střední dalmácie - výběr trasy
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
I kdyz uz s krizkem po funuse, prece jen dam jeste jeden navrh trasy. Mame ji z letoska vyzkousenou i s batoletem.
Počasí nebylo ani trochu ideální (déšť a v předpovědi lokální bouřky s nárazy větru 45-60kn), plus návštěva dítěte v nemocnici ve Splitu, plus čekání na pracovně vytížené členy posádky nás zdrželi, vyplouvali jsme až v pondělí.
Prvni den - preplavba ze Splitu az do ACI mariny Palmizana (pisecna plaz, hriste, konoba)
Druhy den - preplavba do Kútu (Vis), procházka k Českému Domu
Treti den - prohlídka ponorkového sila, prohlídka bunkrů průchod tunely a hledání cache s nádherným výhledem na moře (zvládlo i batole), koupání a šnorchlování v laguně u Budikovace, zelená špilja (modrou na Biševu už jsme viděli), návrat do Kútu
Ctvrty den - preplavba Hvar, návštěva místních barů, večer místní cache a hlavně pevnost (vyrazit zavčasu ať je ještě světlo na focení)
Pátý den - návrat do mariny u Splitu se zajížďkou do Trogiru.
Počasí nebylo ani trochu ideální (déšť a v předpovědi lokální bouřky s nárazy větru 45-60kn), plus návštěva dítěte v nemocnici ve Splitu, plus čekání na pracovně vytížené členy posádky nás zdrželi, vyplouvali jsme až v pondělí.
Prvni den - preplavba ze Splitu az do ACI mariny Palmizana (pisecna plaz, hriste, konoba)
Druhy den - preplavba do Kútu (Vis), procházka k Českému Domu
Treti den - prohlídka ponorkového sila, prohlídka bunkrů průchod tunely a hledání cache s nádherným výhledem na moře (zvládlo i batole), koupání a šnorchlování v laguně u Budikovace, zelená špilja (modrou na Biševu už jsme viděli), návrat do Kútu
Ctvrty den - preplavba Hvar, návštěva místních barů, večer místní cache a hlavně pevnost (vyrazit zavčasu ať je ještě světlo na focení)
Pátý den - návrat do mariny u Splitu se zajížďkou do Trogiru.
- FerenCS
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 637
- Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Ak ťa to ešte stihne, tak ti neodporúčam kotviť na móle pevnosti, ktorá je pri výjazde z kanálu od Šibenika vľavo. Vyzerá to lákavo a občas tam niekto zakotví, ale keď po kanály prejde veľká loď a ide trochu rýchlejšie, tak tam vznikajú nepríjamné vlny, ktoré môžu loď ,,oplieskať" o to mólo. Poškodenie trupu lode je potom skoro isté. Džím ti palce, nech máš aspoň stopu vody pod kýlom.
Já tam teda stávám. Zatím jsem se ještě nesprchoval, ani nepoškodil loď. V kanále je omezená rychlost a co vím, celkem se to dodržuje.
Plul jsem kanálem už tolikrát, že na něj jsem alergický. Každý kurz tak 5x tam a zpět. Ale lodě na kurzy jsou v Mandalině, tak nic nenadělám.
Ale každému jak libo...
Plul jsem kanálem už tolikrát, že na něj jsem alergický. Každý kurz tak 5x tam a zpět. Ale lodě na kurzy jsou v Mandalině, tak nic nenadělám.
Ale každému jak libo...

- kizkiz
- nováček na fóru
- Příspěvky: 7
- Registrován: čtv črc 16, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ostrava
Moje loňská trasa.
Loď Sun Odyssey 32 vyplutí Sukošan.
Posádka: partnerka, dcera 6 let, rodiče partnerky asi 70let. a já.
Neděle,
ráno pod most mezi Ugljan a Pašman, podél Ugljanu směr Dugi Otok. Večer jsme dopluli do zátoky Pantera kde jsme se vyvázali na bóji a na gumáku se přepravili na břeh ( betonové molo ). Krásná večerní procházka borovým ( možná cypřiše nebo thuje ) hojem na druhou stranu ostrova na maják Veli Rat. Během hodiny se setmělo takže zpět na loď. Výběrčí dostal za kotvení 4 plzně.
Pondělí,
po vyplutí prohlídka bunkru Dumboka ( tekla tam pitná voda před léty, loni už chyběl ventil). Bunkr a okolí je hrozně špinavé ( někdo na fóru píše že se tam dá schovat před bouří, ale podle mne je výška tak max. 10m.). Potom dále směr Dugi Otok. Večer jsme dorazili do Sali.
Úterý,
Sali celý den. Po ránu vlny až 2m a silný jihovýchodní vítr. Okolo poledne nedočkaví Belgičani při vyplutí utrhli o vedlejší loď závěsný motor i s části zábradlí.
Středa,
ráno je pohoda takže směr Šibenik. Středa super vítr levobok a téměř celý den jsme pluli až 7 uzlů pod plachtama. Na noc Šibenik, prohlídka města, ( byl tam divadelní festival super).
Čtvrtek,
ráno do Skradinu. Výletí lodí na vodopády na Krce. Stojí to za to. Odpoledne směr zpět. Koupání v ústí Krky ( Posádka ve vodě já na lodi, já ve vodě posádka na loďi při povelu smotat vyvazovací lano pro koupající jsem zjistl že už ho někdo odvázal a lano se potápělo. Loď odnášel vítr na skály takže místo záchrany lana jsem nahodil motor a uronil slzu.)
Večer jsme přirazili k molu v Sepurine (nikdo po nás nic nechtěl).
Pátek,
Návrat do Sukošanu, téměř celý den jsme motorovali proti větru. K večeru jsme dopluli do Sukošanu před marínou jak na parkovišti u supermarketu když mají naftu za 10,-Kč. Dva pitomce jsem pustil před sebe při tankování protože o sebe několikrát zavadili a jak to vypadalo že do své hry chtějí přibrat i mně tak jsem poodplul. Po asi 40 minutách ( vpřed-vzad ) a asi 2m od tankovací hadice na mne zavolal majitel lodě jenž si mne všimnul že mám plout k molu a on si ráno natankuje sám.
Sobota,
předání lodě v asi 10 hod, palivo dle palivoměru zaplaceno odhadem (myslím že jsem na tom vydělal). Ztracené lano za asi 300,-Kč odbyl mávnutím že o nic nejde. Dostal 6 Plzní a já popřání dobro došli domů.
Tento týden jsem zlanařil sousedy a známé ( zatím jsme čtyři ) na plavbu od 19.září. Bavaria 38, trasa zatím neznáma.
Posádka: partnerka, dcera 6 let, rodiče partnerky asi 70let. a já.
Neděle,
ráno pod most mezi Ugljan a Pašman, podél Ugljanu směr Dugi Otok. Večer jsme dopluli do zátoky Pantera kde jsme se vyvázali na bóji a na gumáku se přepravili na břeh ( betonové molo ). Krásná večerní procházka borovým ( možná cypřiše nebo thuje ) hojem na druhou stranu ostrova na maják Veli Rat. Během hodiny se setmělo takže zpět na loď. Výběrčí dostal za kotvení 4 plzně.
Pondělí,
po vyplutí prohlídka bunkru Dumboka ( tekla tam pitná voda před léty, loni už chyběl ventil). Bunkr a okolí je hrozně špinavé ( někdo na fóru píše že se tam dá schovat před bouří, ale podle mne je výška tak max. 10m.). Potom dále směr Dugi Otok. Večer jsme dorazili do Sali.
Úterý,
Sali celý den. Po ránu vlny až 2m a silný jihovýchodní vítr. Okolo poledne nedočkaví Belgičani při vyplutí utrhli o vedlejší loď závěsný motor i s části zábradlí.
Středa,
ráno je pohoda takže směr Šibenik. Středa super vítr levobok a téměř celý den jsme pluli až 7 uzlů pod plachtama. Na noc Šibenik, prohlídka města, ( byl tam divadelní festival super).
Čtvrtek,
ráno do Skradinu. Výletí lodí na vodopády na Krce. Stojí to za to. Odpoledne směr zpět. Koupání v ústí Krky ( Posádka ve vodě já na lodi, já ve vodě posádka na loďi při povelu smotat vyvazovací lano pro koupající jsem zjistl že už ho někdo odvázal a lano se potápělo. Loď odnášel vítr na skály takže místo záchrany lana jsem nahodil motor a uronil slzu.)
Večer jsme přirazili k molu v Sepurine (nikdo po nás nic nechtěl).
Pátek,
Návrat do Sukošanu, téměř celý den jsme motorovali proti větru. K večeru jsme dopluli do Sukošanu před marínou jak na parkovišti u supermarketu když mají naftu za 10,-Kč. Dva pitomce jsem pustil před sebe při tankování protože o sebe několikrát zavadili a jak to vypadalo že do své hry chtějí přibrat i mně tak jsem poodplul. Po asi 40 minutách ( vpřed-vzad ) a asi 2m od tankovací hadice na mne zavolal majitel lodě jenž si mne všimnul že mám plout k molu a on si ráno natankuje sám.
Sobota,
předání lodě v asi 10 hod, palivo dle palivoměru zaplaceno odhadem (myslím že jsem na tom vydělal). Ztracené lano za asi 300,-Kč odbyl mávnutím že o nic nejde. Dostal 6 Plzní a já popřání dobro došli domů.
Tento týden jsem zlanařil sousedy a známé ( zatím jsme čtyři ) na plavbu od 19.září. Bavaria 38, trasa zatím neznáma.
Pripojuji trasu ze zacatku tohoto mesice na lodi Bavaria 46
V sobotu jen par mil z Murteru na Kakan do zatoky na prespani.
Nedele - preplavba na Vis, s prespanim v zatoce Stoncica
Pondeli -Lastovo -zatoka Zaklopatica - na mooringu u konoby Triton - vyborna vecere za 180 kun/osobu vcetne vody a elektriny
Utery -Sv.Kliment ( vychazka po ostrove - obrovske kvetouci kaktusy, kostelik )
Streda - V.Drvenik a na mestskem molu cekani na pulnoc
Ctvrtek - o pulnoci nocni plavba na Kornati (vychod slunce pod plachtami) a po kratkem spanku u Smokvice, vylet na slane jezero Mir a prenocovani na Zutu v ACI Marine
Patek - zpatky na Murter
Sobota - navrat domu
Je to celkem asi 170Nm a pohodova plavba.
V sobotu jen par mil z Murteru na Kakan do zatoky na prespani.
Nedele - preplavba na Vis, s prespanim v zatoce Stoncica
Pondeli -Lastovo -zatoka Zaklopatica - na mooringu u konoby Triton - vyborna vecere za 180 kun/osobu vcetne vody a elektriny
Utery -Sv.Kliment ( vychazka po ostrove - obrovske kvetouci kaktusy, kostelik )
Streda - V.Drvenik a na mestskem molu cekani na pulnoc
Ctvrtek - o pulnoci nocni plavba na Kornati (vychod slunce pod plachtami) a po kratkem spanku u Smokvice, vylet na slane jezero Mir a prenocovani na Zutu v ACI Marine
Patek - zpatky na Murter
Sobota - navrat domu
Je to celkem asi 170Nm a pohodova plavba.
- FerenCS
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 637
- Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Baharis píše:Já tam teda stávám. Zatím jsem se ještě nesprchoval, ani nepoškodil loď. V kanále je omezená rychlost a co vím, celkem se to dodržuje.
Ale každému jak libo...
Chcel som iba upozorniť na možné nebezpečie, lebo o takom prípade viem, keď došlo k poškodenie lode. Keď som to s jedným kapitánom preberal, zhodli sme sa, že to mólo nie je vhodné na bezpečné kotvenie. Je totiž odkryté voči vlnám od prechádzajúcich lodí. Je to individuálne a je každého vec ako sa rozhodne.


Ale to je v pořádku, že jsi upozornil, já ti nenadávám.
Je asi dobré to vědět, já o tomto nebezpečí také vím už dlouho, kdysi kdesi jsem to slyšel. Ale vzhledem k tomu že tam s nováčkama neustále cárám tam a zpět a osobně jsem nic vážného neviděl, měl jsem potřebu to také sdělit. Aby byla informace i z druhé strany.
Ta zátoka tam je na kotvení dost hluboká (snad 20m) i když i zakotvené plachetnice také viděl. No, jak píšeš a já to v původním příspěvku také naznačil, je to na zvážení každého.
Vlákno není ale jestli chceš, můžeš je v příslušném oddíle(pro Jadran: Chorvatsko-Jadran) založit.

Je asi dobré to vědět, já o tomto nebezpečí také vím už dlouho, kdysi kdesi jsem to slyšel. Ale vzhledem k tomu že tam s nováčkama neustále cárám tam a zpět a osobně jsem nic vážného neviděl, měl jsem potřebu to také sdělit. Aby byla informace i z druhé strany.
Ta zátoka tam je na kotvení dost hluboká (snad 20m) i když i zakotvené plachetnice také viděl. No, jak píšeš a já to v původním příspěvku také naznačil, je to na zvážení každého.
Vlákno není ale jestli chceš, můžeš je v příslušném oddíle(pro Jadran: Chorvatsko-Jadran) založit.
Jelikož jsem se asi pět let plavil na motoráku kolem Šibeniku,tak to tam trochu znám a taky jsme byli na té tvrzi.Poškrábal tam loď kámoš.Ale to jen tak,ale víte ,že v kanálu asi 100m naproti tvze je na dně krásné amfořiště? Skusím někde vyštrachat mapu a zaznamenám to tam.Když jsme se tam plavili hlídali to vojáci z protějšího břehu,ale pivo to spravilo.Namor
ahojte, o 6 dni budem tiez plavat zo Sibenika. Posadku budem mat skuseno-neskusenu (3 pasazieri s aspon jednou plavbou, dvaja budu prvoplavci). Toto vlakno velmi ocenujem - predpokladam, ze budem plavat na Bisevo, Lastovo a potom sa popri pobrezi vratim naspat. Mam ale par otazok:
- je na Lastove v marine sladka pitna voda? lebo pamatam si, ze pred nejakymi 3 rokmi mala znacne slanu prichut (ktora sa preniesla aj do sladeneho caju, polievka sa ale dala jest
)
- kde na pobrezi pevniny je zatoka, v ktorej vyviera studena sladka voda? tam som bol pred 4 rokmi a uz si nepamatam, kde presne to je (mam pocit ze niekde pri Makarskej alebo tak)
dakujem
- je na Lastove v marine sladka pitna voda? lebo pamatam si, ze pred nejakymi 3 rokmi mala znacne slanu prichut (ktora sa preniesla aj do sladeneho caju, polievka sa ale dala jest

- kde na pobrezi pevniny je zatoka, v ktorej vyviera studena sladka voda? tam som bol pred 4 rokmi a uz si nepamatam, kde presne to je (mam pocit ze niekde pri Makarskej alebo tak)
dakujem

deko1 má zřejmě na mysli betonové molo s můringy pře bývalým vojenským hotelem v zátoce Veli lago. S tou slanou vodou máš pravdu, já jsem si na ni pře cca 5 lety taky naběhl. Zjistil jsem to, až po dotankování lodě.
Strávil jsem u tohto mola zbytek noci asi před 17 dny. Molo je zase o trochu více vyparáděné a již od loňska mají pro jachtaře samostatné sociálky přístupné z venku od mola. Však taky zase trochu přitvrdili -300 kuna. Nevím úplně přesně, protože jsem připlul ve 4 hod ráno, trochu pospal, dotankoval a v 10hod jsem odplul - dostal jsem nějakou slevu, tuším 25% .Voda byla dobrá, ale na tomto místě ji vždy stejně před dotankováním ochutnávám.
Když už jsme u té vody, tak jsem byl velmi mile překvapen u benzinky v Trogiru. Tankoval jsem tam naftu a koukám, na konci benzinky stojí stjan s ceduli pitná voda a hadicí. Zjišťovali jsme co by voda od nich stála. Nebudete vešřit - 10 kuna za 150 L. Prý to je automat - házli jsme drobné. 150 L se mi do lodě nevešlo, tak jsem utíkal říci, ať si to zavřou. Se jen smáli, ať to nechám vytéct do vody, že to automat sám zastaví.
Tedy laciná voda bez nutnosti plout do maríny a asi to bude fungovat 24 hod -neověřeno.
Pepa
Strávil jsem u tohto mola zbytek noci asi před 17 dny. Molo je zase o trochu více vyparáděné a již od loňska mají pro jachtaře samostatné sociálky přístupné z venku od mola. Však taky zase trochu přitvrdili -300 kuna. Nevím úplně přesně, protože jsem připlul ve 4 hod ráno, trochu pospal, dotankoval a v 10hod jsem odplul - dostal jsem nějakou slevu, tuším 25% .Voda byla dobrá, ale na tomto místě ji vždy stejně před dotankováním ochutnávám.

Když už jsme u té vody, tak jsem byl velmi mile překvapen u benzinky v Trogiru. Tankoval jsem tam naftu a koukám, na konci benzinky stojí stjan s ceduli pitná voda a hadicí. Zjišťovali jsme co by voda od nich stála. Nebudete vešřit - 10 kuna za 150 L. Prý to je automat - házli jsme drobné. 150 L se mi do lodě nevešlo, tak jsem utíkal říci, ať si to zavřou. Se jen smáli, ať to nechám vytéct do vody, že to automat sám zastaví.
Tedy laciná voda bez nutnosti plout do maríny a asi to bude fungovat 24 hod -neověřeno.
Pepa
- Martin88
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
deko1 píše:- kde na pobrezi pevniny je zatoka, v ktorej vyviera studena sladka voda? tam som bol pred 4 rokmi a uz si nepamatam, kde presne to je (mam pocit ze niekde pri Makarskej alebo tak)
dakujem
ta zátoka by mohla být Vrulja
43°24´01.71" N
16°53´08.48" E
píšou to v sedmičkách, sám jsem tam vodu neochutnával
tato zátoka /spíš tato oblast/ je velmi zajímavá za bory
v květnu jsem z protilehlé zátoky Luka na Brači vyjížděl skoro 1 1/2 hodiny proti 40ti uzlovému větru,
vlny dosahovaly ... to psát nebudu, mohl bych se mýlit, ale borce trenujícího v tomto větru na windsurfingu
nebylo za některými vlnami vidět /ani plachta/

píšu to hlavně proto, že o cca 5 mil dál už foukalo jen 15
- mirinekk
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 646
- Registrován: čtv led 08, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kamenický Šenov
Tak jsem se dnes konečně dostal v klidu k PC abych popsal svoji první kapitánskou plavbu z úplně neskušenou posádkou složenou ze dvou pomocníků, dvou žen a dvěma dětmi na palubě ve věku 6 měsíců a 9 let. Je to popis trasy i zážitků, tak doufám, že jsem zvolil správné vlákno. Když tak moderátoři upraví
prosím
V pátek navečer asi v půl šesté odjezd z domova. V Praze sraz s druhým autem a poklidná cesta přes Maďarsko směr Šibenik, marina Mandalina. Posledních sto km po dálnici se náš nejmladší člen rozhodl, že autose dačky už je dost. Stavění nepomohlo, po usednutí zpět do autosedačky do dala jasně najevo. Takže si vybrečela sezení u maminky na klíně a já asi 100 km rychlostí, s očima na šťopkách a sledováním ostatních aut dojel konečně asi 9 hodin do maríny. Nevím jestli to bylo kočárkem, nebo loděmi, ale malinké konečně zase zasvítili očíčka.

Po příjezdu jsem nechal ostatní naskládat věci na vozík a šel přebrat loď. To trvalo cca 30 minut, takže v deset jsme měli bagáž na lodi, něco pojedli, já šáchnul po vychlazené plechovce píva, kterou jsem si doma prosadil do autoledničky : D , proškolil posádku a začal jsem přemýšlet o vyplutí. Vindmetr jsem neměl, ale foukal silný západní vítr odhadem tak 25 kt, nárazama možná i 30 kt a ve výjezdu dost drahé luxusní motoráky. Přiznám, že se mi samotnému vyjíždět moc něchtělo tak jsem poprosil JJ o asistenci při vyjetí. Na konci maríny vyzkočil, zamával a já si uvědomil, že teď už je vše jenom na mě.
Po proplutí kanálem Sv. Ante jsme vytáhli na půl zrefofané plachty a zamířili na Zlarin a poté na stoupačku do Tijašcice na Tijatu.
Odpoledne koupání a navečer přejezd na Kaprije do M. Nozdry k Mateovi na boji. A tady začali mé začátečnické chyby
Když jsem se začal pídit po muringovém háčku,zamozřejmě skoro u boje, zjistil jsem není. Takže následovalo objetí boje, chycení ná zádi a přetahování na příd. Myslím, že hodně lidí, co na nás koukalo přemýšlelo proč se tak dřeme
No vše se zdařilo takže vlastně pohoda
Jak jsem psal jinde, další chyba byla, že kvůli únavě a poměrně vélké vzdálenosti bojky, jsme nezašli ani na pivo, ani na večeři. Večer po padnutí tmy přijel mladý Mateo a museli jsme zaplatit 200 kuna. Jinak klídná noc.
Neděle:
Ráno koupačka a přejezd na plachty do Kaprije do městečka na zmrzlinu a pro čerstvé pečivo. Kotvení na muringu proběhlo pomocí muringového koštěte místo háčku na jedničku. Výběrčímu jsem vysvětlil, že se déle jak hodinu nezdržíme, kývnul hlavou a byl v pohodě. Teda jen chvilku
Ještě jsme ani neopustili loď a začala přistávat německá posádka. Podle obleku profíci, podle přistávání...muring měl chycený, lana vzadu držel výběrčí a křičel at vypne motor. On měl ale asi tvrdou palici, šel kotrolovat do předu muring, výběrčí ho nemohl skoro udržet a začal se stáčet na nás, takže jsem běžel na bok a znažil se ho nohama trochu odstrčit. Asi po osmém vyzvání o vypnutí motoru konečně vyslišel přání výběrčího a on ho konečně uvázal. Místo zmrzliny jsem si dal veliko točeno.
K polednímu jsme zamířili opět na plachty na Žirje do zátoky Muna na koupačku a odpočinek.
Okolo třetí jsme zvedli kotvu, propluli mezi Žirje a Kakanem a zamířili k městskému molu v Tribunji s kopací zastávkou na Kaprije v zátoce Remetic. U mola jsem se vyvázal pravím bokem na jedničku. Jinak to ani nešlo, hospada 1,5 metru od lodi a plná čumilů. Kdyby se mi nepodařilo přistát jak se má, asi by jsme museli jet jinam.
Doplnili jsme vodu a napojili proud a vyrazili do města.
Tribunje je krásné městečko. Po prohlídce městečka jsme asi do půlnoci seděli v koppitu, kam nám z hospůdky nosili veliko točeno Karlovačko.


Pondělí:
Ráno nás přišel zkásnout výběrčí. Stání z vodou a elektrikou 288 lasiček. Po snídani jsme vyrazili okolo Murteru na jihozápadní vítr směr Vrgada. V poledne asi 4 nm před Vrgadouse se posádka rozhodla opéct ráno koupené čerstvé Girice. Nic nedala na mé hlasité protesty a začala vařit při jízdě. Po 10 minutách v náklonu v podpalubí křičeli at tu loď narovnám
takže nezbylo nic jiného než jít do driftu. Vítr nás snesl na jihovýchod k Murteru. Já byl naštvaný, ale všichni se tvářili spokojeně, takže bylo vše v pohodě. Jen ten čas chyběl. Po obědě jsem zavrhl koupačku na Vrgadě a rovnou se vydal směrem na Žut do zátoky Hiljača.

Ve čtyři odpoledne jsme spustili kotvu, koupačka a já se vydal do kuchyně vařit večeři. Z domova naložené kotlety a krkovice spolu z chlazeným Zlatopramenem 11 byli bezkonkurenční
Noc na kotvě proběhla v pohodě, ale raději jsem se to byl třikrát za noc omrknout.
Úterý:
Ráno po probuzení hned koupačka, snídaně a asi v půl desáté krátký přejezd na motor do zátoky Pinizelic.
Koupačka, poflakování a já zkoušel chytat ryby. Dvě malé mi udělali radost
a já zase jim. Pustil jsem je
Poledne, opět na motor přejezd na Kornati do zátoky Statival.
Opět koupačka a lehároš.
Ve tři jsem dal povel k zvednutí kotvy, projel jsem Vela Proversa a v půl páté jsem se vyvázal Teláščici v Miru u jednoho z jihovýchodních mol pro výletní lodě na hloubce 2 metry.
Hned byl u nás výběrčí, děti nepočítal, tak jsme platili 60 kuna za dospělou osobu. Večer procházka k jezeru a na západ slunce na skály nad mořem. Po večeři návštěva místní restaurace, ale pivo nic moc, tak jsme zkončili na lodi v koppitu a dobrého zlaťáčka a trochy slivovice
Společnost nám dělali místní oslíci, kteří strkali hlavy až loď. V noci byl poměrně veliký odliv tak jsem převázal vendry a hurá na kutě. Jo po slivovici se to spí




Středa:
Ráno k snídani jsme zakoupili čerství chleba z plovoucího krámku. Sice za 20 kuna, ale každá služba se platí. Po snídani vyrazili na koupačku do slaného jezera. Voda teplá a skoro žádní turisti. Kromě nás jen dva v dálce. Zdárně jsem namočil i nejmladšího člena. Po chvilce váhání a přemýšlení byla spokojena



Asi v půl desáté jsme odrazili od mola a na motor vyrazili na prohlídku skal z jižní strany ostrova. Byl nádherný den, ale foukal jen slabý jihovýchodní vítr tak jsme po obhlídce skal vyrazili, chvíli na motor, chvíli na plachty na Kornati do zátoky Modry bok na koupačku a oběd.


Po chvíli přijeli výběrčí z Kornat a chtěli vidět vstupenky. Ukázali jsme jim ty z Teláščice, chvíli se spolu na něčem dohadovali, pak je orazítkovali a odjeli. Po obědě jsme pokračovali na motor k ostrovu Mana na pirátské hnízdo a dále mezi ostrovy na konec Kornati na Opat, kde jsme chtěli kotvit u mola kvůli snadnému přenesení kočárku na břeh a povečeřet v místní konobě. Hned na kraji zátoky mě chytil zaměstnanec na gumáku a jestli prý nemám rezervaci, tak u mola není místo
Přejeli jsme tedy i ze spuštěnými fendry, odvazovat a zase navazovat se mi je opravdu už nechtělo, na motor na Šmokvicu do zátoky Lojena.


Při kotvení jsme opět použili naše muringové koště a za hlasitého smíchu pomocníka z konoby přistáli zase na jedničku
Po půl hodině přistával němec asi z osmi metrovým motorákem a opět se opakovala situace z Kaprije, jen z rozdílem, že jsme zadní lana drželi já a pomocník z konoby a měli jsme co dělat
Ale nakonec přistál bez nějakého požkození, takže vlastně úspěšně. Po vykoupání malé a troše očistě nás samotných, jsme vyrazili do konoby na Karlovačko, vínko, čerstvé ryby s bramborami a salátkem. Cena večeře včetně pití pro dva 520 kuna. Trochu drahé kotvení, ale ryby byli suprové
Vydrželi jsme sedět asi do 2 hodin. Ještě že jsme to neměli daleko na kutě, ale i při té krátké cestě jsem si odřel čelo o zadní stěh
Čtvrtek:
Jo těžká jsou rána opilcova. Štestí blízkého moře
Po ranní koupeli v moři, dobré snídani a jednom zlatopramenu se mi svět zase zdál o něco krásnější
Po snídani následovala porada kam dál. Mé rozhodnutí plout směr Murter, Vrgada a Arta posádka přehlasova a rozhodla se pro Primošten. Nezbylo mi než souhlasit a to byla chyba, které lituji ještě teď. Po těžkém středečním večeru jsem si neuvědomil, že už je čtvrtek a když popluji do Primoštenu nestihnu už se setkat z Liborem u Murteru, protože v pátek večer musím být v marině. Že by stačilo přijet v sobotu ráno tak, aby jsem loď předal do devíti mi JJ řekl právě až v sobotu. Sám nemám rád, když se něco dohodne a nesplní.
Libore, ještě jednou se ti omlovám. Opravdu mě to mrzí. Moc jsem se chtěl s tebou osobně setkat.
Takže po snídani a poradě jsme vyrazili na jihovýchodní vítr, levobokem okolo Žirje, směr Primošten z koupací zastávkou
ve V. Stupica na Žirje.

Tam jsme potkali druhou loď od JJ z českou posádkou. Po krátké koupeli a odpočinku jsme zvedli kotvu a hurá směr Primošten. Samozřejmě, že po příjezdu do Primoštenu okolo půl čtvrté byla všechna mola obsazená. Na žádost mé drahé polovičky o procházku z kočárkem po městě jsem použil náhradní plán a zamířil do Rogoznice k městkému molu. Káca připravil muringové koště a začali couvat k molu. Když jsem už byl zádí u mola, tak mi zřízenec řekl nou muring a já ho pochopil ať přirazím bokem. Když jsem přirazil bokem, poslal mě o sto metrů jinam na muring přídi k molu mezi řibářskou loď a jednu jachtu. Konečně jsme se vyvázali, připojili na proud a doplnili vodu. Při odchodu z lodi nás na molu přivítalo české ,, ty vole hele češi ´´ tak jsme ještě hrdě vyndali kočárek a vyšli na procházku a večeři.
Před rokem jsem byl v Rogoznici ještě jako suchozemská krysa
, tak jsme věděli kam jít na dobrou pizzu a veliko točeno Karlovačko.
Ve dvě ráno mě vzbudilo šílené dusno. Vzal jsem spacák a vyrazil na palubu. Bohužel jsem ten nápad něměl sám a koppit byl již obsazen. Uložil jsem se tedy na přídi u přední lukny a spal až do půl sedmé
To mě vzbudili popoláři
Pátek:
Po snídani, zaplacení zřízenci 282 kuna jsme v 9.30 hodin odrazili od mola a po obleputí majáku MULO,
částečně na plachty a částečně na motor směr Vela Nozdra. Proběhla odpolední koupačka, dojídání zbytků jídla a celková pohodička. Navečer v pět jsme zvedli kotvu a zamířili směr Šibenik. Před vjezdem do kanálu jsem ještě jednou připil Neptunovi, hodil do moře pár mincí na brzký návrat a se sentimentální náladou zamířil k benzině. U benzinky před marínou doplnili uctyhodných 52 litrů při sledování kotvení některých posádek a kroucení hlavou místních ztaměstnanců. Přistání v marině proběhlo bez problémů a po pomoci uvázání Bavarie 37 od již zmíněné posádky od JJ jsme se konečně pořádně vysprchovali a na místnosti kam i král chodí sám strávili požehnaně času.
Večer byla pizza a lahvové karlovačko v restauraci v maríně. Nahodou jsem zde potkal chorvata, se kterým jsme si zaspívali v dubnu, tak jsme pokecali a zavspomínali na jaro.
Sobota:
Ráno brzké vstávání, úklid a předání lodě. Kauce 100 EU na malé opravy vrácená celá. Vrácení lodě byla otázka 15 minut bez přítomnosti potápěče. V deset jsme vyjeli z maríny a z důvodu noční jízdy z ohledem na nejmladšího člena posadky zamířili na prohlídku Zadaru. Po dobrém obědě a jednom točeném a díky ,aspoň pro mě, celkem vyčerpávajícímu týdnu jsem po obědě hodil poctivý hodinový spánek v místním parku na lavičce za dohledu mé drahé polovičky. Po té proběhli nákupy dárků a večer v pět jsem opět přes Maďarsko vyrazili k domovu. Cesta v pohodě až na noční incident v Maďarsku. Do vesnice jsem vjel asi šedesátkou. V půlce města jsem viděl stát policajty, přibrzdím na padesát a směji se. Takhle přece nemohou nikoho směřit, říkám si. Za chvíli majáky a stop, stop. Prý kolik se jezdí po vesnici. 50 km říkám. Ano, ano, ale jsi v cetru! V centru prý 30. 40 EU pokuta mě nemynula
Zbytek cesty už bez problému a ráno v 7.00 jsem zaparkoval před domem.
Vím, že tu bylo hodně stížností na Jirku Jelínka a Yachtclub Praha, ale já jsem zažil super dovolenou, žádné problémy z lodí a korektní přístup. 18. září opět vyrážím na té samé lodi.
Všem přeji dobrý vítr, dobré počasí a alespoň stopu vody pod kýle.
Ad Honorus Jesus
PS: další fotky přidám v pondělí, protože vzdálené připojení z domova je hodně pomalé.

V pátek navečer asi v půl šesté odjezd z domova. V Praze sraz s druhým autem a poklidná cesta přes Maďarsko směr Šibenik, marina Mandalina. Posledních sto km po dálnici se náš nejmladší člen rozhodl, že autose dačky už je dost. Stavění nepomohlo, po usednutí zpět do autosedačky do dala jasně najevo. Takže si vybrečela sezení u maminky na klíně a já asi 100 km rychlostí, s očima na šťopkách a sledováním ostatních aut dojel konečně asi 9 hodin do maríny. Nevím jestli to bylo kočárkem, nebo loděmi, ale malinké konečně zase zasvítili očíčka.


Po příjezdu jsem nechal ostatní naskládat věci na vozík a šel přebrat loď. To trvalo cca 30 minut, takže v deset jsme měli bagáž na lodi, něco pojedli, já šáchnul po vychlazené plechovce píva, kterou jsem si doma prosadil do autoledničky : D , proškolil posádku a začal jsem přemýšlet o vyplutí. Vindmetr jsem neměl, ale foukal silný západní vítr odhadem tak 25 kt, nárazama možná i 30 kt a ve výjezdu dost drahé luxusní motoráky. Přiznám, že se mi samotnému vyjíždět moc něchtělo tak jsem poprosil JJ o asistenci při vyjetí. Na konci maríny vyzkočil, zamával a já si uvědomil, že teď už je vše jenom na mě.
Po proplutí kanálem Sv. Ante jsme vytáhli na půl zrefofané plachty a zamířili na Zlarin a poté na stoupačku do Tijašcice na Tijatu.
Odpoledne koupání a navečer přejezd na Kaprije do M. Nozdry k Mateovi na boji. A tady začali mé začátečnické chyby


No vše se zdařilo takže vlastně pohoda


Neděle:
Ráno koupačka a přejezd na plachty do Kaprije do městečka na zmrzlinu a pro čerstvé pečivo. Kotvení na muringu proběhlo pomocí muringového koštěte místo háčku na jedničku. Výběrčímu jsem vysvětlil, že se déle jak hodinu nezdržíme, kývnul hlavou a byl v pohodě. Teda jen chvilku

K polednímu jsme zamířili opět na plachty na Žirje do zátoky Muna na koupačku a odpočinek.

Okolo třetí jsme zvedli kotvu, propluli mezi Žirje a Kakanem a zamířili k městskému molu v Tribunji s kopací zastávkou na Kaprije v zátoce Remetic. U mola jsem se vyvázal pravím bokem na jedničku. Jinak to ani nešlo, hospada 1,5 metru od lodi a plná čumilů. Kdyby se mi nepodařilo přistát jak se má, asi by jsme museli jet jinam.

Tribunje je krásné městečko. Po prohlídce městečka jsme asi do půlnoci seděli v koppitu, kam nám z hospůdky nosili veliko točeno Karlovačko.




Pondělí:
Ráno nás přišel zkásnout výběrčí. Stání z vodou a elektrikou 288 lasiček. Po snídani jsme vyrazili okolo Murteru na jihozápadní vítr směr Vrgada. V poledne asi 4 nm před Vrgadouse se posádka rozhodla opéct ráno koupené čerstvé Girice. Nic nedala na mé hlasité protesty a začala vařit při jízdě. Po 10 minutách v náklonu v podpalubí křičeli at tu loď narovnám



Ve čtyři odpoledne jsme spustili kotvu, koupačka a já se vydal do kuchyně vařit večeři. Z domova naložené kotlety a krkovice spolu z chlazeným Zlatopramenem 11 byli bezkonkurenční

Úterý:
Ráno po probuzení hned koupačka, snídaně a asi v půl desáté krátký přejezd na motor do zátoky Pinizelic.

Koupačka, poflakování a já zkoušel chytat ryby. Dvě malé mi udělali radost


Poledne, opět na motor přejezd na Kornati do zátoky Statival.

Opět koupačka a lehároš.
Ve tři jsem dal povel k zvednutí kotvy, projel jsem Vela Proversa a v půl páté jsem se vyvázal Teláščici v Miru u jednoho z jihovýchodních mol pro výletní lodě na hloubce 2 metry.
Hned byl u nás výběrčí, děti nepočítal, tak jsme platili 60 kuna za dospělou osobu. Večer procházka k jezeru a na západ slunce na skály nad mořem. Po večeři návštěva místní restaurace, ale pivo nic moc, tak jsme zkončili na lodi v koppitu a dobrého zlaťáčka a trochy slivovice








Středa:
Ráno k snídani jsme zakoupili čerství chleba z plovoucího krámku. Sice za 20 kuna, ale každá služba se platí. Po snídani vyrazili na koupačku do slaného jezera. Voda teplá a skoro žádní turisti. Kromě nás jen dva v dálce. Zdárně jsem namočil i nejmladšího člena. Po chvilce váhání a přemýšlení byla spokojena






Asi v půl desáté jsme odrazili od mola a na motor vyrazili na prohlídku skal z jižní strany ostrova. Byl nádherný den, ale foukal jen slabý jihovýchodní vítr tak jsme po obhlídce skal vyrazili, chvíli na motor, chvíli na plachty na Kornati do zátoky Modry bok na koupačku a oběd.



Po chvíli přijeli výběrčí z Kornat a chtěli vidět vstupenky. Ukázali jsme jim ty z Teláščice, chvíli se spolu na něčem dohadovali, pak je orazítkovali a odjeli. Po obědě jsme pokračovali na motor k ostrovu Mana na pirátské hnízdo a dále mezi ostrovy na konec Kornati na Opat, kde jsme chtěli kotvit u mola kvůli snadnému přenesení kočárku na břeh a povečeřet v místní konobě. Hned na kraji zátoky mě chytil zaměstnanec na gumáku a jestli prý nemám rezervaci, tak u mola není místo





Při kotvení jsme opět použili naše muringové koště a za hlasitého smíchu pomocníka z konoby přistáli zase na jedničku




Čtvrtek:
Jo těžká jsou rána opilcova. Štestí blízkého moře


Po snídani následovala porada kam dál. Mé rozhodnutí plout směr Murter, Vrgada a Arta posádka přehlasova a rozhodla se pro Primošten. Nezbylo mi než souhlasit a to byla chyba, které lituji ještě teď. Po těžkém středečním večeru jsem si neuvědomil, že už je čtvrtek a když popluji do Primoštenu nestihnu už se setkat z Liborem u Murteru, protože v pátek večer musím být v marině. Že by stačilo přijet v sobotu ráno tak, aby jsem loď předal do devíti mi JJ řekl právě až v sobotu. Sám nemám rád, když se něco dohodne a nesplní.
Libore, ještě jednou se ti omlovám. Opravdu mě to mrzí. Moc jsem se chtěl s tebou osobně setkat.
Takže po snídani a poradě jsme vyrazili na jihovýchodní vítr, levobokem okolo Žirje, směr Primošten z koupací zastávkou
ve V. Stupica na Žirje.


Tam jsme potkali druhou loď od JJ z českou posádkou. Po krátké koupeli a odpočinku jsme zvedli kotvu a hurá směr Primošten. Samozřejmě, že po příjezdu do Primoštenu okolo půl čtvrté byla všechna mola obsazená. Na žádost mé drahé polovičky o procházku z kočárkem po městě jsem použil náhradní plán a zamířil do Rogoznice k městkému molu. Káca připravil muringové koště a začali couvat k molu. Když jsem už byl zádí u mola, tak mi zřízenec řekl nou muring a já ho pochopil ať přirazím bokem. Když jsem přirazil bokem, poslal mě o sto metrů jinam na muring přídi k molu mezi řibářskou loď a jednu jachtu. Konečně jsme se vyvázali, připojili na proud a doplnili vodu. Při odchodu z lodi nás na molu přivítalo české ,, ty vole hele češi ´´ tak jsme ještě hrdě vyndali kočárek a vyšli na procházku a večeři.


Ve dvě ráno mě vzbudilo šílené dusno. Vzal jsem spacák a vyrazil na palubu. Bohužel jsem ten nápad něměl sám a koppit byl již obsazen. Uložil jsem se tedy na přídi u přední lukny a spal až do půl sedmé


Pátek:
Po snídani, zaplacení zřízenci 282 kuna jsme v 9.30 hodin odrazili od mola a po obleputí majáku MULO,

částečně na plachty a částečně na motor směr Vela Nozdra. Proběhla odpolední koupačka, dojídání zbytků jídla a celková pohodička. Navečer v pět jsme zvedli kotvu a zamířili směr Šibenik. Před vjezdem do kanálu jsem ještě jednou připil Neptunovi, hodil do moře pár mincí na brzký návrat a se sentimentální náladou zamířil k benzině. U benzinky před marínou doplnili uctyhodných 52 litrů při sledování kotvení některých posádek a kroucení hlavou místních ztaměstnanců. Přistání v marině proběhlo bez problémů a po pomoci uvázání Bavarie 37 od již zmíněné posádky od JJ jsme se konečně pořádně vysprchovali a na místnosti kam i král chodí sám strávili požehnaně času.

Sobota:
Ráno brzké vstávání, úklid a předání lodě. Kauce 100 EU na malé opravy vrácená celá. Vrácení lodě byla otázka 15 minut bez přítomnosti potápěče. V deset jsme vyjeli z maríny a z důvodu noční jízdy z ohledem na nejmladšího člena posadky zamířili na prohlídku Zadaru. Po dobrém obědě a jednom točeném a díky ,aspoň pro mě, celkem vyčerpávajícímu týdnu jsem po obědě hodil poctivý hodinový spánek v místním parku na lavičce za dohledu mé drahé polovičky. Po té proběhli nákupy dárků a večer v pět jsem opět přes Maďarsko vyrazili k domovu. Cesta v pohodě až na noční incident v Maďarsku. Do vesnice jsem vjel asi šedesátkou. V půlce města jsem viděl stát policajty, přibrzdím na padesát a směji se. Takhle přece nemohou nikoho směřit, říkám si. Za chvíli majáky a stop, stop. Prý kolik se jezdí po vesnici. 50 km říkám. Ano, ano, ale jsi v cetru! V centru prý 30. 40 EU pokuta mě nemynula

Zbytek cesty už bez problému a ráno v 7.00 jsem zaparkoval před domem.
Vím, že tu bylo hodně stížností na Jirku Jelínka a Yachtclub Praha, ale já jsem zažil super dovolenou, žádné problémy z lodí a korektní přístup. 18. září opět vyrážím na té samé lodi.
Všem přeji dobrý vítr, dobré počasí a alespoň stopu vody pod kýle.
Ad Honorus Jesus
PS: další fotky přidám v pondělí, protože vzdálené připojení z domova je hodně pomalé.
Naposledy upravil(a) mirinekk dne sob srp 01, 2009 6:34 pm, celkem upraveno 2 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů