Raku 48 - největší katamaran stavěný v ČR

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 256
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 27

Příspěvekod Vicky7 » pát srp 31, 2012 11:10 am

Já věřím, že veškeré technologie i sendvič půjdou nějakým způsobem kupředu... ať už technologicky nebo způsobem provádění.. vzpomeňte vy starší, jak bylo fakt velký luxus olaminovávat překližku.. nebo jak se asi nedříve překližky nedělily na různé typy (marine, obyč apod.) a dnes se nahrazuje místo překližky lehčí AIREX...

Navíc věřím, že amatérské a fanouškovské stavby půjdou samy vlastními cestami vývoje... každý tady přeci přichází s novými nápady.. a pokud neupadnou fóra jako je toto tak se nemusíme bát ;)
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 15
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod PodPetr » sob zář 15, 2012 9:08 pm

ficcus píše:Monty, třeba jen proto, abychom se poučili na chybách druhých ;)
Ahoj Petře, a co Michelle? Stále odsunutá na 2. kolej?


Ahoj,
ne ne. na Michelle se teďka aktivně dělá. Příští sezónu už musí být na vodě. Proběhly úpravy a teďka už stavba letí. Přijď se zas někdy podívat. Na stránkách mám nové rendy. Na začátku října budu tmelit...
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 15
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod PodPetr » sob zář 15, 2012 9:28 pm

Denis píše:Bahno, dosť pochybujem že sendvič je budúcnosť, budú sa používať len tie technologie, ktoré sa dajú použiť priemyselne, vo velkom vo fabrikách. Sendvič bude na tom asi tak ako ocel, len pre fajnšmekrov a 95% trhu budú naďalej laminátky. ....


Je pravda že životnost lodí se snižuje, ale je to především použitím nekvalitních materiálů a nekvalitním způsobem výroby.
V seriové výrobě se prakticky výhradně používá poly/vinylester, rowingové tkaniny a pryskyřice se tam lije po kýblech. O vakuování a dalších techonogiích nemůže být ani řeč.Prolezte si schválně nějaký Lagoon a uvidíte.
Kdyby mi nějaký makáč přilaminoval přepážku, tak jak to maj oni, tak mu zlámu ruce.
Místo Airexu už jsem často viděl použitý i polyuretan. To snižuje pevnost a životnost zcela zásadně.

Sendvič naopak budoucnost má. Ale není sendvič jako sendvič ;) Například sendvič tkanina překližka tkanina s kvalitní epoxidovou pryskyřicí má velmi velkou životnost, i když není nejlehčí.

Největším problém sendivče je delaminace, a té se dá zabránit pouze použitím kvalitních materiálů a pečlivosží při výrobě.
Proto také na třeba Filipínách laminují ženské...

Docela vtipné je také to, že když nějaká firma staví loď na zakázku, tak je většinou z polyesteru, nebo isoftalátu. Ovšem když si majitel firmy staví loď pro sebe, tak už je laminovaná epoxidem :)

Zkrátka za kvalitu je třeba si připlatit. Je to jako s auty. Výrobci jako Benetau, Lagoon, Jenneau a další stavějí dnes lodě s životností sotva 20 let. Kvalitní lodě jsou ovšem často i více než dvakrát dražší...
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 15
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod PodPetr » sob zář 15, 2012 9:30 pm

Monty píše:Pěknej paskvil...Ale opravdu exeletní...Jedna z nejpříšernejších stavebnic lega,co jsem kdy viděl.Ať mi stavitel promine,ale jakej debil si nechá něco podobného postavit...???....ale že se vůbec ptám.... :hmm: ...
howk
Monty
P.S.:A nes..te mě kecama o mým taktu.Tohle je fakt moc i na koně...a ten má kuwa větší hlavu.


Zde je potřeba psychiatr nebo ban nebo kombinace obojího.
Na tyto příspěvky nemá cenu reagovat.
howk
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » ned zář 16, 2012 4:39 pm

Ty,PodPetře, psychiatr je tady zcela jistě na místě,jenom nevím komu by víc prospěl.Já jsu nebezpečnej jenom sám sobě,což se o staviteli a nebo majiteli(nepluje li sólo) podobné krasavice říct nedá.Chocholouška ale zcela jistě potřebuje ten,kdo bude podobné něco ještě i obhajovat a tvrdit,že tohle je pokrok v stavbě lodí.Tak mně napadá písnička od Elánu"pomali cúvajú k cieľu".A BAN...no...Na to jsem si už nějak zvykl,jenom za Krista nevím za co.Za to že tuhle lego skládačku nazvu paskvil...???Toš to pak jo....vinen v plným rozsahu obžaloby.Nebudu se bavit o tom,zda je to cement,železo a nebo oplácanej papundekl,ani zdali je to monohull a nebo kat.Ono kolem mně stojí katů,že jeden jich tolik po hromadě stěží někde uvidí,od Lagoon420,přes homemade až po Catana471,je jich tu naskládaných na hromadě snad dvacet a k tomu ještě pár trimaranů,ale doporučil bych se pobavit s majiteli.Jestli tohle vydrží na moři dvacet let,tak sežeru kefu i s navijákem.Leda že by do roka byl vetší část vytaženej na suchu,kde ale stejně hrozí,že se zláme vlastní váhou.To je kuwa pokrok,takovej nám dělají dneska číňani.No a jestli tě nějak příspěvek irituje,že nemá cenu na něj reagovat,nereaguj.A nebo je rovnou nečti.A nebo rovnou nečti vůbec nic.Stavěj dál,vydělávej na pacientech,já si jdu hrát s teackem na palubě,nějak mi tenhle materiál na loď přijde vhodnější.Ale třeba o tom ještě nic nevím,ale zcela jistě se to dozvím tak za dvacet let.

howk
Monty
Uživatelský avatar
brin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 234
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod brin » ned zář 16, 2012 5:18 pm

Monty, hm, možná by stálo za to prostudovat výrobní plány a výpočty pevnosti danýho plavidla. Nehodlám tu nic obhajovat, ale pokud jsou výpočty v pořádku a práce bude odvedena pořádně, nevidím v tom velkej problém...
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » ned zář 16, 2012 7:13 pm

Ty chlape,výpočty,plány a vystupní kontrolu prochází i každá Bavarie...a????Až uvidíš,devítiletou Bavarku se houpat na jeřábu bez kýlu,kterej zapoměla v bazénu,nebo šest a sedmiletého Huntera s takovejma puchejřema,že na to volali papaláše z Ameriky ať se na to přijde podívat,nebo 6 letýho Lagoona 420,který musí mít plováky spojené dalšími nerez troubami,bo se mu nějak začali rozebíhat a nebo budeš muset dvou Maďarským rodinám vysvětlovat,proč že se ta 4letá Bavarka převrátila po strátě kýlu za relativně klidného počasí a nechala v sobě dva živitele rodin,pak asi bude velice otazné,nakolik podobným výpočtům a kvalitě práce věřit.A to je jenom malej zlomek průserů co jsem na lodi zažil a viděl.A i když všechno sedí,tak je tady moře a to někdy moc nesedí....a pak začíná problém,kde zlámanej stěžeň z důvodů vytržených(neplést z utržených a nebo roztržených)vantů může být jenom historka na zasmátí se pak v hospodě.Rozdíl mezi lodí a tímhle tim bude asi jako mezi S-Classem a škodou 120S.Popluje to všechno,ale do kdy...???Plout se dá s kdečím,ale jak už tady zaznělo mnohokrát,někdy na to potřebuješ hodně času,bo víc času strávíš čekáním na podmínky,ve kterých to půjde s větší pravděpodobností přežít bez ztráty věnečku,než plavbou samotnou.No a chytne li tě slota na moři,tak to už je pak loterie,kde vyhraje ten šťastnější.
Vzpomínám na jeden případ z Monopoli(South Italy,Adriatic side).Žádná slota,žádnej problém,ale stalo se.U mola stála vyvázaná dvanáctimetrová stará ocelová plachetnice.K ní se vyvázala cca o metr menší plachetnice z bakelitu nějaké věhlasné značky světové.Posádky se uvítali a doposud je všechno OK.Pak ale cca 13 metrovej člun CoastGuardu nabral dojem,že 2X800 koní je zapotřebí rozjet už v přístavu a velmi nešetrně projel cca 20 metrů vedle nich.Vlna,kterou udělal zhoupla obě lodě tak,že se hodně blbou náhodou zaklínili stěžněma.Podotýkám že stěžeň na té ocelovce byl asi o metr menší než na bakelitce.Na ocelovce povolil sálingovej i podsálingovej vant,oba svorně v zalisovaných koncovkách, stěžeň se zlámal na tři kusy a s až neskutečným rachotem padl na obě lodě.Stěžeň na bakelitce vydržel.Tady by se mohlo zdát,že je to jeden z nemnoha případů,kdy toho víc snesla bakelitka než ocelovka,ale jenom do chvíle,než jsem se šel podívat na obě lodě.Ocelovka kromě stěžně a roztrženého lanka realingu nejevila známky jiného poškození.Bakelitka měla dvě díry na palube z toho jednu v nadstavbě.A to ze dvou kousků stěžně,která na ni padli, vylomené tři sloupky realingu a zdemolované dvě okýnka a luknu v nadstavbě.Spodnej kus zůstal na ocelovce.Nicméně se nikomu nic nestalo až na ten šok.Skoro až k neuvěření,když uvážím,že šest lidí bylo v té době na palube.Starší pár na ocelovce a na bakelitce čtyři lidi v kokpitu.To jsou právě ty chvíle,kdy uvidíš,co je loď a co si na loď jenom hraje.A že se podobných situací stává i jenom v portech až až bych asi mohl rozepisovat do nekonečna,ale to by asi daleko přesahovalo rámec téhle rozpravy.
Nicméně bych mohl uvést tolik případů,že by to bylo asi i nemilé.A podezírat výrobce bakelitky,že nenastudoval pevnostní výpočty,neodvedl dobrou práci a nevím co ještě asi moc na místě nebude.Spíše bude chyba v použitém materiálu,jenž asi je dostačující na rekreační letní jachting v Mediterránu,nikoliv ale dostateční u pravidelného užívaní lodě v podmínkách mořských ze vším všudy.Na charter dostačující,ale nikdo nemůže tvrdit,že to jsou dobré a kvalitní lodě,vyráběné procesem inovativním,progresivním a lepším,než tomu bylo v dobách,kdy se lodě ještě stavěli.Rychlejším možná,levnějším zcela určitě ale bohužel na úkor věcí,jemiž by ale loď dle mně měla prvořadě disponovat.A nebo to tak není a jdu se nechat odvézt v doprovodu dvou statných zřízenců. :hmm:

howk
Monty
Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 256
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 27

Příspěvekod Vicky7 » ned zář 16, 2012 7:50 pm

"Plout se dá s kde čím..." Monty ví o čem mluví.. sám v jednom vraku pluje ;)

Rozdíl mezi sériovými Bavárkami, Huntery a dalšími je sériovost a minimální náklady.. tohle není sériovka a je dělaná poctivě a pečlivě...

Monty, jestli tě to se... tak už tady nepiš... aspoň se konverzace vrátí zpět na svoji úroveň...
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » ned zář 16, 2012 8:22 pm

Tak jo....a kterou že úroveň to máš na mysli...???

howk
Monty
Uživatelský avatar
brin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 234
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod brin » ned zář 16, 2012 8:31 pm

Monty, já tě chápu a souhlasím s tebou. Nicméně, pokud si majitel přeje katamaran na občasné plutí kolem břehu v chorvatsku apod. a nehodlá dělat přeplavby atlantiku, tak ať. Máš pravdu, že já bych asi na oceán v ničem jiném než v ocelové nebo hliníkové lodi nevyjel. Případně by musela být dost ověřená. Ale pokud se i u takovéto sendvičové konstrukce udělá vše dobře, neměl by být problém. A katamaran se ti nezhoupne tolik, aby se zasek stěžněm o loď vedle...
Uživatelský avatar
karf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: pon říj 26, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod karf » pon zář 17, 2012 9:55 am

brin píše:Monty, já tě chápu a souhlasím s tebou.

Já s tím naopak nesouhlasím. Doba, kdy se všechno dělalo raději 3x nebo 10x masivnější tu byla. Byla tu jen proto, že se neumělo dimenzovat součásti a celky na určitou životnost. Dneska tu tyhle možnosti jsou a tak se také využívají k tomu, aby vše bylo lehčí, levnější a tím dostupnější. A to, že konstruktéři menší plachetnice z bakelitu nějaké věhlasné značky světové nevybavují pancéřováním nástavbu neni argument pro zavrhnutí všech neocelových lodí :roll:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon zář 17, 2012 10:35 am

Treba si pripomenúť, že prvý Čech ktorý oboplával zemegulu sa neplavil na ocelovke, ale na škrupinke vyrobenej z drievok, preglejky, šroubov a samozrejme skleného vlákna a živice. Že to nebola náhoda dokázal v nedávnej, velmi blízkej minulosti Fanda Sýkora, ktorý na podobnej lodi s identických materialov spravil to isté a tomu predchádzala preplavba Atlantiku tam i speť. Treba si ozrejmiť, že olaminovaná preglejka je predchodca sendvičových a kompozitných konštrukcií.

Tiež treba pripomenúť vynímočné plavby českej "bakelitky" Olivína k Mysu Horn, a plavbu pana Ondráčka okolo gule v tých naj, naj horších podmienkach a to že sa to nepodarilo rozhodne nebola chyba laminátu. Rakušana Norberta Sedlacka treba tiež spomenúť, lebo tomu sa to podarilo a div sa svete, na sendvičovej lodi.

Odporúčam si pozrieť stránky Bobyho Schenka o "umweltségleroch" na akých lodiach oboplávali zemegulu a bakelté jednoznačne vedie.

Ocel je jeden z najhorších materialov na stavbu lode, hrdzavie z vonku i z vnútra a v slanej vode fest, čím je zásadným spôsobom narúšana samotná statika lode, rosné body sa tam menia na rosné plochy a plesne môžu bujnieť. Jediný rozumný dôvod prečo použiť ocel na stavbu plachetnice je jeho húževnatosť, v porovnaní s inými materialmi vykazuje minimálnu únavu materialu. Najhoršie sú na tom samozrejme extrémne odlahčené sendvičové konštrukcie, ale to má tiež svôj dôvod, nie? To ako keby si staval ocelovku z 1 mm plechu, bola by lahká, ale životnosť by sa kapku znížila. Navyše sendvičové kompozity nerosia. Treba však jasne povedať, že životnosť lahučkej sendvičovej lode nie je 3-4 roky, ale meria sa na desaťročia.

Životnosť laminátu nám ukazuje sám život, 30 ročné bakelitky, aj Bavárka, nie sú ničím vynímočným a rovnako staré ocelovky už majú za sebou často generálku obšívky. Tých prúserov čo si vymenoval musí byť v laminátkach viac, pretože je ich aj vyrobených neporovnatelne viac ako oceloviek. A utrhnutý vant, steh? To sa stalo aj Mišákovi na Kirké. A kolko šrotov leží kde kade po zátokách. Rozlomené tankery na vlnách tiež nie sú z bakelitu. A keď vidíme to extrémne namáhanie závodných špeciálov vyrobených samozrejme zo sendviču, tak ostávame stáť v nemom úžase.

Monty, nič proti ocelovkám. Pinokia si neviem predstgaviť v inej lodi ako z ocele. Je také porekadlo čo som teraz vymyslel, že podla gusta spoznáš chrústa, alebo inak, že proti gustu nie je dišputu. To poznáš, nie? Každému čo jeho jest, nech brouka žít.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pon zář 17, 2012 1:38 pm

Tvrdit,že na moři je něco předimenzované je...no řekněme slušně pěkná hloupost.To může říct jenom někdo,kdo na moři ještě průser nezažil.To pak bude všechno,co může předimenzovávat i dvacet krát.
Tady ale dochází trochu k omylu.Já neříkám,že z bakelitu nejde postavit dobrá a pevná loď.Nemám bakelit rád,ale tohle netvrdím.To,ale co se staví dneska už hraničí mnohokrát s hazardem.Viděl jsem hezounke bakelitky,co opravdu jako lodě i vypadají,staré 40 let a napluli desetitisíce majlí snad po všech mořích světa,a na první pohled furt v dobré kondici.Nicméně jsou to trochu jiné stavby.Takže aby nedocházelo k mýlce.I s bakelitu se pravděpodobně dá udělat loď,co může plout všude a za každých podmínek,ale promiňte mi,to co je tady prezentováno asi ne.Nicméně,kdybych na to měl,asi bych postavil dřevěnku.Ocel je ale solidní kompromis.Bakelit už je kompromis o zcela něčem jiném a jak jsem řekl,to co se z drtivé většiny staví je dobré tak na charterovej pohodověj jachting a ne lodě,s nimiž jde plout kdekoliv a kdykoliv.A pevnost lodě a takeláže je asi u plaveb(ne jadranských letních charterových) asi to nejdůležitější.To je to,co tě i uprostřed zimní bouře drží naživu.Tím tuhle debatu z mé strany končím,bo poslouchat něco o předimenzování na moři,o tom co je zralé na chocholouška a podobných kravin,jenž se tady prezentují hlavně od lidí teoretiků,jenž si na námořníky hrajou dva-tři krát do roka na moři a zbytek u kompu mne asi moc nových poznatků nepřinese.Spíše to tady pár neznalejch,začínajících,ale i ostatních mystifikuje.Pokud má někdo dojem,že ví,co je moře a jak to na něm chodí,tak ho velice rychle asi vyvedu z omylu.Takových je u nás v republice...no spočítal bych je na prstech jedné ruky co si tohle můžou dovolit říct.No a některé omyli tady prezentované pramení právě z toho.Stavějte dál,plujte kam kdo můžete a za dvacet let si o tom můžeme zase pokecat. ;)

howk
Monty
Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 256
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 27

Příspěvekod Vicky7 » pon zář 17, 2012 4:50 pm

Dobře Monty.. jinak...
ty jsi "námořník"... nebo alespoň se tak cítíš a prezentuješ... ale jsi designér, architekt nebo dokonce znalec dnešních trendů v oblasti lodí? Pochybuji... ;) tak to takhle uzavřeme.. tobě se to nelíbí a nám některým zase ano...
Užij si svou loď, Francii a okolí a dobrý vítr do plachet ;)

Vicky
Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 256
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 27

Příspěvekod Vicky7 » čtv led 17, 2013 7:54 pm

Já teda nevím, ale mě se ta loď líbí:

Obrázek
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1347
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv led 17, 2013 8:30 pm

Denis píše:........rosné body sa tam menia na rosné plochy .......


Denisi, to je kus poezie.
Nadsázka jak blázen. Dokonalá zkratka. Super!!
Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 256
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 27

Příspěvekod Vicky7 » čtv dub 04, 2013 10:03 pm

Aby to nebylo někomu líto, tak za PodPetra ještě přidávám aktualizaci k Raku 48.. loď se stále tmelí.. je to tak tmelení na půl roku.. uvnitř je to fakt velká loď... už se ale dělají i přepážky a první doplňkové konstrukce... loď je ale z venku hotová a v minulých týdnech se již dělalo na uhlíkovém stěžni z forem z Norska.. je z toho i krátké video... fotky z výroby stěžně dodám... ten je celkem ze 4 částí (a to má na délku 19 metrů...)

Odhad stavby tohoto kolosu je ještě minimálně rok...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv dub 04, 2013 10:57 pm

Kolko vás na tom kolose robí?
Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 256
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 27

Příspěvekod Vicky7 » čtv dub 04, 2013 11:12 pm

Cca 6-8 lidí.. podle potřeby..
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv dub 04, 2013 11:25 pm

Len tak pre zaujímavosť, kolko bolo toho tmelu?
Anonym
bez hodnocení
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv dub 04, 2013 11:40 pm

Mě se moc líbí a přeju hodně zdaru.
I Michelle :thmbup:
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 705
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 61
Bydliště: Praha

Re: Raku 48 - největší katamaran stavěný v ČR

Příspěvekod RACEK » ned říj 15, 2017 7:57 pm

S nápisem RAKU 48 na boku plul tento víkend po Vltavě hezký katamaran . . . .
Přílohy
DSC_0401.JPG
Anonym
bez hodnocení
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Raku 48 - největší katamaran stavěný v ČR

Příspěvekod Anonym » ned říj 15, 2017 10:00 pm

Tak nakonec pluje.... Hezký, líbí se mě.
Akorát co ten komín místo stěžně? Že by kamnář? :?
david
moderátor
Příspěvky: 5100
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 121
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Raku 48 - největší katamaran stavěný v ČR

Příspěvekod david » ned říj 15, 2017 10:54 pm

Plaval kolem. Vzhledově to teda moje parketa není.
Přílohy
FB_IMG_1508100587239.jpg
Anonym
bez hodnocení
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Raku 48 - největší katamaran stavěný v ČR

Příspěvekod Anonym » ned říj 15, 2017 11:45 pm

No já vím, Santa Maria ti zrovna není.
Svědčí to snad o nějaké rozpolcené povaze, že se mě líbí stará klasika, ale taky takové nadčasové designy? :lol:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti