Kviz: Je na fotce něco divného?

Trochu odlehčené téma pro zábavu a poučení. Kvízové hádanky, soutěže v poznávání míst, plavební teorie a praxe. A pár vtipů pro zasmání...to vše s jachtařskou či vodní tématikou (jiné nejsou žádoucí)

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Kviz: Je na fotce něco divného?

Příspěvekod lynx » čtv led 08, 2015 5:09 pm

Minule jsem se sice trochu sekl, ale tady mi přijde něco špatně.
Co?

Obrázek
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9350
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv led 08, 2015 5:22 pm

Kolejnice voziku nejde vnejskem vantu a je to opruz prehazovat....
Ma to jako 2 koleje ...po vant a za vantem.
To je zrale na 2 voziky a 2 oteze.
Je tak?
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » čtv led 08, 2015 5:23 pm

:good:
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv led 08, 2015 5:27 pm

Dobrý Libore!!! :thmbup:
Na to jsem nedošel. A snažil jsem se.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » čtv led 08, 2015 5:34 pm

Podobně jsem to měl na jedné lodi, kde byla samopřehazovací kosatka. Tam to nevadí.
Ale pokud člověk chce používat genou a občas ji nevyrolovat celou, je to – jak píše Libor – opruz.
Proč to ti lidé dělají?
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv led 08, 2015 5:41 pm

Zase ji ale dostaneš blíž k ose, bude lépe stoupat. :mad:
A je opravdu otázka, kam mu zasahuje gena. Taková 130tka by tam možná i vlezla.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » čtv led 08, 2015 5:44 pm

Tak zkoumal jsem nakonec i ty lode vedle, ale neprisel jsem na to :-) Takze Libor za vitecne!
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » čtv led 08, 2015 5:45 pm

Baharis: Hmm, mám dojem, že při předoboku (ale ne ostře proti) by se dřela o vanty.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv led 08, 2015 5:47 pm

Už jsem se s tím potkal.

Když dáš vozík dozadu a jedeš na jiný kurz než ostře proti větru - vozík dozadu, plachtu potřebuješ hodně vyložit doboku - musíš mít otěž vně vantu.
Když hodně refuješ a potřebuješ hodně stoupat - vozík dopředu - musíš otěž převázat dovnitř vantu.

Převazovali jsme.
Naposledy upravil(a) Jarda885 dne čtv led 08, 2015 5:50 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » čtv led 08, 2015 5:50 pm

Jarda885 píše:Převazovali jsme.

Ano, a Libor už to jednoslovně definoval. :D
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv led 08, 2015 5:51 pm

Je to teď jen o odhadu vzdálenosti. Neříkám že musí, možná ne 130, ale 120. Tak aby zadní roh vklouzl ještě pod vant. Při vypouštění, to jsi mě nakopnul, musí být vozík vepředu, aby o vant nedřela otěž.

No tak asi to pluje. Není to na co jsme zvyklí, nikdy jsem to asi v reálu neviděl, ale asi se s tím majitel ztotožnil. Jinak by musel kotvení vantu převrtat a uchytit z druhé strany kolejnice.

Edit: Moc rychle píšete. :(
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » čtv led 08, 2015 5:54 pm

Nebo se s tim neztotoznil, lod stoji na suchu a persenik obrusta rasou a mechem ... :-)
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » čtv led 08, 2015 5:58 pm

Zajímavé je, že je to jinak velice dobře vypadající osmimetrová Bavárka z roku 1984.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » čtv led 08, 2015 5:58 pm

Mozna jsem nasel druhy skryty nedostatek. Lod nema kotevni vazak. Coz je jeste dulezitejsi nez nejaky vratek. Nema ani uchyceni kotvy na pridi, nosi se zrejme z kokpitu.

Edit: je tam kotevni schranka, kotva je tam, uz jsem si vsiml. Ale vazak stale plati. K bocnim pridovym vazakum pristupuju jako spis neco navic. Mam radeji hlavni, masivni, ve stredu pride.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » čtv led 08, 2015 6:03 pm

Menší lodi kotevní vazák dost často nemají.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv led 08, 2015 6:03 pm

Celý kotevní mechanismus je pod deklem vepředu ve studánce. Tady to pouze vypadá že najitel kotvu odšrouboval a žeťaz je schovaný v té studánce.

A co je "větší" ? Žádný kotevní vazák jsem neviděl ani na 50tce (nebo 55tce?).

EDIT2: Já zpočátku spíše sázel na absenci příďového pozičního světla. Ale to může být schovaní pod ti malým platem před rollfokem.

EDIT3. Jo, tu kladku (prázdnou) jsem tam také viděl...
Naposledy upravil(a) Anonym dne čtv led 08, 2015 6:08 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv led 08, 2015 6:07 pm

Zkoušel jsem obrázek zvětšit. Je tam vidět kladka před předním stěhem.

Baharis má pravdu. Kotva je demontovaná.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » čtv led 08, 2015 6:10 pm

Tady opravdu nevim, proto pisu mozna. Ale shlizim fotky z marin, kde jsme stali a zatim bud vratek nebo poradnej vazak. Naopak, nektere z lodi (i ma) maji jak bocni tak stredovy, hlavni. Navic jeste oka nebo rolnu zcela na pridi. Dalsi pred temi vazaky. Lano se pak protahuje oky a konci na tom stredovem, ktery je zespoda vyztuzen a upevnen na kostru, nikoli obsivku lode.

Ale asi jsem mimo a je to hodne subjektivni nedostatek.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » čtv led 08, 2015 6:21 pm

Zde foto:

Obrázek

Lod vedle:
Obrázek
Naposledy upravil(a) err_ dne čtv led 08, 2015 6:25 pm, celkem upraveno 1 x.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv led 08, 2015 6:22 pm

Nerad to píšu, ale asi jsi mimo.
Tato třída lodí nemá lano ale řetěz, vrátek má ve studýnce. Řetěz asi na kotevní vazák neuvážeš.

Řetěz jde ze studánky otvorem v pravé přední části poklopu studánky a jde přes rolnu (která tu je) dolů do vody. Jištění kotvy se tu nedávno pobíralo a děje se na přední vazáky, přičemž z lodě jde přes přední průvlaky.
Zkusím najít nějakou fotku.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » čtv led 08, 2015 6:27 pm

Je to tak, jsem mimo. Uz to zkoumam, lode od 40ft to maji jinak. Mam plany na VdS Caribbean 40 a tam uz je to take ve studance. Do 34ft je casto ale vratek nebo stredovy vazak.

Jinak ta seastar 2 je 32ft, 6t, takze uplne male to take neni :-)

Edit:Je to muj typ lode, tak jen pokud by vas to zajimalo. Mame retez i lano. Projektantem je predepsano 5.5m 3/8 retez + 60m 14-t kylana. Zatim kazdy pouziva 10m 8mm retez, 45m lana. Dost to take predelavaji na vratek a retez a bude jen pomoci trubky projdou palubou do schranky nebo si rovnou udelaji i schranku. Vazak ale nechali vsichni. Je za schrankou.

Tahle posadka navic s lodi nyni prekrocila Atlantik a je nyni na Martiniku. Dalsi dve posadky se sesterskym typem lode (-15cm LOA, jinak stejna) obepluly cely Svet. Nejznamejsi jsou Svycari: http://www.yacht.de/schenk/who/who73.html
Naposledy upravil(a) err_ dne čtv led 08, 2015 6:40 pm, celkem upraveno 1 x.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv led 08, 2015 6:37 pm

Neznám sériově vyráběnou námořní plachetnici, která by to měla jinak. Všech standardních[sup]*)[/sup] značek. Již od délky 33 stop

Trvalo dlouho než jsem něco našel... :)
Obrázek

standardních[sup]*)[/sup] myšleno takové, jichž je v marínách 90%.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv led 08, 2015 7:31 pm

Jirko, trochu off topic k té fotce.

Dávám oba konce vázacího lana na vnitřní (v daném případě pravou) rohatinku. Vnější nechávám volnou pro eventuální uvázání lodě, která by se chtěla navázat bokem ke mně.
Je nějaký důvod, proč "horní" konec vázacího lana máš na levé rohatince?
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » čtv led 08, 2015 8:33 pm

Taky jsem zvědavej na odpověď, ale je fakt, že kdyby se Baharis "nevykašlal" na springy, tak staří mořští vlci doporučují, vázat je na vždy druhý (samostatný) pár vazáků. Zdůvodnění je nasnadě = snazší případná korekce či uvolnění jednotlivých úvazů. Nicméně výsledný efekt bude stejný = všechny vazáky obsazené (i když je pravda, že už jsem pár (krásných majitelských) lodí se čtyřmi páry vazáků na přídi i zádi taky viděl.

Wlady
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv led 08, 2015 9:00 pm

Ne, není žádný důvod a abych řekl pravdu, dělám to stejně jako ty. Nehledejte v tom žádný záměr, i když při malých vazácích a hodně silných lanech to je někdy nutné jak píše Wlady. Toto byla určitě práce posádky. Všímavej. :)
Vedl jsem posádku z Biogradu na zkoušky a na konci října jsme tam byli v podstatě sami. Dost místa pro další přímo k molu. Kdyby to bylo v sezóně a byly tam lodě, bylo by nemyslitelné aby nám dovolili vyvázat bokem.

Spring nechávám vázat jenom když je důvod. Ve flautě téměř na oleji to nemá smysl, nemám rád zbytečnou práci.

EDIT: Prohlížím ty fotky a zatlačil jsem slzu. Normálně do historie nechodím, tady jsem hledal tu studánku. Vynikající partia, krásný jachting, na Jadranu téměř sami. Třeba u Matea ani jeden fendr, je to u mě. Rok 2010 - HR2010-5
Naposledy upravil(a) Anonym dne čtv led 08, 2015 9:13 pm, celkem upraveno 1 x.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host