do zem.
17:40 Oli říká, že vlastně je ještě trochu brzy na čáj, a radší jedem dál. "Byls už jednou u toho dalšího ostrovu? Jsem rad, že ne. Chci, abys počital trasuaž k tomuto bodu, vidíš? Všude kolem jeho je hloubka 50 metrů a jen tam je místo široký 30-40 metrů vprostřed ničeho, který je pouze 5 metrů hluboký." Vytahujeme kotvu a plujeme dál na plachtách. Smím začít počítat trasu (s přílivem) teprvé po vyplutím. Musím najít a počítat směry na nejaké objekty jako indikace na to, je budu na správném místě. Dodám, že plout až blízko a udělat kolečky a dívat se pouze na hloubkoměr je neprofesionální. Řešení má být jednoduchý, elegantní, s co nejmín prací a komplikací a co nejrychlajiší.
19:10 Jsme na místě. Další úkol je navigace v mlze. Poněvadž pěkně fouká, Oli vezme na starosti řízení práci na kokpitu a posílá mi dolů se zavřenými záclony. Od posádky žádám o informací ohledně hloubky směr a rychlost, a dám jim pokyny ohledně změně rychlosti a kurzu. Dle mého počítáni jsme na místě, asi 20 metru napravo od žluté bojky. Ríkám Jsme tu. Oli se ptá jestli jsem si opravdu jistý. Ríkám Ano. Oli že mám jit nahoru. Hledám bojku na levé straně, a... nic. Otočím hlavu na pravoboku, a 10 metru vedle nás je ta bojka.
20:20 a tma. Musím plout někam jde jsou vyvazovací bojky, vyvayovat se k jedné na plachtách a tam udělat večeře. Vše probíhá dobře. Prosím Kelvina aby připravil pastu kterou jsem obstaral napřed. Mezitím Oli se mnou zavřeme v přední kajute a on mi otestuje o teorii. Colreg, bezpečnost, a počasí. Po večeři mám plánovat trasu už zpátky do mateřské mariny, ale ne přímo nýbrž kolem ostrova.
21:40 jdu ven se dívat na počasí. Vítr není tak silný. Oli nařidí abychom vypluli z bojky na motor. V té chvíly jsem si myslel: člověče on už se rozhodl. Rozhodl, a chce zpátky do mariny. Vyplujem, pozor protože jsou nam velké bojky neosvetlené. Po jedné míle nařídím posádku "plachty nahoru, bude foukat". Oli mezitím mi nařidí abych změnil trasu, a jel jinudy. Nastavíme lod ostře proti posílujícímu větru a jdu dolů přepočítat trasu. Jedu nahoru, a zůstanu nahoře po celé dvouhodinové plavbě zpátky do mariny. Noční plavba je úplně to nejkrásnější.
24:00 přesně. Jsme zpátky, loď přivázaná. Oli nás volá dovnitř a ptá se mi, "Tak co myslíš?". Já odpovídám, že to bylo lepší, než minule. Ale ne prefektní. Oli odpoví: "Ovšem, ne perfetní.... Nicméně..." A tu pustil poprvé velice mírný usměv, podal mi ruku a řekl blahopřeji.
Následovalo dvacet minut zpětné vazby ohledně věci, které jsem mohl udělat ještě líp. Pak nám všem podal ruku a odešel. MOB nebylo.
Poznámky
1. Zkouška byla složena z pěti cástek: kotvení a odkotvení na plachtách, plánování trasy ve dne ke předem určenému bodu vprostřed ničeho, slepá navigace; chytání bojky na plachtách ve tmě, a noční plavba do mateřské mariny. Veškeré pokyny byly vydáni na cestě, za plavbou. Délka zkoušky byla 8 hodin. K porovnáním: lonská zkouška měla více složek, vč. Jet do neznámé mariny v noci, 4x MOB (1x v noci) a hodně manévrování na motoru. Loňská zkouška neobsahovala navigace do předem určenému bodu vprostřed ničeho, a neobsahovala chytání bojky. Loňská trvala 11 hodin.
2. Kandidát na Yachtmaster Offshore by udělal velmi dobře kdyby se přihlásil na kurz přípravy.
3. Pokud umiš plout v noci, za vítr až bf 6 (včetně) blízko břehu, a na plachtách se zacházet s bojky, kotvou, MOB a obecné pobřežní navigaci, máš to.
Doufám, že to, co jsem napsal loni a dnes někteřím z Vás pomůže, to udělat také, a úspěšně. Klidně se na mně obratťe jestli chcete více Info.
Tady jsou pár fotek ve formě prezentace, z několika plaveb ve Skotsku. Hudba je tématem půlnočního předpověď počasí pro lodě na BBC Radio 4.
http://www.youtube.com/watch?v=o69mze2e ... r_embedded
Zdraví Achlamarin
Květen 2008: podrobím zkoušku Yachtmaster ve Skotsku. Dostanu pouze certifikat Coastal Skipper protože mi chybí jedna delší noční plavba jako skipper a protože jsem nebyl dostatečně dobrý s noční navigaci. Odhodlám udělat zkoušku znovu.
Říjen 2008: Plavba na Kanárech (přílivová oblast).
Kveten 2009: Přihlásím se na kurz přípravu na Yachtmaster u Tonyho z West Coast Sailing v Západním Skotsku a jeho Hallberg Rassy 342. Přihlásím se u RYA na zkoušku.
Červenec a srpen 2009: plavba v Chorvatsku, a po ni čartová plavba ve Skotsku.
Srpen 2009. Dostanu email od zkoušícího. Nařidí mi, abych plánoval trasu na den zkoušky, a že budeme ji spolu pak prodiskutova. Ujasnil, že tuto trasu nebudeme plout (má délku 105 mil).
13. Září. Letím do Skotska (EasyJet do Stansted, RyanAir do Prestwick, celkem 4200 Kc zpátečně) a kurz začal. Tentokrát jsem přišel mnohem lépe připraven. Ujeli jsme pouhých 117 mil za pět dnů. To umožnilo, aby počet fendrů hozených s kýblem do vody byl značný, totéž platilo pro chycené boje a hozené kotvy. Na konec třetího dne jsem už cítil že to vše umím i v noci a začalo to být otrava:
Žbluňk.
"ČLOVĚK VE VODĚ, CVIČENÍ!"
"Zase..."
(procedura)
"Mám ho"
"Tak kde jsme byly?"
Naučili jsme čtyřy procedury MOBu a každý si mohl vybrat ty z nich, které se mu nejvíc vyhovovali. Ja vybral jednu na plachtach a jednu na motor s hlavni plachtou. Dělali jsme dvě noční plavby. Vítr byl suprová čtyřka a celý týden nepršela ani kapka. Daleko na severu jasně svítila hvězda Capella, po niž je "naše" loď pojmenovaná.
Pátek 18.9, 14:00. Na rozdíl od minule, nemám žádné obavy. Co bude bude, a vím že bude ok. Přišel zkoušící, Oliver, ale chce abychom mu říkali Oli. Asi 60-65 let starý, sportovní, vysoký, štíhlý typ. Jeho role na RYA spočívá v prováděním zkoušek nejen kandidátům na Yachtmaster ale i lodím, jestli splní požadavky na trénink. Inspekce se obnovuje jednou za pár let. Proto, měl v plánu přijet už ve 14:00 a provézt inspekci lodi spolu s majitelem-instruktorem Tonym. Žádal, abych přitom byl i já. Seděl jsem s nimi hodinu a půl. Občas se na mne obrátil a ptal se: "Víš, kde jsou světlice? Můžes mi je ukázat? Aha, ne, neotvírej. Jen mi řekni, kolik jich tam je z každého druhu. Teď můžeš otvírat. Ukážeš mi, jak se zachází s touhle?" atd atd.
15:30 Tony odejde s kauci (a s prodloužením certifikátem pro jeho loď) a přichází moje posádka, se kterou jsme spolu v poslední dni cvičili. Kelvin - obrovský mladík s bohatou zkušenosti na regatách, který udelal kurz Competentni posádka, Bruce, který právě končil kurz Coastal Skipper a vlastní malou loď, a Stewart, který právě končil kurz Day Skipper, a také vlastní malou loď. Můj A-Team. Oli mluví i s nima. Říká jim, že mi mají pomáhat poněvadž zkouška bude náročná a plná frustrací a stresu. Spolu se mnou seděl a jsme probrali trasu, kterou jsem dle jeho nařízení před několika týdnů plánoval. Pak jsme moji trasu dali na stranu a vrhli na praktickou zkoušku. Vítr bf 4.
15:50 Vyplujem. Jedná míle od přístavu se mi ptá: "Byls jednou u toho ostrůvku? Ne. Fajn. Je čas na čáj bych řekl. Chci Abys tam hodil kotvu nad 5-metrovým izobatem. Proč se prudit tim motorem. Uděláme to na plachách." Musím dolů, počítat výšku vody (příliv). V zátočce hodí rybářská loď krabí jesle do vody a musíme se ji trochu vyhýbat. Po hozením kotvy Kelvin tlačil hlavní plachtu proti větru a já, ležící na přídi s rukou kolem řetězu mohl cítit jak pěkně tento "zpátečný" pohon nám kotvu prohlubuje do zem.
17:40 Oli říká, že vlastně je ještě trochu brzy na čáj, a radší jedem dál. "Byls už jednou u toho dalšího ostrovu? Jsem rad, že ne. Chci, abys počital trasuaž k tomuto bodu, vidíš? Všude kolem jeho je hloubka 50 metrů a jen tam je místo široký 30-40 metrů vprostřed ničeho, který je pouze 5 metrů hluboký." Vytahujeme kotvu a plujeme dál na plachtách. Smím začít počítat trasu (s přílivem) teprvé po vyplutím. Musím najít a počítat směry na nejaké objekty jako indikace na to, je budu na správném místě. Dodám, že plout až blízko a udělat kolečky a dívat se pouze na hloubkoměr je neprofesionální. Řešení má být jednoduchý, elegantní, s co nejmín prací a komplikací a co nejrychlajiší.
19:10 Jsme na místě. Další úkol je navigace v mlze. Poněvadž pěkně fouká, Oli vezme na starosti řízení práci na kokpitu a posílá mi dolů se zavřenými záclony. Od posádky žádám o informací ohledně hloubky směr a rychlost, a dám jim pokyny ohledně změně rychlosti a kurzu. Dle mého počítáni jsme na místě, asi 20 metru napravo od žluté bojky. Ríkám Jsme tu. Oli se ptá jestli jsem si opravdu jistý. Ríkám Ano. Oli že mám jit nahoru. Hledám bojku na levé straně, a... nic. Otočím hlavu na pravoboku, a 10 metru vedle nás je ta bojka.
20:20 a tma. Musím plout někam jde jsou vyvazovací bojky, vyvayovat se k jedné na plachtách a tam udělat večeře. Vše probíhá dobře. Prosím Kelvina aby připravil pastu kterou jsem obstaral napřed. Mezitím Oli se mnou zavřeme v přední kajute a on mi otestuje o teorii. Colreg, bezpečnost, a počasí. Po večeři mám plánovat trasu už zpátky do mateřské mariny, ale ne přímo nýbrž kolem ostrova.
21:40 jdu ven se dívat na počasí. Vítr není tak silný. Oli nařidí abychom vypluli z bojky na motor. V té chvíly jsem si myslel: člověče on už se rozhodl. Rozhodl, a chce zpátky do mariny. Vyplujem, pozor protože jsou nam velké bojky neosvetlené. Po jedné míle nařídím posádku "plachty nahoru, bude foukat". Oli mezitím mi nařidí abych změnil trasu, a jel jinudy. Nastavíme lod ostře proti posílujícímu větru a jdu dolů přepočítat trasu. Jedu nahoru, a zůstanu nahoře po celé dvouhodinové plavbě zpátky do mariny. Noční plavba je úplně to nejkrásnější.
24:00 přesně. Jsme zpátky, loď přivázaná. Oli nás volá dovnitř a ptá se mi, "Tak co myslíš?". Já odpovídám, že to bylo lepší, než minule. Ale ne prefektní. Oli odpoví: "Ovšem, ne perfetní.... Nicméně..." A tu pustil poprvé velice mírný usměv, podal mi ruku a řekl blahopřeji.
Následovalo dvacet minut zpětné vazby ohledně věci, které jsem mohl udělat ještě líp. Pak nám všem podal ruku a odešel. MOB nebylo.
Poznámky
1. Zkouška byla složena z pěti cástek: kotvení a odkotvení na plachtách, plánování trasy ve dne ke předem určenému bodu vprostřed ničeho, slepá navigace; chytání bojky na plachtách ve tmě, a noční plavba do mateřské mariny. Veškeré pokyny byly vydáni na cestě, za plavbou. Délka zkoušky byla 8 hodin. K porovnáním: lonská zkouška měla více složek, vč. Jet do neznámé mariny v noci, 4x MOB (1x v noci) a hodně manévrování na motoru. Loňská zkouška neobsahovala navigace do předem určenému bodu vprostřed ničeho, a neobsahovala chytání bojky. Loňská trvala 11 hodin.
2. Kandidát na Yachtmaster Offshore by udělal velmi dobře kdyby se přihlásil na kurz přípravy.
3. Pokud umiš plout v noci, za vítr až bf 6 (včetně) blízko břehu, a na plachtách se zacházet s bojky, kotvou, MOB a obecné pobřežní navigaci, máš to.
Doufám, že to, co jsem napsal loni a dnes někteřím z Vás pomůže, to udělat také, a úspěšně. Klidně se na mně obratťe jestli chcete více Info.
Tady jsou pár fotek ve formě prezentace, z několika plaveb ve Skotsku. Hudba je tématem půlnočního předpověď počasí pro lodě na BBC Radio 4.
http://www.youtube.com/watch?v=o69mze2e ... r_embedded
Zdraví Achlamarin
Yachtmaster offshore
perfektní. Ještě jednou gratulace, Achlamarine 

- JardaF
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1379
- Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Achlamarin: pripojuju se je gratulacim! jen bych se chtel zeptat - na jake urovni k tomu potrebujes umet anglitinu? (pro ostatni: já vim ze na vysoke, to je jasne) a muzu se (trochu osobne) zeptat jak ses ucil anglicky? Ptam se proto, jestli ma clovek sancii s anglictinou,. ktera sice staci na jednani s obchodnikama, ale...
Doufam, ze jsem to nenapsal blbe - zajima me, jestli ma clovek sanci i kdyz treba zrovna nevyrustal v anglii a neucil se od plenek... asi chapes, jak to myslim. /takze mi vy ostatni nepiste, ze se mam ucit; to vim taky
/

Doufam, ze jsem to nenapsal blbe - zajima me, jestli ma clovek sanci i kdyz treba zrovna nevyrustal v anglii a neucil se od plenek... asi chapes, jak to myslim. /takze mi vy ostatni nepiste, ze se mam ucit; to vim taky

- Achlamarin
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř čer 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
Ahoj všichni
Ještě jednoou dekuji za gratulaci
Libore dik"
na mistra určitě necitim, uvedomuji si, ze jsou tu na foru mnoha lidi kteří maji mnohem víc než svých 3800 mil, a bohatší zkušenost. Jestli je ve svým vyprávěním vzkaz, je to: je to možné, musí jenom chtít. Jinak zkušenost nezávysí na papíry.
Hlavně - je to zábava a stranda a užasná zzkušenost, tom to je.
JardoF, je to dobrá otázka. Co se angličtině tyče, není to tak hrozné. Námořnický jazyk je celkem jednoduší. Níže uvedu pár fráz, které by skoro vystačili na veškeré situace na moře s anglicky mluvící pposadkou.
Pro širší znalosti aj, bych doporučil poslouchat BBC v aute, hodně to pomůže. Další věc která mi pomáhala je, mít jednu knihu ve dvou jazycých, např. Harry Potter 1 , jednak v angličtině jednak v češtině, a císt je paralelně - budeš se dívit, jak rychle se jednou jedinou knihou naučiš tu angličtinu.
Tak zatim ahoj
Achlamarin
Sails down........................................plachty dolů
Sails up............................................plachty nahorů
Hoist the main...................................vytahnout hlavní plachtu
Let’s put a reef in...................Budeme refovat
Let’s shake a reef out............povolíme ten ref
Pull the Kicker in...............................přítáhnout kikink
Ease the kicker.................................uvolnit kikink
Ease the main..................................povolit hlavní plachtu
Ease the jib......................................povol kosatku
Winch it off.......................................přitahní lano vinčnou
Switch the engine on..........................zapnout motor
More revs.........................................přidej (otáčky)
Reverse gear....................................hoď zpátečku
Drop the anchor................................hod kotvu
Pull up the anchor.............................vytahnout kotvu
We are free......................................jsme volní (odkotvení nebo od bojky)
Ready about, ready, helm's a lee, lee ho!..........Připravente se na obrať, Jsme připravení, Točím loď do větru, Obrať!
Stand by for the jibe, turning downwind, jibe ho!....Připravte se na halzu, Točím loď od větru, Hlaza!
Pull the jib in....................................přitahní kostatku
Roll the jib in / let's get rid of the jib.............Zbavme se kosatku.
Four fenders on each side...................čtyřy fendry na každou stranu
A bow line and a stern line on each side...........Přídní lano a zadní lano na každé straně
Abeam............................................na bok
Go off the wind - turn into the wind.......odpadni - zaostřuj
Hemsman head the boat to the direction two four five........kormidelníku nastav loď směrem dva čtyřy pět
Beating..............................................dělat stoupačku
Running............................................. jedem na zadˇák
Left, right.........................................levo, pravo (nemusi pouzivat hogofogo Starbard a port)
Bouy...................................................bojka
slip spring lines..................................z lodi kontrolovatelni vyvazovaci lana
Ještě jednoou dekuji za gratulaci
Libore dik"

Hlavně - je to zábava a stranda a užasná zzkušenost, tom to je.
JardoF, je to dobrá otázka. Co se angličtině tyče, není to tak hrozné. Námořnický jazyk je celkem jednoduší. Níže uvedu pár fráz, které by skoro vystačili na veškeré situace na moře s anglicky mluvící pposadkou.
Pro širší znalosti aj, bych doporučil poslouchat BBC v aute, hodně to pomůže. Další věc která mi pomáhala je, mít jednu knihu ve dvou jazycých, např. Harry Potter 1 , jednak v angličtině jednak v češtině, a císt je paralelně - budeš se dívit, jak rychle se jednou jedinou knihou naučiš tu angličtinu.
Tak zatim ahoj
Achlamarin
Sails down........................................plachty dolů
Sails up............................................plachty nahorů
Hoist the main...................................vytahnout hlavní plachtu
Let’s put a reef in...................Budeme refovat
Let’s shake a reef out............povolíme ten ref
Pull the Kicker in...............................přítáhnout kikink
Ease the kicker.................................uvolnit kikink
Ease the main..................................povolit hlavní plachtu
Ease the jib......................................povol kosatku
Winch it off.......................................přitahní lano vinčnou
Switch the engine on..........................zapnout motor
More revs.........................................přidej (otáčky)
Reverse gear....................................hoď zpátečku
Drop the anchor................................hod kotvu
Pull up the anchor.............................vytahnout kotvu
We are free......................................jsme volní (odkotvení nebo od bojky)
Ready about, ready, helm's a lee, lee ho!..........Připravente se na obrať, Jsme připravení, Točím loď do větru, Obrať!
Stand by for the jibe, turning downwind, jibe ho!....Připravte se na halzu, Točím loď od větru, Hlaza!
Pull the jib in....................................přitahní kostatku
Roll the jib in / let's get rid of the jib.............Zbavme se kosatku.
Four fenders on each side...................čtyřy fendry na každou stranu
A bow line and a stern line on each side...........Přídní lano a zadní lano na každé straně
Abeam............................................na bok
Go off the wind - turn into the wind.......odpadni - zaostřuj
Hemsman head the boat to the direction two four five........kormidelníku nastav loď směrem dva čtyřy pět
Beating..............................................dělat stoupačku
Running............................................. jedem na zadˇák
Left, right.........................................levo, pravo (nemusi pouzivat hogofogo Starbard a port)
Bouy...................................................bojka
slip spring lines..................................z lodi kontrolovatelni vyvazovaci lana
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
Achlamarin píše:Dostal jsem kurz o pocasi od Americke firmy “North-U” http://www.northu.com/index.tml?flash=5 – to je uzasne, pochopis vsechno.
Achlamarine, velky respekt.

- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
TashonkaWitko píše:North-Up. Bohuzel mi ten odkaz nefunguje, asi prekopali stranky (?)
Možná že v odkazu stačí dopsat "h" a smazat "l".
Asi takto http://www.northu.com/index.htm?flash=5
Je to ono?
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
- Achlamarin
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř čer 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
Ahoj
dik za gratulaci...
Jinak TashonkaWitko ohledne te knihy, prave jsem to hledal takze je to kdyz otevres www.nurthu.com, jak rikal Stricek_Bydlo, a oni opravdu maji vse kolem zavodeni, ale kdyz kliknes na hornim menu na "Mail Orders", a pak v levem menu kliknes na "Book, CD, DVD", najdes tu knihu Weather for Sailors jako produkt cislo 300.
Pro jistotu tady je ten odkaz
http://www.northu.com/nu/NU_catalog.taf ... ategory=21
Je to podle mne opravdu dobra kniha.
ahoj! Achlamarin
dik za gratulaci...

Jinak TashonkaWitko ohledne te knihy, prave jsem to hledal takze je to kdyz otevres www.nurthu.com, jak rikal Stricek_Bydlo, a oni opravdu maji vse kolem zavodeni, ale kdyz kliknes na hornim menu na "Mail Orders", a pak v levem menu kliknes na "Book, CD, DVD", najdes tu knihu Weather for Sailors jako produkt cislo 300.
Pro jistotu tady je ten odkaz
http://www.northu.com/nu/NU_catalog.taf ... ategory=21
Je to podle mne opravdu dobra kniha.
ahoj! Achlamarin
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Achlamarin píše:Ahoj a diky moc za gratulace !
Pokusim se odpovedet na otazky.
To Dan a Lynx, Pred 4 lety jsem udelal day Skipper kurz v Solentu v jizni Anglii. Tehdy, jsem se naucil hodne moc, protoze to byl muj treti tyden na plachetnici. Cviceni vypada podobne na to, co jsme meli ted, ale pamatuji si, ze jsme nedelali moc pilotovani a MOB ani planovani trasy. V poslednim dni kurzu instruktor nas poprosil, abychom skiprovali trasu v delce asi 4 mil. Nevedel jsem moc, jak to delat, ale vsichni dostali ten papir. Vlastne, na Day Skipper nedostanes zadny certifikat, pouze nalepku do Logbooku ktera potvrzuje zes ukoncil kurz. Ale od te doby jsem pronajal 5 krat lode v Chorvatsku s timto papirem.
Take nemusis mit Day Skipper jako podnimkou pro Yachtmaster (nebo Coastal). Navic, v Anglii jsem sice myslel, ze cartrovky vyzaduji minimum Coastal Skipper, pokud clovek chce plout vic jak asi 5 mil od brehu, ale ukazalo se, ze to neni treba. Potkal jsem lidi, kteri cartrovali v Anglii a cartrovka nechtela NIC! A pokud plujes v Anglii na nejakou soukromou lod, pak nepotrebujes nic urcite.
Lynxi, pokud mas Coastal Skipper Certificate, nepotrebujes k pronajmu cartru vsude na svete nic vic. Ten Yachtmaster je jeste lepsi, ale je hlavne pouzivan pro lidi, kteri chteji potom na tom vydelat komercne. I na to ten Coastal casto staci, ale yachtmaster otevre dvere lip. Osobne jeden duvod proc jsem se rozhodl pro Yachtmaster v rijnu bylo, ze jsme s kamarady zarezervovali lod na Kanarech na tento podzim a ten clovek na Kanarech mi napsal, ze minimalni papir je Coastal Skipper, kvuli pojisteni, tak jsem si rikal, proc uz ne delat ten Yachtmaster. Ale je druha, jednodussi moznost, jak si pronajmout cartrovou lod na Kanarech: pokud mas ceske namorni papiry. je to akceptovano!
To Taninecek. ta Hallberg 342 byla urcite moc pekna. Jestli byla jina, to jsem si take ptal. Ano byla. Mirne. Ja bych to rekl tak: HR 342 je desetimetrova lod, ktera se chova jako 12-ti metrova prakticky ve vsem: rychlost, pomalejsi naklaneni, prostor pobytni a ulozny atd. Osobne se mi nelibila takelaz, protoze refovani bylo na principu "jedno-lanovy". Refovat nebyl problem, ale uvolnit ref - nic moc. Obecny dojem z lodi byl velmi robustni, je vsude kde stat a za co se chytit, velky navigacni stul atd. Ja ji mel rad, ale takelaz bych zamenil.
To Renda. Platnost tech certifikatu je neomezena. Nemusis nic obnovovat. To by bylo treba pouze v pripade, ze bys chtel plachtit v Anglii komercne. pak, pokud se nemylim, je treba obnova kazdych 5 let.
Tak jo, ahoj !
Ahoj,ja ten Zachtmaster jsem delal ve Spanelskou,videl jsem ted ze se da i delat v Cz v brne je tam RYA skola je to tak???kongratulace

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host