Dřevěný pirát - tmelení spár.

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Shelby
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 21, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Dřevěný pirát - tmelení spár.

Příspěvekod Shelby » pon led 21, 2013 9:57 pm

Zdar posádko. Jsem tu nový, ale naplachtěno už toho mám celkem hodně. Moře jen 1x, ale zato Mazury 9x a momentálně v ČR jezdím na 420.

Pořídil jsem celodřevěného Piráta z roku 1955. Na svůj věk relativně zachovalý, ale potřebuje i tak nějaké opravy. Momentálně je loď sedřená z nátěru na dřevo a hodlám tmelit spáry mezi prkny, která už se časem rozjela od sebe.

Jaký tmel použít? Stačí sklenářský kit? Nebo spíš nějaký dvousložkový polyuretan, silikon nebo epoxid? S tímto nemám žádné zkušenosti. Loď hodláme s kamarádem komplet na povrchu předýhovat, takže mne napadlo, zdali je vůbec nutné ty spáry zatěsnit? Nebylo by lepší nechat to jak je, jelikož se může stát že by to bylo jen na škodu, jelikož by dřevo méně dýchalo?

Obrázek
Obrázek

Kdo máte Fejsbůk, můžete mrknout zde: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 661&type=3
Taky doporučuju oldschoolové jachtařské fotky mého dědy, který postavil v roce 1956 Mloka doma v kuchyni: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 661&type=3
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Dřevěný pirát - tmelení spár.

Příspěvekod david » pon led 21, 2013 11:05 pm

Určitě nic tvrdýho jako sklen. tmel. Dělávalo se to temováním konopným špagátem s fermeží, případně moderněji, s LA tmelem. Jestli ještě LA existuje to nevím.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Dřevěný pirát - tmelení spár.

Příspěvekod david » pon led 21, 2013 11:59 pm

omluvám ae šeliňákovi za omylem smazaný příspěvek :oops:
Uživatelský avatar
Shelby
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 21, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Shelby » úte led 22, 2013 12:11 am

No tak konopný špagát asi nepřipadá moc v úvahu. Přecijen zas tak moc oldschool to být nemusí. Nějaká forma pružného tmelu který se přichytí k tomu dřevu.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » úte led 22, 2013 2:10 am

Predpokladam, ze obsivka je tenka, nikdy nebyla tmelena ani v ni nidky nebyla zadna vycpavka mezi jednotlivymi obsivkovymi pasy. Maximalne, co se da cekat, ze mezi temito relativne tenkymi pasy obsivky budou par vlaken konopi, nitove bavlny nebo prirodni vaty. Coz by svedcilo o drivejsim pokusu o opravu. Pokud predpokladas, ze bys chtel tmelit, znamena to, ze obsivkove drevo je hodne seschle, takze mezi jednotlivymi pasy je mezera minimalne 3-5 mm. (Jde o to, ze drive takove trupy nikdy se nevyndavali z vody behem sezony, a po sezone nikdy se neuschovavaly v hangarech, aby nepreschli.)

Pokud ano, tak puvodni majitel pripustil preschnuti obsivky. Je to dost neprijemna situace - je treba dukladne zjistit opravne postupy. Zkazit takovy trup je jedna dve, coz by bylo velmi lito.

Pokud se do takove TENKE obsivky vkladala nejaka vycpavka, pak to ROZHODNE nebylo z duvodu utesneni v dusledku zvyseni konkavnosti (v dusledku vlhkeho nabobtnani), ale v dusledku rozsireni (protoze tenke, siroke pasy obsivky nemeni konkavnost, ale znatelne zvetsuji sirku). Jestli se rozhodnes vycpavat vatou (ja bych to nedelal), protoze vata prakticky nebobtna, tak pocitej s tim, ze vatou ROZHODNE nevycpes sirsi spary. Nebude to drzet, bzdy to po case vypadne.

Ja osobne bych hledal na cizorkajnem internetu info o tom, jak se takto rozeschle TENKE A SIROKE pasy STARE obsivky opravuji vlozenim do skvir tenkych latek. POZOR, z toho je nesmirne dulezity rez vkladane latky. Spravne by vkladana latecka nemela vubec bobtnat. Takze pripada v uvahu tangencialni rez = de fakto po obvodu kmene stipana "dyha" prakticky o tloustce spary. Videl jsem jednou opravu bambusovymi latkami (jedlova obsivka), ale o tom vim prd. Rikam o bambusu jen pro info, protoze bambus pri urcitem rezu prakticky nebobtna (jak jsem slysel).

Obzvlastni pozor dej na vlastnosti dreva obsivky. Predpokladam, ze z roku 55 to bude bud nejake cervene drevo (jednodussi varianta), nebo jedle (slozitejsi varianta). Podle druhu je nutne ocekavat budouci rozsireni obsivkoveho pasu nabobtnanim. Pri libovolnem zpusobu opravu nikdy nezabranis bobtnani a rozsireni obcivkovych pasu. A v dusledku, kdyz ty skviry necim "precpes", tak se obsivka ruzne vybouli a muz ese dokonce odtrhnout ze zeber (uvazuj pri bobtnani o obrovskych silach).

Krome toho, je nutne bezpodminecne vzit v uvahu nabobtnani a krouceni-vyspouleni zeber (ven nebo dovnitr), coz pridava svoje pri budoucim se svirani skvir v obsivkovych pasech.

Dale je nutne se pocitat s prodlouzenim kylu a vubec podelnych prvku vlhkem, coz by zpusobilo prakticky neresitelne prolinani vody do trupu na pridi a na zadi. A vysledne hniti koncu obsivkovych pasu. Ostatne bych si to asi prohledl jako prvni vec. Dale take predpokladam, ze voda bude prolinat podel pasu, ktery primyka ke kyli. A kolem ploutvove skrine (zde je velka zkusenost uzivatelu tridy Pirat v CR, kteri toto zdarne vyresili).

Podle mne, pri sparech vetsich 2 mm, bude vyhodne jednoduse vytmelit je nejakym SPAROVACIM (!!!!!) a NATIRATELNYM Sikaflexem. Ten urcite absorbuje vsechny budousi pohyby obsivky. Je nutne si overit minimalni sirka spary, do ktere tento Sikaflex se muze vkladat. Pri sparech vetsich 2 mm bych to osobne bral jako jedinou rozumnou volbu. Protoze jakekoliv vycpavani "nitema-vlaknama" je pri tenke obsivce neucinne, a latovani spar vyzaduje sirsi odbornou znalost (a oboji vyzaduji notnou davku zkusenosti). Oproti tomu sparovaci Sikaflex vyresi nedostatek znalosti a zkusenosti tim, ze se prilepi jako cert a pruzi jako nejlepsi latex.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte led 22, 2013 9:02 am

U Piráta takové problémy nebývají,protože trup je bytelně stavěný ( 10 mm mahagon.gabon)žebra dub, a plaňky jsou zespoda ve spárách podloženy také dubovou latí. Řešil jsem stejný problém tady: http://www.starelode.cz/index.php/forum ... e?start=24
Obrázek
Uživatelský avatar
Shelby
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 21, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Shelby » úte led 22, 2013 11:08 am

Díky všem za rady!

windward píše:....

Podle mne, pri sparech vetsich 2 mm, bude vyhodne jednoduse vytmelit je nejakym SPAROVACIM (!!!!!) a NATIRATELNYM Sikaflexem. Ten urcite absorbuje vsechny budousi pohyby obsivky. Je nutne si overit minimalni sirka spary, do ktere tento Sikaflex se muze vkladat. Pri sparech vetsich 2 mm bych to osobne bral jako jedinou rozumnou volbu. Protoze jakekoliv vycpavani "nitema-vlaknama" je pri tenke obsivce neucinne, a latovani spar vyzaduje sirsi odbornou znalost (a oboji vyzaduji notnou davku zkusenosti). Oproti tomu sparovaci Sikaflex vyresi nedostatek znalosti a zkusenosti tim, ze se prilepi jako cert a pruzi jako nejlepsi latex.


Díky za info! Takže seženu ten Sikaflex. Bývá to normálně k sehnání v Baumaxech a spol? Spáry jsou rozhodně větší než 2mm.

maxik1958 píše:U Piráta takové problémy nebývají,protože trup je bytelně stavěný ( 10 mm mahagon.gabon)žebra dub, a plaňky jsou zespoda ve spárách podloženy také dubovou latí. Řešil jsem stejný problém tady: http://www.starelode.cz/index.php/forum/22...e?start=24


A jakou výplň jsi použil na té kánoi? Podle fotky to vypadá dobře vyspárováno.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte led 22, 2013 11:24 am

Protože je canoe modřínová,použil jsem modřín, lepil jsem to PU lepidlem od Soudalu, nepoužívej pružný tmel, protože jak to dáš na vodu, a dřevo nabobtná, tak ti ve všech spárách popraská lal, a voda Ti zateče pod něj! A co se stane s dovedeš představit. Dřevěné lodě se běžně opravují vylepením spát ( špánováním) Dokonce se někdy frézují i širší spáry, aby se daly použít špány o stejné tloušťce ! Pokud nemáš spáry moc široké, vlep tam dýhu, pokud ano , nějaký mahagon na špány bych měl doma (rozporcoval jsem jednoho Piráta na materiál..... :roll:
Uživatelský avatar
Shelby
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 21, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Shelby » úte led 22, 2013 12:33 pm

Maxik: Takže radíš tedy ty spáry nevyspárovat pouze tmelem, ale vlepit do nich dřevěné štípy - tedy jak říkáš "špány"?

Plánoval jsem to vyspárovat pružným tmelem právě proto, aby to dřevo mohlo pracovat a tmel se stáhnul když dřevo nabobtná. ALE: Krom toho tu loď hodláme kompletně odýhovat a samozřejmě přelakovat. Takže počítám s tím, že to dřevo jak je teď vyschlé, tak už tak víceméně zůstane, protože se na něj voda příliš nedostane. (Teda dokud se necvaknem samozřejmě, ale to pak stejně vyschne :-) )

Už jsem se setkal s názorem, že vzhledem k plánovanému odýhování by bylo lepší vůbec ty spáry nevyplňovat a nechat je být, jelikož je to A) zbytečná práce a peníze B) Když zůstanou spáry nevyplněné, tak to dřevo aspoň má prostor kam nabobtnat.

Důležité je říct, že např. v místech kde přední paluba končí a přechází v bort je to dřevo samozřejmě ohnilé. Ideální by bylo asi ty ohnilá prkna vyměnit, ale chceme nechat co nejvíce původního materiálu a opět vzhledem k odýhování by to mohlo být zbytečné. Raději ty ohnilé hrany pořádně očistíme a dotvarujeme nějakým tmelem, když na to potom půjde ta dýha.

Co si myslíte o tomto postupu?
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte led 22, 2013 12:43 pm

Jestli to odýhuješ na holé dřevo,bez vyšpánování, tak Ti to samozřejmě tu dýhu roztrá, Elan3 to pod dýhu ještě laminuje,ale u takhle malý lodě je to zbytečná váha navíc. Proč to chceš dýhovat, lodě z masivu se běžně opravují vložením nového dřeva,a dokonce se to nijak nemaskuje,a nechá se to přiznané. Pirát má tak silnou obšívku,že ji krásně vybrousíš, a pokud nemáš mahagon na opravu, nabízel jsem...... :roll:
Uživatelský avatar
Shelby
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 21, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Shelby » úte led 22, 2013 12:49 pm

maxik1958 píše:Jestli to odýhuješ na holé dřevo,bez vyšpánování, tak Ti to samozřejmě tu dýhu roztrá, Elan3 to pod dýhu ještě laminuje,ale u takhle malý lodě je to zbytečná váha navíc. Proč to chceš dýhovat, lodě z masivu se běžně opravují vložením nového dřeva,a dokonce se to nijak nemaskuje,a nechá se to přiznané. Pirát má tak silnou obšívku,že ji krásně vybrousíš, a pokud nemáš mahagon na opravu, nabízel jsem...... :roll:


OK, nechám si poradit. Tak ten mahagon na špánování by mne zajímal. Posílám ti SZ.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » úte led 22, 2013 1:25 pm

Pokud se obsivka bude dyhovat, tak v zadnem pripade nepouzivat do spar pod dyhu sparovaci Sikaflex.

Shelby píše:Díky za info! Takže seženu ten Sikaflex. Bývá to normálně k sehnání v Baumaxech a spol? Spáry jsou rozhodně větší než 2mm.


Vubec neni zac. Namorni Sikaflex se v Bauhausu obykle neprodava, ale najdes ho lehce na google.cz ;) Dovolil bych si radu - zpomal. Netreba delat urychlene zavery, nedostatecne si to promyslet a pak se rozcilovat, ze neco nejde podle ocekavani. ;) I sparovani Sikavlexem muze za urcitych pominek mit svoje mouchy.

Dyhovani neni jednoznacna vec. Mam k tomuto zpusobu opravy hodne vyhrad. Nejspise proto, ze to sam nesvedu natolik kvalitne, abych si byl jisty vysledkem. :lol: Ze vsech moznych zpusobu opravy zrovna dyhovani mi prijde asi nejslozitejsi. Ja bych to jeste zvazil - neni to sranda.

O tom, ze by obsivka po odyhovani nehybala bobtnani - tak na to urcite zapomen. Spise je nutne, aby se na tu dvou lodicku podival nekdo zbehly, aby dokazal aspon priblizne rict, zda je tento konkretni trup pro dyhovani vhodny. A pro tento pripad nelituj slivovice. :good:

maxik1958 píše:nepoužívej pružný tmel, protože jak to dáš na vodu, a dřevo nabobtná, tak ti ve všech spárách popraská lal, a voda Ti zateče pod něj!

Ahoj, maxiku, to jsem nepobral. :) Bud tak hodny, muzes to trochu vice rozepsat, rad bych se o tom dozvedel vice.
Uživatelský avatar
Shelby
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 21, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Shelby » úte led 22, 2013 1:56 pm

Sakra tak nějak se v tom ztrácím. Dýhovat,nedýhovat. Spárovat tmelem nebo špánama. S tím spěcháním to mám tak, že bydlím v Kutné Hoře, ale loď je v Ostravě (odkud pocházím) a teď se tam zas na 3 dny dostanu abych se mohl s Pirátem posunout kupředu, tak to teď trochu hrotím abych zjistil do víkendu co je potřeba no. Vím že rychlé závěry smrdí...

Další věc je ta, že tu loď už někdo tmelil na bocích. Nevím jestli je to z výroby nebo to někdo dělal později, ale je tam prostě hodně tmelu. Ten je ale podle mého názoru dost kvalitní. Drží dobře a nedrolí se. Sundávat ho z těch boků by bylo hodně pracné a je jasné, že by pak ten bok byl zvlněný, takže kdybych ten kit sedřel, tak bych pak musel vyhlazovat celý trup. Takže proto jsem ten tmel chtěl nechat a dát tam dýhu.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte led 22, 2013 4:31 pm

Ahoj, maxiku, to jsem nepobral. Bud tak hodny, muzes to trochu vice rozepsat, rad bych se o tom dozvedel vice.

No taky jsem si jednou chtěl ušetřit práci, a trup vyspároval sikaflexem, vypadalo to nádherně, nalakováno olejovým lakem,lesk jedna báseň ! No,a pak jsme to dali na vodu, a trup samozřejmě nabobtnal, tmel udělal bouličky, a ten pružnej lak to neunes a popraskal, voda se samozřejmě dostala do prasklinek, a lak se začal zvedat. Takže na podzim jsme si to zopakovali...Protože se nám nepodařilo dostat Siku ze spár, udělali jsme náhradní řešení, nejdřív nalakovali, potom spárovali :roll: Když pominu tu práci s olepováním,aby se nezapatlal lak tak to bylo hnusný, protože Sikaflex nemá úplně shodný odstín, a je to vidět.Je to funkční, ale ošklivý :mad:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte led 22, 2013 5:28 pm

Podla mňa to dyhovanie zvonka nezvládneš. Ak nechceš mať vyčančanú lodičku a ešte k tomu nemáš moc času, tak sa na to vykašli. Ja by som to robil tak, ako ti radil Windward, vyšpároval by som to s Marine Sikaflex 291. Z vnútra loď obrús, natri kvalitným lodným lakom /teda nie českej výroby/ aspoň 3 x a potom spáry prelep pevnou lepiacou páskou. Zvonku pretmelíš Sikaflexom, pomôž si kludne nerezovou špachtlou. Osobne by som použil siku čiernej farby, nech to je priznané, navyše je bežne k dostaniu. Biela časom trocha zažltne a vyzerá to divne. Farebná Sika sa musí objednať a čert vie kolko jej budeš potrebovať. Po vytvrdení tmel prebrúsiš šmirglom. Vonkajšiu povrchovú úpravu si treba zvážiť, ak chceš priznané drevo, natrel by som to 2x epoxidom a potom by som lakoval s PU lodným lakom. Ak na tom chceš farbu, tak zas 2x epoxidom a nástrek s PU farbou. Za úvahu stojí najskor spraviť povrchovú úpravu a potom tmeliť Sikou.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte led 22, 2013 5:48 pm

No to právě nám ve spárách popraskalo, a byl to pružný olejový lak, ne české výroby za 800,- litr :cry:
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » úte led 22, 2013 5:58 pm

Denis píše:ako ti radil Windward

Windward neradil. Windward pouze pripomenul jednu z moznosti. :D

maxik1958 píše:a ten pružnej lak to neunes a popraskal, voda se samozřejmě dostala do prasklinek, a lak se začal zvedat.

diky.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte led 22, 2013 6:08 pm

Jasné že ten lak popraská, ak Sika pruží a rozťahuje sa hore dole. Ale zas niečo to predsa len vydrží. Ja mám 13 ročnú dodávku. Boxera, kasňa je lepená Sikou a spoje sú prelakované autolakom /bielym/ a podnes deň to drží. Takže ak by chcel mať hodne lesklý povrch, teda rýchly, tak to nalakuje autolakom /farbou a po jazde sa loď vytiahne z vody, zaplachtuje sa a je to v pohode. Iná bude, ak ju nechá na vode niekolko mesiacov, ale aj tak bude drevo chrániť pred navlhnutím epoxidový náter. Každá sranda niečo stojí, aj dlhé stánie na vode, takže po pár rokoch tu farbu obnoví a je to.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » úte led 22, 2013 7:06 pm

Shelby vítej na fóru i v klubu pirátistů ;-).
Neodpustím si připomenout, že o pirátech jsou tu tři vlákna a konkrétně to dřevěný pirát a jeho vlastnosti, přímo volá po nasměřování tvého dotazu tam. Už si nevzpomenu jestli jsem psal čím jsem tmelil spáry,byl to mírně roztažný polyuretanový tmel, jméno už nevím. Po vyschnutí a oříznutí v něm byli malinké dírky, které se zaplnily pilinami při finálním broušení obšívky. Dřevo jsem před lakem lehce přimořoval a spáry chytli krásně barvu, typ laku jsem uváděl určitě a po pár sezónách na vodě i v ledu, můžu toto řešení ohodnotit kladně.
Pirát netrpí na zatékání mezi prkny, ale jak již psal windward, dost okolo ploutve, místo dýhování boků, bych spíš zvažoval olaminování pod ponorové části, včetně protažení do ploutvové skříně. Samozřejmě záleží jak je to s tím kytem na bocích atd., fotky na facebooku v obroušeném provedení jsem nenalezl.
To že vevnitř bude sucho, od tebe jako vůdce 420-ky, beru jako velký žert, a že by jsi udělal vnitřek vodotěsný nevidím reálné. Dřevo bude pracovat vždycky, vlhkostí silně a samotná dýhá ti dle mého nejspíš popraská, ať to vyspáruješ jakkoliv.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte led 22, 2013 7:23 pm

Jak jsem psal Elan3 pod dýhu laminuje, a to je jediná cesta která to udrží (ještě jsem zapomněl napsat, že dýhuje vakuově) ale já bych no na Pirátovi nedělal, už jsme si vyměnily SZ takže cesta je na Tobě :)
Uživatelský avatar
elan3
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 94
Registrován: čtv lis 02, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod elan3 » úte led 22, 2013 8:51 pm

Ano, Elan3 to pod dýhu laminuje, ale hlavní důvod je to, že potřebuji vzduchotěsný podklad pod vakuové dýhování.
A ještě ke spárování. prvně vyčisti spáry, třeba plátkem pilky, následně se obrousí povrch na čisto. Dále se nalakuje kvalitním lakem, váleček je dobrý, ale je potřeba dostat štětcem lak i do spár. Je třeba lakovat 6 až 8 vrstev. Pak se nechá lak vytvdnout. Následně se všechny spáry olepí krepovou páskou, pokud možno přesně podle spár. Spárujeme Sikaflexem, neboj se použít FC11 černý, (koupíš v Bauhausu) na ostaní odstíny zapomeň. Po vyspárování ještě uhlaď všechny spáry dřívkem s kulatou hlavičkou.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte led 22, 2013 9:05 pm

Ahoj Elan ! Tohle jsem popisoval že je jediná možná cesta jak použít Siku, nalakovat předem,ale to olepování bylo hrozný, ale zatím ( 4 roky) to drží :roll: Hezký to není, použili jsme blbej odstín :hmm:
Uživatelský avatar
Shelby
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 21, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Shelby » čtv led 24, 2013 8:28 pm

Díky všem za podněty. Postupně to vypadá, že víkend bude ve znamení ještě dalšího velkého broušení a začištění spár a taky odřezání ohnilých konců obšívkových prken. Udělám nějaké fotky a podělím se. Plachetnicím zdar.
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 308
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Re: Dřevěný pirát - tmelení spár.

Příspěvekod Crazymen » čtv led 24, 2013 10:09 pm

Shelby píše:Zdar posádko. Jsem tu nový, ale naplachtěno už toho mám celkem hodně. Moře jen 1x, ale zato Mazury 9x a momentálně v ČR jezdím na 420.
Obrázek

Jen tak mezi řečí...ta fotka mi přijde jako loděnice ostravské Viribus Unitis?
Uživatelský avatar
Shelby
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 21, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Re: Dřevěný pirát - tmelení spár.

Příspěvekod Shelby » čtv led 24, 2013 10:20 pm

Crazymen píše:
Shelby píše:Zdar posádko. Jsem tu nový, ale naplachtěno už toho mám celkem hodně. Moře jen 1x, ale zato Mazury 9x a momentálně v ČR jezdím na 420.
Obrázek

Jen tak mezi řečí...ta fotka mi přijde jako loděnice ostravské Viribus Unitis?


Máš velmi správný postřeh. Respektive - není to ani tak loděnice a nepatří Viribus Unitis. Patří to Junáku jako celku. Spravuje to tam přístav Eskadra, ale Viribusáci tam mají taky své věci. Po letech rozporů už tyto přístavy spolupracují a přátelí se. Ale poznal jsi to správně, je to to, co myslíš :-)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host