Podjezdna vyska na kanalech a rekach v evrope

Evropské regiony které nemají vlastní kategorii..

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Podjezdna vyska na kanalech a rekach v evrope

Příspěvekod dodo » úte zář 27, 2011 2:34 pm

Ahoj,
nevite nekdo prosim, jaka byva minimalni podjezdna vyska na beznych trasach po kanaleh a rekach v evrope (zejmena nemecko, holansko, francie, ...)

...existuje neco jako garantovana minimalni podjezdna vyska? ...ze treba kdyz uz je most nizsi nez nejaka hodnota tak uz musi byt zvedaci nebo tak neco?

Jde mi o to, ze se chystame na zad lode delat konstrukci pro solarni panely a aktualne nam to vychazi ze by ty panely byly cca 3.5 metru nad hladinou. Je mi jasny ze vsude se nevejdeme ale netusim kolik muze byt zhruba mist kde bude tato vyska problem.

Netusite nekdo ?

predem diky
dodo
david
moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Podjezdna vyska na kanalech a rekach v evrope

Příspěvekod david » úte zář 27, 2011 3:14 pm

Na dolním Labi, t.j. od čáry do Mělníka, je souvisle zabezpečena podjezdná výška mostů 6,50 m (s vyjímkou stavů blízkých maximálnímu plavebnímu stavu).

Na středním Labi, tj. nad Mělníkem až po přístav Chvaletice, lze mít pevný bod při maximální plavební hladině ve výšce nejvýše 3,70 m, při nižších průtocích až 4,50 m.
Výhledově bude až 5,25.

Vltava má všude 4,5m, nebo víc,

Podobně jako na Vltavě to je i za hranicema všedních dnů.

Samozřejmě je to odvislé od třídy vodní cesty, na pidikanálech v Holandsku nepodjedeš.
Pokud najdeš plavební mapy, tak v nich to je,

V zásadě na hlavnějších tocích není pod 4,5m.

Taky se tyhle aparáty na vlajky, antény, radary a soláry dělají sklápěcí. :shock:
Naposledy upravil(a) david dne čtv zář 29, 2011 10:45 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » úte zář 27, 2011 3:45 pm

diky moc za info.

To prave ted resim, jestli si to nejak komplikovat vymyslenim nejakyho soistikovanyho sklapeciho mechanismu a nebo se na to vyprdnout a pokud by tech pripadu kde nepodjedu nebylo moc tak pocitat s tim ze to holt budu muset odsroubovat a zase prisroubovat :?
Uživatelský avatar
kedar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 95
Registrován: pát zář 25, 2009 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod kedar » úte zář 27, 2011 4:02 pm

Ahoj
To musíš rozhodnout podle toho kudy se budeš plavit.
Když jsme pluli po francouzkých kanálech volili jsme vedlejší cesty, protože s malou plachetnicí s malým motorem je to boj na tocích,kde velký lodě dělaj vlny a je tam pořádnej provoz. Za to se dostaneš na krásný místa mnohem klidnější kanály často vedou vesničkama a lesama jsou na nich zajímavé výtahy a tunely a mosty fakt nízko. No každý má něco do sebe....
Radek
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » stř zář 28, 2011 8:07 am

No prave ye bychom chteli i na nejake vedlejsi a prave se bojim toho co pises ty ze ty tunely a mosty jsou nizko. ...Jenze nevim co to "nizko znamena". :?

2 metry? 3 metry? 4 metry ? Vzpomnel by sis kolik to tak mohlo bejt ? Pomohlo by mi, kdyby sis alespon vzpomnel, kdejste se to plavili - pak uz bych tp snad nejak dohledal.

diky
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » stř zář 28, 2011 8:22 am

tak jsem to nasel - alespon pro francii - vetsinou je to 3.5 metru a vic ale par mist ma 3.1, 2,9, 2,5, 2.4 metru :(

takze koho to zajima podrobny popis tady

http://www.french-waterways.com/0-waterways/dimensions.html
david
moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř zář 28, 2011 9:26 am

těch 2,5 a 2,4 jsou minima při přílivu, budeš muset počkat na odliv ;)
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » stř zář 28, 2011 12:27 pm

Například v Holandsku jsme našli i takové kanály, které měli tak nízko mosty, že jsme museli rozmontovat i mrtvého muže abychom projeli. Faktem ale je, že to jsme se dostali kapku z frekventovaných cest. Ale zase to tam bylo moooc hezkyyy :)
Uživatelský avatar
smucek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 250
Registrován: pát črc 03, 2009 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Sobotka

Příspěvekod smucek » stř zář 28, 2011 12:28 pm

Ahoj Davide, píšeš, že mapy jsou na LAVDISU, ale ten je jenom pro registrované. Kde se dá zaregistrovat? Nebo je to jenom pro profíky?
david
moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř zář 28, 2011 8:33 pm

smucek píše:Ahoj Davide, píšeš, že mapy jsou na LAVDISU, ale ten je jenom pro registrované. Kde se dá zaregistrovat? Nebo je to jenom pro profíky?


hmm, taky mi to nejde, ačkoli před pár týdny, a před tím pár let, to fungovalo. asi v rámci bezedný díry ve státní kase došlo ke zpoplatnění, nebo teda jináč nevím

nic méně mám tyhle mapy, ještě z dob bolševika, v PC. výšky mostů jsou furt stejné, až na ty dva předělaný. pokud mi někdo naznačí, kterak celý soubor o 14 Mb + 12 Mb někamdám, tak to s radostí udělám
david
moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon říj 10, 2011 11:17 pm

tady to je čerstvé a ofic:
http://spspraha.cz/provoz/predpis.asp?ID=201108&typ=v


Čl. 9.19
Podjezdné výšky (k čl. 1.06)
(1) S ohledem na podjezdné výšky stávajících mostů a lávek na labsko-vltavské vodní cestě, nesmějí mít plavidla nejvyšší pevný bod nad hladinou vody, při nejvyšším vodním stavu povoleném pro plavbu výše, než je uvedeno v odstavci 3:

(2) Nejvyšší pevný bod plavidla je nejvýše umístěná část lodní konstrukce, kterou nelze běžnými prostředky na plavidle sklopit, spustit anebo demontovat.

(3) Nejvyšší pevný bod plavidel:

a. na Vltavě v úseku Slapy (Třebenice) ř. km 91,70 až Mělník ř. km 0,00 - 4,50 m, – pro plavební komory Hořín platí tato hodnota pouze do vodního stavu 280 cm na vodočtu v Mělníku,

b. na Labi v úseku Kunětice ř. km 973,50 až Přelouč ř. km 951,30 (nadjezí zdymadla Přelouč) – 4,00 m – hranice podjezdné výšky je vyznačena na pilíři průjezdního profilu mostu bílou čarou,

c. na Labi v úseku Přelouč (2,08 km od osy jezu) ř. km 949,10 až PK Lysá nad Labem ř. km 878,00 - 5,25 m,

d. na Labi v úseku PK Lysá nad Labem ř. km 878,00 až Mělník ř. km 837,38 - 4,70 m,

e. na Labi v úseku Mělník ř. km 837,38 až Hřensko (státní hranice se SRN) ř. km 726,63 - 6,50 m,
Uživatelský avatar
catamaran
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 466
Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
Reputace: 10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod catamaran » čtv říj 20, 2011 9:15 pm

Ahoj Dodo, letos jak jsem se plavil v Holandsku, tak jsme měli 2,7 metru vysokou loď. Utrecht, asi to nej ze středu země, bych si nenechal ujít. Pokud se nemýlím, tak je to tam kolem 2,8metru. To by byla škoda tam nejet, když už tam budete :-)
Jinak kromě pár míst jsou tam všechny mosty zvedací.

Cat...
Uživatelský avatar
zhrd
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 92
Registrován: sob kvě 08, 2010 2:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Praha

Příspěvekod zhrd » sob říj 22, 2011 4:52 am

Taky jsme byli v zari projet na holandskych kanalech (Sleewijk, Utrecht, Amsterdam a zpatky) s lodi vyskokou skoro 5m (po stazeni kocarku tak 4m) a s tim uz byl trochu problem - jakmile jsme uhli do mensiho kanalu, tak jsme drive nebo pozdeji narazili na pevny most, ktery nas donutil se vratit (viz zaznam trasy http://www.gpsies.com/map.do?fileId=dvarjhzyjhggsyei).
Na zaklade teto zkusenosti jsem do konvertovanych map pro Garmina (http://waterways.ic.cz) pridal k mostum jejich typ (Fixed, Opening, Swing, Lifting atd.) vcetne prujezdni vysky (Vertical clearance).
Uživatelský avatar
Corwin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 289
Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Praha / Stará Boleslav

Příspěvekod Corwin » pon říj 24, 2011 6:41 am

Trochu OT:
Výška je důležitá, ale jak je to s max. šířkou lodě na kanálech?
Našel jsem že NARROWBOAT - max. šířka 2,1m (UK - asi jen pro nějaké kanály)
Narazí se někde jinde v evropě se šířkou lodě max. 2,55?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host