Nahrazení vzpěry stěžně.

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Petr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon lis 28, 2005 1:41 pm
Reputace: 1

Nahrazení vzpěry stěžně.

Příspěvekod Petr » čtv pro 15, 2005 2:50 pm

Mám 6m laminátovou kajutovku se 7m duralovým stě?něm a cca 12 m2 oplachtění. V kajutě je ?elezná podpěrná trubka a proto?e tam dost překá?í přemý?lím o jejím nahrazení např. ?eleznou pásovinou ve tvaru ?irokého obráceného U. Při?roubovanou ke strupu a bokům kajuty a tím rozvedením tlaku na boky kajuty. Máte někdo představu jaké síly tam působý? A jestli by to bylo mo?né provést ? Děkuji za rady. Petr.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv pro 15, 2005 10:48 pm

Môj známi má 10m plachetnicu, olaminovaná preglejka a dubová kostra. Je to polský projekt. V mieste podpory s?a?ňa má masívnu priečku, ktorá má v strede, teda pod s?a?ňom, otvor- priechod do prednej kajuty ?iroký asi 70 cm. Teda nemá podporu s?a?ńa.Tento priechod má oblúkovú klenbu. S?a?eň má asi 11m a stavitel tejto lode s ňou plachtil na gabčíkovskej priehrade na Dunaji. Dne?ný majitel chce s ňou na stredozemné more a mo?no aj ďalej a preto sa rozhodol otvor e?te spevni?, ale podporu s?a?ňa -trubku tam nedal. To spevnenie robí z dubového dreva. Podobné rie?enie sa pou?íva aj dnes. Ocel by som tam nedal. Ahoj
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9325
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv pro 15, 2005 11:14 pm

Pokusím se sdělit svůj názor (podotýkám bez výpočtů nebo jiného ověřování). Obrácené V nebude fungovat, proto?e svislou sílu (uva?uji zatím jen klidový stav) nepřenese? do kýlu (nebo spodní části trupu), ale rozlo?í? ji do dvou ramen. Původní podpěra v ideálním stavu je namáhaná na vzpěr (vetknutý nosník namáhaný na vzpěr). Obrácené V pak zatí?í boky trupu ?ikmo, původní svislá síla se rozlo?í na svislou a vodorovnou v poměru závisloslém na úhlu sevření ramen V. Tím se původní tvar kajuty (budeme předpokládat pro zjednodu?ení kruhový tvar) bude deformovat do elipsy. Nezabrání? poklesu v místě paluby/podpěry sebelep?ím materiálem na vzpěry (pokud je nepředimenzuje? masívně - to ale pak postrádá celá úprava smysl). Něco jiného je ?ebro (připomínám velké ?ebro) s otvorem. Zde se síly přenesou do kýlu jako u podpěry. Zde je to jen otázka správně navr?eného / dimenzovaného ?ebra.
Naposledy upravil(a) Libor dne pát pro 16, 2005 7:42 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Petr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon lis 28, 2005 1:41 pm
Reputace: 1

Příspěvekod Petr » pát pro 16, 2005 7:38 am

Děkuji za odpovědi a za vysvětlení. U? je mi to jasné. ?ebro tam dělat nebudu , tak?e do toho nebudu ??ourat a mám o práci míň :D .

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host