Záchranný ostrůvek
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Záchranný ostrůvek
Jemu slo o revizi a razitko zkontrolovat si to muze doma sam a opravit
- Ondrais
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv úno 18, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Břevnov
Re: Záchranný ostrůvek
Me prave o zadne razitko neslo, nepotrebuju ho. Chtel jsem mit jistotu, ze budu mit starsi ostruvek funkcni v pripade potreby, ze poslouzi a nebude jen dalsi trabl. Ze nam treba zachrani zivoty 

Re: Záchranný ostrůvek
Ja jsem nasel nejaky servis jen v Italii. Ale i tak je to EU a je celkem jedno, zda to posles do Francie nebo Italie. Nejdrive jim zkus napsat a zeptat se, zda ti to vubec udelaji, kolik to stoji, dej jim vyrobni cislo a rok.
Sam to asi nedas. Pri kontrole se vazi lahev s CO2, coz nevis, kolik ma vazit. Nekdy se rozbali cely ostruvek, cely se prepudruje, zase zabali a zajisti.
Ta doprava jiz asi neni takovou zasadni castkou. Ostruvek vazi treba 30 kg, tak se doprava muze pohybovattkolem cca 1500,- Kc.
Sam to asi nedas. Pri kontrole se vazi lahev s CO2, coz nevis, kolik ma vazit. Nekdy se rozbali cely ostruvek, cely se prepudruje, zase zabali a zajisti.
Ta doprava jiz asi neni takovou zasadni castkou. Ostruvek vazi treba 30 kg, tak se doprava muze pohybovattkolem cca 1500,- Kc.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záchranný ostrůvek
Ne ně kdy ale vždy (stejně jako u vesty) se nafoukne.....
Ptal jsem se na to nedávno u jiného ostrůvku. Stejně jsem se tak ptal proč i u vest revize stojí půlku (a víc) z ceny nového.
Řekli mi že se vždy nafoukne a kontrolují se švy a povrch, těsnost. Mění se obsah, tedy celá láhev CO2 a vyzkouší či mění (už si nepamtuji přesně) spouštěcí mechanismus.
U ostrůvků se mění obsah výbavy (dle typu) aby nebyl zastaralý.
V podstatě GO za půl ceny..
Ptal jsem se na to nedávno u jiného ostrůvku. Stejně jsem se tak ptal proč i u vest revize stojí půlku (a víc) z ceny nového.
Řekli mi že se vždy nafoukne a kontrolují se švy a povrch, těsnost. Mění se obsah, tedy celá láhev CO2 a vyzkouší či mění (už si nepamtuji přesně) spouštěcí mechanismus.
U ostrůvků se mění obsah výbavy (dle typu) aby nebyl zastaralý.
V podstatě GO za půl ceny..
Re: Záchranný ostrůvek
Libor ví přesně o čem je řeč. Letos me takto dělali ostrůvek Plastimo, cca 400 eur s vystavením protokolu.
Taloši občas kontrolují, nemáš - pokuta 200 eur.
Taloši občas kontrolují, nemáš - pokuta 200 eur.
-
- nováček na fóru
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř kvě 22, 2019 5:10 pm
- Reputace: 1
Re: Záchranný ostrůvek
Jak může (ne)fungovat ostrůvek po cca 10 letech
https://youtu.be/GC0T7zxJnrM
Zajímavý je hlavně stav druhý den po testu, kdy ve sladké vodě (méně agresivní) se defacto rozlepil!
https://youtu.be/GC0T7zxJnrM
Zajímavý je hlavně stav druhý den po testu, kdy ve sladké vodě (méně agresivní) se defacto rozlepil!
Re: Záchranný ostrůvek
Vetsinou se lahev CO2 nemeni, ale jen zvazi. Zalezi na datu tlakove zkousky lahve. Bezne se pouziva kapalne CO2, ktere se v lahvi odparuje. Je to bezpecne a vykonne, tlaky po celou dobu pritomnosti alespon maleho mnozstvi kapalneho CO2 v lahvi dosahuji bezne 50 atm a vice.
Je to jako s garancnimi prohlidkami u auta. Po par kilometrech nejprve menis jen neco, pak toho bude vic a po odjeti urciteho poctu km uz ztratis zaruku uplne.
Tady mas postup, ale je to temer vsude. Ne youtube mas i rozbor proc tomu tak je a co vsechno v jakem stari to jeste zahrnuje.
https://www.svb24.com/services/maintenance
Je to jako s garancnimi prohlidkami u auta. Po par kilometrech nejprve menis jen neco, pak toho bude vic a po odjeti urciteho poctu km uz ztratis zaruku uplne.
Tady mas postup, ale je to temer vsude. Ne youtube mas i rozbor proc tomu tak je a co vsechno v jakem stari to jeste zahrnuje.
https://www.svb24.com/services/maintenance
Re: Záchranný ostrůvek
lisak.petrik píše:Jak může (ne)fungovat ostrůvek po cca 10 letech
https://youtu.be/GC0T7zxJnrM
Zajímavý je hlavně stav druhý den po testu, kdy ve sladké vodě (méně agresivní) se defacto rozlepil!
Nezapomen ale na bazenovou chemii. Mnoho lepidel nesnasi chlor apod. Ale i tak, jak jsem psal vyse. Razitko nikomu nepomuze a nema smysl tady setrit. To je jako setrit na pneumatikach a jezdit s ojetym vzorkem do hladka. Mozna dojedes a mozna ne. Vzdy s az smrtelnym nebezpecim.
To

V odkaze v odpovedi vyse mas i kontakt na Nemce (SVB), kde to servisuji take a bude to jeste jednodussi nez to posilat do Italie. Navic SVB ma smlouvu s DPD a UPS a priveze ti to zpet za 10 EUR, coz je super.
- Ondrais
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv úno 18, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Břevnov
Re: Záchranný ostrůvek
díky za odkaz a za odpovědi.
Asi to risknu s tím starým a časem bych to třeba poslal do toho německa, a nebo přišetřil a koupil rovnou nový. Dají se sehnat už okolo 20.000,-
Na to mé plavení po Jadranu mezi HR-IT to asi zatím stačí na tu dobu případné záchrany.
Asi to risknu s tím starým a časem bych to třeba poslal do toho německa, a nebo přišetřil a koupil rovnou nový. Dají se sehnat už okolo 20.000,-
Na to mé plavení po Jadranu mezi HR-IT to asi zatím stačí na tu dobu případné záchrany.
Re: Záchranný ostrůvek
Problem je v tom, ze pokud je dlouho slozeny, pri nafouknuti proste praskne. Pokud stejne pristupujes i k vestam, je to zaklad na solidni problem.
Re: Záchranný ostrůvek
Že by snad výsledek tohoto vlákna
Používejte záchranný ostrůvek nejlépe 10 let starý a bez předepsaných kontrol výrobcem a vyrobte si k tomu doma razítko z brambory dokud něco nenašetříte

Používejte záchranný ostrůvek nejlépe 10 let starý a bez předepsaných kontrol výrobcem a vyrobte si k tomu doma razítko z brambory dokud něco nenašetříte

Re: Záchranný ostrůvek
Asi trochu jinak - a trosku to potvrzuje, co uz vime. Pro nektere lidi jsou dulezitejsi penize nez vlastni zivot. Koneckoncu se s tim setkavame dnes a denne i v praci, kdy nekteri lide nepouzivaji ochranne pomucky apod. protoze je jim je to jedno. Nebo napr. pri brouseni antifoulingu nekteri z nas dychaji vsechny ty jedy v nem obsazene a prodavaji tak par let sveho zivota za usetreni pouhe tisicikoruny za kvalitni masku.
Proste je to tak, i zivot ma svou cenu a nekdy velmi nizkou. Bohuzel, pokud je takovy kapitan, stanovi zrovnatak nizkou cenu zivota sve posadky. A to je horsi ...
Proste je to tak, i zivot ma svou cenu a nekdy velmi nizkou. Bohuzel, pokud je takovy kapitan, stanovi zrovnatak nizkou cenu zivota sve posadky. A to je horsi ...
- Ondrais
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv úno 18, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Břevnov
Re: Záchranný ostrůvek
a co teprve ti co jezdí úplně bez ostrůvku. Jak jsem napsal, prozatím postačí. V nejhorším mám vždy nafouklou dinghy, to na ten jadran musí stačit.
btw, zatim jsem snad neviděl ostrůvek, co by do druhého dne vydržel nafouklý. Od toho je uvnitř dofukování. Na pár hodin to musí stačit - pobřežní plavba. Budu to samozřejmě řešit, vědom si následků jaké to může mít. S přirovnáním s ochrannými pomůckami souhlasím. Jednou jsem zkoušel u majitele charterovky lobovat za kluky co brousili, ale hlavně natírali antifoul jen s obyčejným respirátorem. S porozuměním jsem se nesetkal :-/ Prý moc drahé.
Myslím že stále lepší jezdit s 10let starým ostrůvkem s vědomím, že dokud ho nenechám zrevidovat, musím mít v záloze plán B. Což se do další sezony ( ta revize ) stejně stane. A nebo nový.
Tím samozřejmě nechci nikoho nabádat aby to dělal stejně.
btw, zatim jsem snad neviděl ostrůvek, co by do druhého dne vydržel nafouklý. Od toho je uvnitř dofukování. Na pár hodin to musí stačit - pobřežní plavba. Budu to samozřejmě řešit, vědom si následků jaké to může mít. S přirovnáním s ochrannými pomůckami souhlasím. Jednou jsem zkoušel u majitele charterovky lobovat za kluky co brousili, ale hlavně natírali antifoul jen s obyčejným respirátorem. S porozuměním jsem se nesetkal :-/ Prý moc drahé.
Myslím že stále lepší jezdit s 10let starým ostrůvkem s vědomím, že dokud ho nenechám zrevidovat, musím mít v záloze plán B. Což se do další sezony ( ta revize ) stejně stane. A nebo nový.
Tím samozřejmě nechci nikoho nabádat aby to dělal stejně.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Záchranný ostrůvek
No me by zajimalo.kolik z vas ten ostruvek uz vyuzilo. A kolik.tech statisic domorodcu co se plavi oceanem ma. Na tech neckach ostruvky a ze treba v takove indonesii malajsii.jer milion lodi lodicek a pekne daleko od pevniny. A nerikal jsem razitko z brambory ale origo z kramu a vesza staci normalni.nemusi byt preci samonafukovaci
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Záchranný ostrůvek
Jinak kdo se boji nesmi na more a kdo se boji neleta taky v letadle nedostanete padak kdyz se letadlo zlomi spolehate na volny pad bud a nebo i ten se da prezit
Re: Záchranný ostrůvek
Představuji si, že takhle nějak se asi přemýšlelo při projektování a následném vybavování Titaniku. Taky se vlastně nemohlo nic stát. Takže pár člunů musí stačit....
- Ondrais
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv úno 18, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Břevnov
Re: Záchranný ostrůvek
docela by mě zajímalo, jak místní pohlíží na ty, co plují bez jakéhokoliv ostrůvku... ?
- Lubos01
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 112
- Registrován: sob pro 01, 2018 6:15 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Náchod
Re: Záchranný ostrůvek
A kdy je vlastně povinnost mít na lodi záchranný ostrůvek? Trochu ze zvědavosti jsem po tom pátral na internetu, ale žádné jednoznačné odpovědi jsem se nedobral. V Chorvatsku to prý platí pro lodě nad 12 metrů délky. A co jinde?
Re: Záchranný ostrůvek
Cela polemika je v zasade postavena na hlavu. Proc povinnost? Proc nekdo musi nebo by vubec mel neco narizovat? Je to spise o ucte k zivotu. Jak sve posadky, tak ale i k tomu svemu. Ale chapu, pokud je kvalita zivota mizerna, muze to byt leckomu jedno. Ale videl jsem i hrdiny, kteri v prosvihu hrdiny rozhodne nebyli. A to se ani nemuseli topit nebo se divat na k smrti podchlazene sve nejblizsi.
- Ondrais
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv úno 18, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Břevnov
Re: Záchranný ostrůvek
err_ píše:Cela polemika je v zasade postavena na hlavu. Proc povinnost? Proc nekdo musi nebo by vubec mel neco narizovat? Je to spise o ucte k zivotu. Jak sve posadky, tak ale i k tomu svemu. Ale chapu, pokud je kvalita zivota mizerna, muze to byt leckomu jedno. Ale videl jsem i hrdiny, kteri v prosvihu hrdiny rozhodne nebyli. A to se ani nemuseli topit nebo se divat na k smrti podchlazene sve nejblizsi.
A teď si představ, že někdo pluje v oblastech s teplotou vody 20+, má velký nafukovací dinghy, připravenej grabpack, spoustu výdajů za údržbu a plateb za různý s prominutím hovadiny ( nějaký poplatky Lloydu radši ani nezmiňuju ) a řeší jestli si pořídit ostrůvek za 30k. Už to chápeš?
Tvůj pohled chápu, je dobrej. Minuty přežití ve vodě o jaké teplotě znám a proto - já nejdu a bez váhání nevysolim těch 30k a proto ty jistě bez váhání jo. Až budu plout v zimě nebo daleko od břehu, budu ho tam chtít.
kecy o kvalitě života raději nekomentuju, to bylo už opravdu hodně slabý.
Re: Záchranný ostrůvek
Zapomnel jsi dodat, kde ze to vozis ten clun, abys jej dokazal vzdy rychle a treba i sam dat na vodu. Kde mas umisten grabbag, tak abys jej s jistotou stihl pri sundavani clunu napr. z paluby vlozit a pripevnit k ostruvku tak, aby nikoho nemlatil pri prevraceni clunu ve vlnach apod.. Take prosim prips, jakou mas pripravu pro to, abys dokazal prevraceny clun zase otocit. Navic treba sam a v rozbourenem mori. Jak mas osetrenou stabilitu clunku, aby se ti neprevracel ve vlnach. Jak na clunku resis co nejmensi snos vetrem od mista potopeni lode.
A take mi prosim vysvetli, proc se vlastne takove zbytecnosti jako ostruvky v kategorii pobrezni plavba s urcenim do 24h. vubec vyrabeji.
A nemysli si, ve 20°C vode se koupes dobrovolne jen kratce a pokud jsi v tom nekdy plaval delsi dobu, vis ze podstatne rychleji dochazeji sily. Kdyz makas, tak se zahrejes, ale o to drive. Plaval jsem i v mori 17°C a ujistuju te, ze kazdy jeden stupen je hodne znat. Tabulku casu preziti ve vode jsem sem daval. je v Tlacharne, v kvizu. Zdroj byla RYA.
Diskusi o ostruvku vs. clun jsme uz vlakno take meli: http://www.jachting.info/viewtopic.php?f=78&t=10921&p=195957
Doporucuji precist drive, nez me budete tepat.
A take mi prosim vysvetli, proc se vlastne takove zbytecnosti jako ostruvky v kategorii pobrezni plavba s urcenim do 24h. vubec vyrabeji.
A nemysli si, ve 20°C vode se koupes dobrovolne jen kratce a pokud jsi v tom nekdy plaval delsi dobu, vis ze podstatne rychleji dochazeji sily. Kdyz makas, tak se zahrejes, ale o to drive. Plaval jsem i v mori 17°C a ujistuju te, ze kazdy jeden stupen je hodne znat. Tabulku casu preziti ve vode jsem sem daval. je v Tlacharne, v kvizu. Zdroj byla RYA.
Diskusi o ostruvku vs. clun jsme uz vlakno take meli: http://www.jachting.info/viewtopic.php?f=78&t=10921&p=195957
Doporucuji precist drive, nez me budete tepat.
- Ondrais
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv úno 18, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Břevnov
Re: Záchranný ostrůvek
err_ píše:Zapomnel jsi dodat, kde ze to vozis ten clun, abys jej dokazal vzdy rychle a treba i sam dat na vodu. Kde mas umisten grabbag, tak abys jej s jistotou stihl pri sundavani clunu napr. z paluby vlozit a pripevnit k ostruvku tak, aby nikoho nemlatil pri prevraceni clunu ve vlnach apod.. Take prosim prips, jakou mas pripravu pro to, abys dokazal prevraceny clun zase otocit. Navic treba sam a v rozbourenem mori. Jak mas osetrenou stabilitu clunku, aby se ti neprevracel ve vlnach. Jak na clunku resis co nejmensi snos vetrem od mista potopeni lode.
A take mi prosim vysvetli, proc se vlastne takove zbytecnosti jako ostruvky v kategorii pobrezni plavba s urcenim do 24h. vubec vyrabeji.
A nemysli si, ve 20°C vode se koupes dobrovolne jen kratce a pokud jsi v tom nekdy plaval delsi dobu, vis ze podstatne rychleji dochazeji sily. Kdyz makas, tak se zahrejes, ale o to drive. Plaval jsem i v mori 17°C a ujistuju te, ze kazdy jeden stupen je hodne znat. Tabulku casu preziti ve vode jsem sem daval. je v Tlacharne, v kvizu. Zdroj byla RYA.
Diskusi o ostruvku vs. clun jsme uz vlakno take meli: http://www.jachting.info/viewtopic.php?f=78&t=10921&p=195957
Doporucuji precist drive, nez me budete tepat.
Ty to pořád nechápeš

Nikdo nepopírá užitečnost, efektivnost ostrůvku. Ty jen nedokážeš pochopit jak vůbec může někdo přemýšlet nad jeho pořízením. Tak jsem se ti to snažil naznačit když na to nedokážeš přijít. Peníze. Netvrdim že je to vedlejší investice, to vůbec ne, ale kdo spravuje loď sám, zná dobře jaké a kolik těch výdajů je. Nemluvím určitě jen za sebe, protože to v těch marinách vidím. Někdo má a někdo nemá.
Pokud jde o mě, brzy ho pořídim, ale raději před tím vytáhnu loď z vody, vyměním všechny xxx let staré kohouty a zservisuju co je potřeba, zaplatim za marínu, vydřiduchům z Lloydu za technickou prohlídku, vinětu atd...
Na zkoušecí otázky kde mám grabpack atd odpovídat nebudu, samozřejmě tam co je nejvíc po ruce jak má být.
Poznámky k tomu máš určitě věcné.
takže abychom to shrnuli, ani v nejmenším nezpochybňuju přítomnost NOVÉHO A SERVISOVANÉHO ostrůvku, ale abys pochopil proč někdo může přemýšlet nad tím jaký a kdy takový pořídit bude nejspíš jeho cena, nemyslíš?
Re: Záchranný ostrůvek
Je mi to jasne a uz jsem o tom psal vyse, ze je to o prioritach a stanoveni ceny zivota. Fajn, kazdeho vec. Ale treba by slo alespon napsat treba do toho SVB, za kolik by ti jej odservisovali? Je treba 300 EUR na dalsi 2 v lepsi pripade 4 roky jiz prilis?
- Ondrais
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv úno 18, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Břevnov
Re: Záchranný ostrůvek
Pokud jde o mě, půjdu cestou nového. Ale až v průběhu roku. Je toho nějak moc najednou ( výdajů ). Přes zimu už plout nebudu. Viděl jsem že za dvacku už se dají pořídit.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host