Být či nebýt majitelem lodi, když ji neumím opravovat?

Povídání o jachtingu, moři a vodě kolem nás ...

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Být či nebýt majitelem lodi, když ji neumím opravovat?

Klidně, existují přeci odborníci a ti mi za velké peníze pomůžou.
14
28%
No, rozumné to není, ale snad kamarádi pomůžou a odborníci za rozumné peníze provedou.
32
64%
Rozhodně ne, kdo kolem toho vše neumí, nemá být majitelem plavidla.
4
8%
 
Celkem hlasů: 50
Uživatelský avatar
Dvojka
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 382
Registrován: pon říj 20, 2008 2:00 am
Reputace: 97
Bydliště: Praha

Být či nebýt majitelem lodi, když ji neumím opravovat?

Příspěvekod Dvojka » čtv bře 08, 2012 7:22 pm

Přečetla jsem si vlákno Můj život na vodě od uživatele vitrvevlasech (modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=108945#108945 ) (trochu mě potrápila čeština :oops: ) a pak i následnou diskuzi a něco mě trochu zarazilo.
Protože nechci kazit vlákno s reportáží, tak zakládám nové vlákno (je zima, stejně se nudíme, tak snad je diskuze možná :blink: a pak to klidně smáznem) a ptám se: je rozumné, aby si pořídil loď někdo, kdo není typ Ferda mravenec – práce všeho druhu (nebo brouk Pytlík – všechno umím, všechno znám) křížený s milionářem, nebo je to čirý nerozum :??

Bozakafka v onom vlákně píše:
bozakafka píše: … nebuduj a nestěžuj si. Víš kolik si lidí prošlo tím co píšeš. Proč jsi si tu loď neudělal sám??? To je potěšení ze života … Já jenom nechápu podstatu té věci. Jestli si někdo koupí loď tak sakra musí znát že to nebude zadarmo. Protože plavidlo ruku na srdce je prostě luxus …

Ohledně luxusu – souhlasím, i když asi trefnější definice zní – je to ochočená černá díra na prachy a čas.
S tou „všeho druhu znalostí a zručností“ osobně nesouhlasím. Jen pro příklad – auto mám, ale neopravím ho (argumentace – auto není loď, nemáš servis hned za rohem neberu, ne každý pluje mimo civilizaci). Bydlím a přeci jsem si obydlí nepostavila sama, brýle nosím, ale sklo nevyrobím a tak dále …

Tak jak to vidíte – být, či nebýt? Tedy – mít, či nemít vlastní loď/lodičku/plavidlo, když tam neumím ani propojit drátek :roll: ?

Mám následně právo si na něco stěžovat zde na fóru před znalci, případně žádat o radu/pomoc, nebo dokonce napsat o vlastní levorukosti? Neurážím tím pak odborníky, znalé jachtaře a pány kapitány? Zabírám zbytečně prostor na webu důležitějším informacím?
Nekazím všeobecný názor/dojem, že každý, kdo pluje, všechno umí a vše zná (a běda jak ne)?
Protože někdy mi to zde tak připadá a člověk se pomalu bojí i na něco zeptat, aby se mu nedostalo „vtipné“ odpovědi a nebyl za totálního blbce.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » čtv bře 08, 2012 7:44 pm

dobre jsi to napsala_vzlast ty posledni dva odstavce :good:
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » čtv bře 08, 2012 8:12 pm

