Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
K tomu kylu: Naprosto souhlasim s Davidem, kyl před nohu motoru jsem si dal jenom jednou a jsou s tim akorát problémy. Motor musí bejt usazenej zbytecne hluboko, aby nechytal turbulence od kylu. Tim se snizuje rychlost a zvysuje spotřeba.
Ukonceni 50cm před zrcadlem je asi dobrej kompromis a ještě bych ho zkusil ukoncit pozvolne, ale stejne to mozna bude malo, staci se podivat za plavby, jak dlouho se při vyssi rychlosti drzi tvar stopy za lodi, 50cm je v tom uplny prd.
Naposled jsem to delal tak, ze dno před motorem je hladky a jakysi late pro lepsi směrovost jsou dany dve mimo stred. Ono se to i hodi, když chces clun odlozit na rovine.
Ukonceni 50cm před zrcadlem je asi dobrej kompromis a ještě bych ho zkusil ukoncit pozvolne, ale stejne to mozna bude malo, staci se podivat za plavby, jak dlouho se při vyssi rychlosti drzi tvar stopy za lodi, 50cm je v tom uplny prd.
Naposled jsem to delal tak, ze dno před motorem je hladky a jakysi late pro lepsi směrovost jsou dany dve mimo stred. Ono se to i hodi, když chces clun odlozit na rovine.
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 846
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Když porovnám u Havla Kevlar 170g za 363 Kč s biaxiálem 400g za 136 Kč + 200 g epoxydu navíc za ca 70 Kč, tak je rozdíl 157 Kč na m2.
Doplním, že ta moje zmíněná hrana je na Airexovém jádře 8 mm a 650 g skla z vnějšku. Zevnitř je skla 800 g. Bez dřeva.
https://www.havel-composites.com/cs/pro ... e-477-3824
Doplním, že ta moje zmíněná hrana je na Airexovém jádře 8 mm a 650 g skla z vnějšku. Zevnitř je skla 800 g. Bez dřeva.
https://www.havel-composites.com/cs/pro ... e-477-3824
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Toho kevlaru sa neboj. Špicu spevníš tak, že znútra priečne na pozdĺžnu os vlepíš do špice pásik 6 mm preglejky , od vrchu až kam chceš, takže ti tam vznikne trojuholníková dutina a do tej dutiny naleješ penový epoxid a nastrkáš tam vlákna , najlepšie z kevlaru. Žiadny kýl by som zvonku nelepil, ak, tak drevenú lištu 30 x 22 mm nalepenú SIKA tmelom. Na špici ako ochranu mám kúsok nad ponor po dĺžke prerezanú nerezovú trubku vejpúl. Tiež som ju lepil do siky. Jeden šroubek hore to istí. Tu lištu z trubky som ohol do oblúka podla lode. A na dne tu "rozstrikovaciu" lištu čo píšeš, predpokladám že to je ta vodorovná plocha čo na motorákoch býva, tak by som dal min. ešte jednu medzi kýl a hranu dna. Radšej dve, teda dokopy 6, aj s tými krajnými.
Rychlosť na mojej 15 stopovej lodičke na malé otáčky, teda ekonomická plavba vo výtlaku je max 10 -11 km, takže u teba by som to odhadol na 14 km.
Rychlosť na mojej 15 stopovej lodičke na malé otáčky, teda ekonomická plavba vo výtlaku je max 10 -11 km, takže u teba by som to odhadol na 14 km.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Viky_CZ píše:K tomu kylu: Naprosto souhlasim s Davidem, kyl před nohu motoru jsem si dal jenom jednou a jsou s tim akorát problémy. Motor musí bejt usazenej zbytecne hluboko, aby nechytal turbulence od kylu. Tim se snizuje rychlost a zvysuje spotřeba.
Ukonceni 50cm před zrcadlem je asi dobrej kompromis a ještě bych ho zkusil ukoncit pozvolne, ale stejne to mozna bude malo, staci se podivat za plavby, jak dlouho se při vyssi rychlosti drzi tvar stopy za lodi, 50cm je v tom prd.
Tak mi to nedalo a prolezl jsem několik plánu lodí různých délek, včetně mojí. Když vydělím délku ve vodorysce vzdáleností konce vnějšího kýlu od zrcadla, tak u všech dostanu +- 4. Takže šestimetrová to má cca 150 cm, na mojí to je celejch 270cm.
Hlavní důvod vidím v manévrovatelnosti. Moje točí o 180 na pětníku a směr vede v pohodě i v silném bočním větru.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Ja stále nevidím ani jeden dôvod aby tam bol vonkajší kýl. Možno to má význam pri výtlačnej plavbe, nevie síce aký, ale v sklze? Loďka má slušný V profil dna, stopu bude držať jak v sklze, tak vo výtlaku a nejaké sfúknutie vetrom by som vôbec neriešil, ak by nastalo, tak nízky kýl tomu nezabráni.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
No tak vis prd a dál není co řešit.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Argument hodný tvojho análu. Na klzáku vonkajší kýl nemá čo robiť.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Pánové, klid zbraní prosím
Zrovna mi volali ze SPS + zodpověděl jsem pár doplňujících otázek + hezky jsme si pokecali o lodích a materiálech + s projektem žádný problém = jdu objednat překližku
Mimochodem, půjdu zatím cestou výtlačné plavby (motor 25-30 HP), ale stavět budu z nejlepší marine překližky, abych nebyl v budoucnu limitován třeba při upgrade na 90 HP
Zkouška nové galerie na Google disku ... odkaz na foto

Zrovna mi volali ze SPS + zodpověděl jsem pár doplňujících otázek + hezky jsme si pokecali o lodích a materiálech + s projektem žádný problém = jdu objednat překližku

Mimochodem, půjdu zatím cestou výtlačné plavby (motor 25-30 HP), ale stavět budu z nejlepší marine překližky, abych nebyl v budoucnu limitován třeba při upgrade na 90 HP

Zkouška nové galerie na Google disku ... odkaz na foto
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Preglejku si dáš doviezť?
Ako to má riešené vystuženie paluby, strechy kajuty, kokpitu, sú tam nejaké hranolky, alebo všetko preglejka?
Ako to má riešené vystuženie paluby, strechy kajuty, kokpitu, sú tam nejaké hranolky, alebo všetko preglejka?
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Ano, překližku si v březnu nechám přivézt přímo z výroby - doufám, že nezavřou hranice!
Přední paluba je napříč podepřená přepážkou a střechy kajuty a "pilot hausu" mají podélnou výztuhu z masivních hranolů přes "střešní žebra".
Přední paluba je napříč podepřená přepážkou a střechy kajuty a "pilot hausu" mají podélnou výztuhu z masivních hranolů přes "střešní žebra".
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Strešné rebrá sú tiež z masívu?
Takže steny kajuty musia mať slušnú konštrukciu, to nejde naľahko pozliepať z 6 mm preglejky
Takže steny kajuty musia mať slušnú konštrukciu, to nejde naľahko pozliepať z 6 mm preglejky
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Všechna žebra a přepážky jsou z 10 mm překližky. Ta kajutová a pilothausová (boční a střešní část žeber B, C, D, a E) jsou zdvojená = 20 mm překližky. Celá nástavba je z 6 mm překližky z venku olaminované. A všechny podlahy jsou pak z 12 mm překližky přilaminované po obvodu k obšívce - tím získá "spodek" na tuhosti.
- avalon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 547
- Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
tak co Denis ides aj ty do toho, motor uz mas




Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Blahopřeji k výběru. Je to vážně pěkná a praktická loď.
Vždy se mi moc líbila. Vím o jedné dosti podobné, která se mi líbí ještě víc (http://www.amariner.net/design_kater_6m.html). Pro mě jsou však takové lodě pasé, protože na 5hp už to je moc a registrovat nechci díky birokracii.
Vždy se mi moc líbila. Vím o jedné dosti podobné, která se mi líbí ještě víc (http://www.amariner.net/design_kater_6m.html). Pro mě jsou však takové lodě pasé, protože na 5hp už to je moc a registrovat nechci díky birokracii.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
S byrokracií máš naprostou pravdu. Proto jsem rozhodnut okleštit instalace rozvodů na minimum = žádné nutné revize atd.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Pokud nemáš pevně plyn a 230V, tak technická je sranda a u nové lodi máš na deset let klid. A co bude za deset let stejně nikdo neví.
Technická se starším autem je větší vopruz a navíc dražší.
Technická se starším autem je větší vopruz a navíc dražší.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Nechci vam do toho kecat, ale plyn je nenahraditelný.
Alespoň na obytný lodi. Vim to ze zkusenosti z obytnyho auta.
Nejde jen o topení, to hodnotne nahradís naftovym bufikem, ale jde o ohřev vody, vaření a hlavně o lednici. Ta na naftu nejde a elektrina se ťažko získává a je vzácná .
Neni nic horsiho, než absence funkcni lednice, ať na lodi nebo v v obytnem aute a tim zteplale pivo
To je záruka zkažené dovolené.
Alespoň na obytný lodi. Vim to ze zkusenosti z obytnyho auta.
Nejde jen o topení, to hodnotne nahradís naftovym bufikem, ale jde o ohřev vody, vaření a hlavně o lednici. Ta na naftu nejde a elektrina se ťažko získává a je vzácná .
Neni nic horsiho, než absence funkcni lednice, ať na lodi nebo v v obytnem aute a tim zteplale pivo

To je záruka zkažené dovolené.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Plynová lednička je dobrá, ale při větším obratu piva těžce nestíhá. U kompresky zase nestíhají baterky. Jeden si holt nevybere. 

- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Husky ja to tak nevidím.Vse muzes mit i v obytce( jako i v lodce) na naftu krome lednice.Pri spravnem navrhu elektroinstalace se solarem lednici muzes krmit elektricky s pomoci fotovoltaiky a altiku..
Vypomoc si muzes i centralou benzinovou ci naftovou.
Ja se rozhodl plyn nedavat vubec.
Vypomoc si muzes i centralou benzinovou ci naftovou.
Ja se rozhodl plyn nedavat vubec.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Solár je nezbytnost, alespoň v autonomní obytce votom ani potom. Na lodi to nebude jinak. Ale pořádnou lednici ( troubu, kávovar, rychlovarku...) tím neutáhneš. Nepomůžou ani vynálezy typu efoy. Vždycky jenom relativně malým momentálním výkonem krmíš baterky a napytlovanou elektřinu posíláš dál. Není to moc efektivní. Ztráty jsou veliký.
Centrálka je něco jiného. Taky má ale svý . Nemusím zmiňovat hlučnost, ta se dá eliminovat. Troše smradu se taky nevyhneš. O tom to není.
Hlavní záludnost je v tom jaký proud Tvoje elektocentrála umí vyrobit. Hlavně jakou má sinusoidu. Já jsem jako karavanista začátečník, šetřílek z podstaty, koupil první centrálu co nejlacinější a po prvním použití vypálil chytrou nabíječku na skútr. Za 9 tisíc
Můžeš používat jednoduchou centrálu, ale NIKDY ne na jakoukoli elektroniku.
Po neúspěšné reklamaci nabíječky jsem si o tom něco přečetl a poradil se s odborníkem. Výsledkem byla koupě invertorové centrály. Ta je cenově sice jinde, ale převádí proud ze střídavého na stejnosměrný a zpět na střídavý. Výsledkem je proud blížící se parametry tomu ze sítě a můžeš ho použít k čemukoliv. Žádnou elektroniku nevypálíš.
Běžný zákazník čezu si vůbec neuvědomuje jakou vysokou kvalitu proudu kupuje.
Centrálka je něco jiného. Taky má ale svý . Nemusím zmiňovat hlučnost, ta se dá eliminovat. Troše smradu se taky nevyhneš. O tom to není.
Hlavní záludnost je v tom jaký proud Tvoje elektocentrála umí vyrobit. Hlavně jakou má sinusoidu. Já jsem jako karavanista začátečník, šetřílek z podstaty, koupil první centrálu co nejlacinější a po prvním použití vypálil chytrou nabíječku na skútr. Za 9 tisíc

Můžeš používat jednoduchou centrálu, ale NIKDY ne na jakoukoli elektroniku.
Po neúspěšné reklamaci nabíječky jsem si o tom něco přečetl a poradil se s odborníkem. Výsledkem byla koupě invertorové centrály. Ta je cenově sice jinde, ale převádí proud ze střídavého na stejnosměrný a zpět na střídavý. Výsledkem je proud blížící se parametry tomu ze sítě a můžeš ho použít k čemukoliv. Žádnou elektroniku nevypálíš.
Běžný zákazník čezu si vůbec neuvědomuje jakou vysokou kvalitu proudu kupuje.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Loď bude bez pevného rozvodu plynu a bez 230V i břehové přípojky. Vařit budu na přenosném PB vařiči a malou kompresorovou lednici utáhnu alternátorem z motoru a solárem. Mobil a foťák nabiji bez problémů a více el. nepotřebuji. Předběžně počítám s naftovým topením.
Mám asi výhodu v tréninku nízko komfortního cestování. Nižší spotřeba, nižší náklady, menší starosti, ... více svobody.
Studené pivo si rád dám točené - když ho někde potkám. A ani to nemusí být každý den - o to více si ho pak vychutnám. Mé staré obytné auto bez klimatizace, kávovaru a koupelny je výborný tréninkový nástroj:-) A to vše přesto, že mám nadstandardní přístup k "mobilním" technologiím.
Ale chápu, že každý to má nastaveno jinak a tak to má být.
Mám asi výhodu v tréninku nízko komfortního cestování. Nižší spotřeba, nižší náklady, menší starosti, ... více svobody.
Studené pivo si rád dám točené - když ho někde potkám. A ani to nemusí být každý den - o to více si ho pak vychutnám. Mé staré obytné auto bez klimatizace, kávovaru a koupelny je výborný tréninkový nástroj:-) A to vše přesto, že mám nadstandardní přístup k "mobilním" technologiím.
Ale chápu, že každý to má nastaveno jinak a tak to má být.
Naposledy upravil(a) ficcus dne ned led 31, 2021 9:34 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
No, alternator řádově 100W, solar zhruba dtto.
Bez plynu a centraly žádná hitparada, ale jal říkáš:
Proti gustu, žádnej dišputát.
Bez plynu a centraly žádná hitparada, ale jal říkáš:
Proti gustu, žádnej dišputát.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
To husky: mám invertor centrálu a nebyla zrovna levná, a s elektronickou nabíječkou si vůbec nerozumí a s transfomátorovou teda de, ale stejně se to řídící elektronice nelíbí. Tak jsem si myslel, že obyčejný alternátor s AVR byl lepší, byť těžší.
Focus: topení je v pohodě, bere nic proti ledničce.
Focus: topení je v pohodě, bere nic proti ledničce.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Jó, jsme u jadra pudla. Autonomní elektrika bez dosahu kabelu z elektrarmy cez , neni prdel.
Ale plyn, ať uz pb nebo lpg je furt ten samy plyn.
Nejsem fanda plynu. Bouchat umi , mrcha, ale nedá se vzdy nahradit..
Ale plyn, ať uz pb nebo lpg je furt ten samy plyn.
Nejsem fanda plynu. Bouchat umi , mrcha, ale nedá se vzdy nahradit..
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Jenom taková perlicka z bažiny tuzemslych úřadů.
Když mas stabilni plynový rozvod nalodi, tak seš perzekuovan tzv. " cykliclymi revizemi plynove soustavy"
Když máš to same v obytném autě, tak po tom pes nestekne.
Když mas stabilni plynový rozvod nalodi, tak seš perzekuovan tzv. " cykliclymi revizemi plynove soustavy"
Když máš to same v obytném autě, tak po tom pes nestekne.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti