Podjezdna vyska na kanalech a rekach v evrope
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- dodo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 8
- Kontaktovat uživatele:
Podjezdna vyska na kanalech a rekach v evrope
Ahoj,
nevite nekdo prosim, jaka byva minimalni podjezdna vyska na beznych trasach po kanaleh a rekach v evrope (zejmena nemecko, holansko, francie, ...)
...existuje neco jako garantovana minimalni podjezdna vyska? ...ze treba kdyz uz je most nizsi nez nejaka hodnota tak uz musi byt zvedaci nebo tak neco?
Jde mi o to, ze se chystame na zad lode delat konstrukci pro solarni panely a aktualne nam to vychazi ze by ty panely byly cca 3.5 metru nad hladinou. Je mi jasny ze vsude se nevejdeme ale netusim kolik muze byt zhruba mist kde bude tato vyska problem.
Netusite nekdo ?
predem diky
dodo
nevite nekdo prosim, jaka byva minimalni podjezdna vyska na beznych trasach po kanaleh a rekach v evrope (zejmena nemecko, holansko, francie, ...)
...existuje neco jako garantovana minimalni podjezdna vyska? ...ze treba kdyz uz je most nizsi nez nejaka hodnota tak uz musi byt zvedaci nebo tak neco?
Jde mi o to, ze se chystame na zad lode delat konstrukci pro solarni panely a aktualne nam to vychazi ze by ty panely byly cca 3.5 metru nad hladinou. Je mi jasny ze vsude se nevejdeme ale netusim kolik muze byt zhruba mist kde bude tato vyska problem.
Netusite nekdo ?
predem diky
dodo
-
- moderátor
- Příspěvky: 5360
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Podjezdna vyska na kanalech a rekach v evrope
Na dolním Labi, t.j. od čáry do Mělníka, je souvisle zabezpečena podjezdná výška mostů 6,50 m (s vyjímkou stavů blízkých maximálnímu plavebnímu stavu).
Na středním Labi, tj. nad Mělníkem až po přístav Chvaletice, lze mít pevný bod při maximální plavební hladině ve výšce nejvýše 3,70 m, při nižších průtocích až 4,50 m.
Výhledově bude až 5,25.
Vltava má všude 4,5m, nebo víc,
Podobně jako na Vltavě to je i za hranicema všedních dnů.
Samozřejmě je to odvislé od třídy vodní cesty, na pidikanálech v Holandsku nepodjedeš.
Pokud najdeš plavební mapy, tak v nich to je,
V zásadě na hlavnějších tocích není pod 4,5m.
Taky se tyhle aparáty na vlajky, antény, radary a soláry dělají sklápěcí.
Na středním Labi, tj. nad Mělníkem až po přístav Chvaletice, lze mít pevný bod při maximální plavební hladině ve výšce nejvýše 3,70 m, při nižších průtocích až 4,50 m.
Výhledově bude až 5,25.
Vltava má všude 4,5m, nebo víc,
Podobně jako na Vltavě to je i za hranicema všedních dnů.
Samozřejmě je to odvislé od třídy vodní cesty, na pidikanálech v Holandsku nepodjedeš.
Pokud najdeš plavební mapy, tak v nich to je,
V zásadě na hlavnějších tocích není pod 4,5m.
Taky se tyhle aparáty na vlajky, antény, radary a soláry dělají sklápěcí.

Naposledy upravil(a) david dne čtv zář 29, 2011 10:45 am, celkem upraveno 2 x.
Ahoj
To musíš rozhodnout podle toho kudy se budeš plavit.
Když jsme pluli po francouzkých kanálech volili jsme vedlejší cesty, protože s malou plachetnicí s malým motorem je to boj na tocích,kde velký lodě dělaj vlny a je tam pořádnej provoz. Za to se dostaneš na krásný místa mnohem klidnější kanály často vedou vesničkama a lesama jsou na nich zajímavé výtahy a tunely a mosty fakt nízko. No každý má něco do sebe....
Radek
To musíš rozhodnout podle toho kudy se budeš plavit.
Když jsme pluli po francouzkých kanálech volili jsme vedlejší cesty, protože s malou plachetnicí s malým motorem je to boj na tocích,kde velký lodě dělaj vlny a je tam pořádnej provoz. Za to se dostaneš na krásný místa mnohem klidnější kanály často vedou vesničkama a lesama jsou na nich zajímavé výtahy a tunely a mosty fakt nízko. No každý má něco do sebe....
Radek
- dodo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 8
- Kontaktovat uživatele:
No prave ye bychom chteli i na nejake vedlejsi a prave se bojim toho co pises ty ze ty tunely a mosty jsou nizko. ...Jenze nevim co to "nizko znamena".
2 metry? 3 metry? 4 metry ? Vzpomnel by sis kolik to tak mohlo bejt ? Pomohlo by mi, kdyby sis alespon vzpomnel, kdejste se to plavili - pak uz bych tp snad nejak dohledal.
diky

2 metry? 3 metry? 4 metry ? Vzpomnel by sis kolik to tak mohlo bejt ? Pomohlo by mi, kdyby sis alespon vzpomnel, kdejste se to plavili - pak uz bych tp snad nejak dohledal.
diky
- dodo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 8
- Kontaktovat uživatele:
tak jsem to nasel - alespon pro francii - vetsinou je to 3.5 metru a vic ale par mist ma 3.1, 2,9, 2,5, 2.4 metru
takze koho to zajima podrobny popis tady
http://www.french-waterways.com/0-waterways/dimensions.html

takze koho to zajima podrobny popis tady
http://www.french-waterways.com/0-waterways/dimensions.html
-
- moderátor
- Příspěvky: 5360
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
smucek píše:Ahoj Davide, píšeš, že mapy jsou na LAVDISU, ale ten je jenom pro registrované. Kde se dá zaregistrovat? Nebo je to jenom pro profíky?
hmm, taky mi to nejde, ačkoli před pár týdny, a před tím pár let, to fungovalo. asi v rámci bezedný díry ve státní kase došlo ke zpoplatnění, nebo teda jináč nevím
nic méně mám tyhle mapy, ještě z dob bolševika, v PC. výšky mostů jsou furt stejné, až na ty dva předělaný. pokud mi někdo naznačí, kterak celý soubor o 14 Mb + 12 Mb někamdám, tak to s radostí udělám
-
- moderátor
- Příspěvky: 5360
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
tady to je čerstvé a ofic:
http://spspraha.cz/provoz/predpis.asp?ID=201108&typ=v
Čl. 9.19
Podjezdné výšky (k čl. 1.06)
(1) S ohledem na podjezdné výšky stávajících mostů a lávek na labsko-vltavské vodní cestě, nesmějí mít plavidla nejvyšší pevný bod nad hladinou vody, při nejvyšším vodním stavu povoleném pro plavbu výše, než je uvedeno v odstavci 3:
(2) Nejvyšší pevný bod plavidla je nejvýše umístěná část lodní konstrukce, kterou nelze běžnými prostředky na plavidle sklopit, spustit anebo demontovat.
(3) Nejvyšší pevný bod plavidel:
a. na Vltavě v úseku Slapy (Třebenice) ř. km 91,70 až Mělník ř. km 0,00 - 4,50 m, – pro plavební komory Hořín platí tato hodnota pouze do vodního stavu 280 cm na vodočtu v Mělníku,
b. na Labi v úseku Kunětice ř. km 973,50 až Přelouč ř. km 951,30 (nadjezí zdymadla Přelouč) – 4,00 m – hranice podjezdné výšky je vyznačena na pilíři průjezdního profilu mostu bílou čarou,
c. na Labi v úseku Přelouč (2,08 km od osy jezu) ř. km 949,10 až PK Lysá nad Labem ř. km 878,00 - 5,25 m,
d. na Labi v úseku PK Lysá nad Labem ř. km 878,00 až Mělník ř. km 837,38 - 4,70 m,
e. na Labi v úseku Mělník ř. km 837,38 až Hřensko (státní hranice se SRN) ř. km 726,63 - 6,50 m,
http://spspraha.cz/provoz/predpis.asp?ID=201108&typ=v
Čl. 9.19
Podjezdné výšky (k čl. 1.06)
(1) S ohledem na podjezdné výšky stávajících mostů a lávek na labsko-vltavské vodní cestě, nesmějí mít plavidla nejvyšší pevný bod nad hladinou vody, při nejvyšším vodním stavu povoleném pro plavbu výše, než je uvedeno v odstavci 3:
(2) Nejvyšší pevný bod plavidla je nejvýše umístěná část lodní konstrukce, kterou nelze běžnými prostředky na plavidle sklopit, spustit anebo demontovat.
(3) Nejvyšší pevný bod plavidel:
a. na Vltavě v úseku Slapy (Třebenice) ř. km 91,70 až Mělník ř. km 0,00 - 4,50 m, – pro plavební komory Hořín platí tato hodnota pouze do vodního stavu 280 cm na vodočtu v Mělníku,
b. na Labi v úseku Kunětice ř. km 973,50 až Přelouč ř. km 951,30 (nadjezí zdymadla Přelouč) – 4,00 m – hranice podjezdné výšky je vyznačena na pilíři průjezdního profilu mostu bílou čarou,
c. na Labi v úseku Přelouč (2,08 km od osy jezu) ř. km 949,10 až PK Lysá nad Labem ř. km 878,00 - 5,25 m,
d. na Labi v úseku PK Lysá nad Labem ř. km 878,00 až Mělník ř. km 837,38 - 4,70 m,
e. na Labi v úseku Mělník ř. km 837,38 až Hřensko (státní hranice se SRN) ř. km 726,63 - 6,50 m,
- zhrd
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 92
- Registrován: sob kvě 08, 2010 2:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Praha
Taky jsme byli v zari projet na holandskych kanalech (Sleewijk, Utrecht, Amsterdam a zpatky) s lodi vyskokou skoro 5m (po stazeni kocarku tak 4m) a s tim uz byl trochu problem - jakmile jsme uhli do mensiho kanalu, tak jsme drive nebo pozdeji narazili na pevny most, ktery nas donutil se vratit (viz zaznam trasy http://www.gpsies.com/map.do?fileId=dvarjhzyjhggsyei).
Na zaklade teto zkusenosti jsem do konvertovanych map pro Garmina (http://waterways.ic.cz) pridal k mostum jejich typ (Fixed, Opening, Swing, Lifting atd.) vcetne prujezdni vysky (Vertical clearance).
Na zaklade teto zkusenosti jsem do konvertovanych map pro Garmina (http://waterways.ic.cz) pridal k mostum jejich typ (Fixed, Opening, Swing, Lifting atd.) vcetne prujezdni vysky (Vertical clearance).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti