Moznosti dopravy lode z/do Cech

Evropské regiony které nemají vlastní kategorii..

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Moznosti dopravy lode z/do Cech

Příspěvekod dodo » pon led 07, 2013 11:14 am

Toto vlakno volne navazuje cast diskuse ve vlakne "Labe" http://www.jachting.info/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2822&postdays=0&postorder=asc&start=350

kde se resila moznost transportu lodi po Labi do nemecka. Protoze uz to jen s Labem tak jsem zalozil to nove vlakno pro diskusi o transportu obecne.

Tak jsem zjistoval z historickych dat vodnich stavu, jaka je pravdepodobnost, ze v kvetnu bude v Labi na to, abychom s ponorem 130 cm v bezpecne propluli a neni to nic moc - je to znacne nejisty. Nekterej rok vicemene v pohode, nekterej rok ani prd :(

Tak zvazuju dalsi moznosti, tj.:

1) v raumu ricni lode
2) autem



ad 1) - v raumu ricni lode

o tom psal david1972 tady modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=124761
..psal ze az mu odpovi kolik by to stalo da vedet.


ad 2) - autem

Zaujalo me co psal RACEK:

RACEK píše:U Labe je kritický kus od Střekova, do Magdeburku, tedy 350 km. Když není voda, tak leda autem.

Když už jet autem, je asi lepší se na Labe vykašlat, a jet do německého města Bamberg, a po kanálu na Rýn. Z Prahy do Bambergu je to 350 km, z Chebu asi 130 km.

Ahoj RACEK


RACKU ty to tam znas? Vis tam o nejakym vhodnym miste v tom Bambergu kde lze pomoci jerabu slozit lod (cca 9t) na vodu ?


Kdyz tak koukam na mapu, tak z Bambergu je to kus po proudu po Mainu, pak kus po proudu po Rynu a pak nejlip asi odbocit na Mosselu.

Main a Ryn asi budou mit vody dost. Je tam sice hodne husty provoz ale zas by to po proudu asi odsejpalo dost rychle. Pro me uplna neznama je Mossela -
tusite nekdo jak to tam vypada povolenym ponorem (napr. na tom http://www.elwis.de jsem to nenasel :-( ) a s proudem? Jak silnej protiproud je tam nutno prekonavat ?


diky
dodo
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 456
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » pon led 07, 2013 11:47 am

Složí tě i v Magdeburgu a myslím že i v dalších velkých překladištích. Nenapsal jsi ale kam se chceš vlastně dostat? Když jsem jezdil na Balt tak jsem 3x jel na autě, pokaždé jsem nakládal i vykládal ve Schvedtu.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » pon led 07, 2013 12:52 pm

Primarne se chceme nejak dostat co mozna nejjednoduseji do Francie, kde chceme chvili pobejt a proplout si par kanalu a pak pokracovat na jih do stredomori.
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 323
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Gútor

Příspěvekod ixxo » pon led 07, 2013 1:39 pm

Do Bratislavy je to tiež len 350 km, potom dole Dunajom, Čierne more, Egejské, Stredozemné a do Francúzska je to na skok. :D
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 750
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 64
Bydliště: Praha

Příspěvekod RACEK » pon led 07, 2013 9:55 pm

Dodo, dobře děláš že řešíš dopravu i po silnici, protože na horách zatím moc sněhu není, a tak to květnové Labe je víc než nejisté.

V Bambergu to neznám, zjišťoval jsem to jen jako možnost, kdyby nevyšlo Labe. Ale vím, že tam loď skládali několikrát jachtaři z Karlových Varů, a ta měla tak 9 metrů a 4 tuny.

Plavba po proudu Rýnu je v pohodě. Jedeš po proudu 12 - 15 km/h, plus svůj motor, takže to jede malinko přes 20 km/h. Hlavně nezapomeň v Koblenz odbočit na tu Moselu :) .

Mosela má proud, který bych odhadl na 2 - 3 km/h. Poznáš že jedeš proti proudu, ale kilometry i tak ubíhají. Cestou je několik hezkých hradů (Cochem, Eltz - musí se popojet vlakem pod hradem není kde kotvit)
Pozor, ale na výluku v plavbě (zavřené všechny komory), která je pravidelně na jeden týden v červnu (nevím který). Plavba hezká, možnost kotvení v několika marinách (pumpa, voda, sprchy). Na Mosele jsou dva typy komor. Pro sportovní plavbu rozměr zhruba 3,5 x 15m, obsluhuješ je sám a jsou zdarma. Pro komerční plavbu jsou velké, za průjezd se platí 5 euro když jedeš sám. Za dvě a více lodí se neplatí nic.
Ponor pro tebe určitě problém nebude, až do Francie určitě 1,5 m. Jenom sportovní komora v Koblenz má hloubku podle stavu na Rýnu, a při nižším stavu je nutné jet tou velkou komorou, tedy čekat na nějakou druhou loď, aby to bylo zdarma.

Jinak opět doporučuji pro celé německo tu kilometráž od DMYV.

Ahoj RACEK
Uživatelský avatar
david1972
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 172
Registrován: pát zář 02, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod david1972 » pon led 07, 2013 11:04 pm

Čus, protože to aktuálně řeším, uvažuji o tomto (preferuji po vlastním kýlu)
Labe - Mittelland kanál-Dortmund kanal-Wesel(Duisburg) a tady je pro mne nereálně proti proudu Rýna, proto jsou tu dvě možnosti:
1.Nechat se v nákladovém prostoru z Duisburgu přepravit proti proudu do Koblenz a pak pokračovat po řece Mosel a dál na jih. Příští týden o tom budu sedět s lidma od českých přístavů, co by to stálo, a tak, určitě se ozvu.
2. Pustit se z Wesel na sever, dál po proudu Rýna, do Njmegenu, kde otočit proti Maas (neznám jak moc to teče, nevíte někdo?)


Zajímá mne co na to zkušenější?

D

PS. Jinak jsem dostal informaci, že na vlečné lano Tě nevezmou, když je to po proudu, pouze proti.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » úte led 08, 2013 8:21 am

RACEK píše:Mosela má proud, který bych odhadl na 2 - 3 km/h. Poznáš že jedeš proti proudu, ale kilometry i tak ubíhají. Cestou je několik hezkých hradů (Cochem, Eltz - musí se popojet vlakem pod hradem není kde kotvit)


Diky RACKu, to jsi me s tou Moselou a proudem celkem uklidnil :)

Ale stejne me docela znervoznuje, proc na strankach http://www.european-waterways.eu

- o nemecke casti Mosely pisou "Stupen obtiznosti : Narocne" (viz. http://www.european-waterways.eu/e/info/germany/mosel.php )

- a o francouzke casti Mosely dokonce pisou "Stupen obtiznosti : Velmi narocne" (viz. http://www.european-waterways.eu/e/info/france/moselle.php )

Netusite nekdo proc je Mosela hodnocena jako narocna/velmi narocna? :?


A jeste jedna vec mi vrta hlavou. Nevite nekdo nahodou, proc v pruvodcich (mam napr. 2 ruzne pruvodce po francouzkych rekach a kanalech, koukal jsem na ruzne internetove pruvodce apod.) ale nikde neuvadeji rychlost proudu ? Docela me to prekvapilo - uvadeji povoleny ponor, povolenou vysku, povolenou rychlost apod. ale proud ne. :(
Pritom mi prijde jako dost dulezitej udaj, zejmena pro lode se slabsim motorem, aby si mohli odhadnout jestli projedou. Chapu ze se proud bude dost lisit podle konkretniho useku, vodniho stavu apod. ale alepson nejaky rozmezi min/max by uvadet mohli ne ? Nevite nekdo proc to neuvadeji a kde to pripadne pro jednotlive reky najit ?

diky
dodo
david
moderátor
Příspěvky: 5238
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 141
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte led 08, 2013 9:23 am

dodo píše:
Netusite nekdo proc je Mosela hodnocena jako narocna/velmi narocna? :?
diky
dodo


protože tam je komor jak nasr... - ve Fr. po 10km, v D po20km
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » úte led 08, 2013 10:01 am

To se mi uplne nezda ze by to bylo jen podle poctu komor.

...protoze napr. na Canal de Bourgogne - viz.
http://www.european-waterways.eu/e/info/france/canal_de_bourgogne.php

je na 242km 127 komor a presto je stupen obtiznosti uveden For beginners (many locks)

...ale je dost mozny ze jsou ty komory obtizny, kdyz RACEK psal ze proud a plavba je celkem v pohode.

Kam az jsi Moselu plul Racku? Komplet nemeckou i francouzkou cast? Blby je ze nase lod ma sorku 3.46 m takze to bychom se do tech komor pro sportovní plavbu asi nejspis nevesli :(
david
moderátor
Příspěvky: 5238
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 141
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte led 08, 2013 10:20 am

No jo, ale to je kanál, dneska pro turisty, s minimální obchodní plavbou lodí do 30m, a ne řeka se vší parádou
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2110
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte led 08, 2013 12:03 pm

Dovolim si podotknout, ze stupen obtiznosti "Narocne" ma v CR Labe i Vltava.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » úte led 08, 2013 12:36 pm

Aha, na Vltavu a Labe jsem tam nekoukal, to me nenapadlo. Tak to vypada ze David ma pravdu.

To je kazdopadne dobra zprava :good: - bal jsem se aby tam nebyly nejaky zvlastni zaludosti.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » úte led 08, 2013 1:39 pm

Pokud by to nekoho zajimalo tak nasel jsem stranky pristavu Bamberg s popisem, kontaktama atd.

http://www.binnenhafen.info/hafen_detail.php?id=12#

Pisou ze tam maj nekolik jerabu 10t, 14t a 45t takze by snad nemel bejt problem tam slozit temer jakoukoliv rekreacni lod.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 750
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 64
Bydliště: Praha

Příspěvekod RACEK » úte led 08, 2013 1:49 pm

Dodo,
Moselou jsme jeli z Francie z canal de L´Est, Lucembursko, Německo do Rýna. Takže něco přes 350 km pohodové plavby v kraji dobrého vína. Provoz nákladních lodí jen několik za den. Lidi s většíma a dražšíma loděma se do sportovních komor necpou, i kdyby se tam vešly, čekají až někdo jiný pojede a spolu komorujou ve velké komoře. Kudy se komory napouští, a jestli to nějak při napouštění nevlní, to nevím. Jeli jsme dolu a vypouštění komor bylo vždy v klidu.

David1972,
Maas má proud 1 - 2 km/hod, takže z Nijmégenu je to pohoda. Provoz nákladních lodí na Maas je také malý, je to rekreační řeka.

Ahoj RACEK

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host