Balaton B18 údržba kýlu

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Stanoff
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: čtv lis 12, 2015 5:57 pm
Reputace: 3

Balaton B18 údržba kýlu

Příspěvekod Stanoff » ned led 31, 2016 7:57 pm

Mám plachetnicu Balaton 18, verzia plutvokýl. Nemáte niekto skúsenosti s údržbou alebo generálnou opravou plutvokýlu na tomto type lode?
Uživatelský avatar
andrej
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 209
Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Studienka

Re: Balaton B18 údržba kýlu

Příspěvekod andrej » ned led 31, 2016 8:18 pm

Vitaj Stano :-), určite sa niekto nájde kto podobný problém už riešil, je tu spústa šikovných majstrov ktorý už nejaký ten problém vyriešili. :D
Plavbe plav Andrej
Uživatelský avatar
Stanoff
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: čtv lis 12, 2015 5:57 pm
Reputace: 3

Re: Balaton B18 údržba kýlu

Příspěvekod Stanoff » úte úno 02, 2016 9:15 pm

Neviem-neviem, tých lodí je u nás málo (vlastne - neviem o nijakej ďalšej) a na Balatone to prerábali na "bezúdržbový" pevný kýl. :(
Uživatelský avatar
seemann
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Pardubicko

Re: Balaton B18 údržba kýlu

Příspěvekod seemann » stř úno 03, 2016 1:19 pm

Rozeber to a uvidíš v jakém stavu jsou čepy, kladky a lanka.
Uživatelský avatar
Stanoff
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: čtv lis 12, 2015 5:57 pm
Reputace: 3

Re: Balaton B18 údržba kýlu

Příspěvekod Stanoff » stř úno 03, 2016 6:24 pm

To platí všeobecne pre každý plutvokýl :-) Problém je však inde (skúsim priložiť foto).Pri Balaton-18 je problém, že do liatinovej skrine je zalisovaný čap s oceľovou plutvou. Takéto "spolužitie" železa a železa vo vode si vyžaduje pracnú údržbu každé 2-max 3 roky.
Uživatelský avatar
seemann
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Pardubicko

Re: Balaton B18 údržba kýlu

Příspěvekod seemann » stř úno 03, 2016 9:28 pm

Problém není jinde. Tak dělali všechny ploutvokýly. Litinový kýl a v něm ocelová ploutev. Pokud to chceš bezůdržbové, tak dej ploutev pryč, nebo ji zafixuj ve spuštěném stavu. Tak jako tak nebude rozdíl moc patrný. Měl jsem Dufour 1800 ploutvokýl a kolikrát jsem ani nepoznal, jestli je ploutev dole.
Uživatelský avatar
Stanoff
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: čtv lis 12, 2015 5:57 pm
Reputace: 3

Re: Balaton B18 údržba kýlu

Příspěvekod Stanoff » stř úno 03, 2016 10:53 pm

Problém nie je v kladkách, ani v čape ako píšeš. Problém je v tom že žiaden náter v tých podmienkach nezastaví koróziu a po čase hrdzavé "pľuzgiere" pbmedzia pohyblivosť plutvy v skrini. Bez plutvy je tento typ ťažko ovládatelný a má veľký problém so stúpaním. Spevným kýlom by to zase bol na našich zanesených priehradách problém. Čo už, nejako to vydržím.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Balaton B18 údržba kýlu

Příspěvekod david » stř úno 03, 2016 11:27 pm

co tu ploutev našopovat zinkem a pak teprve natřít? bylo by po její korozi
Uživatelský avatar
Andrejjeep
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 567
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 37
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: Balaton B18 údržba kýlu

Příspěvekod Andrejjeep » čtv úno 04, 2016 7:55 am

No šopovanie nieje zlé.
Ale radšej by volil žiarove zinkovanie, potom po zvetraní nejaký náter. Priamo na čerstvý zinok to nie je moc dobrá voľba.
Ošetrili sme takto rámy na offroad a už nejaký ten piatok behajú po cestách necestách a rám je ako nový.


A.
Uživatelský avatar
andrej
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 209
Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Studienka

Re: Balaton B18 údržba kýlu

Příspěvekod andrej » čtv úno 04, 2016 5:47 pm

Keď môžeš odmontovať a ponoriť do lávy tak určite žiarový zinok, šopovaním len vtedy ak to nemôže ísť do lávy!!!!!!
Lávové - žiarové zinkovanie je vrstva lod 0,3- až do 2mm a to žiadne iné zinkovanie nemá, a priľnavosť k materiálu /len k železu/ oceli/ jedinečná. Pozor materiál nesmie byť farbený !!! A farby na zinok sa dnes už bežne dávajú na čerstvý zinok , len to musí byť reaktívna farba!! Brány a zábradlia striekam už roky ešte v ten deň ako ich vyberú zo zinkovne. Len treba mať na to správnu farbu.!!
Po obyčnej PU, syntetike , acetonke atd sa farba olúpe do pár dní.
Ale ty máš asi iný problém ??? ako asi dostať von kýl ???
S pozdravom Andrej

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host