Kdy se vyplatí mít vlastní loď?
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
ještě by mohl uvažovat nad tím, že si koupí třeba tady bazarovýho firsta 36 za 800kkč, sežene si nějaký posádky. Kotvení jde sehnat i za 2000E celoročně na vodě. A že to jde i levněji, ale pohodlí utrpí. A ve výsledku bude na konci roku na nule. A ještě si měsíc zaplachtí. Pokud nemá s kým jezdit, tak to není tak špatná varianta. A kdyby chtěl něco ještě levnějšího, tak bych mu mohl prodat moji 32ft.
Deni prosím tě, ač to není "mé" téma a šálek čaje, nedá mě připomínkovat tvou jednostrannou manipulaci. Porovnáváš funglovku s koupí ojeté lodě, uvádíš jeden z nejdražších termínů. Jako protihodnotu ti nabídnu protiklad - jetou B40 mimo hlavní sezónu. Ceníková 1300€, po slevě 988€.
Nebudu se snad mnoho mýlit, že pravdu, resp. realitu, lze hledat někde mezi tvým odkazem a mým.
http://www.yachtnet.cz/boat34150.html?f ... 12&typid=1
A když jsem už zabrousil do cizích vod, jenom jedno malé, malilinkaté prošťouchnutí a můj osobní argument proč ne. Při zachování veškerého respektu a úcty k majitelům lodí.
To jako že přes prázdniny pojachtáte na Jadranu, pak trochu v Řecku, po prázdninách Korsika Sardinie a v zimě Seychely?
(Můj program a to, proč mě to baví. Ale každý jsme jiný, každému co jeho jest)
Nebudu se snad mnoho mýlit, že pravdu, resp. realitu, lze hledat někde mezi tvým odkazem a mým.

http://www.yachtnet.cz/boat34150.html?f ... 12&typid=1
A když jsem už zabrousil do cizích vod, jenom jedno malé, malilinkaté prošťouchnutí a můj osobní argument proč ne. Při zachování veškerého respektu a úcty k majitelům lodí.
err_ píše:Hlavni vyhoda vlastni lodi je v tom, ze si plujes kdy chces, kam chces.
To jako že přes prázdniny pojachtáte na Jadranu, pak trochu v Řecku, po prázdninách Korsika Sardinie a v zimě Seychely?

(Můj program a to, proč mě to baví. Ale každý jsme jiný, každému co jeho jest)
- prettorian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: pon lis 19, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
Denis píše:prettorian píše:Denis píše:Ak netráviš na vode viac ako 2 - 3 týždne, tak načo sa pýtaš? A ešte k tomu min. 40 stop vlastnú loď? Ak nevieš počítať z hlavy, nemáš doma kalkulačku? Vlastná loď je pre ludí čo s vodou žijú, nie pre ludí čo majú aj iné aktivity. Pre teba sa vlastná loď neoplatí NIKDY a NIKDE.
Ano, netrávím - NYNÍ, při práci a všech ostatních aktivitách
A tam je ten pes zakopaný. Dva-tri týždne každý rok na mori je krásny jachtársky priemer a mnohí by boli radi, ak by si to mohli dovoliť. Časovo aj finančne. Pri požiadavke novej 40 -45 stopovej lode sú 2 - 3 týždne tak nereálne na výpočet, že sa s tým ani netreba zaoberať. Takže ak je na mieste otázka kedy sa to oplatí, nezávisle na tom či je to pre mňa reálne, je možný rýchli prepočet.
Vychádzajme s toho že Bavaria 40 má stojnú výšku 195 cm, 45ka má 200 cm a tie medzi tým sa mi v rýchlosti nepodarilo zistiť. Ak počítame s kúpou novej lode B40, jej zaobstarávacia cena k plavbe je cca 200 tis eur. Na hodnote stráca samozrejme nerovnomerne a po 5 rokoch sa dá kúpiť už za 100 tis eur, za ďalších 5 rokov za cca 75. Za desať rokov stratí na hodnote 125 tis, to je 12,5 tis ročne. K tomu cca 6,5 tis prevádzka / v Chorvatsku/ a je to na 19 tis. za rok. Prenájom novej B40, teda ročník 1010 -2015, stojí cca 3000 eur/týždeň. Aby sa to oplatilo, potrebuješ byť na mori cca 8 týždňov.
Nová loď je luxus, pri ktorom sa nedá uvažovať v zmysle oplatí sa - neoplatí. Luxus sa oplatí len tomu, kto na to má a nerieši drobnosti. A tých frajerov čo majú na luxus a majú navyše ešte aj čas si ho užívať, tak tých je sakra málo.
Otázka je prečo uvažovať s novou loďou? Lode strácajú na užitkových vlastnostiach velmi pomaly a aj 20 -30 ročná loď býva bez problémov v dobrom technickom stave. Akurát už nie je super moderná a nikoho s ňou neohúriš. Ale ak si kúpiš 5 ročnú loď a B 40 sa dá kúpiť aj za 100 tis eur, tak nič nestratíš, máš skoro posledný model a nasledujúcich 10 rokov bude stále vhodná na machrovanie, ale aj velmi dobrou na plávanie a takáto loď nevyžaduje žiadne velké investície, skôr drobnosti a sadu náhradných plachiet si dáš spraviť v Polsku, čo sa dá zniesť. Teda ak kúpiš Bavárku za polovicu, tak aj prepočet výhodnosti sa vylepší zhruba o polovicu a mať loď sa oplatí už pri 4-5 týždňoch. To platí pri Chorvátsku a uvažoval som z celoročným suchým dokom v Sukošane. Strata pri predaji po 10 rokoch bude 60 tis, to je 6 ročne a 6,5 tis prevádzka, spolu 12,5 tis. Prenájom B40, ročník 2000 -2010 stojí asi 2500/týždeň. Na nule si pri 5 týždňoch pobytu, ale "oplatí sa" sa preto, lebo staršie čártrové lode bývajú v ovela horšej kondícii ako privátne lode.
Ak sa presunieš do Grécka, tak tam ti klesnú náklady o tretinu, suchý dok je tam lacnejší. Teda Bavarka 40 sa oplatí už pri 3 -4 týždňoch pobytu.
Bavária 45 je drahšia o cca 40 -50%, 5 ročné zánovné sa dajú kúpiť za cca 150 tis, teda výhodnosť klesá o cca tretinu, ale princíp zostáva rovnaký.
Nebral som do úvahy niektoré položky, ktoré ovplyvnia výpočet, ale neviem ich predpokladať, staršia loď má napr. lacnejšiu poistku, neplatíš kauciu ako v čártri, devalváciu /revalváciu/ koruny voči euru a pod, výpočet je preto primerane nepresný.
Največšia hodnota "výhodnosti" je v tom, že je jazdíš na vlastnej lodi a miera luxusu vo výbave je vyššia ako čártrový štandart, vybavíš si ju ako chceš, napr, radar, burkové plachty, lepšia kotva, zubnú kefku si pri odchode nemusíš baliť, ale hlavne plavebné vlastnosti lode máš v rukách, vieš detilne ako jazdí a zvyšuješ svoju bezpečnosť pri plavbe. Nezanedbatelné je aj to, že nemusíš nastupovať na pobyt v sobotu a jazdiť autom v kolektívnom šialenstve, alebo že môžeš prísť trebars aj len na 4 dni, alebo sa plaviť 16 dní, namiesto 14 a ak prídeš o deň neskôr, tak neplatíš mastnú pokutu.
Teda ako som napísal, vlastná loď s oplatí vždy, ale nie pre dvojtýždňového čártristu.
Díky za tovu odpověď, takovou nějakou jsem hledal.. Těch 8 týdnů se při nové lodi tak nějak potvrzuje.. Ale je fakt, že když člověk koupí 5 let starou loď od nějakého poctivého němce, tak by se nemusel být, co s ní bude.
Tak mě napadá, není tady nějaké vlákno, kde se řeší značky a typy lodí, která je dobrá k čemu atd.? Mám na mysli některé jsou sportovní, některé spíš turistické, některé možná více na pobřezní plavbu, některé na záoceánskou plavbu.. Projel jsem názvy vláken a nic mi z toho nevypadlo.
Docela by mě to zajímalo i když si loď pronajímám, co od které značky čekat. A s tou koupí lodě,,, no uvidíme, co bude třeba za pět let

Baharis>
Ahoj,
pokud bych pominul, ze je to proste moje laska, proti cemuz proste neni argument, tak ja to vnimam i v tebou citovanem vztahu. A to zcela jednoznacne jako zasadni vyhodu. Mam zamestani, u ktereho se mi lehce stava, ze se mi posunuje termin dovolene. Nejsem zcela schopen ctrnact dnu predem, natoz treba pul roku predem stoprocentne potvrdit termin. Urcite by mi propadlo nekolik kauci. Takze zpusob zitra bych mohl jet, tak se seberu a jedu, vratim se, jak bude potreba je pro mne nedocenitelny a z toho pochazi ono "KDY CHCES". Chtelo k tomu jeste dodat, na jak dlouho chces. Protoze jestli jsem na lodi jeden den nebo tyden je jen moje rozhodnuti.
"Kam chces"- je asi trochu obrazne. Nemyslim tim zmenu svetadilu a i zmena statu je pozvolna, ale pokud chci byt na zacatku leta v Dansku a na konci leta v Italii, take v tom nevidim zadny problem. Dokonce i snad mensi nez kdyz v ramci charteru popluji z Chorvatska do Italie.
To jsou alespon pro mne jednoznacne duvody, ktere mi kompenzuji naklady na lod. Ale ciste ekonomicky. Lod mam starou. Koupil jsem ji za cenu, ktera je prijatelna pro znacnou cast pracujicich lidi, kteri si jsou schopni poridit lepsi automobil. Udrzba je z 90% planovana a take to neni nezvladnutelne. Nikdy jsem to nepocital, ale mam pocit, ze i ryze ekonomicky mi to vychazi nekolikanasobne levneji nez charter. Ale mozna ze jen zatim, protoze pravda, ceny, ktere jsou na jihu jsou proti Holandsku neskutecne.
Ahoj,
pokud bych pominul, ze je to proste moje laska, proti cemuz proste neni argument, tak ja to vnimam i v tebou citovanem vztahu. A to zcela jednoznacne jako zasadni vyhodu. Mam zamestani, u ktereho se mi lehce stava, ze se mi posunuje termin dovolene. Nejsem zcela schopen ctrnact dnu predem, natoz treba pul roku predem stoprocentne potvrdit termin. Urcite by mi propadlo nekolik kauci. Takze zpusob zitra bych mohl jet, tak se seberu a jedu, vratim se, jak bude potreba je pro mne nedocenitelny a z toho pochazi ono "KDY CHCES". Chtelo k tomu jeste dodat, na jak dlouho chces. Protoze jestli jsem na lodi jeden den nebo tyden je jen moje rozhodnuti.
"Kam chces"- je asi trochu obrazne. Nemyslim tim zmenu svetadilu a i zmena statu je pozvolna, ale pokud chci byt na zacatku leta v Dansku a na konci leta v Italii, take v tom nevidim zadny problem. Dokonce i snad mensi nez kdyz v ramci charteru popluji z Chorvatska do Italie.
To jsou alespon pro mne jednoznacne duvody, ktere mi kompenzuji naklady na lod. Ale ciste ekonomicky. Lod mam starou. Koupil jsem ji za cenu, ktera je prijatelna pro znacnou cast pracujicich lidi, kteri si jsou schopni poridit lepsi automobil. Udrzba je z 90% planovana a take to neni nezvladnutelne. Nikdy jsem to nepocital, ale mam pocit, ze i ryze ekonomicky mi to vychazi nekolikanasobne levneji nez charter. Ale mozna ze jen zatim, protoze pravda, ceny, ktere jsou na jihu jsou proti Holandsku neskutecne.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Baharisi, TY jednostranná manipulace
Pamataj si , Jabka s jabkama, babky s babkami a hrušky s hruškami
Pretoriánus píše že má dve deti, tak to tam s nimi bude jazdiť mimo sezónu ??? začiatkom května, jo? Jasné že v lete. Vidno že to nie je tvoj šálek čaje, to počtovanie.
Máš problém vnímať čítaný text, takže ešte raz si to prečítaj, porovnávam kúpu novej lode s prenájmom novej lode a zvlášť porovnávam kúpu ojazdenej lode s čártrom ojazdenej lode a pokial mi to čas dovolil, tak som hladal v Zadarskej županii a nie v Splite.
Pre úplnosť som dal odhad na Grécko, Je jasné že to nemôže byť presné, preto píšem že sa jedná o odhad.
Kúpu ojazdených lodí som hladal v Nemecku, kde je vysoký predpoklad kvalitného servisu a ohladuplného zachádzania s loďou. Preprava novej aj ojazdenenj lode niečo stojí, takže prepravu som nerátal. Ak máš nejaké vecné pripomienky, tak sem s nimi.
Ej Žigmunde, Žigmunde, ty liščí uzel rezavá


Máš problém vnímať čítaný text, takže ešte raz si to prečítaj, porovnávam kúpu novej lode s prenájmom novej lode a zvlášť porovnávam kúpu ojazdenej lode s čártrom ojazdenej lode a pokial mi to čas dovolil, tak som hladal v Zadarskej županii a nie v Splite.
Pre úplnosť som dal odhad na Grécko, Je jasné že to nemôže byť presné, preto píšem že sa jedná o odhad.
Kúpu ojazdených lodí som hladal v Nemecku, kde je vysoký predpoklad kvalitného servisu a ohladuplného zachádzania s loďou. Preprava novej aj ojazdenenj lode niečo stojí, takže prepravu som nerátal. Ak máš nejaké vecné pripomienky, tak sem s nimi.
Ej Žigmunde, Žigmunde, ty liščí uzel rezavá

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Pre Prettoriana, okrem klasických čártrovaných lodí sú aj menej obvyklé lode, často však vyššej kvality. Ak máš nadštandartnú výšku, možno by stálo za to uvažovať o Motorsailery, ten má hlavnú kajutu zvyčajne cca 200 cm. Tu som našiel špičkovú kvalitnú loď za super cenu. Nepíšem že KUP JU, ale pre orientáciu v možnostiach ktoré máš.
http://www.boatshop24.com/de/nauticat-n ... PO3rBwp.97
http://www.boatshop24.com/de/nauticat-n ... PO3rBwp.97
Šak jo err_, píšu "Při zachování veškerého respektu a úcty k majitelům lodí" a dodávám i s pochopením filozofie jezdění na to své. Ať chalupu, karavan, tak loď. To určitě nechci zpochybňovat.
Máš pravdu Deni, asi neumím číst. Přesto že jsem si to znovu pozorně pročetl, ne a ne najít to porovnání s ojetou charterovou lodí. Asi jazyková bariéra či co.
Rád se nechám od starého kozáka navést....
No a co se týká termínu. Pokud tedy majitelé lodí používají své milašky pouze v prázdninových měsících, opravdu tomu nerozumím. A jestliže můj argument že "realitu, lze hledat někde mezi tvým odkazem a mým" je mylný, tak se hluboko omlouvám a potupně se vracím k diskusím o charteru.
Denis píše:takže ešte raz si to prečítaj, porovnávam kúpu novej lode s prenájmom novej lode a zvlášť porovnávam kúpu ojazdenej lode s čártrom ojazdenej lode
Máš pravdu Deni, asi neumím číst. Přesto že jsem si to znovu pozorně pročetl, ne a ne najít to porovnání s ojetou charterovou lodí. Asi jazyková bariéra či co.
Rád se nechám od starého kozáka navést....

No a co se týká termínu. Pokud tedy majitelé lodí používají své milašky pouze v prázdninových měsících, opravdu tomu nerozumím. A jestliže můj argument že "realitu, lze hledat někde mezi tvým odkazem a mým" je mylný, tak se hluboko omlouvám a potupně se vracím k diskusím o charteru.

- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Zajimava diskuze.
Myslim, ze tento rozpor mezi vnitrozemskými a namornimi plavci je nekonecny.
Zatímco Baharis vidi ve spojeni "kde chci" lokality kam se da doletet, suchozemec lokality kam se da dojet. Zatímco morsky vlk vidi ve spojeni "kdy chci" vyjadreni letos v lete, suchozemec - zejtra, v 5 odpoledne.
Hosi.... berte to jako fakt, tohle nerozmotate, bo nehovoříte jazykem stejného kmene.
To je jako szukat a šukat.
Myslim, ze tento rozpor mezi vnitrozemskými a namornimi plavci je nekonecny.
Zatímco Baharis vidi ve spojeni "kde chci" lokality kam se da doletet, suchozemec lokality kam se da dojet. Zatímco morsky vlk vidi ve spojeni "kdy chci" vyjadreni letos v lete, suchozemec - zejtra, v 5 odpoledne.
Hosi.... berte to jako fakt, tohle nerozmotate, bo nehovoříte jazykem stejného kmene.

Jasně Viky. Nevím jak komu, ale mě nejde o to rozhodnout co je lepší, nedejbože správné. Chápu že to nelze.
S respektem k odlišnému pohledu, pouze předkládám ten svůj. Nenadřazuji jej, ale ani nenechám padnout ke dnu. Prostě (stále se opakuji) Každému co jeho jest.
(Ale stále čekám, až mě Denis naučí číst ty jeho příspěvky....
)
S respektem k odlišnému pohledu, pouze předkládám ten svůj. Nenadřazuji jej, ale ani nenechám padnout ke dnu. Prostě (stále se opakuji) Každému co jeho jest.
(Ale stále čekám, až mě Denis naučí číst ty jeho příspěvky....

Viky_CZ>
Nemyslim, ze je to takovy rozdil. Snad i naopak. Je jedno, zda jet nebo letet. Super je, ze muzes kdykoli chces a mas tam vse, co potrebujes. Takze kdyz si ted reknu, ze je hezky, vlastne neni zima a chci od zitrka na lod, tak jdu. Zajdu klidne i na to letiste, v sezone si nic nemusim brat, vse mam na lodi a frcim. Za nejakou tu hodku uz plachtim.
A jak jsem psal, hodlam splout na jih, nic mi neutece. Jen nebudu tyden tady a tyden tam, ale postupne dopluji kamkoli budu chtit.
Jsem omezen pouze legislativou zemi, kde mam zrovna lod. Tedy musim si hlidat lhuty pobytu a kotveni v radu mesicu, abych se nestal danovym rezidentem te ci one zeme, ale to neni vzhledem k uvedene dobe nic neresitelneho.
Nemyslim, ze je to takovy rozdil. Snad i naopak. Je jedno, zda jet nebo letet. Super je, ze muzes kdykoli chces a mas tam vse, co potrebujes. Takze kdyz si ted reknu, ze je hezky, vlastne neni zima a chci od zitrka na lod, tak jdu. Zajdu klidne i na to letiste, v sezone si nic nemusim brat, vse mam na lodi a frcim. Za nejakou tu hodku uz plachtim.
A jak jsem psal, hodlam splout na jih, nic mi neutece. Jen nebudu tyden tady a tyden tam, ale postupne dopluji kamkoli budu chtit.
Jsem omezen pouze legislativou zemi, kde mam zrovna lod. Tedy musim si hlidat lhuty pobytu a kotveni v radu mesicu, abych se nestal danovym rezidentem te ci one zeme, ale to neni vzhledem k uvedene dobe nic neresitelneho.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Čo sem Baharis pletieš majitelov lodí, keď sa bavíme o konkrétnych otázkach od Prettoriana. Píše, že chce jazdiť s rodinou, s deťmi, takže loď by používal prioritne cez prázdniny, to sa ti zdá nelogické? Keď bude mať deti velké, tak loď predá a bude jazdiť kade tade po svete, trebars do Caribicu v hurikánovej sezóne, jen ať je to levný.
Teda povedal by som, že to nachaj na ludí, kedy chcú a budú jazdiť.
TU POROVNAVAM NOVE LODE:
Ak počítame s kúpou novej lode B40, jej zaobstarávacia cena k plavbe je cca 200 tis eur. Na hodnote stráca samozrejme nerovnomerne a po 5 rokoch sa dá kúpiť už za 100 tis eur, za ďalších 5 rokov za cca 75. Za desať rokov stratí na hodnote 125 tis, to je 12,5 tis ročne. K tomu cca 6,5 tis prevádzka / v Chorvatsku/ a je to na 19 tis. za rok. Prenájom novej B40, teda ročník 1010 -2015, stojí cca 3000 eur/týždeň. Aby sa to oplatilo, potrebuješ byť na mori cca 8 týždňov.
A TU POROVNAVAM OJAZDENE LODE:
Otázka je prečo uvažovať s novou loďou? Lode strácajú na užitkových vlastnostiach velmi pomaly a aj 20 -30 ročná loď býva bez problémov v dobrom technickom stave. Akurát už nie je super moderná a nikoho s ňou neohúriš. Ale ak si kúpiš 5 ročnú loď a B 40 sa dá kúpiť aj za 100 tis eur, tak nič nestratíš, máš skoro posledný model a nasledujúcich 10 rokov bude stále vhodná na machrovanie, ale aj velmi dobrou na plávanie a takáto loď nevyžaduje žiadne velké investície, skôr drobnosti a sadu náhradných plachiet si dáš spraviť v Polsku, čo sa dá zniesť. Teda ak kúpiš Bavárku za polovicu, tak aj prepočet výhodnosti sa vylepší zhruba o polovicu a mať loď sa oplatí už pri 4-5 týždňoch. To platí pri Chorvátsku a uvažoval som z celoročným suchým dokom v Sukošane. Strata pri predaji po 10 rokoch bude 60 tis, to je 6 ročne a 6,5 tis prevádzka, spolu 12,5 tis. Prenájom B40, ročník 2000 -2010 stojí asi 2500/týždeň. Na nule si pri 5 týždňoch pobytu, ale "oplatí sa" sa preto, lebo staršie čártrové lode bývajú v ovela horšej kondícii ako privátne lode.
Čech z južnej Moravy v tvojom veku rozumie pomerne dobre po Slovensky, takže žiadna jazyková bariéra Jirko, hľadaj ďalej
Suchý dok som počítal v asi najdrahšej maríne v Chorvatsku, v Sukošane v Zadarskej župe. Tam v tej oblasti som hladal aj ceny za čártrové lode. Je možné, dokonca velmi pravdepodobné, že v iných oblastiach Jadranu zoženie lacnejšie kotvenie a aj lacnejší čárter. Tento výpočet je orientačný.

TU POROVNAVAM NOVE LODE:
Ak počítame s kúpou novej lode B40, jej zaobstarávacia cena k plavbe je cca 200 tis eur. Na hodnote stráca samozrejme nerovnomerne a po 5 rokoch sa dá kúpiť už za 100 tis eur, za ďalších 5 rokov za cca 75. Za desať rokov stratí na hodnote 125 tis, to je 12,5 tis ročne. K tomu cca 6,5 tis prevádzka / v Chorvatsku/ a je to na 19 tis. za rok. Prenájom novej B40, teda ročník 1010 -2015, stojí cca 3000 eur/týždeň. Aby sa to oplatilo, potrebuješ byť na mori cca 8 týždňov.
A TU POROVNAVAM OJAZDENE LODE:
Otázka je prečo uvažovať s novou loďou? Lode strácajú na užitkových vlastnostiach velmi pomaly a aj 20 -30 ročná loď býva bez problémov v dobrom technickom stave. Akurát už nie je super moderná a nikoho s ňou neohúriš. Ale ak si kúpiš 5 ročnú loď a B 40 sa dá kúpiť aj za 100 tis eur, tak nič nestratíš, máš skoro posledný model a nasledujúcich 10 rokov bude stále vhodná na machrovanie, ale aj velmi dobrou na plávanie a takáto loď nevyžaduje žiadne velké investície, skôr drobnosti a sadu náhradných plachiet si dáš spraviť v Polsku, čo sa dá zniesť. Teda ak kúpiš Bavárku za polovicu, tak aj prepočet výhodnosti sa vylepší zhruba o polovicu a mať loď sa oplatí už pri 4-5 týždňoch. To platí pri Chorvátsku a uvažoval som z celoročným suchým dokom v Sukošane. Strata pri predaji po 10 rokoch bude 60 tis, to je 6 ročne a 6,5 tis prevádzka, spolu 12,5 tis. Prenájom B40, ročník 2000 -2010 stojí asi 2500/týždeň. Na nule si pri 5 týždňoch pobytu, ale "oplatí sa" sa preto, lebo staršie čártrové lode bývajú v ovela horšej kondícii ako privátne lode.
Čech z južnej Moravy v tvojom veku rozumie pomerne dobre po Slovensky, takže žiadna jazyková bariéra Jirko, hľadaj ďalej

Suchý dok som počítal v asi najdrahšej maríne v Chorvatsku, v Sukošane v Zadarskej župe. Tam v tej oblasti som hladal aj ceny za čártrové lode. Je možné, dokonca velmi pravdepodobné, že v iných oblastiach Jadranu zoženie lacnejšie kotvenie a aj lacnejší čárter. Tento výpočet je orientačný.
Dobře Deni, máš v podstatě pravdu.
Reagoval jsem pouze na poslední příspěvek z 4.1.15 11:03 am a nepročetl celou diskuzi. Moje chyba pramenící z toho, že mě to moc nezajímá. Pouze ten poslední příspěvek byl dostatečně krátký na to abych se mu podrobně věnoval, tam jsem to nenašel a to před tím jsem nečetl.

Reagoval jsem pouze na poslední příspěvek z 4.1.15 11:03 am a nepročetl celou diskuzi. Moje chyba pramenící z toho, že mě to moc nezajímá. Pouze ten poslední příspěvek byl dostatečně krátký na to abych se mu podrobně věnoval, tam jsem to nenašel a to před tím jsem nečetl.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Kto hľadá , nájde
Viem Jirko že často čítaš len úchytkom, povedal by som že to je už taká tvoja klasika a chápem, že ak ťa to moc nezaujíma, tak tie dlhšie texty prebehneš len očami.
Ja som sa rozpísal len pre poriadok, aby mal Prettorian primeranú odpoveď, keď už som ho obvinil že nemá kalkulačku
Ja som zástancom malých lodí, ale je pravda že aj s toho dôvodu, že si nemôžem dovoliť uvolniť z rodinného rozpočtu 50 - 100 tis eur a ak by som mal momentálne navyše len 15 tis, tak kúpim žene radšej nové auto
. Môj nový kajuťáčik motoráčik a jazdy po Dunaji ma dostatočne napĺňajú radosťou zo života. Dnes beriem plachetnicu ako bónus. Zajtra to možno bude inak.

Ja som sa rozpísal len pre poriadok, aby mal Prettorian primeranú odpoveď, keď už som ho obvinil že nemá kalkulačku


- prettorian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: pon lis 19, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
Denis píše:Pre Prettoriana, okrem klasických čártrovaných lodí sú aj menej obvyklé lode, často však vyššej kvality. Ak máš nadštandartnú výšku, možno by stálo za to uvažovať o Motorsailery, ten má hlavnú kajutu zvyčajne cca 200 cm. Tu som našiel špičkovú kvalitnú loď za super cenu. Nepíšem že KUP JU, ale pre orientáciu v možnostiach ktoré máš.
http://www.boatshop24.com/de/nauticat-n ... PO3rBwp.97
Taková není zrovna můj šálek čaje

Co tak sleduji lodě kolem, tak vnímám hlavně Bavarie, Elan, Jeanneu, Beneteau a ještě občas Hanse. Nedokážu posoudit, která je sportovnější, komfortnější, luxusnější, levnější, dražší.
Něco jako BMW je sportovní konzervativní, Mercedes luxusní, Audi tak něco mezi, spíše trochu do sportovna, Škoda / VW levnější odvozenina Audin, pak kategorie jako frantíci ...

- prettorian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: pon lis 19, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
Denis píše:Tak zrovna táto, čo nie je tvoja šälka čaje, je ten Mercedes. Nauticat, to je bezpečnosť, spolahlivosť, aj kvalita spracovania. Tie čo si vymenoval, to je Opel a Renault, pričom Elan a First su akože športove kruizery.
Jo o Nauticatu jsem četl už dřív, finská kvalita, ale mně se to teda vůbec nelíbí..
Hanse jsou taky v té nižší kategorii? Jaké jsou další kvalitní značky?
Četl jsem něco o Sweden Yachts, Hallberg Rassy,, ale nikdy jsem si v marině takové značky nevšiml.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ja to moc nesledujem, Hanze je relatívne nová firma, expandovala nízkymi cenami a prijatelnou kvalitou. Nauticat a spol. moc v marínach nevidíš, na čárter sú príliš drahé a zbytočne dobré. Nič si z toho nerob, že sa ti nepáči Nauticat, ani mne sa nepáči Mercedes a preto jazdím v Dácii
. Ak chceš jazdiť s deťmi, tak pre teba je rozhodujúce čo najjedoduchšie ovládanie lode, najme plachiet, ale nie keď svieti slniečko, ale ak sa náhle zhorší počasie a ešte k tomu sa aj niečo poserie. Na športovo ladené lode s celospírovou plachtou radšej zabudni, dôležité je aby sa dali plachty ovládať z kokpitu, teda hlavnú plachtu rolovaciu.

- prettorian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: pon lis 19, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
Denis píše:Ja to moc nesledujem, Hanze je relatívne nová firma, expandovala nízkymi cenami a prijatelnou kvalitou. Nauticat a spol. moc v marínach nevidíš, na čárter sú príliš drahé a zbytočne dobré. Nič si z toho nerob, že sa ti nepáči Nauticat, ani mne sa nepáči Mercedes a preto jazdím v Dácii. Ak chceš jazdiť s deťmi, tak pre teba je rozhodujúce čo najjedoduchšie ovládanie lode, najme plachiet, ale nie keď svieti slniečko, ale ak sa náhle zhorší počasie a ešte k tomu sa aj niečo poserie. Na športovo ladené lode s celospírovou plachtou radšej zabudni, dôležité je aby sa dali plachty ovládať z kokpitu, teda hlavnú plachtu rolovaciu.
Zlatá pravda, když jsem sledoval nějaká promo videa pár lodí a viděl jsem, že jak mají self-tack jib, tak je to fakt pohoda

- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Že je Hanse o dvě třídy lepší než Bavaria, Beneteau a Jeanneau, tvrdí hlavně její majitelé. Je fakt, že je komerčně velmi úspěšná v Austrálii a na Novém Zélandu, což je oblast poměrně náročná. Její majitelé si kromě údajně slušného zpracování a kvality laminátu, pochvalují snadné ovládání, rychlost i plavební vlastnosti v horších podmínkách. To poslední mi ale, vzhledem k extrémně široké zádi a plochému dnu, přijde dost pravdě nepodobné.
Existuje poměrně hojně navštěvované komunitní fórum http://www.myhanse.com (nevím o žádném podobně aktivním pro jinou značku), takže si lze udělat obrázek...
Osobně se mi na nich pár vychytávek také líbí. Např. neopodlehli módním trendům a zachovali boční otevírací okna, navíc otevíraná ven a s velkým překryvem = lze příčně větrat a to dokonce i v dešti. Mají rolovaní hlavasky jedním lanem na šneku, na rozdíl od deb.lního dvoulanného systému + klika od Seldenu atd.
Na druhé straně ale např. používají výhradně vyklápěcí bowthrustery, což je naopak pakárna, motivovná zřejmě právě extrémně plochým dnem.
Wlady
Existuje poměrně hojně navštěvované komunitní fórum http://www.myhanse.com (nevím o žádném podobně aktivním pro jinou značku), takže si lze udělat obrázek...
Osobně se mi na nich pár vychytávek také líbí. Např. neopodlehli módním trendům a zachovali boční otevírací okna, navíc otevíraná ven a s velkým překryvem = lze příčně větrat a to dokonce i v dešti. Mají rolovaní hlavasky jedním lanem na šneku, na rozdíl od deb.lního dvoulanného systému + klika od Seldenu atd.
Na druhé straně ale např. používají výhradně vyklápěcí bowthrustery, což je naopak pakárna, motivovná zřejmě právě extrémně plochým dnem.
Wlady
- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Tak jak to vidím pánové, tak se pohybujete v kategoriích pro nás obyčejné smrtelníky zcela nedosažitelných a přikláním se k zde již vyslovené myšlence, že pokud někdo uvažuje o koupi lodě této kategorie, tak otázka provozních nákladů a rentability je zcela podružná, protože představují pouze zlomek vložené investice.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Denis píše:Copy, nie že by ma to nejak extra zaujímalo, pár krát som Hanse na výstave videl a o triedu vyššie mohla mať akurát tak zábradlie.Z pohladu bežného návštevníka, nič moc. Možno je niečím výnimočná, ale to mi ušlo, ak vieš niečo bližšie, tak sem s tým.
Denis, sám predseda predstavenstva Hanse Yachts to takto vysvetlil v tomto článku http://www.welt.de/finanzen/geldanlage/ ... ndert.html
"Gerhardt: Hanse Yachts ist mit Bavaria auf Augenhöhe, was die Produktion an Segelschiffen betrifft. Wir sind aber um etwa 20 Prozent höher im Preis und haben die besseren Marken. Ein gemeinsames Unternehmen hätte keine Vorteile. Wir würden dadurch nicht günstiger oder besser produzieren können. Unsere Lohnkosten sind gleich hoch. Wir werden unseren Weg allein gehen." - teda, že sú 20% vyššie s cenami, než Bavaria, nehodlajú to meniť, ani sa s Bavariou spájať.
Kúpili predtým Dehlera, Bavaria kúpila Dufour. V nemeckom Yacht magazíne ani v Segeln, keď sú porovnávačky, neviem či niekedy ohodnotili lepšie Bavariu ako Hanse.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Pametám si Hanse, keď prvý krát vystavovali v Dusseldorfe. Pametám si aj na komentáre v časopise yacht. 20% je strašne vela, tak sa pýtam prečo? Videl som severské lode a tam viem prečo sú drahšie aj o 50%. Pri Hanse to nevidím. Istotne preto že sa v tom nevyznám a nejak zvlášť to nesleduje. Možno je to výbavou čo ponúkajú, možno sa zmenili a plasty v interiery čo imitujú drevo vymenili za masív. Možno robia trupy z epoxidu, alebo stavajú podla Norska veritas a nie podla Germanische Loyd.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host