Otázka je divně položená. Problém přece není v tom, že ji "právě teď" neumím udržovat a že na "zakázkovou údržbu" nemám zrovna teď peníze. Každého lodičkáře naučí jeho koníček dělat věci, o kterých dříve ani netušil, že existují, a ohledně nákladů na údržbu si nejspíš drbe hlavu i Abramovič.
Klíčový moment vidím spíše v tom, zda si pořizovat loď, dokud nemám jasnou představu, co ode mne její vlastnictví bude vyžadovat a jak se s tím popasuji, zda se stanu Ferdou Mravencem či úspěšným tunelářem (což je nepochybně výnosnější povolání než profese bankovního lupiče).
Všechny rozumné důvody hovoří ve prospěch "informovaného rozhodnutí," na druhou stranu já osobně, vědět před osmi lety to, co dneska, nikdy bych v sobě nenašel tu drzost sednout v Brandeburku do osmimetrové plachetnice, kterou jsem nikdy předtím ani neviděl, poprvé ve svém životě nastrtovat motor, o kterém jsem navíc věděl přesně to samé, co o té lodi, a bez jakýchkoliv zkušeností, natož dokladů, s ní vyplout do Čech ;)
Poznal jsem od té doby mnoho zcela nových věcí, například flexu, správný poměr ingrediencí betonu vhodného pro stavbu mola a rozdíl mezi naléhavostí potřeby renovovat svislé domovní odpady a pořídit nové plachty. U každé takové novoty jsem přemýšlel, jestli za to celé lodičkování stojí. Zatím vždycky byla odpověď "ano," dostat ale všechny tyhle otázky najednou, odpovídal bych kladně asi dost nerad, takže rozumím člověku, rozhořčenému z prozření, co všechno s sebou vlastnictví lodě přináší. Čemu nerozumím, to je objekt jeho rozhořčení. On ho někdo nutil, aby tu loď kupoval? (Tedy popravdě, jednoho takového taky znám. A ten je zahořklý fest :lol:
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Být či nebýt majitelem lodi, když ji neumím opravovat?

Příspěvekod david » čtv bře 08, 2012 8:22 pm

Dvojka píše:S tou „všeho druhu znalostí a zručností“ osobně nesouhlasím. Jen pro příklad – auto mám, ale neopravím ho (argumentace – auto není loď, nemáš servis hned za rohem neberu, ne každý pluje mimo civilizaci). Bydlím a přeci jsem si obydlí nepostavila sama, brýle nosím, ale sklo nevyrobím a tak dále …

[/i]


Srovnávat loď s autem, brejlema, nebo obydlím je samozřejmě volovina. Docela zásadní. Především v bezpečnosti pasažérů a lodi a následně v rychlosti a dostupnosti opravy.

Když ti klekne třeba auto, tak zastavíš, nic se neděje a můžeš jít na stopa nebo volat odtahovku. Servis 24 hodin.

Když se ti totéž stane třeba s motorákem na řece a v proudu, jseš na něčem, co je v podstatě neovladatelné, někam to plave, kotva se nechce chytit a když chytne, nedostaneš se na břeh, leda vodou. Samozřejmě neznáš číslo na nějakého servismana, tak že se vydáš do první vesnice hledat nějakou pomoc. Když máš kliku, je tam aspoň traktorová stanice a nějakej mechanik co zná traktory a kombajny, ale třeba vrtulku chlazení v životě neviděl a ani neví kde ji hledat.

Podobnejch případů a i o něco napínavějších, můžu poskytnou pytel..

Základní znalosti a dovednosti jsou víceméně předpokladem pro plavby dál něž kolem vlastní loděnice
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv bře 08, 2012 8:24 pm

Dvojka píše:Jen pro příklad – auto mám, ale neopravím ho (argumentace – auto není loď, nemáš servis hned za rohem neberu, ne každý pluje mimo civilizaci)

Vztahnu to na ty auta.

Autem jezdis, ale jakym?

Auto ma, posilovac rizeni, hydraulicky nastaveni ventilovy vule, automaticky serizeni vysky svetel, elektronicky zapalovani a vstrikovani a posilovac brzd.

Srovnejme to se skodou 1000MB: Jednookruhovy brzdy bez posilovace, bubny na vsech kolech, rozvod OHV, karburator a tak dale.
Kdyz chces jezdit, musis kontrolovat hladinu brzdove kapaliny, obcas dostelovat brzdy, kontrolovat kladivko prerusovace, domazavat mazaci mista predni napravy (jinak se ti muze i zlomit rameno), obcas zkontrolovat nastaveni vule ventilu. Olej se meni mnohem casteji, protoze ma obtokovej filtr, olej se tam leje 20W30, v zime je tak tuhej, ze se auto musi po ranu protocit klikou, jinak se tezko nastartuje, protoze 1000MB ma slaby dobijeni a malo vykonnej starter.
Jo a v neposledni rade... ma mechanicky regulator dobijeni, kterej se muze kdykoliv pokazit a doladuje se to prihejbanim kontaktu.

Jeste bych doplnil, ze vzhledem ke spatnymu chlazeni se v lete musi jezdit zlehka, aby se neuvarila voda.

A ted mi rekni uprimne, muze clovek, kterej neni Ferda Mravenec, jezdit v tyhle dobe denne 45 let starou Skodou 1000MB tak jako my ostatni jezdime mnohem novejsima autama? Jezdila bys Skodou 1000MB denne do prace?

Jak si vybirame auto, mame si vybirat i lod.

Koneckoncu i dneska se daji sehnat prodejci lodi, kteri se o zakaznika dobre postaraji, jezdi za nim kazdorocne na garancni prohlidky, serizuji mu motor, meni olej a cisti nadrz od bordelu.
Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

Příspěvekod vitrvevlasech » čtv bře 08, 2012 8:37 pm

Je příjemné čísti řádky, pro které motiv vznikl na základě něčeho co zrozeno v naší hlavě. Ztráta soudnosti úspěchané doby točí šál nekončících studii kolem našeho po fyzické námaze tesknícího těla.
Dnes je skoro hanebné býti vyučen. Jako by sprostý kdo šikovný? S tímto setkati se možno právě na rohožce akademického věku.
Možná je to tím, že bez "maduríííídy" je člověk jak bez rukou. Nebo snad, že není modních montérek, však kravat na milion druhů? Od ekonoma ke ekonomu, tisíce nových vědeckých oborů.
Pročpak asi sociolog sociologem? A co to vůbec znamená? Kdo ví, důležité je, že podáte-li mu prkno zákonitě si jím rozbije hlavu, nebo upustí na nohu. Ale co když právě takový člověk, milovník přírody, student lidských společnosti, miluje /při vší své hloupé neopatrnosti/ právě živel takový jakým voda bezpochyby je? Začne se rozhlížet - vybere oku lahodící říční krásku. Je si pochopitelně vědom, že ona nebude pouhým doplnkěm jeho bohémského životního stylu. Ona bude náročnou přítelkyní, která se jen tak nespokojí s pouhým jedním nátěrem, obroušením, povolením či utažením jednoho dvou šroubků.
Jak pravili jsme o onom človíčku postiženém oboustrannou levorukostí, v hlubokém předklonu často jej možno spatřiti v přítomnosti pánů dřevoznalých, pilkyovládajích. Tímto rudolícím svým oblíčejíčkem nutně musí upoutat pozornost a mnohdy i soucit kolegů v loděnici, kteří mu intenzivně naznačovali, že jest ta loď příliš velká a bude třeba se o ní řádně starati.
- a zde přichází důležitý moment, který jsem zašifroval do svého "reportážního článku - "jsi li nebezpečný sám sobě i okolí vezmeš-li do ruky nástroj jakýkoliv, pak živen být musíš hlavou (bohužel) a sponzorem pouhým. Stálým sluhou těch co měli to štěstí a narodili se manuálně zručnými." A tak nakonec poplácáván každým po rameni, jak loď se v krásnější a krásnější mění - je-li to vůbec ještě možné, konečně dostál onen likvidátor umění rukodělného dílčího úspěchu. Ano musí se chlubit cizím peřím. Horší je, když není čím. Strašidelnější chvilky není, než oné - kdy hodnocen váš osobní odborník ostatními odborníky hanlivě. Jeho práce odrazem nešikovnosti. Jak vy to můžete posoudit, vy se dokážete hodinu koukat na perfektně přilehající spáru, když dřevo ke dřevu opatrně přisedá. Nikoliv zakosne se do druhého, či marně z povzdálý jen jej sleduje.
Tančíte radostí při každém šroubku, který netrčí ven, ani zvohnut všemi směry nezdá se být.
Možná, že vnímáte lodě trošku jinak, ne jako bolavou starou paní, která má dřevěný na sobě šat s kousky laminátu. Je plná neduhů a se škodolibou radostí jen čeká, aby vás mohla čímkoliv přivésti k pláči.
Vidíte v hromadě dříví na zátop skvostnou bárku. I to velmi zdatný čtenář našel byl v textu minulém.
Nechme prosím básníkům jejich sny, dejme jim loď. Obrňme se trpělivostí a nechme se hýčkat neschopností jeho, když poprvé vezme rozbrušovačku a vytvoří na bortech (oděrných lištách) roztomilé kruhy... Kroutí-li hlavou a zvedne li zrak směrem k vám odborníkům, nenecháte ho dlouho bez rady pomoci. A proto si myslím, že i ten, který méně zdatný smí, může, či snad měl by mít loď.
Aby kolektiv kolem břehů řek i na hladinách jezer, přehrad. Možná i ten, který ukryt před větrem v zátoce exotických ostrovů. Aby tento kolektiv byl pln lidí různorodých, kteří tak utvoří pevnou a skvělou skupinu.
Trpělivosti a zlatorukosti všem odborníkům mnohé přeji. A nám méně zdatným zase nějakou tu usměvavou tvář, která se slituje a pomůže, třeba i za nějaký ten zlaťáček.
Uživatelský avatar
tove
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 229
Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
Reputace: 4

Příspěvekod tove » čtv bře 08, 2012 8:39 pm

Nikdo z nas kdo jakymkli zpusobem prisel k lodi nemohl dopredu tusit co to obnasi a prave to je krasny, ze s e s tim s radosti chceme poprat abychom se mohli potom vozit, kamaradu je vzdycky dost a i nekteri pomuzou, ja to vidim optimisticky. proto volim stredni moznost z vyberu.
Ted zrovna vybiram motorak a tesim se na leto. To co to bude potom obnaset za neprijemnosti si menuzu a hlavne nechci pripoustet !!!
Uživatelský avatar
Dvojka
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 382
Registrován: pon říj 20, 2008 2:00 am
Reputace: 97
Bydliště: Praha

Re: Být či nebýt majitelem lodi, když ji neumím opravovat?

Příspěvekod Dvojka » čtv bře 08, 2012 8:47 pm

david píše:Srovnávat loď s autem, brejlema, nebo obydlím je samozřejmě volovina... Když ti klekne třeba auto, tak zastavíš, nic se neděje a můžeš jít na stopa nebo volat odtahovku ...

Jak jako volovina :D ?? Když Ti na dálnici v plné rychlosti něco důležitého odejde, taky hned klidně nezastavíš, ale buď jen ohrozíš hodně lidí kolem sebe, nebo v horším - způsobíš vážnou nehodu. Takže jde to srovnávat.
Ty řeči, s autem zastavíš, s lodí na řece ne – no tak najedeš na mělčinu, lupneš ke břehu, sejmeš kus mola – stejně jak s tím autem (akorát auto je pak si levnější průser).

Tedy popravdě, to je tolik času na té české řece, když ti odejde například kormidlo, ho hned opravit, aniž bys někoho vyplašil, ohrozil, nebo udělal průser i když všechno umíš opravit? Jen se ptám :D , s motorákem jsem jela jen jednou, v Holandsku a přišlo mi, že bych stejně nic nestihla (i kdybych uměla, jako že neumím) a už bych byla někde na něčem „přilepená“ a to jsme jeli hóódně předpisově a pomalu.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv bře 08, 2012 8:57 pm

Srovnání jsou to hezká. :)
V době 1000MB, Žiguli a polských Fiatů se dalo říci, že co čech to automechanik. Více či méně. V té době nám to technika i dovolovala. Dnes i když vyučen v oboru, od garančky po garančku pouze dolévám vodu do ostřikovače. A když se rozsvítí kontrolka motoru, jedu si do značkového servisu pro verdikt PC, že mám "nevhodné palivo".

Ale pokud velí srdce, neposlouchá racionální důvody. A pokud je to volání silné, prostě se jde za ním. Když to přišlo na mě, nepřipustil jsem si že jsem v mládí byl "ozdobou" všech školních výletů a nepřežil jsem cestu autobusem ani na vzdálenost 30 km. Tak se tím trápím dodnes. A trápím se rád.

Bezpečnostní hlediska uváděná Davidem mají jistě svou váhu. I když spíš si myslím, že v krizovkách to je spíše o improvizaci umění najít okamžité a pokud možno dobré řešení. A k tomu člověk dojde postupně, až těch pár krizovek zažije a přežije. Nevím z oblasti námořního jachtingu, že by nějak velká část kolegů rozuměla funkcím motoru a jeho částí.
Ale velmi blízká mě je polemika Felixe, že je rozdílný stav vědění a umu v počátcích a potom až je člověk trochu oklepaný závadami, průsery a potřebou něco dělat. To je i mé přesvědčení a proto jsem jednoznačně pro to, nebrat srdcařům právo do toho jít. Pokud časem zjistí že to prostě nejde, sami toho nechají. Ale investují své peníze, svůj čas. Opravdu necítím potřebu jim to dopředu brát.

Žil a nechej žít....
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv bře 08, 2012 9:32 pm

:-) Ja prece nerikam, ze si ne-Ferda nema tu lod porizovat, jenom kladu otazku, jak daleko se s ni da dojet bez Ferdovstvi.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv bře 08, 2012 9:41 pm

Dvojka, na tvoju otázku :"ptám se: je rozumné, aby si pořídil loď někdo, kdo není typ Ferda mravenec – práce všeho druhu" je treba pravdivo a rovno odpovedať: je to nerozumné! Ale ludia robia aj nerozumné veci. Podla môjho názoru je však viac ako rozumné ovládať princípy fungovania vecí na lodi a aspoň základy si vedieť spraviť. Kúpa lode a jej následná zásadná prestavba je niečo iné.

Čo sa týka námorného jachtingu, citujem Baharisa: Nevím z oblasti námořního jachtingu, že by nějak velká část kolegů rozuměla funkcím motoru a jeho částí. Je pravda že s čártrových jachtárov tomu rozumie málokto, z majitelov lodí všetci.
Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

odp: Vikky

Příspěvekod vitrvevlasech » čtv bře 08, 2012 9:42 pm

Ačkoliv je zde nezdatnost čestnou výjimkou, je fér, abych přiznal, že jsem se dokázal doplaviti celkem daleko - v rámci standardu Labe Vltava (bez přehrad)
Poleptán elektrickým proudem, kdo překvapen ať zkusí svou dlaň přiložit k odkrytému kontaktu elektrického obvodu, umořen neustálým doplňováním vazelíny do vodního čerpadla by zmizela pověstná bublinka.
Všechny a mnohé další zkušenost z člověka bohužel nedělají Ferdu mravence, ale dělají z něj plavce, skoro kapitána. Pokud budeme benevolentní k definicím těchto slov.
Myslím, že ze mě nedělá méně zdatného lodivoda skutečnost, že nejsem stavitelem, ani přisluhovačem při stavbě plavidla mého.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » čtv bře 08, 2012 9:51 pm

Ono taky záleží jaká loď a jak ji moc člověk využívá. Loď je super pokud na ní člověk bydlí nebo jede kolem světa. Nebo člověk bydlí u moře.
Mám rád volnost pohybu - jednou Jadran, podruhé Mazury, další víkend hory nebo kolo. Loď na jezeře u nás pro mne znamená vazbu na jedno místo.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » čtv bře 08, 2012 10:26 pm

myslim si tez, ze srovnavat auto z lodi je volovina, resp. prijde mi to dost podobne ... myslim, ze na to, aby mel clovek lod,
tak nemusi byt extra sikovny ... samozrejme se nebavim o vecech spojenych s ovladanim lode - stejne jako by mel umet
clovek ridit auto, kdyz s nim chce jezdit, tak stejne by mel zvladat vse potrebne na lodi, kdyz ji chce ridit ...

ale aby ji umel (nebo i chtel) celou sam opravovat/predelavat atd. ? tady ma prece na vyber, bud ano (at chce ci musi)
nebo si musi na to vydelat jinde ... a kdyz to takhle zvladne, tak klidne muze mit i raketu :-P
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv bře 08, 2012 10:31 pm

To si ze mě děláš Dvjko trochu kozy? nééé?? Jako když to na řece chcípne tak jednoduše nasedneš na mělčinu či najedeš na kameny do břehu. To asi nikdo jen kak dopustit nechce. Třeba já s takovou 20ti tunovou lodí v trochu větším proudu bych to asi pěkně dole vomlátil a co dál vyskočit na břeh??? za co uvázat ???? udržet ani omylem .To neni asi jen tak snad mě to nikdy nepotká. Toho jsem se bál V Mardeburgu ať nám to nechcípne to byl jinej proud. A prorazit ještě dno tak to dopadne jak Titanicem. Mě jen vypadla závlačka na motoru pod komorou a nebylo to příjemné . Vlézt do strojovny loď plula sama samotíží Taky nejsem žádnej mechanik,ale člověk se musí snažit. Mám loď proto,že mě to baví a starosti výdaje to k tomu patří. A to,že kotvím celoročně na vodě přináší také víc starostí, Ledy ,povodně málo vody. Atd.
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 419
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » čtv bře 08, 2012 10:38 pm

Takhle, podle me neni otazka jestli je clovek Ferda mravenec, ale jestli si je ochoten pripustit, ze jim bude. A vhodnejsi prirovnani je spis to bydleni. Pokud se clovek stane majitelem nemovitosti, dokonce treba i baraku, tak bud ma hromadu penez a ruzni remeslnici si u nej budou podavat dvere, nebo ji nema a tim Ferdou se proste stane. Nejde jinak, ale nemusi to jit ani nasilim. Jednoho dne proste vymaluje, protoze na malire nebudou penize a nejak to jit musi. Mozna se, vcelku rozumne, nestane takovym Ferdou, aby se poustel do rekonstrukce plynu, ale ten zakladni servis, vymenit zarovku, nahodit pojistky a treba i vymenit tesneni u kapajici hadice k pracce, to se nauci kazdej, neni zbyti.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv bře 08, 2012 10:44 pm

Bahno, volakedy sa v Čechách hovorilo: Nouze naučila Dalibora na housle housti, a všetci vedeli voč kráčí. :lol:
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 308
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » čtv bře 08, 2012 11:10 pm

Denis píše:Dvojka, na tvoju otázku :"ptám se: je rozumné, aby si pořídil loď někdo, kdo není typ Ferda mravenec – práce všeho druhu" je treba pravdivo a rovno odpovedať: je to nerozumné! Ale ludia robia aj nerozumné veci. Podla môjho názoru je však viac ako rozumné ovládať princípy fungovania vecí na lodi a aspoň základy si vedieť spraviť. Kúpa lode a jej následná zásadná prestavba je niečo iné.

Čo sa týka námorného jachtingu, citujem Baharisa: Nevím z oblasti námořního jachtingu, že by nějak velká část kolegů rozuměla funkcím motoru a jeho částí. Je pravda že s čártrových jachtárov tomu rozumie málokto, z majitelov lodí všetci.

No já bych to možná extrapoloval: "je rozumné si pořídit loď pokud nejsem rejdař, který se lodní dopravou živí?" :D
odpověď je nasnadě.....
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv bře 08, 2012 11:48 pm

A vieš že skoro máš pravdu? Vela ludí čo si kúpi loď získajú presvedčenie, že ta loď by mala zarábať.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv bře 08, 2012 11:58 pm

Já jsem teda asi vyjímka. Ještě aby mi jí někdo ničil stačí,že jí ničím JÁ. Já dokonce ještě nesvezl ani moje rodiče a to mi jí táta koupil musím se polepšit JÁ vím. a napravím to. :cry:
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát bře 09, 2012 7:45 am

Vážená většino,
skládající se převážně z čártrařů. Nemá smysl s vámi polemizovat o tom, jestli něco umět, nebo ne. Při pročítání vašich zážitků z plaveb jsem si už dávno všimnul, že se jedná převážně víc o plynulé troskotání, než plavbu. Vybitejma baterkami počínaje, přes upadlej drát od ledničky, omletou vrtulku chlazení, zavzdušněnou naftu, namotaný můring lano, nefunkční stykač kotevního vrátku, zamotaný hadry v rolrefu, až po neumění přistát. Bez servisáka se v podstatě nehnete. Tož si představte, že by servisák prostě nebyl. Jak by jste si poradili. A to je vás na lodi kopec, by jste se podělili o náklady a taky si mohli pomáhat..

Trochu zásadně jiná je situace na vlastní lodi. Tam jste obvykle s manželkou, dítětem a to je všechno. Spoléhat pak může šťastný majitel tak akorát sám na sebe, když mu to někde v kopřivách klekne. Nemůže zavolat do mariny: Odtáhněte si svůj vrak a dejte mi jinou loď.

Dvojko, na dálnici ti v rychlosti nebezpečně tak může leda upadnout kolo, což není příliš pravděpodobné. Ostatní závady jsou z pohledu bezpečnosti, případně totální ztráty majetku, banalita. Na lodi stačí přehlídnout blbej klacek co vleze do vrtule a může být vymalováno. Že najetí na mělčinu a podobné rady zajišťující tak leda další poškození lodě jsou mimo mísu, ti už snad dostatečně objasnil Geus.

V autě i na lodi mám naježděno a napluto, že bych mohl rozdávat a proto tvrdím, co tvrdím. Není to totéž. Ani náhodou.
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 308
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Ferda či Pytlík, to je to oč tu běží:-D

Příspěvekod Crazymen » pát bře 09, 2012 8:11 am

Myšlenku jsem nadhodil schválně, neb otázka jestli člověk "musí" umět opravovat loď je prostě úplně mimo (Dle mého).
Buď si pořizuješ čártr (díky Davide) a pak přece propočítáváš všechna +/- a to včetně servisu. Nebo máš jen "pocit", že by to mohl být "dobrej kšeft" via Dennis ;) (bez urážky) a takoví jsou pak dobrým zdrojem levných lodí a pobavení pro ostatní :D no a zbýváme my ostatní, kteří máme loď především "pro radost" a ta je prostě o práci - buď vlastní nebo vlastní.... zprostředkované přes mzdu... Pak už je jen otázka co tě víc baví - pokud tě nebaví servis lodě, ale máš zajímavou práci, tak asi radši vydáš peníze než čas, námahu a energii k učení.
Nicméně lodě jsou o pocitu a o lásce.....Vydej se na plavbu a buď dopluješ, nebo ztroskotáš - na webu to nevyřešíš. :masslol:
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát bře 09, 2012 8:20 am

Vážená menšino, převážně majitelská, moc se nám tu nenafukujte. Ať neprasknete! (ftip :lol: )

To se vám to udržuje a opravuje, když máte své lodičky vypiplané, znáte každý šroubek. Ano, David to napsal dobře. Na charteru to je neustále o opravách. Jak zanedbaná údržba, tak "šikovnost" předcházejících posádek. Ale na ty věci člověk přijde téměř vždy až během plavby. Věc nefunguje, rozhlédnu se kolem sebe a nikde žádná pojízdná dílna nepluje, do mateřské maríny 50-100 mil, kdo by chtěl ztratit třetinu dovolené nějakým vracením. Takže opravujeme. Vše co napsal David, možná i jednou tolik. A to je teprve škola přemýšlení, improvizace a někdy i umu - s tím nářadím co na lodi je, nebo co si člověk doveze. Představa že charterista jen sedí a platí si opravy je těžce zcestná. Na moři není komu.
Po 50ti chartrech je téměř z každého Ferda Mravenec... ;)

Volba vlastní/charter je samostatná kapitola. Někdo vidí volnost v tom že pluje kdy chce na vlastní, druhý zase v tom že jeden týden je v Chorvatsku, druhý v Řecku, třetí na Elbě. A další měsíc třeba v Karibiku. Každému co je mu blízké, není lepší a horší.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát bře 09, 2012 8:36 am

david píše:Dvojko, na dálnici ti v rychlosti nebezpečně tak může leda upadnout kolo, což není příliš pravděpodobné. Ostatní závady jsou z pohledu bezpečnosti, případně totální ztráty majetku, banalita.

Skvely prispevek bych doplnil o upozorneni, ze krome upadnuti zadniho kola hrozi jeste odlomeni predniho ramene a vyvraceni kola na dalnici prave u Skody 1000MB.
Zejmena pokud se tyka D1 bych tuto moznost oznacil pravdepodobnosti hranicici s jistotou. ;-)
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 40
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát bře 09, 2012 8:40 am

Věřím tomu, že KAŽDÝ je na něco šikovný. A částečně jde i o to, mít odvahu zkoušet nové věci i za cenu dílčích či totálních neúspěchů.
Dnešní doba již, díky Internetu, není o nedostatku informací.
A vidím kolem sebe strašnou spoustu lidí, kteří tápou, nudí se, ... nežijí. Je mi jich líto.
A fandím všem, kteří se tomu postaví!
Zatečkoval jsem 1. volbu - tak to v "civilizaci" je - buď jsem šikovný nebo schopný vydělat dost peněz na zaplacení souvisejícího servisu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host