Stavba lodě - Austral

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
CaptainRon
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: pát led 08, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Stavba lodě - Austral

Příspěvekod CaptainRon » pát led 08, 2010 2:03 pm

Pouštím se do stavby lodě, takže jsem se rozhodl jí tady trochu zdokumentovat, třeba to bude někoho zajímat ;)

Loď je určená k dlouhodobému pobytu na moři a k plavbě kamkoliv kromě arktických a antarktických vod. Designer Mark Smaalders mě ujistil, že některé z jeho lodí už proplavaly kolem mysu Horn, pořád se ještě drží na vodě a posádky jsou naživu. Výsledek by měl vypadat zhruba takto:

Obrázek

Říkám zhruba, protože moje verze má trochu prostornější palubu, hlavně kolem kabiny. Je to úprava, kterou Mark udělal po plavbě na té lodi na obrázku, po níž přidal trochu šířky. Jinak budu stavět stejnou verzi, gaffové oplachtění a dlouhou kabinu.

Základní údaje jsou:
LOA: 29'-6"
LWL: 25'
Šířka: 10'
Ponor: 4'-6"
Výtlak: 5 tun

Pár dalších informací v angličtině zde a další fotografie zde.

Momentálně mám sehnanou stodolu (i s celým stavením, které k ní patří), čekám na metrické plány (měly by být do dvou týdnů) a začínám shánět materiál.

Nepředpokládám, že bych letos zvládl více než obšívku, takže nic jiného jsem zatím neřešil. Metoda stavby je obšívka z latí 16mm x 25 mm kolem dočasné formy, přes to tři vrstvy dýhy cca 3 mm, první dvě vrstvy diagonálně ± 45° a jedna horizontálně, a nakonec tenká vrstva skla. Jako dřevo mi byl Markem doporučen modřín, a to jak na obšívku, tak i na páteř, kýl, výztuhy atd. Dub nedoporučil kvůli tomu, že se hůře lepí, a taky proto, že loď je navržená pro konstrukci z lehčího dřeva. Dodavatelů kvalitního dřeva jsem našel několik, takže toto nebude problém.

Latě jsou stloukané bronzovými hřebíky z námořního bronzu (s příměsí křemíku), a ty bych rád sehnal co nejlevněji, protože hřebíky jinak vyjdou dráž než dřevo. Nejlevněji, co jsem zatím sehnal, jsou zde. Kilo (cca 330 hřebíků) vyjde na 28 liber plus doprava. Na loď je jich třeba asi 10 000, což je 850 liber. Ta cena je pro mě přijatelná, a pokud neseženu levněji, tak je za ní koupím, nicméně pokud ví někdo o levnějším zdroji, tak bych takovou informaci uvítal. Rozměry jsou 12 gauge x 2", t.j. 2.7 mm x 50 mm, námořní bronz a tvar viz obrázek.

To je zatím vše, až říznu do dřeva, tak dám k dobru nějaké fotky.
Uživatelský avatar
Fulda
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 229
Registrován: pon lis 20, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň, Hracholusky,
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Fulda » pát led 08, 2010 2:42 pm

To CaptainRon
Do té stavby Ti přeji mnoho zdaru a výdrže. Určitě piš, budeme tě sledovat.
Fulda
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 08, 2010 3:08 pm

Gratulujem k tvôjmu nerozvážnemu kroku začať stavať loď :D
Ta technológia ktorú si si zvolil je velmi náročná a pracná. Je to taký prechod medzi klasickou drevenou stavbou a laminátom. Ale ak sa ti to tak páči, tak prečo nie. Aj dnes sa individuálne stavby robia podobne, ale zostalo len to jadro ktoré sa olaminuje a to buď z oboch strán, potom je to sendvič, alebo len zvonku a dáva sa tam masívnejšia vrstva laminátu. Je to podstatne rýchlejší spôsob stavby a rovnako bezpečný a spolahlivý.

Osobne by som mal výhrady len k tým bronzovým klincom. Chápal by som ich použitie ak by si pribíjal /přitloukal/ tie latky o rebrá. Ale vzhladom k tomu že píšeš o dočasnej forme, tak predpokladám že tie latky sa k sebe stĺkajú navzájom. A to sa mi vidí úplne zbytočné pretože aj tak tie laty budeš k sebe lepiť epoxidom. Na to sa dajú použiť klince podstatne lacnejšie, myslím že kolárske mosadzné alebo medené budú výborné a aj pozink by stačili. Alebo bez klincov a sťahovať to svorkami. Predpokladám že znútra potom bude kostra, kýl a rebrá.

Vzhladom k tomu že smrekovec /modřín/ používam, tak by som ťa upozornil na to že to je štiepivé drevo a keď tam napereš taký klinčisko do tej latky, tak ju asi rozštiepiš, alebo predvrtávať, to by som však radšej staval loď z karbónu.

Tiež by som mal výhrady k tomu popisu dubu. Nielen Joshua Slocum mal kostru lode z dubu. ;) Smrekovec-modřín je velmi dobré drevo, ale dub je tiež dobré a o dosť pevnejšie. Lepí sa úplne normálne, by som povedal že dobre a lepšie ako smrekovec-modřín, pretože smrekovec má v sebe ložiská živice /smúly/ ktoré na rozdiel od iných ihličnanov nie sú vidieť.
Uživatelský avatar
CaptainRon
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: pát led 08, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod CaptainRon » pát led 08, 2010 4:47 pm

Prosím vycházejte z předpokladu (presumpce neviny), že designer i moje maličkost pravděpodobně alespoň trochu víme, co děláme, a že když jsme se rozhodli pro ověřené bronzové hřebíky a další technologické postupy, tak pro to máme dobré důvody ;) Problém je v tom, že hřebíky se v té obšívce trochu blbě vyměňují, pokud časem zjistíš, že ta měď nebo pozink nebyl zas až tak dobrý nápad. Existují dobré důvody, proč se v tomto případě vyhnout nerezu, mědi, mosazi, pozinku atd. Jedinou rozumnou alternativou je monel, a alespoň teoreticky plast.

Ta smolná ložiska v modřínu můžu vytěžit a pak si z nich třeba udělat louče. A nebo můžu koupit kvalitní dřevo a případné kazy vyřezat nebo odepsat. Méně než kubík modřínu, který na obšívku potřebuju, je levný i v té lejlepší kvalitě, i kdybych měl 50% odpadu. Každopádně toto je směr diskuse, kterým se nechci vydávat, protože diskusi o technologiích stavby už mám za sebou a jedna z nich již byla vybrána. Evropský modřín je tradičně používané dřevo pro stavbu lodí a Mark ho prohlásil za "excellent choice". V plánech je doporučen i pro kýl a další části, které se někdy dělají z dubu, teaku a dalších dřev.

Pokud jde o časovou náročnost, vím od jiných stavitelů stejně velké Smaaldersovy lodě stejnou technologií, že olaťkování trupu jim zabralo 320 hodin, cca 1,5 hodiny čistého času na laťku. Z hlediska celkové časové náročnosti stavby je obšívka jen malá část. A to odýhování je časově zhruba stejně složité jako olaminování, ale technologicky je mnohem jednodušší (např. nemusím dávat další vrstvu předtím, než předchozí vytvrdne, abych vyráběl kvalitní laminát a ne cibuli, a mám větší výběr lepidel). Mám doma studijní plány na Means of Grace od Sama Devlina, což je loď zhruba stejné velikosti a kategorie, ale z překližky, a také jeho knihu o stavbě překližkových lodí. Austral mi přijde časově, techologicky i finančně nenáročnější. Dokážu si představit, že u menší lodi je tento druh konstrukce (překližka a laminát, ale určitě ne laťky a laminát oproti laťkám a dýze) nenáročnější, ale s velikostí se ty rozdíly rychle vytrácí až obrací, a cena u laminátovek s velikostí rychle roste (100 galonů - 380 litrů - více než 400 kg pro Havel 160 - epoxidu na Means of Grace). A hlavně, kdybych chtěl loď s hromadami laminátu a epoxidu na sobě, tak si jí nebudu stavět, ale koupím si jí, dneska se takové lodě dávají skoro zadarmo a k jejich stavbě není příliš důvodů.

Pokud chcete diskutovat o výhodách a nevýhodách jednotlivých technologií stavby lodí, tak huš huš, udělejte si na to jiné vlákno :P Já už to mám za sebou a nechci se k tomu vracet.

Fuldo, díky za podporu.
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » pát led 08, 2010 5:11 pm

Ahoj,hodně štěstí do stavby,prosim tě kolik máš přibližně rozpočet na kompletní loď,vypadá hezky. :)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 08, 2010 5:26 pm

Ale ja ťa tiež podporím ako Fulda :D žiadny problém, ak nič iného nepotrebuješ, teda prajem ti hodne zdaru a výdrže :good: . Vidím že to máš všetko naštudované a prediskutované, dôveruješ tomu, tak hupky šupky na to, s chutí do toho a púl je hotovo :? Tak potom niečo napíš, budeme sa tešiť, nezabudni písať náklady a časy.
A keby si náhodou vedel o nejakej epoxidovej lodi skoro zadarmo, tak sem daj info, možno sa niekto poteší.
Ešte na záver k technoógii, verím že designer a aj ty ovládate technologické postupy, ale len tak pre srandu skús šupnúť skrz modřínovou latku 16x25 mm klinec hrubý 2,7mm, na dĺžke nezáleží.

Takže tvoj príspevok bol vlastne o tých bronzových klincoch. Zháňal som ich na výstavách kde kade u nás aj v Čechách, ale ani výrobcovia klincov, ani predajcovia klincovačiek, ani firmy obchodujúce so šroubami a klincami ani ťuk. Jediný kto to mal bol nemecký jachtársky velkoobchod Lindemann, ale už ich v katalógu neuvádzajú. A tak ma napadá jediné napísať tam kde si ich videl či ti pri večšom odbere nedajú zlavu a smlouvat.
Takže ešte raz prajem hodne zdaru a výdrže.
Uživatelský avatar
CaptainRon
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: pát led 08, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod CaptainRon » pát led 08, 2010 5:44 pm

Rozpočet mám do půl miliónu, ale myslím, že s trochou snahy to půjde méně. Loď bude zařízena celkem tradičně a spartánsky, např. tam nebude inboard motor, což ušetří hodně. Nepotřebuji velké baterie a sluneční panely, stovku elektronických přístrojů, ledničku atd., pouze základní věci. Samotné materiály na stavbu jsou levné, dřevo, lepidlo, marine překližka, to vše činí jen relativně malou část nákladů. Všechny ty bronzové věci (bronzové vinšny!) budou stát zhruba stejně jako materiál na trup a palubu. Plachty jsou drahé, ale mám nejméně tři roky na to, abych přinutil matku, profesionální šičku, aby nastudovala Sailmaker's Apprentice (ale do rozpočtu se vejdu i bez takového experimentu). Nejdražší jednotlivou položkou je balast, který vyjde při dnešní ceně olova (47 kč/kg bez DPH) na sto tisíc, a tady je taky šance srazit cenu, pokud se podaří sehnat levněji. Kamarád se zmínil o nějaké tuně, která by mohla být k dispozici, a sběrny také budou nejspíš prodávat levněji než za burzovní ceny, za které prodávají kovohutě. Každopádně do těch půl miliónu se vejdu při dnešních cenách materiálů a všech serepetiček, co visí někde nad palubou nebo se spouští pod vodu, a broznových okýnek, to vše nové a nepoužité.

Denisi, náklady budu zaznamenávat přesně, a čas zhruba. S těma hřebíkama skrz modřín už dej pokoj, předvrtávají se na ně dírky a je to standardní postup pro všechna dřeva (i když u silnějších latěk a měkčích dřev se tam někdy jen tak natlučou). V Německu jsem je našel pouze na http://www.toplicht.de/ , ale tam je mají mnohem dražší než v UK. Zkusím ještě napsat těm Lindemannům.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 08, 2010 6:14 pm

Tak teda vrtej, vrtej a nie aby si si myslel že do teba vŕtam. :)

Olovo som tavil deň pred silvestrom, rôzne kúsky som zlieval do ingotov, aby som to mohol aspoň odvážiť. V zhladom k tomu že mi asi 50 kg olova ukradli, tak som ho už začal zháňať po kovošrotoch a cena sa pohybuje od 0,5-1 euro za kg /s DPH/.

Smrekovec- modřín mám rád, je to na stavbu lodí vynikajúce drevo a navyše velmi pekne a dosť silno voní. Mám ho na dvorku pár kubíkov :D

Pod akou vlajkou sa chceš plaviť?
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1171
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » pát led 08, 2010 6:26 pm

CaptainRon píše:např. tam nebude inboard motor, což ušetří hodně

U mě to je asi profesionální deformace, ale já bych chtěl loď s vestavěným motorem.
Jednak proto, že mi ho voda tak snadno nezaleje, a hlavně proto (a to je ta deformace) že mi ho tak snadno neukradnou :D
Jinak držím palce, ta lodička vypadá nádherně :good:
Uživatelský avatar
CaptainRon
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: pát led 08, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod CaptainRon » pát led 08, 2010 6:36 pm

Denisi, to je hodně dobrá cena za olovo, začnu objíždět kovošroty a syslit ho.

Pokud jde o registraci, prošel jsem si všechny požadavky na povolení novostavby a registrace lodi u nás a připadá mi, že je to ještě složitější než samotná stavba :? Alespoň pro mě jako pro člověka s chronickým odporem k úřadům je snazší postavit loď než projít tímto martýriem. Budu registrovat v UK, kde to spraví dva jednoduché formuláře, poštovní známka a 25 liber na pět let.

Strýčku, máš pravdu že inboard má svoje výhody, ale zase když mi ukradnou outboard, tak ho snadno pořídim levně znova (nejspíš od těch zlodějů). Další výhoda je, že mám automaticky motor na dinghu. A oprava rozbitého dieselu někde mimo civilizaci může být o dost dražší než nový jetý outboard.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 08, 2010 6:58 pm

Inboard môže byť zabudovaný aj v bakyste, teda vnútri kokpitu. Ťažšie sa kradne a nezaleje ho vlna. Na dinghi je ho problém použiť, pretože zvyčajne býva dlhá noha, alebo velmi dlhá noha.

Registrácia v Nemecku za 18 euro doživotne. Zvíře s ňou už jazdí v Grécku. Na vnútrozemských vodách u nás, ale aj v Maďarsku a asi aj v Čechách k nej vyžadujú technickú kontrolu.
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » pát led 08, 2010 7:00 pm

Ahoj,to je velice slušné :shock: když pomineme vybavení interiéru a takeláž,myslíš,že se vejdeš do půl mega?,koukal jsem na fotky, loď má palubu s teaku,dva rolfoky,8bronzových bulágů s mosazi, min.4 vinšny a kopici dalších serepetiček,zřejmě taky z bronzu a to je jenom zhruba popsaný,no nevim :? :? :? Ale ještě jednou hodně elánu.Ahoj.
Teď čtu,že budeš používat stejnej motor na 11,000 lbs těžkou loď a dinghi,to si děláš srandu,ne?
Uživatelský avatar
Taurus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: čtv říj 15, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Taurus » pát led 08, 2010 7:17 pm

Je super, že se někdo dnes pouští do stavby větší lodě. Před nějakými 25ti lety stavěl (alespoň u Orlíku) snad každý, kdo měl jen trochu kde, dnes jsi spíš bílá vrána. A s tím syslováním olova to nepřežeň - když jsem stavěl poslední loď tak jsem scháněl a nevážil a ve finále jsem měl místo potřebných 1,5 tuny skoro tři. Něco ještě zbylo - budeš-li mít zájem ozvi se na SZ.
A ještě pro odlehčení - jeden můj kamarád říkal : postavit loď (myšleno laminátovou) je sranda. Za pomoci čtyř kamarádů jeden den slaminuješ trup, druhý den palubu, třetí den to spojíš no a pak to jen doděláš. A já jen dodávám, že kamarádů musí být osm. Ti, které jsi "použil" při laminaci trupu se ti budou dlouho vyhýbat a s palubou ti musí pomoci jiní. ;)
Uživatelský avatar
CaptainRon
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: pát led 08, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod CaptainRon » pát led 08, 2010 7:31 pm

Denisi, v Německu bych mohl zaregistrovat také, ale v UK je to pro mě jednodušší. Zjišťoval jsem, jak je to v různých zemích EU a UK a Německo jsou nejsnadnější. Francie a Belgie by asi také připadaly v úvahu, pokud jde o údajnou snadnost registrace, ale tam se nedomluvím a nemám zas tak detailní informace ani kontakty.

Bombo, možná si zjisti aktuální ceny v briských a německých prodejnách bronzových udělátek na lodě a udělej si vlastní kalkulaci. A nemusíš počítat ty nejdražší věci, na které tam narazíš. Pokud chceš vědět, kolik je tam opravdu vinšen, tak se stačí zeptat ;) Kromě toho, nikde jsem neříkal, že si budu na loď dávat teakovou podlahu a dva rollfoky ;) S někým si mě pleteš :D

Taurusi, díky za nabídku, ozvu se, až dostanu klíče od mojí "loděnice" a budu mít kde to skladovat.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát led 08, 2010 7:50 pm

Vítej na fóru Captainrone. Jak je vidět, máš sebevědomí, zkušeností a informací na rozdávání. Jen si do tehe nenechej kecat, stavěj vrtej nýtuj a podávej průběžné informace. Držím palce, přeju spoustu trpělivosti a ať ti přesvědčení vydrží.
Uživatelský avatar
CaptainRon
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: pát led 08, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod CaptainRon » pát led 08, 2010 7:59 pm

Neboj marksi, já si nikdy do ničeho nenecham kecat, to bych jinak v Česku nic neudělal ;)

Fakt je, že i kdybych ten rozpočet přestřelil, tak to nebude zas až takový problém. Takže rozpočet nechme být. Realita se nakonec ukáže v účtenkách.

Dosavadní náklady (nebudu počítat nástroje a dopravu materiálů, i když budu zmiňovat, co za nástroje jsem potřeboval - některé už mám, některé mají ochotní sousedi, a některé budu muset koupit):

700 Kč - studijní plány
10,300 Kč - konstrukční plány
Celkem: 11,000 Kč
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » pát led 08, 2010 8:29 pm

Ahoj,Promiň,já to myslel v dobrým,nic jsem si nepočítal a vycházel jsem jenom z odkazů které jsi sem dal ty osobně,trošku těmhle věcem hovim a největší průser nastává ve finále,je to jako u baráku,hrubota je za pár korun a za koupelnu s kuchyní vypálíš půl mega a nic tam nemáš :cry: takže eště jednou hodně šťestí a sil. :D Ahoj
Uživatelský avatar
CaptainRon
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: pát led 08, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod CaptainRon » pát led 08, 2010 8:40 pm

V pohodě, já jsem si vědom toho, že rozpočty se podhodnocují velmi snadno, ale já jsem mistr v šetření, třeba ty bronzový vokýnka nemusí být všechny otvírací, zvlášť když tam bude ještě lukna na střeše (která nemusí být nutně bronzová, když bude nejspíš trvale zakrytá dinghou), a ty napevno jsou velmi levný ... a timhle způsobem se to nechá udržet pod kontrolou, aniž by se dělaly příliš velké kompromisy. Kromě toho ceny se také mezi různými obchody silně liší, např. Classic Marine v UK mají některé věci výrazně levnější než bych sehnal v Německu, a přitom dobré reference pokud jde o kvalitu, což je další způsob, jak to držet pod kontrolou. Atd. Počkej si na účtenky a pak to bude jasné.
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » pát led 08, 2010 9:52 pm

ak sa mozem spytat, ako budes lepit tie dyhy a z akeho dreva budu? inac, celkom sa mi ten tvoj vyber paci a drzim ti palce. ;)
Uživatelský avatar
CaptainRon
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: pát led 08, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod CaptainRon » pát led 08, 2010 10:18 pm

Tam to ještě není úplně jisté. Našel jsem jednu firmu, která má v nabídce cedrové dýhy, takže pokud je budou mít v požadované tloušťce i skladem, tak to bude nejspíš cedr. Jinak budu hledat nějaké místní dřevo a budu to konzultovat s Markem. Mělo by být lehké a odolné vůči hnilobě. Čím se to bude lepit záleží na tom, co bude napsané v plánech, myslím že to bude nejspíš epoxid, ale budu vyzvídat, jaké jsou další možnosti. Lepí se to dvě vrstvy diagonálně, jak jsem psal nahoře, ty drží latě pohromadě a dávají trupu pevnost, třetí je tam hlavně kvůli vzhledu, aby nebyly vidět ty diagonální pruhy, pokud na to přijde jenom epoxid a průhledný lak, aby bylo vidět dřevo.

Tady je ukázka, jak se to dělá (verze bez latěk, cold molding): http://www.woodenboat.com/forum/showthread.php?t=90966

Pokud je ta dýha kvalitní (nepřerušená vlákna), tak má podobné vlastnosti jako skleněný laminát, ale je to dřevo :)
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » sob led 09, 2010 11:33 am

poznam tento sposob dyhovania a velmi sa mi paci. Na mojom starom mahagonovom motoraciku som tak nadyhoval celen. Celkom prijemna robota a ani nie moc zlozita. Ja som pouzil mahagonovu dyhu 3mm, lepil som ju na epoxid a pritlacal som ju zosivackou. Robie to aj na blizsie mne nezname lepidlo ci tmel-lepidlo hnedej farby, ktorym natru celu lod a dyhy iba prikladaju a nasledne to vakuuju. Ale to boli nejaky profii v US. Vyhoda je ta ze ak ti aj dyha presne nelicuje tak ten tmel ma presne taku farbu ako neskor lakovana mahagonova dyha. Ty to chces ako pritlacat a fixovat? Inac s tymi klincami to je podla mna zbytocna komplikacia. Nebolo by to jednoduchsie urobit tak ako to robi Van de Stadt, Dix alebo aj iny??? bez klincov s laminatom z vonka a z vnutra??? ...nechcem o tom diskutovat je to tvoj projekt
Uživatelský avatar
CaptainRon
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: pát led 08, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod CaptainRon » sob led 09, 2010 5:24 pm

Než se to úplně vymkne kontrole ... co kdyby se případní další kdybystavitelé přesunuli s kdybystavbami a alternativními technologiemi stavby do jiného vlákna, kde to bude on-topic, může se jmenovat třeba "Kdybych stavěl" ;)

Já jen že bych rád tohle vlákno udržel u tématu stavby jedné konkrétní lodě, která nebude stavěna metodou kdyby. Nic osobního ... ale nenechejme se příliš unášet fantazií a zůstaňme u reality ;)

Objednal jsem bronzové hřebíky v množství 8000 ks předběžně za cenu 670 liber + doprava. Kolik to bude i s dopravou dám vědět, až mi potvrdí objednávku.

Alternativy, pokud to někoho zajímá: bronz z USA - levnější, ale i dopravou a DPH to asi nakonec vyjde stejně. Cenu dopravy jsem nezjištoval.

Plastové hřebíky: Raptor nails - používají to stavitelé, co dělají lodě na kšeft, protože s nastřelovačkou jde práce pěkně od ruky, ale pro jednu loď by se to finančně nevyplatilo.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » sob led 09, 2010 5:32 pm

Máš Rone naprostou pravdu a právo, si hájit čistotu svého vlákna.

Dávám Avalonovi čas do zítřka, aby si zkopíroval příspěvky s odkazy do případného nového vlákna a pak to smažu.
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » sob led 09, 2010 5:36 pm

sorry ale zatial nevidim, ze by si nieco staval tak som myslel... Prepac, mozno si mal toto vlakno zacat pisat az ked budes mat nieco hotove a nie v momente ked zhanas ,,hrebiky´´ :hmm:

ps pre moderatorov - kludne tie moje veci zruste :cry:
[mod]Smazáno :admin: alffa[/mod]
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » sob led 09, 2010 5:39 pm

Ahoj Rone,

loď sis vybral nádhernou, závidím Ti zručnost a pracovitost, kterou nejpíš máš, když se do takového projektu pouštíš.

Hledal jsi nabídky bronzového vybavení z Polska? Kdysi jsem na ně narazil, ale po výměně počítadla jsem přišel o seznamy oblíbených stránek a znovu nabídku najít se mi zatím nepodařilo. Zaujaly mne tehdy ceny, srovnával jsem je s německým Toplichtem a vycházely na polovinu až dvě třetiny...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti