Antifouling a ostatní nátěry

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Antifouling a ostatní nátěry

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv lis 24, 2005 6:54 pm

Zdravím všechny.Mám dotaz ohledně antifoulingu.Ještě nikdy jsem ho neaplikoval.Mám člun,na kterém je starý antifoulig.Na stránkách navycentra jsem našel nabídku antifoulingu s návodem jaké materiáli použít.Je opravdu nutné použít dva různé podkladové nátěry před samotnou finální vrstvou? či existují jiné,jednoduší(levnější) varianty?Uvítám jaké koliv rady a zkušenosti s odstraňováním starých a aplikací nových nátěrů.Předem děkuji.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv lis 24, 2005 6:58 pm

Z mé praxe vyplývá, ?e stačí původní nátěr o?krábat ?pachtlí, pak umýt houbičkou s abrasivním povrchem /např. Vileda na nádobí/ a po zaschnutí přetřít dvěma vrstvama nového nátěru.
Petr
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Čím natřít loď

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv lis 24, 2005 7:13 pm

Prosím o radu, jaké druhy barev jsou dobré na nátěr lodi (zvenku i palubu). Jaké máte zku?enosti a kde se dají barvy koupit. Jedná se jen o malou plachetničku. Děkuji za odpovědi.
Nika
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv lis 24, 2005 7:26 pm

Predpokladam, ze je laminatova....
1) odrit na laminat, vysterkovat polyesterovym tmelem na to epoxidovy dvouslozkovy email, prebrousit a pretrit polyuretanovym emailem.
2) V Novem meste na Morave prodavaji specialni barvy na lode - muzu preposlat povidani, co mi poslali.
3) V temer kazde jachtarske prodejne prodavaji barvy na lode - radi poradi.
Vsecno nechutne drahy.
Letos natru spodek alkydovou barvou UNICA. Litr vyjde priblixne na 350,-
Kolega tvrdi, ze je to to prave. V katalogovem listu sice pisou, ze na lode jen nad carou ponoru...
Petr
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv lis 24, 2005 8:06 pm

Alkydová barva Unica (výroba Ticurilla, dová?í ji do ČR tu?ím firma Montacocolor) je podle mého názoru nepříli? pru?ná - na dřevě se mi příli? neosvědčila. Odolnost proti vodě má ale výbornou a ani nekříduje ani nebledne. Na laminát se mi nejvíc osvědčila vrchní dvouslo?ková polyuretanová barva AXAPUR z Colorlaku Uherské Hradi?tě. Kupoval jsem ji přímo ve fabrice v 5-ti kilovém balení (+ tu?idlo + ředidlo). Je to průmyslová barva pro nejnáročněj?í pou?ití na nátěry letadel. S laminátovým podkladem se spojila v jeden celek. Jinak je mo?né koupit speciální barvy např. od firmy HEMPEL - co? je dosti drahé.

Ing. Petr Holyszewski, holysz@iol.cz
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 24, 2005 8:46 pm

Ja pouzivam farby chemolak smolenice, pozri www.chemolak.sk Dvojzlozkova polyuretanova farba od renomovaneho vyrobcu stoji aj 500sk a za chemopur pytaju okolo 200Sk t.j.150Kc. Ja som s nou maximalne spokojny. Treba pouzit zakladovku 1-2x a email 2x. Leskly sa neda aplikovat valcekom, len matny. tieral som laminatku. Epoxidovou som natrel olaminovane drevene kanoe a roky bez problemu. Da sa natriet s uspechom aj syntetickou farbou, ale lod nemoze byt trvalo vo vode. Tiez je dolezite co sa ide natierat a ako velmi to musim chranit pred vlhkostou. Na preglejku dam naterov viac a na laminat s gelkotom nater len pre paradu. Epoxilaminat treba chranit pred UV ziarenim. A nakoniec: farba je vzdy lacnejsia ako najlacnejsia lod. Ahoj
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pát lis 25, 2005 8:06 am

Já natírám ATTIVOU a jsem úplně spokojený. Lakýrník, který mi to stříkal, si taky liboval, ?e barva neteče a velice dobře kryje. Doporučuju ATTIVU.Ondřej Lehečka
kontakt: imramovsky marine Praha
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pát lis 25, 2005 8:35 am

Palubu jsem natiral bilou polyuretanovou barvou U2054 - da se valeckem, nebo strikat. Pod carou ponoru modrou U2070, odstin RAL5005, valeckem to nejde, bud stetcem, nebo nastrikat. Na www.framar.cz najdete katalogove listy a kontakt na velkoobchod, kde Vam namichaji jakykoli odstin od kilovky vyse.
Uživatelský avatar
Standa*
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: sob lis 12, 2005 8:46 pm
Reputace: 0
Bydliště: Bilina

Příspěvekod Standa* » pát lis 25, 2005 8:09 pm

antifouling - moje loď neměla ?ádný jako ka?dá nová po konzultaci s odborníky imramovský marine Praha jsem nakoupil od nich antifoulingový nátěr ředidlo a nechal si vysvětlit jak to aplikovat /zdrsnit původní gelkaut a první vrstvu naředěným přípravkem natřít druhou u? hustěj?ím/.
V?e proběhlo bezvadně a? na to ?e po sezóně mne v maríně loď ostříkaly tlakovou vodou a elhle na některých místech i z antifoulingem.
Po zimních opravách a přípravě lodě na dal?í rok jsem se opět radil ale jinde a tam mne daly prospekt na prodávaný antifoulink a jasně byla po?adována podkladová vrstva 1x nátěr který byl za pětinovou cenu ceny antifoulingu.
Při dotazu u imramovských mne bylo řečeno ?e u? to také natírají ?e se jim také lodě slouply???
Antifoulingy lze i pouze opravovat ale musí? pou?ít nátěr od stejného výrobce kdy? neví? čím je to natřeno tak je problém ve tvém případě bych obrousil v?e a udělal základový nátěr dle výrobce antifoulingu a na něj nanesl nový nátěr bude? mít jistotu je za rok to nebude? dělat znova jako já.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9327
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát lis 25, 2005 9:26 pm

Rád bych i já přispěl svou zku?eností. Kupoval jsem první barvy s ostatní výbavou na novou loď. Bylo to u https://www.svb.de/ a tam jsem si k barvám vzal i celkem dobře udělané bro?ury firmy International. Předtím jsem samozřejmě prostudoval v?emo?nou literaturu a web. Mezitím jsem zjistil, ?e někteří (i velcí) prodejci u nás ani neví co prodávají, co se s čím mů?e kombinovat atd. Např. personál u Navycentra http://www.navycentrum.cz/ byl zcela mimo (barva jako barva) a výběr nic moc. Ka?dopádně vyplynulo, ?e čím lep?í příprava a první nátěr, o to méně starostí v budoucnu. Nechtěl jsem jen holý antifouling, největ?ím nepřítelem laminátu je osmóza (u Avaryachtu jsem viděl pěknou loď, ale téměř zničenou osmózou), tak bylo jasné, ?e první vrstvy musí být epoxidový nátěry pro zamezení vniku vody do laminátu (u nové lodě nemá kudy, ale přece jen) a pak antifouling. V příručkách je celkem dobrý návod, jak aplikovat a kolikrát (podle pou?itých materiálů a typu podkladu). Zvolil jsem (výcházel nejlépe ze značkových) Gelshield 200. Doslova uvádějí první vrstava jako základ (podklad samozřejmě jemně přebrou?ený, zrnitost smirku si u? nepamatuji, ale bylo to vysoké číslo někde kolem 180 a? 200), pak 1. nátěr, 2. nátěr, pak 3.+4. nátěr (doporučují střídat barvy ?edá/zelená, aby bylo vidět co je natřené a taky během provozu je vidět kolik ho je?tě zbývá), dále pak dal?í nátěr jako spojovací k antifoulingu. No a na závěr 2-3 nátěry antifoulingu.
Já jsem si to trochu zjednodu?il a dělal jsem 4 vrstvy Gelshield 200 ?edý (vy?la přesně plechovka 2500 ml s tu?idlem) a na něj pak dal 2 vrstvy modrého antifoulingu Plastimo - přesně plechovka 750ml viz obrázek http://www.maritimo.at/maritimo/shop/product_info.php/products_id/13243 a http://www.maritimo.at/maritimo/shop/product_info.php/products_id/32927.
Není to úplně správně (dle výrobce) a navíc se nemají spojovat nátěry různých výrobců. Ale udělal jsem s tím tu nejlep?í zku?enost. Podklad dr?í bezchybně, antifouling po dvou dovolených na slané vodě a cca 5 měsících stání na přehradě dr?í a teprve teď jeví místy známky opotřebení. Nejvíc mu dalo zabrat to del?í stání na sladké vodě. Tam kde byl nátěr slab?í, či spí?e mechanicky opotřebený (pod podpěrami vozíku) se u? vytrácí. Na jaře mě čeká pouze nový nátěr. Plechovka 750ml za 14,-EUR to spraví a není co ře?it.
Někteří u star?ích lodí u? nekupují tyto drahé zahraniční barvy. Kupují tuzemské (které jsou údajně stejně kvalitní), ale s těmi nemám zatím ?ádnou zku?enost.
Naposledy upravil(a) Libor dne úte dub 04, 2006 10:18 am, celkem upraveno 2 x.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

odpověď

Příspěvekod AdsBot [Google] » pát lis 25, 2005 10:56 pm

Ahoj,
vyzkou?el jsem na své lodi - na laminát- epoxydová dvouslo?ková základní od Sindatu Plzeň(plechovka za 180kč) a přes to antifouling(u? ani nevím co, něco od Imramovskýho). Po dvou sezónách stále dr?í.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob lis 26, 2005 4:44 pm

Aj ta najlepsia farba sa da znicit nevhodnym pouzitim. Casta chyba sa robi riedenim farby aby sa to lahsie natieralo. Riedidlo vysicha pocas tuhnutia farby a zanechava vo farbe mikrokanaliky cez ktore potom prenika vlhkost. Tie farby su strasne huste a nedaju sa bez nariedenia striekat, alebo musim mat tlak okolo 15 atm. Stetcom je to tiez hrozne. Mne sa najviac osvedcil plsteny valecek, ten roztlaci aj hustu farbu. Ahoj
Jirka Michal
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: sob bře 18, 2006 8:42 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirka Michal » sob bře 18, 2006 10:10 am

Ahoj,

loni jsem pou?il do sladké vody systém axapur, k tomu doporučený tmel. Po vyta?ení jsou pocelém nátěru malé bublinky pouze ve vrchní vrstvě.
Trochu se mi taky vypoulil kit na kýlu. Myslíte,?e by stačilo obrousit poze vrch a natřít jiným druhem, přímo antifoulingem?
Kíl mě čeká znovu. Má to cenu kitovat( tvarovat) nebo to nebude znát, kdy? nebude mít úplně rovnoměrný povrch.
Jinak co jsem se dozvěděl tak Axapur je na vodní jímky, do nejagresivněj?ího prostředí, Mo?ná, ?e není dostatečně plastický.

Ahoj.
Uživatelský avatar
Standa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 01, 2006 5:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Standa » ned bře 19, 2006 7:06 pm

Pred lety jsem mel stejny problem a reseni je pouze: 1. strhnuti pod carou ponoru na laminat 2.epoxid. tmel, epoxd. barvy 3. antifouling. Vse pod carou ponoru epoxid nad polyuretan. Drzi to 10 roku.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte dub 04, 2006 9:13 am

Díky za vcelku velice podrobný popis včetně výběru typu barvy a odkaz na prodejce. Po prostudování a konzultaci s českými prodejci mě ale vychází dvojnásobná spotřeba. Mám obdobnou loď, 2roky starý TES 678BT(6,75x2,5m),údajná plocha 16m2???. Zřejmě pou?iju Gelshield 200 2x 2500ml(tři a? čtyři nátěry) a 2x 2000ml VC Ofshore (dvě vrsty). Tímto Vás chci poprosit a zkonzultovat s Vámi mno?ství potřebné k zakoupení. Praxe se nemusí shodovat s obchodním zájmem prodejce.
Děkuji .
s pozdravem Lubo? Janovec
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9327
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte dub 04, 2006 10:12 am

Lubo? píše:Díky za vcelku velice podrobný popis včetně výběru typu barvy a odkaz na prodejce. Po prostudování a konzultaci s českými prodejci mě ale vychází dvojnásobná spotřeba. Mám obdobnou loď, 2roky starý TES 678BT(6,75x2,5m),údajná plocha 16m2???. Zřejmě pou?iju Gelshield 200 2x 2500ml(tři a? čtyři nátěry) a 2x 2000ml VC Ofshore (dvě vrsty). Tímto Vás chci poprosit a zkonzultovat s Vámi mno?ství potřebné k zakoupení. Praxe se nemusí shodovat s obchodním zájmem prodejce.
Děkuji .


Kdy? jsem se na to díval, zdá se mi to nějak moc. Moje zku?enost byla trochu jiná.
První a důle?itá otázka je jaký má loď kýl/ploutev a zda kormidlo je pevné nebo lze vyklopit/vytáhnout z vody (netřeba natírat) a také způsob naná?ení. Mě se osvědčilo naná?ení válečkem a toto potvrzují jako optimální i jiní jachtaři co znám.

Pro výpočet u lodí s krátkým kýlem uvádí např. bro?ura firmy Internatinal (ale i jiné) vzorec :
0,5 x délka vodorysky LWL x ( ?ířka B + ponor T) = plocha v m2
co? pak v mém případě dává 0,5 x 6,4 (1,7 + 0,3) = 6,5 m2.
Od toho jsem odečetl plochu, kterou jsem nenatíral: ploutev a kormidlo (dohromady odhad 2m2)
Takto jsem se dostal na plochu cca kolem do 5m2 na jednu vrstvu, co? odpovídalo nakonec i skutečnosti.
Vydatnost bě?ných antiporostových nátěrů výrobci uvádí 11,4 m2/litr. V případě plechovky 750ml to dává 8,55m2.
V mém případě jsem tedy počítal na loď ve dvou nátěrech cca 9m2 co? odpovídalo plechovce 750ml. Musím říct, ?e to opravdu vy?lo akorát. Je třeba dobře rozmíchal, nikde neplýtvat a natírat místo vedle místa. Navíc se tento nátěr musí pravidelně obnovovat a první sezónu jsem plul jen cca 3 týdny. Myslem jsem, ?e dal?í rok přidám dal?í vrstvu (výrobce doporučuje 2-3 nátěry), ale nakonec byl nátěr tak dobrý, ?e vydr?el dal?í sezónu (del?í dobu na vodě sladké i slané) .
U podkladu (ochraně proti osmoze) uvádí výrobce u Gelshieldu 200 vydatnost 8m2/litr.
Koupil jsem balení 2500ml = 20m2 a v mém případě to odpovídalo mno?ství na 4 vrstvy a také to tak vy?lo.
Tolik tedy moje zku?enost. Je třeba trochu počítat a sledovat vydatnost uváděnou výrobcem. Dodávám je?tě jednou , ?e uvedený příklad platí pro loď s ploutví, kterou jsem včetně kormidla nenatíral.
Po prvních nátěrech u? to pak má ka?dý u své lodě "v oku".

Tak?e v tvém případě pro 3 nátěry musí určitě stačit "Gelshield 200" 1x 2500ml a antifouling VC Ofshore pro 2 vrstvy (vydatnost 12m2/l) podobně jako u mé lodě musí bohatě stačit 1x 2000ml. Je to celkem 24m2, na jednu vrstvu 12m2. Myslím (pokud to pou?ije? jako já bez kormidla ploutve), ?e ti jedna 2L plechovka vyjde na 4 nátěry. Prodejce asi potřebuje vydělat, proto?e i při plo?e 16m2 (o čem? pochybuji) by 4 litry vy?ly na 3 vrstvy. Při ceně 35 EUR za litr je to supr.
Ale VC Ofshore doporučují pro závodní lodě (pou?íváno "úspě?ným týmem Volvo Ocean Race 2001/2") a pro pou?ití v tě?kých podmínkách s vysokou intenzitou porostu, co? se mi zdá v tvém případě zbytečně drahé a najdou se i levněj?í. Ale hold teflon je teflon.
Uživatelský avatar
ninja
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř led 18, 2006 8:38 pm
Reputace: 0

Příspěvekod ninja » úte dub 04, 2006 10:44 pm

Libore prosim trochu vice popsat ten vypoctovy vzorec, presne nevim co znamena LWL, B, atd.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9327
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř dub 05, 2006 7:14 am

ninja píše:Libore prosim trochu vice popsat ten vypoctovy vzorec, presne nevim co znamena LWL, B, atd.

Je to tam napsané i s překladem, zkratky jsem tam nechal, kdyby na ten vzorec narazil někdo jinde:
LWL = Lange Wasser Linie = délka na vodorysce
B = Breite = ?ířka
T = Tiefe = ponor
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pon zář 04, 2006 4:55 pm

Ahoj Libore,
prosím Tě nemá? nějaké zku?enosti s barvou Gelshild 200? Koupil jsem od kamaráda co prodal rozestavěný katamarán tuto barvu.Dostavěl jsem jednotrupovou plachetnici /z epoxydu/ tak jsem si myslel,?e bych s tím natřel celý trup kdy? jí mám dost, ale v Avaru mě říkali, ?e by se to loupalo,ale na plechovce pí?ou ?e -Above and below the waterline. Tak nevím co s tím. Pokud mu?e? poradit tak dík. ahoj petr
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9327
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon zář 04, 2006 5:54 pm

Nevím proč by jsi nemohl natírat i nad čarou ponoru, když se jedná o stejný materiál=podklad. V materiálu co mám od firmy International - www.yachpaint.com uvádí výrobce: "Rychleschnoucí 2 složkový epoxidový základový nátěr pro ochranu před osmózou. Může být zpracováván od teploty 5°C a vytváří ideální podklad pro všechny antifoulingové nátěry firmy International." V tištěném materiálu je u něj ikonka GFK=laminát, dále ikonka pod čarou ponoru i nad čarou ponoru. Na internetu ale firma uvádí oblast použití: pod čarou ponoru a minimálně 5 vrstev (250žm). Nutno podklad brousit 180-kou.
Avaryacht:"použití na regeneraci laminátu napadnutého osmózou , min 4 vrstvy. Avar je např. proti www.svb.de docela drahý.
SVB uvádí:"Gelshield nabízí excelentní bariéru proti pronikání vlhkosti. Nejlepší ochrana proti osmóze je co nejdříve vytvořit dodatečnou vrstvu, tak aby se vlhkost vůbec do laminátu nedostala. I když trup lodě je už starší, nikdy není na ochranu proti osmóze pozdě."
Bude držet i nad čarou ponoru a dost pevně (podklad brousit aby dobře přilnul). Pravdou je, že se takto nepoužívá, protože je to docela drahý nátěr.
Naposledy upravil(a) Libor dne čtv led 18, 2007 12:25 pm, celkem upraveno 1 x.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Re: Antifouling a ostatní nátěry

Příspěvekod AdsBot [Google] » pon zář 04, 2006 9:54 pm

Libor píše:Nevím proč by jsi nemohl natírat i nad čarou ponoru, když se jedná o stejný materiál=podklad. V materiálu co mám od firmy International - www.yachpaint.com uvádí výrobce: "Rychleschnoucí 2 složkový epoxidový základový nátěr pro ochranu před osmózou. Může být zpracováván od teploty 5°C a vytváří ideální podklad pro všechny antifoulingové nátěry firmy International." V tištěném materiálu je u něj ikonka GFK=laminát, dále ikonka pod čarou ponoru i nad čarou ponoru. Na internetu ale firma uvádí oblast použití: pod čarou ponoru a minimálně 5 vrstev (250žm). Nutno podklad brousit 180-kou.
Avaryacht:"použití na regeneraci laminátu napadnutého osmózou , min 4 vrstvy. Avar je např. proti www.svb.de docela drahý.
SVB uvádí:"Gelshield nabízí excelentní bariéru proti pronikání vlhkosti. Nejlepší ochrana proti osmóze je co nejdříve vytvořit dodatečnou vrstvu, tak aby se vlhkost vůbec do laminátu nedostala. I když trup lodě je už starší, nikdy není na ochranu proti osmóze pozdě."
Bude držet i nad čarou ponoru a dost pevně (podklad brousit aby dobře přilnul). Pravdou je, že se takto nepoužívá, protože je to docela drahý nátěr.

Ahoj Libore,špatně jsem se vyjádřil s tím gelshildem. Mam obavu jestli se nebude loupat natěr nanesený na gelshild, když to nebude antifouling,ale polyuretan nad čarou ponoru.
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Bezbarvý lak.

Příspěvekod Ferdinand » čtv led 18, 2007 12:12 pm

Nátěr dřevěných dílců bezbarvým lakem ? Dát základ na dřevo - rozpuštěný epoxid a na to polyuretanový lak ? Nebo stačí několik nátěrů ředěným Epoxy 1200 ? To by asi nebylo odolné vůči UV. Zkoušel jsem i jednosložkový lak Sadolin ale v průběhu jedné sezóny se loupaly vrstvy dolů.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 18, 2007 5:26 pm

Podklad z nariedeného epoxidu len na preglejku. Na drevo daj priamoUV odolný lak podla návodu. Ak chceš kvalitu za prijatelnú cenu, kúp si v HR lak od Hempla. Ako píšeš epoxid nie je odolný UV.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát dub 27, 2007 4:52 pm

Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát dub 27, 2007 4:54 pm


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti