stavba lode v domacich podmienkach
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Johny5
- nováček na fóru
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon čer 20, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
stavba lode v domacich podmienkach
Dobry den prajem,
chcel by som poprosit niekoho s vlastnou skusenostou o radu. Mam v plane vlastnit lod. Riesim otazku kupi alebo stavby.Nemam skusenosti so stavbou lode, myslim si ale o sebe ze som manualne dostatocne zrucny.Mam priestor, naradie, cut a dokonca aj cas.Na internete som pozrel vsetko co sa dalo zohnat. precital som toto forum od A do Z.Videl som par videi ako sa stavaju lode. V celku sa to zda jednoduche.Je mi jasne ze realita bude podstatne zlozitejsia.Pri samotnej stavbe urcite vyplavaju na povrch desiatky problemov.
Rad by som poprosil niekoho kto uz staval lod ci by mi mohol v par vetach objasnit skutocnu narocnost stavby.Chcem ist podla realnych planov.
Nemam predstavu ako podrobne su kupovane plany, ci obsahuju informacie o vsetkych zaludnostiach, fintach a pod.
Jednoducho povedane> ci su nutne skusenosti so stavbou alebo su plany tak jasne, ze staci ist presne podla navodu.
Aby som to mal este zlozitejsie planujem kupit plany na corsaira (trimaran).S laminatom pracovat viem, s drevom rovnako.
Bohuzial trimaranov je na predaj len malo a v europe este menej.Novy sa mi zda dost drahy a hlavne je to velky jednorazovy vydavok.Vie niekto poradit ci sa da kupit alebo niekde dat vyrobit samotny trup? To by bolo idealne riesenie.
Budem vdacny za kazdu radu.Dakujem
chcel by som poprosit niekoho s vlastnou skusenostou o radu. Mam v plane vlastnit lod. Riesim otazku kupi alebo stavby.Nemam skusenosti so stavbou lode, myslim si ale o sebe ze som manualne dostatocne zrucny.Mam priestor, naradie, cut a dokonca aj cas.Na internete som pozrel vsetko co sa dalo zohnat. precital som toto forum od A do Z.Videl som par videi ako sa stavaju lode. V celku sa to zda jednoduche.Je mi jasne ze realita bude podstatne zlozitejsia.Pri samotnej stavbe urcite vyplavaju na povrch desiatky problemov.
Rad by som poprosil niekoho kto uz staval lod ci by mi mohol v par vetach objasnit skutocnu narocnost stavby.Chcem ist podla realnych planov.
Nemam predstavu ako podrobne su kupovane plany, ci obsahuju informacie o vsetkych zaludnostiach, fintach a pod.
Jednoducho povedane> ci su nutne skusenosti so stavbou alebo su plany tak jasne, ze staci ist presne podla navodu.
Aby som to mal este zlozitejsie planujem kupit plany na corsaira (trimaran).S laminatom pracovat viem, s drevom rovnako.
Bohuzial trimaranov je na predaj len malo a v europe este menej.Novy sa mi zda dost drahy a hlavne je to velky jednorazovy vydavok.Vie niekto poradit ci sa da kupit alebo niekde dat vyrobit samotny trup? To by bolo idealne riesenie.
Budem vdacny za kazdu radu.Dakujem
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Plány bývajú obvykle dosť podrobné, Stavba je v skutku pomerne jednoduchá, zvislica, rovina, uhlopriečka, oblúky zadefinované rebrami, akurát tých pracovných úkonov je tam do mrťe. Aj pre šikovného s technickým zázemím a pomocníkmi je to na cca dva roky. Zvyčajne ďaleko viac, štandartne sa stavia loď desaťročie a polovička z nich sa nikdy nedokončí. Nič optimistické, čo? Treba mať zabezpečené primerané t.j. dostatočné množstvo peňazí, halu aby si mohol robiť aj v zime, za dažďa a slnečnej pálavy. A ak si ženatý, tak súhlas manželky. Stavba je drina a odriekanie, ak ťa to nebude baviť, tak máš velký problém. Rozrobená loď je takmer nepredajná, prípadne za zlomok ceny materialu.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Ja bych k tomu dodal.
Rozhodl jsem se pro koupi staryho clunu, nebudeme resit jakej, ale rekneme ze loni touhle dobou jsem mel podobny dilema jako ty. Predesilam, ze v zime delat nemuzu. Po 3 mesicich od koupe jsem to poprvy dostal na vodu po zalepeni nejhorsich der. Po 10 mesicich jsem se dorezal az k holymu skeletu, protoze jsem musel vyhodit i puvodni podlahu, ale od ty doby se dela dobre na cistym stole a prace postupuje.
Ted uz mam lod doma skoro presne rok a objevil jsem dalsi "pruser" - zlomenej laminat v kylu.... uz to neberu tak tragicky, proste to zalepim.
Pisu to proto:
1) Jako zacatecnik si rozhodne nekupuj jako zaklad starou lod aniz by ji videl nekdo zkuseny (a i tak pocitej ze se objevi neco hroznyho).
2) I kdyz budes mit stesti, rychle to opraveny/vyrobeny nebude.
3) At udelas co udelas, teprve druha nebo treti lod bude podle tvych predstav.
Rozhodl jsem se pro koupi staryho clunu, nebudeme resit jakej, ale rekneme ze loni touhle dobou jsem mel podobny dilema jako ty. Predesilam, ze v zime delat nemuzu. Po 3 mesicich od koupe jsem to poprvy dostal na vodu po zalepeni nejhorsich der. Po 10 mesicich jsem se dorezal az k holymu skeletu, protoze jsem musel vyhodit i puvodni podlahu, ale od ty doby se dela dobre na cistym stole a prace postupuje.
Ted uz mam lod doma skoro presne rok a objevil jsem dalsi "pruser" - zlomenej laminat v kylu.... uz to neberu tak tragicky, proste to zalepim.
Pisu to proto:
1) Jako zacatecnik si rozhodne nekupuj jako zaklad starou lod aniz by ji videl nekdo zkuseny (a i tak pocitej ze se objevi neco hroznyho).
2) I kdyz budes mit stesti, rychle to opraveny/vyrobeny nebude.
3) At udelas co udelas, teprve druha nebo treti lod bude podle tvych predstav.
- Johny5
- nováček na fóru
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon čer 20, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Tak dakujem pekne za povzbudenie;-))
V podstate to rovnako vidim aj ja.Najviac mam obavu z tych nekonecnych hodin prace.Za 2-3 roky sa moze v zivote cloveka vela zmenit a tak narocny projekt moze byt ohrozeny ci uz s casoveho alebo financneho zabezpecenia.Planujem zacat na buducu jar, dovtedy by som si chcel urobit pripravu a okukat nejake postupy.Ale asi najradsej by som si dal trup postavit na zakazku.
Vie mi niekto povedat aky je pomer vo vyslednej cene praca-material? Tipujem ze praca bude mat podiel min 50% z ceny.Je tu niekto kto vie vyrabat trupy na zakazku? Bola by to istejsia cesta.vdaka
V podstate to rovnako vidim aj ja.Najviac mam obavu z tych nekonecnych hodin prace.Za 2-3 roky sa moze v zivote cloveka vela zmenit a tak narocny projekt moze byt ohrozeny ci uz s casoveho alebo financneho zabezpecenia.Planujem zacat na buducu jar, dovtedy by som si chcel urobit pripravu a okukat nejake postupy.Ale asi najradsej by som si dal trup postavit na zakazku.
Vie mi niekto povedat aky je pomer vo vyslednej cene praca-material? Tipujem ze praca bude mat podiel min 50% z ceny.Je tu niekto kto vie vyrabat trupy na zakazku? Bola by to istejsia cesta.vdaka
A já taky dodám, můžeš si koupit za pár korun šunku a počítat s tím, že jí každý rok budeš muset aspoň "trošku opravit" aby vůbec mohla na vodu. Ten prostor na práci potřebuješ dlouhodobý, pokud nemáš možnost pracovat na lodi mimo sezónu ani se nesvezeš a tím pádem nevyzkoušíš co jsi udělal, což je na prd asi nejvíc. Na druhou stranu se u hodně vyžilýho kousku nemusíš párat s nějakou kvalitou oprav, pokud teda nejseš narcis co má loď na ukazování a deš si zaplachtit pokaždý když můžeš a loď necháš kam dopluješ. Samozřejmě počítáš s tím, že to takhle nepůjde věčně, postupně se učíš jak na to, dokonce se nebojíš nějakej pokusnejch úprav, ale pořád věříš, že jakožto svojí první loď jí jednou uděláš úplně novou i když se to vůbec nevyplatí, ale co můžeš když sis jako první koupil nostalgii........
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Cena práce neustále rastie, ja som teraz staval /budovu/ a podiel práce na cene bol pri jednotlivých remeslách až 2/3. Trimaran by som nestaval, to je zložité aj na snívanie. Postaviť trup lode nie je problém, dokonca by som povedal že je to na stavbe to najrýchlejšie. Hotová škrupina sa dá kúpiť v Polsku, jednotrupá istotne, viactrupá neviem.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, taky ti sem něco připíšu. Budu teď "slavit" 600 hodin práce na mé H16. A řeknu ti ... pokud nejseš duší kutil, nemáš kryté prostory (pokud možno vytápěné a poblíž bydliště), dost volného času a tolerantní manželku, tak se do toho nepouštěj!!!
Kup starší loď v dobrém stavu a užívej si plavby a údržby
Já bych do toho šel asi klidně znovu, ale mám výhodu výše zmíněného ... až na ten čas - ten permanentně nemám
Kup starší loď v dobrém stavu a užívej si plavby a údržby

Já bych do toho šel asi klidně znovu, ale mám výhodu výše zmíněného ... až na ten čas - ten permanentně nemám

- Johny5
- nováček na fóru
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon čer 20, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
To ficcus: ako som pisal zariadeny som pomerne dobre.mam velky pozemok, dobre zariadenu garaz vratane sustruhu.halu postavim montovanu ( mam slubenu). Casu mam pomerne dost a aj zena je OK
)
denis ma trochu zarazil s tym ze trup ide najrychlejsie.myslel som ze ked mam trup tak ostatne je uz len nieco ako montaz.najviac mam strach z tej plochy co treba 100x vybrusit,vytmelit a takto dokola.
Jednotrupku asi urcite nechcem.Je to vecny problem s dopravou a zimovanim.Jednoznacne chcem nieco prepravitelne.
Nechem Vas zatazovat otazkami, ale co je teda najobtiaznejsie pri stavbe? Kde mozem najviac pohoriet alebo to pokaslat?
Uvazoval som aj o kupe starsej lode, ale lod ktora by mi vyhovovala sa hlada tazko.Trimaranov je v EU malo a su dost drahe. Novy zacina na cca 150.000,-eur a to pisem o CZ. Za kus laminatu su to desne peniaze.
Mozno by bolo riesenie.Ak je niekto so skusenostami a chysta sa stavat lod ( nie prvu), mohol by som za rady a obcasnu pomoc poskytnut zazemie.Musel by byt ale z okolia Blavy.
Je to vsetko este daleko.Nema nahodou niekto originalne plany na hocico? Rad by som sa pozrel co vsetko obsahuje taky plan.
Este raz dakujem za rady.

denis ma trochu zarazil s tym ze trup ide najrychlejsie.myslel som ze ked mam trup tak ostatne je uz len nieco ako montaz.najviac mam strach z tej plochy co treba 100x vybrusit,vytmelit a takto dokola.
Jednotrupku asi urcite nechcem.Je to vecny problem s dopravou a zimovanim.Jednoznacne chcem nieco prepravitelne.
Nechem Vas zatazovat otazkami, ale co je teda najobtiaznejsie pri stavbe? Kde mozem najviac pohoriet alebo to pokaslat?
Uvazoval som aj o kupe starsej lode, ale lod ktora by mi vyhovovala sa hlada tazko.Trimaranov je v EU malo a su dost drahe. Novy zacina na cca 150.000,-eur a to pisem o CZ. Za kus laminatu su to desne peniaze.
Mozno by bolo riesenie.Ak je niekto so skusenostami a chysta sa stavat lod ( nie prvu), mohol by som za rady a obcasnu pomoc poskytnut zazemie.Musel by byt ale z okolia Blavy.
Je to vsetko este daleko.Nema nahodou niekto originalne plany na hocico? Rad by som sa pozrel co vsetko obsahuje taky plan.
Este raz dakujem za rady.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ak ťa nadšenie neopustí, tak si postav na začiatok, na skúšku niečo velmi malé, kajak, kánoe, malú rybársku pramicu, plážový katamaran. Trup ide velmi rýchlo, lebo je projektom jednoznačne zadefinovaný a je to objem, rastie to pred očami. Ale vezmi si len také farbenie trupu, 2x základovka, 3x email, vždy nechať vytvrdnúť, potom vybrúsiť, všetko musíš mať olepené, je to robota na mesiac. Ak to chceš spraviť velmi kvalitne a ísť s loďou na more. Musíš vymyslieť, kúpiť a osadiť vybavenie, motor s kompletným ovládaním, nádrže pohonných hmôt, vyrobiť kormidlo s osadením, nádrže na vodu a fekálnu, kuchynku, chladničku, rozvody vody, záchod, ventily,prechodky, elektriku, osvetenie vnútri, vonku, takeláž, spústa kladiek, zásekov, stoprov, elektronika, sťažeň s okovaním a plachty nakoniec. Vnútril ešte samozrejme priečky, lakovanie interieru, výroba poličiek a odkladacích skriniek, výroba postelí a matrace k nim, stôl. Samozrejme okienka, všetko tmelené aby voda nezatekala, vetranie. A ak už máš niečo hotové a zistíš že to nie je dobre, tak zoberieš dláto, pílu, oscilačnú pilku a deštruuješ a staviaš znovu, večšinou v polohe ako baník v stredoveku. Ak budeš robiť trimaran, tak predpokladám že plaváky budú sklápacie, to bude istotne super babračka.
Nejaké projekty mám. V každom prípade pred stavbou by to chcelo mať skúsenosti s plavbou, trochu poznať lode, ich ovládanie.
Nejaké projekty mám. V každom prípade pred stavbou by to chcelo mať skúsenosti s plavbou, trochu poznať lode, ich ovládanie.
Petrgar píše:Ahoj. Chtěl bych předělat starého laminátového Trenéra na plachetnici. Nemá někdo zkušenosti s podobnou přestavbou?
[mod="Denis"]Aj tebe ahoj a skús si prosím ťa prečítať ako sa volá toto vlákno a pokús sa svoju otázku vložiť do tématikou odpovedajúceho vlákna. [/mod]
Ahoj Denisi, smaž tem příspěvek, já už nemohu, když jsi do toho psal. Jinak bližší vlákno jsem nenašel. Díky
Ak nenájdeš vhodné vlákno, tak si kludne založ nové vlákno sám, buď v " Stavba lode" alebo v "Opravy a údržba lodí". Denis
Denis píše:Ak budeš robiť trimaran, tak predpokladám že plaváky budú sklápacie, to bude istotne super babračka.
to uz je davno vyresene, to neni problem.
problem je jen to, ze to jsou tri trupy - tj. v podstate skoro 3x vice prace, 3x vice materialu, 3x vice casu (a hlavne 3x vice brouseni

koukni treba na farriera f-32, to je kraska

jinak na tech strankach nekde najdes i odkazy na jine stavitele a nektere maji kompletni fotopribehy

tady na foru nekdo stavi svuj trimaran michelle, taky vypada bezva, tak mozna s nim by si mohl pokecat nejfundovaneji

ale jinak ti drzim palce, kdyby to slo, tak bych do toho sel hned

- Johny5
- nováček na fóru
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon čer 20, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim,
aj mne je jasne ze trimaran je na stavbu najzlozitejsi.Kedze ale trvam na transportovatelnosti velmi na vyber nemam.V hre su este katy od Jonasa, chcem sa tam ist pozriet.Su tiez transportovatelne. O Michelle viem, na stranke sa uvadza cena cca 60.000,-eur co je na taku lod pekna cena.Zvazujem aj tuto alternativu.
Pozna tu niekto niekoho kto vie urobit na zakazku trupy? Denis pisal o Polsku, nenasiel som ale ziaden web a ked mam byt uprimny kvalita polskej prace sa vyrovna Cine. Dva krat som bol nakupovat v Merkury Markete a nakoniec som material vyhodil a kupil inde.Urcite robia poliaci aj kvalitne, ja som sa s tym ale este nestretol.
Z toho trupu mam trochu obavy.Nerad by som niekde na vode riesil zlomeny alebo inak poskodeny trup z dovodu nespravneho technologickeho postupu alebo spatneho spevnenia namahanych casti trupu.
Ostatne veci ktore tu opisoval Denis vidim do pohody.Su to veci ktore ma bavia, chce to len cas a dobry vercajch.Na kolene sa veci robia tazko, ale s dobrym naradim a planom aj priemerny kutil dokaze urobit pekne veci.
Do jari je este casu dost na prieskum a ked ma to dovtedy neprejde urcite budem informovat.
Mam este jednu otazku na skuseneho moreplavca:Aky zasadny rozdiel je v 9m a 11m lodi co sa tyka oceanskej plavby?
Co sa mi dostalo do usi a co pisu na webe, tak 9m lod je povazovana za malu, ale uz 10-11m je klasifikovana ako oceanska lod.
Je v tom naozaj taky zasadny rozdiel?
Dakujem
aj mne je jasne ze trimaran je na stavbu najzlozitejsi.Kedze ale trvam na transportovatelnosti velmi na vyber nemam.V hre su este katy od Jonasa, chcem sa tam ist pozriet.Su tiez transportovatelne. O Michelle viem, na stranke sa uvadza cena cca 60.000,-eur co je na taku lod pekna cena.Zvazujem aj tuto alternativu.
Pozna tu niekto niekoho kto vie urobit na zakazku trupy? Denis pisal o Polsku, nenasiel som ale ziaden web a ked mam byt uprimny kvalita polskej prace sa vyrovna Cine. Dva krat som bol nakupovat v Merkury Markete a nakoniec som material vyhodil a kupil inde.Urcite robia poliaci aj kvalitne, ja som sa s tym ale este nestretol.
Z toho trupu mam trochu obavy.Nerad by som niekde na vode riesil zlomeny alebo inak poskodeny trup z dovodu nespravneho technologickeho postupu alebo spatneho spevnenia namahanych casti trupu.
Ostatne veci ktore tu opisoval Denis vidim do pohody.Su to veci ktore ma bavia, chce to len cas a dobry vercajch.Na kolene sa veci robia tazko, ale s dobrym naradim a planom aj priemerny kutil dokaze urobit pekne veci.
Do jari je este casu dost na prieskum a ked ma to dovtedy neprejde urcite budem informovat.
Mam este jednu otazku na skuseneho moreplavca:Aky zasadny rozdiel je v 9m a 11m lodi co sa tyka oceanskej plavby?
Co sa mi dostalo do usi a co pisu na webe, tak 9m lod je povazovana za malu, ale uz 10-11m je klasifikovana ako oceanska lod.
Je v tom naozaj taky zasadny rozdiel?
Dakujem
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Poliaci sú európska jednotka vo výrobe malých plachetníc, mnohí eu. výrobcovia u nich kupujú trupy a dokončujú ich sami. Ludia tu na webe majú polské lode a nikto neplače. Akurát neviem či robia sériovo viactrupé lode. Aj v stavbe amatérskych lodí sú Poliaci ďaleko pred nami a v jachtárskej moreplavbe boli tými, čo nás v začiatkoch viedli za ručičku.
Vymenovaním čo všetko je treba spraviť pri stavbe lode som chcel len doložiť, že trup nie je rozhodujúca položka v pracnosti, najme ak má byť loď obytná.
Aj jednotrupé lode sa dajú ťahať za autom. Otázka je či nie je jednoduchšie a lacnejšie kúpiť silné auto, ako stavať trimaran.
Transportovatelný trimaran o dlžke 11m na oceánsku plavbu, asi by to chcelo poriadne premyslieť zadanie. Čím je loď večšia, tým je plavba pohodlnejšia, kludnejšia. Aj na malých, teda 9m lodiach oboplávali zemegulu a aj na ešte menších ako malých. Ako je to s viactrupími loďami neviem, majú jednu velkú nevýhodu, po prevrátení sa nevrátia do pôvodnej polohy.
Vymenovaním čo všetko je treba spraviť pri stavbe lode som chcel len doložiť, že trup nie je rozhodujúca položka v pracnosti, najme ak má byť loď obytná.
Aj jednotrupé lode sa dajú ťahať za autom. Otázka je či nie je jednoduchšie a lacnejšie kúpiť silné auto, ako stavať trimaran.
Transportovatelný trimaran o dlžke 11m na oceánsku plavbu, asi by to chcelo poriadne premyslieť zadanie. Čím je loď večšia, tým je plavba pohodlnejšia, kludnejšia. Aj na malých, teda 9m lodiach oboplávali zemegulu a aj na ešte menších ako malých. Ako je to s viactrupími loďami neviem, majú jednu velkú nevýhodu, po prevrátení sa nevrátia do pôvodnej polohy.
- Johny5
- nováček na fóru
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon čer 20, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
to Denis: S tymi poliakmi si ma naozaj zaskocil. Co sa tyka auta neviem aky je strop, ale ja mam na taznom 2700kg.Neviem cim sa da tahat viac.Jazdim X5. Ide skor o sirku a celkovu manipulaciu.Na druhej strane ten trimaran sa mi naozaj paci. Ale to sme uz mimo temy.Ako som pisal tento rok si to necham prejist hlavou a potom sa rozhodnem co by bolo najlepsie urobit.Snad mi to nadsenie vydrzi.
Drzte sa a nech Vam dobre fuka
)
Drzte sa a nech Vam dobre fuka

- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Johny než něco plácneš, napřed se podívej na vlastní oči.
Nestraním Polákům, ani jiným. Každému co jeho jest.
Loď jsem jsem si u nich koupil a až na pár prkotin, to nemá chybu. Poměr kvalita/cena u nich je v rámci Evropy bezkonkurenční.
V lodích délky do 8 až 9 m nikdo nědělá více a lépe.
Loď mám 7 rok a kromě běžné údržby jsem nemusel investovat ani korunu, Přijeď se podívat.
Nestraním Polákům, ani jiným. Každému co jeho jest.
Loď jsem jsem si u nich koupil a až na pár prkotin, to nemá chybu. Poměr kvalita/cena u nich je v rámci Evropy bezkonkurenční.
V lodích délky do 8 až 9 m nikdo nědělá více a lépe.
Loď mám 7 rok a kromě běžné údržby jsem nemusel investovat ani korunu, Přijeď se podívat.
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2519
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím s Liborem, byl jsem letos už 2x v Polské loděnici Northman a prolezl jsem celou výrobu od laminace až po konečné leštění hotového trupu a balení do fólií. Všechno dřevo se vyrábí na NC strojích, povrchová úprava ve stříkacím boxu...
Vyváží lodě do Německa, Francie,Španělska, Švédska, Finska.. dokonce i do Japonska.
Vyváží lodě do Německa, Francie,Španělska, Švédska, Finska.. dokonce i do Japonska.
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
ono pujde asi nejen o to mit tu lod kde stavet, ale taky aby to misto bylo pod rozumnym dohledem
viz http://pardubicky.denik.cz/kratce_region/893140.html

viz http://pardubicky.denik.cz/kratce_region/893140.html
Denis prevratenie trimatanu nehrozi, na stoziar sa umiestni airbag, ktory sa pri naklone asi o 90 stupnov nafukne. a teda trimaran
zostane lezat na boku a po uvolneni istych lan sa da vratit.
Inak aj bez tohoto opatrenia sa hovori, ze trimaran ma dve stabilne polohy, polohu normalnu a polohu prevratenu ale pri tom stale zostava plavat.
Jednotrupa lod ma tiez dve stabilne polohy, polohu plavajucu a polohu na dne.
Pre trimaran nie je predpisany ani ochranny ostrovcek, lebo samotny trimaran je o moc bezpecnejsi!
zostane lezat na boku a po uvolneni istych lan sa da vratit.
Inak aj bez tohoto opatrenia sa hovori, ze trimaran ma dve stabilne polohy, polohu normalnu a polohu prevratenu ale pri tom stale zostava plavat.
Jednotrupa lod ma tiez dve stabilne polohy, polohu plavajucu a polohu na dne.
Pre trimaran nie je predpisany ani ochranny ostrovcek, lebo samotny trimaran je o moc bezpecnejsi!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host