Asi na 3 hodiny jsme se stavili v Otrantu. Potrebovali jsme se prihlasit v Italii a taky neco dokoupit. Vyhnali nas od trajektoveho mola a nahnali do mariny - na jeji kraj. Tam to ma tvar cca pismene "U" - na prave "nozicee" stoji ocelove superlode financaku a pobr. straze, na leve nozicce mensi lodky a to "dno" - ten "spodek" (u betonoveho moa na brehu) byl urcen pro plachetnice. V dobe kdyz jsme tam parkovali tam bylo hafo mista - tak pro 4 lode. Zapichli jsme to hned vedle nejake majitelske plachetnice - nejaka Oceanis pres 43ft. Foukal dost silnej protivitr - vypadalo to, ze tvar cele te zatoky ten vitr urychluje - venku to nebylo tak hrozny. Pristani OK, podstatny bylo poradne nasponovat mooring, protoze to bylo to jediny co nas drzelo od brehu/betonu za zadi - vitr zepredu se fakt opravdu snazil ... Po potrebnych nakupech a nejakym pivku jsme se vratili zpet a chystali se k odpluti ... mezitim se stani okolo docela zaplnily (bylo to prekvapujici, bo bylo dopoledne - cekal bych ze lode budou spis odplouvat a ne priplouvat), nicmene vsechna mista na "dne U" byla skoro zaplnena .... az na posledni ... v zatoce se objevila plachetnice - charter pod italskou vlajkou, na lodi sestava tak 8-9 lidi, skipper bezny, lehce zmateny rekreant, o to horsi ze Ital, ktery (asi) vubec nepochybuje o svych schopnostech ...
1) ... snazil se do ty jediny mezery zacouvat. Ac mel vitr ciste zepredu, nepovedlo se. OK, stane se ... Trosku se pretocil a vitr ho zacal otacet
2) .. namisto toho aby vyjel X desitek metru zpet na volnou vodu, srovnal se a couval znova, popojel jen par metru (vazne snad jen 10m) zustal zesikma v omezenm prostoru a zkusil to znovu .. v tom omezenym prostoru se zacal tocit a skoncil tak, jak skoncil musel ... silnej vitr ho chytil zboku a doslova natlacil bokem na pride lodi co uz parkovaly "na dne U" - tedy i na nas a krome nas i na ostatnich. Do boku "utect" nemohl, protoze "U" je U, takze musel jenom ven, coz byl problem, protoze k vetru byl bokem a vitr mu nedovolil stocit prid ani zad. VYsledek - proste tam stal, bokem narazenej na predku jiz zamooringovanych lodi a nic ..
3) a ted prijde to podstatny ....
4) nase lod byla chranena - 2 ze 3 clenu posadky stali na pridi a cizi lod - "vetrelce" pomahali odstrkovat aby nedoslo k nejake ujme. Lod napravo totez. Jen lod nalevo - majitelska Oceanis nemela zadnou posadku na palube - byla vzorove vyvazana, ale majitele, posadka byli nekde jinde. Priznam se, ze jsem chvilku vahal - bo cizi lod je cizi lod, ale nakonec jsem preskocil na tuhletu lod (dokonce jsem mel i tenisky, byt jachtarske), posadil se na spici a zahajil "obranne manevry" = rukou a nohou jsem udrzoval "vetrelce" tak, aby nemohl napachat vetsi skody. Nejsem zadny odbornik na namorni etiketu a tak nevim zda to vstoupeni na cizi "pudu" bylo koser ci nikoliv, ale rozhodl jsem se tak, jak jsem se rozhodl ...
5) V te chvili se zjevil manik z mariny na gumaku, ktery zjistil ze se neco ser* ... Chytil lano ze zadi "vetrelce" a zacal ji tahat ven - stacet ji zad na volnou vodu. V tom okamziku situace zacala mit reseni, ale soucase se vyhrotila ... posadce "vetrelce" se zacalo zdat, ze tazeni/staceni zade na volnou vodu neprobiha tak rychle, jak by melo, a usoudila ze mooringove lano od "meho" Oceanisu je nekde po jejich kylem a zabranuje jim v uspesnem vysvobozeni .... v te dobe uz asi 3 lidi z "vetrelce" pobihali po brehu a snazili se nejak pomoci ... no a ted prichazi to PROC TO VSECHNO PISU ...
6) na Oceanis naskocil mlady horlivy Ital z "vetrelce" a snazil se mi vysvetlit ze zakladem vsech problemu je mooringove lano z Oceanisu ... ze je treba ho uvolnit tak, aby padlo na dno ... tim se JEJICH lod uvolni, muze byt uspesne stocena gumakem a nasledne zaparkovana na sve misto .. a mlady Ital si muze konecne dat "mandzare", ktere si zaslouzi ...
7) Opravdu se po trom lanu hnal jako Bajaja po Drakovi ... mel tolik sebejistoty, ze nez mi doslo ze to, co chce udelat je <|> malem to stihl .... musel jsem ho od vazaku s mooringem odehnat a snazil se mu vysvetlit ze TOHLE lano povolit proste NESMIME (stale pripominam silny protivitr) .. protoze pokud ho povolime, jejich lod se sice otoci snadneji ale "nas" Oceanis v te chvili ztrati jedine drzeni proti vetru a vitr ho natlaci na betonove molo, kde si rozmlati to, co se rozmlatit da ... Oceanis byl na mooringu natolik vysponovanej proti vetru, ze ani nemel zadni fendr. ... Italske "mandzare" musi byt uzasna vec, protoze tomu typkovi i tento argument byl volnej ... proste moring povolit a hotovo ...

... no a me zustal namet k premysleni .... jak bohajeho branite/chcete zabranit idiotum, aby s Vasi lodi provedli neco takoveho? Resi se tu, jestli by to ci ono lano melo byt napnute vic nebo min, proste same "nuance" ale to, ze potom, co vzorne zaparkujete, nejaky idiot vleze na Vasi lod a cele to a JI "censored" (pardon za to slovo, ale jine me nenapada) jen proto, ze mu to prijde jako dobry napad ???? CO s tim ?