Dodělávám si laminátový člun a narazil jsem na problém.
Jak můžu zmenšit tloušťku zrcadla člunu? Předpokládám, že je tam většinou olaminovaná dřevěná výplň. Potřebuji zrcadlo o cca 1cm slabší v místě uchycení motoru. Nejde mi tam pověsit 5k Yamaha. Děkuji všem za odpovědi. http://img141.imageshack.us/i/dsc01084i.jpg/
Tloušťka zrcadla
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Nejde ti vložit foto nebo neumíš vložit foto - to bude trochu rozdíl.
Bez fotky a tedy znalosti přibližných proporcí konstrukce to bude bhapustné teoretizování.
Obecně
5 koňový motor nepotřebuje přílišné zesilování.
Záleží na tom, zda tam nějakou výztuhu máš, např. v rovině paluby či v rovině skegu.
Pokud ne můžeš tam tyto výztuhy umístit. Necháš volnou středovou část cca 35-40 cm a od těchto bodů vyztužíš zrcadlo ve vodorovné rovině směrem k bokům. Rovněž můžeš pod podlahou, či i nad podlahou umístit svislou výztuhu mezi zracadlem a osou kýlu to je skeg.
Já bych však řekl, že se tvé úvahy ubírají špatným směrem. pokud budeš mít 5 koňový motor, bude to malá laminátová lodička cca 4-5m. U této lodi vlivem počtu osob /zatížení/, změnou jejich usazení v lodi a zvoleným režimem plavby bude docházet k výrazné změně zanoření zrcadla a tím i motoru. Tedy v jedné konstalaci budeš mít motor zanořený až po karburátor a jné bude vrtule ve vzduchu. To musíš mít možnost kompenzovat. K tomu slouží tzv. pantograf, zkrátka, jinak řečeno výškově stavitelý držák motoru.
Tento držák má přírubu /příruby 2x úhelník/ které přišroubuješ k zrcadlu a je jedno jak je tlusté - vzmeš delší šrouby a další přírubu = desku pro přišroubování motoru, jež má odpovídající tloušťku - ta se dá výškově nastavovat, případně si desku pro motor můžeš udělat novou a na míru /dřevěnou/.
K takovémuto připevněnímotoru je zde celé vlákno.
Pokus se o to foto.
Pepa
Bez fotky a tedy znalosti přibližných proporcí konstrukce to bude bhapustné teoretizování.
Obecně
5 koňový motor nepotřebuje přílišné zesilování.
Záleží na tom, zda tam nějakou výztuhu máš, např. v rovině paluby či v rovině skegu.
Pokud ne můžeš tam tyto výztuhy umístit. Necháš volnou středovou část cca 35-40 cm a od těchto bodů vyztužíš zrcadlo ve vodorovné rovině směrem k bokům. Rovněž můžeš pod podlahou, či i nad podlahou umístit svislou výztuhu mezi zracadlem a osou kýlu to je skeg.
Já bych však řekl, že se tvé úvahy ubírají špatným směrem. pokud budeš mít 5 koňový motor, bude to malá laminátová lodička cca 4-5m. U této lodi vlivem počtu osob /zatížení/, změnou jejich usazení v lodi a zvoleným režimem plavby bude docházet k výrazné změně zanoření zrcadla a tím i motoru. Tedy v jedné konstalaci budeš mít motor zanořený až po karburátor a jné bude vrtule ve vzduchu. To musíš mít možnost kompenzovat. K tomu slouží tzv. pantograf, zkrátka, jinak řečeno výškově stavitelý držák motoru.
Tento držák má přírubu /příruby 2x úhelník/ které přišroubuješ k zrcadlu a je jedno jak je tlusté - vzmeš delší šrouby a další přírubu = desku pro přišroubování motoru, jež má odpovídající tloušťku - ta se dá výškově nastavovat, případně si desku pro motor můžeš udělat novou a na míru /dřevěnou/.
K takovémuto připevněnímotoru je zde celé vlákno.
Pokus se o to foto.
Pepa
Výborně, hezký člun.
Připouštím, že v tomto člunu se za plavby asi nedá příliš pohybovat a tak je otázka zda bude nutnost výškového seřizování motoru.
zde odaz na ono vlákno.
http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=715
Pokud usoudíš že ne
1/ jakýsi náznak vodorovných výztuh v úrovni "bortu" paluby tam je.
2/ pokud tam vlaminuješ malý skeg, při 5 koních se asi není čeho obávat.
3/ také by se tam dala vsadit vodorovná výztuha z hliníku napříč zrcadla /tvar L/ např. cca 18 x 10 cm tlošťka cca 5 mm. Těch 18 cm /vršek zároveň se zrcadlem, upravit dle hlubky zaklesnutí motoru. Pod šrouby motoru bude vodorovně rameno 10 cm
4/ nebo pod úrovní montážních šroubů otoru přilepíš vodorovně přes celé zrcadlo hranolek 40 x 60 mm a olaminuješ jej, tím záskáž příčnou výztuhu, ta od motoru rozložíš a dovedeš až do boků.
Těch možností je celá řada
Zkrátka to ztenči a potom s tím zalomcuj a budeš vidět zda to zesílení bude nutné.
Pepa
Připouštím, že v tomto člunu se za plavby asi nedá příliš pohybovat a tak je otázka zda bude nutnost výškového seřizování motoru.
zde odaz na ono vlákno.
http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=715
Pokud usoudíš že ne
1/ jakýsi náznak vodorovných výztuh v úrovni "bortu" paluby tam je.
2/ pokud tam vlaminuješ malý skeg, při 5 koních se asi není čeho obávat.
3/ také by se tam dala vsadit vodorovná výztuha z hliníku napříč zrcadla /tvar L/ např. cca 18 x 10 cm tlošťka cca 5 mm. Těch 18 cm /vršek zároveň se zrcadlem, upravit dle hlubky zaklesnutí motoru. Pod šrouby motoru bude vodorovně rameno 10 cm
4/ nebo pod úrovní montážních šroubů otoru přilepíš vodorovně přes celé zrcadlo hranolek 40 x 60 mm a olaminuješ jej, tím záskáž příčnou výztuhu, ta od motoru rozložíš a dovedeš až do boků.
Těch možností je celá řada
Zkrátka to ztenči a potom s tím zalomcuj a budeš vidět zda to zesílení bude nutné.

Pepa
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti