Návrh a stavba piko-plachetnice
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Corwin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha / Stará Boleslav
Návrh a stavba piko-plachetnice
Už delší dobu se ve mne rodí myšlenka na stavbu jednoduché, levné, lehké loďky pro jednu osobu, kterou by nebyl problém v jednom člověku shodit ze střechy auta, v krátkém čase jí dostrojit, užít si odpoledne na vodě pod plachtami a s vesly/pádly, rychle jí v jednom sklidit, hodit na střechu auta a odvézt domů.
Původně měl tyto nároky splňovat krokodýl - oplachtěná kánoe, jejíž rekonstrukci jsem tady také prezentoval. Ale bohužel realita ukázala, že sám nejsem schopen jí jednoduše naložit/vyložit na auto.
Přemýšlel jsem, jaká loď by tyto požadavky splňovala. Přes monohul (např. http://web.jachting.info/paper/show/minisail ) nebo PD racer, katamarany - např. http://rogermann.org/puddlecat/designs/puddlecat-89/ - jsem se dostal až zase zpátky ke kánoi/kajaku s bočními plováky. Hodně se mi líbí koncept ražený na stránkách http://www.cyklojachting.cz/ - i když jejich lodě jsou pro moje současné potřeby příliš velké, těžké a vzhledem k tomu že nehledám skladnost tak i příliš drahé....
OK - koncepci (asi) mám.
Otázka je, jaký zvolit trup a boční plováky. Tady jsem se rozhodl vyjít z designu od známého průkopníka malých lodí - stránky Hannu's Boatyard (už se tu také řešilo) - konkrétně z lodi "Dug" http://koti.kapsi.fi/hvartial/oss3/oss3.htm, která je v základu jednodesková - jen jí trochu modifikovat po vzoru jednoho návštěvníka stránek - první fotky na stránce: http://koti.kapsi.fi/hvartial/oss3/gallery/gallery.htm - kdy z jednodeskovky udělal 1,5deskovku.
- tzn. useknout zadek, zvýšit volný bok a trochu rozšířit dno. Zatím plánuji ne tak razantní rozšíření, jako výše - ale ještě na tom pracuju - zatím předpokládám spotřebu ca 1,3desky překližky.
Dva kusy okume tl. 6 už mám koupené. Jena váží ca 7kg - tzn překližka na trup ca 9kg + dřevěné výztuhy, pata stěženě apod, uložení příčníků na plováky, barva, epoxid - asi bych se měl do 15kg na hlavní trup vejít. Což se v jednom dá pohodlně.
Boční plováky - zatím přepokládám konstrukci olaminovaného XPS s podélnou dřevěnou výztuhou. Přijde mi to nejjednodušší.
Boční plováky by neměly být přiliš daleko od hlavního trupu, aby na nich mohli být integrované havlinky na vesla.
Stěžeň by měl být ideálně bez vantů - vetknutý do dna a do nosníku ve výši paluby (příčník bočních plováků (?) )
Oplachtění řádově o velikosti ca 3,5m2 (které by vzhledem k poměrně malému plavebnímu odporu a váze mělo být celkem OK) by mělo být snadno obsluhovatelné. Tady zatím jsno nemám - ve hře je několik variant - např. trojúhelníková plachta se spritem, ale i pouze velká kosatka/genua na "rool-focku"
Laterál by mělo tvořit kormidlo a boční spouštěcí ploutev (po jedné nebo obou stranách hlavního trupu).
Momentálně jsem si vyrobil pár jednoduchých papírových modelů pro porovnání tvarů trupů a výběr toho nej a pokračuji v ujasňování si myšlenek.
Původně měl tyto nároky splňovat krokodýl - oplachtěná kánoe, jejíž rekonstrukci jsem tady také prezentoval. Ale bohužel realita ukázala, že sám nejsem schopen jí jednoduše naložit/vyložit na auto.
Přemýšlel jsem, jaká loď by tyto požadavky splňovala. Přes monohul (např. http://web.jachting.info/paper/show/minisail ) nebo PD racer, katamarany - např. http://rogermann.org/puddlecat/designs/puddlecat-89/ - jsem se dostal až zase zpátky ke kánoi/kajaku s bočními plováky. Hodně se mi líbí koncept ražený na stránkách http://www.cyklojachting.cz/ - i když jejich lodě jsou pro moje současné potřeby příliš velké, těžké a vzhledem k tomu že nehledám skladnost tak i příliš drahé....
OK - koncepci (asi) mám.
Otázka je, jaký zvolit trup a boční plováky. Tady jsem se rozhodl vyjít z designu od známého průkopníka malých lodí - stránky Hannu's Boatyard (už se tu také řešilo) - konkrétně z lodi "Dug" http://koti.kapsi.fi/hvartial/oss3/oss3.htm, která je v základu jednodesková - jen jí trochu modifikovat po vzoru jednoho návštěvníka stránek - první fotky na stránce: http://koti.kapsi.fi/hvartial/oss3/gallery/gallery.htm - kdy z jednodeskovky udělal 1,5deskovku.
- tzn. useknout zadek, zvýšit volný bok a trochu rozšířit dno. Zatím plánuji ne tak razantní rozšíření, jako výše - ale ještě na tom pracuju - zatím předpokládám spotřebu ca 1,3desky překližky.
Dva kusy okume tl. 6 už mám koupené. Jena váží ca 7kg - tzn překližka na trup ca 9kg + dřevěné výztuhy, pata stěženě apod, uložení příčníků na plováky, barva, epoxid - asi bych se měl do 15kg na hlavní trup vejít. Což se v jednom dá pohodlně.
Boční plováky - zatím přepokládám konstrukci olaminovaného XPS s podélnou dřevěnou výztuhou. Přijde mi to nejjednodušší.
Boční plováky by neměly být přiliš daleko od hlavního trupu, aby na nich mohli být integrované havlinky na vesla.
Stěžeň by měl být ideálně bez vantů - vetknutý do dna a do nosníku ve výši paluby (příčník bočních plováků (?) )
Oplachtění řádově o velikosti ca 3,5m2 (které by vzhledem k poměrně malému plavebnímu odporu a váze mělo být celkem OK) by mělo být snadno obsluhovatelné. Tady zatím jsno nemám - ve hře je několik variant - např. trojúhelníková plachta se spritem, ale i pouze velká kosatka/genua na "rool-focku"
Laterál by mělo tvořit kormidlo a boční spouštěcí ploutev (po jedné nebo obou stranách hlavního trupu).
Momentálně jsem si vyrobil pár jednoduchých papírových modelů pro porovnání tvarů trupů a výběr toho nej a pokračuji v ujasňování si myšlenek.
- ferodedek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 51
- Registrován: čtv pro 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Severní Morava-Slezsko
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím, loď z prvního odkazu jsem začal upravovat vloni na Proa typ. Důvodem byl problémy s nastupováním a vystupováním. původně měl být plovák pouze z polystyrenu potažený laminátem o velikosti 120x25x25 cm. Potom jsem vyrobil větší, který v pohodě uveze až 30 kg zátěže. V mém případě autobaterii pro pohon el. motoru. ale může být i druhý pasažér. Stěžeň je z hliníkové trubky zapuštěný přes palubu až do dna, tím odpadají další lana na ukotvení . celé oplachtění je situováno jako CAT, s případnou možností přidání (v budoucnu) čelenu a kosatky.
Další práce až se oteplí.

Další práce až se oteplí.
Ahoj,
meze tvé fantazii se určitě nekladou. Co se týče stability, doporučil bych také nějaký takový "Proa styl". Loď dostane stabilitu a pokud bude tak úzká jako jsou třeba kánoe, tak to oceníš při plachtění.. jinak počítej, že úzká loď bude hodně výrazná v náklonu - pokud nepočítáš s nějakým kýlem...
Koukni se po oplachtěných kajacích... taková varianta Proa nebo trimaránu není zlá... a co se týče smontování na místě, je to také otázka chvilky.
Co se týče techniky a tvaru trupu, přiklonil bych se k výrobě stylu "Stitch and glue". Je to jednoduchý, rychlý a levný způsob výroby. A odpovídá to přesně tvým požadavkům. Sešitou a olaminoanou překližku pak jen vytmelíš, vybrousíš, nalakuješ a budeš mít hotovo. Ukotvení stěžně jak chceš je také možné, ale budeš si muset předem rozmyslet, jak ho uložíš do dna a jak nadimenzuješ "vzpěry" v té části. Obecně v zato platí, že by měl aspoň ten stěžeň procházek zesíleným žebrem, aby měl charakter vetknutí.
meze tvé fantazii se určitě nekladou. Co se týče stability, doporučil bych také nějaký takový "Proa styl". Loď dostane stabilitu a pokud bude tak úzká jako jsou třeba kánoe, tak to oceníš při plachtění.. jinak počítej, že úzká loď bude hodně výrazná v náklonu - pokud nepočítáš s nějakým kýlem...
Koukni se po oplachtěných kajacích... taková varianta Proa nebo trimaránu není zlá... a co se týče smontování na místě, je to také otázka chvilky.
Co se týče techniky a tvaru trupu, přiklonil bych se k výrobě stylu "Stitch and glue". Je to jednoduchý, rychlý a levný způsob výroby. A odpovídá to přesně tvým požadavkům. Sešitou a olaminoanou překližku pak jen vytmelíš, vybrousíš, nalakuješ a budeš mít hotovo. Ukotvení stěžně jak chceš je také možné, ale budeš si muset předem rozmyslet, jak ho uložíš do dna a jak nadimenzuješ "vzpěry" v té části. Obecně v zato platí, že by měl aspoň ten stěžeň procházek zesíleným žebrem, aby měl charakter vetknutí.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Plachetnička ktorú sám lahko zdvihneš na strechu auta je predsa dávno vymyslená, a staršia jazdenka sa dá kúpiť velmi lacno. Volá sa windsurfing
O plachetničke ktorú dokážem odviesť na streche auta uvažujem už dávnejšie a dospel som k záveru, že by mala mať váhu aj zo sťažňom takú, aká je nosnosť strechy auta. Naloženie takejto loďky na nosič je už len otázkou grifu a možno prispôsobenia nosiča štýlu nakladania.
Tu je to vymyslené : http://www.bateau.com/studyplans/V12_study.htm?prod=V12 , aj keď ja uvažujem o niečom trochu večšom.

O plachetničke ktorú dokážem odviesť na streche auta uvažujem už dávnejšie a dospel som k záveru, že by mala mať váhu aj zo sťažňom takú, aká je nosnosť strechy auta. Naloženie takejto loďky na nosič je už len otázkou grifu a možno prispôsobenia nosiča štýlu nakladania.
Tu je to vymyslené : http://www.bateau.com/studyplans/V12_study.htm?prod=V12 , aj keď ja uvažujem o niečom trochu večšom.
Ahoj Corwine,
tvoje cesta za hledáním malé a všehoschopné loďky je mi blízká, neboť jsem ji ušel též - a vlastně po ní stále kráčím. Koncepčně vyhovuje tomuto zadání i Walker Bay, ke kterému lze dokoupit i originál stěžeň s plachtou a nafukovací pytel - rukáv, který mu dodá boční stabilitu ve větších vlnách. Já jsem použil stěžeň a plachtu ze starého surfu a místo origo rukávu fendry. Dvakrát jsem dotáhnul Wolkra na Jadran, jednou na střeše a jednou na vozíku. Jediný větší problém mi na moři činilo přibývání vody na palubě za větších vln.
http://www.avaryacht.cz/breeze-8-sail-k ... 275.p.aspx
Jako další pěšinku bych viděl oplachtění mořského kajaku se současným přidáním bočních plováků, to mám zatím ve stadiu zrodu, ještě jsem to nedotáhnul do stadia trimaránu. Přeci jen s větší plachtou bez bočních plováků stabilita asi nebude nic moc. A eskymák s oplachtěným kajakem by se mi asi nezdařil tak snadno. Koncepčně bych viděl inspiraci v Hobie - trimaránku a taky se mi dost líbí tenhle postup:
http://www.multihull-parts.com/index2.html
tvoje cesta za hledáním malé a všehoschopné loďky je mi blízká, neboť jsem ji ušel též - a vlastně po ní stále kráčím. Koncepčně vyhovuje tomuto zadání i Walker Bay, ke kterému lze dokoupit i originál stěžeň s plachtou a nafukovací pytel - rukáv, který mu dodá boční stabilitu ve větších vlnách. Já jsem použil stěžeň a plachtu ze starého surfu a místo origo rukávu fendry. Dvakrát jsem dotáhnul Wolkra na Jadran, jednou na střeše a jednou na vozíku. Jediný větší problém mi na moři činilo přibývání vody na palubě za větších vln.
http://www.avaryacht.cz/breeze-8-sail-k ... 275.p.aspx
Jako další pěšinku bych viděl oplachtění mořského kajaku se současným přidáním bočních plováků, to mám zatím ve stadiu zrodu, ještě jsem to nedotáhnul do stadia trimaránu. Přeci jen s větší plachtou bez bočních plováků stabilita asi nebude nic moc. A eskymák s oplachtěným kajakem by se mi asi nezdařil tak snadno. Koncepčně bych viděl inspiraci v Hobie - trimaránku a taky se mi dost líbí tenhle postup:
http://www.multihull-parts.com/index2.html
- Corwin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha / Stará Boleslav
Díky všem za odpovědi
To ferodedek: Vaše loďka mne tu zaujala (stejně jako na webu třída 2,4m) ale přesně kvůli ponoru a nastupování vystupování jsem zvolil koncepci "trimaran". Něco jako "Proa" bylo také ve hře - a jednu dobu i favorit právě kvůli snadnějšímu vystupování/nastupování - hlavním plovákem se dá zajet až ke břehu/molu. Zavrhl jsem ho kvůli plánovanému použití. Bude používán hlavně na středním toku Labe v okolí Brandýsa n/L. Řeka je tu celkem úzká pro plachtění. Počítám i s variantou plachtění jedním směrem, vesla směrem zpět (třeba jen částečně) no a boční plováky můžu jednoduše použít jako základnu pro vesla (havlinky) + vesla se dají dát na příčníky.
To Vicky7: viz. výše + rozhodně stich and glue - jednoduchá výroba + lehká konstrukce. Se zesílením v místě vetknutí stěžně počítám.
To Denis: Denisi, já chci alespoň v rámci možností "suchý" jachting... no a to se serfem u mne fakt nehrozí. Chápu tvou snahu o max. rozměry dané nostností střechy auta, ale já si dal limit "jednomužné" obsluhy
To ismael a geronimo: zadání je "levná" lodička. Prozatím věřím tomu, že se dostanu cenově kolem 5K Kč komplet (ok - plachta buď z opťáku kterou mám nebo z krycí plachy z Obi - jak se dělají na PDR). Kupovat Wolkera - nebo i plány od CLC - by stavbu prodražilo. I když CLC má úžasné lodě - jejich "Pocket ship" nebo kajaky jsou super!
To Carlie:
Opťák jsem tu také řešil - hlavně na začátku, když jsem asi před 3-mi lety přišel na fórum. Skoro všichni mi ho rozmlouvali. Navíc během času (pod vlivem fotek a videí od "Maxika") jsem se zakoukal do oplachtěných kajaků a kánoí - a vůbec mi nevadí, že mají boční plováky.....
Mám doma modely trupů z papíru, o kterých jsem uvažoval, dám fotku. Večer bych chtěl postavit balzový model vybraného trupu, časem ho dám také.
Chci si vymodelovat celou loďku včetně plováků a oplachtění - pro lepší představu a abych měl úplně jasno a nebrzdilo mne nic při stavbě...

To ferodedek: Vaše loďka mne tu zaujala (stejně jako na webu třída 2,4m) ale přesně kvůli ponoru a nastupování vystupování jsem zvolil koncepci "trimaran". Něco jako "Proa" bylo také ve hře - a jednu dobu i favorit právě kvůli snadnějšímu vystupování/nastupování - hlavním plovákem se dá zajet až ke břehu/molu. Zavrhl jsem ho kvůli plánovanému použití. Bude používán hlavně na středním toku Labe v okolí Brandýsa n/L. Řeka je tu celkem úzká pro plachtění. Počítám i s variantou plachtění jedním směrem, vesla směrem zpět (třeba jen částečně) no a boční plováky můžu jednoduše použít jako základnu pro vesla (havlinky) + vesla se dají dát na příčníky.
To Vicky7: viz. výše + rozhodně stich and glue - jednoduchá výroba + lehká konstrukce. Se zesílením v místě vetknutí stěžně počítám.
To Denis: Denisi, já chci alespoň v rámci možností "suchý" jachting... no a to se serfem u mne fakt nehrozí. Chápu tvou snahu o max. rozměry dané nostností střechy auta, ale já si dal limit "jednomužné" obsluhy

To ismael a geronimo: zadání je "levná" lodička. Prozatím věřím tomu, že se dostanu cenově kolem 5K Kč komplet (ok - plachta buď z opťáku kterou mám nebo z krycí plachy z Obi - jak se dělají na PDR). Kupovat Wolkera - nebo i plány od CLC - by stavbu prodražilo. I když CLC má úžasné lodě - jejich "Pocket ship" nebo kajaky jsou super!
To Carlie:
Opťák jsem tu také řešil - hlavně na začátku, když jsem asi před 3-mi lety přišel na fórum. Skoro všichni mi ho rozmlouvali. Navíc během času (pod vlivem fotek a videí od "Maxika") jsem se zakoukal do oplachtěných kajaků a kánoí - a vůbec mi nevadí, že mají boční plováky.....
Mám doma modely trupů z papíru, o kterých jsem uvažoval, dám fotku. Večer bych chtěl postavit balzový model vybraného trupu, časem ho dám také.
Chci si vymodelovat celou loďku včetně plováků a oplachtění - pro lepší představu a abych měl úplně jasno a nebrzdilo mne nic při stavbě...
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Pořiď si tohle: http://www.faltbootbasteln.de/fbb-delphin_d110-1.html Mám, je s tím zábavy donekonečna, a ještě jsi za exota 

- Corwin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha / Stará Boleslav
Tak za exota s tím mým výtvorem budu - o tom nepochybuju
Přidávám odkaz na výše zmíněné modely..... http://martinn2.rajce.idnes.cz/Lode#DSC_1310.jpg
První a poslední modely jsou převzaté ze stránek Hannus boatyard - viz. můj první příspěvek ve vláknu.
První je modifikovaný design se šířkou dna 60cm, poslední je originální design (šířka dna 40cm). Prostřední je můj preferovaný design se šířkou dna 50cm
Model dneska už udělat nezvládám....

Přidávám odkaz na výše zmíněné modely..... http://martinn2.rajce.idnes.cz/Lode#DSC_1310.jpg
První a poslední modely jsou převzaté ze stránek Hannus boatyard - viz. můj první příspěvek ve vláknu.
První je modifikovaný design se šířkou dna 60cm, poslední je originální design (šířka dna 40cm). Prostřední je můj preferovaný design se šířkou dna 50cm

Model dneska už udělat nezvládám....
Ono naložit v jednom na střechu se dá ledacos...
Ani to nemusí bejt skládací.
https://www.youtube.com/watch?v=t25X9F08Np4
nebo:
https://www.youtube.com/watch?v=PA79nIBx6rA
Ani to nemusí bejt skládací.
https://www.youtube.com/watch?v=t25X9F08Np4
nebo:
https://www.youtube.com/watch?v=PA79nIBx6rA
- Corwin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha / Stará Boleslav
To JK: Je mi jasné, že se dá na nakládání vyprojektovat cokoli - ale nějak si nedokážu představit, že bych to měl absolvovat víc než 2x za sezonu
A to bych rád častěji
To geronimo: Jak jsem psal - CLC mají krásné lodě a některý z jejich kajaků je i můj favorit do budoucna. Ale tahle loď má být:
1) jednoduchá = rychle postavit a dostat na vodu (současně stavím barák), součaně získat zkušenosti pro stavbu budoucích složitějších konstrukcí - třeba i CLC
2) levná - viz. bod 1. I vzhledem k použití (na vodě pouze občas) nehledám top materiály. Koupil jsem voděvzdornou Okume - kombi překližku (vnitřek topol) v Jafholzu - která bude pro zamýšlený účel určitě OK - certifikát v tomhle případě nepotřebuji....

To geronimo: Jak jsem psal - CLC mají krásné lodě a některý z jejich kajaků je i můj favorit do budoucna. Ale tahle loď má být:
1) jednoduchá = rychle postavit a dostat na vodu (současně stavím barák), součaně získat zkušenosti pro stavbu budoucích složitějších konstrukcí - třeba i CLC
2) levná - viz. bod 1. I vzhledem k použití (na vodě pouze občas) nehledám top materiály. Koupil jsem voděvzdornou Okume - kombi překližku (vnitřek topol) v Jafholzu - která bude pro zamýšlený účel určitě OK - certifikát v tomhle případě nepotřebuji....
- Corwin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha / Stará Boleslav
Tak to je absolutně super....
Vypadá a jezdí asi dobře, ne? Viděl jsem tvoje video ještě bez bočních plováků a při téměř nulovém větru - a přesto to jelo....
Teď to neber špatně - ale vyměnit ty bílé "ošlivě" rovné příčníky za nějaké slepené ladně prohnuté a jen nalakované - to by byla absolutní třešinka na dortu. Když už máš takhle krásnou loďku, přijde mi to škoda....
Mimochodem - rol-fock dle tvého návrhu je jeden z mých favoritů na oplachtění - pokud se rozhodnu buď pouze pro kosatku.... (spíš velkou genu).
Na té bych ocenil rychlost a jednoduchost vytažení/sbalení. Což na úzkem kanálu středního Labe může být výhoda.
Naopak by bylo třeba při křižování přehazovat otěže (oproti samopřehazovací kosatce)
Můžu se zeptat jakou šířku má tvůj kajak uprostřed????
Martin

Vypadá a jezdí asi dobře, ne? Viděl jsem tvoje video ještě bez bočních plováků a při téměř nulovém větru - a přesto to jelo....
Teď to neber špatně - ale vyměnit ty bílé "ošlivě" rovné příčníky za nějaké slepené ladně prohnuté a jen nalakované - to by byla absolutní třešinka na dortu. Když už máš takhle krásnou loďku, přijde mi to škoda....
Mimochodem - rol-fock dle tvého návrhu je jeden z mých favoritů na oplachtění - pokud se rozhodnu buď pouze pro kosatku.... (spíš velkou genu).
Na té bych ocenil rychlost a jednoduchost vytažení/sbalení. Což na úzkem kanálu středního Labe může být výhoda.
Naopak by bylo třeba při křižování přehazovat otěže (oproti samopřehazovací kosatce)
Můžu se zeptat jakou šířku má tvůj kajak uprostřed????
Martin
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Mozna jdu s krizkem po funuse nebo jsem mimo, ale na expedicni mys si koukal?
Clanecek s obrazkama
Planek ke stazeni
Je pravda ze to jako 4.5 deskovka uz asi nebude uplne lehky, ale soupnout to na strechu v jednom asi nebude velkej problem. A to oplachteni je fakt hezky.
Clanecek s obrazkama
Planek ke stazeni
Je pravda ze to jako 4.5 deskovka uz asi nebude uplne lehky, ale soupnout to na strechu v jednom asi nebude velkej problem. A to oplachteni je fakt hezky.
- DonEmilio
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 412
- Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Česká Lípa
Corwine, fakt jezdí super. Na auto ho sám nedám, ale ve dvou jo. V loděnici ho mám na dvoukoláku a do vody a z vody ho dám sám. Na příští sezonu mu zkusím dát oplachtění z kadeta.
Osobně to neberu a máš pravdu. Byly by hezčí tvarované, lepené. Ale protože jsem jel z hlavy a odhadem, tak jsem byl nejdřív zvědav, jak dopadne ponor plováků a tak. Časem možná budou i ohýbané-lepené.
Maximální šířka trupu je kolem 86 cm (přesně si to nepamatuju, budu muset přeměřit)
Celková délka trupu je 550 cm, délka plováků je 340 cm. Kdybys chtěl, žebra kajaku mám ještě někde obkreslená.
Osobně to neberu a máš pravdu. Byly by hezčí tvarované, lepené. Ale protože jsem jel z hlavy a odhadem, tak jsem byl nejdřív zvědav, jak dopadne ponor plováků a tak. Časem možná budou i ohýbané-lepené.
Maximální šířka trupu je kolem 86 cm (přesně si to nepamatuju, budu muset přeměřit)
Celková délka trupu je 550 cm, délka plováků je 340 cm. Kdybys chtěl, žebra kajaku mám ještě někde obkreslená.
- Corwin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha / Stará Boleslav
to: bahno - myši znám - a ta expediční fakt vypadá dobře. I když nechápu, jak se do ní mohou nasoukat dva dospělí. Ale jak píšeš - 4,5 deskovka - to už bych mohl stavět kachnu (PD Racer) o kterém jsem taky dost dlouho uvažoval.....
Raději postavím malou lehkou a nepohodlnou, kterou ale lehce naložím a složím. Věřím, že s touto koncepcí se dostanu na vodu častěji než s lodí u které budu odkázaný na pomoc jiné osoby (jsem dost lehká váhá, na zvedání težších břemen se fakt necítím)
to: Don Emilio -
- to není plachta z opťáka (?) - podle fotky jsem myslel že ano. Opťákovou plachtu a kostatku z Cadeta doma schovanou
- díky za rozměry
- díky za nabídku žeber - zatím jí nevyužiju, ale budu si pamatovat
I když si teď myslím, že kdybych měl stavět kajak, byl by to typově sea-kajak, třeba jak se tu teď prezentuje stavba v jiném vlákně. Nádhera....
Raději postavím malou lehkou a nepohodlnou, kterou ale lehce naložím a složím. Věřím, že s touto koncepcí se dostanu na vodu častěji než s lodí u které budu odkázaný na pomoc jiné osoby (jsem dost lehká váhá, na zvedání težších břemen se fakt necítím)
to: Don Emilio -
- to není plachta z opťáka (?) - podle fotky jsem myslel že ano. Opťákovou plachtu a kostatku z Cadeta doma schovanou

- díky za rozměry
- díky za nabídku žeber - zatím jí nevyužiju, ale budu si pamatovat

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti