Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Tajomníček
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: stř pro 28, 2005 1:56 pm
- Reputace: 8
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Ja som použil túto penu https://www.kenteurope.com/en/marine/pr ... 36en/show/, ináč KENT má viacero veľmi dobrých marine building výrobkov na ktoré by si sa mal myslím pozrieť. Zatiaľ s penou spokojnosť nenasiaka, len ju v ziadnom pripade nezarezavať, aby sa vrchna vrstva nenarušila. Treba objem dutiny cca spocitat a potom aplikovat primerane mnozstvo
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Ak pridáš skla, tak sa zvýši váha. Na možnosť dať kevlar si sa nepýtal?
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Fikusi, klidně můžu...
Je to třetí kus, jeden nepřežil povodeň.
20 kg loď, 90 já, 15 kg výbava 10kg voda a když "spadne hov.no do větráku" máš klidně 50 litrů vody v kokpitu.
A s tím dosurfuješ na břeh do šutrů, protože když ne, tak se budeš deset minut koupat v ledový vodě.
To se na řece nestane. S motorákem by to byla nehoda, pro nás je to dost často nutnost.
Angláni to učej i v kurzech. Lepší než zlámaný nohy.
Vždycky trpím s lodí, občas je to rána jak z děla ale drží.
Myslím že stejný namáhání bys dosáhl kdyby ti ten motorák spadnul z vleku. Pětkrát za tejden.
Překližka je mocná

Je to třetí kus, jeden nepřežil povodeň.
20 kg loď, 90 já, 15 kg výbava 10kg voda a když "spadne hov.no do větráku" máš klidně 50 litrů vody v kokpitu.
A s tím dosurfuješ na břeh do šutrů, protože když ne, tak se budeš deset minut koupat v ledový vodě.
To se na řece nestane. S motorákem by to byla nehoda, pro nás je to dost často nutnost.
Angláni to učej i v kurzech. Lepší než zlámaný nohy.
Vždycky trpím s lodí, občas je to rána jak z děla ale drží.
Myslím že stejný namáhání bys dosáhl kdyby ti ten motorák spadnul z vleku. Pětkrát za tejden.
Překližka je mocná

- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Tajomníček píše:Ja som použil túto penu https://www.kenteurope.com/en/marine/pr ... 36en/show/, ináč KENT má viacero veľmi dobrých marine building výrobkov na ktoré by si sa mal myslím pozrieť. Zatiaľ s penou spokojnosť nenasiaka, len ju v ziadnom pripade nezarezavať, aby sa vrchna vrstva nenarušila. Treba objem dutiny cca spocitat a potom aplikovat primerane mnozstvo
Tajomníčku, asi špatně hledám, ale žádnou vhodnou pěnu od KENTa tam nevidím.
Zatím mi technicky velmi dobře vychází 2složková pěna Izoupianol 50/42P s 96% uzavřených buněk.
Překližky z Itálie se komplikují ... až do března bude sever v červené zóně. Tedy bych pro ně mohl jet jen na otočku ... a já chtěl na 3 denní výlet kolem Gardy:-)
- Tajomníček
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: stř pro 28, 2005 1:56 pm
- Reputace: 8
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Je tam len jedna
Adhesives, Sealers, Adhesive Tapes
Expanding Foam
A two component polyurethane foam that expands with approximately a 10 to 1 ratio and cures to form a rigid closed cell foam.
Adhesives, Sealers, Adhesive Tapes
Expanding Foam
A two component polyurethane foam that expands with approximately a 10 to 1 ratio and cures to form a rigid closed cell foam.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
No, protože udělat nějaký prostor úplně hermetický není až tak jednoduché, já bych nepěnil. Naopak bych nechal přístupné. Navíc zesílení v zadní části nemá větší důvod, leda bys chtěl v sedmdesáti skákat s vlny na vlnu. Taky mě trochu vadí, že nikde nejsou vodoteče. Kondenzace dělá svoje.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
bvp1 píše:opravdu by mě zajímalo, která česká obalovací borovice (myšleno překližka) je vhodná pro stavbu lodi, resp. který výrobce ji jako vhodnou třeba jen doporučí? Mám vyjádření dodavatele překližek o obalových borovicových překližkách jako nevhodných pro stavbu lodí.
Ja jinou nez obalovou na vyrobu lodicek nepouzivam. Uz se mi teda stalo ze jsem u 12mm preklizky narazil na hodne spatnou, ktera se rozlepuje a hnije pred ocima, jinak ale kupuju 6mm a 9mm, mel jsem od nekolika dodavatelu (Demos trade, Drevotrust apod.) a drzi to pokazdy pekne.
Musim ale priznat, ze jednou se mi povedlo prorazit dno o spicatej kamen na brehu, kdyz jsem upadl pri tahani clnu z vody. Byla to sestka s jednou vrstvou laminatu zvenku. Nastesti ta dira byla po vetsinu nasledny plavby nad carou ponoru.
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Já zatím vždy narazil na nějakou ruskou a s tou nikdy nebyl žádný problém. 12mm jsem používal z rozebraných beden od nějakých strojů co do fabriky kde jsem dělal připluli z Japonska a ta byla úplně top. Tu už bohužel neseženu a zásoby došli.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Nejspíš ruská bříza. Luxusní.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Ad pěna - by se mi líbilo mezi pěnou a dnem něco na způsob nopové folie ve stavebnictví. Ale s menšími výstupky. Že by tam zůstala 5 mm vyztužená mezera, kterou by TO mohlo dýchat a případně vniknuvší voda by mohla stékat k bilge pumpě. Viděl jsem fotky DE25, která měla ty "hermeticky uzavřené" prostory nevypěněné ... a plné vody. Vyřízli podlahu a dutiny vyplnili nějakými plastovými míčky o průměru cca 5 cm.
Ad překližka "ruská březová" - to je ta z hodně vrstev tenké dýhy? Může být pevnostně skvělá, ale ohnout asi moc nepůjde ...
Ad překližka "ruská březová" - to je ta z hodně vrstev tenké dýhy? Může být pevnostně skvělá, ale ohnout asi moc nepůjde ...
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 567
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 37
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Si by to videl riešenie v pridaní vrstiev olaminovania. A vútro vyplniť niečím nenasiakavým, pet flaše, rôznych veľkostí, asi pingpongové loptičky by bol drahý špás, ale dobre by vyplnili priestor.
To laminovanie by asi nerobil rovnaké v celej dĺže lodi, ale postupne od provy k zrkadlu, kde by mohla byť najväčšia. Obdobne robíme naše pretekárske lode, predok máme pomerne mäkký a smerom dozadu sa zvyšuje pevnosť, nakoľko to jazdí na malom trojuholníku plochy dna. Ale je pravda ak sa zrazíme tak je to na padrť, jazdíme v priemere od 50km/hod a vyššie. Ale je pravda že používame uhlík, kevlar.
Uhlík by tomu hodne pomohol na spodok dna, len to požerie pri tej ploche nejaké financie, pri rozumnej hrúbke, každopádne by som ho dal medzi dve vrstvy skla.
A.
To laminovanie by asi nerobil rovnaké v celej dĺže lodi, ale postupne od provy k zrkadlu, kde by mohla byť najväčšia. Obdobne robíme naše pretekárske lode, predok máme pomerne mäkký a smerom dozadu sa zvyšuje pevnosť, nakoľko to jazdí na malom trojuholníku plochy dna. Ale je pravda ak sa zrazíme tak je to na padrť, jazdíme v priemere od 50km/hod a vyššie. Ale je pravda že používame uhlík, kevlar.
Uhlík by tomu hodne pomohol na spodok dna, len to požerie pri tej ploche nejaké financie, pri rozumnej hrúbke, každopádne by som ho dal medzi dve vrstvy skla.
A.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Myslíš že uhlík na dno by bol lepší? Ja myslím že pri náraze sa lahko praskne a osobne by som radšej dal kevlar. Ten samozrejme tiež nie je lacný.
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 567
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 37
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Keď ho dáš medzi dve vrstvy skla tak to má solídnu povnosť, kevlar je ale húževnazejší, takže ak aj by prerazil podrží materiál na mieste. Pri čisto uhlíku sa to triešti. A občas nepomôže nič, ale to sú krajné situácie.
V podstate stačí patričná hrubka akj len skla, akurát to lezie do váhy.
Ale je mi fakt divné, že dno na plachetnice, čo mám plány bola skoro vždy 2x8mm preglejka + 300g/m2 olaminovanie, a to nejazdí moc rýchlo.
Rozhodnúť sa musí sám Ficus, ako to spravý.
A.
V podstate stačí patričná hrubka akj len skla, akurát to lezie do váhy.
Ale je mi fakt divné, že dno na plachetnice, čo mám plány bola skoro vždy 2x8mm preglejka + 300g/m2 olaminovanie, a to nejazdí moc rýchlo.
Rozhodnúť sa musí sám Ficus, ako to spravý.
A.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Snažíte se mu z lodě udělat tank nebo bitevní loď na taranový útok?
Vzhledem k tomu, že má příď podélně i příčně hodně štíhlou, tak za plavby cokoli, co se dá přehlédnout, sklouzne bokem. Bez následků.
Na přistávání mu stačí dát po dokončení laminace vpředu na kýl pořádný vnější dubový klounovec, neolaminovaný !!!!, pořádně na svorníky přes dobrý pružný kyt přišroubovaný k vnitřnímu kýlu. Tím pak klidně může šťourat v kamení.
Na to, aby při tvrdém nárazu laminát nepopraskal a nezačal pozvolna chlastat vodu a být příčinou následné hniloby překližky, by musel mít aspoň cenťák, spíš víc.
Navíc se mi z těch pár obrázků zdá, že vůbec nemá vnější kýl. Vzhledem k výšce nástavby by lodi velmi slušel, podstatně zvedne směrovou stabilitu a zmenší poloměr otáčení. Zase dub a volně bez laminátu. Od přídě, ukončený cca v polovině až druhé třetině délky.
Vzhledem k tomu, že má příď podélně i příčně hodně štíhlou, tak za plavby cokoli, co se dá přehlédnout, sklouzne bokem. Bez následků.
Na přistávání mu stačí dát po dokončení laminace vpředu na kýl pořádný vnější dubový klounovec, neolaminovaný !!!!, pořádně na svorníky přes dobrý pružný kyt přišroubovaný k vnitřnímu kýlu. Tím pak klidně může šťourat v kamení.
Na to, aby při tvrdém nárazu laminát nepopraskal a nezačal pozvolna chlastat vodu a být příčinou následné hniloby překližky, by musel mít aspoň cenťák, spíš víc.
Navíc se mi z těch pár obrázků zdá, že vůbec nemá vnější kýl. Vzhledem k výšce nástavby by lodi velmi slušel, podstatně zvedne směrovou stabilitu a zmenší poloměr otáčení. Zase dub a volně bez laminátu. Od přídě, ukončený cca v polovině až druhé třetině délky.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Zatím to vypadá, že zůstanu u skla. Karbon/kevlar mezi sklem zvýší pevnost jen "málo" a rozdílná pevnost/pružnost vrstev také nebude dělat dobrotu.
U plachetnice je to trochu něco jiného - hmotnost zavěšeného kýlu a velké dynamické namáhání trupu.
U plachetnice je to trochu něco jiného - hmotnost zavěšeného kýlu a velké dynamické namáhání trupu.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
david píše:... Navíc se mi z těch pár obrázků zdá, že vůbec nemá vnější kýl. Vzhledem k výšce nástavby by lodi velmi slušel, podstatně zvedne směrovou stabilitu a zmenší poloměr otáčení. Zase dub a volně bez laminátu. Od přídě, ukončený cca v polovině až druhé třetině délky.
Co je vnější kýl? Na DE23 je klasický středový kýl - vzadu cca 14 cm vysoký. Na hraně dno - bok mají být rozstřikovací lišty. Nic víc v projektu není.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Takhle? Jestli jo, tak to je největší nesmysl lodních konstruktérů.
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 846
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Na Denisovo doporučení jsem dal na outorovou hranu klasické šarpie jako poslední vrstvu kevlarovou pásku š. 30 mm. Překryl jsem ji ještě 100 mm š. skelnou páskou 160 g, aby to nebylo chlupaté.
Teď můžu po hraně bušit dřevem.
Teď můžu po hraně bušit dřevem.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
david píše:fot01.jpg
Takhle? Jestli jo, tak to je největší nesmysl lodních konstruktérů.
Jo, přesně takhle to má DE23:-) Na hlubokou vodu ok. A vnitřní kýl nemá, takže masivnější kýl nemám svorníkama k čemu chytit.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Ok to není. Tam, kde potřebuješ, aby loď točila máš zbytečné prkno, a tam, kde potřebuješ, aby vedla, tedy na přídi, není nic. Navíc cokoli je před vrtulí snižuje účinnost . Dále to najíždeni do břehu. Na připevnění vnějšího kýlu by stačilo dát zevnitř do dna po cca šedesáti číslech žebírka dvacet dlouhé, čtyři široké.
- avalon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 547
- Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
mala hmotnost lode je fajn a vacsinou sa s nou spaja aj maly ponor co je v urcitych situaciach tiez velka vyhoda, ale vsetko ma aj svoje nevyhody... Mala hmotnost = maly ponor a hlavne maly lateral co v praxi znamena ze lodka ti nebude drzat smer a to mozno nielen vo vyssich rychlostiach ale hlavne v momente ked bude fukat vietor...
Mala hmotnost ma ale aj dalsie nevyhody. Jedna sa hlavne o plavbu vo vlnach, inymi slovami akonahle nebudes mat hladinu peknu hladku, pripadne len s malymi vlnkami, plavba pre teba bude trapenim. Lodka ti bude skakat na kazdej vlnke, lebo ani jej tvar a ani jej hmotnost nedokaze tie vlny rozrazat...
A este jedna dolezita vec co by som rad spomenul je konstrukcna rychlost trupu vzhladom na dlzku vodorysky. Fyzika je svina a napr pri LWL 7,8m je to 12km/hod....iba!!
Mala hmotnost ma ale aj dalsie nevyhody. Jedna sa hlavne o plavbu vo vlnach, inymi slovami akonahle nebudes mat hladinu peknu hladku, pripadne len s malymi vlnkami, plavba pre teba bude trapenim. Lodka ti bude skakat na kazdej vlnke, lebo ani jej tvar a ani jej hmotnost nedokaze tie vlny rozrazat...
A este jedna dolezita vec co by som rad spomenul je konstrukcna rychlost trupu vzhladom na dlzku vodorysky. Fyzika je svina a napr pri LWL 7,8m je to 12km/hod....iba!!
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Potřeboval bych vysvětlit termín konstrukční rychlost trupu. Někdo to tu používá, leč knihy o tom nemluví.
Obecně je známá rychlost přirozená a rychlost mezní. První je odmocnina z KWL krát 3,4 a druhá krát 6. Ani jedno tato rychlost neodpovídá tvejm dvanácti.
Nedostatek laterálu snadno dohoníš vnějším kýlem vhodného rozměru a hlavně jeho umístěním. To zrovna je u téhle lodi lautr blbě.
Průchodnost vlnami dělá především tvar přídě. Ten tu vypadá celkem slušně. S tupou přídí můžeš vážit kolik chceš a stejně bude vlny tlouct.
Obecně je známá rychlost přirozená a rychlost mezní. První je odmocnina z KWL krát 3,4 a druhá krát 6. Ani jedno tato rychlost neodpovídá tvejm dvanácti.
Nedostatek laterálu snadno dohoníš vnějším kýlem vhodného rozměru a hlavně jeho umístěním. To zrovna je u téhle lodi lautr blbě.
Průchodnost vlnami dělá především tvar přídě. Ten tu vypadá celkem slušně. S tupou přídí můžeš vážit kolik chceš a stejně bude vlny tlouct.
- avalon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 547
- Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
neviem ci som to prelozil spravne a nechcem mudrovat ,,Konstrukcna rychlost trupu,, = Hull speed > https://en.wikipedia.org/wiki/Hull_speed alebo http://www.yachtservice.cz/clanky/53-ry ... ochu-jinak
V skratke sa jedna o stare zname: Dlzka plave, to jest, cim dlhsia vodoryska tym vyssia Hull speed. Hovori to teda o max rychlosti aku bude lod schopna ekonomicky dosiahnut vo vytlacnom rezime. Pri klasickych plachetniciach je to vpodstate max rychlost ale pri motorakoch to je trosku zlozitejsie kedze vykon motoru vie robit divy. Ale potom, uz casto nemozeme hovorit o ekonomickej plavbe...
Kedze predpokladam ze F bude chciet predovsetkym plavat ekonomicky, bude sa vacsinu casu drzat tej spominanej Hull speed. Bude teda touto relativne malou rychlostou vzhladom na jeho relativne kratku vodorysku dost limitovany, pricom pri zvyseni rychlosti nad tuto hranicu bude okrem viru v nadrzi pozorovat aj vlnobitie na brehu, co uz ale bude robit na rozdiel spoteby benzinu problem aj ludom v okoli...
Problem budu klasicky aj rychlotecuce useky kde bude potrebovat ,,pridat,,. Kedze ale lodka nema idealne dno na klz (ploche) bude sa trapit v semidispacement rezime, co je rezim ekonomicky casto tak narocny ako cisty klz avsak pri podstatne nizsej rychlosti.
Inymi slovami ked autor pise ze pri 70hp motore lodka plava 30Mph =45km/hod pri rychlosti toku rieky 10km/h, sirke trupu 2.5m a celkovej hmotnosti ? to bude vysledna rychlost ??? nechajme sa prekvapit, nech je co najvyssia !!!
Ja by som ale na vyssie uvedene volil skor uzsiu lodku a priestor by som dohanal skor dlhsou vodoryskou pri zachovani co najmensej hmotnosti.
Krasny vecer prajem vsetkym a tesim sa, kedze som sa dnes prvy krat v tomto roku lodkoval po Dunaji

V skratke sa jedna o stare zname: Dlzka plave, to jest, cim dlhsia vodoryska tym vyssia Hull speed. Hovori to teda o max rychlosti aku bude lod schopna ekonomicky dosiahnut vo vytlacnom rezime. Pri klasickych plachetniciach je to vpodstate max rychlost ale pri motorakoch to je trosku zlozitejsie kedze vykon motoru vie robit divy. Ale potom, uz casto nemozeme hovorit o ekonomickej plavbe...
Kedze predpokladam ze F bude chciet predovsetkym plavat ekonomicky, bude sa vacsinu casu drzat tej spominanej Hull speed. Bude teda touto relativne malou rychlostou vzhladom na jeho relativne kratku vodorysku dost limitovany, pricom pri zvyseni rychlosti nad tuto hranicu bude okrem viru v nadrzi pozorovat aj vlnobitie na brehu, co uz ale bude robit na rozdiel spoteby benzinu problem aj ludom v okoli...
Problem budu klasicky aj rychlotecuce useky kde bude potrebovat ,,pridat,,. Kedze ale lodka nema idealne dno na klz (ploche) bude sa trapit v semidispacement rezime, co je rezim ekonomicky casto tak narocny ako cisty klz avsak pri podstatne nizsej rychlosti.
Inymi slovami ked autor pise ze pri 70hp motore lodka plava 30Mph =45km/hod pri rychlosti toku rieky 10km/h, sirke trupu 2.5m a celkovej hmotnosti ? to bude vysledna rychlost ??? nechajme sa prekvapit, nech je co najvyssia !!!
Ja by som ale na vyssie uvedene volil skor uzsiu lodku a priestor by som dohanal skor dlhsou vodoryskou pri zachovani co najmensej hmotnosti.

Krasny vecer prajem vsetkym a tesim sa, kedze som sa dnes prvy krat v tomto roku lodkoval po Dunaji



-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Ha ha, samozřejmě hull speed je rychlost přirozená a v tom románu jsi zapomněl vysvětlit, jak si teda dospěl k rychlosti 12km/h při délce 7,8m? Odpovídalo by 9,5km/h.
Tomuhle taky nerozumím, protože dávat dohromady šířku lodě s rychlostí řeky nemá chybu:
Inymi slovami ked autor pise ze pri 70hp motore lodka plava 30Mph =45km/hod pri rychlosti toku rieky 10km/h, sirke trupu 2.5m a celkovej hmotnosti ? to bude vysledna rychlost ??? nechajme sa prekvapit, nech je co najvyssia !!!
Tomuhle taky nerozumím, protože dávat dohromady šířku lodě s rychlostí řeky nemá chybu:
Inymi slovami ked autor pise ze pri 70hp motore lodka plava 30Mph =45km/hod pri rychlosti toku rieky 10km/h, sirke trupu 2.5m a celkovej hmotnosti ? to bude vysledna rychlost ??? nechajme sa prekvapit, nech je co najvyssia !!!
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Díky všem, za informace.
Jen prosím moc neodbočujme od DE23. Nemá moc cenu tady řešit tvar trupu - má tvar jaký má:-) Nemá cenu řešit rychlosti trupu - bude jaká bude:-) Atd.
Zatím jsem rozhodnut pro jedinou změnu a to přidat z venku navíc vrstvu biax 400g + navrch plátno cca 200g pro "zahlazení" a v oblasti kýlu přidat biax pásky na středový šev. No ... a hned mám 50 kg navíc
Co se týče kýlu - všiml jsem si na fóru u "amíků", že někteří kýl zkrátily tak, že jim nejde až na hranu zrcadla, ale končí cca 50 cm před zrcadlem. To je, myslím, právě kvůli zlepšení manévrovatelnosti, jak psal David.
Jen prosím moc neodbočujme od DE23. Nemá moc cenu tady řešit tvar trupu - má tvar jaký má:-) Nemá cenu řešit rychlosti trupu - bude jaká bude:-) Atd.
Zatím jsem rozhodnut pro jedinou změnu a to přidat z venku navíc vrstvu biax 400g + navrch plátno cca 200g pro "zahlazení" a v oblasti kýlu přidat biax pásky na středový šev. No ... a hned mám 50 kg navíc

Co se týče kýlu - všiml jsem si na fóru u "amíků", že někteří kýl zkrátily tak, že jim nejde až na hranu zrcadla, ale končí cca 50 cm před zrcadlem. To je, myslím, právě kvůli zlepšení manévrovatelnosti, jak psal David.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host