Lamanšský průliv

Evropské regiony které nemají vlastní kategorii..

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Mám zkušenost s přeplavbou La Manche

ANO
6
25%
NE
11
46%
Pouze trajektem
7
29%
 
Celkem hlasů: 24
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Lamanšský průliv

Příspěvekod wasserwolf » čtv kvě 21, 2009 9:53 pm

V neděli si jedu koupit do Anglie loď. Motor sailer 27´ . Vzhledem k okolnostem mám v plánu přejet šikmo napříč průlivem do Holandska. Tam loď na cca 3 neděle nechat a pak se tam vrátit a udělat si výlet po kanálech třeba až do Dánska. Má s takovým počinem někdo zkušenosti?

Ahoj Pepik.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1532
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 16
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát kvě 22, 2009 7:05 am

Ahoj, osobní zkušenost nemám. Ale minulý týden jsem koukal na mapu kanálu a jediný co vím je, že uprostřed je pásmo, kam nesmí vplout žádná loď a toto pásmo musíš prý objíždět po směru hodinových ručiček.

Ale vím to jen od člověka, který se občas plete :D (viz téma Deklinace)
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

lamanšský průliv

Příspěvekod kanic » pát kvě 22, 2009 7:06 am

Gratuluju Ti. Vloni jsem byl pro loď v Cornwall. Loď se mi líbila, cena taky. Když jsem chtěl po prodávajícím registraci a smlouvu o nabytí, tak nic neměl. Zůstaly mi akorát nově pořízené mapy až do Hamburgu a pěkné vzpomínky na výlet. Držím Ti palce a dej vědět. kanic
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pát kvě 22, 2009 7:50 am

ficcus píše:Ahoj, osobní zkušenost nemám. Ale minulý týden jsem koukal na mapu kanálu a jediný co vím je, že uprostřed je pásmo, kam nesmí vplout žádná loď a toto pásmo musíš prý objíždět po směru hodinových ručiček.

Ale vím to jen od člověka, který se občas plete :D (viz téma Deklinace)


řekl bych, že v kanále bude zóna rozdělené plavby a objíždění po směru hodin - to teda nechápu..
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

plavba

Příspěvekod wasserwolf » pát kvě 22, 2009 11:36 am

Mám k dispozici aktualizované plavební mapy Blue Chart od Garmin. Tam to skutečně je. Kanálem vede jakási pomyslná dálnice se dvěma pruhy jízdy - tam a zpět. Vše je vyznačeno. Tuto navi budu mít samo během plavby k dispozici. Též info o časech přílivu a odlivu, který je v této oblasti až 5 metrů mezi vrcholy. pokud by měl někdo z této oblasti osobní zkušenosti - děkuji za ně. Ahoj Pepik.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

lamanšský průliv

Příspěvekod kanic » pát kvě 22, 2009 12:37 pm

mapa říká o trafic separation:
yachtmen are reminded that,when within the traffic lanes shown on this chart,they should proceed in the general direction indicated by the arrows or, if crossing a lane, they should do so as nearly as practicable at right angles to it.

yachtmen byli upozorněni, že pokud se v rámci dopravní pruhy uvedeno na tomto mapa, měly by postupovat v obecném směru, na které se šipkami nebo, v případě překročení pruhu by měly dělat tak, jak je to prakticky téměř kolmo k ní.
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

cesta

Příspěvekod wasserwolf » pát kvě 22, 2009 1:43 pm

OK já vím. Už tu trasu asi po čtvrté přepisuji. Stále narážím na nové překážky. Pro představu budeme vyplouvat někde kolem Portsmouth a přistávat nejlépe někde v NL - dle větrů a stavu v nádrži.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pát kvě 22, 2009 2:18 pm

ficcusi, už se třesu až odtajníš toho tajemného kapitána EM.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pát kvě 22, 2009 10:35 pm

ahoj,osobni zkusenost s preplavbou kanalu zatim nemam :( ,ale pokud je mi znamo tak tam plati Traffic Separation scheme,narizeny smer plavby mas na mape,mam dojem ze u anglie se jezdi na jich u francie na sever,pokud potrebujes prekrizit tuto"dalnici" je treba to udelat co nejkratsi cestou "v ramci moznosti".Co se tyka plavby okolo pobrezi z portsmouth tak v pripade spatneho pocasi nelze spolehat v dobe odlivu na mariny v Chichester Harbour,Littlehampton,Rye a Folkestonu,jsou na suchu.jakz tak je Shoreham on sea a Eastbourne,kde jsou komory.bez problemu je Brighton a Newhaven.U Doveru pokud nevplouvas by ses mel drzet mili od vjezdu do pristavu,je to nejaky predpis kvuli trajektum.Vzhledem k tomu ze v marinach byva naslapnuto je dobrym zvykem ze pokud jses visitor a chces se zdrzet dele kontaktujes kapitanat bud mobilem nebo VHF pred prijezdem,ale predpis to neni.Slysel jsem o pripadu kdy bylo vpluti odmitnuto z duvodu absence pojistky,ale jen o jednom a dotycny uz tam mel predtim problemy.Kazdopadne pri dlouhodobem kotveni je pojisteni v hodne marinach podminka.vzhledem k silnym prilivovym proudum je dobre mit alespon maly zalozni moturek ktery v pripade poruchy hlavniho motoru pri absenci vetru zajisti alespon jakestakes manevrovani.v Solentu kde se portsmouth nachazi jsou v nekterych castech proudy i 4-5 uzlu.jinak pokud by jsi tak nespechal tak par mil zapad od porsmouth zacina kouzelne pobrezi dorsetu,isle of purbeck urcite stoji za navstevu stejne jako cele pobrezi devonu a cornwallu.
docela presne predpovedi vetru http://www.xcweather.co.uk/
pub v RYE za odlivu
ObrázekObrázek
pokud bys neco potreboval tak mi klidne zavolej na 07872072497 mam do uterka volno tak se tam stejne budu nekde potulovat,zrovna zacinaji brat makrely :mad:
pokud by ti to k necemu bylo mam asi 10 podrobnych map pokryvajici pobrezi od bournemouth po dover,mapy pristavu a tak....
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » stř kvě 27, 2009 7:14 pm

Pro ty, kdo by se rádi podívali – jako já – na Severní moře a do Kanálu, mám odkaz na Almanach kanálu La Manche: http://www.wileynautical.com/view/0/almanac.html
Zahrnuje oblast od jihozápadní do východní Anglie (po Lowestoft), Belgii, severní Francii a Normanské ostrovy.
Jsou tam předpovědi počasí, přílivové tabulky, přístavy včetně map a popisů a hromady dalších informací. Na to, že to je zadarmo, mi to připadá jako dost dobrá věc.
Uživatelský avatar
Papito
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 263
Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: chebsko

Příspěvekod Papito » čtv kvě 28, 2009 12:26 am

V Kanále platí systém rozdělené dopravy, směry jsou uvedeny na všech mapách. Nějaké objíždění ve směru hodinových ručiček je nesmysl, platí to, co jste všichni měli jako otázku při zkouškách - plavební trasy se přejíždějí kolmo co možná nejrychleji. Podobá se to dálnici, uprostřed je dělící pás několik stovek metrů široký. Tam se dá odpočívat, případně čekat na rozplynutí mlhy - dosti častého jevu. Plavební koridory jsou vybójkované, ale slapové proudy jsou tak silné, že se bójka tlakem proudící vody zcela potopí. Není neobvyklé, že se KK musí přesazovat o 40 -50°. Rychlost a směr proudu se rychle mění, je dobré určovat jeho parametry podle kosočtverců v mapě. Doprava je hustá, opět připomíná dálnici. Kontejnerové lodě plují v koloně jako kamiony, rychlostí kolem 20 knts, jejich motory produkují ohlušující rachot. Při přejíždění pruhu je třeba vyrazit hned za zádí jedné lodě, aby se to v klidu stihlo do příjezdu druhé. Příliv není radno podceňovat, na pobřeží Bretaně dosahuje range 13,5 m(St. Malo) Přístavy mají různě vysoké prahy zadržující vodu do další HW, např. Plymouth 3,5 m. Aktuální výška vody nad prahem je indikována světelně před vjezdem. Doporučuji návštěvu angl. ostrovů v Kanále nebo Isles of Scilly ze dvou třetin zaplavovaných přílivem - je to jiný svět.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1532
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 16
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » čtv kvě 28, 2009 12:37 pm

Papito, dík za hodnotné info.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pát kvě 29, 2009 7:55 pm

to wasserwolf: tak jak to dopadlo,uz jsi v Holandsku?zacatkem tydne tu docela funelo...
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

PŘEPLUTO

Příspěvekod wasserwolf » pát kvě 29, 2009 7:55 pm

Dne 26.5.09 v 11 hodin jsme vypluli z Gosport - Haslar Marina a navzdory opravdu krutému počasí 27.5.09 v oblasti Dover jsme dne 28.6.09 propluli zdimadlem v oblasti Noordland do Holandska. Za 3 dny a 2 noci v moci opravdu pekelného počasí jsme tak podnikli přeplavbu kanálu La Manche úhlopříčkou ze severozápadu na jihovýchod v délce 390 km na 27 stopém motorsaileru LM27. Zkušeným mořeplavcům Ondřeji Lokajíčkovi a Pepovi Hlaváčkovi tak vděčím za uchování lodi a za život. Pánové, bylo mi ctí, děkuji. Pepa Holický.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1532
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 16
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát kvě 29, 2009 9:03 pm

wasserwolfe, to zní napínavě. Až budeš mít čas a chuť, tak to rozepiš víc.

Každopádně, přeplavba se zdařila :good:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7125
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát kvě 29, 2009 10:30 pm

Takže gratulujeme k lodi aj k prežitiu? ;) Ale asi je tá LM27 dobrá loď? Máš ju vyskúšanú a vieš čo znesie. Kolko fuňelo? Bft? Motorsailer 5,5 m by asi nestíhal čo?
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

to denis

Příspěvekod wasserwolf » sob kvě 30, 2009 11:01 pm

Jestli by stíhal motorsailer 5,5 m těžko říci. Za normálních přírodních podmínek nejspíš ano. Záleží na posádce a vybavení. Je důležité si uvědomit, že cestu kterou jsem volil já nelze přeplout za jeden den. Nelze ji plout v jednom, protože podmínky - ať voda či provoz nákladních lodí - vyžadují permanentní pozornost. Takže loď musí být schopna poskytnout prostor alespoň 3 lidem, včetně životních potřeb, musí být schopna odolat silnému větru a vlnám a v případě nutnosti musí mít na motor dostatečný radius doplutí. LM27 tyto podmínky dokáže splnit.

Smršť. která se prohnala den před tím Evropou nás celkem nemilosrdně zasáhla uprostřed kanálu a místy hnala po vodě až 20km/h na 30% zrefovanou kosatku (víc zatáhnout nešla, protože se ve větru zasekla a na příď nebylo možné dojít...) Na vrcholcích 5-6m vln foukalo cca 90km/h. Tento stav trval cca 19 hodin a posádka si během té doby sáhla na dno svých psychických sil (naštěstí jen těch). Díky mělčinám vlny občas ztratily směr a voda se tak valila s ohlušujícím rachotem ze všech stran. Během následné noci bylo zase nutné na ještě rozbouřeném moři, při absolutní tmě crossnout traffic nákladních lodí...

Pro zjištění limitu mé nové lodi, ketrou jsem den před tím koupil, jsem nemohl získat lepší zkušenost. Při konstatování že jsem chtěl zjistit co vlastně ta loď na vodě vydrží, řekl Ondra jakoby mimochodem jednu ze dvou vět za celou plavbu: "...tak teď to víš, všechno...". Myslím že měl pravdu.

Jdu dospávat 5ti denní dluh spánku a nechat si zdát o klidných vodách Slap či Orlíku...

Bohužel má zdatnost na PC mi nedovoluje sem vložit nějaké fotky. Uklidňuje mne že nejsem sám...

Ahoj.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7125
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob kvě 30, 2009 11:47 pm

Keď dospíš tak sa ozvi. Tí čo nezvládajú poslať fotky ich pošlú Allfovi a ten /ak sú zaujímavé/ ich sem rád dá.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » ned kvě 31, 2009 1:37 am

Bohové jsou Ti zřejmě nakloněni. Hodně štěstí přeju. Kam popluješ teď?
ahoj teista
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned kvě 31, 2009 10:05 am

no pokud by ten 5.5 motorsailer mel balast 1850 kg jako LM 27 tak by to asi zvladnul taky... ;).kdyz on si wasserwolf k prekonani kanalu vybral nejhorsi pocasi co tu bylo za poslednich 6-7 tydnu :D .ale musel to byt silny zazitek,tech fotek by byla vecna skoda... :good:
Uživatelský avatar
oceannn
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod oceannn » pon čer 01, 2009 6:35 am

Musela to být opravdu "čína" co popisuješ.
Fotky rádi uvidíme...
Hodně štěstí v dalších plavbách...
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

FOTO

Příspěvekod wasserwolf » pon čer 01, 2009 9:16 pm

Ve chvíli kdy to začínalo být opravdu vážné se foťáku jaksi nikdo nedržel. Každý měl zcela jiné starosti - především jsme přemýšleli jak se z toho co nejrychleji dostat. Takže fotky které máme jsou z času před a po smršti, tudíž jsou zajímavé pro mne, nevím zda by byly zajímavé i pro někoho dalšího...

Pokud tedy získám trochu intuitivnější návod, jak je sem dostat, rád tak udělám, nebo je někomu k uveřejnění odešlu. Jen se nechci vnucovat s jinak poměrně všední záležitostí. Jsou zde na těchto webovkách jistě mnohem zajímavější činy hodné ke shlédnutí, nežli ten můj.

Ahoj Pepik.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon čer 01, 2009 10:12 pm

Ad foto
intuitivně: někam fotky postneš / pošleš na web (u nás používáme ImageShack) a pak na ně odkážeš / dáš sem link....
Tak to funguje. Návod: http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=599
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

video

Příspěvekod wasserwolf » čtv zář 17, 2009 7:39 pm

Kámoš krátké video z foťáku, které jsem natočil asi několik hodin před bouří umístil na web.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eyvqI22_PKc[/youtube]
Odkaz je zde: http://www.youtube.com/watch?v=eyvqI22_PKc jen na vysvětlenou - během tohoto videa jsme pluli pouze na kosatku...

pár fotek je k nehlédnutí zde: http://wasserwolf.galerie.cz/3609351-2009-anglie

S postupem času, po jachtaření v Holandsku na kanálech, po plutí po kanálech, a po jachtaření na Slapech (i regatu už jsme absolvovali) mohu případně odpovědět i na nějaké otázky.

Ahoj Pepik.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pát zář 18, 2009 8:17 am

Wasserwolfe, máš krásnou loď...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti