Test motoru na suchu

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

fi.lip
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 14, 2018 10:54 pm
Reputace: 0

Test motoru na suchu

Příspěvekod fi.lip » stř bře 14, 2018 11:01 pm

Zdravím všechny
Jsem začátečník a mám dotaz.
Koupil jsem motorák,vestavný motor a Z náhon.
Motor je "nefunkční" a tak potřebuji zjistit co s ním je.
Má oddělené "Fresh Water" chlazení,ale abych např. změřil tlaky potřebuji ho protočit a proto by mi zajímalo kam a čím připojit vodu do Z náhonu,abych toho nezničil ještě víc?
Motor je Mercruiser 5,7V8 Alpha One.
Díky
fi.lip
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 14, 2018 10:54 pm
Reputace: 0

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod fi.lip » čtv bře 15, 2018 12:12 am

Ještě doplnění.
Ten uzavřený chladicí okruh chladí voda co jde přes Z náhon?
Nejde mi do palice proč tam neni chladič.......
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2096
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod Viky_CZ » čtv bře 15, 2018 7:11 am

Protože voda chladi lip nez vzduch.
Na privesny motory se davaji takovy "sluchátka" s privodem vody. Duvod je, aby se protocenim motoru nezničilo vodni cerpadlo v noze.
Uživatelský avatar
Andrejjeep
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod Andrejjeep » čtv bře 15, 2018 7:12 am

Na zmeranie tlakov nepotrebuješ štartovať motor na palivo. Bohate stačí pretočiť motorom naprázno len štartérom, z odpojenými fajkami na sviečky. Tlaky meráš aj tak prípravkom ktorý dávaš na miesto sviečky.
Ak má motor všetko čo má mať tak by mal naštartovať bez problémov - tj dodávku paliva, správne nadstavené rozvody, ak to má rozdelovač tak správne nasadený podľa schémy zapalovania atď.

V8 sú pomerne jednoduché motory, ktoré je radosť servisovať.

A na krátke pretočenie a naštartovanie nemusíš riešiť chladenie, na 1-3 mint. chodu to pôjde aj bez chladenia, záleží ako je riešené rečpadlo, nakoľko je to dvojokruh. Každopádne mi tam z letmého pohľadu chýba výmeník nasávaná voda a vnútorný okruh.

A.
Uživatelský avatar
Drak70
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 49
Registrován: stř led 01, 2014 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod Drak70 » čtv bře 15, 2018 11:30 am

Na 1-3 minúty na sucho to urcite nepôjde protoze usmazis impeler v noze,kup si "usi" za stovku stejne je budes potrbovat
fi.lip
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 14, 2018 10:54 pm
Reputace: 0

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod fi.lip » čtv bře 15, 2018 12:29 pm

Právě z toho mám také obavu že zničím impeler jeto 8 válců takže to otočení nebude jen párkrát.
Kde se daj sehnat "uši" a je to dle náhonu?
david
moderátor
Příspěvky: 5202
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 137
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod david » čtv bře 15, 2018 12:33 pm

Nevím jak tenhle, ale některý Mercy mají čerpadlo na bloku, naháněné řemenem. Pak stačí napojit hadici na jeho vstupní stranu.
fi.lip
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 14, 2018 10:54 pm
Reputace: 0

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod fi.lip » čtv bře 15, 2018 12:37 pm

Andrejjeep píše:Na zmeranie tlakov nepotrebuješ štartovať motor na palivo. Bohate stačí pretočiť motorom naprázno len štartérom, z odpojenými fajkami na sviečky. Tlaky meráš aj tak prípravkom ktorý dávaš na miesto sviečky.
Ak má motor všetko čo má mať tak by mal naštartovať bez problémov - tj dodávku paliva, správne nadstavené rozvody, ak to má rozdelovač tak správne nasadený podľa schémy zapalovania atď.

V8 sú pomerne jednoduché motory, ktoré je radosť servisovať.

A na krátke pretočenie a naštartovanie nemusíš riešiť chladenie, na 1-3 mint. chodu to pôjde aj bez chladenia, záleží ako je riešené rečpadlo, nakoľko je to dvojokruh. Každopádne mi tam z letmého pohľadu chýba výmeník nasávaná voda a vnútorný okruh.

A.

Já vím jak se měří tlaky. Ale nevím co je s motorem.
Údajně dlouhodobě blbě startoval až nakonec po vypnutí už nenaskočil vůbec.
Tak než ho vyrvu z lodi začnu tím nejjednodušším.
To chlazení je tam zřejmě original co jsem Googlil je to stejné jako na těcto motorech bývá.
fi.lip
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 14, 2018 10:54 pm
Reputace: 0

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod fi.lip » čtv bře 15, 2018 12:41 pm

2015-06-17_19.26.39.jpg
Uživatelský avatar
Drak70
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 49
Registrován: stř led 01, 2014 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod Drak70 » čtv bře 15, 2018 12:41 pm

Ale pise ze ma Alphu one a ta ma vzdycky impeler jedine ze by ho nekdo vyndal :roll:
Uživatelský avatar
Drak70
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 49
Registrován: stř led 01, 2014 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod Drak70 » čtv bře 15, 2018 12:52 pm

Usi se nekdy jmenuji proplachovaci redukce treba v Marinesport
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8689
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 108
Kontaktovat uživatele:

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod Libor » čtv bře 15, 2018 12:57 pm

fi.lip
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 14, 2018 10:54 pm
Reputace: 0

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod fi.lip » čtv bře 15, 2018 7:26 pm

Super díky to je ono!
Uživatelský avatar
martin76
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 55
Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Bratislava

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod martin76 » pát bře 16, 2018 11:09 am

Bez vody to určite neštartuj!
fi.lip
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 14, 2018 10:54 pm
Reputace: 0

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod fi.lip » pát bře 30, 2018 12:08 pm

Takže jsem to všechno prohlížel jak je to udělané a zjistil sem,že je tam udělané chlazení výměníku přes elektrickou pumpu skrz dno nasávání a dál do motoru. Takže teď další dotaz,jestli tomu dobře rozumím v tomto případě asi nebude impeler? nebo jak to zjistit aniž bych to rozebral?Původní majitel to tak již koupil a neví jak to je......
Uživatelský avatar
Andrejjeep
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod Andrejjeep » pát bře 30, 2018 5:34 pm

Ideálne by bolo popátrať na nete po servisnom manuále k danému motoru a najlepšie aj Z-nohe. Tam by sa Ti to objasnilo čo ako je a má či nemá byť.

A.
david
moderátor
Příspěvky: 5202
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 137
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod david » pát bře 30, 2018 5:47 pm

Když to je předělaný, tel mu je manuál prd platnej. Leda by to chtěl dát do původní podoby.
fi.lip
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 14, 2018 10:54 pm
Reputace: 0

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod fi.lip » pát bře 30, 2018 9:34 pm

Každopádně mi to přijde zbytečně složitý a náchylný k závadě. Mám pocit že chlazení nemakalo jak mělo a někdo to uvařil. Tomu by i nasvědčovaly příznaky. Ten impeler je podle mě větší jistota než elektro čerpadlo.Možná bych alespoň tu chladicí "raw water" raději honil impelerem.
david
moderátor
Příspěvky: 5202
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 137
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod david » pát bře 30, 2018 9:38 pm

To každopádně, jen jestli do nohy, nebo na motor, kde se k němu může líp.
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 754
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod fishmaster » sob bře 31, 2018 8:52 am

U Alphy bývá impeller v noze takže bych to asi řešil podle originálu.
Pokud si nebudeš vědět rady tak mi to dovez do práce.Děláme to denodenně.
fi.lip
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 14, 2018 10:54 pm
Reputace: 0

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod fi.lip » sob bře 31, 2018 7:07 pm

Co jsem koukal na Googlu tak tyto sady jsou normálně na prodej,jen nechápu jakej to má přínos. Přijde mi ten impeler mnohem jistější způsob než další elektrické čerpadlo.
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 625
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 18

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod martinptacek » ned dub 01, 2018 9:02 am

Jen tak mimochodem o impeler bych se nebál. Ten už je dávno po smrti.
fi.lip
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 14, 2018 10:54 pm
Reputace: 0

Re: Test motoru na suchu

Příspěvekod fi.lip » pát dub 20, 2018 10:55 pm

Takže aktualizace!
Motor je venku,Z náhon také.
Chlazení funguje takto: Impeler(mimochodem je OK) chladí přes výměník uzavřený okruh.
Přídavné elektro čerpadlo je spínané přes teplotní čidlo,takže když se zvedne teplota zapne a tím žene do okruhu více studené vody.
Každopádně motor se podařilo nastartovat,ale z počátku byla evidentně voda ve válcích,sotva se otočil.
po demontáži svíček voda šla ven,pak chytl,dokonce i držel volnoběh.
Tak otázka(jestli už někdo řešil) jek zjistit jestli je to těsnění pod hlavou,nebo něco jiného?
Voda (ta v uzavřeném okruhu) je kalná jak prase po pár minutách provozu,ale nějak nemizí.
Pravý výfuk je v místě výtoku vody do výfuku durch sežraný,navíc uvnitř výfukového svodu byla po rozebrání trocha vody na dně. :crazy: :crazy:
Jo a svíčky mokré od vody chvilku po chcípnutí motoru...............

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti