
Mikrohausbot
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Kubrtova Monika je fakt vymazlena, dik za fotky.
Takze takhle by se to libilo vic?
Boky trupu jsem dal 10°, podhony 14° prid a zrcadlo taky 10°. Berte to prozatim jako takovou "hmotovou studii", zadny finale, kostra, vyztuhy a tak. Sirka trupu nahore 210cm, vyska trupu cca 90cm, dylku sem zmensil na 480cm - Dva, nouzove tri, v pridi a dva se musi zasoupnout nohama pod kokpit(ten sem prodlouzil na 125cm) Hajzlik a kuchynka uprosted me sice uplne netesi, ale proc ne, jejich konstrukce aspon muze sikovne podepirat strechu. Pres strehu bude videt i pro sediciho kormidelnika(s nejakym podprdelnikem pro mensi jedince). V kabine porad stojna vyska. Je to takhle lepsi?
No a o tom ze ten pent z pujcovny nedrzi stopu uz sem tu psal. Chyba podle me neni v rizeni natacenim motoru, ale v absenci jakejchkoliv prvku smerovy stability. Meli by to vyresit ty dva kyli dole, pripadne navic to kormidlo/a.
Takze takhle by se to libilo vic?


Boky trupu jsem dal 10°, podhony 14° prid a zrcadlo taky 10°. Berte to prozatim jako takovou "hmotovou studii", zadny finale, kostra, vyztuhy a tak. Sirka trupu nahore 210cm, vyska trupu cca 90cm, dylku sem zmensil na 480cm - Dva, nouzove tri, v pridi a dva se musi zasoupnout nohama pod kokpit(ten sem prodlouzil na 125cm) Hajzlik a kuchynka uprosted me sice uplne netesi, ale proc ne, jejich konstrukce aspon muze sikovne podepirat strechu. Pres strehu bude videt i pro sediciho kormidelnika(s nejakym podprdelnikem pro mensi jedince). V kabine porad stojna vyska. Je to takhle lepsi?
No a o tom ze ten pent z pujcovny nedrzi stopu uz sem tu psal. Chyba podle me neni v rizeni natacenim motoru, ale v absenci jakejchkoliv prvku smerovy stability. Meli by to vyresit ty dva kyli dole, pripadne navic to kormidlo/a.
- FordPerfect
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř zář 24, 2008 2:00 am
- Reputace: 5
Nerozumiem tomu, ale ako spravny cechoslovak sa vyjadrim.
Vyssie bolo povedane ze dva trupy nie, lebo "zvedaj vejsku".To je sice pravda, ale okrem tejto nevyhody uz vidim iba same vyhody dvoch trupov. Mas totiz viac problemov ako iba vysku.

Vyssie bolo povedane ze dva trupy nie, lebo "zvedaj vejsku".To je sice pravda, ale okrem tejto nevyhody uz vidim iba same vyhody dvoch trupov. Mas totiz viac problemov ako iba vysku.
- Hydrodynamicky odpor toho co si nakreslil je vysoky. Vpredu budes tlacit vlnu (malo sikmy podhon, ziadny vztlak), vzadu sa voda koli velkej sirke neodtrhne a bude virit. Pokial pouzijes dva trupy mozes ich mat idealne hydrodynamicky tvarovane. Mozes ich predlzit s minimalnym zvysenim hmotnosti. Riesenie su co najdlhsie a najstihlejsie plavaky, tak aby ta pohodlne uniesli Myslim si, ze mozes dokonca hmostnost usetrit.
- Aerodynamicky odpor je vdaka tej stodole na palube tiez dost vysoky a smerova stabilita je vzhladom na tvar trupu aj v bezvetri slaba. A ty bocnemu vetru vystavujes 10m2 plochy! Urcite sa tomu da pomoct kylmi, ale 10 cm asi nebude stacit. A ak budu vyssie a maju uniest tych 1000kg tak budu aj nieco vazit. Rovno mozes postavit tie kyly hlbsie a mas katamaran.
A ano, plocha vystavena vetru na dvoch trupoch stupne (vyssia vyska) ale vdaka ziskanej dlzke mozes mozno postavit aerodynamickejsiu stodolu.
- Hmotnost. Ak sa chces zmestit do 1000kg tak s kaskom sa musis zmestit do 550. Na vybavenie ti zostane tak 100kg. Tiki 26 je katamaran bez stodoly, ale zato s takelazou a konstruovany na ocean a lightship vazi 650kg, Takze na dvoch trupoch sa to urcite postavit da. Ak si dobre vyberies 6hp motor (do 30kg, idealne s vyssim prevodom, 2:1 je na vytlacny rezim naniA ako bonus ziskas lepsiue smerovu stabilitu a schopnost plavat aj v bocnom vetre. c, a high trust vrtulou (je to vrtula, nie srob
) sa mozno dostanes na tych svojich 10 km/h.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ak je stojná výška 190 cm a konštrukcia podlahy 10 cm a stropu tiež 10 cm tak stodola má 210 cm a ak ju dáš aspoň 30 cm nad hladinu tak si na bočnej výške 240 cm. To sa nedá nijako oďubať a aerodynamický profil s toho nikdy nespravíš. Na katamarane mu to nijako nevýde, leda že by to bola naozaj len chatka z možnosťou nejakého obmedzeného presunu, ale nebolo by to plavidlo.
Smerovú stabilitu mu udržia masívne oderkové lišty na dne, profil š. 50mm výška 40mm a ak ich dá po 50 cm, tak verím že to bude v pohode, takto sa riešia pramice a funguje to.
To že vpredu má byť prijatelný podhon vie, ale to je dôležité pre výkon toho malého motora, resp. pre dostatočnú rýchlosť plavidla. To zúženie vpredu a v zadu je dobré pre lepšiu hydrodinamiku, ale čo narobíš
, ja myslím že časom to zúži.
Bahno, začínaš sa dostávať k normálnym tvarom, ale s tou dĺžkou budeš musieť asi pridať, ta WC kabinka v strede lode je prúser. Nebude sa tam dať sedieť okolo stola.
Smerovú stabilitu mu udržia masívne oderkové lišty na dne, profil š. 50mm výška 40mm a ak ich dá po 50 cm, tak verím že to bude v pohode, takto sa riešia pramice a funguje to.
To že vpredu má byť prijatelný podhon vie, ale to je dôležité pre výkon toho malého motora, resp. pre dostatočnú rýchlosť plavidla. To zúženie vpredu a v zadu je dobré pre lepšiu hydrodinamiku, ale čo narobíš

Bahno, začínaš sa dostávať k normálnym tvarom, ale s tou dĺžkou budeš musieť asi pridať, ta WC kabinka v strede lode je prúser. Nebude sa tam dať sedieť okolo stola.
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Denis píše:... ale s tou dĺžkou budeš musieť asi pridať, ta WC kabinka v strede lode je prúser. Nebude sa tam dať sedieť okolo stola.
No, nejak sem neplanoval ze budeme sedet vsichni na zachode okolo stolu

Tady je nastrel toho interieru:

ta carkovana cara je predni stena kabiny, teda mezi ni a kokpitem je stojna vyska. Narval sem tam dve 205cm luzka s nohama pod kokpitem a dve skorodvoumetrovy lavice v pridi. Kdyz se ten stul udela vtipne skladaci a matrace sikovne deleny, bude to konverovatelny na letiste pro podezrele houpani lodi. A 480 je 2x240. Mozna by to jeste slo o 8cm

Jen moc nevim jak na to stazeni ty pride - kdyz to namaluju jako zlomeni ty rovny plochy, tak to vypada naprosto priserne. Leda to udelat ohnuty, ale tim se jednak zbavim toho prostoru v pridi a druhak si tim tu konstrukci dost zkomplikuju. Navic - ponor je malinkej, cca 11cm(+ ty late a vrtule teda), chapu-li to dobre to stazeni ma stejne vyznam jen u ponoreny casti, tak nevim, abych nekutil velky komplikace pro malej efekt.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
chemické WC v lodi
Doufám, že se nemýlím, když předpokládám, že uvažuješ o chemickém WC. Zkus se zamyslet nad variantou, že by chemický hajzlík nebydlel s vámi v kajutě, ale pod lavičkou v kokpitu (lavička se zvedacím víkem = dosednu a konám). Při pobytu v civilizaci se dá buď natáhnout plenta na zábradlí kolem kokpitu nebo odtáhnout WC do kajuty.
Vím, o čem mluvím - kvůli nízkým lavičkám v kokpitu to na své lodi takhle udělat nemůžu a WC mám v kajutě, opravdu smrdí i při kvalitním čištění a hojné chemii, takže uvnitř bydlí jenom za plavby a jamile jdu do kajuty já, WC putuje ven.
Vím, o čem mluvím - kvůli nízkým lavičkám v kokpitu to na své lodi takhle udělat nemůžu a WC mám v kajutě, opravdu smrdí i při kvalitním čištění a hojné chemii, takže uvnitř bydlí jenom za plavby a jamile jdu do kajuty já, WC putuje ven.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Zúženie podhonov v predu a v zadu nie lomené, ale krivkou. Sám si to pekne opísal ako preglejka zvýši pevnosť keď je ohnutá. Ja si myslím že by to stačilo docela málo, žiadne zázraky sa s tým už aj tak nedajú spraviť. Otázka je či tá komplikácia pri výrobe stojí za to. Rovný bok je jednoduchý ako facka.
S tých kót nie je jasné kolko ti zostáva placu na to sedenie v kabíne. Ešte myslím ostáva k uváženiu či nepredĺžiť trup o pol, alebo aspoň o štvrť preglejky. WC vnútri ber tak ako karavanisti, tiež ho nemajú vonku. Pomáha kvalitná chémia a ďalšie veci. Keď je WC uzavreté a miestnosť vetraná tak je to v pohode. Horšie ak sa otvoria poklopy k použitiu a najhoršie je to keď sa vylieva. Keď si outlocitnej tak je to problém.
S tých kót nie je jasné kolko ti zostáva placu na to sedenie v kabíne. Ešte myslím ostáva k uváženiu či nepredĺžiť trup o pol, alebo aspoň o štvrť preglejky. WC vnútri ber tak ako karavanisti, tiež ho nemajú vonku. Pomáha kvalitná chémia a ďalšie veci. Keď je WC uzavreté a miestnosť vetraná tak je to v pohode. Horšie ak sa otvoria poklopy k použitiu a najhoršie je to keď sa vylieva. Keď si outlocitnej tak je to problém.
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Ach jo, zase sem zmatenej:
vs.
Podle fotky Moniky hadam, ze predni podhon je taky rovina plocha. Jasne, prechody se dokitujou a prebrousi aby tam nebyla hrana, ale je to ostry zlomeni. Stejne to ma ten v uvodu diskutovany houseboat HB20 - jeden podhon ve forme jedny desky pod uhlem.
Pochopil jsem, jak pripadne vyrobit to zuzeni, ted bych jeste potreboval vymyslet, jak to v tom sketchupu nakreslit, a hlavne jak z toho pozdeji dostat tvar na vyrezani preklizky. Ale fakt mi to prijde jako dost velka komplikace.
K hajzliku: Jasne, bude to klasicky chemicky WC. Stavim se k tomu, ze bude vyuzivany spis jako WC v autobuse - lze-li se tomu vyhnout, radsi jit jinam ale v pripade nouze je fajn mit moznost. To umistneni v lodi je trosku problem, ale ma to tak spousta lodi, nejaky relativne pachotesny dvere a odvetravani ty mistnustky a asi to pujde. Jinak mam s provozem tohodle forichtungu nejaky zkusenosti a vim vo co go. Snad jen jedina otazka a to sou rozmery. Pepa ma v tom svym planu 110x75, to me prijde strasne veliky, zachod doma mame 140x80 a to si na nem natahnu nohy a poctu si
. Me vychazi uplne malinky, tak 61x65cm, zkousel sem se tady vcera vecer obkladat kartonama a slo by to, ale na knop. Otazka je kolik macatejsich slecen se bude na lodi vyskytovat.
V kazdym pripade by to tak tech aspon 5 cm navic chtelo.
K Denisovi - vychazi to na dve lavice po 125cm, stul 100x70cm - pro ctyri lidi na hrani karet a popijeni to staci, plnej jidelni servis se tam nevejde ale najist se u toho taky da.
K Pepovi - dik za snahu. Priznam se ze se mi moc nelibi ty luzka pod kokpitem, zejmena na tom zadnim bych se asi moc necitil. Jeste mi tam chybi nejakej ten ochuzek, to je v komore moc prijemna vec. Jinak z toho urcite vyuziju tu vyklapeci desku u kuchyne, ty zabradlicka, a platena strecha snad taky bude, i kdyz malinko jinak.
david píše:ani ty podhony nemůže zlomit. přechody musí být plynulé - ohnutá překližka. není to problém, jen to tak vypadá. stačí stáhnout poslední příp. předposlední žebro a tvar už dřevo poví samo
vs.
bobes píše:Tvar trupu je klasický pro pent. Přední a zadní podhon, šikmé boky,jen rovinné plochy.
Podle fotky Moniky hadam, ze predni podhon je taky rovina plocha. Jasne, prechody se dokitujou a prebrousi aby tam nebyla hrana, ale je to ostry zlomeni. Stejne to ma ten v uvodu diskutovany houseboat HB20 - jeden podhon ve forme jedny desky pod uhlem.
Pochopil jsem, jak pripadne vyrobit to zuzeni, ted bych jeste potreboval vymyslet, jak to v tom sketchupu nakreslit, a hlavne jak z toho pozdeji dostat tvar na vyrezani preklizky. Ale fakt mi to prijde jako dost velka komplikace.
K hajzliku: Jasne, bude to klasicky chemicky WC. Stavim se k tomu, ze bude vyuzivany spis jako WC v autobuse - lze-li se tomu vyhnout, radsi jit jinam ale v pripade nouze je fajn mit moznost. To umistneni v lodi je trosku problem, ale ma to tak spousta lodi, nejaky relativne pachotesny dvere a odvetravani ty mistnustky a asi to pujde. Jinak mam s provozem tohodle forichtungu nejaky zkusenosti a vim vo co go. Snad jen jedina otazka a to sou rozmery. Pepa ma v tom svym planu 110x75, to me prijde strasne veliky, zachod doma mame 140x80 a to si na nem natahnu nohy a poctu si


K Denisovi - vychazi to na dve lavice po 125cm, stul 100x70cm - pro ctyri lidi na hrani karet a popijeni to staci, plnej jidelni servis se tam nevejde ale najist se u toho taky da.
K Pepovi - dik za snahu. Priznam se ze se mi moc nelibi ty luzka pod kokpitem, zejmena na tom zadnim bych se asi moc necitil. Jeste mi tam chybi nejakej ten ochuzek, to je v komore moc prijemna vec. Jinak z toho urcite vyuziju tu vyklapeci desku u kuchyne, ty zabradlicka, a platena strecha snad taky bude, i kdyz malinko jinak.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Bahno, ten rozpor David versus Bobeš môže byť v tom, že dno môže mať aj určitú kýlovitosť a to premennú, vzadu k rovine 5-7 stupňov a v predu okolo 20 a potom tam nie je žiadna rovná plocha, len samé krivky, čo má blahodárny vplyv na pevnosť preglejky a na plavebné vlastnosti. Ale ak to spravíš velmi jednoducho, teda len rovné plochy, tak tie tam budú aj vtedy ak spravíš plynulé prechody ako píše David a stále to budú len rovné plochy ako píše Bobeš.
Celá Európa je plná nádherných vodných ciest, kam v budúcnosti môžeš chodiť so svojim hausbootom na pekné dovolenky, preto myslím že stojí za to spraviť ho čo najlepšie. Vela inšpirácií nájdeš u karavanistov a napríklad vo večšom záchodku sa dá spraviť aj sprcha. Samozrejme s teplou vodou!
Toto sme už riešili v nejakom vlákne. Tiež to nemusíš mať hneď spravené všetko, dôležité je aby bolo na to miesto. A nádrže na 200 litrov vody nevidím ako problém.
Celá Európa je plná nádherných vodných ciest, kam v budúcnosti môžeš chodiť so svojim hausbootom na pekné dovolenky, preto myslím že stojí za to spraviť ho čo najlepšie. Vela inšpirácií nájdeš u karavanistov a napríklad vo večšom záchodku sa dá spraviť aj sprcha. Samozrejme s teplou vodou!

Podle fotky Moniky hadam, ze predni podhon je taky rovina plocha. Jasne, prechody se dokitujou a prebrousi aby tam nebyla hrana, ale je to ostry zlomeni. Stejne to ma ten v uvodu diskutovany houseboat HB20 - jeden podhon ve forme jedny desky pod uhlem.
HB 20 to má ostře zlomený v podhonu od čela 759mm(po zalomení) na čelní čelo 802mm,to je druhé zlomení,zalomení podhonu je od čela 1232mm.a jak říká Denis,udělej hajzlík větší at se ti tam vejde sprcha,protože ty zmíněné děvčata se budouch tít vysprchovat.
HB 20 to má ostře zlomený v podhonu od čela 759mm(po zalomení) na čelní čelo 802mm,to je druhé zlomení,zalomení podhonu je od čela 1232mm.a jak říká Denis,udělej hajzlík větší at se ti tam vejde sprcha,protože ty zmíněné děvčata se budouch tít vysprchovat.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
bahno píše:. Jasne, prechody se dokitujou a prebrousi aby tam nebyla hrana, ale je to ostry zlomeni. Stejne to ma ten v uvodu diskutovany houseboat HB20 - jeden podhon ve forme jedny desky pod uhlem.
.
a to je ta volovina!
musel bys napojovat překližku na žebru, což je zásadní blbost.
když to uděláš z prohnuté tabule, dostaneš se mezi žebra a tam spoj není problém. stejně je potřeba, pokud možno, překližky nejdřív spojit a pak ohýbat, nebo spoj dělat až tam, kde to je +- rovné. z hlediska obtékání, pevnosti i pracnosti to je nebe a dudy.
říkals že kutíš, tak si udělej model. třeba jen o 4 žebrech a potáhni ho tlustším papírem. uvidíš, že s ohýbáním není problém. teda pokud zůstaneš u rozvinutelných ploch. stejně snadno se ohýbají i latě( outor,podélníky), jen nesmí mít moc suků
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
david píše:a to je ta volovina!
musel bys napojovat překližku na žebru, což je zásadní blbost.
Kdyz to rikas, asi to bude mit nejakej duvod, muzu se na nej zeptat?
Muj napad bylo, ze tam pujde lat rekneme 40x60, a z tech 60mm 30mm prihobluju na 14° uhel(jeste lepe si to tak rovnou riznu z fosny), namazu lepidlem(asi epoxidem, sice koumam jestli by PU nebylo lepsi ale nemusim zase experimentovat ve vsem) a bud si to priheftnu par vrutama(budu laminovat, takze by to nemel bejt problem) a nebo jenom po obvodu zatizim cihlama(protoze vsude klasicky truhlarsky svorky pouzit nepujdou). Nakonec dotmelim tu mezirku epoxidem s nejakym plnidlem a po vytmeleni a prebrouseni muzu laminovat, treba 2x300g biaxial pres casti pod ponorem a pak 1x100g platno pres celej trup. Vlastne vsehny hrany trupu by byli vyztuzeny tou 40x40 lati. Je to min nez 30m late, asi 30kg. To se da a pevny to bude dost. Problem samozrejme predstavujou ty zdanlive velky plochy preklizky mezi temahle latema - tam si ale pomuzu vnitrni konstrukci, postelema, tou kuchynkou, hajzlikem... na dne bude asi nutny dat par nizouckejch stringleru a druhou vrstvu preklizky jako podlahu.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
[quote="bahno
Kdyz to rikas, asi to bude mit nejakej duvod, muzu se na nej zeptat?
.[/quote]
důvod je ten, že tak ,jak ty navrhuješ, se dělé nábytek, ale nestaví lodě.
drěvo se ani nepřihoblovává, ani neřeže do tvaru. to je všechno na úkor pevnosti. léta dřeva nesmí být zásadně porušena. všechno se ohýbá za studena, nebo po napaření, nebo se skládá z lajsek a lepí.
při tvejch plánovanejch zatáčkách vystačíš s ohýbáním " za studena"
pro představu, na lodi dole je fuslišta/oděrka na přídi ohnutá z jednoho kusu dubu 8Ox25 a ani mi to neprdlo.
přitom je ta latˇ navíc ohnutá i směrem dolů o tak 10 - 12 cm a lod´ má šířku 2,5m

Kdyz to rikas, asi to bude mit nejakej duvod, muzu se na nej zeptat?
.[/quote]
důvod je ten, že tak ,jak ty navrhuješ, se dělé nábytek, ale nestaví lodě.
drěvo se ani nepřihoblovává, ani neřeže do tvaru. to je všechno na úkor pevnosti. léta dřeva nesmí být zásadně porušena. všechno se ohýbá za studena, nebo po napaření, nebo se skládá z lajsek a lepí.
při tvejch plánovanejch zatáčkách vystačíš s ohýbáním " za studena"
pro představu, na lodi dole je fuslišta/oděrka na přídi ohnutá z jednoho kusu dubu 8Ox25 a ani mi to neprdlo.

přitom je ta latˇ navíc ohnutá i směrem dolů o tak 10 - 12 cm a lod´ má šířku 2,5m

- CaptainRon
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 27
- Registrován: pát led 08, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň
Náhodou jsem narazil na tohle, třeba se ti to bude hodit alespoň pro inspiraci:
http://www.boat-links.com/Atkinco/Oar/RiverRat.html
http://www.boat-links.com/Atkinco/Oar/RiverRat.html
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Pepa píše:Felix píše:Je tam NEBO. Zákon č. 114/1995 Sb., § 14, odst. 5, pís. a)
toto je znění Zákon č. 114/1995 Sb., § 14, odst. 5, pís. a), zkopírovaného přímo ze stránek MD
(5) Evidenci v plavebním rejstříku nepodléhá
a) malé plavidlo o celkové hmotnosti včetně povoleného zatížení do 1000 kg nebo s vlastním strojním pohonem o výkonu do 4 kW nebo s celkovou plochou plachet do 12 m 2 (dále jen „vybrané malé plavidlo“),
Zdá se tedy, že SPS jako státní orgán vědomě /vypuštění 3x nebo v jedné větě není náhoda či tisková chyba/ a zásadním způsoben změnila znění platného zákona, konkrétně předmětného paragrafu. Takto změněný zákon používala k veřejné informovanosti občanů a léta vyžadovala a dokonce sankcionovala osoby zato, že neoprávněně pozměněný text zákona nedodržovali.
Nějak se mi tomu ani nechce věřit.....
Bahno promine, možná jsme s tímto v jeho vlákně už trochu OT, ale vše vyšlo z jeho podnětu.
Pepa
edit.: jména
Pánové,
mám dojem, že nechápete plně bohatost českého jazyka

Obě verze (ta z MD "se třemi nebo") i ta verze ze SPS, kde jsou "nebo" vynechány jsou významově naprosto shodné.
Pro snažší pochopení si místo "do 4 kW " dosaďte "menší než 4 Kw, místo plocha plachet do 12 metrů dosaďte plocha plachet menší než 12 metrů atd.
Někdo tu zmiňoval, pramici ( bez motoru).. Splňuje podmínky ?
Jistě . Nemá motor, takže 0 kW je zcela jistě menší než povolené 4 kW. Plocha plachet - 0, a nula je zcela jistě méně než 12 metrů čtverečních. Atd, atd.
Pokud ovšem ona pramice bude mít více než 1000 kg......
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
halladin píše:Pokud ovšem ona pramice bude mít více než 1000 kg......
No a to je ta otazka, co kdyz bude mit nad tunu a vlastni strojni pohon do 4kW(0kW je min nez 4kW, ale pak je to plavidlo bez vlastniho strojniho pohonu). Urcite na ni pak nepotrebujes VMP, vyhlaska je vcelku jasna. A podle me pak ani nepodleha registraci... A zcela urcite takovy plavidla existujou, napadaji me treba vyplavovaci lode pro rybare.
Jinak sorry, zacal sem chodit do prace a tak nejak koumam nad tim co mi david rekl. A asi ho budu ignorovat

- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
bohatost češtiny
Do konce roku 2008 platil zákon formulovaný takto:
...evidenci v plavebním rejstříku nepodléhá malé plavidlo o celkové hmotnosti do 1000 kg, o celkové délce do 7 m, s vlastním strojním pohonem o výkonu do 4 kW a s celkovou plochou plachet do 12 m2...
přičemž výklad zněl v tom smyslu, že všechny podmínky musely být splněny současně, tzn. stačilo, aby plavidlo překročilo jeden z uvedených parametrů a již evidenci podléhalo. Od začátku roku 2009 platí nové znění zákona, které zcela vypustilo parametr délky a změnilo formulaci takto:
...evidenci v plavebním rejstříku nepodléhá malé plavidlo o celkové hmotnosti včetně povoleného zatížení do 1000 kg nebo s vlastním strojním pohonem o výkonu do 4 kW nebo s celkovou plochou plachet do 12 m2...
Nevím, nakolik se změnil způsob, jakým novelizovaný zákon vykládá SPS, ale z pohledu práva je situace zcela jasná: stačí, aby loď splňovala jednu z vyjmenovaných podmínek, a evidenci nepodléhá.
Edit: formátování
...evidenci v plavebním rejstříku nepodléhá malé plavidlo o celkové hmotnosti do 1000 kg, o celkové délce do 7 m, s vlastním strojním pohonem o výkonu do 4 kW a s celkovou plochou plachet do 12 m2...
přičemž výklad zněl v tom smyslu, že všechny podmínky musely být splněny současně, tzn. stačilo, aby plavidlo překročilo jeden z uvedených parametrů a již evidenci podléhalo. Od začátku roku 2009 platí nové znění zákona, které zcela vypustilo parametr délky a změnilo formulaci takto:
...evidenci v plavebním rejstříku nepodléhá malé plavidlo o celkové hmotnosti včetně povoleného zatížení do 1000 kg nebo s vlastním strojním pohonem o výkonu do 4 kW nebo s celkovou plochou plachet do 12 m2...
Nevím, nakolik se změnil způsob, jakým novelizovaný zákon vykládá SPS, ale z pohledu práva je situace zcela jasná: stačí, aby loď splňovala jednu z vyjmenovaných podmínek, a evidenci nepodléhá.
Edit: formátování
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Obávám se, že ani tisíckrát tebou opakované znění třeba i špatné formulace nějakého předpisu, nic nezmění na jeho původním smyslu.
Jinak mě připadáš s tím stálým omíláním problému, který tě pokud jsem tak pochopil z ostatním tvých příspěvků, nijak neohrožuje jako
poslanec parlamentu (např. Bursík), který se potřebuje zviditelnit. Pokud by mělo tvoje zjištění mít nějaký efektivní smysl, tak bys měl
napsat na MDČR, právní odbor aby s tím něco udělali. Neustálé rozmazávání tady má efekt jako vytí psa na měsíc. Také se tím nic nezmění.
Prostě každý má nějakou úchylku. Já taky ale to tady nebudu vytahovat.
Jinak mě připadáš s tím stálým omíláním problému, který tě pokud jsem tak pochopil z ostatním tvých příspěvků, nijak neohrožuje jako
poslanec parlamentu (např. Bursík), který se potřebuje zviditelnit. Pokud by mělo tvoje zjištění mít nějaký efektivní smysl, tak bys měl
napsat na MDČR, právní odbor aby s tím něco udělali. Neustálé rozmazávání tady má efekt jako vytí psa na měsíc. Také se tím nic nezmění.
Prostě každý má nějakou úchylku. Já taky ale to tady nebudu vytahovat.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9348
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Teď ti tatasi nerozumím na koho reaguješ..
Na Felixe?
Ja jsem rád za to co napsal.
Včera jsem chtěl napsat, že pořád platí ...že při překročení jednoho parametru je nutná registrace. Až do teď jsem si to pořád myslel a vidím, že to také může být jinak.
A rád bych se dozvěděl jak to.
A že se to netýká každého je irelevantní. Důležitá je samotná informace zde uvedená. Svého uživatele si již najde sama.
Na Felixe?
Ja jsem rád za to co napsal.
Včera jsem chtěl napsat, že pořád platí ...že při překročení jednoho parametru je nutná registrace. Až do teď jsem si to pořád myslel a vidím, že to také může být jinak.
A rád bych se dozvěděl jak to.
A že se to netýká každého je irelevantní. Důležitá je samotná informace zde uvedená. Svého uživatele si již najde sama.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host