Test motoru na suchu
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Test motoru na suchu
Zdravím všechny
Jsem začátečník a mám dotaz.
Koupil jsem motorák,vestavný motor a Z náhon.
Motor je "nefunkční" a tak potřebuji zjistit co s ním je.
Má oddělené "Fresh Water" chlazení,ale abych např. změřil tlaky potřebuji ho protočit a proto by mi zajímalo kam a čím připojit vodu do Z náhonu,abych toho nezničil ještě víc?
Motor je Mercruiser 5,7V8 Alpha One.
Díky
Jsem začátečník a mám dotaz.
Koupil jsem motorák,vestavný motor a Z náhon.
Motor je "nefunkční" a tak potřebuji zjistit co s ním je.
Má oddělené "Fresh Water" chlazení,ale abych např. změřil tlaky potřebuji ho protočit a proto by mi zajímalo kam a čím připojit vodu do Z náhonu,abych toho nezničil ještě víc?
Motor je Mercruiser 5,7V8 Alpha One.
Díky
Re: Test motoru na suchu
Ještě doplnění.
Ten uzavřený chladicí okruh chladí voda co jde přes Z náhon?
Nejde mi do palice proč tam neni chladič.......
Ten uzavřený chladicí okruh chladí voda co jde přes Z náhon?
Nejde mi do palice proč tam neni chladič.......
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Test motoru na suchu
Protože voda chladi lip nez vzduch.
Na privesny motory se davaji takovy "sluchátka" s privodem vody. Duvod je, aby se protocenim motoru nezničilo vodni cerpadlo v noze.
Na privesny motory se davaji takovy "sluchátka" s privodem vody. Duvod je, aby se protocenim motoru nezničilo vodni cerpadlo v noze.
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 567
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 37
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Test motoru na suchu
Na zmeranie tlakov nepotrebuješ štartovať motor na palivo. Bohate stačí pretočiť motorom naprázno len štartérom, z odpojenými fajkami na sviečky. Tlaky meráš aj tak prípravkom ktorý dávaš na miesto sviečky.
Ak má motor všetko čo má mať tak by mal naštartovať bez problémov - tj dodávku paliva, správne nadstavené rozvody, ak to má rozdelovač tak správne nasadený podľa schémy zapalovania atď.
V8 sú pomerne jednoduché motory, ktoré je radosť servisovať.
A na krátke pretočenie a naštartovanie nemusíš riešiť chladenie, na 1-3 mint. chodu to pôjde aj bez chladenia, záleží ako je riešené rečpadlo, nakoľko je to dvojokruh. Každopádne mi tam z letmého pohľadu chýba výmeník nasávaná voda a vnútorný okruh.
A.
Ak má motor všetko čo má mať tak by mal naštartovať bez problémov - tj dodávku paliva, správne nadstavené rozvody, ak to má rozdelovač tak správne nasadený podľa schémy zapalovania atď.
V8 sú pomerne jednoduché motory, ktoré je radosť servisovať.
A na krátke pretočenie a naštartovanie nemusíš riešiť chladenie, na 1-3 mint. chodu to pôjde aj bez chladenia, záleží ako je riešené rečpadlo, nakoľko je to dvojokruh. Každopádne mi tam z letmého pohľadu chýba výmeník nasávaná voda a vnútorný okruh.
A.
- Drak70
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: stř led 01, 2014 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
Re: Test motoru na suchu
Na 1-3 minúty na sucho to urcite nepôjde protoze usmazis impeler v noze,kup si "usi" za stovku stejne je budes potrbovat
Re: Test motoru na suchu
Právě z toho mám také obavu že zničím impeler jeto 8 válců takže to otočení nebude jen párkrát.
Kde se daj sehnat "uši" a je to dle náhonu?
Kde se daj sehnat "uši" a je to dle náhonu?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Test motoru na suchu
Nevím jak tenhle, ale některý Mercy mají čerpadlo na bloku, naháněné řemenem. Pak stačí napojit hadici na jeho vstupní stranu.
Re: Test motoru na suchu
Andrejjeep píše:Na zmeranie tlakov nepotrebuješ štartovať motor na palivo. Bohate stačí pretočiť motorom naprázno len štartérom, z odpojenými fajkami na sviečky. Tlaky meráš aj tak prípravkom ktorý dávaš na miesto sviečky.
Ak má motor všetko čo má mať tak by mal naštartovať bez problémov - tj dodávku paliva, správne nadstavené rozvody, ak to má rozdelovač tak správne nasadený podľa schémy zapalovania atď.
V8 sú pomerne jednoduché motory, ktoré je radosť servisovať.
A na krátke pretočenie a naštartovanie nemusíš riešiť chladenie, na 1-3 mint. chodu to pôjde aj bez chladenia, záleží ako je riešené rečpadlo, nakoľko je to dvojokruh. Každopádne mi tam z letmého pohľadu chýba výmeník nasávaná voda a vnútorný okruh.
A.
Já vím jak se měří tlaky. Ale nevím co je s motorem.
Údajně dlouhodobě blbě startoval až nakonec po vypnutí už nenaskočil vůbec.
Tak než ho vyrvu z lodi začnu tím nejjednodušším.
To chlazení je tam zřejmě original co jsem Googlil je to stejné jako na těcto motorech bývá.
- Drak70
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: stř led 01, 2014 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
Re: Test motoru na suchu
Ale pise ze ma Alphu one a ta ma vzdycky impeler jedine ze by ho nekdo vyndal 

- Drak70
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: stř led 01, 2014 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
Re: Test motoru na suchu
Usi se nekdy jmenuji proplachovaci redukce treba v Marinesport
Re: Test motoru na suchu
Super díky to je ono!
- martin76
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 95
- Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Bratislava
Re: Test motoru na suchu
Bez vody to určite neštartuj!
Re: Test motoru na suchu
Takže jsem to všechno prohlížel jak je to udělané a zjistil sem,že je tam udělané chlazení výměníku přes elektrickou pumpu skrz dno nasávání a dál do motoru. Takže teď další dotaz,jestli tomu dobře rozumím v tomto případě asi nebude impeler? nebo jak to zjistit aniž bych to rozebral?Původní majitel to tak již koupil a neví jak to je......
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 567
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 37
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Test motoru na suchu
Ideálne by bolo popátrať na nete po servisnom manuále k danému motoru a najlepšie aj Z-nohe. Tam by sa Ti to objasnilo čo ako je a má či nemá byť.
A.
A.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Test motoru na suchu
Když to je předělaný, tel mu je manuál prd platnej. Leda by to chtěl dát do původní podoby.
Re: Test motoru na suchu
Každopádně mi to přijde zbytečně složitý a náchylný k závadě. Mám pocit že chlazení nemakalo jak mělo a někdo to uvařil. Tomu by i nasvědčovaly příznaky. Ten impeler je podle mě větší jistota než elektro čerpadlo.Možná bych alespoň tu chladicí "raw water" raději honil impelerem.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Test motoru na suchu
To každopádně, jen jestli do nohy, nebo na motor, kde se k němu může líp.
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
Re: Test motoru na suchu
U Alphy bývá impeller v noze takže bych to asi řešil podle originálu.
Pokud si nebudeš vědět rady tak mi to dovez do práce.Děláme to denodenně.
Pokud si nebudeš vědět rady tak mi to dovez do práce.Děláme to denodenně.
Re: Test motoru na suchu
Co jsem koukal na Googlu tak tyto sady jsou normálně na prodej,jen nechápu jakej to má přínos. Přijde mi ten impeler mnohem jistější způsob než další elektrické čerpadlo.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
Re: Test motoru na suchu
Jen tak mimochodem o impeler bych se nebál. Ten už je dávno po smrti.
Re: Test motoru na suchu
Takže aktualizace!
Motor je venku,Z náhon také.
Chlazení funguje takto: Impeler(mimochodem je OK) chladí přes výměník uzavřený okruh.
Přídavné elektro čerpadlo je spínané přes teplotní čidlo,takže když se zvedne teplota zapne a tím žene do okruhu více studené vody.
Každopádně motor se podařilo nastartovat,ale z počátku byla evidentně voda ve válcích,sotva se otočil.
po demontáži svíček voda šla ven,pak chytl,dokonce i držel volnoběh.
Tak otázka(jestli už někdo řešil) jek zjistit jestli je to těsnění pod hlavou,nebo něco jiného?
Voda (ta v uzavřeném okruhu) je kalná jak prase po pár minutách provozu,ale nějak nemizí.
Pravý výfuk je v místě výtoku vody do výfuku durch sežraný,navíc uvnitř výfukového svodu byla po rozebrání trocha vody na dně.

Jo a svíčky mokré od vody chvilku po chcípnutí motoru...............
Motor je venku,Z náhon také.
Chlazení funguje takto: Impeler(mimochodem je OK) chladí přes výměník uzavřený okruh.
Přídavné elektro čerpadlo je spínané přes teplotní čidlo,takže když se zvedne teplota zapne a tím žene do okruhu více studené vody.
Každopádně motor se podařilo nastartovat,ale z počátku byla evidentně voda ve válcích,sotva se otočil.
po demontáži svíček voda šla ven,pak chytl,dokonce i držel volnoběh.
Tak otázka(jestli už někdo řešil) jek zjistit jestli je to těsnění pod hlavou,nebo něco jiného?
Voda (ta v uzavřeném okruhu) je kalná jak prase po pár minutách provozu,ale nějak nemizí.
Pravý výfuk je v místě výtoku vody do výfuku durch sežraný,navíc uvnitř výfukového svodu byla po rozebrání trocha vody na dně.


Jo a svíčky mokré od vody chvilku po chcípnutí motoru...............
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti