Alternativní materiály
Moderátoři: vilma, Pepa, david
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 316
- Registrován: úte črc 18, 2017 10:32 pm
- Reputace: 9
- Bydliště: Dobříš
Re: Alternativní materiály
Výroba polynéské proa - ovšem ne klasickými postupy, ale tak nějak si to ulehčili. Nástroje: motorová pila, sekerka, aku vrtačka, asfaltový sika, plachta z polytarpu...
Pro Vikiho a všechny ostatní bezpečáky 4.-5. MINUTA VIDEA: naprosto famózní práce s motorovkou "na pohodu". Absolutně NIC (helma, štít, rukavice, boty s pevnou špičkou, kalhoty s kovovými vlákny) z ochranných pomůcek - !!! Prostě si řeže v tričku, kraťasech a kšiltovce. V případě kousnutí řetězu a zpětného chodu smrťák i pro ostatní přihlížející kolem.
https://www.youtube.com/watch?v=rrPpfdjNydY
Ale výsledek je parádní !!!
Pro Vikiho a všechny ostatní bezpečáky 4.-5. MINUTA VIDEA: naprosto famózní práce s motorovkou "na pohodu". Absolutně NIC (helma, štít, rukavice, boty s pevnou špičkou, kalhoty s kovovými vlákny) z ochranných pomůcek - !!! Prostě si řeže v tričku, kraťasech a kšiltovce. V případě kousnutí řetězu a zpětného chodu smrťák i pro ostatní přihlížející kolem.
https://www.youtube.com/watch?v=rrPpfdjNydY
Ale výsledek je parádní !!!
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: Alternativní materiály
normální kutil jako každej druhej venkovan... 

-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Alternativní materiály
Ahoj !
Jako strojař bych se rád při případné stavbě lodi co nejvíc vyhnul "uměleckým" činnostem, jako je větší či menší dotažení měďěných drátků, geodetické činnosti (srovávání do roviny...), řemeslným činnostem (ruční řezání) a hlavně nátěrům, broušení a laminování (bordel, nervy, smrad, nikdy jsem to nedělal a mám k tomu nechuť).
Co takhle trup lodi sestávající z desek (1) a lišt (1a) vyfrézovaných z pevné pěny s uzavřenými póry, tenkých nerezových plechů a plechových pásků (3), vše slepeno a vytmeleno dohromady tak, že desky (1) a lišty (1a) mají vyfrézované zámky, aby jejich okraje do sebe zapadaly, plechy (3) zakrývaly spoje mezi lištami (1a) a deskami (1) a pro zlepšení spolehlivosti a estetiky jsou v deskách (1) a lištách (1a) vyfrézovány drážky pro lepidlo-tmel.
https://vajtes.rajce.idnes.cz/Stavba_lodi/1470672470
Tloušťka panelů by byla cca 3,5 až 5 cm, tloušťka nerez plechu 0,1 až 0,2 mm. Plechy by byly jen přilepeny, plechové pásky by mohly být navíc nějak mechanicky připevněny např. vruty. Panely z CNC frézky, plechy z vysekávače nebo s z laseru. Měl bych strach hlavně z tepelného namáhání lodě vytažené na břeh (delaminace plechů) a případného poškození při vytahování z vody, na vodě ne.
Jako strojař bych se rád při případné stavbě lodi co nejvíc vyhnul "uměleckým" činnostem, jako je větší či menší dotažení měďěných drátků, geodetické činnosti (srovávání do roviny...), řemeslným činnostem (ruční řezání) a hlavně nátěrům, broušení a laminování (bordel, nervy, smrad, nikdy jsem to nedělal a mám k tomu nechuť).
Co takhle trup lodi sestávající z desek (1) a lišt (1a) vyfrézovaných z pevné pěny s uzavřenými póry, tenkých nerezových plechů a plechových pásků (3), vše slepeno a vytmeleno dohromady tak, že desky (1) a lišty (1a) mají vyfrézované zámky, aby jejich okraje do sebe zapadaly, plechy (3) zakrývaly spoje mezi lištami (1a) a deskami (1) a pro zlepšení spolehlivosti a estetiky jsou v deskách (1) a lištách (1a) vyfrézovány drážky pro lepidlo-tmel.
https://vajtes.rajce.idnes.cz/Stavba_lodi/1470672470
Tloušťka panelů by byla cca 3,5 až 5 cm, tloušťka nerez plechu 0,1 až 0,2 mm. Plechy by byly jen přilepeny, plechové pásky by mohly být navíc nějak mechanicky připevněny např. vruty. Panely z CNC frézky, plechy z vysekávače nebo s z laseru. Měl bych strach hlavně z tepelného namáhání lodě vytažené na břeh (delaminace plechů) a případného poškození při vytahování z vody, na vodě ne.
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
Re: Alternativní materiály
proč ne.......budto to bude fungovat nebo se maximalne staneš dalšim hrdym nositelem titulu,,pionyr slepych uliček,, 

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Alternativní materiály
Vojta, nič v zlom, vysvetlil si svoju koncepciu jachtingu , mne sa páči, dal som ti palec hore, ale kašli na tradičné aj netradičné materialy, po tom tvojom technologickom vyznaní
. Pojazdíš na gumáčiku, zas kúpiš trochu večší, potom kup lodičku, alebo si ju daj postaviť a je to.

Re: Alternativní materiály
Ahoj, posílám odkaz na stránky R. Krautschneidera, kde stručně hodnotí své praktické zkušenosti s použitím pěny pro stavbu lodí. A zároveň je to i příspěvek do vlákna o hledání 4 metrové oceánské kajutové plachetnice. My hledáme takovou plachetnici, ale RK ji už staví
. https://www.moreplavecruda.cz/

-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Alternativní materiály
Vojto, nenech se odradit. Tvůj napad je vizionářsky na vysi.
Jenom s tim extrudakem nepocitej jako s nosnou konstrukcí . Jako obsivka stoji za vyzkoušení.
... plech tam napasuj trochu silnější
To ocenis, až to nekam napális
Jenom s tim extrudakem nepocitej jako s nosnou konstrukcí . Jako obsivka stoji za vyzkoušení.
... plech tam napasuj trochu silnější
To ocenis, až to nekam napális
Re: Alternativní materiály
Já bych řekl, že ti teploní roztažnmost toho nerez plechu utrhá lepené spoje protože se ti nepodaří dodržet technologický postup lepení 
Je pravda, že se dnes lepí letadla, kde je teplené namáhání ještě větší, ale ty na to mají super podmínky a mateiál.
Asi bych to nejříve zkusil na kusu konstrukce.

Je pravda, že se dnes lepí letadla, kde je teplené namáhání ještě větší, ale ty na to mají super podmínky a mateiál.
Asi bych to nejříve zkusil na kusu konstrukce.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Alternativní materiály
bvp1 píše:Ahoj, posílám odkaz na stránky R. Krautschneidera, kde stručně hodnotí své praktické zkušenosti s použitím pěny pro stavbu lodí. A zároveň je to i příspěvek do vlákna o hledání 4 metrové oceánské kajutové plachetnice. My hledáme takovou plachetnici, ale RK ji už staví. https://www.moreplavecruda.cz/
Ne že je Ruda legenda za živa, on je už dávno legenda za živa. Ten jeho koment som čítal, ale sú aj iné legendy, tiež za živa a tiež dávno, alebo ešte dávnejšie. Jednou z nich je Sven Yrvind https://www.yrvind.com/ , priekopník stavby sendvičových lodí s jadrom z Airexu. Jedna z jeho lodí je už v námornom múzeu. Največšie svinstvo pri stavbe lodi z laminátu je sklotextil. Treba priemyselný vysávač, kvalitné sakle, sústavne vysávať po každej manipulácii s tkaninou, s tkaninou manipulovať pred zabudovaním len na jednom mieste, ak sú peniaze tak používať prepregy, používať filtre na čumák, najlepšie je polomaska, samozrejme rukavice, po práci krém a v nevetraných miestnostiach robiť s epoxidom. Čo z toho Ruda použil? Povedal by som že možno ten krém na ruky a možno sa mýlim.
Mne sa najviac páčili tieto jeho slová, odstavec:
Stavba plachetnice bývá pro mnohé životním dílem. Někdy se konce stavby ani nedožijí. Stávají se často terčem posměchu svého okolí. Posmívají se nejčastěji ti, co nepostavili ani králíkárnu. Amatérští stavitelé lodí zmaterializovali svůj sen. Já k nim cítím obdiv, kdo nemá svůj sen, je mrtvý za živa. Kovbojů bez koně a mořeplavců bez lodě je habaděj.
Takže stavbe zdar!
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Alternativní materiály
Denis.
Kovboj bez koně a námořník bez lodě.
To je svatá pravda, ale neznamená to, že kdo ma koně je kovboj a kdo me loď je námořník.
Kovboj bez koně a námořník bez lodě.
To je svatá pravda, ale neznamená to, že kdo ma koně je kovboj a kdo me loď je námořník.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Alternativní materiály
Každý si s toho zoberie čo chce
, už sme tu o tom viedli siahodlhé debaty kto je námorník, kto jachtár. Niektorí zastávali názor že námorník je len ten, kto sa živí prácou na námornej lodi, Ruda to zrejme vidí inak
. Isté je jedno, že ak máš loď vo vlastníctve, máš k tomu iný vzťah, ako keď si ju prenajmeš, ale niekto iný môže mať samozrejme iný názor. Mne je ten Rudov blízky a sympatický.


-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Alternativní materiály
Husky píše:Denis.
Kovboj bez koně a námořník bez lodě.
To je svatá pravda, ale neznamená to, že kdo ma koně je kovboj a kdo me loď je námořník.
Husky, svatá pravda je i ten tvůj dodatek.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Alternativní materiály
david píše:Husky píše:Denis.
Kovboj bez koně a námořník bez lodě.
To je svatá pravda, ale neznamená to, že kdo ma koně je kovboj a kdo me loď je námořník.
Husky, svatá pravda je i ten tvůj dodatek.
Jasne, môže to byť kočiš a čártrista
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: Alternativní materiály
No jo, ale kočí může být majitel koně ale čártrista většinou není majitel lodě... 

-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 316
- Registrován: úte črc 18, 2017 10:32 pm
- Reputace: 9
- Bydliště: Dobříš
Re: Alternativní materiály
Klounovec se trošinku otloukl o skálu + to v zimě strašně klouzalo, kde není natřeno tou neklouzavou barvou = rychlé řešení je kobercová páska. Neklouzá. Ale nechci vidět to strhávání zjara. Bude to chtít letlampu...
Re: Alternativní materiály
vojtaharok píše:Ahoj !
Jako strojař bych se rád při případné stavbě lodi co nejvíc vyhnul "uměleckým" činnostem ... hlavně nátěrům, broušení a laminování (bordel, nervy, smrad, nikdy jsem to nedělal a mám k tomu nechuť).
Co takhle trup lodi sestávající z desek (1) a lišt (1a) vyfrézovaných z pevné pěny s uzavřenými póry, tenkých nerezových plechů a plechových pásků (3), vše slepeno a vytmeleno dohromady tak, že desky (1) a lišty (1a) mají vyfrézované zámky, aby jejich okraje do sebe zapadaly, plechy (3) zakrývaly spoje mezi lištami (1a) a deskami (1) a pro zlepšení spolehlivosti a estetiky jsou v deskách (1) a lištách (1a) vyfrézovány drážky pro lepidlo-tmel.
Tloušťka panelů by byla cca 3,5 až 5 cm, tloušťka nerez plechu 0,1 až 0,2 mm. Plechy by byly jen přilepeny, plechové pásky by mohly být navíc nějak mechanicky připevněny např. vruty. Panely z CNC frézky, plechy z vysekávače nebo s z laseru. Měl bych strach hlavně z tepelného namáhání lodě vytažené na břeh (delaminace plechů) a případného poškození při vytahování z vody, na vodě ne.
Děkuji! Konečně někdo, kdo má k této tematice vpravdě moderní přístup!
Můj nápad byl zkusit použít jako obšívky pomocí CNC vyříznuté (oni to tak dělají na zakázku) strojově svařené PP desky, které se používají na bazény (takže s UV ochranou). V podstatě moderní varianta "stitch&glue", s tím rozdílem, že tyhle desky (až 50mm) se nedají příliš dobře lepit (nevím o žádném lepidle, ale nejsem "z oboru"), ale svařují se pomocí tavného drátu. Potíž je v tom, že naprosto vůbec netuším nic o programování CNC, tím spíš, že při této tloušťce materiálu by řezy musely být v úhlu, a nejsem si jist, jestli by stejně nebyla potřeba nějaká kovová kostra, už jen kvůli přichycení kýlu (výsuvného?) a stěžně (sklápěcí rozmontovatelný?). Faktem je, že protože to je všechno vlastně před-připraveno při samotném svařování menších desek a následném řezání na jednotlivé pásy, nemělo by to být složitější než S&G, naopak by to mohlo být rychlejší (žádné dlouhé laminování, svařování je v tomto případě rychlejší) a cenově by to nemuselo vycházet taky nijak závratně.
Ale nemám představu o tepelné roztažnosti, o schopnosti o kolik se dokáže ten plast ohnout, jak moc je tvrdý/křehký/otěruvzdorný/slané vodě-vzdorný, takže bych se do toho raději vrhnul s více znalostmi předem.
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Re: Alternativní materiály
Plastaky svaroval, dej mu pan buh lehke spocinuti, uz pred dvaceti lety Hellebrand a dneska je ma v nabidce jedna nejmenovana pujcovna lodi, jejiz majitel nejaky lodi prevzal a dneska si dalsi svaruje sam. 2x hezky to neni, funkcni to je velmi dobre. A jako realne, neni treba nejaky CNC vyrezavani, tim mene do uhlu, podobne jako u stitch&glue to ma svy tolerance a podriznout to o 1-2mm neni vubec zadny problem, protoze se to vyplni tim svarovacim dratem. Kdyz si clovek nagrifuje to svareni(a udela si na to idealne papir), tak proc ne.
Cenove to dneska nevychazi nic moc, plasty zdrazily dost a zatimco desky jeste v cene na kilo ujdou, tak draty jsou neprijemne drahy. A stejne se clovek nevyhne stavbe nejakych pomocnych kopyt, koster a podobnych veci, byt ty se daji delat i z kdejakyho vixvajlantu, to neni kriticky.
Cenove to dneska nevychazi nic moc, plasty zdrazily dost a zatimco desky jeste v cene na kilo ujdou, tak draty jsou neprijemne drahy. A stejne se clovek nevyhne stavbe nejakych pomocnych kopyt, koster a podobnych veci, byt ty se daji delat i z kdejakyho vixvajlantu, to neni kriticky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti