Nerez trubky

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1729
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Nerez trubky

Příspěvekod Charlie » pon zář 19, 2016 9:44 am

Máte někdo zkušenost s použitím nerez trubek na lodi z obyč potravinářský 17240 (1.4301) třeba o dovolený na moři?

Na sladký vodě je bezproblému, to mám vyzkoušené.

Chci dělat nový zadní koš včetně rampy na soláry a z toho navazující konstrukci na bimini a stan kokpitu.

Trubky z 1.4404 která odolává mořský vodě jsou skoro jednou tak drahé.

Díky

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 548
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Re: Nerez trubky

Příspěvekod tkruska » pon zář 19, 2016 10:07 am

Ja mam kovani z AISI 304. V chorvatsku je po 3tydnech lehce orezne (je tam hodne slana voda), ale mirna koroze jde kys. stavelovou sundat.
Nerez AISI 316 je lepsi, ale take to neni zcela bezudrzbove, i kdyz rozdil je znat.

I na tom Jadranu je ale videt, ze po lodich s lepsim nerezem 316 tam behaji s hadici a oplachujou kovani.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1729
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nerez trubky

Příspěvekod Charlie » pon zář 19, 2016 10:14 am

Díky, takže i ta AISI 304 což je 1.4301 by dovolenou na moři zvládla. To jsem potřeboval vědět.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 511
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Nerez trubky

Příspěvekod dodo » pon zář 19, 2016 1:10 pm

Ja mam reling a konstrukci na solary taky z 304, napatlal jsem to nejakym lestidlem na auta s teflonem Turtle Wax a uz to mam u more asi 3 roky a bez vetsich problemu. Lesteny trubky v podstate uplne OK, nejhorsi je to na svarech.

Dodo
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1591
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Nerez trubky

Příspěvekod Zdenda12345 » pon zář 19, 2016 6:26 pm

Já mám 1.4301. Říkali mi, že trvale na moři to nevydrží. Po 2+3 týdnech na moři naprosto OK. Nic jsem neoplachoval a ani po příjezdu. V podstatě jen co opláchl déšť.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1729
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nerez trubky

Příspěvekod Charlie » úte zář 20, 2016 7:56 am

Tak to jste mi potěšili. Už jen dodělat ohybačku, objednat trubky a mám přes zimu co dělat.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1591
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Nerez trubky

Příspěvekod Zdenda12345 » úte zář 20, 2016 8:30 pm

Pochlubíš se s ohýbačkou? Taky o ní přemýšlím, ale nejspíš mě to přejde, než se k ní dostanu. :(
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1729
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nerez trubky

Příspěvekod Charlie » stř zář 21, 2016 6:45 am

Já zkoušel ohýbat na ohybačce na měděné trubky, ale nerez 25x2 to už chtělo pořádnou páku, šlo to, ale nebylo to ono. A navíc teď těch ohybů bude docela dost. V dílně máme 20T hydraulický lis, tak jsem na píst udělal nasazovací plastovou "kladku" a ještě musím dodělat rám v kterém budou na čepech dva kyvné plastové obdelníkové segmenty s rádiusem které budou držet ohýbanou trubku.

Uvidím jak to bude chodit, okopírované je to z ohybaček co se prodávají, akorát tam mají segmenty hliníkové. Já zkouším plastové, aby to nerez nijak nenarušilo, aby se leštěné trubky nepoškrábali, nerezlo to v ohybech (proto pozor třeba na ocelové segmenty) a tak , no a hlavně jsem tu ten plast měl, hliník bych musel shánět. Tak uvidím až cvičně ohnu trubku co mi tu zbyla. Až to bude hotové tak hodím nějaké fotky a zkušenosti.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Re: Nerez trubky

Příspěvekod Pepa » čtv zář 22, 2016 12:42 pm

Ahoj, také se chystám tuto zimu na konstrukci pro solarko. Koupil jsem rovněž leštěné trubky 25/2 mm AISI 304 a také doufám, že to bude stačit.
ohýbačku jsem se rozhodl neřešit, koupil jsem kolínka 25/2...304... leštěná za 42,- kč /1 ks. Mslím. že pro záďový koš a konstrukci pro solárko budou
naprosto vyhovující.
Pro bimini-top asi ne, přeci jen poloměr ohybu kolínka cca 40 mm by bylo málo. Až se do něho pustím, stoupl bych si u Charliho
do fronty na ohyby. :)

Také chci udělat něco jako pseudo "báden plato" , nerez rám zavěšený na zádi, podlaha dřevo s integrovanými výklopnými schůdky.
Na toto bych rád použil jekl 40x20x2 AISI 304, ten ale není leštěný. Lze koupit i AISI 316 také neleštěný, ale jak již bylo řečeno,
rozdíl cen je 150,- 1mb / 380,- 1mb

Otázka zní, jaké jsou Vaše zkušenosti s neleštěnou AISI 304, respektive leštěnou doma, ve slané vodě, případně jak jej ošetřujete.
Nemusí to být jen jekl, ale třeba pásovina nebo jakýkoliv jiný výrobek.

Kolínka - dobrá zkušenost s tímto obchodem.
http://www.inoxspol.cz/katalog-nerezove ... brika.html
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1591
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Nerez trubky

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv zář 22, 2016 3:55 pm

Doufám, že se pak podělíš o zkušenost s plastovýma kladkama. Jakej průměr máš? Já dám do soustruhu baj oko tak 250mm. Mam tu nějakej pertinax, ale bojim se, že to nevydrží. Jinak samozřejmě zbytek není problém. Hever panenku mam a matroš na tělo ohýbačky se vždycky najde.
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 541
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Znojmo

Re: Nerez trubky

Příspěvekod ferdas » čtv zář 22, 2016 5:12 pm

Na ohýbání trubek jsem si udělal toto.. Do přípravku nastrčím dvoumetrový trámek, menší kladka ze silonu se odvaluje po velké. Kupodivu silnější stěna 1,5mm dala hezčí ohyb, než slabší. Před ohýbáním naplněno pískem a udusáno.

Doplněno: první pokusy byly s klasickou hydraulickou ohýbačkou na kovové trubky. Prostý tlak na střed ohybu trubku bezpečně zlomil. Teprve odvalování po nastaveném průměru přineslo slušný výsledek.

PICT0414.JPG

PICT0413.JPG
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1729
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nerez trubky

Příspěvekod Charlie » čtv zář 22, 2016 5:43 pm

Zítra budu dávat dokupy rám a pak to vyzkouším, průměr vnitřku kladky je 120mm, trubka se více než polovinou schová v drážce a vedle kladky budou výkyvné obdelníkové držáky. Mám tu kus trubky na zkoužku tak jsem zvědav jak to dopadne.

Dříve jsem ohybal stejně jako to má ferdas, ale 25x2 už chce hodně síly a nevedlo se mi dělat stejné ohyby. Do trubky jsem nic nedával a nijak se nedeformovala.

Jinak kladku a segmentu jsem taky chtěl dělat z pertinaxu, ale plast (POM-C) jsem měl doma. Uvidíme co to vydrží a jestli to vůbec půjde.

Plato mám v plánu taky, ale bude trubkové. Nad varnejma obloukama jsem taky uvažoval, ale.je s tím moc práce aby to vypadalo, u každého oblouku dva svary, pak vybrousit, zbavit zabarvení, vyleštit, stačí to co se bude vařit po naohýbání.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
shooter
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 322
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Pilsen(urqell)

Re: Nerez trubky

Příspěvekod shooter » čtv zář 22, 2016 7:03 pm

Ahoj
já jsem si spíchnul před lety klon ohýbačky kterou prodává mimo jiný i bow

Tady

Je to docela univerzál. nechá se na tom ohnout kdeco dělal jsem na tom i hrazdu na soláry a upravoval příďovej koš.
A prisma se do toho dají udělat i z topenářskejch kolen - Navaří se do kruhu a je to
Šutrák
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1729
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nerez trubky

Příspěvekod Charlie » čtv dub 27, 2017 9:38 pm

Tak abych to tu doplnil, zkoušel jsem ohýbat trubky pod lisem jak jsem psal výše, ale bohužel, nedařilo se a trubky se prolamovaly.

Takže jsem upravil svojí ohýbačku na měděné trubky, z Pom-C plastu jsem udělal rolnu, aby se se do ni trubka schovala o více než polovinu a malou rolnu co se odvaluje udělal ze stejného materiálu tak, aby zajela do drážky ve velké rolně a doplnila tvar kolem celého obvodu trubky.

Zkusil ohyb a samotný plast to neudržel a dovolil trubce se deformovat - zplošťovala se a to dost. Takže jsem velkou rolnu doplnil z obou stran o ocelové disky, mezi které je stažená šrouby. Funguje to perfektně, mírná deformace tam stále je, ale nic zásadního, poznat je to až při detailnějším zkoumání.

Ohýbám leštěné trubky 25x2 a jediný problém je síla potřebná k ohnutí. Ohybačku mám přišroubovanou na stůl horizontální vyvrtávačky, aby pevně držela. Páku jsem měl 1.5m dlouhou, víc jsem kvůli místu dát nemohl a bylo to tak na hraně, ale vypomohl jsem si ještěrkou, kurtou jsem přivázal páku ohýbačky za ještěrku a pojížděním v klídku a pohodě ohýbal. Dělal jsem dva oblouky a 2x 3d ohyb na zadní část koše.

Velká výhoda těch plastových rolen je, že se leštěné trubky nijak nepoškodí.

Teď už jen zakrátit oblouky na správnou výšku, zafrévovat konce trubek pod požadovaným úhlem a udělat výztuhy mezi oblouky a zafrézovat do nich půlkulaté drážky aby dobře seděly v trubkách oblouků. Příští týden snad povezu svařit.

Až budu mít pokupě fotky, tak sem přidám

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů